mja maar dat vind ik wel anders geloof ik hoor, zeker die laatste weken. Ik bedoel als je flink grieperig bent en slecht slaapt dan ben je ook sneller geirriteerd dan normaal.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:27 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben wel wat sneller niet helemaal happy..
Ik kan zeker de laatste 3 weken wel een beetje zeuren en hormonaal doen..
Ik ben wel met alles veel voorzichtiger.

Zou heel goed kunnen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:22 schreef Juud79 het volgende:
Ik geef ook momenteel iets sneller en vooral wat feller mijn mening over dingen, en toen riepen mensen idd ook 'hormonaal' en 'die is duidelijk zwanger'.
Volgens mij heeft het meer ermee te maken dat je een soort oerdrift krijgt, je sterker en feller bent omdat je ''een kind te beschermen hebt''.
Zou dat zo zijn?

quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:02 schreef Pvoesss het volgende:
Truus mij even gaat vertellen dat ik niet slim ben dat ik zo ver nog boodschappen ga doen want dat is gevaarlijk voor de baby..

Ik moet het zonder dreumes doen, maar ik ben bij vlagen absoluut mega-hormonster...quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:29 schreef huuphuup het volgende:
Als je net als jij al een dreumesje hebt lopen en hooghóógzwanger bent dan is het niet gek dat je wat minder kunt hebben. Dat vind ik op zich niet per se hormonaal.

Dus voor dinsdag alleen nog die dingen ophangen, gastendoekjes wassen en ophangen en foto's maken ;-)quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik moet het zonder dreumes doen, maar ik ben bij vlagen absoluut mega-hormonster...
Moest al lachen toen Juud vanmorgen in een ander topic postte dat haar man het niet goed zou vinden als ze zou willen doen wat ik vandaag had willen doen (paar houten dingen met lijnolie inoliën).... en dat kon ik me ook wel voorstellen, maar op dit moment haalt niemand het in z'n hoofd om tegen mij te zeggen dat ik iets niet mag doen![]()
![]()
Ben er trouwens niet aan toegekomen, want ik heb na de controle in het ziekenhuis (goedgekeurd, inleiding van dinsdag definitief vastgezet) teveel tijd verdaan met shoppen (gastendoekjes en handdoeken bij de Hema), lunchen bij de Mac (nu kan het nog)en boodschappen doen...
Dus N. mag idd vanavond die houten dingen in de olie zetten
Juud, mooie buikfoto![]()

quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:09 schreef Leandra het volgende:
Ik zou een Black & Decker workmate vragen voor Sinterklaas...
Als hij vraagt waarom dan kun je zeggen dat je de babywasjes erop wilt strijken

quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:09 schreef Leandra het volgende:
Ik zou een Black & Decker workmate vragen voor Sinterklaas...
Als hij vraagt waarom dan kun je zeggen dat je de babywasjes erop wilt strijken

I shall! Binnenkort met schoonmams naar de babywinkel om 'm te bekijken, ik zal verslag uitbrengenquote:Op vrijdag 26 november 2010 19:29 schreef danic het volgende:
TM: wil je mij nog laten weten wat je bevindingen zijn (ik=lui). Ik vind em echt supergaaf.
We wilden eigenlijk de triptrap omdat ik uit ervaring weet dat die zo praktisch is. Maar we kwamen er achter dat deze te laag is voor onze eettafel. En ik vind het ook zo sneu om kindlief tegen de tafelrand aan te laten kijken

heel veel succes morgenquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:23 schreef Pvoesss het volgende:
Twitter updates mogen gepost worden. Alleen geen directe links naar mijn twitter of twitpic.![]()
Oh en de naam liever niet. Ik kan wel op mijn telefoon fokken maar twitter gaat zo makkelijk![]()

spannend!!quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:23 schreef Pvoesss het volgende:
Twitter updates mogen gepost worden. Alleen geen directe links naar mijn twitter of twitpic.![]()
Oh en als iemand mijn twitternaam wil weten dan mag dat best in pm doorgegeven worden![]()
Oh en de naam liever niet. Ik kan wel op mijn telefoon fokken maar twitter gaat zo makkelijk![]()
Over 12 uur lig ik al in het ziekenhuis![]()
![]()

Ik ook!quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:12 schreef huuphuup het volgende:
[..]
spannend!!ik ga dr voor klaar zitten
![]()

Ik ben iedere keer van slag als ik jou zie posten.... dan denk ik dat het mijn undercoverOUDaccount isquote:

Ga zo de rest bijlezen, zie dat Pvoess nog niet bevallen is, maar inderdaadquote:Op vrijdag 26 november 2010 09:23 schreef Tally het volgende:
Jeetjejom! Vandaag zijn we 20 weken! WE ZIJN OP DE HELFT!!!

Hoe ben je daarachter gekomen? Heb je het uitgeprobeerd? Wij dachten namelijk ook dat de stoel te laag zou zijn voor onze tafel. Hij ziet er ook zo ontzettend klein uit! Bij nader inzien past de stoel prima.quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:29 schreef danic het volgende:
We wilden eigenlijk de triptrap omdat ik uit ervaring weet dat die zo praktisch is. Maar we kwamen er achter dat deze te laag is voor onze eettafel. En ik vind het ook zo sneu om kindlief tegen de tafelrand aan te laten kijken

quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, die newborn seat liet je pas geloof ik in het andere topic zien, Leandra? Ik vind hem te duur en ik vind het voordeel niet groot genoeg. Het is tijdens het eten misschien wel gezellig, maar ach, ze kan ook gewoon in de box. De tijd tot het zelfstandig kunnen zitten vliegt bovendien voorbij.
Wat Driekus met de Domoo seat doet, doet Ivan met het voedingskussen. Ik kan het om hem heen draperen als hij de fles wil drinken en hij stort er soms in als hij moe is. Toen hij nog heel klein was deed ik een molton doek of flanellen luier om het voedingskussen heen (tip van Huup: hoes voor het verschoningskussen gebruiken!) en zo had ik ook een relaxseat. Ik legde hem daarop en sloeg er nog een omslagdoek omheen.

Dat is nou echt iets wat ik zelf nooooooit gekocht zou hebben, maar mijn moeder werkt op een kinderdagverblijf en wilde ons er heel erg graag 1 geven. Ik heb met een hoop pijn en moeite de leukste uit gezocht, want dat leek vooral het grootste probleem te zijn, de prints zijn afschuwelijk, maar man oh man, wat hebben we dat ding veel gebruikt. Ideaal voor de uitbuikmomentjes, voor tijdens t koken, noem maar op, ik heb er met terugwerkende kracht spijt van dat ik geen haast gemaakt heb bij het uitzoeken en we hem uiteindelijk pas in huis hadden toen Lena al 10 weken was! Heerlijk vond ze het!quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:40 schreef Claudia_x het volgende:
Weet je wat me stiekem ontzettend handig lijkt? Die elektronische schommels waar je Amerikaanse baby's altijd in ziet. Ik weet het, de gemakzucht is stuitend, maar het zou bij vlagen wel heel handig zijn geweest.

oh ik vind het echt een verademing voor mn bekkenquote:Op vrijdag 26 november 2010 22:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan niet slapen met voedingskussen. Ik draai me wel een paar honderd keer om en dan moet ik elke keer dat kussen meeverhuizen. Na een keer of 20 smijt ik hem meestal van me af.

Iemand anders misschien, ik niet iig, ik zag m vorige week bij de babydump staan, maar totdat ik m net googlede wist ik niet dat ik zoiets nieuws gezien had.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, die newborn seat liet je pas geloof ik in het andere topic zien, Leandra? Ik vind hem te duur en ik vind het voordeel niet groot genoeg. Het is tijdens het eten misschien wel gezellig, maar ach, ze kan ook gewoon in de box. De tijd tot het zelfstandig kunnen zitten vliegt bovendien voorbij.

Het zijn dan ook geniale dingen! Hoe vaak ik wel niet zelf als schommelstoel heb gefungeerd... In de wipstoel was hij echt niet zo tevreden, en het heeft een tijdje gekost voor hij zich in de box kon vermaken.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:47 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Dat is nou echt iets wat ik zelf nooooooit gekocht zou hebben, maar mijn moeder werkt op een kinderdagverblijf en wilde ons er heel erg graag 1 geven. Ik heb met een hoop pijn en moeite de leukste uit gezocht, want dat leek vooral het grootste probleem te zijn, de prints zijn afschuwelijk, maar man oh man, wat hebben we dat ding veel gebruikt. Ideaal voor de uitbuikmomentjes, voor tijdens t koken, noem maar op, ik heb er met terugwerkende kracht spijt van dat ik geen haast gemaakt heb bij het uitzoeken en we hem uiteindelijk pas in huis hadden toen Lena al 10 weken was! Heerlijk vond ze het!

Je hebt tegenwoordig ook een hele neutrale toch?quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:47 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Dat is nou echt iets wat ik zelf nooooooit gekocht zou hebben, maar mijn moeder werkt op een kinderdagverblijf en wilde ons er heel erg graag 1 geven. Ik heb met een hoop pijn en moeite de leukste uit gezocht, want dat leek vooral het grootste probleem te zijn, de prints zijn afschuwelijk, maar man oh man, wat hebben we dat ding veel gebruikt. Ideaal voor de uitbuikmomentjes, voor tijdens t koken, noem maar op, ik heb er met terugwerkende kracht spijt van dat ik geen haast gemaakt heb bij het uitzoeken en we hem uiteindelijk pas in huis hadden toen Lena al 10 weken was! Heerlijk vond ze het!

Denk dat die jij hebt ook wel langer mee zou zijn gegaan. Er zaten toch ook speeldingen op enzo?quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:54 schreef Poppedein het volgende:
Ja die van Nuna zijn mooier, maar mijn moeder wilde dan wel heel graag net zo een geven als ze op t KDV hadden, want die was toch wel echt heul fijn enzo

Zo 1 hebben ze bij Dyon op het kdv ook en hij vindt het heerlijk! Hij valt er alleen meestal 's middags in in slaapquote:Op vrijdag 26 november 2010 22:59 schreef Poppedein het volgende:
Wij hebben zo'n ding maar dan in kleuren van een jaar eerder, ik kan er geen plaatje van vinden..
[ afbeelding ]
Je kan m op verschillende ligstanden en 6 verschillende snelheden zetten én je baby schommelt op de allerbeste klassieke muziek(ik kan het melodietje nog dromen van begin tot eind...)

Hoe drapeer jij dat ding om je heen dan? Ik heb t 1 keer geprobeerd maar kon helemaal niks met dat onhandige geslungel. Gebruik nu een gewoon kussen tussen mijn benen, maar de pijn in mijn schaambeen wordt steeds erger, dus als het beter kan...quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:49 schreef huuphuup het volgende:
oh ik vind het echt een verademing voor mn bekken
En op de een of andere manier verlicht het mn benauwdheid ook, misschien omdat een deel van t gewicht op dat kussen rust ofzo. Ik ben heel geoefend geworden in t omdraaien met ding en al![]()
alleen jammer dat mn schaambeen tegenwoordig over elkaar knarst ofzoietsdus omdraaien gaat in etappes want au anders
![]()

Euh nou, Mijne is al oud en voor veel kindje gebruikt, het is dus een beetje een ding in twee delen, in het midden stuk zit geen vulling meer zeg maarquote:Op zaterdag 27 november 2010 07:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe drapeer jij dat ding om je heen dan? Ik heb t 1 keer geprobeerd maar kon helemaal niks met dat onhandige geslungel. Gebruik nu een gewoon kussen tussen mijn benen, maar de pijn in mijn schaambeen wordt steeds erger, dus als het beter kan...
Ben ook wel benieuwd hoe in etappes draaien jouw pijn beperkt, daar heb ik ook nog geen oplossing voor weten te vinden..

We hebben em in de babyzaak aan tafel gezet en daar kwam ie niet uit. Wij hadden zo het idee dat onze tafel nog hoger is. Maar we moeten nog een keertje alles goed gaan meten, want als het wel kan wordt het zeker de tripp trapp. Zoooo praktisch en idd ook makkelijk schoonmaken, wat heel belangrijk is.quote:Hoe ben je daarachter gekomen? Heb je het uitgeprobeerd? Wij dachten namelijk ook dat de stoel te laag zou zijn voor onze tafel. Hij ziet er ook zo ontzettend klein uit! Bij nader inzien past de stoel prima.

dat ja, en laat je alsjeblieft rijden, nie met de bus gaanquote:Op zaterdag 27 november 2010 13:11 schreef Kersjes het volgende:
Pvoesss, neem je voor de zekerheid wel je tas mee?
Voor hetzelfde geld laten ze je niet meer gaan. Of breken spontaan je vliezen onderweg ofzo

update 2:quote:Whaah baarmoeder mond niet verweekt maar wel 1cm dus gestript!!! Nu weer naar huis..
Spannend!!!quote:Strippen heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik flink pijn heb!! Beter iets dan niets!

Persen Pvoesss persen!quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:01 schreef Pvoesss het volgende:
hollooo![]()
Het voelt niet lekker aan maar ik denk dat het me hooguit een beetje ontsluiting zal geven. Het zit vooral in mijn rug en daar heb ik geen ervaring meea.
Maar je weet maar nooit. X slaapt al bij mijn ouders dat mijn nacht iig goed is.

Daar sluit ik me bij aan!quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:44 schreef Claudia_x het volgende:
Hopelijk is het morgen dan eindelijk zover!

quote:Het rommelen is gestopt..
quote:Slaap lekker! Tot morgen hopelijk WEL vanuit de verloskamer!

Heb je laat aangemeld mbt die 3 uur? Bij ons werd met de intake verteld dat ze bij drukte eerst van late aanmelders snoepen (zijn wij niet).quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
Toch heb ik een rotgevoel over het gesprek. Ze maakte me heel duidelijk dat ik ervan uit moet gaan dat ik 3 uur kraamzorg per dag zal krijgen en dat er (een paar keer) een wisseling van de wacht plaats zal vinden omdat er alleen parttimers werken. Lekker is dat.

Ik had de vorige keer ook recht op dat aantal en ik heb 3 uur per dag gekregen, 5 dagen lang omdat ik in het ziekenhuis heb gelegen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:34 schreef Jeetjejom het volgende:
Maar als je toch recht hebt op die uren, heb je er toch recht op? Of zijn wij hier in het zuiden gewoon zo verwend dat je volgens mij redelijk gewoon je uren krijgt.....

Onze intakemevrouw vertelde dat zij niet meer mensen zouden willen aannemen dan ze de volledig gerechtigde uren kunnen garanderen, maar de verzekeringen accepteren dat niet en boycotten t bureau als dat niet iedere aanmelding accepteert. Dan kun je dus niet zoveel als kraamzorgclub..quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:34 schreef Jeetjejom het volgende:
Maar als je toch recht hebt op die uren, heb je er toch recht op? Of zijn wij hier in het zuiden gewoon zo verwend dat je volgens mij redelijk gewoon je uren krijgt.....

Als ze een indicatie geven van 49 uur, dus 6 uur per dag, en ze komen maar 3 uur per dag door allerlei omstandigheden... weet je dan zeker dat ze ook maar 3 uur per dag claimen bij je zorgverzekering?quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet waarom ik er ineens zo verdrietig van word, want ik heb de vorige keer een fantastische kraamweek gehad ondanks de kraamhulp. Het wordt deze keer vast ook weer heel bijzonder en knus.
Wat bedoel je met 'geclaimd worden bij de zorgverzekering', Leandra?

Niet alleen in t zuiden hoor, hier (=randstad) bij ons valt het goddank ook mee. Maar van steden als Amsterdam, Den Haag, Utrecht enz. is wel bekend dat het hectisch kan zijn en dan heb je gewoon pech, dan krijg je het wettelijke minimum van 3 uur, ondanks de indicatie.quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:34 schreef Jeetjejom het volgende:

Hoera! En succes!quote:Op zondag 28 november 2010 07:30 schreef Orea het volgende:
Ik kan niet quoten op mobiel maar pvoesss is onderweg naar het ziekenhuis voor de inleiding, er is plek
Go pvoesss!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |