Hier de nacht ervoor ook redelijk geslapen, in de ochtend gewoon voorwerk, de middag eigenlijk niks, en in het begin van de avond ineens een echte wee.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:54 schreef Pvoesss het volgende:
haha hier totaal geen actie..
Ik heb redelijk geslapen dat wel.maar die komt vandaag niet hoor
Was het misschien een inwendige echo avotar? Daarvoor kreeg ik namelijk ook het advies om met een lege blaas te verschijnen.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:13 schreef avotar het volgende:
Wat apart zeg.. mijn vrouw moest juist haar blaas legen net voordat ze haar echo kreeg.
mja.. ik ga wel weer in het mannenhoekje zittenquote:Op woensdag 24 november 2010 12:22 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Was het misschien een inwendige echo avotar? Daarvoor kreeg ik namelijk ook het advies om met een lege blaas te verschijnen.
Donequote:Op woensdag 24 november 2010 12:22 schreef twentemeisje het volgende:
Leandra, wil jij 'meisje' achter mijn naam zetten in de OP?
Dat valt nog wel mee joh, ik had dat verschil zelf ook niet bedacht hoorquote:Op woensdag 24 november 2010 12:27 schreef avotar het volgende:
[..]
mja.. ik ga wel weer in het mannenhoekje zitten
quote:
quote:Op woensdag 24 november 2010 12:27 schreef avotar het volgende:
[..]
mja.. ik ga wel weer in het mannenhoekje zitten
Das 32-1 voor jou boesquote:Op woensdag 24 november 2010 12:52 schreef het-is-mij het volgende:
@ Hier, vandaag alweer 30 wknMen wat gaat het toch snel.
Omg wat doe jij in OUDquote:Op woensdag 24 november 2010 13:11 schreef Snuitebolletje het volgende:
Pvoesss, je vernoemd je kleine hummel toch wel naar mij he?!
Was verdwaald in het "Steeds asocialer worden" topic en toen kwam ik jou tegen.. En logisch dat ik dan even ging kijken van........... hoe is het nu met babe?!quote:Op woensdag 24 november 2010 13:14 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Omg wat doe jij in OUDik geef hem wel als bijnaam snuitje oke
Aaah want OUD is wel slecht voor je reputatie hequote:Op woensdag 24 november 2010 13:16 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Was verdwaald in het "Steeds asocialer worden" topic en toen kwam ik jou tegen.. En logisch dat ik dan even ging kijken van........... hoe is het nu met babe?!
Och, reputatie, die heb ik allang niet meer johquote:Op woensdag 24 november 2010 13:18 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Aaah want OUD is wel slecht voor je reputatie he![]()
![]()
![]()
Fijn Mefke dat alles er goed uit ziet!![]()
Al is het maar half zo goed, dan is het nog perfectquote:Op woensdag 24 november 2010 13:16 schreef mefke79 het volgende:
leandra, nee bloed moet nog opgestuurd. Maar inderdaad, met een nekplooi van 1,4 maak ik me geen zorgen. Nou nog kijken of de score beter wordt dan de vorige keer (1:35000)
Fijn dat alles zo goed gaat Shirley, en ik wacht nog even op Pvoesss... die wacht immers al zo langquote:Op woensdag 24 november 2010 13:29 schreef Shirley het volgende:
Iedereen bedankt voor de lieve reacties!Julian is een heel tevreden manneke, en daarnet voor het eerst goed gedronken bij me, best pijnlijk!
Maar ben helemaal in love!
Ik wens alle dames veel succes, Pvoesss..zet em op, en Leandra, jij ook snel bevallen nu hé, hoop jullie snel in het volgende topic te zien!
1:35000 is ook wel heul bizar ja, doe je goedquote:Op woensdag 24 november 2010 13:25 schreef mefke79 het volgende:
Leandra, 1 op 573 is toch ook heel netjes? Die score van mij van de vorige keer komt heel weinig voor begreep ik destijds. En dan ben ik toch ook al 30 geweest.
Maar goed, pak van mijn hart, 10 kilo lichter en ik kan weer slapen. En ik mag van mezelf gaan shoppen. En kind aanmelden bij het kdv. En morgen mijn baas inlichtendNou ja, moet toch en dan kan je er maar vanaf zijn, toch?
Toch heb ik het idee dat je voor gaat piepenquote:Op woensdag 24 november 2010 13:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fijn dat alles zo goed gaat Shirley, en ik wacht nog even op Pvoesss... die wacht immers al zo lang
Nah, vast niet....quote:Op woensdag 24 november 2010 14:17 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Toch heb ik het idee dat je voor gaat piepen
Ben jij 2 februari uitgerekend dan? Want ik ben met 3 februari morgen 30 weken.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:52 schreef het-is-mij het volgende:
@ Pvoess, sterkte met de allerlaatste loodjes, shit zeg dat het zo tegenval![]()
@ Shirley, nog gefeliciteerd.
Goed man en lekker snel.
@ Hier, vandaag alweer 30 wknMen wat gaat het toch snel.
Ik heb het van de FBTO ook gekregen ja. Ik had een totaalpakket van 2 echo's dus één losse kostte eigenlijk niet eens 100 euro maar toch kreeg ik het hele bedrag. Altijd fijnquote:Op woensdag 24 november 2010 16:00 schreef twentemeisje het volgende:
Ik kom er net echt bij puur toeval achter dat ik bij FBTO via mijn zorgverzekering (aanvullende module gezinsplanning) 100 euro van de pretecho vergoed krijg. Ik wist het niet dus misschien zijn er hier meer mensen die dat niet wisten. Weet natuurlijk niet hoe het bij andere verzekeraars geregeld is, maar misschien iets om na te kijken.
Maar misschien ben ik wel de enige die zich hier niet bewust van was.
S bij delta lloyd ookquote:Op woensdag 24 november 2010 16:00 schreef twentemeisje het volgende:
Ik kom er net echt bij puur toeval achter dat ik bij FBTO via mijn zorgverzekering (aanvullende module gezinsplanning) 100 euro van de pretecho vergoed krijg. Ik wist het niet dus misschien zijn er hier meer mensen die dat niet wisten. Weet natuurlijk niet hoe het bij andere verzekeraars geregeld is, maar misschien iets om na te kijken.
Maar misschien ben ik wel de enige die zich hier niet bewust van was.
ik weet niet hoe het zit als je overstapt naar een andere verzekering hoor, maar mijn rekening voor die NT-meting kon ik nog tot 36 maanden na dato indienen en declareren volgens mn polis.quote:Op woensdag 24 november 2010 16:18 schreef mefke79 het volgende:
Ik krijg niets. Tenminste, bij deze verzekering niet. Maar bij de nieuwe geloof ik wel. Maakt ook niet uit, het was sowieso leuk. En er was een vk in opleiding bij en die heeft dus nog even geoefend op ons. Ver-vel-en joh
quote:Op woensdag 24 november 2010 15:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ben jij 2 februari uitgerekend dan? Want ik ben met 3 februari morgen 30 weken.
Helaas... nog niet bevallen hier. Wel dusdanig moe vanaf het begin van de zwangerschap dat ik eigenlijk verzuimd heb om te posten. Lees wel af en toe mee, maar vind het lastig bij te benen...quote:Op woensdag 24 november 2010 11:46 schreef Leandra het volgende:
en Tierrr 3 dagen en 17 uur geleden voor het laatst... ik gok dat Tierrr dus bevallen zou kunnen zijn, maar ze post sowieso weinig.
Dat kan nog natuurlijk, als je voorspelling van vanmorgen wel blijkt te kloppenquote:Op woensdag 24 november 2010 15:28 schreef flugeltje het volgende:
mefke, fijn dat alles goed is!!
Hè Leandra, jammer... Was wel mooi geweest als ik een keer wél goed gegokt zou hebben
Jammer dat je nog niet bevallen bent, maar het kan iig niet lang meer duren, dus met een beetje mazzel wordt de vermoeidheid dan ook minderquote:Op woensdag 24 november 2010 17:08 schreef Tierrr het volgende:
[..]
Helaas... nog niet bevallen hier. Wel dusdanig moe vanaf het begin van de zwangerschap dat ik eigenlijk verzuimd heb om te posten. Lees wel af en toe mee, maar vind het lastig bij te benen...![]()
Maar ik duim heel hard voor Pvoesss dat ze nu eindelijk eens bevalt, zeg!! Ik vind het wachten inmiddels al lang duren, hoe moet dat dan voor jou zijn...
En ff eenvoor Mefke!
Dank!quote:
Niet alleen dat, er komt ook nog eens ontzettend veel onzin uit, en de man kan daar maar heel slecht mee omgaan. Hersenbeschadigingquote:Op woensdag 24 november 2010 18:13 schreef huuphuup het volgende:
Slopend is dat dan ineens hè basboussa, de gastvrouw uithangen enzo. Maar wel gezellig hoop ik?
Ow, echt precies als hier. Ook van overdwars naar een stuit. Maar ik moest al na twee weken weer terug komen, dat is a.s. maandag.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:13 schreef huuphuup het volgende:
Ik ben net bij de vk geweest, kort maar krachtig, ze liep enorm uit en ik had toch geen vragen enzo dus och. Helemaal goedgekeurd. Mn meiske is inderdaad gedraaid, nu keurig in een stuit. Gelukkig maar, t werd wel een pietsje oncomfortabel.
Over 3 weken terug komen, dan bij de vk die Amélie heeft aangepakt, ik denk dat ik vraag of ik een foto van haar met Amélie mag nemen. T is vast heel stommaar ik heb helemaal niet zo'n foto
Ja zoiets zei je al wel ns jaquote:Op woensdag 24 november 2010 18:51 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Niet alleen dat, er komt ook nog eens ontzettend veel onzin uit, en de man kan daar maar heel slecht mee omgaan. HersenbeschadigingZei nog tegen hem, doe alsof ze gehandicapt is ofzo, want het gaat echt helemaal nergens over. Echt, ze begrijpt niet zoveel meer van de 'echte' wereld.
Ghehe ja dat, echt een volksverhuizing, dat je je ribben maar een beetje omhoog trekt zodat ze meer ruimte hebbenquote:Op woensdag 24 november 2010 19:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn dochter voelde ik wel draaien. Ik had toen echt het gevoel dat ik er zelf mijn adem voor moest inhouden.
Ja, dat vond ik toen best heftig. Ze heeft ook vrij lang in stuit gelegen, dus tegen de tijd dat ze draaide was ze al een flinke.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ghehe ja dat, echt een volksverhuizing, dat je je ribben maar een beetje omhoog trekt zodat ze meer ruimte hebben.
ja hier ook een week of 34 dus das al best behoorlijk. Niet extreem groot maar wel voelbaar genoegquote:Op woensdag 24 november 2010 19:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik toen best heftig. Ze heeft ook vrij lang in stuit gelegen, dus tegen de tijd dat ze draaide was ze al een flinke.
Enne, ik vraag me nogsteeds af of mijn zoon überhaupt in stuit lag.
Omdat ik graag wil dat de baby als eerste voeding en smaak moedermelk binnenkrijgt. Is gelukkig nu ook policy in het ziekenhuis om de baby eerst ongeveer een uur op de borst bij moeder te laten liggen en daarna pas de testen te doen en aankleden en vitamine K geven.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mrien waarom eerst aanleggen en dan pas vitamine K? Wellicht nog een puntje om op te nemen in mijn geboorteplan namelijk
quote:Op woensdag 24 november 2010 19:55 schreef twentemeisje het volgende:Ik moet ineens bijna huilen omdat er een mensje in mijn buik groeit
![]()
![]()
. Ik vind het zo speciaal dat ik nu 'met z'n tweetjes ben'!
En ik quote hem gewoon nog een keerquote:Op woensdag 24 november 2010 19:55 schreef twentemeisje het volgende:
Mrien & Huup
Ik moet ineens bijna huilen omdat er een mensje in mijn buik groeit![]()
![]()
Misschien is dat hier vanavond het geval, alleen lag ze helemaal niet in een stuit. Indalen misschien? Ik moest zelfs even op m'n knieen.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:45 schreef mrien het volgende:
Bij het draaien van stuit naar goede ligging bij 36 weken dacht ik dat de bevalling begonnen was
Dat IS het ook, en dat gevoel gaat met de dag sterker wordenquote:Op woensdag 24 november 2010 19:55 schreef twentemeisje het volgende:
Mrien & Huup
Ik moet ineens bijna huilen omdat er een mensje in mijn buik groeit![]()
![]()
Au! Zou indalen kunnen zijn ja..wanneer moet je weer voor controle?quote:Op woensdag 24 november 2010 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien is dat hier vanavond het geval, alleen lag ze helemaal niet in een stuit. Indalen misschien? Ik moest zelfs even op m'n knieen.![]()
Mefke, wooho voor de goede echo!
quote:Op woensdag 24 november 2010 22:18 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat IS het ook, en dat gevoel gaat met de dag sterker wordenecht zo'n wonderlijk iets!
kleertjes gaan morgen op de bus!
Oef das wel een heftige pijn geweest dan. Misschien indalen ja?quote:Op woensdag 24 november 2010 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien is dat hier vanavond het geval, alleen lag ze helemaal niet in een stuit. Indalen misschien? Ik moest zelfs even op m'n knieen.![]()
Mefke, wooho voor de goede echo!
Ah dan hou ik me daar aan vastquote:Op donderdag 25 november 2010 08:46 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ook vaak genoeg niet.
Ik kan me eigenlijk niet veel van indalen of voorwerk herinneren geloof ik.
Indalen is vaak toch ook later bij 2e kindjes?
Was je erg zenuwachtig ervoor dan?quote:Op donderdag 25 november 2010 10:06 schreef mefke79 het volgende:
j-net ik kwam rond jouw termijn ook het meeste aan, daarna weinig meer, dus maak je niet dik... Eh druk.
Pvoesss juh! Succes!
Ik heb 't tegen mijn leidinggevende gezegd en het viel enorm mee. Gelukkig....
quote:Op donderdag 25 november 2010 13:36 schreef mrien het volgende:
Ik sta nu met 35,5 week op +2 kilo, netjes dus
Procentueel is het in mijn geval zelfs enorm weinigquote:Op donderdag 25 november 2010 12:54 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind 10 kilo eigenlijk nog best weinig.
Hm, dan heb jij geluk, vandaag met de kinderdagopvang gebeld waar we dinsdag een rondleiding hebben gekregen. Ze weten nog niet of er plek is, waarschijnlijk pas eind januariquote:Op donderdag 25 november 2010 11:05 schreef laiveneertiekje het volgende:
mefke, gelukkig dat het vertellen meeviel. Ze hebben gelukkig ook nog even de tijd om een oplossing te bedenken.
Over het aankomen, ik sta nog steeds op -2 kilo met ruim 12 weken, maar ik moet zeggen dat ik wel opzie tegen het aankomen. Het hoort erbij, maar ik ben toch best bang dat ik na de bevalling ineens met 20 kilo extra overblijf... Maar ik blijf maar gewoon gezond eten, meer kan ik er ook niet aan doen. Wat wel grappig is is dat mijn leerlingen mijn buik nu heel erg in de gaten houden, alsof ze verwachten dat er ineens een zwangere buik gaat ontstaan..
Ik heb vanmorgen een gastouderbureau in de buurt gebeld, en ze hebben helemaal geen wachtlijsten, en wat ik zou willen(in de schoolvakanties minder opvang afnemen) valt ook goed te regelen. Dus ik moet ergens volgend jaar maar weer eens contact opnemen, dat is ruim op tijd. (wel maf, het ging ook over wanneer ik weer aan het werk zou gaan na mijn verlof, en dat wordt pas volgend jaar eind oktober/begin november.. )
quote:Op donderdag 25 november 2010 13:50 schreef Pvoesss het volgende:
Zaterdag moet ik me om 07:00 melden voor het inleiden!!
quote:Op donderdag 25 november 2010 13:50 schreef Pvoesss het volgende:
Hey dat stond toch eerst voor dinsdag gepland?quote:Op donderdag 25 november 2010 13:50 schreef Pvoesss het volgende:
Ah joh, helemaal niet gezond, die weinigaankomersquote:Op donderdag 25 november 2010 15:32 schreef danic het volgende:
Wow wat komen de meesten van jullie weinig aan!
Ditquote:Op donderdag 25 november 2010 19:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, het lijkt nu net alsof veel vrouwen weinig aankomen en na de zwangerschap al gauw weer op hun oude gewicht zitten (of zelfs eronder), maar in realiteit is de verhouding anders. Véél vrouwen kampen na de bevalling met overtollige kilo's en een lichaam dat andere proporties heeft. Ontzwangeren heeft voor de meesten tijd nodig.
Begrijpelijk, maar je zou in dat geval ook wel erg hard voor jezelf zijn. Ik weet dat het als een cliché klinkt als ik het zo zeg, maar het is een ongelooflijke prestatie van je lijf om een zwangerschap te voldragen en te bevallen.quote:Op donderdag 25 november 2010 19:25 schreef Aventura het volgende:
Ik denk wel dat ik een moeke word, ben nu slank en ook nooit dik geweest, het is een gevoel. Ik zie het uitdijen met enige weerzin/angst tegemoet.
Herkenbaar, vooral de zin die ik vet heb gemaakt.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar je zou in dat geval ook wel erg hard voor jezelf zijn. Ik weet dat het als een cliché klinkt als ik het zo zeg, maar het is een ongelooflijke prestatie van je lijf om een zwangerschap te voldragen en te bevallen.
Ik krijg soms het gevoel dat er van je als vrouw verwacht wordt dat je er tijdens je zwangerschap wel zwanger uitziet maar niet te zeer (een bescheiden buikje wordt als een ideaalplaatje gezien; een grote buik en bolle wangen zijn iets waar je je veeleer voor moet verexcuseren) en dat je na de bevalling zo snel mogelijk weer de oude moet zijn. Door kennissen in mijn directe omgeving die (nog) geen kinderen hebben en ze (nog) niet willen wordt daar ook vrij denigrerend over gesproken, zwangere vrouwen en moekes. Maarja, na de bevalling gieren de hormonen nog door je lijf, als je borstvoeding geeft blijft je lijf in dienst staan van je kind en de omstandigheden zijn er vaak ook niet naar om je al gauw weer fit en fris te voelen. Het leven wordt nu eenmaal drukker met kind en nachtrust is voor veel ouders een luxe.
Begrijp me niet verkeerd: ik wil ook graag weer snel 'de oude' zijn, me fit voelen, goed voor mezelf zorgen. Ik probeer het moekeschap echter ook te omarmen. Ik bén nu eenmaal een moeder en het is geen schande als mensen straks aan me kunnen zien dat ik een kleine baby heb. En voor alles wat ik voel - hoe suf mijn kinderloze kennissen dat ook vinden - schaam ik me ook niet.
quote:Op donderdag 25 november 2010 22:36 schreef danic het volgende:
Pvoessss![]()
Doe es vannacht!
Zal je net zien, is de spanning ervan af omdat je nu een einddatum weet, gebeurt het spontaan!!
dat kan niet, dat was mijn datum (tot de eerste echo, toen werd t 6 juli)quote:Op donderdag 25 november 2010 23:01 schreef Vischje het volgende:
Ik lurk al een paar weken mee en heb best lang gewacht met posten omdat ik eigenlijk te bang ben dat het fout gaat. Voor nu staat DE datum op 4-7-2010 dinsdag avond 1e echo, spannend!
pvoesss hoe is het bij jou?
En dan krijg je van slecht slapen ook nog eens veel meer behoefte aan vette hap..quote:Op donderdag 25 november 2010 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
Het leven wordt nu eenmaal drukker met kind en nachtrust is voor veel ouders een luxe.
Precies dat ja Aventura.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:34 schreef Brighteyes het volgende:
@Aventura
Dat is ook idd niet leuk.
Het is heus niet zo dat iedereen maar per se met je mee moet jubelen, helemaal niet, maar alle lompe en denigrerende opmerkingen mogen idd wel achterwege blijven.
Je sabelt de nieuwe auto/het nieuwe huis/watvoornieuwehobbydanook van een vriend die daar enthousiast over vertelt tijdens een biertje toch ook niet zonder pardon neer?
Maar bij een zwangerschap mag dat allemaal wel, want je bent maar zielig dat je er voor kiest, want je leven is nu echt over etc. etc.
Het respectloze en het je extra gevoelig voelen herken ik heel erg. Het is voor mij, voor ons, zoiets wonderlijks, bijzonders en groots en dan is het wel eens lastig dat de wereld om me heen blijft zeuren over kinderwagens in het openbaar vervoer, zeg maar. Hoe moeilijk kan het nu zijn om mee te leven en gewoon blij te zijn voor een ander, ookal hoef je zelf (nog) niet zo nodig?quote:Op donderdag 25 november 2010 22:17 schreef Aventura het volgende:
Als ik zie hoe sommige vrouwen in het openbaar behandeld worden (niet opstaan bijvoorbeeld) en ook hoe mensen in mijn directe omgeving erover praten, zo respectloos, dan voel ik me zo kwetsbaar. Ik voel me sowieso nu extra kwetsbaar...en ben vandaag helemaal gevoelig. Het was een zware week op mijn werk en dat breekt me nu gewoon ook op. Dat en het geheimhouden, ik vind het allemaal een beetje lastig.
Oh, dat is wel heel fijn!quote:Mijn vriend probeert me trouwens wel op te beuren hoor. Het lijkt hem prachtig om mij te zien groeien en hij is nu al zeer trots op me. Dat zou ik ook wel wat meer mogen zijn
Gefeliciteerd allebei!quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:23 schreef Tally het volgende:
Jeetjejom! Vandaag zijn we 20 weken! WE ZIJN OP DE HELFT!!!
Hoe oud zijn die mensen? 12?quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:42 schreef huuphuup het volgende:
Wat hier op een bepaald moment zó verschrikkelijk ging irriteren waren idd de "omg je leven is voorbij" opmerkingen.
Net zo oud als ik toen, rond de 25.quote:
mja maar dat vind ik wel anders geloof ik hoor, zeker die laatste weken. Ik bedoel als je flink grieperig bent en slecht slaapt dan ben je ook sneller geirriteerd dan normaal.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:27 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben wel wat sneller niet helemaal happy..
Ik kan zeker de laatste 3 weken wel een beetje zeuren en hormonaal doen..
Ik ben wel met alles veel voorzichtiger.
Zou heel goed kunnen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:22 schreef Juud79 het volgende:
Ik geef ook momenteel iets sneller en vooral wat feller mijn mening over dingen, en toen riepen mensen idd ook 'hormonaal' en 'die is duidelijk zwanger'.
Volgens mij heeft het meer ermee te maken dat je een soort oerdrift krijgt, je sterker en feller bent omdat je ''een kind te beschermen hebt''.
Zou dat zo zijn?
quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:02 schreef Pvoesss het volgende:
Truus mij even gaat vertellen dat ik niet slim ben dat ik zo ver nog boodschappen ga doen want dat is gevaarlijk voor de baby..
Ik moet het zonder dreumes doen, maar ik ben bij vlagen absoluut mega-hormonster...quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:29 schreef huuphuup het volgende:
Als je net als jij al een dreumesje hebt lopen en hooghóógzwanger bent dan is het niet gek dat je wat minder kunt hebben. Dat vind ik op zich niet per se hormonaal.
Dus voor dinsdag alleen nog die dingen ophangen, gastendoekjes wassen en ophangen en foto's maken ;-)quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik moet het zonder dreumes doen, maar ik ben bij vlagen absoluut mega-hormonster...
Moest al lachen toen Juud vanmorgen in een ander topic postte dat haar man het niet goed zou vinden als ze zou willen doen wat ik vandaag had willen doen (paar houten dingen met lijnolie inoliën).... en dat kon ik me ook wel voorstellen, maar op dit moment haalt niemand het in z'n hoofd om tegen mij te zeggen dat ik iets niet mag doen![]()
![]()
Ben er trouwens niet aan toegekomen, want ik heb na de controle in het ziekenhuis (goedgekeurd, inleiding van dinsdag definitief vastgezet) teveel tijd verdaan met shoppen (gastendoekjes en handdoeken bij de Hema), lunchen bij de Mac (nu kan het nog)en boodschappen doen...
Dus N. mag idd vanavond die houten dingen in de olie zetten
Juud, mooie buikfoto![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:09 schreef Leandra het volgende:
Ik zou een Black & Decker workmate vragen voor Sinterklaas...
Als hij vraagt waarom dan kun je zeggen dat je de babywasjes erop wilt strijken
quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:09 schreef Leandra het volgende:
Ik zou een Black & Decker workmate vragen voor Sinterklaas...
Als hij vraagt waarom dan kun je zeggen dat je de babywasjes erop wilt strijken
I shall! Binnenkort met schoonmams naar de babywinkel om 'm te bekijken, ik zal verslag uitbrengenquote:Op vrijdag 26 november 2010 19:29 schreef danic het volgende:
TM: wil je mij nog laten weten wat je bevindingen zijn (ik=lui). Ik vind em echt supergaaf.
We wilden eigenlijk de triptrap omdat ik uit ervaring weet dat die zo praktisch is. Maar we kwamen er achter dat deze te laag is voor onze eettafel. En ik vind het ook zo sneu om kindlief tegen de tafelrand aan te laten kijken
heel veel succes morgenquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:23 schreef Pvoesss het volgende:
Twitter updates mogen gepost worden. Alleen geen directe links naar mijn twitter of twitpic.![]()
Oh en de naam liever niet. Ik kan wel op mijn telefoon fokken maar twitter gaat zo makkelijk![]()
spannend!!quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:23 schreef Pvoesss het volgende:
Twitter updates mogen gepost worden. Alleen geen directe links naar mijn twitter of twitpic.![]()
Oh en als iemand mijn twitternaam wil weten dan mag dat best in pm doorgegeven worden![]()
Oh en de naam liever niet. Ik kan wel op mijn telefoon fokken maar twitter gaat zo makkelijk![]()
Over 12 uur lig ik al in het ziekenhuis![]()
![]()
Ik ook!quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:12 schreef huuphuup het volgende:
[..]
spannend!!ik ga dr voor klaar zitten
![]()
Ik ben iedere keer van slag als ik jou zie posten.... dan denk ik dat het mijn undercoverOUDaccount isquote:
Ga zo de rest bijlezen, zie dat Pvoess nog niet bevallen is, maar inderdaadquote:Op vrijdag 26 november 2010 09:23 schreef Tally het volgende:
Jeetjejom! Vandaag zijn we 20 weken! WE ZIJN OP DE HELFT!!!
Hoe ben je daarachter gekomen? Heb je het uitgeprobeerd? Wij dachten namelijk ook dat de stoel te laag zou zijn voor onze tafel. Hij ziet er ook zo ontzettend klein uit! Bij nader inzien past de stoel prima.quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:29 schreef danic het volgende:
We wilden eigenlijk de triptrap omdat ik uit ervaring weet dat die zo praktisch is. Maar we kwamen er achter dat deze te laag is voor onze eettafel. En ik vind het ook zo sneu om kindlief tegen de tafelrand aan te laten kijken
quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, die newborn seat liet je pas geloof ik in het andere topic zien, Leandra? Ik vind hem te duur en ik vind het voordeel niet groot genoeg. Het is tijdens het eten misschien wel gezellig, maar ach, ze kan ook gewoon in de box. De tijd tot het zelfstandig kunnen zitten vliegt bovendien voorbij.
Wat Driekus met de Domoo seat doet, doet Ivan met het voedingskussen. Ik kan het om hem heen draperen als hij de fles wil drinken en hij stort er soms in als hij moe is. Toen hij nog heel klein was deed ik een molton doek of flanellen luier om het voedingskussen heen (tip van Huup: hoes voor het verschoningskussen gebruiken!) en zo had ik ook een relaxseat. Ik legde hem daarop en sloeg er nog een omslagdoek omheen.
Dat is nou echt iets wat ik zelf nooooooit gekocht zou hebben, maar mijn moeder werkt op een kinderdagverblijf en wilde ons er heel erg graag 1 geven. Ik heb met een hoop pijn en moeite de leukste uit gezocht, want dat leek vooral het grootste probleem te zijn, de prints zijn afschuwelijk, maar man oh man, wat hebben we dat ding veel gebruikt. Ideaal voor de uitbuikmomentjes, voor tijdens t koken, noem maar op, ik heb er met terugwerkende kracht spijt van dat ik geen haast gemaakt heb bij het uitzoeken en we hem uiteindelijk pas in huis hadden toen Lena al 10 weken was! Heerlijk vond ze het!quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:40 schreef Claudia_x het volgende:
Weet je wat me stiekem ontzettend handig lijkt? Die elektronische schommels waar je Amerikaanse baby's altijd in ziet. Ik weet het, de gemakzucht is stuitend, maar het zou bij vlagen wel heel handig zijn geweest.
oh ik vind het echt een verademing voor mn bekkenquote:Op vrijdag 26 november 2010 22:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan niet slapen met voedingskussen. Ik draai me wel een paar honderd keer om en dan moet ik elke keer dat kussen meeverhuizen. Na een keer of 20 smijt ik hem meestal van me af.
Iemand anders misschien, ik niet iig, ik zag m vorige week bij de babydump staan, maar totdat ik m net googlede wist ik niet dat ik zoiets nieuws gezien had.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, die newborn seat liet je pas geloof ik in het andere topic zien, Leandra? Ik vind hem te duur en ik vind het voordeel niet groot genoeg. Het is tijdens het eten misschien wel gezellig, maar ach, ze kan ook gewoon in de box. De tijd tot het zelfstandig kunnen zitten vliegt bovendien voorbij.
Het zijn dan ook geniale dingen! Hoe vaak ik wel niet zelf als schommelstoel heb gefungeerd... In de wipstoel was hij echt niet zo tevreden, en het heeft een tijdje gekost voor hij zich in de box kon vermaken.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:47 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Dat is nou echt iets wat ik zelf nooooooit gekocht zou hebben, maar mijn moeder werkt op een kinderdagverblijf en wilde ons er heel erg graag 1 geven. Ik heb met een hoop pijn en moeite de leukste uit gezocht, want dat leek vooral het grootste probleem te zijn, de prints zijn afschuwelijk, maar man oh man, wat hebben we dat ding veel gebruikt. Ideaal voor de uitbuikmomentjes, voor tijdens t koken, noem maar op, ik heb er met terugwerkende kracht spijt van dat ik geen haast gemaakt heb bij het uitzoeken en we hem uiteindelijk pas in huis hadden toen Lena al 10 weken was! Heerlijk vond ze het!
Je hebt tegenwoordig ook een hele neutrale toch?quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:47 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Dat is nou echt iets wat ik zelf nooooooit gekocht zou hebben, maar mijn moeder werkt op een kinderdagverblijf en wilde ons er heel erg graag 1 geven. Ik heb met een hoop pijn en moeite de leukste uit gezocht, want dat leek vooral het grootste probleem te zijn, de prints zijn afschuwelijk, maar man oh man, wat hebben we dat ding veel gebruikt. Ideaal voor de uitbuikmomentjes, voor tijdens t koken, noem maar op, ik heb er met terugwerkende kracht spijt van dat ik geen haast gemaakt heb bij het uitzoeken en we hem uiteindelijk pas in huis hadden toen Lena al 10 weken was! Heerlijk vond ze het!
Denk dat die jij hebt ook wel langer mee zou zijn gegaan. Er zaten toch ook speeldingen op enzo?quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:54 schreef Poppedein het volgende:
Ja die van Nuna zijn mooier, maar mijn moeder wilde dan wel heel graag net zo een geven als ze op t KDV hadden, want die was toch wel echt heul fijn enzo
Zo 1 hebben ze bij Dyon op het kdv ook en hij vindt het heerlijk! Hij valt er alleen meestal 's middags in in slaapquote:Op vrijdag 26 november 2010 22:59 schreef Poppedein het volgende:
Wij hebben zo'n ding maar dan in kleuren van een jaar eerder, ik kan er geen plaatje van vinden..
[ afbeelding ]
Je kan m op verschillende ligstanden en 6 verschillende snelheden zetten én je baby schommelt op de allerbeste klassieke muziek(ik kan het melodietje nog dromen van begin tot eind...)
Hoe drapeer jij dat ding om je heen dan? Ik heb t 1 keer geprobeerd maar kon helemaal niks met dat onhandige geslungel. Gebruik nu een gewoon kussen tussen mijn benen, maar de pijn in mijn schaambeen wordt steeds erger, dus als het beter kan...quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:49 schreef huuphuup het volgende:
oh ik vind het echt een verademing voor mn bekken
En op de een of andere manier verlicht het mn benauwdheid ook, misschien omdat een deel van t gewicht op dat kussen rust ofzo. Ik ben heel geoefend geworden in t omdraaien met ding en al![]()
alleen jammer dat mn schaambeen tegenwoordig over elkaar knarst ofzoietsdus omdraaien gaat in etappes want au anders
![]()
Euh nou, Mijne is al oud en voor veel kindje gebruikt, het is dus een beetje een ding in twee delen, in het midden stuk zit geen vulling meer zeg maarquote:Op zaterdag 27 november 2010 07:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe drapeer jij dat ding om je heen dan? Ik heb t 1 keer geprobeerd maar kon helemaal niks met dat onhandige geslungel. Gebruik nu een gewoon kussen tussen mijn benen, maar de pijn in mijn schaambeen wordt steeds erger, dus als het beter kan...
Ben ook wel benieuwd hoe in etappes draaien jouw pijn beperkt, daar heb ik ook nog geen oplossing voor weten te vinden..
We hebben em in de babyzaak aan tafel gezet en daar kwam ie niet uit. Wij hadden zo het idee dat onze tafel nog hoger is. Maar we moeten nog een keertje alles goed gaan meten, want als het wel kan wordt het zeker de tripp trapp. Zoooo praktisch en idd ook makkelijk schoonmaken, wat heel belangrijk is.quote:Hoe ben je daarachter gekomen? Heb je het uitgeprobeerd? Wij dachten namelijk ook dat de stoel te laag zou zijn voor onze tafel. Hij ziet er ook zo ontzettend klein uit! Bij nader inzien past de stoel prima.
dat ja, en laat je alsjeblieft rijden, nie met de bus gaanquote:Op zaterdag 27 november 2010 13:11 schreef Kersjes het volgende:
Pvoesss, neem je voor de zekerheid wel je tas mee?
Voor hetzelfde geld laten ze je niet meer gaan. Of breken spontaan je vliezen onderweg ofzo
update 2:quote:Whaah baarmoeder mond niet verweekt maar wel 1cm dus gestript!!! Nu weer naar huis..
Spannend!!!quote:Strippen heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik flink pijn heb!! Beter iets dan niets!
Persen Pvoesss persen!quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:01 schreef Pvoesss het volgende:
hollooo![]()
Het voelt niet lekker aan maar ik denk dat het me hooguit een beetje ontsluiting zal geven. Het zit vooral in mijn rug en daar heb ik geen ervaring meea.
Maar je weet maar nooit. X slaapt al bij mijn ouders dat mijn nacht iig goed is.
Daar sluit ik me bij aan!quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:44 schreef Claudia_x het volgende:
Hopelijk is het morgen dan eindelijk zover!
quote:Het rommelen is gestopt..
quote:Slaap lekker! Tot morgen hopelijk WEL vanuit de verloskamer!
Heb je laat aangemeld mbt die 3 uur? Bij ons werd met de intake verteld dat ze bij drukte eerst van late aanmelders snoepen (zijn wij niet).quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Toch heb ik een rotgevoel over het gesprek. Ze maakte me heel duidelijk dat ik ervan uit moet gaan dat ik 3 uur kraamzorg per dag zal krijgen en dat er (een paar keer) een wisseling van de wacht plaats zal vinden omdat er alleen parttimers werken. Lekker is dat.
Ik had de vorige keer ook recht op dat aantal en ik heb 3 uur per dag gekregen, 5 dagen lang omdat ik in het ziekenhuis heb gelegen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:34 schreef Jeetjejom het volgende:
Maar als je toch recht hebt op die uren, heb je er toch recht op? Of zijn wij hier in het zuiden gewoon zo verwend dat je volgens mij redelijk gewoon je uren krijgt.....
Onze intakemevrouw vertelde dat zij niet meer mensen zouden willen aannemen dan ze de volledig gerechtigde uren kunnen garanderen, maar de verzekeringen accepteren dat niet en boycotten t bureau als dat niet iedere aanmelding accepteert. Dan kun je dus niet zoveel als kraamzorgclub..quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:34 schreef Jeetjejom het volgende:
Maar als je toch recht hebt op die uren, heb je er toch recht op? Of zijn wij hier in het zuiden gewoon zo verwend dat je volgens mij redelijk gewoon je uren krijgt.....
Als ze een indicatie geven van 49 uur, dus 6 uur per dag, en ze komen maar 3 uur per dag door allerlei omstandigheden... weet je dan zeker dat ze ook maar 3 uur per dag claimen bij je zorgverzekering?quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet waarom ik er ineens zo verdrietig van word, want ik heb de vorige keer een fantastische kraamweek gehad ondanks de kraamhulp. Het wordt deze keer vast ook weer heel bijzonder en knus.
Wat bedoel je met 'geclaimd worden bij de zorgverzekering', Leandra?
Niet alleen in t zuiden hoor, hier (=randstad) bij ons valt het goddank ook mee. Maar van steden als Amsterdam, Den Haag, Utrecht enz. is wel bekend dat het hectisch kan zijn en dan heb je gewoon pech, dan krijg je het wettelijke minimum van 3 uur, ondanks de indicatie.quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:34 schreef Jeetjejom het volgende:
Hoera! En succes!quote:Op zondag 28 november 2010 07:30 schreef Orea het volgende:
Ik kan niet quoten op mobiel maar pvoesss is onderweg naar het ziekenhuis voor de inleiding, er is plek
Go pvoesss!!!
Oh, dat zit wel goed. Ze houden een briefje bij met het aantal uren per dag dat ze zijn geweest en dat briefje moet ik aan het einde van de week ondertekenen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:47 schreef Leandra het volgende:
Als ze een indicatie geven van 49 uur, dus 6 uur per dag, en ze komen maar 3 uur per dag door allerlei omstandigheden... weet je dan zeker dat ze ook maar 3 uur per dag claimen bij je zorgverzekering?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |