Ah joh, helemaal niet gezond, die weinigaankomersquote:Op donderdag 25 november 2010 15:32 schreef danic het volgende:
Wow wat komen de meesten van jullie weinig aan!
Ditquote:Op donderdag 25 november 2010 19:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, het lijkt nu net alsof veel vrouwen weinig aankomen en na de zwangerschap al gauw weer op hun oude gewicht zitten (of zelfs eronder), maar in realiteit is de verhouding anders. Véél vrouwen kampen na de bevalling met overtollige kilo's en een lichaam dat andere proporties heeft. Ontzwangeren heeft voor de meesten tijd nodig.
Begrijpelijk, maar je zou in dat geval ook wel erg hard voor jezelf zijn. Ik weet dat het als een cliché klinkt als ik het zo zeg, maar het is een ongelooflijke prestatie van je lijf om een zwangerschap te voldragen en te bevallen.quote:Op donderdag 25 november 2010 19:25 schreef Aventura het volgende:
Ik denk wel dat ik een moeke word, ben nu slank en ook nooit dik geweest, het is een gevoel. Ik zie het uitdijen met enige weerzin/angst tegemoet.
Herkenbaar, vooral de zin die ik vet heb gemaakt.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar je zou in dat geval ook wel erg hard voor jezelf zijn. Ik weet dat het als een cliché klinkt als ik het zo zeg, maar het is een ongelooflijke prestatie van je lijf om een zwangerschap te voldragen en te bevallen.
Ik krijg soms het gevoel dat er van je als vrouw verwacht wordt dat je er tijdens je zwangerschap wel zwanger uitziet maar niet te zeer (een bescheiden buikje wordt als een ideaalplaatje gezien; een grote buik en bolle wangen zijn iets waar je je veeleer voor moet verexcuseren) en dat je na de bevalling zo snel mogelijk weer de oude moet zijn. Door kennissen in mijn directe omgeving die (nog) geen kinderen hebben en ze (nog) niet willen wordt daar ook vrij denigrerend over gesproken, zwangere vrouwen en moekes. Maarja, na de bevalling gieren de hormonen nog door je lijf, als je borstvoeding geeft blijft je lijf in dienst staan van je kind en de omstandigheden zijn er vaak ook niet naar om je al gauw weer fit en fris te voelen. Het leven wordt nu eenmaal drukker met kind en nachtrust is voor veel ouders een luxe.
Begrijp me niet verkeerd: ik wil ook graag weer snel 'de oude' zijn, me fit voelen, goed voor mezelf zorgen. Ik probeer het moekeschap echter ook te omarmen. Ik bén nu eenmaal een moeder en het is geen schande als mensen straks aan me kunnen zien dat ik een kleine baby heb. En voor alles wat ik voel - hoe suf mijn kinderloze kennissen dat ook vinden - schaam ik me ook niet.
quote:Op donderdag 25 november 2010 22:36 schreef danic het volgende:
Pvoessss![]()
Doe es vannacht!
Zal je net zien, is de spanning ervan af omdat je nu een einddatum weet, gebeurt het spontaan!!
dat kan niet, dat was mijn datum (tot de eerste echo, toen werd t 6 juli)quote:Op donderdag 25 november 2010 23:01 schreef Vischje het volgende:
Ik lurk al een paar weken mee en heb best lang gewacht met posten omdat ik eigenlijk te bang ben dat het fout gaat. Voor nu staat DE datum op 4-7-2010 dinsdag avond 1e echo, spannend!
pvoesss hoe is het bij jou?
En dan krijg je van slecht slapen ook nog eens veel meer behoefte aan vette hap..quote:Op donderdag 25 november 2010 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
Het leven wordt nu eenmaal drukker met kind en nachtrust is voor veel ouders een luxe.
Precies dat ja Aventura.quote:Op donderdag 25 november 2010 22:34 schreef Brighteyes het volgende:
@Aventura
Dat is ook idd niet leuk.
Het is heus niet zo dat iedereen maar per se met je mee moet jubelen, helemaal niet, maar alle lompe en denigrerende opmerkingen mogen idd wel achterwege blijven.
Je sabelt de nieuwe auto/het nieuwe huis/watvoornieuwehobbydanook van een vriend die daar enthousiast over vertelt tijdens een biertje toch ook niet zonder pardon neer?
Maar bij een zwangerschap mag dat allemaal wel, want je bent maar zielig dat je er voor kiest, want je leven is nu echt over etc. etc.
Het respectloze en het je extra gevoelig voelen herken ik heel erg. Het is voor mij, voor ons, zoiets wonderlijks, bijzonders en groots en dan is het wel eens lastig dat de wereld om me heen blijft zeuren over kinderwagens in het openbaar vervoer, zeg maar. Hoe moeilijk kan het nu zijn om mee te leven en gewoon blij te zijn voor een ander, ookal hoef je zelf (nog) niet zo nodig?quote:Op donderdag 25 november 2010 22:17 schreef Aventura het volgende:
Als ik zie hoe sommige vrouwen in het openbaar behandeld worden (niet opstaan bijvoorbeeld) en ook hoe mensen in mijn directe omgeving erover praten, zo respectloos, dan voel ik me zo kwetsbaar. Ik voel me sowieso nu extra kwetsbaar...en ben vandaag helemaal gevoelig. Het was een zware week op mijn werk en dat breekt me nu gewoon ook op. Dat en het geheimhouden, ik vind het allemaal een beetje lastig.
Oh, dat is wel heel fijn!quote:Mijn vriend probeert me trouwens wel op te beuren hoor. Het lijkt hem prachtig om mij te zien groeien en hij is nu al zeer trots op me. Dat zou ik ook wel wat meer mogen zijn
Gefeliciteerd allebei!quote:Op vrijdag 26 november 2010 09:23 schreef Tally het volgende:
Jeetjejom! Vandaag zijn we 20 weken! WE ZIJN OP DE HELFT!!!
Hoe oud zijn die mensen? 12?quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:42 schreef huuphuup het volgende:
Wat hier op een bepaald moment zó verschrikkelijk ging irriteren waren idd de "omg je leven is voorbij" opmerkingen.
Net zo oud als ik toen, rond de 25.quote:
mja maar dat vind ik wel anders geloof ik hoor, zeker die laatste weken. Ik bedoel als je flink grieperig bent en slecht slaapt dan ben je ook sneller geirriteerd dan normaal.quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:27 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben wel wat sneller niet helemaal happy..
Ik kan zeker de laatste 3 weken wel een beetje zeuren en hormonaal doen..
Ik ben wel met alles veel voorzichtiger.
Zou heel goed kunnen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:22 schreef Juud79 het volgende:
Ik geef ook momenteel iets sneller en vooral wat feller mijn mening over dingen, en toen riepen mensen idd ook 'hormonaal' en 'die is duidelijk zwanger'.
Volgens mij heeft het meer ermee te maken dat je een soort oerdrift krijgt, je sterker en feller bent omdat je ''een kind te beschermen hebt''.
Zou dat zo zijn?
quote:Op vrijdag 26 november 2010 15:02 schreef Pvoesss het volgende:
Truus mij even gaat vertellen dat ik niet slim ben dat ik zo ver nog boodschappen ga doen want dat is gevaarlijk voor de baby..
Ik moet het zonder dreumes doen, maar ik ben bij vlagen absoluut mega-hormonster...quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:29 schreef huuphuup het volgende:
Als je net als jij al een dreumesje hebt lopen en hooghóógzwanger bent dan is het niet gek dat je wat minder kunt hebben. Dat vind ik op zich niet per se hormonaal.
Dus voor dinsdag alleen nog die dingen ophangen, gastendoekjes wassen en ophangen en foto's maken ;-)quote:Op vrijdag 26 november 2010 17:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik moet het zonder dreumes doen, maar ik ben bij vlagen absoluut mega-hormonster...
Moest al lachen toen Juud vanmorgen in een ander topic postte dat haar man het niet goed zou vinden als ze zou willen doen wat ik vandaag had willen doen (paar houten dingen met lijnolie inoliën).... en dat kon ik me ook wel voorstellen, maar op dit moment haalt niemand het in z'n hoofd om tegen mij te zeggen dat ik iets niet mag doen![]()
![]()
Ben er trouwens niet aan toegekomen, want ik heb na de controle in het ziekenhuis (goedgekeurd, inleiding van dinsdag definitief vastgezet) teveel tijd verdaan met shoppen (gastendoekjes en handdoeken bij de Hema), lunchen bij de Mac (nu kan het nog)en boodschappen doen...
Dus N. mag idd vanavond die houten dingen in de olie zetten
Juud, mooie buikfoto![]()
quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:09 schreef Leandra het volgende:
Ik zou een Black & Decker workmate vragen voor Sinterklaas...
Als hij vraagt waarom dan kun je zeggen dat je de babywasjes erop wilt strijken
quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:09 schreef Leandra het volgende:
Ik zou een Black & Decker workmate vragen voor Sinterklaas...
Als hij vraagt waarom dan kun je zeggen dat je de babywasjes erop wilt strijken
I shall! Binnenkort met schoonmams naar de babywinkel om 'm te bekijken, ik zal verslag uitbrengenquote:Op vrijdag 26 november 2010 19:29 schreef danic het volgende:
TM: wil je mij nog laten weten wat je bevindingen zijn (ik=lui). Ik vind em echt supergaaf.
We wilden eigenlijk de triptrap omdat ik uit ervaring weet dat die zo praktisch is. Maar we kwamen er achter dat deze te laag is voor onze eettafel. En ik vind het ook zo sneu om kindlief tegen de tafelrand aan te laten kijken
heel veel succes morgenquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:23 schreef Pvoesss het volgende:
Twitter updates mogen gepost worden. Alleen geen directe links naar mijn twitter of twitpic.![]()
Oh en de naam liever niet. Ik kan wel op mijn telefoon fokken maar twitter gaat zo makkelijk![]()
spannend!!quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:23 schreef Pvoesss het volgende:
Twitter updates mogen gepost worden. Alleen geen directe links naar mijn twitter of twitpic.![]()
Oh en als iemand mijn twitternaam wil weten dan mag dat best in pm doorgegeven worden![]()
Oh en de naam liever niet. Ik kan wel op mijn telefoon fokken maar twitter gaat zo makkelijk![]()
Over 12 uur lig ik al in het ziekenhuis![]()
![]()
Ik ook!quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:12 schreef huuphuup het volgende:
[..]
spannend!!ik ga dr voor klaar zitten
![]()
Ik ben iedere keer van slag als ik jou zie posten.... dan denk ik dat het mijn undercoverOUDaccount isquote:
Ga zo de rest bijlezen, zie dat Pvoess nog niet bevallen is, maar inderdaadquote:Op vrijdag 26 november 2010 09:23 schreef Tally het volgende:
Jeetjejom! Vandaag zijn we 20 weken! WE ZIJN OP DE HELFT!!!
Hoe ben je daarachter gekomen? Heb je het uitgeprobeerd? Wij dachten namelijk ook dat de stoel te laag zou zijn voor onze tafel. Hij ziet er ook zo ontzettend klein uit! Bij nader inzien past de stoel prima.quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:29 schreef danic het volgende:
We wilden eigenlijk de triptrap omdat ik uit ervaring weet dat die zo praktisch is. Maar we kwamen er achter dat deze te laag is voor onze eettafel. En ik vind het ook zo sneu om kindlief tegen de tafelrand aan te laten kijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |