abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118839142
Oooh dat haal je makkelijk.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_119043194
Ah, toch een geschiedenistopic! Dat ik daar nooit op gereageerd heb...

2e jaars in Leiden, nu vooral bezig met late middeleeuwen, volgend semester vroegmodern :)
Suikoden heerst
  donderdag 20 december 2012 @ 17:26:30 #253
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_120558054
Moet straks een minor kiezen, twijfel tussen Niet-Westerse geschiedenis of geschiedenis van de VS. Laatste wordt in Engels gegeven. Iemand hier die toevallig ook aan de RUG studeert en hier wat meer van af weet? :P
  woensdag 23 januari 2013 @ 09:46:27 #254
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_121925995
In augustus ben ik cum laude afgestudeerd. Een baan vinden is een hel. Als je geen leraar wil worden zou ik toch nog eens nadenken om in plaats van een master geschiedenis een master bestuurskunde te volgen o.i.d. Zeker nu voor een tweede master het instellingstarief geldt.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_121928902
Heb je ook nog iets naast je studie gedaan Knevelt, en al eens laten kijken naar je CV door een recruiter?
pi_121928989
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:46 schreef Knevelt het volgende:
In augustus ben ik cum laude afgestudeerd. Een baan vinden is een hel. Als je geen leraar wil worden zou ik toch nog eens nadenken om in plaats van een master geschiedenis een master bestuurskunde te volgen o.i.d. Zeker nu voor een tweede master het instellingstarief geldt.
Schrijf een proefschrift, over een aantal jaar zal de banenmarkt er hopelijk een stuk beter uitzien :)
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_121929408
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:22 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Schrijf een proefschrift, over een aantal jaar zal de banenmarkt er hopelijk een stuk beter uitzien :)
Hee, dat plan had ik ook al. :')
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:58:25 #258
197338 Knevelt
pi_121932942
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:20 schreef Ewelina het volgende:
Heb je ook nog iets naast je studie gedaan Knevelt, en al eens laten kijken naar je CV door een recruiter?
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:22 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Promoveren op geschiedenis trekt me eigenlijk niet zo. Ik ben op zoek naar een baan als beleidsmedewerker bij de overheid. Naast mijn studie heb ik 3 maanden stage gelopen bij Wetenschappelijk Instituut voor het CDA. Ik heb twee keer in het bestuur van een vereniging gezeten en heb 3 maanden werkcolleges gegeven als Teaching Assistant. Ik heb dus niet stilgezeten.

Ik heb mijn cv nog niet laten zien aan een recruiter. Levert dat wat op denk je? In de zin van: meer dan je met common sense wel kunt weten.
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_121939295
Misschien , ik weet immers niet hoe je CV eruit ziet. Wel is het slim om bepaalde vaardigheden die je tijdens je studie geleerd hebt expliciet op je CV te zetten. Veel mensen weten niet wat je er precies mee kunt.
pi_129589453
*kickt* Hoe ervaren jullie de banenmarkt na het afstuderen? Ik begin in oktober met mijn master en heb altijd nog geen flauw idee wat ik daarna wil. Werken bij de EU, een PhD halen, of iets van consultancy etc. trekt mij allemaal. Ik heb ook echt geen flauw idee waar ik moet beginnen met zoeken. Ik heb eigenlijk door deze studiekeuze mijn definitieve 'carriere-sector' altijd uit kunnen stellen maar ik moet me nu toch echt maar gaan focussen op mijn toekomst.

Hoe zit dat met de rest van de geschiedenisstudenten O+?
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:09:59 #261
197338 Knevelt
pi_129597774
Houdt rekening met een ellendig. Het is dat ik veel naast mijn studie heb gedaan, anders had ik, een jaar na afstuderen, mijn baan als beleidsmedewerker bij de provincie wss nooit gekregen.

Ik raad historici aan om na de bachelor een meer beroepsgerichte master te volgen. Bv bestuurskunde oid. Nog steess breed maar je leert wel zaken die bv als beleidsmedewerker van pas komen.
pi_129614811
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:09 schreef Knevelt het volgende:
Houdt rekening met een ellendig. Het is dat ik veel naast mijn studie heb gedaan, anders had ik, een jaar na afstuderen, mijn baan als beleidsmedewerker bij de provincie wss nooit gekregen.

Ik raad historici aan om na de bachelor een meer beroepsgerichte master te volgen. Bv bestuurskunde oid. Nog steess breed maar je leert wel zaken die bv als beleidsmedewerker van pas komen.
Je hebt er dus in totaal een jaar over gedaan om een baan op niveau te vinden? Ik weet niet of een bestuurskunde master nou echt een goede tip is though, er zijn er genoeg die zonder werk zitten ondanks een bachelor + master in bestuurskunde (gebaseerd op mijn omgeving). Of wilde je je juist graag beleidsmedewerker worden? Zo ja, waarom heb je eerst geschiedenis gedaan :) (puur uit interesse hoor)?

Edit: nu moet ik wel zeggen dat ik niet weet of die personen er nou echt nog veel naast gedaan hebben. En alsnog gefeliciteerd met je baan trouwens ^O^
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:26:16 #263
197338 Knevelt
pi_129615878
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:00 schreef gdbasketcase het volgende:

[..]

Je hebt er dus in totaal een jaar over gedaan om een baan op niveau te vinden? Ik weet niet of een bestuurskunde master nou echt een goede tip is though, er zijn er genoeg die zonder werk zitten ondanks een bachelor + master in bestuurskunde (gebaseerd op mijn omgeving). Of wilde je je juist graag beleidsmedewerker worden? Zo ja, waarom heb je eerst geschiedenis gedaan :) (puur uit interesse hoor)?

Edit: nu moet ik wel zeggen dat ik niet weet of die personen er nou echt nog veel naast gedaan hebben. En alsnog gefeliciteerd met je baan trouwens ^O^
Ja een jaar ja. Maar ik ben eerder uitzondering dan regel is mijn indruk. De meesten doen er in deze slechte economische tijd langer over.

Mijn keuze voor geschiedenis is nogal een lang verhaal, maar het komt erop neer dat ik eerst journalist wilde worden. Dat idee heb ik daarna laten varen. Maar geschiedenis is hoe dan ook een mooie studie. Ik heb er enorm veel van geleerd, vooral qua Bildung. Dat neemt niet weg dat je (behalve als je als wetenschapper of docent verder wilt) maar weinig vaardigheden leert die van pas komen bij een baan op HBO/WO-niveau. Dat kun je voorkomen door een andere master te kiezen.

En ja ook bij masters als bestuurskunde is het nu lastig. Maar historici hebben het nog een stuk moeilijker dan bestuurskundigen op de arbeidsmarkt. De Elsevier houdt ieder jaar een onderzoek daarnaar. Bestuurskundigen staan altijd in de middenmoot. Historici staan altijd onderaan qua zoekduur, qua niveau waarop ze uiteindelijk een baan vinden en qua salaris (zelfs nog onder Wijsbegeerte, kun je nagaan. :P ).
pi_129616503
Ik overweeg serieus om de lerarenopleiding te gaan doen.
pi_129843037
Sorry voor de late reactie.

Lijkt het je ook wat, om les te gaan geven of is het gewoon bittere noodzaak :??

Ik word een beetje depressief van het idee dat ik straks werkloos ben of iets moet gaan doen wat ik helemaal niet wil (naar aanleiding van de reacties hierboven, waar dus uit blijkt dat het niet al te best is), pff. Ach ja, het is allemaal extra motivatie om aankomend schooljaar weer goed mijn best te gaan doen :{
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:46:54 #266
197338 Knevelt
pi_129897529
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:54 schreef gdbasketcase het volgende:
Sorry voor de late reactie.

Lijkt het je ook wat, om les te gaan geven of is het gewoon bittere noodzaak :??

Ik word een beetje depressief van het idee dat ik straks werkloos ben of iets moet gaan doen wat ik helemaal niet wil (naar aanleiding van de reacties hierboven, waar dus uit blijkt dat het niet al te best is), pff. Ach ja, het is allemaal extra motivatie om aankomend schooljaar weer goed mijn best te gaan doen :{
Ik zou vooral veel naast je studie gaan doen. Dat heeft mij bij mijn sollicitaties ongetwijfeld geholpen. Ga in het bestuur van een leuke vereniging of in de redactie van een blad. Daar leer je nuttige dingen van en het staat mooi op je cv. Tenslotte heb je met de studie geschiedenis veel vrije tijd om daaraan te besteden.
pi_129972291
Qua nevenactiviteiten sta ik er op het moment wel goed voor, al heb ik nog geen enkele stage gedaan (wat ik hopelijk dit jaar wel voor elkaar krijg). Veel commissies gedaan, ben actief geweest bij een pjo etc.

Ik heb trouwens eerst university college gedaan (en ga nu dus een master in het buitenland doen), dus qua vrije tijd viel het wel mee haha. Ik had wel veel vakantie, maar die gebruikte ik om geld te verdienen en/of te studeren in het buitenland.

Bedankt voor jouw reacties trouwens, ik ga ook nog eens goed nadenken over wellicht een 2e master in een andere richting (in Belgie waarschijnlijk) volgend jaar :).
  maandag 12 augustus 2013 @ 12:07:59 #268
197338 Knevelt
pi_129972960
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:47 schreef gdbasketcase het volgende:
Qua nevenactiviteiten sta ik er op het moment wel goed voor, al heb ik nog geen enkele stage gedaan (wat ik hopelijk dit jaar wel voor elkaar krijg). Veel commissies gedaan, ben actief geweest bij een pjo etc.

Bedankt voor jouw reacties trouwens, ik ga ook nog eens goed nadenken over wellicht een 2e master in een andere richting (in Belgie waarschijnlijk) volgend jaar :).
Goed bezig. Tweede master in België is een goede optie. Vooralsnog weinig collegegeld en gewoon een tof land. KU Leuven is een goeie uni. :D
  maandag 12 augustus 2013 @ 12:08:24 #269
197338 Knevelt
pi_129972977
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:42 schreef Ewelina het volgende:
Ik overweeg serieus om de lerarenopleiding te gaan doen.
Hoezo? :D Werkzoekend nu?
pi_130090145
Nog niet, wel bijna.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:30:10 #271
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_130549008
Jippieee. Volgende week weer beginnen! *O*
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:53:43 #272
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_130820366
5,5 jaar Geschiedenis gestudeerd. Nu pas dit topic ontdekt. :')
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 5 september 2013 @ 00:16:00 #273
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_130835643
Ja het is hier geen druk bezocht feestje :')
  maandag 16 september 2013 @ 12:41:13 #274
392988 louisdeveertiende
L'état, c'ést moi!
pi_131233765
Net twee weken bezig aan de studie Sociologie en nu al aan het kijken naar een studie Geschiedenis :') Was de arbeidsmarkt maar wat vergeeflijker.
Shinet al vier eeuwen harder dan de zon
  woensdag 18 september 2013 @ 10:50:50 #275
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_131307767
Ik zou het niet doen, er zijn echt heel weinig banen! Je kan beter wat anders kiezen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')