SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het vorige deel: Rule and change nothing
Laatste posts van het vorige deel:quote:Op woensdag 17 november 2010 23:38 schreef Steeven1 het volgende:
Met mijn oude account kan ik niet meer posten, die zal wel geband zijn ofzowaarom weet ik niet want naar mijn weten gedraag ik me hier wel.
Ik heb afgelopen donderdag een tentamen Achterkant van Internationale Betrekkingen gemaakt. Volgens mij ging dat prima. Dat vak heeft me geholpen af te bakenen waar ik me op wil richten, en dat is internationale betrekkingen en terrorisme. Het aanbod is groot genoeg om daar vakken in te volgen. Het tentamen Militaire Geschiedenis viel tegelijkertijd met dit tentamen, dus dat is voor mij uitgesteld naar 14 december.
Ik volg nu Ideologieën 19e en 20e eeuw, volgens mij wordt dat wel pittig. Tevens doe ik nu Introductie Middeleeuwen, omdat ik die nog in moet halen (dat krijg je als je op de helft van een schooljaar instroomt).
Dan is mijn planning voor blok 3 en 4 om Onderzoeksseminar II te gaan volgen. Toevallig is er een werkgroep mbt terrorisme en insurgency, dus dat komt mooi uit. Daarnaast ga ik Koude Oorlog doen in blok 3. Dan wil ik in blok 4 ook Netherlands and the World nog volgen, alleen valt dat vak precies tegelijkertijd met OZS II. Dus ik ben nu aan het onderhandelen of ik een paar lessen mag missen, maar ze doen er nogal moeilijk over. Valt me erg tegen, ik vind dat ze mensen die zich bewezen hebben met goede cijfers best een beetje mogen matsen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:06 schreef Steeven het volgende:
8,2 voor Achterkant Int. Betrekkingen.
quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:54 schreef Ewelina het volgende:
Mooi cijfer!![]()
Heb heel veel materiaal in Bonn gevonden, nu dat nog ordenenHet is bizar veel. En ik twijfel of alles wat ik wil schrijven wel in die 30-35 pagina's past die ik heb.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
Klinkt interessant! Zou ik hem mogen lezen?quote:Op zondag 28 november 2010 16:36 schreef Steeven het volgende:
Hier ben ik.
Ik heb het hele weekend gespendeerd aan een uitermate abstract essay over de begripsgeschiedenis van het ideologiebegrip :x. Ik hoop dat het wat is geworden.
Ik heb wel eens 18 pagina's geschreven binnen een avond, nacht en een ochtend. En een keer een essay van 4000 woorden binnen een dagquote:Op zondag 28 november 2010 16:48 schreef Steeven het volgende:
Natuurlijk mag datmaar dan wel de finale vorm
, hij moet nog wat aangescherpt worden. Als je je mailadres PMt of zo dan stuur ik 'em naar je toe als 'ie af is.
70 pagina's binnen twee maanden?! :x Ik kan me een hele week blindstaren op 2-3 pagina'slaat staan dat ik er 70 moet schrijven en beoordelen in twee maanden.
Hou het erop dat ik de dag erna nog liep te stuiteren van de hoeveelheid caffeïne.quote:
Ik heb hem ontvangen. Gister al een stukje gelezen, alleen was de wijn iets te hard aangekomen om een goed gefundeerd oordeel te geven. Ga er zo mee aan de slagquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:18 schreef Steeven het volgende:
Als het goed is heb je mail. Ben stiekem heel benieuwd of je het wat vindt.
Niet te kritisch?quote:
Ik overweeg het ook, maar aan de andere kant...quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:41 schreef Steeven het volgende:
Daarom is het helemaal niet zo gek om een master journalistiek te doen na een studie geschiedenis, omdat je daarmee best zware papieren hebt in de schrijfwereld. Maar dat is alleen als je een journalistieke ambitie hebt natuurlijk (zoals ik).
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:16 schreef Steeven het volgende:
Hoor net dat ik een 9 heb voor het essay Middeleeuwen.
Leiden!quote:Op zondag 16 januari 2011 18:05 schreef Ace-of-Spades het volgende:
SchopjeVandaag in overleg besloten dat ik het tweede jaar Bewegingswetenschappen afrond om vervolgens over te stappen op de studie Geschiedenis. Ik ben zo klaar met de lege theorieën, modellen en getalletjes van BW. Bovendien heeft geschiedenis heeft altijd mijn interesse gehad. Voor mijn plezier lees ik (reeds een paar jaar) boeken over 't onstaan van t Christendom, de Franse Revolutie etc. Geek alert
![]()
![]()
Nu nog een universiteit. Ik neig naar de UVA. Iemand een ander advies of gouden tip?
Hou er wel rekening mee dat je hierdoor je derde jaar een langstudeerder zal zijn en dus 5000 euro collegegeld moet betalen (als de wet doorgaat).quote:Op zondag 16 januari 2011 18:05 schreef Ace-of-Spades het volgende:
SchopjeVandaag in overleg besloten dat ik het tweede jaar Bewegingswetenschappen afrond om vervolgens over te stappen op de studie Geschiedenis. Ik ben zo klaar met de lege theorieën, modellen en getalletjes van BW. Bovendien heeft geschiedenis heeft altijd mijn interesse gehad. Voor mijn plezier lees ik (reeds een paar jaar) boeken over 't onstaan van t Christendom, de Franse Revolutie etc. Geek alert
![]()
![]()
Nu nog een universiteit. Ik neig naar de UVA. Iemand een ander advies of gouden tip?
Jaloers is dat Utrecht Van Rossem heeft, ook al geeft hij inderdaad geen college meer volgens mij. Maar toch, wat een held.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:47 schreef Steeven het volgende:
Morgen tentamen Ideologieën en donderdag tentamen Middeleeuwen. Leren gaat wel lekker zo. Tentamen van morgen is in de Jaarbeurs dus dat scheelt weer een busrit naar de Uithof. Het is nog onzeker of ik Europese Integratie kan volgen in Blok 4, omdat dat vak precies aansluit op Onderzoeksseminar II; op zich is dat ideaal, maar het ene vak is in de binnenstad en het andere op de Uithof en je kunt je nooit binnen een kwartier van A naar B verplaatsen. Bij het inschrijven waren de locaties nog niet bekend. En volgens mij geeft van Rossem/Rossum geen Koude Oorlog meer, maar dat maakt me niet zoveel uit (volg in in Blok 3).
Daarom was ik vrijdag ook in Den Haag. Mn eigen hachje reddenquote:Op maandag 24 januari 2011 16:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat je hierdoor je derde jaar een langstudeerder zal zijn en dus 5000 euro collegegeld moet betalen (als de wet doorgaat).
Haha, tot volgend jaar dan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:46 schreef ethiraseth het volgende:
Als ik nog kan studeren volgend collegejaar ga ik ook naar de UvA, het masterprogramma van de VU is zo bedroevend.
Welnee, we gaan gezellig met zijn allen naar Belgiequote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:34 schreef ethiraseth het volgende:
Toch leuk, in dit topic delen we binnenkort allemaal ook de onmogelijkheid het collegegeld nog echt te kunnen betalen.
Je hebt geen bezwaar tegen katten?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:48 schreef ethiraseth het volgende:
Oh ja, ik zocht toch nog huisgenoten.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef ethiraseth het volgende:
Graag zelfs, katten zijn hartstikke tof en ik kan niet wachten tot ik ooit een "echt" huis heb zodat ik ze kan nemen.
Zeker. Vooral ook met enorme pluimstaartquote:
Nee, gelukkig niet. En ze zien er ook niet uit alsof ze tegen een muur zijn gelopen.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:59 schreef ethiraseth het volgende:
[ link | afbeelding ]
Niet zoiets dus?
Katten met foto's deeltje 75; Foto's van Kattenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:02 schreef ethiraseth het volgende:
Oh, dat is het enige soort langharige kat wat ik voor me kan zien. Dan ben ik nu toch wel benieuwd naar de jouwe!
Haar moeder ook (die heb ik ook in huis)quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:04 schreef ethiraseth het volgende:
Oh, die is ook wel heel erg fluffig.
Dat hoor ik nu voor het eerst. Ik overweeg geschiedenis te studeren en ben vooral geïnteresseerd in twintigste-eeuwse (naoorlogse)/eigentijdse geschiedenis. Heeft de UvA een specialiteit?quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:22 schreef dotCommunism het volgende:
Als je graag 20e eeuwse geschiedenis wilt doen is Rotterdam misschien interessant.
Militaire geschiedenis, en cultuur- en sociale geschiedenis.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:03 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat hoor ik nu voor het eerst. Ik overweeg geschiedenis te studeren en ben vooral geïnteresseerd in twintigste-eeuwse (naoorlogse)/eigentijdse geschiedenis. Heeft de UvA een specialiteit?
Als je dat wilt ben je mogelijk beter af bij de sociale wetenschappen, eventueel met een minor hedendaagse geschiedenis.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:03 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat hoor ik nu voor het eerst. Ik overweeg geschiedenis te studeren en ben vooral geïnteresseerd in twintigste-eeuwse (naoorlogse)/eigentijdse geschiedenis. Heeft de UvA een specialiteit?
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:10 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Militaire geschiedenis, en cultuur- en sociale geschiedenis.
Mijn interesse beperkt zich niet tot de twintigste eeuw, maar mijn voorkeur ligt daar. Maar de sociale wetenschappen (politicologie) trekken mij ook zeer, dus dat is zeker een optie die ik overweeg. Cultuur- en sociale geschiedenis vind ik twee van de interessantste gebieden van geschiedenis, dus geen reden om de UvA weg te strepen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:48 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Als je dat wilt ben je mogelijk beter af bij de sociale wetenschappen, eventueel met een minor hedendaagse geschiedenis.
http://rooster.uva.nl/current_nl/showtimetable.aspxquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:51 schreef Näsenbar het volgende:
Iemand die toevallig in het eerste jaar geschiedenis aan de UvA zit? Ik wil namelijk na het debacle van mijn vorige studie toch een beter beeld krijgen van andere studies. En aangezien de kans groot is dat ik volgend jaar geschiedenis wil doen, zou ik wel eens bij zo'n massaal hoorcollege willen kijken.
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:40 schreef dotCommunism het volgende:
Pff, ik wilde me begin april eens inschrijven voor een master, bleek dat bij de UvA voor 1 april te moeten. Nu moet ik wachten tot begin mei en hopen dat er nog plekken open zijn.![]()
UvA
Wist ik veel dat ze echt zo'n harde grens hadden. Bij de VU zeiden ze dat ook, maar daar was het geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
Ja. Op 31 maart om 10 uur 's avonds. Ruim op tijd dus.quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:55 schreef dotCommunism het volgende:
Jij hebt je wel op tijd ingeschreven?
Uiteraard.quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:58 schreef dotCommunism het volgende:
Welke variant? Cultuurgeschiedenis?
Ik hoop dat ik je dan alsnog zie komend jaar. Iig is er een februari instroom. wanneer de nieuwe studiegidsen online komen weet ik niet.quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:41 schreef dotCommunism het volgende:
Cultuurgeschiedenis ook. Hoewel ik hoop dat ze dat De wereld rond 1900 in Nederlandse ogen vervangen door iets leukers, want dat ziet er nogal suf uit.
Wanneer komen nieuwe studiegidsen eigenlijk online? Zeker pas eind juli?
Het is nogal saai.quote:Op zondag 24 april 2011 12:26 schreef Steeven het volgende:
Meneer Dinan inderdaad Ewelina. Wat is daar zo erg aan (ben er nog niet in begonnen)?
Tof. Ga je ook veel originele bronnen gebruiken? Voor wanneer moet ie af zijn?quote:Op donderdag 28 april 2011 19:24 schreef Steeven het volgende:
Ja, zie mijn post van 26-03. Hoofdzakelijk gezien wil ik weten waarom Indonesië de onafhankelijkheidsstrijd won van 1945-1949, maar daarbij ga ik diep in op de partijen, hun strijdmethodes en (inter)nationale steun. Ik heb een boek van de guerrillaleider Nasution gevonden dat echt een goudmijn is aan informatie, een soort Rode Boekje van Mao maar dan van Indonesië.
Ik heb een maand de tijd. Maar ik volg ook nog een ander vak en heb mijn baan dus het wordt flink aan de bak. Ik denk niet dat ik de tijd heb om archieven in te duiken. Ik heb een bergje artikelen en een stuk of 10-12 boeken en dat vond de docent al veel te veel. Toch even kijken hoe het loopt, als ik geen fatsoenlijke antwoorden kan vinden op mijn vragen dan zal het toch moeten. Ook is de voormalige KMA een optie, daar schijnen ze een geweldig archief te hebben wat betreft oorlogszaken.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:31 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Tof. Ga je ook veel originele bronnen gebruiken? Voor wanneer moet ie af zijn?
Kun je hem niet inscannen in een copyshop?quote:Op maandag 2 mei 2011 18:31 schreef dotCommunism het volgende:
Voor niks druk gemaakt, heb me gewoon nog kunnen inschrijven.
*edit* nouja,zodra ik een digitaal kopie van mn diploma ergens vandaar weet te toveren, want blijkbaar is alleen per post een opsturen niet genoeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
geen digitale camera?quote:Op maandag 2 mei 2011 18:46 schreef dotCommunism het volgende:
Mijn eerste idee was om er gewoon een foto met mn telefoon van te maken en die een beetje bij te knippen tot alleen het diploma overblijft. Weet alleen niet of dat goed genoeg is voor de UvA.![]()
Maar goed idee om eens op mijn werk te kijken voor een scanner.
Mijn camera fotografeert toch een stuk beter dan mijn telefoon hoor.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:44 schreef dotCommunism het volgende:
Niet meer nodig met die telefoons van tegenwoordig die alles kunnen.
Oh, je moet zeker een gecerfiticeerde kopie hebben van je bul?quote:Op maandag 2 mei 2011 21:49 schreef dotCommunism het volgende:
Ik maak sowieso nooit fotos, al die apparaten die ik dan maar mee moet slepen, niks voor mij.![]()
Ik kwam er net achter dat ik ook nog naar de VU moet om kopieen te laten maken van mijn diploma.
Gewoon alleen de kopie van de bul opsturen, de cijferlijst hoeft er niet bijquote:Op maandag 2 mei 2011 22:19 schreef dotCommunism het volgende:
Zat net weer eens naar mijn cijferlijst te kijken en het is toch wel beschamend hoeveel zesjes ik erop heb staan.
Het is maar goed dat de cijferlijst op de bul een geflatteerde cijferlijst isquote:Op maandag 2 mei 2011 22:26 schreef dotCommunism het volgende:
Mijn eerste drie cijfers die ik op de universiteit haalden waren een 2.5, een 3.4 en een 3.7. Toen had ik toch wel even het idee dat ik misschien het niveau toch niet aankon.
Hihihi, passende naam dan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:10 schreef Steeven het volgende:
Zit nu op 5500/10000. Gaat lekker zo. Maandag nog drie nieuwe boeken ophalen. Verder stuitte ik op een digitale omvangrijke Officiële Bescheiden Bronnenuitgave betreffende de Nederlands-Indonesische Betrekkingen 1945-1950. Wat een schatkist aan informatie. En digitaal kun je op trefwoord zoeken.
Bachelor? Ik ook namelijk. Ga geschiedenis er naast economie bij doenquote:Op maandag 16 mei 2011 22:15 schreef Näsenbar het volgende:
Zojuist ingeschreven voor geschiedenis aan de UvA
Dus je gaat geschiedenis en economie studeren aan de UvA?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 01:20 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Bachelor? Ik ook namelijk. Ga geschiedenis er naast economie bij doen
Zijn dat dan twee deeltijdstudies, of voltijd? Ik heb me ook ingeschreven voor geschiedenis en wil er graag nog politicologie bij doen, maar die studie wordt niet meer deeltijd aangeboden. Een voltijdstudie + een deel- of voltijdstudie lijkt me zwaar. De UvA hanteert nog geen hogere tarieven voor een tweede studie, toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 01:20 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Bachelor? Ik ook namelijk. Ga geschiedenis er naast economie bij doen
Hehe, nouja ik vind het (tot nu toe) nog erg simpelquote:Op maandag 23 mei 2011 17:41 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Dus je gaat geschiedenis en economie studeren aan de UvA?
Succes dan, ik ben dit jaar met economie gestopt omdat ik het moeilijk en saai vond
Twee voltijd, het is wel zwaarder dan normaal natuurlijk. Ben van plan volgend jaar 85 ECTS te halen, dus dat is bijna 1,5 jaar aan punten in 1 jaar. En zolang je nog geen bachelor hebt kost je 2e bachelor sowieso niks extra.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:13 schreef tim. het volgende:
[..]
Zijn dat dan twee deeltijdstudies, of voltijd? Ik heb me ook ingeschreven voor geschiedenis en wil er graag nog politicologie bij doen, maar die studie wordt niet meer deeltijd aangeboden. Een voltijdstudie + een deel- of voltijdstudie lijkt me zwaar. De UvA hanteert nog geen hogere tarieven voor een tweede studie, toch?
Economische geschiedenis.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:06 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Hehe, nouja ik vind het (tot nu toe) nog erg simpelWil nog steeds wel verder in de economie later, maar wil ook eens een andere kant zien om niet alleen maar constant op 1 ding gefocused te zijn.
Brrrrrrrrrrrrrrr.quote:
Ik zei het tochquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:03 schreef Steeven het volgende:
En Dinan is toch wel degelijk behoorlijk saai Ewelina, wat een bore. De eerste paar hoofdstukken gaan nog, maar vanaf H4 is het slaapverwekkend. Vanaf H8 valt het weer mee.
Huh, is dat dan de MA-scriptie? Je BA-scriptie heb je al ingeleverd?quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:36 schreef Steeven het volgende:
Yo, succes. Toevallig ben ik aan het samenvatten. Nog een week en dan zit het laatste tentamen van dit jaar er op.
Ik ga volgend schooljaar Staatsvorming in Europa 1500-1750 volgen, daarna volgt mijn afstudeerscriptie. Zo te zien is dat in dezelfde tijdsperiode (betreffende de grote oorlogen tussen Frankrijk vs de rest van de wereld) dus dat lijkt me een leuk onderwerp.
BA-scriptiequote:Op woensdag 15 juni 2011 23:39 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Huh, is dat dan de MA-scriptie? Je BA-scriptie heb je al ingeleverd?
Ah, ik was een beetje in de war omdat jij gewone werkstukken en essays voor vakken scripties noemt. In de bachelor is het grootste werkstuk wat je moet schrijven -op de BA-scriptie na- zo'n 7000 woorden.quote:
Ah ja synoniemen genoeg. Mijn vorige stuk was 10.500 woorden en wordt momenteel nagekeken. Dat vak was het laatste dat je voorbereidt op het schrijven van een scriptie. De afstudeerscriptie zal soortgelijk zijn qua alles (niveau, tijd, etc.). Zodoende hoop ik op een goed cijfer, dat geeft vertrouwen. Ik heb er wel een goed gevoel over.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ah, ik was een beetje in de war omdat jij gewone werkstukken en essays voor vakken scripties noemt. In de bachelor is het grootste werkstuk wat je moet schrijven -op de BA-scriptie na- zo'n 7000 woorden.
Oh, hier is de scriptie wel weer een niveau hoger (volgens de studiegids) dan een standaard BA-werkstuk. Scriptie moet hier 10.000 tot 12.000 woorden zijn- tenzij je hem voor 20 ECTs schrijft. Maar er worden genoeg essays en werkstukken hier geschreven om je goed voor te bereiden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:45 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ah ja synoniemen genoeg. Mijn vorige stuk was 10.500 woorden en wordt momenteel nagekeken. Dat vak was het laatste dat je voorbereidt op het schrijven van een scriptie. De afstudeerscriptie zal soortgelijk zijn qua alles (niveau, tijd, etc.). Zodoende hoop ik op een goed cijfer, dat geeft vertrouwen. Ik heb er wel een goed gevoel over.
Tja, de kortere papers enzo zijn qua opzet hetzelfde, alleen dan bondiger. Dat kun je inderdaad ook als oefening zienquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Oh, hier is de scriptie wel weer een niveau hoger (volgens de studiegids) dan een standaard BA-werkstuk. Scriptie moet hier 10.000 tot 12.000 woorden zijn- tenzij je hem voor 20 ECTs schrijft. Maar er worden genoeg essays en werkstukken hier geschreven om je goed voor te bereiden.
Hou het er maar op dat ik mezelf nogal heb uitgedaagd met mijn scriptie.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:51 schreef Steeven het volgende:
[..]
Tja, de kortere papers enzo zijn qua opzet hetzelfde, alleen dan bondiger. Dat kun je inderdaad ook als oefening zien. Overigens moet ik mezelf corrigeren, de afstudeerscriptie is natuurlijk wel een niveau hoger, de rest (woorden, lesvorm, etc.) is ongeveer hetzelfde.
Dat is juist goed toch? Daar leer je zelf ook veel van als je de grenzen verlegt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:55 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Hou het er maar op dat ik mezelf nogal heb uitgedaagd met mijn scriptie.Misschien wel ietsje te goed.
![]()
Maar het is wel de eerste keer dat ik echt (psychologische) theorie gebruik in een werkstuk. En met buitenlandse bronnen werk- die ook nog eens in een buitenlands archief lagen.
Ja, alleen de vertraging is wat minder leuk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:02 schreef Steeven het volgende:
[..]
Dat is juist goed toch? Daar leer je zelf ook veel van als je de grenzen verlegt.
Mijn bachelorscriptie had 3 artikelen als secundaire literatuur.quote:Op donderdag 16 juni 2011 03:27 schreef Ewelina het volgende:
Hmmmm, zoals het er nu naar uitziet komt het ruim op tijd af, maar ik heb alleen erg weinig secundaire literatuur gebruikt.
Oh, voor mijn scriptie heb ik zat secundaire literatuur (en een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele hoop primaire bronnen) . Zelfs een psychiatrisch handboek gebruiktquote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:22 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Mijn bachelorscriptie had 3 artikelen als secundaire literatuur.
Je kan het rooster van vorig jaar erbij pakken, dat zal wel redelijk overeen komen met hoe het dit jaar zal zijn?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:33 schreef Ace-of-Spades het volgende:
In september start ik met Geschiedenis aan de UVA. Ivm topsport (pak 'm beet 20/24u per week training en wedstrijden) ben ik benieuwd hoe mijn rooster er ongeveer uit gaat zien en in welke mate zelfstandig werken, in de ochtenduren, mogelijk is. Iemand een idee?
Bij mijn vorige studie was het vrij goed te doen met 3 college's per week en 2 á 3 onderwijs- / werkgroepen.
Je hebt verplichte werkgroepen voor Academische Vaardigheden I en II en Literatuur & Bronnen Oudheid en Literatuur & Bronnen Middeleeuwen & Renaissance in het 1e semester.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:33 schreef Ace-of-Spades het volgende:
In september start ik met Geschiedenis aan de UVA. Ivm topsport (pak 'm beet 20/24u per week training en wedstrijden) ben ik benieuwd hoe mijn rooster er ongeveer uit gaat zien en in welke mate zelfstandig werken, in de ochtenduren, mogelijk is. Iemand een idee?
Bij mijn vorige studie was het vrij goed te doen met 3 college's per week en 2 á 3 onderwijs- / werkgroepen.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:05 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je kan het rooster van vorig jaar erbij pakken, dat zal wel redelijk overeen komen met hoe het dit jaar zal zijn?
Ah thx. Roosten even ingezien. Is het haalbaar om activiteiten te hebben die veel tijd in beslag nemen naast deze studie? Tijd zal het leren natuurlijk, maar gewoon om alvast een idee te hebben ..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:22 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je hebt verplichte werkgroepen voor Academische Vaardigheden I en II en Literatuur & Bronnen Oudheid en Literatuur & Bronnen Middeleeuwen & Renaissance in het 1e semester.
Ja, dat. En vergeet niet dat je ondanks redelijk weinig collegeuren heel veel thuis moet doen. Ik zou even met de studieadviseur overleggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:17 schreef dotCommunism het volgende:
Het eerste jaar is altijd wel veel college, daarna neemt het per jaar af.
Wat ga je volgen buiten het colloquium?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:17 schreef dotCommunism het volgende:
Ah, rooster voor eerste semester is er. Als ik beetje mazzel heb qua indeling van werkgroepen heb ik maar 1 dag college per week.
Alleen nog het verplichte Rijkdom in beweging. De welstandselite van Amsterdam in de 19e eeuw.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:54 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Wat ga je volgen buiten het colloquium?
wie geeft dat vak? De Vries?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:06 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Alleen nog het verplichte Rijkdom in beweging. De welstandselite van Amsterdam in de 19e eeuw.
Keuzevak doe ik in semester twee.
C.M. Leger.quote:
Oh, die geeft leuke colleges.quote:
Dit moet je niet verkeerd opvatten, maar het verbaast me met regelmaat hoeveel mensen bedelen om samenvattingen die je gewoon zelf dient te maken als je de stof echt wilt leren begrijpen. De samenvatting van een ander heb je in principe niet veel aan zelfs.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:34 schreef DukeJan het volgende:
Flinke schop.
Iemand toevallig een goede samenvatting van ''een kennismaking met de oude wereld?"
Volgende week eerste tentamens op de universiteit voor mij
Hey Kneveltquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:46 schreef Knevelt het volgende:
Zo da's weer een tijd geleden. Grappig om weer dezelfde gezichten te zien. Hoe is het met jullie? Ik heb afgelopen jaar mijn bachelor gehaald in Utrecht.
Moh, bij de Blois en van der Spek wel. Dat boek is gewoon jaartallen stampen. Of tenminste, dat was mijn tentamen, en ik had van der Spek zelf als docent.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 00:46 schreef Steeven het volgende:
[..]
Dit moet je niet verkeerd opvatten, maar het verbaast me met regelmaat hoeveel mensen bedelen om samenvattingen die je gewoon zelf dient te maken als je de stof echt wilt leren begrijpen. De samenvatting van een ander heb je in principe niet veel aan zelfs.
Klopt, een grote berg informatie die je niet hoeft te "begrijpen" zoals normaal, maar gewoon moet kennen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 02:15 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Moh, bij de Blois en van der Spek wel. Dat boek is gewoon jaartallen stampen. Of tenminste, dat was mijn tentamen, en ik had van der Spek zelf als docent.
Dan nog is samenvatten een heel goede manier om het zelf te leren.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:29 schreef DukeJan het volgende:
[..]
Klopt, een grote berg informatie die je niet hoeft te "begrijpen" zoals normaal, maar gewoon moet kennen.
Jawel want ik lees namelijk wel het hele boek als ik ga samenvatten. In dit geval betrof het kleine losse kadertjes en tekst bij afbeeldingen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:55 schreef dotCommunism het volgende:
Die zou je dus ook niet zien als je zelf gaat samenvatten.
Brrrrrrrrrrrrrrrr.Ook zo leuk: zet de koningen in de goede volgorde!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:07 schreef dotCommunism het volgende:
Nouja ik ben sowieso een ramp met tentamens, dus ik had al die domme feitjes toch niet onthouden van een keer lezen.
Maar wie gaat er nou van die vragen stellen als "Wanneer moest Seleucus zijn Babylonische satrapie ontvluchten?" en dan als mogelijke antwoorden a) 315 bc b)316 bc, c)317 bc en d)318 bc.
Krijg steeds meer zin in dat tentamenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:07 schreef dotCommunism het volgende:
Nouja ik ben sowieso een ramp met tentamens, dus ik had al die domme feitjes toch niet onthouden van een keer lezen.
Maar wie gaat er nou van die vragen stellen als "Wanneer moest Seleucus zijn Babylonische satrapie ontvluchten?" en dan als mogelijke antwoorden a) 315 bc b)316 bc, c)317 bc en d)318 bc.
Ik zou maar gauw gaan samenvatten als ik jou was.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:13 schreef DukeJan het volgende:
[..]
Krijg steeds meer zin in dat tentamen
Nood breekt wet. En maakt kutte tentamens.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:12 schreef dotCommunism het volgende:
Tja, je moet wat als je complete materiaal om mee te werken bestaat uit 10.000 kleitabletten en meer niet.
Ik snap jouw vader heel goed, want het gros van de mensen reageert zo of vraagt of je leraar gaat worden (zo'n vreselijke dooddoener). Geschiedenis is echter wel degelijk een behoorlijk nuttige studie; een pretstudie is het allerminst en je doet er essentiële vaardigheden op die in het bedrijfsleven prima te gebruiken zijn. Het is zodoende ook afhankelijk van hoe je jezelf kunt verkopen. Immers, de vooroordelen van het gros van de mensen dien je te ontkrachten. Om dat goed te kunnen moet je goed beseffen wat je nu eigenlijk leert en hoe je jezelf ontwikkelt tijdens je studie.quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:20 schreef Nezhi het volgende:
Hoi.
Ik ben net begonnen met IBA aan de VU, maar vind er geen zak aan, leer er eigenlijk niets + het is een zooitje ongeregeld (veel anders dan wat er bij voorlichtingsdagen werd verteld). Geschiedenis heb ik altijd leuk gevonden (Nederlandse geschiedenis/middeleeuwen)..maar mijn vader heeft iets van "wat kan je daar nou mee"
daar zit ik ook wel mee. Ik wil het waarschijnlijk in Leiden gaan doen, of bij de VU blijven.
Kan ik nog ergens instromen dit jaar (met inhalen van vakken etc.)? En wat doen jullie voor werk, tijdens de studie of nadat jullie afgestudeerd zijn? Ik zie ook dat je allemaal minors kan kiezen, maar wat ik hier lees lijkt veel meer dan dat lijstje op de website van de Universiteit Leiden! Zijn dat specialisaties? Ik vind vooral de oorlogen, oudheid, renaissance en staatkunde leuk
Dat is wel degelijk de bedoelingquote:Op maandag 31 oktober 2011 18:36 schreef Ewelina het volgende:
Ga je niet door voor een MA dan, Steeven?
Ja, je krijgt in totaal 4 jaar voor je BA en 2 jaar voor je MA (tenzij je een 2-jarige MA doet, dan heb je 3 jaar). Daarna moet je de boete betalen. Uitkijken dus dat je niet uitloopt en als je ziek wordt meteen melden bij de decaan (je krijgt een extra uitloopjaar als je een functiebeperking hebt of ziek wordt- maar dat is gekoppeld aan een extra jaar studiefinanciering).quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:47 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb trouwens perongeluk bij het editen gezet dat ik Nederlandse geschiedenis en middeleeuwen leuk vond, maar vind die juist niets aanDe langstudeerboete is toch na 1 jaar voor bachelor + 1 jaar Master? Of 2 jaar in totaal?
Prima toch, je zult jezelf wel de standaardvakken eigen moeten maken om iets te weten over die zaken, maar de vakken die er dieper op in gaan kun je laten schieten naar eigen interesse. Wat betreft het docent zijn juich ik dat alleen maar toe als dat via de universiteit gebeurt, ik heb niet het idee dat het niveau van de gemiddelde geschiedenisdocent erg hoog is (en dan doel ik op middelbare school-niveau). Of had je in gedachten om hoogleraar te worden?quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:47 schreef Nezhi het volgende:
Dankjewel SteevenIk ben nu nog aan het kijken en ga zeker contact opnemen. Hoop ook dat het gaat lukken omdat de eerste periode pas is geweest. Zelfs leraar worden lijkt me eigenlijk wel leuk, maar dat komt waarschijnlijk door de energie van mijn vorige geschiedenis docent. Veel geld verdienen hoeft van mij niet als ik loop weg te kwijnen bij de studie.
Ik heb trouwens perongeluk bij het editen gezet dat ik Nederlandse geschiedenis en middeleeuwen leuk vond, maar vind die juist niets aanDe langstudeerboete is toch na 1 jaar voor bachelor + 1 jaar Master? Of 2 jaar in totaal?
Jammer van dat horrortentamen. Sindsdien heb ik een hekel aan dat tijdperk.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:54 schreef Sloggi het volgende:
De middeleeuwen zijn ongelofelijk interessant, ware het niet dat de nadruk meestal wordt gelegd op geloofszaken. Dat terwijl er ongelofelijk veel is gevochten, veroverd, gebouwd, bedacht et cetera.
Nah, ik wil als ik leraar word, middelbare school docent worden. De docent die ik 4 jaar lang had op VWO was echt geweldig, die gozer weet volgens mij gewoon de hele geschiedenis uit zijn hoofd.quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:20 schreef Steeven het volgende:
[..]
Prima toch, je zult jezelf wel de standaardvakken eigen moeten maken om iets te weten over die zaken, maar de vakken die er dieper op in gaan kun je laten schieten naar eigen interesse. Wat betreft het docent zijn juich ik dat alleen maar toe als dat via de universiteit gebeurt, ik heb niet het idee dat het niveau van de gemiddelde geschiedenisdocent erg hoog is (en dan doel ik op middelbare school-niveau). Of had je in gedachten om hoogleraar te worden?
Haal ajb die t weg. Goed kunnen schrijven en spellen is wel essentieel voor het vak.quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:22 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Nah, ik wil als ik leraar wordt, middelbare school docent worden. De docent die ik 4 jaar lang had op VWO was echt geweldig, die gozer weet volgens mij gewoon de hele geschiedenis uit zijn hoofd.
Dat lijkt me vrij sterkquote:Op maandag 31 oktober 2011 20:22 schreef Nezhi het volgende:
[..]
, die gozer weet volgens mij gewoon de hele geschiedenis uit zijn hoofd.
Hij weet vast niet zoveel van de geschiedenis van de Wallen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:22 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Nah, ik wil als ik leraar word, middelbare school docent worden. De docent die ik 4 jaar lang had op VWO was echt geweldig, die gozer weet volgens mij gewoon de hele geschiedenis uit zijn hoofd.
Citaat uit mijn eerste essayopdracht: "schrijffouten zijn op ons niveau onvergeeflijk". Heb dat essay nog behoorlijk vaak nagekeken...quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:26 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Haal ajb die t weg. Goed kunnen schrijven en spellen is wel essentieel voor het vak.
Tikfouten zijn idd vervelend, ik heb in 1 van mijn laatste essays nog een lelijke tikfout verbeterd zien worden. Maar als je het al zo vaak nagekeken hebt, lees je over elke spelfout heen. Al zal het tijdstip van schrijven ook meegeholpen hebben (lees: deadline, te laat begonnen --> 3:00u 's nachts nog aan het typen).quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:31 schreef DukeJan het volgende:
[..]
Citaat uit mijn eerste essayopdracht: "schrijffouten zijn op ons niveau onvergeeflijk". Heb dat essay nog behoorlijk vaak nagekeken...
Vrij veel ja, maar het ligt ook aan je keuzeruimte. En dat heb ik voornamelijk opgevuld met onderzoeksvakken.quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:35 schreef Nezhi het volgende:
Moeten jullie veel essays schrijven? En waar studeren jullie?
Het wordt nog veel meerquote:Op maandag 31 oktober 2011 20:56 schreef DukeJan het volgende:
Ben pas dit jaar begonnen, maar geschiedenis is wel veel lezen en schrijven ja. Volgende blok onderzoeksseminar I, zal ook wel veel schrijven zijn. Studeer aan de UU.
Ik moet inderdaad redelijk wat schrijven en lezen maar dat zal je ongetwijfeld overal wel hebben.quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:35 schreef Nezhi het volgende:
Moeten jullie veel essays schrijven? En waar studeren jullie?
Hoe ging oudheid bij jou? Bij mij dus vrij bagger. Echt een kuttentamen en dat vond iedereen die ik gister erna gesproken heb. Die afbeeldingvraagquote:Op maandag 31 oktober 2011 20:56 schreef DukeJan het volgende:
Ben pas dit jaar begonnen, maar geschiedenis is wel veel lezen en schrijven ja. Volgende blok onderzoeksseminar I, zal ook wel veel schrijven zijn. Studeer aan de UU.
Mja ging wel. Hij was vrij lastig inderdaad, van die afbeelding wist ik dat het Darius en Xerxes waren, maar de rest van die vraagquote:Op vrijdag 4 november 2011 19:06 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Hoe ging oudheid bij jou? Bij mij dus vrij bagger. Echt een kuttentamen en dat vond iedereen die ik gister erna gesproken heb. Die afbeeldingvraag![]()
En dan vanaf morgen lekker Tosh gaan leren
En, hoe ging het bij jouw? Ik vond het wel te doen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:06 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Hoe ging oudheid bij jou? Bij mij dus vrij bagger. Echt een kuttentamen en dat vond iedereen die ik gister erna gesproken heb. Die afbeeldingvraag![]()
En dan vanaf morgen lekker Tosh gaan leren
Ik denk niet dat je Engels perse héél goed moet zijn, je moet wel aardig Engels kunnen lezen maar door de studie zelf leer je veel beter Engels vind ik. Het is wel makkelijk en tijdbesparend als je heel goed in Engels bent maar met een behoorlijke basiskennis redt je het ook wel, alleen in het begin wat meer opzoeken.quote:Op zondag 13 november 2011 20:31 schreef Steeven het volgende:
Vooral Engels moet heel goed op peil zijn, kennis van Duits en Frans is een pré maar geen vereiste.
Ik ben dat niet met je eens. De wetenschappelijke artikelen die je voor je kiezen krijgt vragen daar wel degelijk om, helemaal bij de wat meer abstracte vakken. Als je niet een bepaald niveau hebt, kun je onmogelijk bij blijven en lees je alles echt niet begrijpend.quote:Ik denk niet dat je Engels perse héél goed moet zijn
Je hoeft niet alles te begrijpen om het te halen. Daarbij wordt je Engels sowieso vaak beter door veel te lezen.quote:Op maandag 14 november 2011 18:52 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik ben dat niet met je eens. De wetenschappelijke artikelen die je voor je kiezen krijgt vragen daar wel degelijk om, helemaal bij de wat meer abstracte vakken. Als je niet een bepaald niveau hebt, kun je onmogelijk bij blijven en lees je alles echt niet begrijpend.
Dat bedoelde ik inderdaad.quote:Op maandag 14 november 2011 18:55 schreef Ewelina het volgende:
Wacht maar tot je achttiende-eeuws Engels gaat lezen.
[..]
Je hoeft niet alles te begrijpen om het te halen. Daarbij wordt je Engels sowieso vaak beter door veel te lezen.
Jup, daarbij vind ik niet dat mijn eigen Engels nu bijzonder goed is.quote:
Zie het nu pas. Tja ik heb mijn eigen ruiten ingegooid door geen een keer iets van die reader te lezen. Maar voor de rest leek het me idd wel te doen. Maargoed, dat wordt gewoon lekker herren.quote:Op zondag 13 november 2011 21:24 schreef DukeJan het volgende:
[..]
En, hoe ging het bij jouw? Ik vond het wel te doen.
Dat was behoorlijk dramatisch inderdaad. Meer dan de helft gezakt dacht ik. En ik sla dan ook nog eens de plank met een 3.3quote:Op woensdag 30 november 2011 10:45 schreef Steeven het volgende:
Het is hier behoorlijk stil? Ik heb de gemiddelde resultaten gezien van Geschiedwetenschap, heeft het daar mee te maken? Ik heb zowel Geschiedwetenschap als Staatsvorming 1500-1750 afgesloten met een 8. Nog zeven vakken te gaan.
Omdat ik serieus in de veronderstelling was dat dat niet nodig was. Dacht dat het serieus wel eventjes te halen met een samenvatting doornemen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 00:53 schreef Steeven het volgende:
Sportief om te melden, dan val je zeker buiten de herkansingsnorm? Waarom heb je helemaal niks gelezen als ik vragen mag?
Hier hetzelfde, maar dan nog met politieke economie en bestuur & beleid van politicologie erbij omdat 1 keuzevak van de minor vol zat.quote:Op maandag 13 augustus 2012 01:23 schreef Ludachrist het volgende:
Een minor economische & sociale geschiedenis gaat het worden, naast mijn reguliere bachelorprogramma.
Dat weet ik.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:42 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, maar dan nog met politieke economie en bestuur & beleid van politicologie erbij omdat 1 keuzevak van de minor vol zat.
Schrijf een proefschrift, over een aantal jaar zal de banenmarkt er hopelijk een stuk beter uitzienquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:46 schreef Knevelt het volgende:
In augustus ben ik cum laude afgestudeerd. Een baan vinden is een hel. Als je geen leraar wil worden zou ik toch nog eens nadenken om in plaats van een master geschiedenis een master bestuurskunde te volgen o.i.d. Zeker nu voor een tweede master het instellingstarief geldt.
Hee, dat plan had ik ook al.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:22 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Schrijf een proefschrift, over een aantal jaar zal de banenmarkt er hopelijk een stuk beter uitzien
quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:20 schreef Ewelina het volgende:
Heb je ook nog iets naast je studie gedaan Knevelt, en al eens laten kijken naar je CV door een recruiter?
Promoveren op geschiedenis trekt me eigenlijk niet zo. Ik ben op zoek naar een baan als beleidsmedewerker bij de overheid. Naast mijn studie heb ik 3 maanden stage gelopen bij Wetenschappelijk Instituut voor het CDA. Ik heb twee keer in het bestuur van een vereniging gezeten en heb 3 maanden werkcolleges gegeven als Teaching Assistant. Ik heb dus niet stilgezeten.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:22 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Schrijf een proefschrift, over een aantal jaar zal de banenmarkt er hopelijk een stuk beter uitzien
Je hebt er dus in totaal een jaar over gedaan om een baan op niveau te vinden? Ik weet niet of een bestuurskunde master nou echt een goede tip is though, er zijn er genoeg die zonder werk zitten ondanks een bachelor + master in bestuurskunde (gebaseerd op mijn omgeving). Of wilde je je juist graag beleidsmedewerker worden? Zo ja, waarom heb je eerst geschiedenis gedaanquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:09 schreef Knevelt het volgende:
Houdt rekening met een ellendig. Het is dat ik veel naast mijn studie heb gedaan, anders had ik, een jaar na afstuderen, mijn baan als beleidsmedewerker bij de provincie wss nooit gekregen.
Ik raad historici aan om na de bachelor een meer beroepsgerichte master te volgen. Bv bestuurskunde oid. Nog steess breed maar je leert wel zaken die bv als beleidsmedewerker van pas komen.
Ja een jaar ja. Maar ik ben eerder uitzondering dan regel is mijn indruk. De meesten doen er in deze slechte economische tijd langer over.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:00 schreef gdbasketcase het volgende:
[..]
Je hebt er dus in totaal een jaar over gedaan om een baan op niveau te vinden? Ik weet niet of een bestuurskunde master nou echt een goede tip is though, er zijn er genoeg die zonder werk zitten ondanks een bachelor + master in bestuurskunde (gebaseerd op mijn omgeving). Of wilde je je juist graag beleidsmedewerker worden? Zo ja, waarom heb je eerst geschiedenis gedaan(puur uit interesse hoor)?
Edit: nu moet ik wel zeggen dat ik niet weet of die personen er nou echt nog veel naast gedaan hebben. En alsnog gefeliciteerd met je baan trouwens![]()
Ik zou vooral veel naast je studie gaan doen. Dat heeft mij bij mijn sollicitaties ongetwijfeld geholpen. Ga in het bestuur van een leuke vereniging of in de redactie van een blad. Daar leer je nuttige dingen van en het staat mooi op je cv. Tenslotte heb je met de studie geschiedenis veel vrije tijd om daaraan te besteden.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:54 schreef gdbasketcase het volgende:
Sorry voor de late reactie.
Lijkt het je ook wat, om les te gaan geven of is het gewoon bittere noodzaak?
Ik word een beetje depressief van het idee dat ik straks werkloos ben of iets moet gaan doen wat ik helemaal niet wil (naar aanleiding van de reacties hierboven, waar dus uit blijkt dat het niet al te best is), pff. Ach ja, het is allemaal extra motivatie om aankomend schooljaar weer goed mijn best te gaan doen
Goed bezig. Tweede master in België is een goede optie. Vooralsnog weinig collegegeld en gewoon een tof land. KU Leuven is een goeie uni.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:47 schreef gdbasketcase het volgende:
Qua nevenactiviteiten sta ik er op het moment wel goed voor, al heb ik nog geen enkele stage gedaan (wat ik hopelijk dit jaar wel voor elkaar krijg). Veel commissies gedaan, ben actief geweest bij een pjo etc.
Bedankt voor jouw reacties trouwens, ik ga ook nog eens goed nadenken over wellicht een 2e master in een andere richting (in Belgie waarschijnlijk) volgend jaar.
Hoezo?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:42 schreef Ewelina het volgende:
Ik overweeg serieus om de lerarenopleiding te gaan doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denk aan het milieu voordat u deze post print.
quote:Op woensdag 18 september 2013 10:50 schreef Näsenbar het volgende:
Ik zou het niet doen, er zijn echt heel weinig banen! Je kan beter wat anders kiezen!Maar het is wel waarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok stelletje hokboeren
Leiden?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:05 schreef gdbasketcase het volgende:
Hoe gaat het met de historici in dit topic? Ik ben inmiddels begonnen aan mijn master: 1 vak over empires en 2 over Azië (economische geschiedenis en imperialisme in Azië.) Of nou ja, dat is het plan, want ik heb nog even bedenktijd
. Deze vrijdag moet ik mijn definitieve keuzes maken.
Ik heb maar 6,5 tot 7 uur les per week wat wel echt heel erg wennen is. Hiervoor had ik er standaard 16... En ik moet ook nodig een onderwerp gaan verzinnen voor mijn scriptie. Het wordt nog wat dit jaar!
Ok, ik heb voor mijn master in Leiden ook een vak gedaan over zogenaamde 'gun powder empires', vandaar de vraag.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:43 schreef gdbasketcase het volgende:
[..]
Nee ik zit in het buitenland, Londen om precies te zijn.
Bedankt voor je snelle reactie!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:08 schreef Näsenbar het volgende:
Op de UvA heb je in het normale programma niks wat te maken heeft met didactiek, ontwikkelingspsychologie of vage interviews, er is wel een minor die zich daarop richt geloof ik maar normaal gesproken bestaat het normale programma alleen uit geschiedenis en ondersteunende academische vakken (die wel een dikke geschiedenislading hebben). Voor de rest is heel veel (misschien wel de helft of meer) van de voorgeschreven literatuur in het Engels, schrijven heb ik echter nog nooit hoeven doen.
Volgens mij kan je niet halverwege instromen dus tot september wachten moet dan sowieso, kan je beter je P halen en daarna naar de universiteit gaan.
Ik ben zelf in Leiden in februari begonnen, dus daar kan het in ieder geval wel. Of het aan de UvA kan weet ik helaas niet.quote:Op maandag 11 november 2013 16:58 schreef Thomas B. het volgende:
Iemand hier die een master Geschiedenis aan de UvA volgt? Ik overweeg momenteel om hieraan te beginnen, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om in februari in te stromen. Op de site kan ik het eerlijk gezegd niet vinden.
Ach, het vergroot wel enigszins de waarschijnlijkheid. Dus toch bedanktquote:Op maandag 11 november 2013 17:14 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik ben zelf in Leiden in februari begonnen, dus daar kan het in ieder geval wel. Of het aan de UvA kan weet ik helaas niet.
edit: dus eigenlijk heb je niet zo veel aan deze post
Ik ben begonnen in februari 2012 en ben afgelopen mei afgestudeerd. Ik volgde de richting European Expansion and Globalisation, wat in principe neerkomt op koloniale geschiedenis. De opzet van de individuele 'vakken' beviel me goed, maar er was weinig samenhang tussen. Het zijn eigenlijk 3 losse seminars (2 van je eigen richting, 1 van een andere richting) en de thesis. Je hebt geloof ik 5 verschillende richtingen, maar m.i. is het in essentie allemaal hetzelfde, en dat vond ik wel een minpunt.quote:Op maandag 11 november 2013 17:18 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ach, het vergroot wel enigszins de waarschijnlijkheid. Dus toch bedankt
Hoe bevalt het? En welke specialisatie volg je?
Volgens mij wel.quote:Op maandag 11 november 2013 16:58 schreef Thomas B. het volgende:
Iemand hier die een master Geschiedenis aan de UvA volgt? Ik overweeg momenteel om hieraan te beginnen, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om in februari in te stromen. Op de site kan ik het eerlijk gezegd niet vinden.
Helaas niet in Amsterdam ben ik achter gekomen.quote:
De BA heb ik aan de EUR gedaan. Ben voor de master overgestapt naar Leiden, omdat ik te laat was met inschrijven voor een master aan de EUR. Het was op zich goed te doen, maar Leiden is wel een beetje een ons-kent-ons wereldje, en ik denk dat je meer uit je master daar kunt halen als je daarvoor ook je BA in Leiden hebt gedaan.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:20 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Helaas niet in Amsterdam ben ik achter gekomen.
Klinkt interessant, padlarf. Heb je ook de BA geschiedenis gedaan?
Die tip geef ik idd ook aan iedereen die een master politicologie aan de UvA wil doen.quote:Op donderdag 14 november 2013 17:04 schreef padlarf het volgende:
[..]
De BA heb ik aan de EUR gedaan. Ben voor de master overgestapt naar Leiden, omdat ik te laat was met inschrijven voor een master aan de EUR. Het was op zich goed te doen, maar Leiden is wel een beetje een ons-kent-ons wereldje, en ik denk dat je meer uit je master daar kunt halen als je daarvoor ook je BA in Leiden hebt gedaan.
Mocht je Leiden overwegen, dan wil ik je als tip meegeven om alvast na te denken over waar je je thesis over wilt schrijven (dat is immers de helft van het programma), en aan de hand van dat onderwerp je 'specialisatie' te kiezen.
In een ver verleden heb ik ook in Leiden gezeten, ben er ook zo snel mogelijk weggegaanquote:Op donderdag 14 november 2013 17:09 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Die tip geef ik idd ook aan iedereen die een master politicologie aan de UvA wil doen.
Ben ook niet zo'n fan van Leiden. Heb er voor m'n p een jaar gezeten en ben er o.a. weggegaan om de reden die jij noemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |