De Bolkquote:
quote:
Bolkestein. Wat een overschatte vent. Alsof die paar vage dansers belangrijker zijn dan schoon drinkwater in alle landen. Elitaire mafketel die 15 jaar heeft gestudeerdquote:
Kijk het filmpje nou afquote:Op maandag 22 november 2010 23:42 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Bolkestein. Wat een overschatte vent. Alsof die paar vage dansers belangrijker zijn dan schoon drinkwater in alle landen. Elitaire mafketel die 15 jaar heeft gestudeerd
Gast meen je dit nou en ben je echt zo dom, of zit je te trollen? (Zoals Bolkenstein)quote:Op maandag 22 november 2010 23:42 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Bolkestein. Wat een overschatte vent. Alsof die paar vage dansers belangrijker zijn dan schoon drinkwater in alle landen. Elitaire mafketel die 15 jaar heeft gestudeerd
Oh Oh Cherso wordt niet van belastinggeld betaald.quote:Op maandag 22 november 2010 23:39 schreef Van_Poppel het volgende:
Super, mooi statement...straks is er alleen nog maar geld voor Oh Oh Cherso!
Eens, en dan al helemaal als ze hun kunsten niet voor publiek willen vertonen.quote:Op maandag 22 november 2010 23:41 schreef SillyWalks het volgende:
Wordt dit grote koor van onze belastingcenten betaald?????
Meteen afschaffen die onzin. Waarom heeft de publieke omroep een koor nodig?
Dat heb ik al 5 keer gedaan. Ik ben niet doof, hoor. Ik versta prima wat hij zegt. En het slaat gewoon nergens op.quote:
Geen kwaad woord over een van Neerlands geweldige policus ooit..quote:Op maandag 22 november 2010 23:42 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
quote:Op maandag 22 november 2010 23:42 schreef Injetta het volgende:
Persoonlijk vind ik koren vreselijk, maar ja.. om nou alles wat ik vreselijk vind af te schaffen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Muziekcentrum_van_de_Omroepquote:Op maandag 22 november 2010 23:41 schreef SillyWalks het volgende:
Bezuinigen op zoiets moois, dat doe je toch gewoon niet? Zo mooi en goedquote:Op maandag 22 november 2010 23:43 schreef Ringo het volgende:
Wat mooi! Wat mooi die zang! Waarom?? Wat mooi!
Dan wint 'ie toch 2012 t/m 2017?quote:Op maandag 22 november 2010 23:44 schreef roos85 het volgende:
echt balen dat Sven een blessure heeft, daar gaat zijn EK/WK Allround kampioenschaps record
Och ja, fantastisch. Wat een revelatie die vent. Hoort in hetzelfde rijtje thuis als Mandela en consorten. Flikker toch op. Je praat gewoon de massa achterna.quote:Op maandag 22 november 2010 23:43 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Geen kwaad woord over een van Neerlands geweldige policus ooit..
Hij poept in je hoofdgezicht
Denk je nou serieus dat er meer mensen naar een theater gaan als ze meer van dit soort acties (die er al voldoende zijn) gaan voeren?!quote:Op maandag 22 november 2010 23:43 schreef marcodej het volgende:
Ik ben tegen die hele Schreeuw-actie en voor bezuinigingen op 'kunst', maar dit is wel mooi.
Maar waarom kan dit nu pas? Zulk soort spontane dingen moeten ze vaker doen, wordt het bekender, komen er meer mensen naar het theater en heb je minder subsidie nodig.
onzin moet je is wat vaker radio 4 luisteren en Ned 3 kijkenquote:Op maandag 22 november 2010 23:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Oh Oh Cherso wordt niet van belastinggeld betaald.
[..]
Eens, en dan al helemaal als ze hun kunsten niet voor publiek willen vertonen.
Alsof hij dat echt wil, hij loopt gewoon al die cultuurmensen keihard te trollen.quote:Op maandag 22 november 2010 23:43 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dat heb ik al 5 keer gedaan. Ik ben niet doof, hoor. Ik versta prima wat hij zegt. En het slaat gewoon nergens op.
das waar, maar tochquote:Op maandag 22 november 2010 23:44 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan wint 'ie toch 2012 t/m 2017?
Het punt is: de zangers zelf hoeven niet te bepalen voor wie ze wel of niet hun kunstje zouden moeten doen. Alsof er zonder overheidssubsidie niets meer voor zulke mensen te zingen valt....quote:Op maandag 22 november 2010 23:43 schreef arucard het volgende:
[..]
Bezuinigen op zoiets moois, dat doe je toch gewoon niet? Zo mooi en goed
quote:
Goede bijdrages hoor.quote:
Ik had eerlijk gezegd nog nooit van het omroepkoor gehoord.quote:Op maandag 22 november 2010 23:44 schreef Yankee het volgende:
[..]
Denk je nou serieus dat er meer mensen naar een theater gaan als ze meer van dit soort acties (die er al voldoende zijn) gaan voeren?!![]()
Lijkt me echt volstrekte onzin
Als het zo mooi en goed is, dan kunnen ze toch zelf wel zorgen voor inkomsten?quote:Op maandag 22 november 2010 23:43 schreef arucard het volgende:
[..]
Bezuinigen op zoiets moois, dat doe je toch gewoon niet? Zo mooi en goed
ik ook nietquote:Op maandag 22 november 2010 23:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik had eerlijk gezegd nog nooit van het omroepkoor gehoord.
WK?quote:
Dat zegt dan weer iets over jou.quote:Op maandag 22 november 2010 23:47 schreef marcodej het volgende:
Ik ook niet.quote:Op maandag 22 november 2010 23:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
heb je deze al gezien??quote:Op maandag 22 november 2010 23:47 schreef golfer het volgende:
[..]
[..]
Goede bijdrages hoor.
Je kunt plaatjes plaatsen.
Knap hoor.
Onbegrijpelijk inderdaad.quote:Op maandag 22 november 2010 23:47 schreef SillyWalks het volgende:
Wel hautain dat die vrouw het idee alleen al belachelijk vindt dat ze meer zou moeten doen dan alleen zingen. Hoe durven ze het voor te stellen, dat schorriemorrie!
Nou dan moet hij wel weer terug kunnen komen. Het is verstandig denk ik om nu de rust te nemen en niet door te gaan en het te forceren.quote:
Dat ik cultuur wel volg?quote:Op maandag 22 november 2010 23:48 schreef Ambrosius het volgende:
Of over jou natuurlijk, maar net hoe je het bekijkt.
Vast, maar voor een deel ook iets over de kunstsector.quote:
Ter land, ter zee en in de lucht en de palingsoap worden wel van belastinggeld betaald...dat soort tokkieprogramma's kunnen net zo goed op een campingzender als SBS6 worden uitgezonden...maar het slaat nergens op, om alles wat naar cultuur ruikt op zo'n manier weg te vagen...quote:Op maandag 22 november 2010 23:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Oh Oh Cherso wordt niet van belastinggeld betaald.
Henk en Ingrid betalen ook belasting en die willen Jantje Smit en z'n vrienden zien.quote:Op maandag 22 november 2010 23:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ter land, ter zee en in de lucht en de palingsoap worden wel van belastinggeld betaald...dat soort tokkieprogramma's kunnen net zo goed op een campingzender als SBS6 worden uitgezonden...maar het slaat nergens op, om alles wat naar cultuur ruikt op zo'n manier weg te vagen...
ja, Sven wordt absoluut niet gesponsord en doet niets aan reclame.quote:Op maandag 22 november 2010 23:48 schreef henkde_j het volgende:
Onbegrijpelijk inderdaad.
Sporters verzamelen toch ook grotendeels hun eigen geld?
Sponsoring is wat anders dan subsidie. Sponsoring kan ook werken voor de kunstsector, en dat kan makkelijker als je wat meer naar buiten treedt, zoals ze vanavond deden.quote:Op maandag 22 november 2010 23:49 schreef golfer het volgende:
[..]
ja, Sven wordt absoluut niet gesponsord en doet niets aan reclame.
Ik bedoel, dat kan zo'n koor toch ook?quote:Op maandag 22 november 2010 23:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij kan niet schaatsenquote:Op maandag 22 november 2010 23:49 schreef henkde_j het volgende:
Kramer gaat dit jaar gewoon voor de Alvestêdetocht
Kijk, ik heb er geen probleem mee om met overheidsgeld orkesten in Nederland te financieren, maar je moet ergens wel een afweging maken of er niet gewoonweg teveel zijn. Wat heb je nu aan meerdere orkesten, terwijl de vraag erna laag is? Kan je dan niet beter je financiën op 1 of 2 orkesten concentreren.quote:Op maandag 22 november 2010 23:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ter land, ter zee en in de lucht en de palingsoap worden wel van belastinggeld betaald...dat soort tokkieprogramma's kunnen net zo goed op een campingzender als SBS6 worden uitgezonden...maar het slaat nergens op, om alles wat naar cultuur ruikt op zo'n manier weg te vagen...
Inderdaad, hij heeft sponsors en doet reclames. Hij verdient het geld niet (nauwelijks) met schaatsen zelf. Die zangers moeten ook maar met stikkers op hun kop reclamedeuntjes gaan zingen.quote:Op maandag 22 november 2010 23:49 schreef golfer het volgende:
[..]
denk niet dat de KPN een grote zak geld heeft voor een koor Hoe mooi ze ook zingen en hoe prachtig het ook is.quote:Op maandag 22 november 2010 23:50 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ik bedoel, dat kan zo'n koor toch ook?
Als ze niet 'naar buiten' treden niet nee.quote:Op maandag 22 november 2010 23:51 schreef Evertjan het volgende:
[..]
denk niet dat de KPN een grote zak geld heeft voor een koor Hoe mooi ze ook zingen en hoe prachtig het ook is.
Beetje flauw tegenargument.quote:Op maandag 22 november 2010 23:51 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Inderdaad, hij heeft sponsors en doet reclames. Hij verdient het geld niet (nauwelijks) met schaatsen zelf. Die zangers moeten ook maar met stikkers op hun kop reclamedeuntjes gaan zingen.
Boe-boe, ba-ba, dat is Domo vla!
ze treden vaak zat naar buiten op Ned 2 en Radio 4 en oa in Vredeburg in Utrechtquote:Op maandag 22 november 2010 23:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als ze niet 'naar buiten' treden niet nee.
Boehoe de Bolk wil bezuinigen op die arme Afrikaanse negertjesquote:Op maandag 22 november 2010 23:42 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ze krijgen ook wat minder airtime.quote:Op maandag 22 november 2010 23:52 schreef marcodej het volgende:
Als ze niet 'naar buiten' treden niet nee.
De KPN heeft of had vroeger zelf een harmonie-orkest.quote:Op maandag 22 november 2010 23:51 schreef Evertjan het volgende:
[..]
denk niet dat de KPN een grote zak geld heeft voor een koor Hoe mooi ze ook zingen en hoe prachtig het ook is.
lol ik sta aan jouw kant in deze discussie, hoor. Ik overdrijf mijn onderbouwing alleen een beetjequote:Op maandag 22 november 2010 23:52 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Beetje flauw tegenargument.
Zo'n koor kan prima wat commerciëler te werk gaan.
Moeten zo nodig zeggen met hun NASCAR.quote:Op maandag 22 november 2010 23:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Ze krijgen ook wat minder airtime.
Geen urenlange saaie rondjesrijdende schaatsers die wel worden uitgezonden.
Zoals ze in de USA zeggen: het kijken naar het groeien van gras is boeiender dan naar een 10k. kijken.
Dan kwam dat niet goed overquote:Op maandag 22 november 2010 23:54 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
lol ik sta aan jouw kant in deze discussie, hoor. Ik overdrijf mijn onderbouwing alleen een beetje
Ik zag gewoon ineens een commerciele koorploeg voor me, en moest het even opschrijvenquote:
Jaaj bient aain manj vol pasjie!quote:
slamdunkquote:Op maandag 22 november 2010 23:56 schreef roos85 het volgende:
Als P&W er zoveel moeite mee heeft dat het omroepkoor wordt wegbezuinigd, dan leveren ze toch wat salaris in
Programma's zoals Oh Oh Cherzo.quote:Op maandag 22 november 2010 23:52 schreef Onnoman het volgende:
De Neerlandse cultuur bestaat hedendaags uit!!!!!!!!!!!!!!!!!
1: negen zoenen
2: moskeen
3: commerciele kwaliteit verwaardelosde tokkie theater en muziekoptredens
4: gay pride
5: joop van den ende musicals
ben moe.. wie maakt het verder af?
Jaai bent een moojé Frau!quote:Op maandag 22 november 2010 23:56 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Jaaj bient aain manj vol pasjie!
BIj PenW. Ik ben weggezapt en zit nu in de longstayquote:
En dat kan veranderen. En dan niet via 'elitaire' kunstprogramma's als Opium, Kunststof, Boeken e.d., dat werkt niet voor de Henk en Ingrids van deze wereld. Maar via laagdrempeligere programma's, zoals De Tiende van Tijl, dat door het TV Lab werd uitgezonden.quote:Op maandag 22 november 2010 23:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Ze krijgen ook wat minder airtime.
De Amerikanen hebben er dan ook geen verstand van. En het huidige schaatsseizoen is juist wel spannend, mede door het ontbreken van Sven.quote:Geen urenlange saaie rondjesrijdende schaatsers die wel worden uitgezonden.
Zoals ze in de USA zeggen: het kijken naar het groeien van gras is boeiender dan naar een 10k. kijken.
Maak je een grap......quote:Op maandag 22 november 2010 23:57 schreef LekkerSimpel het volgende:
Ik vond het asociaal hoe ze die hoofdredacteur van het katholiek dagblad onderbraken, midden in een antwoord van haar.
Maar ja, er moest weer linkse troep aandacht krijgen.
Oeh is die er nu op? Zeer goede docu!quote:Op maandag 22 november 2010 23:58 schreef Injetta het volgende:
[..]
BIj PenW. Ik ben weggezapt en zit nu in de longstay
Ik denk dat cultuur en vermaak heel nauw verweven zijn in de moderne tijden.quote:Op maandag 22 november 2010 23:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je vermaak onder cultuur kan scharen.
Een smeerlap is het!quote:
quote:Op maandag 22 november 2010 23:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
En dat kan veranderen. En dan niet via 'elitaire' kunstprogramma's als Opium, Kunststof, Boeken e.d., dat werkt niet voor de Henk en Ingrids van deze wereld. Maar via laagdrempeligere programma's, zoals De Tiende van Tijl, dat door het TV Lab werd uitgezonden.
Zoekt altijd een manier om even aan een mooie vrouw te zitten. Laatst ook weer bij DWDD.quote:
die man is gewoon lichamelijk aangelegd, niet zo erg toch?quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:02 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Zoekt altijd een manier om even aan een mooie vrouw te zitten. Laatst ook weer bij DWDD.
wijze woorden,,,,,,,,,,,echter is dat niet aan henkie en ingrid besteedquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:01 schreef Evertjan het volgende:
[..]
mensen moeten zich gewoon meer verdiepen in cultuur ipv al die hapklare brokken die je op SBS 6 krijgt voor geschoteld.
Heeft niks met 'hapklare brokken' te maken, maar met 'kennis laten maken met cultuur'. Daardoor zorg je er juist voor dat mensen zich meer gaan verdiepen in cultuur.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:01 schreef Evertjan het volgende:
[..]
mensen moeten zich gewoon meer verdiepen in cultuur ipv al die hapklare brokken die je op SBS 6 krijgt voor geschoteld.
Je hebt ook Korenslag met Henny Huisman. Dat zorgt ook weer voor airtime voor dit soort zangclubjes.quote:Op maandag 22 november 2010 23:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
En dat kan veranderen. En dan niet via 'elitaire' kunstprogramma's als Opium, Kunststof, Boeken e.d., dat werkt niet voor de Henk en Ingrids van deze wereld. Maar via laagdrempeligere programma's, zoals De Tiende van Tijl, dat door het TV Lab werd uitgezonden.
dan zal het wel aan mij liggen maar als ik Ned 2 of Radio 4 aanzet dan komt de cultuur prima tot mij. Mensen moeten ook zelf de moeite nemen om het op te zoeken. Als je de hele zaterdagavond naar RTL 4 of SBS6 kijkt komt het idd nooit tot je en zul je er nooit door gegrepen wordenquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heeft niks met 'hapklare brokken' te maken, maar met 'kennis laten maken met cultuur' te maken. Daardoor zorg je er juist voor dat mensen zich meer gaan verdiepen in cultuur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
er zijn tal van mogelijkheden om 'kennis te maken met cultuur'quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heeft niks met 'hapklare brokken' te maken, maar met 'kennis laten maken met cultuur'. Daardoor zorg je er juist voor dat mensen zich meer gaan verdiepen in cultuur.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:07 schreef henkde_j het volgende:
Daarom...
Ken je borat ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Even de post van henkde_j gebruiken:quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:07 schreef Evertjan het volgende:
[..]
dan zal het wel aan mij liggen maar als ik Ned 2 of Radio 4 aanzet dan komt de cultuur prima tot mij. Mensen moeten ook zelf de moeite nemen om het op te zoeken. Als je de hele zaterdagavond naar RTL 4 of SBS6 kijkt komt het idd nooit tot je en zul je er nooit door gegrepen worden
Daarom...
Het komt prima tot mij, maar dit soort 'kunstvormen' stoten mij af uiteindelijk. Zeker als ze daar nog eens semi-intellectueel over gaan neuzelen. Dit is geen reclame voor de kunsten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Dat zie ik anders, met het laten "kennismaken" met cultuur zullen er relatief weinig mensen opeens wél interesse gaan tonen. Er zijn gewoon veel mensen die het niet kan schelen, en die zul je gewoon niet bereiken. Net zoals je weinig mensen zult bereiken, als je het treinspotten onder de aandacht gaat brengen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heeft niks met 'hapklare brokken' te maken, maar met 'kennis laten maken met cultuur' te maken. Daardoor zorg je er juist voor dat mensen zich meer gaan verdiepen in cultuur.
?quote:Op maandag 22 november 2010 23:42 schreef static het volgende:
Heb nog net meegekregen dat het van Mahler was, heeft iemand meer details? Vond het mooi.
Je zorgt er iig voor dat mensen uberhaupt weten dat het bestaat en dat scheelt al heel wat denk ik.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zie ik anders, met het laten "kennismaken" met cultuur zullen er relatief weinig mensen opeens wél interesse gaan tonen. Er zijn gewoon veel mensen die het niet kan schelen, en die zul je gewoon niet bereiken. Net zoals je weinig mensen zult bereiken, als je het treinspotten onder de aandacht gaat brengen.
Dat hoeft de overheid ook niet te doen, de kunstsector kan dat zelf het beste denk ik.quote:Ik moet wel toegeven dat ik mijn interesse in cultuur en o.a. klassieke concerten van mijn ouderlijk huis uit heb meegekregen, maar niet vanuit school (CKV) of de overheid. Dus ik ben me er niet zo zeker van of de overheid in staat is de mensen te interesseren voor cultuur.
De commerciele kunst is er iig beter toe in staat om bekend te zijn bij het publiek.quote:Wat interessant is, is dat "commerciële kunst" een stuk beter door het publiek wordt opgepakt dan "gesubsidieërde kunst". Zouden marktprikkels er dan toch voor zorgen dat kunst interessanter is?
laat ze de kost gaan verdienen die elitaire kwastenquote:Op maandag 22 november 2010 23:41 schreef SillyWalks het volgende:
Daarom...
Wauw.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nooit eerder van gehoord, maar wat gaaf!
Wat een beheersing zeg, ontzettend knap die verschillende ritme's en tempo's door elkaar, het heeft wel iets betoverends. Tom Johnson...nieuw voor me.Ik weet het ook niet
ja.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:23 schreef michaelmoore het volgende:
laat ze de kost gaan verdienen die elitaire kwasten
Wat ben je ook een opzichtige lamlul he.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:51 schreef golfer het volgende:
Toch nog wat Fokkkertjes geïnteresseerd in cultuur gekregen.
Al was het alleen maar door zo'n protestactie zijn ze in aanraking gekomen met iets meer dan Idols of een musicalhoofdrolspelerverkiezing.
Lamlullen hebben wel vaak gelijk.quote:Op dinsdag 23 november 2010 02:11 schreef static het volgende:
[..]
Wat ben je ook een opzichtige lamlul he.
Kunst ? Dat kan mijn nichtje van 7 ook ?quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:51 schreef golfer het volgende:
Al was het alleen maar door zo'n protestactie zijn ze in aanraking gekomen met iets meer dan Idols of een musicalhoofdrolspelerverkiezing.
Het allerlaatste deelquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De tweede van Mahler, begreep ik. Maar ik weet niet wel gedeelte.
:-Dquote:Op dinsdag 23 november 2010 01:51 schreef golfer het volgende:
Ja, dat verhaal ligt wat genuanceerder. De overheid heeft de geldvoorziening daar 65 (!) jaar lang gemonopoliseerd. Dan kun je nu niet ineens met het verwijt aankomen dat ze niet commercieel zijn en dus moeten oprotten. Pogingen om onder de vleugels van de omroepen uit te komen, gaan vaak niet door. Aanbiedingen uit binnen en buitenland kunnen meestal niet gehonoreerd worden omdat het koor vastgelegd is in Hilversum en zingt wat de omroepen willen opnemen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:07 schreef ZodiaX het volgende:
Vond het wel grappig..
"Maar doen jullie ook nog wat commerciele dingen?"
"eehh...nou uhm...nee.. "
Wil ik eigenlijk ook wel..
Doen wat ik leuk vind en mijn handje ophouden voor subsidie.
Nou, daar zijn ze nu dus niet meer van afhankelijk.quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:33 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
[..]
Ja, dat verhaal ligt wat genuanceerder. De overheid heeft de geldvoorziening daar 65 (!) jaar lang gemonopoliseerd. Dan kun je nu niet ineens met het verwijt aankomen dat ze niet commercieel zijn en dus moeten oprotten. Pogingen om onder de vleugels van de omroepen uit te komen, gaan vaak niet door. Aanbiedingen uit binnen en buitenland kunnen meestal niet gehonoreerd worden omdat het koor vastgelegd is in Hilversum en zingt wat de omroepen willen opnemen.
Het is spijtig om te zien dat alles wordt gemeten langs de meetlat van geld. Als het geen geld oplevert is iets per definitie nutteloos. Dit dogma staat een plat consumentisme voor. Grijze levens waarin mensen enkel moeten consumeren en hapklare brokken vermaak tot zich moeten nemen om betekenisloze levens te leiden en enkel dienen voor de betaalbaarheid van het collectief. Het collectief bestaat in die vorm enkel in het heden en dergelijke levens bieden geen bijdrage aan de toekomst en het verleden. Grijs dus.quote:[b] Op dinsdag 23 november 2010 09:07 schreef ZodiaX het volgende:[/b
Wil ik eigenlijk ook wel..
Doen wat ik leuk vind en mijn handje ophouden voor subsidie.
Een stukje dat de kern van de discussie een beetje mist. Het gaat er niet om of je voor of tegen cultuur bent (daar kan je uberhaupt nooit voor of tegen zijn, cultuur is er nou eenmaal), maar om de vraag of de kunstsector (volledig) afhankelijk moet zijn van de overheid, of dat men best wat commerciëler mag denken en commerciële partijen die rol kunnen overnemen. Er wordt 250 miljoen bezuinigd, ik denk dat er echt wel 250 miljoen bij commerciële marktpartijen/particulieren in heel Nederland gevonden moet kunnen worden om dit gat op te vullen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:17 schreef Don_Gurgen het volgende:
[..]
Het is spijtig om te zien dat alles wordt gemeten langs de meetlat van geld. Als het geen geld oplevert is iets per definitie nutteloos. Dit dogma staat een plat consumentisme voor. Grijze levens waarin mensen enkel moeten consumeren en hapklare brokken vermaak tot zich moeten nemen om betekenisloze levens te leiden en enkel dienen voor de betaalbaarheid van het collectief. Het collectief bestaat in die vorm enkel in het heden en dergelijke levens bieden geen bijdrage aan de toekomst en het verleden. Grijs dus.
Het verwijt is vaak dat slechts een kleine hoogopgeleide groep mensen binnen onze samenleving gebruik maakt van de aanwezigheid van betaalbare cultuur. Het loslaten van overheidssubsidies zal twee gevolgen hebben, namelijk dat de pure hoge kunsten door nog minder en nog rijkere mensen bezocht zullen worden en daarmee ook het aanbod en de creativiteit zullen verkleinen, of dat veel kunst zich zal moeten verlagen tot een bepaalde amusementswaarde (mooi in beeld gebracht door de heren van NUHR en Gijs Scholten van Aschat gisteren) wat hetzelfde effect zal hebben voor de creativiteit.
Het verwijt dat een kleine groep mensen maar gebruik maakt van de hogere kunsten moet dus juist beantwoord worden door er juist meer in te investeren. Kunst is een acquired taste, je moet het (net als bier, of veel groenten) leren waarderen. Dus meer ruimte voor kunst en cultuur in opvoeding. De 'gewone man' is de afgelopen eeuw economisch geemancipeerd, maar cultureel overgeleverd aan oh oh Cherso. Als de overheid zich in de huizenmarkt mag mengen, waarom dan niet in de cultuursector?
Uiteindelijk biedt cultuur namelijk iets wezenlijks en iets tijdloos. Cultuur geeft zingeving en vorm aan het leven. Vooral in een tijd van globalisering en identiteitsverlies is cultuur extra waardevol. Het zou zonde zijn om hier op te korten omdat het niet meteen geld oplevert.
Hij is al vaker voorbij gekomen, maar tijdens de Tweede Wereldoorlog stelde de minister van Financien in Engeland ook voor om theaters te sluiten en te bezuinigen op de kunsten. Churchill antwoordde daarop: "Then what are we fighting for?"
Ik zou het niet beter kunnen zeggen.
De kunstsector wordt nu ook niet volledig door de overheid gesubsidieerd, er zijn tal van projecten en voorstellen die commercieel worden betaald, dus daar pleit ik ook niet voor. Ik zeg alleen dat als je het argument gebruikt dat alles zichzelf direct moet kunnen bedruipen je een inbreuk doet op de creativiteit en de hoeveelheid van het aanbod. Als je op grote schaal particulieren fondsen wil aantrekken (en dus niet de enkele filantroop), zul je op artistiek gebied moeten inleveren. Natuurlijk verdwijnt cultuur niet in zijn geheel, maar je maakt het wel uniformer en minder creatief.quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:45 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een stukje dat de kern van de discussie een beetje mist. Het gaat er niet om of je voor of tegen cultuur bent (daar kan je uberhaupt nooit voor of tegen zijn, cultuur is er nou eenmaal), maar om de vraag of de kunstsector (volledig) afhankelijk moet zijn van de overheid, of dat men best wat commerciëler mag denken en commerciële partijen die rol kunnen overnemen. Er wordt 250 miljoen bezuinigd, ik denk dat er echt wel 250 miljoen bij commerciële marktpartijen/particulieren in heel Nederland gevonden moet kunnen worden om dit gat op te vullen.
Ik geloof ook niet dat 'cultuur' verdwijnt door deze bezuiningen. En ik betwijfel ook of mensen die nu 40 euro betalen voor een kaartje geen 45 euro willen betalen.
En die cultuur verdwijnt niet als de subsidie voor een deel terug geschroefd wordt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:45 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
Het is jammer dat wat cultuur aan de maatschappij geeft niet zo makkelijk in waarde is uit te drukken. Dat maakt de discussie nogal lastig, vooral als de tegenstanders er heel weinig feitenkennis over hebben maar wel makkelijke dingen roepen als "de bezem erdoor", "broek ophouden". Cultuur zit in alles verweven. Het is niet de kers op de taart die je dan maar weglaat, het is de gist IN de taart. De hele taart wordt plat en onverteerbaar als de cultuur verdwijnt.
Het was uit het laatste deel van de tweede symfonie van Mahler. Dat duurt vrij lang (ongeveer een halfuur) en dit was ongeveer op de helft.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De tweede van Mahler, begreep ik. Maar ik weet niet wel gedeelte.
Dat dusquote:Op dinsdag 23 november 2010 20:00 schreef TLC het volgende:
Nadat ik dat koor gisteren gehoord had kan ik me ergens wel voorstellen dat ze daarop willen bezuinigen
Als je nou echt helemaal geen idee hebt over bezoekersaantallen, luistercijfers, doorverkoop naar het buitenland enz enz, schrijf dan lekker effe niks. Komt zo dom over.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:57 schreef michaelmoore het volgende:
Dat d
[..]
Vor die enkele keer dat ze op radio 4 optreden voor drie luie huisvrouwen, het lijkt de USSR wel
Ach, laat ze toch lekker meehuilen met de populisten in het grote PVV-sprookjesbos.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:39 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
Als je nou echt helemaal geen idee hebt over bezoekersaantallen, luistercijfers, doorverkoop naar het buitenland enz enz, schrijf dan lekker effe niks. Komt zo dom over.
Waar is die subsidie dan voor nodig?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:39 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
[..]
Als je nou echt helemaal geen idee hebt over bezoekersaantallen, luistercijfers, doorverkoop naar het buitenland enz enz, schrijf dan lekker effe niks. Komt zo dom over.
Ik vraag me vaak bij haar af, of ze echt zo is of dat het spel is...want vaak is het echt Jiskefet voorbijquote:
Idd. Zinloze gast. Die anderen hebben tenminste nog wat nieuws te melden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:16 schreef alors het volgende:
Wat kan die kerel ons vertellen dat wij niet zelf kunnen verzinnen over de PVV?
Tering zeg, ze verzinnen elke dag wel een nieuwe reden om over de PVV te kunnen praten
Heb je het nu over Rita?quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:16 schreef alors het volgende:
Wat kan die kerel ons vertellen dat wij niet zelf kunnen verzinnen over de PVV?
Tering zeg, ze verzinnen elke dag wel een nieuwe reden om over de PVV te kunnen praten
Een grap.... Ik vind hem zelf nogal leuk..quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:19 schreef alors het volgende:
[..]
Was dat een grap of kun je niet lezen?
Luisteren. Potentieel in de toekomst de grootste partij en dan dus mogelijk premier.quote:
Ik dacht dat ze het hadden het over dat Wilders zich destijds koest had moeten houden binnen de VVD en zo nu dan premier had kunnen zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Luisteren. Potentieel in de toekomst de grootste partij en dan dus mogelijk premier.
Dat ging over Rita.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:21 schreef alors het volgende:
Ik dacht dat ze het hadden het over dat Wilders zich destijds koest had moeten houden binnen de VVD en zo nu dan premier had kunnen zijn.
Jan Slagt'er op los.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:23 schreef Injetta het volgende:
Nou, zo'n open hart operatie hoef ik niet te zien hoor... Brrr, ik kan er al niet tegen als er op de tv een kind met een wondje zit te huilen..
Er zijn dagelijks programma's op tv waar ze operaties uitzenden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:29 schreef Injetta het volgende:
Hoezo De meeste mensen zeggen ja op dit verzoek?
Hoeveel mensen hebben ze dan wel niet gevraagd?
Hij zei net toch dat er vaker gefilmd wordt voor studenten.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:29 schreef Injetta het volgende:
Hoezo De meeste mensen zeggen ja op dit verzoek?
Hoeveel mensen hebben ze dan wel niet gevraagd?
Oh, dat heb ik dan gemist....quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:30 schreef alors het volgende:
[..]
Hij zei net toch dat er vaker gefilmd wordt voor studenten.
En dan zonder zo'n suf wit shirt eronder. Bijna net zo fout als witte sokken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:29 schreef Omnifacer het volgende:
Charles heeft deze combinatie vaker aan, beetje variatie zou hem goed doen
Wat slaap ookquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:29 schreef Omnifacer het volgende:
Charles heeft deze combinatie vaker aan, beetje variatie zou hem goed doen
Je maakt al net zo'n domme indruk als gister.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:31 schreef Injetta het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik dan gemist....
Mijn concentratie is niet optimaal vanavond.
Welke opleidingseis hangt er aan dit topic?quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:32 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Je maakt al net zo'n domme indruk als gister.
Ik ook niet, maar zelfs dan detoneer je nog.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:37 schreef Injetta het volgende:
[..]
Welke opleidingseis hangt er aan dit topic?
Of moet er een toelatingsexamen worden gedaan?
Ik heb nou niet de indruk dat alle andere posts nou allemaal van duizelingwekkende intelligentie getuigen.
Als ze daarover praat, dan zie ik meteen dat filmpje voor mequote:Op dinsdag 23 november 2010 23:45 schreef Quarant het volgende:
Ik geloof nog steeds in TON. Het water staat ons aan de lippen
Niet links, niet rechts, maar recht in de zee, in een ton.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:45 schreef Quarant het volgende:
Ik geloof nog steeds in TON. Het water staat ons aan de lippen
quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:44 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar zelfs dan detoneer je nog.
Er zijn verder geen toelatingseisen ofzo hoor, post vooral verder, dan roep ik af en toe gewoon dat ik jou dom vind.
En dan te bedenken dat ze 3 jaar geleden absoluut de grootste en meest populaire was in alle peilingen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:46 schreef alors het volgende:
Als ze daarover praat, dan zie ik meteen dat filmpje voor meIk kan die vrouw echt niet serieus nemen.
Was dat niet met die geënsceneerde straatroof?quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:46 schreef alors het volgende:
[..]
Als ze daarover praat, dan zie ik meteen dat filmpje voor meIk kan die vrouw echt niet serieus nemen.
, en het zwembad waarin mensen stonden, die al hun kleren aan hadden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:49 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Was dat niet met die geënsceneerde straatroof?
quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:50 schreef Quarant het volgende:
Ja
[..]
, en het zwembad waarin mensen stonden, die al hun kleren aan hadden.
en met allochtone jongens die meisjes een duw gaven en 'hoer' riepenquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:50 schreef Quarant het volgende:
Ja
[..]
, en het zwembad waarin mensen stonden, die al hun kleren aan hadden.
Het presenteren van al die capabele mensen in dat filmpje had ook iets homevideo-achtigs.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:51 schreef alors het volgende:
[..]
en met allochtone jongens die meisjes een duw gaven en 'hoer' riepen
En dat epische einde met hoog camerastandpunt en allerlei volkse mensen die dicht bij de burger staan zoals brandweermannen en agenten enzo
Dat filmpje is wel geregisseerd door Willibrord Frequin ja.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:51 schreef alors het volgende:
[..]
En dat epische einde met hoog camerastandpunt en allerlei volkse mensen die dicht bij de burger staan zoals brandweermannen en agenten enzo
quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:51 schreef alors het volgende:
Dat PVV-meisje is anders best lekkerquote:Op woensdag 24 november 2010 17:21 schreef golfer het volgende:
Gelukkig dus weer een uitzending over de PVV. Je kan je ook geen avond bij P&W zonder dat onderwerp bedenken.
TV Amsterdam. Alsof er in Bommel niks is gebeurd.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:21 schreef golfer het volgende:
Nog een gast erbij:
*
Ad Smit
Politiechef Amsterdam Oost en Zuidoost over wapenbezit in de Bijlmer.
Hij zegt gewoon: "Meh, geen zin in die journalisten"quote:Op woensdag 24 november 2010 20:29 schreef golfer het volgende:
http://www.rtl.nl/%28/act(...)id_over_verleden.xml
Alleen Hero Brinkman weigerde dus mee te doen. Kunnen ze hem meteen vanavond even aan de tand voelen.
quote:Op woensdag 24 november 2010 23:08 schreef Integreerbeer het volgende:
Brinkman is wel de slimmert van het stel. Ik zie hem nog wel eens voor de PvdA VVD in de Kamer gaan.
Een democratische eenmansfractiequote:Op woensdag 24 november 2010 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Groep Brinkman gaat sowieso komen denk ik.
Mwah Weet ik nog zo net niet.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Die haalt geen zetel bij verkiezingen.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Nee grote boze Geert op je dak.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:11 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hij had steun, maar degenen van wie hij steun had durfden niet vóór te stemmen
Klopt.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:13 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Die haalt geen zetel bij verkiezingen.
Oh ja vermakelijkquote:Op woensdag 24 november 2010 23:15 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar wel leuke TON-achtige spotjes
Een populist die kritisch naar zichzelf wil kijken? Dat is de nieuwe Obama!quote:Op woensdag 24 november 2010 23:13 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Die haalt geen zetel bij verkiezingen.
Ik verbaas me juist iedere keer weer dat hij er volzinnen uit krijgt.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:16 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind die Hero Brinkman eigenlijk best symphatiek, en hij klinkt daarbij ook niet zo dom als Geert Wilders.
Met het charisma van een zak uienquote:Op woensdag 24 november 2010 23:17 schreef Integreerbeer het volgende:
[..]
Een populist die kritisch naar zichzelf wil kijken? Dat is de nieuwe Obama!
Ja.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:17 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik verbaas me juist iedere keer weer dat hij er volzinnen uit krijgt.
Ik zie d'r in ieder geval al hakkend en spacend mensen hoeken.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:18 schreef von_Preussen het volgende:
Hmmmmm, zou ze een Marokkaanse loverboy hebben?
quote:Op woensdag 24 november 2010 19:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat PVV-meisje is anders best lekker.
Heeft ze die schitterende volzin zelf bedacht?quote:Op woensdag 24 november 2010 23:21 schreef DrDentz het volgende:
Er dient hard opgetreden te worden tegen de panden bezettende, met links gedachtegoed geindoctrineerde, proleten. Kraken hard bestraffen! 8:08 PM Nov 8th via web
Jacky
Ik denk dat jij Jacky onderschat. Law & Order!quote:Op woensdag 24 november 2010 23:23 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Heeft ze die schitterende volzin zelf bedacht?
Zullen we maar weer een opmerking maken over Bemmel/Lucassen/willekeurige andere PVVer, of is dat inmiddels een te grote open deur?quote:Op woensdag 24 november 2010 23:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik denk dat jij Jacky onderschat. Law & Order!
Een ieder is gebaat bij een veilig land. Een land waarin criminelen van de straten worden gehaald en hard worden bestraft. Zero tolerance! 1:18 PM Sep 17th via web
Hier nog een.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik word een beetje moe van de cultuur
Ik niet. Straks eens naar de herhaling kijken.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik word een beetje moe van de cultuur
Doe jij maarquote:Op donderdag 25 november 2010 00:21 schreef tong80 het volgende:
Kan iemand het nieuwe topic openen ?
begrafenis van Nel Veerkamp?quote:Op donderdag 25 november 2010 00:25 schreef tong80 het volgende:
http://www.deweekkrant.nl(...)935fd03438524ebd.jpg
ik post hem hier weet niet meer waar het over ging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |