abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89228216
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het vorige deel: Rule and change nothing

Laatste posts van het vorige deel:

quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:38 schreef Steeven1 het volgende:
Met mijn oude account kan ik niet meer posten, die zal wel geband zijn ofzo :') waarom weet ik niet want naar mijn weten gedraag ik me hier wel.

Ik heb afgelopen donderdag een tentamen Achterkant van Internationale Betrekkingen gemaakt. Volgens mij ging dat prima. Dat vak heeft me geholpen af te bakenen waar ik me op wil richten, en dat is internationale betrekkingen en terrorisme. Het aanbod is groot genoeg om daar vakken in te volgen. Het tentamen Militaire Geschiedenis viel tegelijkertijd met dit tentamen, dus dat is voor mij uitgesteld naar 14 december.

Ik volg nu Ideologieën 19e en 20e eeuw, volgens mij wordt dat wel pittig. Tevens doe ik nu Introductie Middeleeuwen, omdat ik die nog in moet halen (dat krijg je als je op de helft van een schooljaar instroomt).

Dan is mijn planning voor blok 3 en 4 om Onderzoeksseminar II te gaan volgen. Toevallig is er een werkgroep mbt terrorisme en insurgency, dus dat komt mooi uit. Daarnaast ga ik Koude Oorlog doen in blok 3. Dan wil ik in blok 4 ook Netherlands and the World nog volgen, alleen valt dat vak precies tegelijkertijd met OZS II. Dus ik ben nu aan het onderhandelen of ik een paar lessen mag missen, maar ze doen er nogal moeilijk over. Valt me erg tegen, ik vind dat ze mensen die zich bewezen hebben met goede cijfers best een beetje mogen matsen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:06 schreef Steeven het volgende:
8,2 voor Achterkant Int. Betrekkingen :).
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 16:54 schreef Ewelina het volgende:

Mooi cijfer! ^O^

Heb heel veel materiaal in Bonn gevonden, nu dat nog ordenen :{ Het is bizar veel. En ik twijfel of alles wat ik wil schrijven wel in die 30-35 pagina's past die ik heb.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_89230809
Waar is iedereen?
pi_89260123
Hier ben ik :).

Ik heb het hele weekend gespendeerd aan een uitermate abstract essay over de begripsgeschiedenis van het ideologiebegrip :x. Ik hoop dat het wat is geworden.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_89260215
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:36 schreef Steeven het volgende:
Hier ben ik :).

Ik heb het hele weekend gespendeerd aan een uitermate abstract essay over de begripsgeschiedenis van het ideologiebegrip :x. Ik hoop dat het wat is geworden.
Klinkt interessant! Zou ik hem mogen lezen? :@

Ik vermoed dat mijn scriptie groter wordt dan 35 pagina's. Maar eens overleggen met begeleider over hoe en wat, want ik wilde het voor februari afhebben en eh... 70 bladzijdes binnen 2 maanden schrijven, ik vraag me af of ik dat haal :{
pi_89260603
Natuurlijk mag dat :) maar dan wel de finale vorm ;), hij moet nog wat aangescherpt worden. Als je je mailadres PMt of zo dan stuur ik 'em naar je toe als 'ie af is.

70 pagina's binnen twee maanden?! :x Ik kan me een hele week blindstaren op 2-3 pagina's :D laat staan dat ik er 70 moet schrijven en beoordelen in twee maanden.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_89260682
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:48 schreef Steeven het volgende:
Natuurlijk mag dat :) maar dan wel de finale vorm ;), hij moet nog wat aangescherpt worden. Als je je mailadres PMt of zo dan stuur ik 'em naar je toe als 'ie af is.

70 pagina's binnen twee maanden?! :x Ik kan me een hele week blindstaren op 2-3 pagina's :D laat staan dat ik er 70 moet schrijven en beoordelen in twee maanden.
Ik heb wel eens 18 pagina's geschreven binnen een avond, nacht en een ochtend. En een keer een essay van 4000 woorden binnen een dag :@

Maar dat zag ik ook wel in het commentaar terug.
pi_89260731
:D! Dat móet bikkelen geweest zijn.
pi_89260768
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 16:52 schreef Steeven het volgende:
:D! Dat móet bikkelen geweest zijn.
Hou het erop dat ik de dag erna nog liep te stuiteren van de hoeveelheid caffeïne.

Cijfers waren nog best goed trouwens. (7,8 en een 7) Maar ik prefereer toch wat eerder te beginnen tegenwoordig. Zie je ook terug in het resultaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ewelina op 28-11-2010 16:57:59 ]
pi_89520412
Als het goed is heb je mail. Ben stiekem heel benieuwd of je het wat vindt :@.
pi_89520803
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 16:18 schreef Steeven het volgende:
Als het goed is heb je mail. Ben stiekem heel benieuwd of je het wat vindt :@.
Ik heb hem ontvangen. Gister al een stukje gelezen, alleen was de wijn iets te hard aangekomen om een goed gefundeerd oordeel te geven. Ga er zo mee aan de slag :)
pi_89522549
Steeven, je hebt mail terug!
pi_89522749
Feedback is top :) thanks!
pi_89522796
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:18 schreef Steeven het volgende:
Feedback is top :) thanks!
Niet te kritisch? :@
pi_89523070
Nee joh :) ik vond het wel meevallen ;), heb een en ander nog even toegelicht (zie mail).
pi_89523610
Mail terug :)
pi_89723553
Hallo allen. Ik zit er over na te denken om te stoppen met mijn huidige studie, Internationale Betrekkingen en Internationale Organisaties. Ik kan zeggen dat ik het vwo vrij makkelijk heb doorgelopen. Maar op de een of andere manier wil het maar niet lukken met de studie die ik nu doe. Dit komt grotendeels door mijn motivatie. Of beter gezegd, het gebrek daar aan.

Nu zit ik er over na te denken om misschien geschiedenis te gaan studeren, maar ik loop toch een beetje aan tegen het baanperspectief. Ik heb al meer op internet rondgekeken en het blijkt dat dit bij meer mensen speelt. Zouden er enkele geschiedenisstudenten zijn die dit verhaal kunnen ontkrachten?
Oh - c'est incroyable!
pi_89752526
In het vakgebied zelf is de kans klein dat je een baan vindt. Maar dat weet de gemiddelde geschiedenisstudent en zodoende zal hij/zij zichzelf proberen te verkopen wat ook een gunstige baan op niveau kan opleveren. Bij het bedrijf waar ik werk zou ik snel carrière kunnen maken als ik eenmaal een WO papiertje heb; zonder nemen ze je niet serieus. Dat je dan geschiedenis studeert doet er niet toe, je moet toelichten welke vaardigheden je leert, daar gaat het ten slotte om.
pi_89755742
Wat Steeven zegt. Je moet vooral jezelf zien te verkopen. Van wat ik van docenten weet, is dat de meeste historici goed kunnen schrijven, dat is dan je voornaamste kwaliteit op de arbeidsmarkt. Verder heb je natuurlijk academisch denkniveau. Wil je in het vakgebied zelf verder, dan moet je het hebben van goede cijfers (en vooral een goede scriptie), bijbanen, en heel belangrijk: connecties.
pi_89756592
Daarom is het helemaal niet zo gek om een master journalistiek te doen na een studie geschiedenis, omdat je daarmee best zware papieren hebt in de schrijfwereld. Maar dat is alleen als je een journalistieke ambitie hebt natuurlijk (zoals ik).
pi_89757744
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:41 schreef Steeven het volgende:
Daarom is het helemaal niet zo gek om een master journalistiek te doen na een studie geschiedenis, omdat je daarmee best zware papieren hebt in de schrijfwereld. Maar dat is alleen als je een journalistieke ambitie hebt natuurlijk (zoals ik).
Ik overweeg het ook, maar aan de andere kant... O+ Cultuurgeschiedenis O+

Misschien toch maar eens die hoogleraar aan de mouw trekken die vroeg of ik aan haar wilde denken als ik ooit nog iets wilde op een bepaald onderzoeksterrein. :@
  woensdag 15 december 2010 @ 15:43:39 #21
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89960764
Welp, ik ben ook weer terug. Mijn plan om, dankzij de regeling van de VU dat je de eerste jaren voor een tweede studie geen hoger collegegeld hoefde te betalen, een bachelor filosofie en daarna master wetenschapsfilosofie van de geschiedenis te doen is dankzij de langstudeerboete van de overheid al na twee maanden beëindigd. Nu ga ik maar op de een of andere manier mijn master geschiedenis doen. De vraag is alleen of dit in Nederland of Belgie zal zijn, en Belgie wordt steeds aantrekkelijker eerlijk gezegd.

Aangezien ik nu toch geen college heb ga ik de aankomende maanden maar gebruiken om wat klassiekers te lezen. Als eerste maar E.P. Thompsons the making of the English working class, aangezien ik ng nooit marxistische geschiedenis heb gelezen. 8-)
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_90831758
Een 7,5 voor Militaire Geschiedenis :7. Eind deze maand tentamens Ideologieën en Middeleeuwen. Gaat hard zeg :x.
pi_90831956
Middeleeuwen :r :r :r

Succes ermee, ik vond het een hel. Ik mag volgende week op voor Oudheid. :X
pi_90833851
Middeleeuwen bevalt me wel, hoewel ik het de meest oninteressante periode vind van alle tijdvakken. Waar ik me een beetje aan stoor is dat de auteur constant benadrukt hoe slecht de joden het hadden, het lijkt wel alsof hij het bij elk onderwerp even aan wil snijden. Heb al gekeken of ik kon achterhalen of ze zelf joods is, maar dat is me niet gelukt. Iemand met de naam Rosenwein; hoe ver zal ik er naast zitten als ik gok op ja :+. Neemt niet weg dat ik denk dat ze op enkele voorbeelden heus wel gelijk heeft, maar het past er soms gewoon niet tussen en ze doet overkomen of joden de enige slachtoffers waren uit die periode.
pi_91032637
Hoor net dat ik een 9 heb voor het essay Middeleeuwen :7.
pi_91057678
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 18:16 schreef Steeven het volgende:
Hoor net dat ik een 9 heb voor het essay Middeleeuwen :7.
^O^

Ik moet leren. Snertvak ;( Iemand tips om die zooi zo snel mogelijk in mijn kop te krijgen? :')
pi_91072491
Misschien cliché maar beloon jezelf als je een x-aantal pagina's hebt geleerd.
  zondag 16 januari 2011 @ 18:05:01 #28
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_91420707
Schopje :) Vandaag in overleg besloten dat ik het tweede jaar Bewegingswetenschappen afrond om vervolgens over te stappen op de studie Geschiedenis. Ik ben zo klaar met de lege theorieën, modellen en getalletjes van BW. Bovendien heeft geschiedenis heeft altijd mijn interesse gehad. Voor mijn plezier lees ik (reeds een paar jaar) boeken over 't onstaan van t Christendom, de Franse Revolutie etc. Geek alert :') :7

Nu nog een universiteit. Ik neig naar de UVA. Iemand een ander advies of gouden tip?
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
pi_91720231
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:05 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Schopje :) Vandaag in overleg besloten dat ik het tweede jaar Bewegingswetenschappen afrond om vervolgens over te stappen op de studie Geschiedenis. Ik ben zo klaar met de lege theorieën, modellen en getalletjes van BW. Bovendien heeft geschiedenis heeft altijd mijn interesse gehad. Voor mijn plezier lees ik (reeds een paar jaar) boeken over 't onstaan van t Christendom, de Franse Revolutie etc. Geek alert :') :7

Nu nog een universiteit. Ik neig naar de UVA. Iemand een ander advies of gouden tip?
Leiden!

Tweedejaars geschiedenis en wil net als Steeven hierboven de journalistiek in. Geschiedenis is dus echt een bazenstudie.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  maandag 24 januari 2011 @ 16:25:49 #30
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_91803659
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:05 schreef Ace-of-Spades het volgende:

Hou er wel rekening mee dat je hierdoor je derde jaar een langstudeerder zal zijn en dus 5000 euro collegegeld moet betalen (als de wet doorgaat).
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_91804930
Morgen tentamen Ideologieën en donderdag tentamen Middeleeuwen. Leren gaat wel lekker zo. Tentamen van morgen is in de Jaarbeurs dus dat scheelt weer een busrit naar de Uithof :+. Het is nog onzeker of ik Europese Integratie kan volgen in Blok 4, omdat dat vak precies aansluit op Onderzoeksseminar II; op zich is dat ideaal, maar het ene vak is in de binnenstad en het andere op de Uithof en je kunt je nooit binnen een kwartier van A naar B verplaatsen. Bij het inschrijven waren de locaties nog niet bekend. En volgens mij geeft van Rossem/Rossum geen Koude Oorlog meer, maar dat maakt me niet zoveel uit (volg in in Blok 3).
pi_91832198
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:47 schreef Steeven het volgende:
Morgen tentamen Ideologieën en donderdag tentamen Middeleeuwen. Leren gaat wel lekker zo. Tentamen van morgen is in de Jaarbeurs dus dat scheelt weer een busrit naar de Uithof :+. Het is nog onzeker of ik Europese Integratie kan volgen in Blok 4, omdat dat vak precies aansluit op Onderzoeksseminar II; op zich is dat ideaal, maar het ene vak is in de binnenstad en het andere op de Uithof en je kunt je nooit binnen een kwartier van A naar B verplaatsen. Bij het inschrijven waren de locaties nog niet bekend. En volgens mij geeft van Rossem/Rossum geen Koude Oorlog meer, maar dat maakt me niet zoveel uit (volg in in Blok 3).
Jaloers is dat Utrecht Van Rossem heeft, ook al geeft hij inderdaad geen college meer volgens mij. Maar toch, wat een held.

En niet jaloers is op Middeleeuwen, wat een baggervak vond ik dat zeg. Gelukkig gehaald in de herkansing, maar succes zullen we maar zeggen!
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  dinsdag 25 januari 2011 @ 01:30:59 #33
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_91833412
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:25 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Hou er wel rekening mee dat je hierdoor je derde jaar een langstudeerder zal zijn en dus 5000 euro collegegeld moet betalen (als de wet doorgaat).
Daarom was ik vrijdag ook in Den Haag. Mn eigen hachje redden ;)

't Wordt overigens de uva :)
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:46:41 #34
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_91862190
Als ik nog kan studeren volgend collegejaar ga ik ook naar de UvA, het masterprogramma van de VU is zo bedroevend. ;(
pi_91869480
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:46 schreef ethiraseth het volgende:
Als ik nog kan studeren volgend collegejaar ga ik ook naar de UvA, het masterprogramma van de VU is zo bedroevend. ;(
Haha, tot volgend jaar dan.
pi_91892019
Tentamen Ideologieën was pittig :x geen idee wat de uitkomst gaat worden. Nu aan het studeren voor de Middeleeuwen voor morgen. Daarna heb ik ernstig een week rust nodig :').
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:34:41 #37
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92178822
Toch leuk, in dit topic delen we binnenkort allemaal ook de onmogelijkheid het collegegeld nog echt te kunnen betalen.
pi_92178955
3000 euro erbij gaat mij niet lukken nee.
pi_92179465
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:34 schreef ethiraseth het volgende:
Toch leuk, in dit topic delen we binnenkort allemaal ook de onmogelijkheid het collegegeld nog echt te kunnen betalen.
Welnee, we gaan gezellig met zijn allen naar Belgie O+

Ik zou het overigens wel kunnen betalen. Moet ik alleen wel meer gaan werken. En wat gaat er dan langzamer? Juist.... studeren :')
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:48:01 #40
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92179482
Oh ja, ik zocht toch nog huisgenoten.
pi_92179538
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:48 schreef ethiraseth het volgende:
Oh ja, ik zocht toch nog huisgenoten.
Je hebt geen bezwaar tegen katten?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:50:39 #42
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92179587
Graag zelfs, katten zijn hartstikke tof en ik kan niet wachten tot ik ooit een "echt" huis heb zodat ik ze kan nemen.
pi_92179678
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef ethiraseth het volgende:
Graag zelfs, katten zijn hartstikke tof en ik kan niet wachten tot ik ooit een "echt" huis heb zodat ik ze kan nemen.
8-). Katten zijn geweldig. Ik heb 2 extreem harige exemplaren en zou ze niet kwijt willen. O+
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:53:48 #44
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92179715
Dat zijn de allerbeste.
pi_92179843
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:53 schreef ethiraseth het volgende:
Dat zijn de allerbeste.
Zeker. Vooral ook met enorme pluimstaart O+
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:57:32 #46
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92179907
Kijken ze ook nog chagrijnig?
pi_92179930
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:57 schreef ethiraseth het volgende:
Kijken ze ook nog chagrijnig?
Nee, gelukkig niet. En ze zien er ook niet uit alsof ze tegen een muur zijn gelopen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 16:59:53 #48
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92180034

Niet zoiets dus?
pi_92180071
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:59 schreef ethiraseth het volgende:
[ link | afbeelding ]

Niet zoiets dus?
Nee.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:02:02 #50
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92180153
Ah, dat is het enige soort langharige kat wat ik voor me kan zien. Dan ben ik nu toch wel benieuwd naar de jouwe!
pi_92180204
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:02 schreef ethiraseth het volgende:
Oh, dat is het enige soort langharige kat wat ik voor me kan zien. Dan ben ik nu toch wel benieuwd naar de jouwe!
Katten met foto's deeltje 75; Foto's van Katten
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:04:06 #52
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92180262
Oh, die is ook wel heel erg fluffig.
pi_92183149
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:04 schreef ethiraseth het volgende:
Oh, die is ook wel heel erg fluffig.
Haar moeder ook (die heb ik ook in huis) O+
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:02:08 #54
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92183214
katten zijn echt het beste.
pi_92183236
Ik ben dan ook nog elke dag blij met ze O+ Heb ze nu ruim vier jaar. O+
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:04:49 #56
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92183311
Er liep hier laatst op mijn eenheid (die op de 6e verdieping zit) een kat met iemand mee naar binnen en hij was zo mooi en schattig dat we hem bijna wilden houden. :@ maarja, dan was iemand zijn/haar kat kwijt en dat was ook weer zo sneu, dus toch maar weer weggestuurd. Maar het was wel leuk om een half uurtje een kat te hebben gehad. O+
pi_92183430
Mijn oude buren (toen ik nog bij mijn ouders woonde) hadden Maine Coons. Zo mooi en zo lief. Jammer dat ze er bijna niet naar omkeken. Beestje liep bij ons zo naar binnen en zat vol klitten. Ik snap dat niet ;( Heb je zo'n lief diertje, en dan verwaarloos je het. Mijn moeder wilde die eigenlijk ook binnen houden.

Overigens loopt mijn kat nu ook wel regelmatig met een klit rond. Ze heeft een afgrijselijke hekel aan kammen :') :X Maar ze zijn beiden enorm aanhalig O+

[ Bericht 14% gewijzigd door Ewelina op 01-02-2011 18:17:08 ]
pi_92183929
Overigens heb ik de eerste opdracht al binnen voor het vak over westerse consumptiecultuur wat ik ga volgen dit semester. Ik heb er zin in! O+
pi_93764943
Tijd voor een update. Ideologieën en Middeleeuwen gehaald. Ben nu bezig met Koude Oorlog (niveau valt me tegen, vraag me af hoe het vak vorig jaar was onder van Rossum) en Onderzoeksseminar II. Dat laatste vaak is natuurlijk het tofst, want daar draait het vak geschiedenis om. Er is niks leukers dan een onderwerp te kiezen en in de materie te duiken. Ons hoofdonderwerp is Terrorisme & Insurgency en ik ga voor mijn scriptie de Nederlandse COIN aanpak in Indonesië bestuderen. Hoe en wat moet ik nog uitvogelen maar dat wordt in ieder geval de kern. Aanstaande donderdag heb ik een seminar in Den Haag op de Campus over onderhandelen met terroristen (wordt aangeboden door de docent). Lijkt me wel tof dus ik ga toch even heen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:31:19 #60
266393 BarneyStinsonn
It's going to be legendar
pi_93875727
Ik heb geschiedenis op de middelbare school altijd verreweg het meest interessante vak gevonden en denk er over om het volgend jaar te gaan studeren. Ik woon vijf kilometer bij Amsterdam vandaan, raden jullie de UvA/VU aan of is het toch verstandiger om elders in het land te studeren?
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:22:47 #61
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_93885850
Als je voor Amsterdam kiest is het simpel: de UvA is veruit te verkiezen boven de VU. Ik heb mijn bachelor aan de VU enkele jaren terug gehaald, tot volle tevredenheid overigens, en heb elk jaar het aanbod van vakken wat verder zien verschralen. Het zit nu op het punt dat de master net zo goed afgeschaft kan worden. De UvA is misschien organisatorisch een puinhoop, maar qua vakkenaanbod kan de VU er totaal niet aan tippen.

Als je graag 20e eeuwse geschiedenis wilt doen is Rotterdam misschien interessant.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_93963955
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:22 schreef dotCommunism het volgende:
Als je graag 20e eeuwse geschiedenis wilt doen is Rotterdam misschien interessant.
Dat hoor ik nu voor het eerst. Ik overweeg geschiedenis te studeren en ben vooral geïnteresseerd in twintigste-eeuwse (naoorlogse)/eigentijdse geschiedenis. Heeft de UvA een specialiteit?
Stay on my arm, you little charmer
pi_93966400
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 17:03 schreef tim. het volgende:

[..]

Dat hoor ik nu voor het eerst. Ik overweeg geschiedenis te studeren en ben vooral geïnteresseerd in twintigste-eeuwse (naoorlogse)/eigentijdse geschiedenis. Heeft de UvA een specialiteit?
Militaire geschiedenis, en cultuur- en sociale geschiedenis.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 18:48:28 #64
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_93967936
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 17:03 schreef tim. het volgende:

[..]

Als je dat wilt ben je mogelijk beter af bij de sociale wetenschappen, eventueel met een minor hedendaagse geschiedenis.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_94055259
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 18:10 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Militaire geschiedenis, en cultuur- en sociale geschiedenis.
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 18:48 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Als je dat wilt ben je mogelijk beter af bij de sociale wetenschappen, eventueel met een minor hedendaagse geschiedenis.
Mijn interesse beperkt zich niet tot de twintigste eeuw, maar mijn voorkeur ligt daar. Maar de sociale wetenschappen (politicologie) trekken mij ook zeer, dus dat is zeker een optie die ik overweeg. Cultuur- en sociale geschiedenis vind ik twee van de interessantste gebieden van geschiedenis, dus geen reden om de UvA weg te strepen.
Stay on my arm, you little charmer
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:51:01 #66
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_94174800
Iemand die toevallig in het eerste jaar geschiedenis aan de UvA zit? Ik wil namelijk na het debacle van mijn vorige studie toch een beter beeld krijgen van andere studies. En aangezien de kans groot is dat ik volgend jaar geschiedenis wil doen, zou ik wel eens bij zo'n massaal hoorcollege willen kijken.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_94590334
Dood hier.
pi_94635507
Dood of druk ;). Ik heb niet zoveel te melden, behalve dat ik voor mijn scriptie de Indonesische Onafhankelijkheidsoorlog ga onderzoeken van '45-'49. Tevens binnenkort tentamens.
pi_94635552
Vooral druk hier. Scriptie moet af.
pi_94635734
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:51 schreef Näsenbar het volgende:
Iemand die toevallig in het eerste jaar geschiedenis aan de UvA zit? Ik wil namelijk na het debacle van mijn vorige studie toch een beter beeld krijgen van andere studies. En aangezien de kans groot is dat ik volgend jaar geschiedenis wil doen, zou ik wel eens bij zo'n massaal hoorcollege willen kijken.
http://rooster.uva.nl/current_nl/showtimetable.aspx

Zie hier het rooster. Je kan er gewoon bij gaan zitten, niemand die het doorheeft.
pi_95422496
Overigens een 8 gescoord. Donderdag weer tentamen: Koude Oorlog.

Ben helemaal suf van het samenvatten, maar het is wel af. Er ging nog een mail rond of we dat niet gezamenlijk konden doen. Ik heb de meerwaarde daar nooit van begrepen, om andermans stukjes te lezen/leren? Zal wel een voltijdtraditie zijn (niet aangesproken voelen he), maar ik heb het nog niet meegemaakt dat deeltijdstudenten dat soort verzoeken mailden. Ik denk dat juist met geschiedenis het een van je basisvaardigheden moet zijn om grote stukken tekst te scannen en de hoofdlijnen eruit te halen en niet om andermans werk te lezen, dat ws. aan alle kanten tekort schiet.
pi_95422623
Ik heb er ook wel eens van gehoord, maar ik doe er ook niet aan mee. Ik vind toch dat ik 't zelf beter kan, en ik ga me alleen maar ergeren aan andermans fouten.
pi_95422675
Samenvatten is voor mij meteen leren, dus nee. Anders ben ik alsnog even veel tijd kwijt.
pi_95422844
Ben dus niet de enige gelukkig :). Samenvatten ís inderdaad ook leren. Soms moet ik echter even extra memoriseren, zo heeft ieder zijn/haar manier. Na het tentamen weer volop aan de bak met m'n scriptie, heb er zin in.
pi_95808303
Koude Oorlog gehaald met prima cijfer. Nu een scriptie en Europese Integratie.
pi_95841622
Toch niet dat boek van Desmond Dinan?
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:40:59 #77
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95841720
Pff, ik wilde me begin april eens inschrijven voor een master, bleek dat bij de UvA voor 1 april te moeten. Nu moet ik wachten tot begin mei en hopen dat er nog plekken open zijn. :')

UvA :')
pi_95841727
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:40 schreef dotCommunism het volgende:
Pff, ik wilde me begin april eens inschrijven voor een master, bleek dat bij de UvA voor 1 april te moeten. Nu moet ik wachten tot begin mei en hopen dat er nog plekken open zijn. :')

UvA :')
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
pi_95841736
Speaking of which, ik mag vandaag in het stadsarchief gaan doorbrengen.
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:43:30 #80
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95841764
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:41 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
Wist ik veel dat ze echt zo'n harde grens hadden. Bij de VU zeiden ze dat ook, maar daar was het geen enkel probleem. :+

Ah naja, misschien zijn enkele mogelijke keuzes dan weggevallen, scheelt weer kiezen. :P
pi_95841997
Welkom op de UvA _O-

En misschien heb je geluk en valt mijn plek weg. :') Examencommissie maar afwachten....
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:55:03 #82
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95842020
Jij hebt je wel op tijd ingeschreven?
pi_95842037
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:55 schreef dotCommunism het volgende:
Jij hebt je wel op tijd ingeschreven?
Ja. Op 31 maart om 10 uur 's avonds. Ruim op tijd dus. 8-)
  vrijdag 22 april 2011 @ 09:58:14 #84
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95842082
Ja, dat had ik ook moeten doen dus, maar de VU heeft me aangeleerd dat deadlines nooit absoluut zijn. ;(

Welke variant? Cultuurgeschiedenis?
pi_95842090
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:58 schreef dotCommunism het volgende:
Welke variant? Cultuurgeschiedenis?
Uiteraard. O+
pi_95842468
en wat was jouw eerste keus?
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:41:24 #87
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_95843220
Cultuurgeschiedenis ook. Hoewel ik hoop dat ze dat De wereld rond 1900 in Nederlandse ogen vervangen door iets leukers, want dat ziet er nogal suf uit. :+

Wanneer komen nieuwe studiegidsen eigenlijk online? Zeker pas eind juli? :')
pi_95843531
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 10:41 schreef dotCommunism het volgende:
Cultuurgeschiedenis ook. Hoewel ik hoop dat ze dat De wereld rond 1900 in Nederlandse ogen vervangen door iets leukers, want dat ziet er nogal suf uit. :+

Wanneer komen nieuwe studiegidsen eigenlijk online? Zeker pas eind juli? :')
Ik hoop dat ik je dan alsnog zie komend jaar. Iig is er een februari instroom. wanneer de nieuwe studiegidsen online komen weet ik niet.
pi_95914577
Meneer Dinan inderdaad Ewelina. Wat is daar zo erg aan (ben er nog niet in begonnen)?
pi_95916576
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:26 schreef Steeven het volgende:
Meneer Dinan inderdaad Ewelina. Wat is daar zo erg aan (ben er nog niet in begonnen)?
Het is nogal saai. :') En redelijk onleesbaar. Op de UvA gebruiken ze het boek ook- ik heb nog steeds het boek van een studiegenoot in mijn bezit. Haar woorden toen ik het terug wilde: "Oh hou maar, ik mis het niet."

Idem dito voor een andere vriend van me. Overigens is het boek wel heel informatief.

Maar volg jij dan nu vakken aan de UvA of vergis ik me nu heel erg? De UvA heeft precies die vakken die jij nu noemt en Europese studies is alleen aan de UvA (of Maastricht). Of heeft de UU tegenwoordig ook dit soort vakken? :@
pi_95922260
Ok, ik ben wel wat gewend inmiddels dus ik zie wel of ik me daar aan ga storen :). Je vergist je, ik volg enkel vakken aan de UU ;). De docent van Achterkant van Int. Betrekkingen gaf zelfs colleges op de UvA en de UU (zelfde vakken). Die overlapping hou je nu eenmaal denk ik.
pi_95961835
Ah, toch. :) Ik ken het programma van de UU niet echt.
pi_95964350
Als je hier kijkt: http://www2.hum.uu.nl/cursuskrant/ en de juiste studie kiest kun je het hele pakket zien in een overhandig schema.
pi_95964416
Ik heb overigens het eerste hoofdstuk gelezen van Dinan en het valt me mee. Hij gaat wel erg in op details, maar ik vind het niet saai. Sinds ik Dundabin heb gelezen kan ik alles aan :+.
pi_96075077
Ik heb nog tot 17:00u morgen om 5000 woorden op papier te krijgen. Heb er nu 1100 :X

Ik leer het ook nooit. :')

[ Bericht 26% gewijzigd door Ewelina op 28-04-2011 01:16:17 ]
pi_96098853
Dat wordt nachtwerk :D. Ik ga vandaag beginnen met mijn 10k woorden tellende epos.
pi_96099271
Het is ook niet afgekomen. Had 3500 woorden :@ Gelukkig is het een 1e versie. :')

Is dat je scriptie? Mijne telt nu 4000 woorden. Nog minimaal 6000 en max. 8000 te gaan. Al enig idee over het onderwerp?
pi_96101149
Ja, zie mijn post van 26-03 ;). Hoofdzakelijk gezien wil ik weten waarom Indonesië de onafhankelijkheidsstrijd won van 1945-1949, maar daarbij ga ik diep in op de partijen, hun strijdmethodes en (inter)nationale steun. Ik heb een boek van de guerrillaleider Nasution gevonden dat echt een goudmijn is aan informatie, een soort Rode Boekje van Mao maar dan van Indonesië.
pi_96101462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:24 schreef Steeven het volgende:
Ja, zie mijn post van 26-03 ;). Hoofdzakelijk gezien wil ik weten waarom Indonesië de onafhankelijkheidsstrijd won van 1945-1949, maar daarbij ga ik diep in op de partijen, hun strijdmethodes en (inter)nationale steun. Ik heb een boek van de guerrillaleider Nasution gevonden dat echt een goudmijn is aan informatie, een soort Rode Boekje van Mao maar dan van Indonesië.
Tof. Ga je ook veel originele bronnen gebruiken? Voor wanneer moet ie af zijn?
pi_96102199
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:31 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Tof. Ga je ook veel originele bronnen gebruiken? Voor wanneer moet ie af zijn?
Ik heb een maand de tijd. Maar ik volg ook nog een ander vak en heb mijn baan dus het wordt flink aan de bak. Ik denk niet dat ik de tijd heb om archieven in te duiken. Ik heb een bergje artikelen en een stuk of 10-12 boeken en dat vond de docent al veel te veel. Toch even kijken hoe het loopt, als ik geen fatsoenlijke antwoorden kan vinden op mijn vragen dan zal het toch moeten. Ook is de voormalige KMA een optie, daar schijnen ze een geweldig archief te hebben wat betreft oorlogszaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')