abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 september 2012 @ 14:33:47 #1
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_117023806
Ik ben van plan om na bijna 5 jaar gewerkt te hebbenweer fulltime aan de universiteit van Utrecht te studeren.
Het hoe en waarom ik tot deze inkeer ben gekomen zal ik jullie besparen, maar mijn plan is om per september Geschiedenis te gaan studeren aan de UU.

Er is alleen 1 grote maar...

Ik, die als puber met andere dingen bezig was dan braaf leren, heb uiteindelijk de HAVO op mijn sloffen gehaald, en nog voor ik mijn HBO-propedeuse had behaald had ik de hogeschool al gedesillusioneerd verlaten, en sta ik nu dus zonder geldig toelatingsbewijs voor de uni.

Daarom ga ik de Collouquium Doctum-procedure starten bij het James Boswell-instituut, maar ik zou graag nog wat meer informatie willen hebben over de procedure en de testen, en dan het liefst van mensen die er ervaring mee hebben.

Dus wat kan ik verwachten?

Mvg.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_117024431
Je neemt contact op met de opleiding van je keus.
Vraagt wat de mogelijkheden voor een CD zijn.
Zij geven je antwoord.

Dit kan zijn: "Hier heb je een reader, lees door/leer/bestudeer, dan en dan krijg je een toelatingstoets", het kan ook zijn "haal je havo-wiskunde op en doe een algemene wiskundetoets", het kan een gesprek zijn met de coördinator, helemaal afhankelijk van de opleiding, de onderwijsinstelling en ga zo maar door.
Ja doei.
pi_117024452
Mooi om te horen dat je zo'n stap durft te nemen, maar geschiedenis? Dat is toch wel een garantie op werkloosheid of gegarandeerd een geschiedenis leerkracht op een school.
pi_117024593
En nee, we gaan dit niet omtoveren in een 'ja, maar die studie kan je niets mee'-topic. CD gaat 't over, niet 'zal ik deze opleiding wel gaan doen of niet'.
Ja doei.
  vrijdag 21 september 2012 @ 10:04:34 #5
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_117055435
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:51 schreef motorbloempje het volgende:
Je neemt contact op met de opleiding van je keus.
Vraagt wat de mogelijkheden voor een CD zijn.
Zij geven je antwoord.
Tnx.

Binnenkort maar even contact opnemen. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:52 schreef .SP. het volgende:
Mooi om te horen dat je zo'n stap durft te nemen, maar geschiedenis? Dat is toch wel een garantie op werkloosheid of gegarandeerd een geschiedenis leerkracht op een school.
Dank je maar ik heb er vol vertrouwen in, vooral met mijn achtergrond door de afgelopen jaren.
En voor de rest wat Motorbloempje zegt, dit is niet de plaats voor discussie over mijn toekomst.

Maar heeft iemand hier ervaring met een CD?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_117057189
Ja. Ik belde de faculteit, maakte een afspraak, kreeg 'n reader van een vak en moest een paar weken later een toelatingstest doen naar aanleiding van die reader/dat vak. :+
Ja doei.
  vrijdag 21 september 2012 @ 15:34:31 #7
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117066860
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2012 10:04 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Tnx.

Binnenkort maar even contact opnemen. :)

[..]

Dank je maar ik heb er vol vertrouwen in, vooral met mijn achtergrond door de afgelopen jaren.
En voor de rest wat Motorbloempje zegt, dit is niet de plaats voor discussie over mijn toekomst.

Maar heeft iemand hier ervaring met een CD?
Vriend van me heeft een aantal jaren geleden een CD gedaan aan de RUG. Die kreeg een boek van een eerstejaars vak in zijn handen geduwd en had een maand later een gesprek daar over om zijn begrip en niveau te testen. Over vakken op de middelbare school is hem nooit iets gevraagd.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:12:46 #8
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_117226733
Een studiegenoot van mij moest toen der tijd (1995 geloof ik) alleen een stomme test en een voorstellingsgesprek doen. Hij had alleen havo en een of ander avondschool certificaat. Volgens ham was het echt een lachertje.

Geen marinier meer?
Siesta & Fiesta!
pi_118769296
Dit topic is de meest recente over Colloquium Doctum denk ik, dus wil ik het hier vragen.
Heeft iemand meer informatie over CD in de UvA? Verder dan hier kom ik niet.

Ik wil graag een Geschiedenis opleiding doen, ik heb 2 keuzes voor me, propedeuse halen en een overstap maken of een CD. Omdat ik liever geen 1 jaar lerarenopleiding wil, wil ik in ieder geval het tweede proberen. Ik heb begrepen dat er een Nederlands, Engels en een Geschiedenis toets wordt gemaakt. Als iemand over meer informatie beschikt(vooral op UvA, maar VU kan ook) zou ik zeer dankbaar zijn.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')