Hoop dat er een beetje een fatsoenlijk pak valt hier, heb stiekem wel weer zin in de sneeuwlandschappen.quote:Winters weer op komst
AMSTERDAM - Schaatsliefhebbers kunnen komend weekend waarschijnlijk voor het eerst het ijs op. Vanaf donderdag vriest het 's nachts vijf tot zeven graden en overdag zullen de temperaturen nauwelijks boven nul uitkomen.
(...)
Vrijdag wordt sneeuw verwacht, lokaal kunnen behoorlijke hoeveelheden vallen. De winterse neerslag kan een spelbreker zijn voor het natuurijs dat door de sneeuw moeilijker aangroeit.
Echt mooie foto! waar heb je die gemaakt?quote:Op maandag 22 november 2010 16:57 schreef Xilantof het volgende:
Met sneeuw hoop ik nog een keer zoiets te kunnen maken:
[ afbeelding ]
Oostvaardersplassen!quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:23 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Echt mooie foto! waar heb je die gemaakt?
Wtf.quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:05 schreef CartWOman het volgende:
[ afbeelding ]
Poes Sammie, van mijn broer. Echt een lucky shot.
Thx, zal het doorgeven aan schoonzussie; ik moest er ook even van bijkomen. Die achterpootjes...quote:
Wat een timingquote:Op zaterdag 27 november 2010 20:05 schreef CartWOman het volgende:
[ afbeelding ]
Thx, mijn man heeft 'm een beetje bewerkt.quote:Op zaterdag 27 november 2010 20:18 schreef Marc H het volgende:
[..]
Wat een timing![]()
Ik zou de lucht eraf croppen, en hem wat lichter maken.
Hoe tof hij ook is, zou het wel fijn zijn als je 'm even verkleint. 4134 pixels lijkt me een tikkeltje te veel van het goede eigenlijk.quote:Op zondag 28 november 2010 10:58 schreef Exterior het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vanochtend vroeg! Echt wel waard om de camera mee te nemen tijdens het uitlaten van de hond :-)
Die is vast niet van vandaag?quote:
Volgende keer direct link pakken ivm zo'n forum link. Als je die forum link tussen [img][/img] codes zet is het voor ons een stuk makkelijker om ze in het groot te bekijken.quote:Op maandag 29 november 2010 08:05 schreef Michelinmannetje het volgende:
Gisteren maar weer eens op pad geweest:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:
Och deze is echt leukquote:Op zaterdag 27 november 2010 20:05 schreef CartWOman het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaadquote:
Heb je daar een EXIF vanquote:Op maandag 29 november 2010 18:27 schreef lkb9000 het volgende:
[ afbeelding ]
's Nachts buiten het skatepark in Groningen, de eerste nacht dat het sneeuwde.
Die dingen aan de lantaarnpaal zijn schoenen trouwens!
[..]
Inderdaad
Dat is zeker niet mis!quote:Op maandag 29 november 2010 19:17 schreef Blobje het volgende:
Afgelopen zaterdagmiddag:
Foto 1
[ afbeelding ]
Foto 2
[ afbeelding ]
Foto 3
[ afbeelding ]
Schiet dan wel even wat minder stofquote:Op maandag 29 november 2010 21:54 schreef CompuMess het volgende:
Vanmiddag, op weg naar huis (voordat de pleuris losbrak op de Nederlandse wegen) m'n eerste winterfoto van editie 2010-2011 geschoten...
[ afbeelding ]
Dat er nog maar vele mogen volgen
respect!quote:Op maandag 29 november 2010 19:17 schreef Blobje het volgende:
Foto 1
[ afbeelding ]
Foto 2
[ afbeelding ]
Foto 3
[ afbeelding ]
Da's sneeuw, mafkees!quote:Op maandag 29 november 2010 22:32 schreef Timmos het volgende:
[..]
Schiet dan wel even wat minder stof![]()
Mooi! Misschien had je hem of krapper, of ruimer kunnen nemen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:15 schreef loecje het volgende:
fotografeer normaal bijna nooit (meer vakantie foto's kwaliteit)
maar nu met de sneeuw toch eens wat geprobeerd. na heel wat probeersels om de sneeuw een beetje natuurlijk op de foto te krijgen is dit eruit gekomen:
[ afbeelding ]
wat vinden jullie ervan?
Met wat voor instellingen ben je bezig dan? Als je daar vragen over hebt kan je dat in het vraagtopic vragenquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:00 schreef loecje het volgende:
Het onderwerp is idd het boompje. krapper of ruimer daar is wel vaker discussie om, ik vind dat meer persoonlijk.
maar qua instellingen ben ik nu aan het prutsen geweest zonder er veel verstand van te hebben.
Dit was 1 van de bijna 20 fotos van het boomje, zelfde kader maar telkens andere instellingen. sneeuw is best lastig kwam ik achter maar heeft me wel enthousiaster gemaakt om me meer te verdiepen in het fotograferen.
nou eigenlijk heb ik alles uitgeprobeerd waarvan ik niet wist wat het was. dit was meer een gelukstreffer denk ikquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met wat voor instellingen ben je bezig dan? Als je daar vragen over hebt kan je dat in het vraagtopic vragen
Je zou vanuit die hoek een tiltshift timelapse moeten makenquote:Op dinsdag 30 november 2010 09:45 schreef CompuMess het volgende:
[ afbeelding ]
Bouwplaats Blizzard van vanochtend...
Zou inderdaad mooi zijn. Mis daarvoor alleen de apparatuur en de locatie is geurtechnisch ook niet helemaal oké... Ik stond bovenop een een of andere andere fermentatietank van een enthousiast in bedrijf zijnde rioolwaterzuivering.quote:Op woensdag 1 december 2010 12:10 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Je zou vanuit die hoek een tiltshift timelapse moeten maken
Zou je hem kunnen resizen naar max 1024? Groter mag niet op 't forumquote:Op donderdag 2 december 2010 00:59 schreef robsssss het volgende:
Mooie fotos zie ik voorbijkomen
Ik ben nog niet zo lang bezig met fotograferen, deze heb ik vandaag gemaakt:
[ afbeelding ]
Hahah dan zou ik het maar zo laten inderdaadquote:Op woensdag 1 december 2010 12:56 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Zou inderdaad mooi zijn. Mis daarvoor alleen de apparatuur en de locatie is geurtechnisch ook niet helemaal oké... Ik stond bovenop een een of andere andere fermentatietank van een enthousiast in bedrijf zijnde rioolwaterzuivering.![]()
En dat allemaal om 06:30 uur op een nuchtere maag...
Beide 'Grote versie' links leiden naar dezelfde fotoquote:Op donderdag 2 december 2010 15:07 schreef djkoelkast het volgende:
[ afbeelding ]
Grote versie
[ afbeelding ]
Grote versie
Ietwat donker, maar kan dat niet beter belichten vanaf het balkon![]()
Mag niet?quote:Op donderdag 2 december 2010 08:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zou je hem kunnen resizen naar max 1024? Groter mag niet op 't forum
Nee, max breedte is 1024. (de forumbreedte is sowieso minder dan 1024, dus ook bij 1024 wordt 'ie geresized en krijg je zo'n randje)quote:Op donderdag 2 december 2010 18:32 schreef Andyy het volgende:
[..]
Mag niet?
Je krijgt een rood randje eromheen omdat het geresized wordt, maar het mag gewoon
Nice!quote:Op maandag 29 november 2010 19:17 schreef Blobje het volgende:
Foto 1
[ afbeelding ]
Je witbalans goed instellen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:32 schreef justmattie het volgende:
[ afbeelding ]
Een foto van mijn kant. Hoe krijg je (evt zonder bewerking) die rode gloed er wat minder in?
Exposure stond nu op 0.6 en apenture op 1.8. Iso was wel te hoog zag ik later, namelijk 800.
Ik vind ze leuk!quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:33 schreef penny-wise het volgende:
Sneeuw is soms klote als je moet rijden maar het levert altijd mooie plaatjes op..
Vanmiddag ook maar ff de camera gepakt
De hond vindt de sneeuw ook geweldig..
[ afbeelding ]
Die foto's werken dus allemaal voor geen meter... Alleen de laatste is zichtbaar.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:46 schreef mwaterl het volgende:
1.[ afbeelding ]
2.[ afbeelding ]
3.[ afbeelding ]
4.[ afbeelding ]
dan werkt jou pc voor geen meter want ik zie ze zonder problemenquote:Op zaterdag 4 december 2010 21:30 schreef Omniej het volgende:
[..]
Die foto's werken dus allemaal voor geen meter... Alleen de laatste is zichtbaar.
Is het al in je opgekomen dat het probleem is verholpen nadat ik mijn post heb geplaatst? Je ziet in mijn quote duidelijk dat de afbeeldingen linken naar niet werkende URL's.quote:Op zaterdag 4 december 2010 21:47 schreef loecje het volgende:
[..]
dan werkt jou pc voor geen meter want ik zie ze zonder problemen
Geen antwoord op je vraag, maar ik vind die rode gloed erin juist heel mooiquote:Op zaterdag 4 december 2010 12:32 schreef justmattie het volgende:
[ afbeelding ]
Een foto van mijn kant. Hoe krijg je (evt zonder bewerking) die rode gloed er wat minder in?
Exposure stond nu op 0.6 en apenture op 1.8. Iso was wel te hoog zag ik later, namelijk 800.
ik had de foto's gezien toen ze gepost werden en de linkjes in jou post doen heb bij mij ook nog steeds.quote:Op zaterdag 4 december 2010 22:47 schreef Omniej het volgende:
[..]
Is het al in je opgekomen dat het probleem is verholpen nadat ik mijn post heb geplaatst? Je ziet in mijn quote duidelijk dat de afbeeldingen linken naar niet werkende URL's.
Controleer dat eerst eens, voordat je met een agressieve reactie komt en mijn pc de schuld geeft.
@mwaterl: vooral #3 vind ik erg tof.
Ik kreeg ook kruisjes, niks mis met je computer dusquote:Op zaterdag 4 december 2010 22:47 schreef Omniej het volgende:
[..]
Is het al in je opgekomen dat het probleem is verholpen nadat ik mijn post heb geplaatst? Je ziet in mijn quote duidelijk dat de afbeeldingen linken naar niet werkende URL's.
Controleer dat eerst eens, voordat je met een agressieve reactie komt en mijn pc de schuld geeft.
@mwaterl: vooral #3 vind ik erg tof.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Vorig jaar gemaakt, toen er wél blauwe lucht was haha.
Haha super, toen ik de foto liet zien aan vrienden zeiden die meteen; daar moet je een superman-cape omheen shoppen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:00 schreef Dya het volgende:
[..]
Ik vind ze leuk!
Om te beschrijven en laten zien wat ik dacht toen ik die eerste foto van je hond zag..
(en ik hoop dat je het niet erg vind, anders moet je het zeggen!)
[ afbeelding ]
Superdog saves the day! :p
Hm goede, die stond nu op automagisch.quote:
Thanksquote:Op zaterdag 4 december 2010 23:21 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Geen antwoord op je vraag, maar ik vind die rode gloed erin juist heel mooi
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vorig jaar gemaakt, toen er wél blauwe lucht was haha.
Vandaag was die erquote:Op zondag 5 december 2010 00:38 schreef Omniej het volgende:
[..]
Die blauwe luchten mis ik ook nog steeds dit jaar inderdaad...
Jaaaaquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:30 schreef bl0emetjE het volgende:
@Blobje: Mooie heldere foto's! De winter ziet er hier vrolijk uit
Nav dit topic heb ik nu iets heel moois aan de muur hangen op de piano staan:
[ afbeelding ]
Dankjewel Timmos!
En dankjewel Omniej (deze foto heb ik gemaakt met de sigma 30mm hihi)
quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:30 schreef bl0emetjE het volgende:
@Blobje: Mooie heldere foto's! De winter ziet er hier vrolijk uit
Nav dit topic (linkje naar post) heb ik nu iets heel moois aan de muur hangen op de piano staan:
[ afbeelding ]
Dankjewel Timmos!
En dankjewel Omniej (deze foto heb ik gemaakt met de sigma 30mm hihi)
errug nicequote:Op vrijdag 17 december 2010 19:09 schreef bl0emetjE het volgende:
Even crossposten, maar ik ben er trots op:
[ afbeelding ]
Vandaag gemaakt op de Kinderboerderij
quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:09 schreef bl0emetjE het volgende:
Even crossposten, maar ik ben er trots op:
[ afbeelding ]
Vandaag gemaakt op de Kinderboerderij
Zonder, maar tijdens mijn fotosessie kwamen wel verzorgsters met brood! Dus toen kwamen ze nog dichterbijquote:
Droogkloot ben je ook he.quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:49 schreef Ouwesok het volgende:
Verkeersbord met vooruitziende blik gezien het pak sneeuw dat ik later op de dag op mijn hoofd kreeg
[ afbeelding ]
Met de Fuji F80EXR
Mooi kersttafereeltje!quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:57 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
welkom in benschop : gister middag rond 2 uur....
[ link | afbeelding ]
PC172971-1.JPG by Danoontjepower, on Flickr
quote:
Zie je ook niet vaak, katten die van sneeuw houden..quote:Op zaterdag 18 december 2010 17:23 schreef Waffelkas het volgende:
Wat foto's van mijn kat![]()
Ik zag pas later de condens die uit zijn neus/mond komt, zoals op de tweede foto is te zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mja, hij vindt alles best, het is echt een ongelooflijk tof beestquote:Op zaterdag 18 december 2010 18:12 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Zie je ook niet vaak, katten die van sneeuw houden..
Netjes, ik was te lui om te gaan. Woon er om de hoekquote:Op zondag 19 december 2010 13:35 schreef very het volgende:
Mooie foto's allemaal zeg.
Ik ben gister eventjes naar de Delfste Hout geweest:
Click voor hoge resolutie
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 19 december 2010 13:35 schreef very het volgende:
Mooie foto's allemaal zeg.
Ik ben gister eventjes naar de Delfste Hout geweest:
Click voor hoge resolutie
[ link | afbeelding ]
Tof!quote:Op zondag 19 december 2010 16:17 schreef Premium_Quality het volgende:
Fantastische foto's!
Ik ben net begonnen met foto's maken en moet nog veel leren.
Wat vinden jullie van deze?
[ afbeelding ]
Tof! Met een fisheye genomen? Of is het groothoek?quote:Op zondag 19 december 2010 17:36 schreef Mirjam het volgende:
crosspost:
Rijnsburgersingel in Leiden:
[ link | afbeelding ]
(klik voor groter)
een zelf gestitchte panorama, hihiquote:Op zondag 19 december 2010 17:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tof! Met een fisheye genomen? Of is het groothoek?
Erg cool. Ik zie zelfs nergens een lijn lopen waar ze samenkomen.quote:Op zondag 19 december 2010 17:51 schreef Mirjam het volgende:
[..]
een zelf gestitchte panorama, hihi
ja hequote:Op zondag 19 december 2010 18:33 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Erg cool. Ik zie zelfs nergens een lijn lopen waar ze samenkomen.
Maargoed, het einde van het bos is ook mooi!quote:Op zondag 19 december 2010 19:19 schreef Wiebeldak het volgende:
Ziet er heelijk uit Ekoyt.
[ afbeelding ]
Ik wist niet wat ik zag in het bos vandaag.
Heb je die ook in grotere resolutie?quote:Op zondag 19 december 2010 21:31 schreef windsurfer_1970 het volgende:
Scheveningen, vanochtend vroeg...
[ afbeelding ]
Had je er al op geklikt?quote:Op zondag 19 december 2010 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je die ook in grotere resolutie?
Ik dacht dat het een panorama wasquote:
Sorry, is gewoon een laffe crop. Ik had geen statief bij me om er echt wat moois van te maken. Wat had had je er mee gewild, een 3600x927 versie is eventueel beschikbaar?quote:Op zondag 19 december 2010 21:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een panorama was
oh, geen speciale dingen oid, maar ik vind het altijd zo jammer als een panorama alleen op klein formaat aanwezig is.quote:Op zondag 19 december 2010 21:53 schreef windsurfer_1970 het volgende:
[..]
Sorry, is gewoon een laffe crop. Ik had geen statief bij me om er echt wat moois van te maken. Wat had had je er mee gewild, een 3600x927 versie is eventueel beschikbaar?
Klik er nog maar eens op, ik heb de grotere versie eraan gehangen.quote:Op zondag 19 december 2010 21:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
oh, geen speciale dingen oid, maar ik vind het altijd zo jammer als een panorama alleen op klein formaat aanwezig is.
Toevallig had ik het er gisteravond over met een vriend, hoe het strand er uit zou zien met sneeuw.
En je kan ook heel goed panorama's maken zonder statiefGewoon je camera niet te veel op en neer bewegen.
Laatst uit een rijdende bus een panorama gemaakt, statief is zeker niet nodigquote:Op zondag 19 december 2010 21:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
oh, geen speciale dingen oid, maar ik vind het altijd zo jammer als een panorama alleen op klein formaat aanwezig is.
Toevallig had ik het er gisteravond over met een vriend, hoe het strand er uit zou zien met sneeuw.
En je kan ook heel goed panorama's maken zonder statiefGewoon je camera niet te veel op en neer bewegen.
F9 met 1/160. Maar zie hier wel dat het origineel scherper is dan de internetafbeelding die ik heb geupload. Zelf vindt ik de 3e het mooist. Maar ja, smaken verschillen.....gelukkig.quote:Op zondag 19 december 2010 13:55 schreef kanovinnie het volgende:
Die tweede! Met ondergaande zon en sneeuw
Wat voor sluitertijd en diafragma gebruikte je daarvoor?
Mooie foto, jammer dat er niet toevallig een schip voor anker lag ofzo.quote:Op zondag 19 december 2010 22:23 schreef windsurfer_1970 het volgende:
Voor een goed scherpe panaroma met hoge resolutie had ik, met de lichtomstandigheden van vanochtend, zonder statief vermoedelijk geen goed resultaat gekregen.
En nog even een ander stukje strand voor kanovinnie...
[ afbeelding ]
Wederom klikbaar voor grotere versie (geen panorama nee).
Het is een strand, geen havenquote:Op zondag 19 december 2010 23:49 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Mooie foto, jammer dat er niet toevallig een schip voor anker lag ofzo.
normaal zie je vanaf het strand wel schepen liggen toch (lichten aan en wachten tot ze Rotterdam in mogen), dat bedoel ikquote:
Het is geen nachtfoto volgens mij. Je ziet in de branding duidelijk dat het een foto met korte sluitertijd is, dus kan het al haast geen nachtfoto zijn. En dan zie je natuurlijk die lichtjes niet.quote:Op zondag 19 december 2010 23:59 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
normaal zie je vanaf het strand wel schepen liggen toch (lichten aan en wachten tot ze Rotterdam in mogen), dat bedoel ik.
okquote:Op maandag 20 december 2010 00:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is geen nachtfoto volgens mij. Je ziet in de branding duidelijk dat het een foto met korte sluitertijd is, dus kan het al haast geen nachtfoto zijn. En dan zie je natuurlijk die lichtjes niet.
Thanks!quote:
Oh, da's wel een fijne plaat.quote:Op zondag 19 december 2010 22:23 schreef windsurfer_1970 het volgende:
Voor een goed scherpe panaroma met hoge resolutie had ik, met de lichtomstandigheden van vanochtend, zonder statief vermoedelijk geen goed resultaat gekregen.
En nog even een ander stukje strand voor kanovinnie...
[ afbeelding ]
Wederom klikbaar voor grotere versie (geen panorama nee).
Als je foto's maakt van lichte scenes, zoals besneeuwde landschappen, moet je voor het beste resultaat de camera instellen zodat 'ie overbelicht. Er zit waarschijnlijk een belichtingscompensatie functie op je camera, zet die op +1 en sneeuw zal meer wit zijn dan, zoals nu, lichtgrijs.quote:Op maandag 20 december 2010 01:01 schreef childintime het volgende:
Vandaag in het Gooi....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wist niet dat zulke dunne takjes zoveel sneeuw kunnen dragen.
Haven is zo'n 180 graden draaien.quote:
Het was gewoon een heel erg sombere en donkere ochtend, alsof er nog zo'n pak van 30cm sneeuw in de lucht hing en elk moment kon vallen.quote:Op maandag 20 december 2010 00:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is geen nachtfoto volgens mij. Je ziet in de branding duidelijk dat het een foto met korte sluitertijd is, dus kan het al haast geen nachtfoto zijn. En dan zie je natuurlijk die lichtjes niet.
Edit:http://regex.info/exif.cg(...)pic.com%2Fmhf5z5.jpg
9:13![]()
Ik heb gisteren zelfs alles op +2 geschotenquote:Op maandag 20 december 2010 04:29 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Als je foto's maakt van lichte scenes, zoals besneeuwde landschappen, moet je voor het beste resultaat de camera instellen zodat 'ie overbelicht. Er zit waarschijnlijk een belichtingscompensatie functie op je camera, zet die op +1 en sneeuw zal meer wit zijn dan, zoals nu, lichtgrijs.
Kun je me uitleggen waarom je dat doet? Wat het nu er van is om de belichtingscorrectie te gebruiken? Als je je onderwerp hebt gemeten kun je toch ook net zo goed het diafragma vergroten of je sluitertijd verlengen. Waarom gebruik je de belichtingscorrectie? Is dat makkelijker, of sneller of ......?quote:Op maandag 20 december 2010 07:47 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik heb gisteren zelfs alles op +2 geschoten
Dank je, ik vind het zelf ook een van de betere platen van deze sombere ochtend.quote:Op maandag 20 december 2010 00:33 schreef Omniej het volgende:
[..]
Oh, da's wel een fijne plaat.
Tof met die bankjes en de pier op de achtergrond.
Heeeelemaal rechts op mijn eerdere foto heb ik er eentje staan!quote:Op zondag 19 december 2010 23:49 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Mooie foto, jammer dat er niet toevallig een schip voor anker lag ofzo.
Lekker.quote:Op maandag 20 december 2010 03:15 schreef Petfles het volgende:
[ link | afbeelding ]
WTC in de winter by Petfles, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Feeding the birds by Petfles, on Flickr
(Sorry voor de dubbele post)
Heb ik jou toevallig gevraagd of ik door kon lopen toen ik door sonsbeekpark liep?quote:Op maandag 20 december 2010 03:15 schreef Petfles het volgende:
[ link | afbeelding ]
WTC in de winter by Petfles, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Feeding the birds by Petfles, on Flickr
(Sorry voor de dubbele post)
Ook in het Sonsbeekpark in Arnhem, geloof ik.quote:Op maandag 20 december 2010 16:14 schreef windsurfer_1970 het volgende:
[..]
Mooie plaat! Waar is deze geschoten?
Thanks..quote:Op maandag 20 december 2010 15:16 schreef Omniej het volgende:
[..]
Lekker.(en Arnhem [ afbeelding ])
Ik herken je nickname trouwens, heb volgens mij bij jou op school gezetenWist niet dat jij ook fotografeerde...
Ik denk het niet, maar er waren ook vrij veel mensen met camera's in het sonsbeek park moet ik zeggen..quote:Op maandag 20 december 2010 15:19 schreef _Loki het volgende:
[..]
Heb ik jou toevallig gevraagd of ik door kon lopen toen ik door sonsbeekpark liep?
quote:Op maandag 20 december 2010 16:14 schreef windsurfer_1970 het volgende:
[..]
Mooie plaat! Waar is deze geschoten?
quote:Op maandag 20 december 2010 16:16 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ook in het Sonsbeekpark in Arnhem, geloof ik.
Is niet van vandaag denk ik, het was aardig mistig....quote:Op maandag 20 december 2010 17:29 schreef Petfles het volgende:
[ link | afbeelding ]
Steile Tuin in de sneeuw HDR by Petfles, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Misty WTC Panorama by Petfles, on Flickr
Klopt, gisteren was het minder mistig..quote:Op maandag 20 december 2010 17:39 schreef HeaN82 het volgende:
[..]
Is niet van vandaag denk ik, het was aardig mistig....
[ link | afbeelding ]
Aangezien nog niemand een antwoord heeft gegeven, nogmaals de vraag. Waarom gebruik je de belichtingscorrectie als je ook die correctie uit kunt voeren met je sluiter of diafragma?quote:Op maandag 20 december 2010 07:53 schreef VanZet het volgende:
[..]
Kun je me uitleggen waarom je dat doet? Wat het nu er van is om de belichtingscorrectie te gebruiken? Als je je onderwerp hebt gemeten kun je toch ook net zo goed het diafragma vergroten of je sluitertijd verlengen. Waarom gebruik je de belichtingscorrectie? Is dat makkelijker, of sneller of ......?
Als je op M schiet, is het logisch dat je ervoor kunt corrigeren met je sluitertijd of diafragma, maar in diafragmavoorkeuze is het sneller om even de compensatie een paar tikjes omhoog te scrollen.quote:Op maandag 20 december 2010 18:14 schreef VanZet het volgende:
[..]
Aangezien nog niemand een antwoord heeft gegeven, nogmaals de vraag. Waarom gebruik je de belichtingscorrectie als je ook die correctie uit kunt voeren met je sluiter of diafragma?
Erg vette compositie!quote:Op maandag 20 december 2010 22:04 schreef Little_Acorn het volgende:
Mooie plaatjes komen er voorbij! Gisteren ook even gaan wandelen, jammer dat de zon niet scheen:
[ afbeelding ]
Okay, dat is dan per camera en gebruiker verschillend. Ook als ik in "A" schiet kan ik dmv m'n rechterduim of rechterwijsvinger snel mijn diafragma of sluitertijd bijstellen. Dat werkt makkelijker dan het bijstellen van de belichtingscorrectie.quote:Op maandag 20 december 2010 18:47 schreef Omniej het volgende:
[..]
Als je op M schiet, is het logisch dat je ervoor kunt corrigeren met je sluitertijd of diafragma, maar in diafragmavoorkeuze is het sneller om even de compensatie een paar tikjes omhoog te scrollen.
Hoe krijg je foto's zo scherp? Zelfs met een statief lukt me dat niet... ziet er altijd zo zuiver uit bij bepaalde mensen. Weet niet hoe ze het doen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:58 schreef Mirjam het volgende:
vanmiddag in Leiden:
[ link | afbeelding ]
(klik voor groter)
euhm, kweenie, doe niks speciaals?quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoe krijg je foto's zo scherp? Zelfs met een statief lukt me dat niet... ziet er altijd zo zuiver uit bij bepaalde mensen. Weet niet hoe ze het doen.
OT: ik ga over enkele ogenblikken ook met m'n camera, statief en hond de natuur in
Maar als je het diafragma dan wijzigt, compenseert de camera dan niet door de sluitertijd aan te passen en andersom?quote:Op dinsdag 21 december 2010 07:57 schreef VanZet het volgende:
[..]
Okay, dat is dan per camera en gebruiker verschillend. Ook als ik in "A" schiet kan ik dmv m'n rechterduim of rechterwijsvinger snel mijn diafragma of sluitertijd bijstellen. Dat werkt makkelijker dan het bijstellen van de belichtingscorrectie.
Het enige wat ik snel bij kan stellen in diafragmavoorkeuze is het diafragma en de ISO.quote:Op dinsdag 21 december 2010 07:57 schreef VanZet het volgende:
[..]
Okay, dat is dan per camera en gebruiker verschillend. Ook als ik in "A" schiet kan ik dmv m'n rechterduim of rechterwijsvinger snel mijn diafragma of sluitertijd bijstellen. Dat werkt makkelijker dan het bijstellen van de belichtingscorrectie.
Scherpe lenzen gebruiken?quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoe krijg je foto's zo scherp? Zelfs met een statief lukt me dat niet... ziet er altijd zo zuiver uit bij bepaalde mensen. Weet niet hoe ze het doen.
OT: ik ga over enkele ogenblikken ook met m'n camera, statief en hond de natuur in
Heb nu alleen nog m'n pauper 18-55 IS lensje van canon erop zitten. Met kerst krijg ik waarschijnlijk de 50mm 1.8 portret lens. Misschien ook maar eens sparen voor een vervangende lens van m'n 18-55mmquote:
Zozo, nog een Terneuzenaarquote:Op dinsdag 21 december 2010 23:33 schreef Dr.Lektroluv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zijn mijn plaatjes.
Gemaakt in Terneuzen (zeeland)
hehe,, ikzelf kom uit Sluiskil, maar ging met me vriendin wat foto's maken en ik schoot tussendoor ook nog wat mooie omgeving foto's ..quote:Zozo, nog een Terneuzenaar! Dacht bij foto 2 al een plekje te zien waar ik vaak kom
.. Toevallig maandag gemaakt rond een uur of 3/4? Zag de mist hangen en de zon onder gaan vanuit de sportzaal @ Snowbase.. Baalmomentje dat ik m'n cam niet bij had
Dat er nergens in FOT iets van stond, of heb ik er gewoon overheen gekeken?quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:44 schreef Timmos het volgende:
Bambi doet het goed
[Foto's] Dinsdag begon de winter
Topic liep (gek genoeg?) in DEquote:Op dinsdag 21 december 2010 23:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat er nergens in FOT iets van stond, of heb ik er gewoon overheen gekeken?
Raar dat de mods van FOT en DE niet even samenwerkten, dan was er allicht meer geupload!quote:
Mwah, zo slecht is de 18-55 IS ook niet. De foto die jij quotte had daar ook prima mee gemaakt kunnen zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Heb nu alleen nog m'n pauper 18-55 IS lensje van canon erop zitten. Met kerst krijg ik waarschijnlijk de 50mm 1.8 portret lens. Misschien ook maar eens sparen voor een vervangende lens van m'n 18-55mm
quote:Op woensdag 22 december 2010 09:29 schreef CompuMess het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geweldige foto's! Maar ik vind al die tekst in beeld een beetje zondequote:Op woensdag 22 december 2010 09:29 schreef CompuMess het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben ik ook wel benieuwd naar jaquote:Op woensdag 22 december 2010 11:49 schreef _Loki het volgende:
[..]
Lol, zit hier nog een verhaal achter?
Biertje drinken met vrienden op het IJsselmeer met een vuurtje om ons warm te houden. Al had ik het na deze foto niet echt warm..quote:Op woensdag 22 december 2010 11:49 schreef _Loki het volgende:
[..]
Lol, zit hier nog een verhaal achter?
De SX210 is anders best een leuke camera. Je moet hem alleen even laten weten dat hij sneeuw aan het fotograferen is.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:34 schreef rats het volgende:
Ook een paar winterfoto's van mijn hand. Zijn niet zo goed als sommigen die ik hier zie, maar ben dan ook een echte amateur met compact camera :p
Foto's zijn afgelopen zondag gemaakt in een natuurgebied in Eindhoven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is zeker een leuke camera. Heb hem pas een paar weken, dus nog van alles aan het uitvinden en uitproberen. Er zit idd een sneeuwmodus op, alleen vergeten te gebruiken lol.quote:Op woensdag 22 december 2010 14:59 schreef Omniej het volgende:
[..]
De SX210 is anders best een leuke camera. Je moet hem alleen even laten weten dat hij sneeuw aan het fotograferen is.Camera's zijn altijd geneigd om van de witte sneeuw, grijze sneeuw te maken. Als je je foto ietsje overbelicht, zul je de sneeuw weer mooi wit op de foto krijgen.
Als je niet weet hoe je dat moet doen in de Av of M stand, dan zit er vast ook wel iets van een winter- of sneeuwmodus o.i.d. op je camera. Probeer die dan eens te gebruiken voor dit soort foto's, waarschijnlijk wordt je sneeuw op de foto's dan al een stuk witter en ziet het er meteen beter uit.
Je kan op imageshack ze ook automatisch laten resizen. En anders kan je (als je een Flickr account hebt) opzetten. Die verkleint ze automatisch.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:44 schreef rats het volgende:
[..]
Het is zeker een leuke camera. Heb hem pas een paar weken, dus nog van alles aan het uitvinden en uitproberen. Er zit idd een sneeuwmodus op, alleen vergeten te gebruiken lol.
Bedankt voor de tip, is misschien wel een idee om iets overbelichting te gebruiken, dat is wel makkelijk in te stellen op zich.
Meer tips altijd welkom
Ow en kan zijn dat ze wat korreliger zijn omdat ik ze heel snel in paint verkleind heb met 75%
Denk idd dat ik dat voortaan maar ga doen. Zal ook eens op flickr kijken of dat iets is, doe eigenlijk al jaren via imageshack uploaden alleen waren de bestanden nooit zo groot als nu.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan op imageshack ze ook automatisch laten resizen. En anders kan je (als je een Flickr account hebt) opzetten. Die verkleint ze automatisch.
HDR?quote:Op woensdag 22 december 2010 16:13 schreef Petfles het volgende:
[ link | afbeelding ]
Christmas in Arnhem by Petfles, on Flickr
Thx!quote:Op woensdag 22 december 2010 10:23 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Gebruik je daar een statief voor?
Dank je, het waren die dag dan ook prachtige (weers)omstandigheden. Helaas moest ik werken en had ik niet erg veel tijd om wat plaatjes te schieten.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:58 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
die eempolder foto is prachtig WD40
ontzettend wijze foto!!!quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:00 schreef penny-wise het volgende:
Komen we zomaar een hert op ons pad tegen....
[ afbeelding ]
Tweede is nice!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:40 schreef Martinovibes het volgende:
Een uurtje gelden op de Rozenburse land tong
Eos 500D met de kitlens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zwolle?quote:
Shaggyquote:
Oh mooiquote:Op zondag 5 februari 2012 20:45 schreef Suncatcher het volgende:
Kootwijkerzand![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat bord daar doet het 'emquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:56 schreef NJ het volgende:
Afgelopen zaterdag in het Kralingsche Bos in Rotterdam:
[ afbeelding ]
mooiquote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:04 schreef photolex het volgende:
Sneeuw en ijs... da's waar ook
[ afbeelding ]
Gewoon, heb het idee dat het in vergelijking met de rest hier een stuk minder "crisp" is, of ben ik gek in dezen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |