abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89134804
Oeh een vervroeging van de datum voor Pvoess. Goed nieuws!

Ik zit met 30 weken ook op +2 qua gewicht. Ik kom braaf elke vier weken ongeveer een kilo aan nu dus dat hoop ik vol te houden :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_89137686
Wow wat komen de meesten van jullie weinig aan!
Hier was ik net aan het lijnen toen ik zwanger bleek te zijn. Weet nu niet zo goed vanaf welk gewicht ik moet tellen: het gewicht dat ik had door het lijnen op het moment van de test, of mijn oude gewicht, want zodra je stopt met lijnen zit bij mij dat gewicht er gelijk weer aan....
Ik vrees dat het het laagste gewicht is en dan ben ik inmiddels met 17 weken 5 kg aangekomen :@
En zoveel meer eet ik nou ook weer niet, maar ja Sinterklaas is ook niet goed voor je gewicht
pi_89137922
Pvoess *O* dit weekend heb jij gewoon jullie kleintje in je armen!!
pi_89137950
Ooooh vergeet ik et bijna: een *O* *O* voor Pvoesss!!! Nog maar 2 nachtjes!!
pi_89138668
Pvoess, nog een paar dagen dus. Wat fijn *O*

En aankomen, ik was in totaal 4 kg zwaarder aan t eind.
Na de bevalling was ik 6 kg lichter dan voor de zwangerschap. Maar goed ik at ook stukken minder dan voor de zwangerschap.
pi_89141072
Het is zo zaterdag Pvoess dit weekend al wat fijn.

Volgens mij ben ik ook nog niets aangekomen. Maarja ik eet dan ook veel minder maar beweeg ook veel minder.
pi_89142256
Jeeeej Pvoesss! Eindelijk...
Back in business.
pi_89142432
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:32 schreef danic het volgende:
Wow wat komen de meesten van jullie weinig aan!
Ah joh, helemaal niet gezond, die weinigaankomers ;)

Ik zit met bijna 31 weken nu op 12 kilo. Vind het eigenlijk best meevallen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_89142872
Pvoess, zaterdag!!! Wat fijn dat je nu een datum hebt!!!

ik ben niks aangekomen. Ik viel in de eertse 15 weken alleen maar af (-10kg) en dat was er aan het eind bijna weer bij. Nu ben ik na de bevalling er 13 kwijt.
*poef* nu is het weg
pi_89143257
Pvoess, hij komt eraan hoor! :Y

Ik ben eerst heel veel aangekomen, toen rond de 35 weken was ik behoorlijk weer wat kwijt en op het einde is er weer heul veul bijgekomen (en 'helaas' helemaal geen vocht..) Ik denk dat ik zeker op +20 zat uiteindelijk :') maar ik heb de laatste 2 weken niet meer gewogen...

Momenteel zit er nog +10 aan en ik krijg het er ook niet vanaf nu (borstvoeding)
pi_89147569
Ach, het lijkt nu net alsof veel vrouwen weinig aankomen en na de zwangerschap al gauw weer op hun oude gewicht zitten (of zelfs eronder), maar in realiteit is de verhouding anders. Véél vrouwen kampen na de bevalling met overtollige kilo's en een lichaam dat andere proporties heeft. Ontzwangeren heeft voor de meesten tijd nodig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 25 november 2010 @ 19:21:22 #112
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89147645
Nu bijna 8 weken en 1 kilo afgevallen. Denk door minder eetlust en minder drank met bijbehorende bitterballen :P
  donderdag 25 november 2010 @ 19:25:17 #113
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89147823
Ik denk wel dat ik een moeke word, ben nu slank en ook nooit dik geweest, het is een gevoel. Ik zie het uitdijen met enige weerzin/angst tegemoet.
pi_89148443
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, het lijkt nu net alsof veel vrouwen weinig aankomen en na de zwangerschap al gauw weer op hun oude gewicht zitten (of zelfs eronder), maar in realiteit is de verhouding anders. Véél vrouwen kampen na de bevalling met overtollige kilo's en een lichaam dat andere proporties heeft. Ontzwangeren heeft voor de meesten tijd nodig.
Dit :Y

Nou moet ik ook zeggen, ik had nooit echt eetlust voor ik zwanger was. Kwam er gerust om 3 uur 's middags wel eens achter dat ik nog iets moest gaan eten. Maar toen ik zwanger was; geen misselijkheid maar een eetlust :o niet normaal! Zowel in gezonde dingen als ook de slechte dingen :P

De helft heb ik er dan ook gewoon zelf aanvreten. Zal ze er ook zelf weer af moeten krijgen :P
pi_89148588
ohja, ontzwangeren...
dat je heupen 5 maanden na dato nog steeds op standje bevalling staan zeg maar :')
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89149828
Bij Joep kwam ik 15 kilo aan... en daar zit er nu nog 10 van op mijn billen, buik, heupen en onderkin ;(
Nu hoop ik wat minder aan te komen... ik ben 12 weken en zit nog op mijn start gewicht. Al wil dat niks zeggen. Bij Joep kwam ik ineens in 3 weken tijd 6 kilo aan! Nou dat heb ik er toen echt niet aangegeten... dat was in week 25-26-27.

Ach ja... plastisch chirurg, hier kom ik! Dan maar een keer niet op vakantie oO/ (moest ff dit icoontje gebruiken)
Niet mieten! Door gieten!
  donderdag 25 november 2010 @ 20:19:17 #117
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_89150353
Pvoesss Nog maar 2 nachtjes slapen *O* *O* *O* *O* Het eind is in zicht!
Mefke, beetje aan de late kant, maar wat fijn dat je een goede echo hebt en dat op het werk positief gereageerd werd! Nu kan het echte echte echte genieten gaan beginnen!

Ik zit nu op +5, bij Jorja ben ik 16 kg bijgekomen (en dan een kindje van 1880 gram krijgen :') ), maar dat was ik ook binnen een paar weken helemaal kwijt. Hopelijk gaat het me nu weer lukken....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_89150592
JJ, Joep was ook niet zwaar... 2005 gram. De gyneacoloog zei toen nog: nou dat het je niet verwacht als je naar je buik keek! :')
Niet mieten! Door gieten!
pi_89150822
Bij mij was iedereen verbaasd dat ik met mijn smalle figuur er een kind van 4140gr uit had geperst..
Vandaag schatte de gyn de baby op 3500gr dus als dat niet goed gaat komen weet ik het ook niet meer :+ Ik kom dus wel veel aan en ik doe het allemaal echt zelf. Ik voel me al zo slecht met maagzuur en kan heel veel dingen dus niet eten.. Dus wat ik wel kan eten dat prop ik graag naar binnen :D
pi_89151463
inderdaad Claudia, je moet gewoon echt op ontzwangeren rekenen. Ik was er geloof ik nog niet helemaal klaar mee en had ook nog wat kilo's te veel over. So be it hoor. En ik kwam totaal 14 kilo's aan en had er nog minstens 3 van de miskraam die er voor zat. Ik ga straks wel een keer weer trainen kan me er nu niet druk over maken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89155834
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:25 schreef Aventura het volgende:
Ik denk wel dat ik een moeke word, ben nu slank en ook nooit dik geweest, het is een gevoel. Ik zie het uitdijen met enige weerzin/angst tegemoet.
Begrijpelijk, maar je zou in dat geval ook wel erg hard voor jezelf zijn. Ik weet dat het als een cliché klinkt als ik het zo zeg, maar het is een ongelooflijke prestatie van je lijf om een zwangerschap te voldragen en te bevallen.

Ik krijg soms het gevoel dat er van je als vrouw verwacht wordt dat je er tijdens je zwangerschap wel zwanger uitziet maar niet te zeer (een bescheiden buikje wordt als een ideaalplaatje gezien; een grote buik en bolle wangen zijn iets waar je je veeleer voor moet verexcuseren) en dat je na de bevalling zo snel mogelijk weer de oude moet zijn. Door kennissen in mijn directe omgeving die (nog) geen kinderen hebben en ze (nog) niet willen wordt daar ook vrij denigrerend over gesproken, zwangere vrouwen en moekes. Maarja, na de bevalling gieren de hormonen nog door je lijf, als je borstvoeding geeft blijft je lijf in dienst staan van je kind en de omstandigheden zijn er vaak ook niet naar om je al gauw weer fit en fris te voelen. Het leven wordt nu eenmaal drukker met kind en nachtrust is voor veel ouders een luxe.

Begrijp me niet verkeerd: ik wil ook graag weer snel 'de oude' zijn, me fit voelen, goed voor mezelf zorgen. Ik probeer het moekeschap echter ook te omarmen. Ik bén nu eenmaal een moeder en het is geen schande als mensen straks aan me kunnen zien dat ik een kleine baby heb. En voor alles wat ik voel - hoe suf mijn kinderloze kennissen dat ook vinden - schaam ik me ook niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 25 november 2010 @ 22:17:36 #122
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89156562
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Begrijpelijk, maar je zou in dat geval ook wel erg hard voor jezelf zijn. Ik weet dat het als een cliché klinkt als ik het zo zeg, maar het is een ongelooflijke prestatie van je lijf om een zwangerschap te voldragen en te bevallen.

Ik krijg soms het gevoel dat er van je als vrouw verwacht wordt dat je er tijdens je zwangerschap wel zwanger uitziet maar niet te zeer (een bescheiden buikje wordt als een ideaalplaatje gezien; een grote buik en bolle wangen zijn iets waar je je veeleer voor moet verexcuseren) en dat je na de bevalling zo snel mogelijk weer de oude moet zijn. Door kennissen in mijn directe omgeving die (nog) geen kinderen hebben en ze (nog) niet willen wordt daar ook vrij denigrerend over gesproken, zwangere vrouwen en moekes. Maarja, na de bevalling gieren de hormonen nog door je lijf, als je borstvoeding geeft blijft je lijf in dienst staan van je kind en de omstandigheden zijn er vaak ook niet naar om je al gauw weer fit en fris te voelen. Het leven wordt nu eenmaal drukker met kind en nachtrust is voor veel ouders een luxe.

Begrijp me niet verkeerd: ik wil ook graag weer snel 'de oude' zijn, me fit voelen, goed voor mezelf zorgen. Ik probeer het moekeschap echter ook te omarmen. Ik bén nu eenmaal een moeder en het is geen schande als mensen straks aan me kunnen zien dat ik een kleine baby heb. En voor alles wat ik voel - hoe suf mijn kinderloze kennissen dat ook vinden - schaam ik me ook niet.
Herkenbaar, vooral de zin die ik vet heb gemaakt.
Ik wil mijn zwangerschap en alles wat daar bij hoort ook heel graag gewoon omarmen en koesteren, maar ik merk dat de wereld om me heen eigenlijk zo hard is. Geen begrip, geen respect, het is een 'hobby', je moet zo nodig...Als ik zie hoe sommige vrouwen in het openbaar behandeld worden (niet opstaan bijvoorbeeld) en ook hoe mensen in mijn directe omgeving erover praten, zo respectloos, dan voel ik me zo kwetsbaar. Ik voel me sowieso nu extra kwetsbaar...en ben vandaag helemaal gevoelig. Het was een zware week op mijn werk en dat breekt me nu gewoon ook op. Dat en het geheimhouden, ik vind het allemaal een beetje lastig.
Mijn vriend probeert me trouwens wel op te beuren hoor. Het lijkt hem prachtig om mij te zien groeien en hij is nu al zeer trots op me. Dat zou ik ook wel wat meer mogen zijn :)
pi_89157557
Ik rommel heel erg!! :o
En ik ben nu zo met zaterdag in mijn hoofd bezig dat ik eigenlijk het als lastig ervaar.
Ik wil ook wel nu maar zaterdag was gewoon fijn en handig met oppas en vervoer etc :@ :@
  donderdag 25 november 2010 @ 22:34:35 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89157562
@Aventura
Dat is ook idd niet leuk. :N
Het is heus niet zo dat iedereen maar per se met je mee moet jubelen, helemaal niet, maar alle lompe en denigrerende opmerkingen mogen idd wel achterwege blijven.
Je sabelt de nieuwe auto/het nieuwe huis/watvoornieuwehobbydanook van een vriend die daar enthousiast over vertelt tijdens een biertje toch ook niet zonder pardon neer?
Maar bij een zwangerschap mag dat allemaal wel, want je bent maar zielig dat je er voor kiest, want je leven is nu echt over etc. etc. :{
pi_89157703
Pvoessss :o
Doe es vannacht!

Zal je net zien, is de spanning ervan af omdat je nu een einddatum weet, gebeurt het spontaan!! 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')