abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88954707
Zwangerschap en geboorte deel 712

2010

November:
15 november 2010: Pvoesss (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
20 december 2010: Diesz (jongetje)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
01 februari 2011: Reintji (tweeling)
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally

Mei:
02 mei 2011: Danic
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor ***
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79
05 juni 2011: laiveneertiekje
14 juni 2011: Danielle_

Juli:
02 juli 2011: Caatje.
13 juli 2011: Aventura

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 23-11-2010 08:21:14 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_88954763
-Nienna-, wat fijn, een goede SEO, en je krijgt een meisje *O*.
Had je zelf ook al een voorgevoel?

Jeetjejom, grappig om het bewijs zo duidelijk op foto te zien.. :)
pi_88954764
Het vorige topic eindigde zo ongeveer met dit goede nieuws van Nienna:
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:31 schreef -Nienna- het volgende:
Seilram, gefeliciteerd!!

Onze echo was goed!! Met baby is alles helemaal prima in orde en was lekker beweeglijk.
Ik mag alleen over 10 weken wel weer komen, want er ligt een klein stukje placenta voor mijn baarmoedermond. De kans is heel groot dat dat wegtrekt als mijn buik flink gaat groeien, maar voor de zekerheid wil ze met 30 weken zwangerschap weer kijken. Het kon verder geen kwaad voor de baby of voor mij...dus ik kan me daar nu nog niet druk om maken.

Beentjes bleven de hele tijd stijf tegen elkaar...maar de echoscopiste sprak de magische woorden: "dan kent dat kleintje mij nog niet" en binnen een paar seconden was het overduidelijk zichtbaar en geen twijfel mogelijk: we krijgen een dochtertje O+
En dan gaan we er gewoon voor dat dit het topic wordt waarin Pvoesss bevalt van haar knulletje O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:47:22 #4
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88954866
Avond!

Nienna een meisje en JJ een jongetje, wat mooi die echo, tof zulke goede foto's!
En Pvoesss haar manneke komt hoop ik snel. ;)

Ik heb vanmiddag onderstaand shirtje gekocht. Ik heb heel veel 2e hands spul omdat ik nieuw veelal onzin vind voor een baby en zonde van t geld, maar ik zag opeens een Nami-it winkel in de stad, geweldig, wat een leuke kleertjes. Ben niet van tekst/print shirtjes, maar deze kon ik niet laten hangen. O+

pi_88955160
Lol, wij hebben vandaag dezelfde gekocht (met 2010 erop uiteraard) in het wit :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88955267
Haha, wij hebben hem ook in het wit, met Nederlandse tekst..gekregen van mijn moeder.

Bedankt dames...loop ook al de hele dag met een glimlach die niet van mijn gezicht af wil.
Laivenertiekje, mijn voorgevoel was fout...ik dacht een jongetje.

Leandra, zou je het nog in de OP achter mijn naam kunnen zetten??

Pvoesss....dit moet jouw topic worden hoor!
  zaterdag 20 november 2010 @ 21:02:40 #7
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88955320
Hahaha, grappig! Ik vond dit voor zowel jongen als meisje leuk, ik ben niet zo van t roze en blauwe, erger me daar ook wel aan in winkels, tis echt allemaal uitgesproken jongens of meiden spul...
pi_88955401
Nienna, wat fijn dat alles goed was! En leuk, een meisje!

Ik vind echt alle shirtjes met tekst vreselijk. Een van Ivans eerste shirtjes was er een van Imps & Elfs (geloof ik) met daarop 'it's a boy!'. Dat was een heel fijn shirtje en ik vond het nog wel acceptabel, maar zelf zou ik het niet kopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 20 november 2010 @ 21:14:45 #9
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88955728
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Nienna, wat fijn dat alles goed was! En leuk, een meisje!

Ik vind echt alle shirtjes met tekst vreselijk. Een van Ivans eerste shirtjes was er een van Imps & Elfs (geloof ik) met daarop 'it's a boy!'. Dat was een heel fijn shirtje en ik vond het nog wel acceptabel, maar zelf zou ik het niet kopen.
Ik was ook bij H&M, daar hebben ze Teigetje, Hello Kitty en Sesamstraat.... :r
Ik heb een voorkeur voor streepjes in alle soorten en maten, ben ik al achter, althans in het 50/56/62 spul en jumpsuits in die maten vind ik geweldig, vooral Duns en dat soort printjes. Daarna komen dan wel de 'echte kleertjes'.
pi_88955920
Ik heb me wel eens tot een Sesamstraataankoop laten verleiden, maar ik heb er wel spijt van gehad. Het waren juist die shirtjes die ik Ivan nooit aandeed.

Als je kind aan de 'echte kleertjes' toe is wordt het pas echt lastig. -O-
pi_88956078
Nienna, gefeliciteerd met je meisje.

Jeetjejom, mooie echo. Ik heb zo'n zelfde shot vanaf de billen. Kan niet missen :D

Ik ben ook van de streepjesbrigade qua shirtjes :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88956413
Fijn dat alles goed is nienna!

Leuk shirtje juud!

Ik heb vandaag voor de baby nog een shirtje gekocht/besteld met kleine broer,vond ik wel lief :D
pi_88957665
Had ik al gezegd dat ik vannacht weer geen last van misselijkheid en braken heb gehad? En ik denk dat deze nacht in dat opzicht ook wel goed zal verlopen (ik lig al op bed en heb geen oprispingen). Ik ben er zó blij mee! Ik blijf onrustig (en weinig) slapen en mijn verkoudheid zit me erg in de weg, maar de opluchting is groot.
  zaterdag 20 november 2010 @ 22:31:33 #14
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88958556
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Had ik al gezegd dat ik vannacht weer geen last van misselijkheid en braken heb gehad? En ik denk dat deze nacht in dat opzicht ook wel goed zal verlopen (ik lig al op bed en heb geen oprispingen). Ik ben er zó blij mee! Ik blijf onrustig (en weinig) slapen en mijn verkoudheid zit me erg in de weg, maar de opluchting is groot.
Heb je er een verklaring voor dat het beter gaat?
Fijn hoor, niet genoeg slapen is al niet fijn, maar dan met misselijkheid lijkt me helemaal vreselijk...
Verkouden ben je ook alweer even, ik las laatst dat je zelfs niet gewoon neusspray mag gebruiken als je zwanger bent...

Ik zie op tegen April en Mei, twee waardeloze hooikoorts maanden voor mij, vaak benauwd tot aan pufjes, pillen, neusspray ook oogdruppels tegen de jeuk aan de ogen. En dan ben ik hoogzwanger...
De verloskundige zei al dat het vaak minder is tijdens de zwangerschap, maar ik zit in het hoogste segment dus die vlieger gaat vast niet op.

Ik geniet me suf dus de komende maanden nu alles nog heel goed gaat en ik me prima voel.
Besef dat het best heftig kan zijn als ik de verhalen hier zo lees...
pi_88966449
Goed dat je het zegt van die neusspray. Ik zit er telkens aan te denken om wat in huis te halen, dus ik kijk even of het wel mag. (Ik vind het zulk naar spul, want het brandt in m'n neus en m'n neus voelt er erg gevoelig door tijdens het ademhalen. Maar dat watterige gevoel in m'n hoofd begin ik ook wel zat te worden.)

Ik heb begrepen dat er wel medicatie tegen hooikoorts is die je tijdens de zwangerschap mag gebruiken, dus ik zou niet zomaar een 'nee' aannemen van je huisarts. Ik weet niet of dat alleen voor bepaalde medicatie geldt of dat er een afweging gemaakt wordt van het risico dat medicijngebruik met zich meebrengt tegenover de klachten van de hooikoorts zelf. Anderen hier die er ervaring mee hebben weten er vast meer over. En weet je al of je van plan bent borstvoeding te geven? Het zou me niets verbazen als je daar dan weer eeen discussie over krijgt.

Oh, en het enige wat ik kan bedenken is dat de baby lager is komen te zitten of wat meer ruimte heeft gekregen op een of andere manier. Ze drukt vast minder tegen mijn maag aan.
pi_88966529
Claudia, een doorgesneden ui bij je bed kan ook helpen tegen een verstopte neus. En hoe heb je nu geslapen vannacht?

Mijlpaal, vandaag ben ik 12 weken zwanger *O*
pi_88966686
Zo'n ui is idd geen slecht idee. Misschien ook wat voor hier. Sinds ik zwanger ben, heb ik ook een neus die, vooral s' nachts, dicht gaat zitten. Door je mond ademend slaap je toch minder lekker.

Wel fijn dat dat nachtelijk gespuug over is *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_88966702
Bij de apotheek kun je een homepatische neusspray krijgen die je wel mag hebben.
Mijn collega was er sceptisch over maar bij haar werkte het wel.
pi_88966705
Stom dat ik niet aan een ui heb gedacht! Dat is nota bene tip nummer 1 om je kindje de nacht door te helpen als 'ie verkouden is. Dank voor de tip!

En hoera voor de mooie mijlpaal!
  zondag 21 november 2010 @ 09:54:55 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88967123
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 21:01 schreef -Nienna- het volgende:
Leandra, zou je het nog in de OP achter mijn naam kunnen zetten??
Done!

Claudia, wat heerlijk dat je goed geslapen hebt!
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 21 november 2010 @ 10:03:13 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88967191
@Claudia: je kunt ook een zoutoplossing maken en daarmee druppelen. Deed mijn moeder altijd. Werkt net zo goed als een dure neusspray.
pi_88967207
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:31 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Heb je er een verklaring voor dat het beter gaat?
Fijn hoor, niet genoeg slapen is al niet fijn, maar dan met misselijkheid lijkt me helemaal vreselijk...
Verkouden ben je ook alweer even, ik las laatst dat je zelfs niet gewoon neusspray mag gebruiken als je zwanger bent...

Ik zie op tegen April en Mei, twee waardeloze hooikoorts maanden voor mij, vaak benauwd tot aan pufjes, pillen, neusspray ook oogdruppels tegen de jeuk aan de ogen. En dan ben ik hoogzwanger...
De verloskundige zei al dat het vaak minder is tijdens de zwangerschap, maar ik zit in het hoogste segment dus die vlieger gaat vast niet op.

Ik geniet me suf dus de komende maanden nu alles nog heel goed gaat en ik me prima voel.
Besef dat het best heftig kan zijn als ik de verhalen hier zo lees...
Niet druk om maken, die hooikoorts, gewoon tegen die tijd eens bekijken.
Je verloskundige heeft wel gelijk. En ook voor de zwaarste varianten gaat dat op, of het wel of niet voor jou speciaal op gaat heeft meer met hormonen in t algemeen te maken dan met hoe sterk je allergie is.
Ik heb een hele zware huismijt en stof allergie, ik móet echt dagelijks mn pillen en neusspray slikken en gebruiken (het hele jaar) anders verga ik. Maar tijdens de zwangerschappen én tijdens de borstvoedingsperiode heb ik geen seconde last gehad en geen enkele keer medicatie hoeven gebruiken.

Daarnaast zijn er wel degelijk medicijnen die je wel mag, gewoon navragen bij je huisarts en anders bijvoorbeeld p_iglet van hier even een pm sturen en lief vragen of ze t voor je nakijkt, die is daar wat meer mee bekend.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88967230
@Claudia, Luuf baby bij jezelf opsmeren anders?

@Nienna ooooooooh een meisje O+ gefeliciteerd!! en fijn dat alles goed was bij de SEO

@Jeetjejom *O* een jungske :D wat leuk! Ben nu al benieuwd of hij dan echt een herkenbare jongens-versie van je meiske zal zijn :D dat vond/vind ik bij Lars en Meike van Karin altijd zo leuk om te zien, zó duidelijk broer en zus O+ zo leuk!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88967312
die ui werkt prima bij verkoudheid, maar bij dichte neus door hormonen niet, bij mij iig. En ik weet ook dat dit kwaaltje blijft tot de bevalling. Ach ja, ik overleef het.
En neusspray mag maar 1 week, zout of zwanger doet daar verder niet toe. Stomen mag wel, kan ook gewoon met water, zonder extra spul.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88967335
Owja jeetjejom vergeten! Wat leuk een broertje voor Jorja!

Ik zal straks wel weer blij zijn als het vele plassen weer over zal zijn. Elke keer wakker 's nachts voor het plassen vind ik op zich niet erg, ik kan alleen daarna zo moeilijk weer in slaap komen (:
Straks helpt de bv daar wel weer mee ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')