Klopt, gisteren was het minder mistig..quote:Op maandag 20 december 2010 17:39 schreef HeaN82 het volgende:
[..]
Is niet van vandaag denk ik, het was aardig mistig....
[ link | afbeelding ]
Aangezien nog niemand een antwoord heeft gegeven, nogmaals de vraag. Waarom gebruik je de belichtingscorrectie als je ook die correctie uit kunt voeren met je sluiter of diafragma?quote:Op maandag 20 december 2010 07:53 schreef VanZet het volgende:
[..]
Kun je me uitleggen waarom je dat doet? Wat het nu er van is om de belichtingscorrectie te gebruiken? Als je je onderwerp hebt gemeten kun je toch ook net zo goed het diafragma vergroten of je sluitertijd verlengen. Waarom gebruik je de belichtingscorrectie? Is dat makkelijker, of sneller of ......?
Als je op M schiet, is het logisch dat je ervoor kunt corrigeren met je sluitertijd of diafragma, maar in diafragmavoorkeuze is het sneller om even de compensatie een paar tikjes omhoog te scrollen.quote:Op maandag 20 december 2010 18:14 schreef VanZet het volgende:
[..]
Aangezien nog niemand een antwoord heeft gegeven, nogmaals de vraag. Waarom gebruik je de belichtingscorrectie als je ook die correctie uit kunt voeren met je sluiter of diafragma?
Erg vette compositie!quote:Op maandag 20 december 2010 22:04 schreef Little_Acorn het volgende:
Mooie plaatjes komen er voorbij! Gisteren ook even gaan wandelen, jammer dat de zon niet scheen:
[ afbeelding ]
Okay, dat is dan per camera en gebruiker verschillend. Ook als ik in "A" schiet kan ik dmv m'n rechterduim of rechterwijsvinger snel mijn diafragma of sluitertijd bijstellen. Dat werkt makkelijker dan het bijstellen van de belichtingscorrectie.quote:Op maandag 20 december 2010 18:47 schreef Omniej het volgende:
[..]
Als je op M schiet, is het logisch dat je ervoor kunt corrigeren met je sluitertijd of diafragma, maar in diafragmavoorkeuze is het sneller om even de compensatie een paar tikjes omhoog te scrollen.
Hoe krijg je foto's zo scherp? Zelfs met een statief lukt me dat niet... ziet er altijd zo zuiver uit bij bepaalde mensen. Weet niet hoe ze het doen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:58 schreef Mirjam het volgende:
vanmiddag in Leiden:
[ link | afbeelding ]
(klik voor groter)
euhm, kweenie, doe niks speciaals?quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoe krijg je foto's zo scherp? Zelfs met een statief lukt me dat niet... ziet er altijd zo zuiver uit bij bepaalde mensen. Weet niet hoe ze het doen.
OT: ik ga over enkele ogenblikken ook met m'n camera, statief en hond de natuur in
Maar als je het diafragma dan wijzigt, compenseert de camera dan niet door de sluitertijd aan te passen en andersom?quote:Op dinsdag 21 december 2010 07:57 schreef VanZet het volgende:
[..]
Okay, dat is dan per camera en gebruiker verschillend. Ook als ik in "A" schiet kan ik dmv m'n rechterduim of rechterwijsvinger snel mijn diafragma of sluitertijd bijstellen. Dat werkt makkelijker dan het bijstellen van de belichtingscorrectie.
Het enige wat ik snel bij kan stellen in diafragmavoorkeuze is het diafragma en de ISO.quote:Op dinsdag 21 december 2010 07:57 schreef VanZet het volgende:
[..]
Okay, dat is dan per camera en gebruiker verschillend. Ook als ik in "A" schiet kan ik dmv m'n rechterduim of rechterwijsvinger snel mijn diafragma of sluitertijd bijstellen. Dat werkt makkelijker dan het bijstellen van de belichtingscorrectie.
Scherpe lenzen gebruiken?quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoe krijg je foto's zo scherp? Zelfs met een statief lukt me dat niet... ziet er altijd zo zuiver uit bij bepaalde mensen. Weet niet hoe ze het doen.
OT: ik ga over enkele ogenblikken ook met m'n camera, statief en hond de natuur in
Heb nu alleen nog m'n pauper 18-55 IS lensje van canon erop zitten. Met kerst krijg ik waarschijnlijk de 50mm 1.8 portret lens. Misschien ook maar eens sparen voor een vervangende lens van m'n 18-55mmquote:
Zozo, nog een Terneuzenaarquote:Op dinsdag 21 december 2010 23:33 schreef Dr.Lektroluv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zijn mijn plaatjes.
Gemaakt in Terneuzen (zeeland)
hehe,, ikzelf kom uit Sluiskil, maar ging met me vriendin wat foto's maken en ik schoot tussendoor ook nog wat mooie omgeving foto's ..quote:Zozo, nog een Terneuzenaar! Dacht bij foto 2 al een plekje te zien waar ik vaak kom
.. Toevallig maandag gemaakt rond een uur of 3/4? Zag de mist hangen en de zon onder gaan vanuit de sportzaal @ Snowbase.. Baalmomentje dat ik m'n cam niet bij had
Dat er nergens in FOT iets van stond, of heb ik er gewoon overheen gekeken?quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:44 schreef Timmos het volgende:
Bambi doet het goed
[Foto's] Dinsdag begon de winter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |