quote:Er is plek *doet een dansje*!!!
quote:Yeey ik lig op mijn kamer aan het CTG! De verpleegsters zijn erg vrolijk!
quote:Whaah ik voel een wee. Kijk op het ctg gaat die van 20 naar 101..
quote:We komen er wel! Voor de ctg kenners
whop!quote:Zo dat was even heftig ze bleven komen.. Nu weer lekker de mogelijkheid om te lopen en uit bed te gaan.
quote:Op zondag 28 november 2010 09:33 schreef Linda2205 het volgende:
Omdat Claudia sloot, maar niet opnieuw opende en we wel Pvoesss willen blijven volgen en succes wensen
Nouja je moet toch gewoon een opleiding volgen om kraamverzorgster te mogen zijn? Het lijkt me dat de uitstroom uit de opleiding dus te laag is om in de vraag te voorzien.quote:Op zondag 28 november 2010 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dat zit wel goed. Ze houden een briefje bij met het aantal uren per dag dat ze zijn geweest en dat briefje moet ik aan het einde van de week ondertekenen.
Het klinkt in mijn oren heel tegenstrijdig dat er aan de ene kant een gigantische vraag is en het aanbod aan de andere kant zo krap is. Ik begrijp dat niet. Als je een werknemer extra in dienst neemt kun je meer mensen van kraamzorg voorzien en daar extra geld mee verdienen. Waarom stemt het aanbod zich niet op de vraag af? Is dat niet rendabel? Waarom zou je dan nog uberhaupt een kraamzorgbureau beginnen?
Kortom: waar gaat het mis in het systeem?
Hier ben ik! Heb inderdaad een hele tijd alleen meegelezen en niet gepost.. en daar inderdaad in het vorige topic verandering in gebracht en mijn excuses aangeboden.quote:Op zondag 28 november 2010 10:39 schreef huuphuup het volgende:
Koningin en Tierrr posten wel toch gewoon? Tierrr iig in het vorige topic nog.
Het lijkt mij dat dat laatste niet eens nodig is, want er staat zoveel mensen om werk te springen dat dat probleem zichzelf op zou moeten lossen. Het verbaast me des te meer omdat veel meisjes op het vmbo zorg & welzijn kiezen en graag zoiets zouden doen als kraamzorg. Wat dat betreft heeft het toch wel een andere status dan bijvoorbeeld het leraarschap (hogere opleiding nodig, slechtbetaald, veel extra onbetaalde uren).quote:Op zondag 28 november 2010 10:39 schreef huuphuup het volgende:
Nouja je moet toch gewoon een opleiding volgen om kraamverzorgster te mogen zijn? Het lijkt me dat de uitstroom uit de opleiding dus te laag is om in de vraag te voorzien.
Een kraamverzorgster doet op zich natuurlijk meer dan alleen kleine controles. Ze assisteert ook bij de thuisbevalling dus een opleiding is wel noodzakelijk, t is niet wenselijk dat je zomaar een uitzendkracht stuurt daarvoor![]()
Misschien dat ze de salarissen aantrekkelijker moeten maken ofzo om het beroep weer aantrekkelijk te maken.
In dat geval heb ik niks gezegd.quote:Koningin en Tierrr posten wel toch gewoon? Tierrr iig in het vorige topic nog.
Ik heb er overheen gelezen, sorry! Hoe gaat het met je? Je bent ook alweer aardig over tijd aan het lopen!quote:Op zondag 28 november 2010 10:46 schreef Tierrr het volgende:
[..]
Hier ben ik! Heb inderdaad een hele tijd alleen meegelezen en niet gepost.. en daar inderdaad in het vorige topic verandering in gebracht en mijn excuses aangeboden.
Let jij heeeeel goed op jezelf dame? Het is logisch dat je je zorgen maakt om je klassen, maar probeer dat je werk te laten. Je moet nu vooral heel goed voor jezelf zorgen en voor de kleine mini-mensje in je buik.quote:Op zondag 28 november 2010 10:29 schreef laiveneertiekje het volgende:
Nou ben ik ook erg gestressed, er is ineens nog zoveel werk te doen, klassen die slechte resultaten halen, dus in dat opzicht is het wel te verklaren, maar ik maak me er wel zorgen om.
(gisteravond ook een enorme huilbui gehad, zag alles ineens pikzwart, ik krijg het gewoon even niet goed voor elkaar om nog ontspanning te vinden, ik werk niet echt effectief, en ben daardoor gewoon alle dagen van de week bezig)
quote:Op zondag 28 november 2010 11:16 schreef Pvoesss het volgende:
Ik hoop echt dat ze kunnen breken! Na het breken bij X waren de haartjes zichtbaar in 20 min.. Maar ik had toen al wel 3,5.cm.
Koningin heb ik volgens mij al maanden niet gezien, maar ik moet dan ook wel bekennen dat ik niet altijd even goed oplet wie wat post.quote:Op zondag 28 november 2010 10:39 schreef huuphuup het volgende:
Koningin en Tierrr posten wel toch gewoon? Tierrr iig in het vorige topic nog.
quote:Op zondag 28 november 2010 12:25 schreef Pvoesss het volgende:
Het gaat wel goed nu! Mijn verpleegster belt nu de gyn over vliezen breken.. Ze denken dat het moet lukken!
Geeft niet, je kan ook niet altijd álles bij houden... is mij al helemaal niet gelukt de afgelopen maanden, haha.quote:Op zondag 28 november 2010 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb er overheen gelezen, sorry! Hoe gaat het met je? Je bent ook alweer aardig over tijd aan het lopen!
ze houdt t spannendquote:Zo komen ze als het goed is de vliezen breken.. Moet toch eerst weer aan de ctg.. Dus nu even schaatsen kijken en afwachten.
Een uur?quote:Op zondag 28 november 2010 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
Iedereen verwacht echt dat het kind er binnen nu en een uur is.Ik vind het heel spannend!
quote:Hihihi ik ga stuk!! Bij X verloor ik geen vruchtwater.. Dit blijft door lopen
Ik vind het ook wel spannend zoquote:Op zondag 28 november 2010 15:49 schreef tessie het volgende:
Echt spannend zo'n live bevalling!
![]()
![]()
![]()
Pvoess!!
Ik denk dat ie er al is!!quote:Op zondag 28 november 2010 16:49 schreef amaranta het volgende:
Al een uur geen update, die ligt loeihard te persen! Of gewoon tv te kijken. Het hotelleven van Zack en Cody ofzo.
Tosti aan het eten...,
Nou dat zou dan wel een beetje een ehm domper zijnquote:
Ik hoop het écht voor haar.quote:Op zondag 28 november 2010 17:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Gezien de vorige bevalling denk ik ook dat ze al ligt te genieten
dat is zeker waar..quote:Op zondag 28 november 2010 17:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik hoop het écht voor haar.
maar de snelheid van de 1e bevalling zegt niet over de snelheid van de 2de, maar ik zal wel weer de uitzondering zijn die de regel bevestigt, 1e 45 min persen, 2e 72 min persen
Nouja das niet helemaal waar toch. Er zijn genoeg uitzonderingen op de regels te vinden daar niet van. Maar over het algemeen genomen verloopt een tweede bevalling vlotter dan een eerste.quote:Op zondag 28 november 2010 17:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik hoop het écht voor haar.
maar de snelheid van de 1e bevalling zegt niet over de snelheid van de 2de, maar ik zal wel weer de uitzondering zijn die de regel bevestigt, 1e 45 min persen, 2e 72 min persen
Nee hoor, wij zijn gewoon vroeg. In het voorjaar moeten we bij mooi weer de buitenkant van het huis schilderen, dus ik wil graag dec en jan aan het kamertje besteden. Dan zijn de grootste dingen gedaan, het inrichten kan daarna langzaam, prullen, schilderijtjes en verdere aankleding.quote:Op zondag 28 november 2010 17:06 schreef Jeetjejom het volgende:
Pvoes ook van hieruit nog een keer veel succes!
En juud al de kamer gewit???? Jij bent pas later dan mij aan de beurt en ik moet nog beginnen
ben ik daar trouwens gewoon laat mee? Staat hier voor januari denk ik op de planning....
huh? te lang?quote:Op zondag 28 november 2010 17:28 schreef mefke79 het volgende:
ik ben echt een doos...hoe krijg ik die ticker ook al weer in mijn sig? Ik krijg telkens de melding dat ie te lang is, maar ik heb dezelfde als Huup, dus het moet passen...
ze hebben nu ook tucjes met sour cream en onion enzo.quote:Op zondag 28 november 2010 17:43 schreef Caatje. het volgende:
Oeh, dé tip tegen de ziekigheid: naturel chips en tucs!!
Nee.quote:Op zondag 28 november 2010 18:24 schreef Zuster87 het volgende:
Ook ik ben heel nieuwsgierig naar Pvoesss! Zou hij er al zijn?
quote:Ik.. jeweetwel dat meisje wat anti ruggenprik is.. Ben zo godsgruwelijk blij met het bestaan er van.
Hopen dat ze héél snel bij de 10 is. Ik gooi er nog watquote:Ik bleef hangen bij 3 cm en inderdaad in de rug.. Maar nu ik me kan ontspannen gaat het wel goed!
altijd.quote:Op zondag 28 november 2010 19:27 schreef Claudia_x het volgende:
Op wat voor moment wordt vaag zicht, sterretjes zien en hoofdpijn hebben nu zorgwekkend?Ik heb net een 'aanval' gehad van ongeveer een half uur en vraag me af of het iets is waarvan ik kan denken: ach, ik bel morgenvroeg eventueel wel.
Volgens mij is dat altijd een reden tot bellen. Op het moment hè, niet morgenochtend pas.quote:Op zondag 28 november 2010 19:27 schreef Claudia_x het volgende:
Op wat voor moment wordt vaag zicht, sterretjes zien en hoofdpijn hebben nu zorgwekkend?Ik heb net een 'aanval' gehad van ongeveer een half uur en vraag me af of het iets is waarvan ik kan denken: ach, ik bel morgenvroeg eventueel wel.
Bellen.quote:Op zondag 28 november 2010 19:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou bellen, Claudia. Een half uur is best wel lang, da's heftiger dan ik het had in ieder geval en mijn vlos (en later gyn) waren meteen in alarmstaat toen (en ik lag dezelfde avond in het ziekenhuis en de volgende dag aan het inleidingsinfuus)quote:Op zondag 28 november 2010 19:27 schreef Claudia_x het volgende:
Snap ik, ik doelde ook alleen op rekenen. Een echo geeft een accurater beeld omdat je dan kunt metenquote:Op zondag 28 november 2010 18:47 schreef mefke79 het volgende:
Of je het zelf altijd beter weet, ik denk het niet. Maar dat komt omdat ik zelf een korte cyclus heb en dan ook nog met een eisprong die op een andere dag is en dan ook nog na een miskraam. BIj mijn laatste echo kwamen we op 6 juni ipv 4 juni. Maar omdat dat minder dan een week verschil is, passen ze het niet aan.
Het kan natuurlijk zijn dat je eitje er langer over doet om in te nestelen en dan zit je ook een paar dagen later dan je zelf dacht. Eisprong zegt niet alles dus.
Edit: wat ik bedoel te zeggen: echo geeft een beter beeld dan rekenen.
Pvoesss, bijna!
noujaaaaquote:Volledige ontsluiting maar we zijn met meerdere op de 10cm dus moet mijn beurt afwachten hahaha!
Had ik aan het begin ook, schreef ik in de agenda hoeveel weken ik wasquote:Op zondag 28 november 2010 17:47 schreef mefke79 het volgende:
zo, ik ben dus 13 weken en een dag, goed om te weten. Wat is dat toch anders bij een tweede. Bij Driekus wist ik het precies, nu echt niet.
Goedzo Tierrr! Op tijd je bedje in en dan uitgerust bevallen!quote:
quote:20:56 is hij geboren!! Drinkt binnen 10min heerlijk bij me!! Hij is prachtig!!
En mij..?quote:Op zondag 28 november 2010 21:42 schreef Poppedein het volgende:
Oehhh Doet iemand mij even een PMmetje met de naam?? Ik ben ook zooo benieuwd!
Wat fijn dat Claudia dr meiske zo lekekr druk is! Goed teken!
Wat fijn!quote:Op zondag 28 november 2010 22:39 schreef huuphuup het volgende:
Claudia is weer op weg naar huisalles was goed, nu wel moe.
Oh das wat anders. Ik stel me bij 'eropuit' een fikse boswandeling oid voor.quote:Op maandag 29 november 2010 08:57 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik neem aan dat boodschappen doen toch wel toegestaan is. En mijn leidinggevende weet wel hoe het er voor staat, dit zat er al eventjes aan te komen.
PM!!!!quote:Op maandag 29 november 2010 10:07 schreef Pvoesss het volgende:
Voor iedereen die de naam wil weten! Ik vertel hem je graag via PM! Ik ga nu naar huis.. Hij is sinds vannacht al goed aangekomen. En hij is super makkelijk en lief tot nu!
Toch wel graag ook een PMquote:Op maandag 29 november 2010 10:07 schreef Pvoesss het volgende:
Voor iedereen die de naam wil weten! Ik vertel hem je graag via PM! Ik ga nu naar huis.. Hij is sinds vannacht al goed aangekomen. En hij is super makkelijk en lief tot nu!
Rot hoor, ziek zijn. Beterschap ermee, bronchitis is rot, is hoop niet dat je dat krijgt.quote:Op maandag 29 november 2010 13:43 schreef mefke79 het volgende:
Claudia, gelukkig viel het mee.
Ik ben nu toch echt ziek. Zo onhandig nu. Heb even overlegd, mag wel hoestdrank in de hoop echte bronchitis te voorkomen. Laten we het hopen, 1 nachtje niet slapen door hoesten is wel genoeg.
Prachtig nieuws!quote:Op maandag 29 november 2010 14:53 schreef Koningin het volgende:
Na een berichtje van Leandra meld ik me hier ook maar even.
Sorry dat ik zo lang niet in het topic ben geweest, de interesse was er gewoon niet.
Maar goed nieuws: 9 november ben ik bevallen van een zoon: BAS.
50 cm en 3600 gram. Alles is prima gegaan en zijn grote broer Guus vindt het allemaal erg leuk!
De OP kan dus ook weer aangepast worden.
Spannend, ben benieuwdquote:Op zondag 28 november 2010 23:26 schreef Tierrr het volgende:
Slapen lukt niet echt... denk dat ik vannacht ga bevallen...
Was er bij jou nog nieuws op controle?quote:Op maandag 29 november 2010 15:51 schreef Leandra het volgende:
Fijn dat hij goed ligt, maar ook fijn dat hij ruimte heeft DML, je moet immers nog even
En hopen dat hij gewoon blijft genieten van de ruimte die hij in deze ligging heeft, dan heeft hij ook geen reden om te draaien
Nah, bloeddruk was acceptabel, hartslag van de baby was keurig, gezien de ligging dacht ze dat er volledig ingedaald was (dat was denk ik die "knak" die ik vrijdagnacht voelde), morgen om 6 uur bellen, en als die "formaliteit" geen problemen oplevert om 7 uur naar t ziekenhuis.quote:Op maandag 29 november 2010 16:11 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Was er bij jou nog nieuws op controle?
Zo heb ik voor bijna niks afschuwelijke nachthemden bij de Wibra gekocht omdat ik normaal ook niet aan nachthemden of pyjama's doe. Vraag me af of ik ze ook durf te dragen.quote:Op maandag 29 november 2010 16:21 schreef Leandra het volgende:
En bij gebrek aan nachthemden heb ik vervolgens bij Hans Textiel 2 verschrikkelijk infantiele lelijke supergrote shirts met Mickey Mouse erop gekocht![]()
Kan ik tenminste ondertussen nog een beetje fatsoenlijk rondlopen
Was er een verklaring voor het gewicht? Wel fijn dat de baby nu wat zwaarder wordt geschat, lijkt me!quote:Op maandag 29 november 2010 21:58 schreef Jeetjejom het volgende:
Jorja is heel netjes met 38w1 geboren, maar woog maar 1880 gram en was 42 cm.
Het staat er zo droog dat ik ook eerst niet wist of ik het nou wel goed las!quote:Op maandag 29 november 2010 22:18 schreef Brighteyes het volgende:
Is 't echt morgen zover voor Leandra!
Zet hem op meid!
Tess was 3050 bij 41.1 en Amber 3380 bij 41.0quote:Op maandag 29 november 2010 22:18 schreef Brighteyes het volgende:Is 't echt vandaag zover voor Leandra!
Zet hem op meid!
Jaaaa idd!quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een prachtige dag om te bevallen.
Ik hoopte zo enorm op een echte winterwereld toen met Sasha. Geen idee waarom, maar ik vind dat altijd zo speciaal.![]()
Het geluid buiten is dan ook altijd anders op de een of andere manier.
Succes Leandra en Nostalgist!
Doen we ook aan prognoses? Ik schat dat onze kleine rond die termijn met dat gewicht geboren gaat worden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:32 schreef mrien het volgende:
Doen we aan statistiekenLotte was 4120 met 41+3. Deze baby wordt ook niet klein geschat
Ja bij ons was de schatting ook 'niet klein' uiteindelijk viel het reuze mee met precies 3300 en 48cm.quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:32 schreef mrien het volgende:
Klinkt goed Leandra en Nostalgist! Zet hem op voor beide
Doen we aan statistiekenLotte was 4120 met 41+3. Deze baby wordt ook niet klein geschat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |