Klopt, gisteren was het minder mistig..quote:Op maandag 20 december 2010 17:39 schreef HeaN82 het volgende:
[..]
Is niet van vandaag denk ik, het was aardig mistig....
[ link | afbeelding ]
Aangezien nog niemand een antwoord heeft gegeven, nogmaals de vraag. Waarom gebruik je de belichtingscorrectie als je ook die correctie uit kunt voeren met je sluiter of diafragma?quote:Op maandag 20 december 2010 07:53 schreef VanZet het volgende:
[..]
Kun je me uitleggen waarom je dat doet? Wat het nu er van is om de belichtingscorrectie te gebruiken? Als je je onderwerp hebt gemeten kun je toch ook net zo goed het diafragma vergroten of je sluitertijd verlengen. Waarom gebruik je de belichtingscorrectie? Is dat makkelijker, of sneller of ......?
Als je op M schiet, is het logisch dat je ervoor kunt corrigeren met je sluitertijd of diafragma, maar in diafragmavoorkeuze is het sneller om even de compensatie een paar tikjes omhoog te scrollen.quote:Op maandag 20 december 2010 18:14 schreef VanZet het volgende:
[..]
Aangezien nog niemand een antwoord heeft gegeven, nogmaals de vraag. Waarom gebruik je de belichtingscorrectie als je ook die correctie uit kunt voeren met je sluiter of diafragma?
Erg vette compositie!quote:Op maandag 20 december 2010 22:04 schreef Little_Acorn het volgende:
Mooie plaatjes komen er voorbij! Gisteren ook even gaan wandelen, jammer dat de zon niet scheen:
[ afbeelding ]
Okay, dat is dan per camera en gebruiker verschillend. Ook als ik in "A" schiet kan ik dmv m'n rechterduim of rechterwijsvinger snel mijn diafragma of sluitertijd bijstellen. Dat werkt makkelijker dan het bijstellen van de belichtingscorrectie.quote:Op maandag 20 december 2010 18:47 schreef Omniej het volgende:
[..]
Als je op M schiet, is het logisch dat je ervoor kunt corrigeren met je sluitertijd of diafragma, maar in diafragmavoorkeuze is het sneller om even de compensatie een paar tikjes omhoog te scrollen.
Hoe krijg je foto's zo scherp? Zelfs met een statief lukt me dat niet... ziet er altijd zo zuiver uit bij bepaalde mensen. Weet niet hoe ze het doen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:58 schreef Mirjam het volgende:
vanmiddag in Leiden:
[ link | afbeelding ]
(klik voor groter)
euhm, kweenie, doe niks speciaals?quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoe krijg je foto's zo scherp? Zelfs met een statief lukt me dat niet... ziet er altijd zo zuiver uit bij bepaalde mensen. Weet niet hoe ze het doen.
OT: ik ga over enkele ogenblikken ook met m'n camera, statief en hond de natuur in
Maar als je het diafragma dan wijzigt, compenseert de camera dan niet door de sluitertijd aan te passen en andersom?quote:Op dinsdag 21 december 2010 07:57 schreef VanZet het volgende:
[..]
Okay, dat is dan per camera en gebruiker verschillend. Ook als ik in "A" schiet kan ik dmv m'n rechterduim of rechterwijsvinger snel mijn diafragma of sluitertijd bijstellen. Dat werkt makkelijker dan het bijstellen van de belichtingscorrectie.
Het enige wat ik snel bij kan stellen in diafragmavoorkeuze is het diafragma en de ISO.quote:Op dinsdag 21 december 2010 07:57 schreef VanZet het volgende:
[..]
Okay, dat is dan per camera en gebruiker verschillend. Ook als ik in "A" schiet kan ik dmv m'n rechterduim of rechterwijsvinger snel mijn diafragma of sluitertijd bijstellen. Dat werkt makkelijker dan het bijstellen van de belichtingscorrectie.
Scherpe lenzen gebruiken?quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoe krijg je foto's zo scherp? Zelfs met een statief lukt me dat niet... ziet er altijd zo zuiver uit bij bepaalde mensen. Weet niet hoe ze het doen.
OT: ik ga over enkele ogenblikken ook met m'n camera, statief en hond de natuur in
Heb nu alleen nog m'n pauper 18-55 IS lensje van canon erop zitten. Met kerst krijg ik waarschijnlijk de 50mm 1.8 portret lens. Misschien ook maar eens sparen voor een vervangende lens van m'n 18-55mmquote:
Zozo, nog een Terneuzenaarquote:Op dinsdag 21 december 2010 23:33 schreef Dr.Lektroluv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zijn mijn plaatjes.
Gemaakt in Terneuzen (zeeland)
hehe,, ikzelf kom uit Sluiskil, maar ging met me vriendin wat foto's maken en ik schoot tussendoor ook nog wat mooie omgeving foto's ..quote:Zozo, nog een Terneuzenaar! Dacht bij foto 2 al een plekje te zien waar ik vaak kom
.. Toevallig maandag gemaakt rond een uur of 3/4? Zag de mist hangen en de zon onder gaan vanuit de sportzaal @ Snowbase.. Baalmomentje dat ik m'n cam niet bij had
Dat er nergens in FOT iets van stond, of heb ik er gewoon overheen gekeken?quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:44 schreef Timmos het volgende:
Bambi doet het goed
[Foto's] Dinsdag begon de winter
Topic liep (gek genoeg?) in DEquote:Op dinsdag 21 december 2010 23:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat er nergens in FOT iets van stond, of heb ik er gewoon overheen gekeken?
Raar dat de mods van FOT en DE niet even samenwerkten, dan was er allicht meer geupload!quote:
Mwah, zo slecht is de 18-55 IS ook niet. De foto die jij quotte had daar ook prima mee gemaakt kunnen zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Heb nu alleen nog m'n pauper 18-55 IS lensje van canon erop zitten. Met kerst krijg ik waarschijnlijk de 50mm 1.8 portret lens. Misschien ook maar eens sparen voor een vervangende lens van m'n 18-55mm
quote:Op woensdag 22 december 2010 09:29 schreef CompuMess het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geweldige foto's! Maar ik vind al die tekst in beeld een beetje zondequote:Op woensdag 22 december 2010 09:29 schreef CompuMess het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben ik ook wel benieuwd naar jaquote:Op woensdag 22 december 2010 11:49 schreef _Loki het volgende:
[..]
Lol, zit hier nog een verhaal achter?
Biertje drinken met vrienden op het IJsselmeer met een vuurtje om ons warm te houden. Al had ik het na deze foto niet echt warm..quote:Op woensdag 22 december 2010 11:49 schreef _Loki het volgende:
[..]
Lol, zit hier nog een verhaal achter?
De SX210 is anders best een leuke camera. Je moet hem alleen even laten weten dat hij sneeuw aan het fotograferen is.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:34 schreef rats het volgende:
Ook een paar winterfoto's van mijn hand. Zijn niet zo goed als sommigen die ik hier zie, maar ben dan ook een echte amateur met compact camera :p
Foto's zijn afgelopen zondag gemaakt in een natuurgebied in Eindhoven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is zeker een leuke camera. Heb hem pas een paar weken, dus nog van alles aan het uitvinden en uitproberen. Er zit idd een sneeuwmodus op, alleen vergeten te gebruiken lol.quote:Op woensdag 22 december 2010 14:59 schreef Omniej het volgende:
[..]
De SX210 is anders best een leuke camera. Je moet hem alleen even laten weten dat hij sneeuw aan het fotograferen is.Camera's zijn altijd geneigd om van de witte sneeuw, grijze sneeuw te maken. Als je je foto ietsje overbelicht, zul je de sneeuw weer mooi wit op de foto krijgen.
Als je niet weet hoe je dat moet doen in de Av of M stand, dan zit er vast ook wel iets van een winter- of sneeuwmodus o.i.d. op je camera. Probeer die dan eens te gebruiken voor dit soort foto's, waarschijnlijk wordt je sneeuw op de foto's dan al een stuk witter en ziet het er meteen beter uit.
Je kan op imageshack ze ook automatisch laten resizen. En anders kan je (als je een Flickr account hebt) opzetten. Die verkleint ze automatisch.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:44 schreef rats het volgende:
[..]
Het is zeker een leuke camera. Heb hem pas een paar weken, dus nog van alles aan het uitvinden en uitproberen. Er zit idd een sneeuwmodus op, alleen vergeten te gebruiken lol.
Bedankt voor de tip, is misschien wel een idee om iets overbelichting te gebruiken, dat is wel makkelijk in te stellen op zich.
Meer tips altijd welkom
Ow en kan zijn dat ze wat korreliger zijn omdat ik ze heel snel in paint verkleind heb met 75%
Denk idd dat ik dat voortaan maar ga doen. Zal ook eens op flickr kijken of dat iets is, doe eigenlijk al jaren via imageshack uploaden alleen waren de bestanden nooit zo groot als nu.quote:Op woensdag 22 december 2010 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan op imageshack ze ook automatisch laten resizen. En anders kan je (als je een Flickr account hebt) opzetten. Die verkleint ze automatisch.
HDR?quote:Op woensdag 22 december 2010 16:13 schreef Petfles het volgende:
[ link | afbeelding ]
Christmas in Arnhem by Petfles, on Flickr
Thx!quote:Op woensdag 22 december 2010 10:23 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Gebruik je daar een statief voor?
Dank je, het waren die dag dan ook prachtige (weers)omstandigheden. Helaas moest ik werken en had ik niet erg veel tijd om wat plaatjes te schieten.quote:Op donderdag 23 december 2010 21:58 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
die eempolder foto is prachtig WD40
ontzettend wijze foto!!!quote:Op zaterdag 25 december 2010 14:00 schreef penny-wise het volgende:
Komen we zomaar een hert op ons pad tegen....
[ afbeelding ]
Tweede is nice!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:40 schreef Martinovibes het volgende:
Een uurtje gelden op de Rozenburse land tong
Eos 500D met de kitlens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zwolle?quote:
Shaggyquote:
Oh mooiquote:Op zondag 5 februari 2012 20:45 schreef Suncatcher het volgende:
Kootwijkerzand![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat bord daar doet het 'emquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:56 schreef NJ het volgende:
Afgelopen zaterdag in het Kralingsche Bos in Rotterdam:
[ afbeelding ]
mooiquote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:04 schreef photolex het volgende:
Sneeuw en ijs... da's waar ook
[ afbeelding ]
Gewoon, heb het idee dat het in vergelijking met de rest hier een stuk minder "crisp" is, of ben ik gek in dezen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |