SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het vorige deel: Rule and change nothing
Laatste posts van het vorige deel:quote:Op woensdag 17 november 2010 23:38 schreef Steeven1 het volgende:
Met mijn oude account kan ik niet meer posten, die zal wel geband zijn ofzowaarom weet ik niet want naar mijn weten gedraag ik me hier wel.
Ik heb afgelopen donderdag een tentamen Achterkant van Internationale Betrekkingen gemaakt. Volgens mij ging dat prima. Dat vak heeft me geholpen af te bakenen waar ik me op wil richten, en dat is internationale betrekkingen en terrorisme. Het aanbod is groot genoeg om daar vakken in te volgen. Het tentamen Militaire Geschiedenis viel tegelijkertijd met dit tentamen, dus dat is voor mij uitgesteld naar 14 december.
Ik volg nu Ideologieën 19e en 20e eeuw, volgens mij wordt dat wel pittig. Tevens doe ik nu Introductie Middeleeuwen, omdat ik die nog in moet halen (dat krijg je als je op de helft van een schooljaar instroomt).
Dan is mijn planning voor blok 3 en 4 om Onderzoeksseminar II te gaan volgen. Toevallig is er een werkgroep mbt terrorisme en insurgency, dus dat komt mooi uit. Daarnaast ga ik Koude Oorlog doen in blok 3. Dan wil ik in blok 4 ook Netherlands and the World nog volgen, alleen valt dat vak precies tegelijkertijd met OZS II. Dus ik ben nu aan het onderhandelen of ik een paar lessen mag missen, maar ze doen er nogal moeilijk over. Valt me erg tegen, ik vind dat ze mensen die zich bewezen hebben met goede cijfers best een beetje mogen matsen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:06 schreef Steeven het volgende:
8,2 voor Achterkant Int. Betrekkingen.
quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:54 schreef Ewelina het volgende:
Mooi cijfer!![]()
Heb heel veel materiaal in Bonn gevonden, nu dat nog ordenenHet is bizar veel. En ik twijfel of alles wat ik wil schrijven wel in die 30-35 pagina's past die ik heb.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
Klinkt interessant! Zou ik hem mogen lezen?quote:Op zondag 28 november 2010 16:36 schreef Steeven het volgende:
Hier ben ik.
Ik heb het hele weekend gespendeerd aan een uitermate abstract essay over de begripsgeschiedenis van het ideologiebegrip :x. Ik hoop dat het wat is geworden.
Ik heb wel eens 18 pagina's geschreven binnen een avond, nacht en een ochtend. En een keer een essay van 4000 woorden binnen een dagquote:Op zondag 28 november 2010 16:48 schreef Steeven het volgende:
Natuurlijk mag datmaar dan wel de finale vorm
, hij moet nog wat aangescherpt worden. Als je je mailadres PMt of zo dan stuur ik 'em naar je toe als 'ie af is.
70 pagina's binnen twee maanden?! :x Ik kan me een hele week blindstaren op 2-3 pagina'slaat staan dat ik er 70 moet schrijven en beoordelen in twee maanden.
Hou het erop dat ik de dag erna nog liep te stuiteren van de hoeveelheid caffeïne.quote:
Ik heb hem ontvangen. Gister al een stukje gelezen, alleen was de wijn iets te hard aangekomen om een goed gefundeerd oordeel te geven. Ga er zo mee aan de slagquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:18 schreef Steeven het volgende:
Als het goed is heb je mail. Ben stiekem heel benieuwd of je het wat vindt.
Niet te kritisch?quote:
Ik overweeg het ook, maar aan de andere kant...quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:41 schreef Steeven het volgende:
Daarom is het helemaal niet zo gek om een master journalistiek te doen na een studie geschiedenis, omdat je daarmee best zware papieren hebt in de schrijfwereld. Maar dat is alleen als je een journalistieke ambitie hebt natuurlijk (zoals ik).
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:16 schreef Steeven het volgende:
Hoor net dat ik een 9 heb voor het essay Middeleeuwen.
Leiden!quote:Op zondag 16 januari 2011 18:05 schreef Ace-of-Spades het volgende:
SchopjeVandaag in overleg besloten dat ik het tweede jaar Bewegingswetenschappen afrond om vervolgens over te stappen op de studie Geschiedenis. Ik ben zo klaar met de lege theorieën, modellen en getalletjes van BW. Bovendien heeft geschiedenis heeft altijd mijn interesse gehad. Voor mijn plezier lees ik (reeds een paar jaar) boeken over 't onstaan van t Christendom, de Franse Revolutie etc. Geek alert
![]()
![]()
Nu nog een universiteit. Ik neig naar de UVA. Iemand een ander advies of gouden tip?
Hou er wel rekening mee dat je hierdoor je derde jaar een langstudeerder zal zijn en dus 5000 euro collegegeld moet betalen (als de wet doorgaat).quote:Op zondag 16 januari 2011 18:05 schreef Ace-of-Spades het volgende:
SchopjeVandaag in overleg besloten dat ik het tweede jaar Bewegingswetenschappen afrond om vervolgens over te stappen op de studie Geschiedenis. Ik ben zo klaar met de lege theorieën, modellen en getalletjes van BW. Bovendien heeft geschiedenis heeft altijd mijn interesse gehad. Voor mijn plezier lees ik (reeds een paar jaar) boeken over 't onstaan van t Christendom, de Franse Revolutie etc. Geek alert
![]()
![]()
Nu nog een universiteit. Ik neig naar de UVA. Iemand een ander advies of gouden tip?
Jaloers is dat Utrecht Van Rossem heeft, ook al geeft hij inderdaad geen college meer volgens mij. Maar toch, wat een held.quote:Op maandag 24 januari 2011 16:47 schreef Steeven het volgende:
Morgen tentamen Ideologieën en donderdag tentamen Middeleeuwen. Leren gaat wel lekker zo. Tentamen van morgen is in de Jaarbeurs dus dat scheelt weer een busrit naar de Uithof. Het is nog onzeker of ik Europese Integratie kan volgen in Blok 4, omdat dat vak precies aansluit op Onderzoeksseminar II; op zich is dat ideaal, maar het ene vak is in de binnenstad en het andere op de Uithof en je kunt je nooit binnen een kwartier van A naar B verplaatsen. Bij het inschrijven waren de locaties nog niet bekend. En volgens mij geeft van Rossem/Rossum geen Koude Oorlog meer, maar dat maakt me niet zoveel uit (volg in in Blok 3).
Daarom was ik vrijdag ook in Den Haag. Mn eigen hachje reddenquote:Op maandag 24 januari 2011 16:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat je hierdoor je derde jaar een langstudeerder zal zijn en dus 5000 euro collegegeld moet betalen (als de wet doorgaat).
Haha, tot volgend jaar dan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:46 schreef ethiraseth het volgende:
Als ik nog kan studeren volgend collegejaar ga ik ook naar de UvA, het masterprogramma van de VU is zo bedroevend.
Welnee, we gaan gezellig met zijn allen naar Belgiequote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:34 schreef ethiraseth het volgende:
Toch leuk, in dit topic delen we binnenkort allemaal ook de onmogelijkheid het collegegeld nog echt te kunnen betalen.
Je hebt geen bezwaar tegen katten?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:48 schreef ethiraseth het volgende:
Oh ja, ik zocht toch nog huisgenoten.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:50 schreef ethiraseth het volgende:
Graag zelfs, katten zijn hartstikke tof en ik kan niet wachten tot ik ooit een "echt" huis heb zodat ik ze kan nemen.
Zeker. Vooral ook met enorme pluimstaartquote:
Nee, gelukkig niet. En ze zien er ook niet uit alsof ze tegen een muur zijn gelopen.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:59 schreef ethiraseth het volgende:
[ link | afbeelding ]
Niet zoiets dus?
Katten met foto's deeltje 75; Foto's van Kattenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:02 schreef ethiraseth het volgende:
Oh, dat is het enige soort langharige kat wat ik voor me kan zien. Dan ben ik nu toch wel benieuwd naar de jouwe!
Haar moeder ook (die heb ik ook in huis)quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:04 schreef ethiraseth het volgende:
Oh, die is ook wel heel erg fluffig.
Dat hoor ik nu voor het eerst. Ik overweeg geschiedenis te studeren en ben vooral geïnteresseerd in twintigste-eeuwse (naoorlogse)/eigentijdse geschiedenis. Heeft de UvA een specialiteit?quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:22 schreef dotCommunism het volgende:
Als je graag 20e eeuwse geschiedenis wilt doen is Rotterdam misschien interessant.
Militaire geschiedenis, en cultuur- en sociale geschiedenis.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:03 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat hoor ik nu voor het eerst. Ik overweeg geschiedenis te studeren en ben vooral geïnteresseerd in twintigste-eeuwse (naoorlogse)/eigentijdse geschiedenis. Heeft de UvA een specialiteit?
Als je dat wilt ben je mogelijk beter af bij de sociale wetenschappen, eventueel met een minor hedendaagse geschiedenis.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:03 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat hoor ik nu voor het eerst. Ik overweeg geschiedenis te studeren en ben vooral geïnteresseerd in twintigste-eeuwse (naoorlogse)/eigentijdse geschiedenis. Heeft de UvA een specialiteit?
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:10 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Militaire geschiedenis, en cultuur- en sociale geschiedenis.
Mijn interesse beperkt zich niet tot de twintigste eeuw, maar mijn voorkeur ligt daar. Maar de sociale wetenschappen (politicologie) trekken mij ook zeer, dus dat is zeker een optie die ik overweeg. Cultuur- en sociale geschiedenis vind ik twee van de interessantste gebieden van geschiedenis, dus geen reden om de UvA weg te strepen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:48 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Als je dat wilt ben je mogelijk beter af bij de sociale wetenschappen, eventueel met een minor hedendaagse geschiedenis.
http://rooster.uva.nl/current_nl/showtimetable.aspxquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:51 schreef Näsenbar het volgende:
Iemand die toevallig in het eerste jaar geschiedenis aan de UvA zit? Ik wil namelijk na het debacle van mijn vorige studie toch een beter beeld krijgen van andere studies. En aangezien de kans groot is dat ik volgend jaar geschiedenis wil doen, zou ik wel eens bij zo'n massaal hoorcollege willen kijken.
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:40 schreef dotCommunism het volgende:
Pff, ik wilde me begin april eens inschrijven voor een master, bleek dat bij de UvA voor 1 april te moeten. Nu moet ik wachten tot begin mei en hopen dat er nog plekken open zijn.![]()
UvA
Wist ik veel dat ze echt zo'n harde grens hadden. Bij de VU zeiden ze dat ook, maar daar was het geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
Ja. Op 31 maart om 10 uur 's avonds. Ruim op tijd dus.quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:55 schreef dotCommunism het volgende:
Jij hebt je wel op tijd ingeschreven?
Uiteraard.quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:58 schreef dotCommunism het volgende:
Welke variant? Cultuurgeschiedenis?
Ik hoop dat ik je dan alsnog zie komend jaar. Iig is er een februari instroom. wanneer de nieuwe studiegidsen online komen weet ik niet.quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:41 schreef dotCommunism het volgende:
Cultuurgeschiedenis ook. Hoewel ik hoop dat ze dat De wereld rond 1900 in Nederlandse ogen vervangen door iets leukers, want dat ziet er nogal suf uit.
Wanneer komen nieuwe studiegidsen eigenlijk online? Zeker pas eind juli?
Het is nogal saai.quote:Op zondag 24 april 2011 12:26 schreef Steeven het volgende:
Meneer Dinan inderdaad Ewelina. Wat is daar zo erg aan (ben er nog niet in begonnen)?
Tof. Ga je ook veel originele bronnen gebruiken? Voor wanneer moet ie af zijn?quote:Op donderdag 28 april 2011 19:24 schreef Steeven het volgende:
Ja, zie mijn post van 26-03. Hoofdzakelijk gezien wil ik weten waarom Indonesië de onafhankelijkheidsstrijd won van 1945-1949, maar daarbij ga ik diep in op de partijen, hun strijdmethodes en (inter)nationale steun. Ik heb een boek van de guerrillaleider Nasution gevonden dat echt een goudmijn is aan informatie, een soort Rode Boekje van Mao maar dan van Indonesië.
Ik heb een maand de tijd. Maar ik volg ook nog een ander vak en heb mijn baan dus het wordt flink aan de bak. Ik denk niet dat ik de tijd heb om archieven in te duiken. Ik heb een bergje artikelen en een stuk of 10-12 boeken en dat vond de docent al veel te veel. Toch even kijken hoe het loopt, als ik geen fatsoenlijke antwoorden kan vinden op mijn vragen dan zal het toch moeten. Ook is de voormalige KMA een optie, daar schijnen ze een geweldig archief te hebben wat betreft oorlogszaken.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:31 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Tof. Ga je ook veel originele bronnen gebruiken? Voor wanneer moet ie af zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |