Als de VVD nu ook nog een normale koers gaat varen en haar liberale karakter weer omarmt, dan kan de grootte van de VVD nog enigszins goed uitpakken.quote:Op zondag 21 november 2010 21:55 schreef MrBadGuy het volgende:
VVD blijft groeien bij De HondPvdA nu even klein als het CDA
Echte liberale partijen hebben we helaas niet in Nederland, maar wat jij onder liberaal verstaat zal vast ook wel redelijk verschillen met wat ik er onder versta (anders zou jij denk ik niet zeggen dat het dan goed zou uitpakkenquote:Op zondag 21 november 2010 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als de VVD nu ook nog een normale koers gaat varen en haar liberale karakter weer omarmt, dan kan de grootte van de VVD nog enigszins goed uitpakken.
Gelukkig is de VVD op veel punten niet de PVV-light, de PVV is het labeltje rechts al niet eens waard. Maar zoals ik al zei, we hebben geen partij die zich echt liberaal zou mogen noemen (al doet een niet nader te noemen partij dat wel, terwijl ze tegelijkertijd samen met de SP strijdt voor de subsidie op kunst en cultuur en kinderopvang). De VVD komt er wat mij betreft het dichtst bij in de buurt, al is het nog niet heel dicht bij.quote:Op zondag 21 november 2010 22:04 schreef Klaudias het volgende:
Zo lang VVD zich gedraagt als PVV-light zijn ze niet echt liberaal te noemen.
In ieder geval het meest liberaal van de partijen die we hebbenquote:Op zondag 21 november 2010 22:09 schreef phpmystyle het volgende:
De VVD is economisch zeker wel liberaal te noemen.
Dit kabinet is economisch zeker niet liberaal te noemen.quote:Op zondag 21 november 2010 22:09 schreef phpmystyle het volgende:
De VVD is economisch zeker wel liberaal te noemen.
Ga je weer beginnen over de HRA?quote:Op zondag 21 november 2010 22:10 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dit kabinet is economisch zeker niet liberaal te noemen.
Waarom de HRA noemen als je de WW hebt?quote:Op zondag 21 november 2010 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ga je weer beginnen over de HRA?
Meen je dat nou? Alle hervormingen die zo vurig werden gewenst door de VVD, zijn geblokkeerd door de PVV. Daarnaast houden de liberalen er momenteel vreemde standpunten op na, bijvoorbeeld met betrekking tot de zondagsrust. Enkel omdat zij een verkapte samenwerking is aangegaan met de engerds van de SGP.quote:Op zondag 21 november 2010 22:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat is het nadeel van coalities, je moet er met meerdere partijen uit zien te komen. Paars+ had weer vele andere nadelen, dan heb ik toch liever dit kabinet. Gelukkig staan ze er goed voor in de peilingen, geeft wel aan dat er genoeg steun is(om iets ontopic te komen)
Noem eens iets uit het regeerakkoord wat gerealiseerd word waar je achter staat.quote:Op zondag 21 november 2010 22:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat is het nadeel van coalities, je moet er met meerdere partijen uit zien te komen. Paars+ had weer vele andere nadelen, dan heb ik toch liever dit kabinet. Gelukkig staan ze er goed voor in de peilingen, geeft wel aan dat er genoeg steun is(om iets ontopic te komen)
Als ik dan iets moet noemen, dan zeg ik de bezuinigingenquote:Op zondag 21 november 2010 22:16 schreef JoaC het volgende:
[..]
Noem eens iets uit het regeerakkoord wat gerealiseerd word waar je achter staat.
De bezuinigingen waar tegen geprotesteerd werden leveren nog geen miljard op, de alternatieven werden door PVV tegengehouden, kom dus niet aanzetten met de goedkope riedel dat deze partijen niet willen bezuinigenquote:Op zondag 21 november 2010 22:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ik dan iets moet noemen, dan zeg ik de bezuinigingenAls ik naar de protesten van PvdA, GL en D66 hoor, dan was dat met paars+ nooit gelukt.
Als ik naar de kritieken van PvdA, D66 en GL hoor dan was paars+ ook verre van ideaal geweest. Tuurlijk, ik had nog veel meer gehoopt, ik had bijvoorbeeld de hoop dat de PVV veel van hun sociaal economische 'SP' punten zou laten varen, helaas is dat niet gebeurt (als we de oppositie mogen geloven is dat wel gebeurd, tenminste als het hun uitkomt).quote:Op zondag 21 november 2010 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Alle hervormingen die zo vurig werden gewenst door de VVD, zijn geblokkeerd door de PVV. Daarnaast houden de liberalen er momenteel vreemde standpunten op na, bijvoorbeeld met betrekking tot de zondagsrust. Enkel omdat zij een verkapte samenwerking is aangegaan met de engerds van de SGP.
Citeer eensquote:Op zondag 21 november 2010 22:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ik naar de kritieken van PvdA, D66 en GL hoor dan was paars+ ook verre van ideaal geweest. Tuurlijk, ik had nog veel meer gehoopt, ik had bijvoorbeeld de hoop dat de PVV veel van hun sociaal economische 'SP' punten zou laten varen, helaas is dat niet gebeurt (als we de oppositie mogen geloven is dat wel gebeurd, tenminste als het hun uitkomt).
Ook over de hoeveelheid bezuinigingen kwamen de paarse partijen het niet overeen. Maar zoals ik al zei had ik liever veel meer gezien, maar dit is iig een kleine stap in de richting.quote:Op zondag 21 november 2010 22:20 schreef JoaC het volgende:
[..]
De bezuinigingen waar tegen geprotesteerd werden leveren nog geen miljard op, de alternatieven werden door PVV tegengehouden, kom dus niet aanzetten met de goedkope riedel dat deze partijen niet willen bezuinigen
Ja, vanuit SP-oogpunt klopt dat natuurlijk ook.quote:Op zondag 21 november 2010 22:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
na 3 seconden googlen: http://www.nu.nl/politiek/2375443/sp-opent-aanval-pvv.html
Waarom was PaarsPlus verre van ideaal geweest?quote:Op zondag 21 november 2010 22:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ik naar de kritieken van PvdA, D66 en GL hoor dan was paars+ ook verre van ideaal geweest. Tuurlijk, ik had nog veel meer gehoopt, ik had bijvoorbeeld de hoop dat de PVV veel van hun sociaal economische 'SP' punten zou laten varen, helaas is dat niet gebeurt (als we de oppositie mogen geloven is dat wel gebeurd, tenminste als het hun uitkomt).
Gelukkig wel, dat geeft ook aan dat de SP nooit zal regeren (die willen gewoon hun complete verkiezingsprogramma realiseren schijnbaar).quote:Op zondag 21 november 2010 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, vanuit SP-oogpunt klopt dat natuurlijk ook.
Heb je de kritieken gehoord op dit kabinet? Gezeik over te weinig vrouwelijke ministers, gezeik over bezuinigingen op kunst, cultuur en kinderopvang, gezeik dat belastingen voor 'rijken' niet worden verhoogd en ga zo maar door. Als dat hun prioriteiten zijn, dan ben ik blij dat ze niet met die partijen in zee zijn gegaan. Natuurlijk waren er andere punten wel gerealiseerd, maar je moet keuzes maken en mij lijkt dit kabinet het beste van alle alternatieven (of dat ook werkelijk zo is valt natuurlijk moeilijk te controleren).quote:Op zondag 21 november 2010 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom was PaarsPlus verre van ideaal geweest?
De cultuursector was grotendeels gespaard door PaarsPlus, dat klopt. Persoonlijk vind ik dat juist een goede zaak, maar dat is weer een heel ander verhaal. Overigens zijn de punten die je noemt nou niet echt van het niveau 'nou zeg, door die maatregel wordt ons land naar de klote geholpen'. Een PaarsPlus kabinet had daarentegen meer hervormingen doorgevoerd en dat is in mijn optiek precies wat het land nodig heeft.quote:Op zondag 21 november 2010 22:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Heb je de kritieken gehoord op dit kabinet? Gezeik over te weinig vrouwelijke ministers, gezeik over bezuinigingen op kunst, cultuur en kinderopvang, gezeik dat belastingen voor 'rijken' niet worden verhoogd en ga zo maar door. Als dat hun prioriteiten zijn, dan ben ik blij dat ze niet met die partijen in zee zijn gegaan. Natuurlijk waren er andere punten wel gerealiseerd, maar je moet keuzes maken en mij lijkt dit kabinet het beste van alle alternatieven (of dat ook werkelijk zo is valt natuurlijk moeilijk te controleren).
Dit zijn anders wel de punten die ik lees als ik kijk naar de websites van PvdA, GL en D66, dus waar de paarse partijen de nadruk op leggen.quote:Op zondag 21 november 2010 22:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De cultuursector was grotendeels gespaard door PaarsPlus, dat klopt. Persoonlijk vind ik dat juist een goede zaak, maar dat is weer een heel ander verhaal. Overigens zijn de punten die je noemt nou niet echt van het niveau 'nou zeg, door die maatregel wordt ons land naar de klote geholpen'. Een PaarsPlus kabinet had daarentegen meer hervormingen doorgevoerd en dat is in mijn optiek precies wat het land nodig heeft.
Grappig, D66 wil namelijk een belastingverlaging ipv verhogingquote:Op zondag 21 november 2010 22:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dit zijn anders wel de punten die ik lees als ik kijk naar de websites van PvdA, GL en D66, dus waar de paarse partijen de nadruk op leggen.
Je pikt nu alleen de geluiden van de SP eruit. Kritiek van Neelie Kroes is ook oppositite?quote:Op zondag 21 november 2010 22:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Heb je de kritieken gehoord op dit kabinet? Gezeik over te weinig vrouwelijke ministers, gezeik over bezuinigingen op kunst, cultuur en kinderopvang, gezeik dat belastingen voor 'rijken' niet worden verhoogd en ga zo maar door. Als dat hun prioriteiten zijn, dan ben ik blij dat ze niet met die partijen in zee zijn gegaan. Natuurlijk waren er andere punten wel gerealiseerd, maar je moet keuzes maken en mij lijkt dit kabinet het beste van alle alternatieven (of dat ook werkelijk zo is valt natuurlijk moeilijk te controleren).
Ik ben verre van een fan van vrouwtje Kroesquote:Op zondag 21 november 2010 22:34 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je pikt nu alleen de geluiden van de SP eruit. Kritiek van Neelie Kroes is ook oppositite?
Je kan ook de vraag beantwoorden in plaats van een waardeoordeel over een onderdeel van de vraag te geven.quote:Op zondag 21 november 2010 22:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik ben verre van een fan van vrouwtje Kroes
Wellicht. Hoewel ook jij moet weten dat de agenda van de genoemde partijen veel meer zaken omvat. Maar vind jij de door jou aangehaalde punten werkelijk belangrijk genoeg om een kabinet te blokkeren.quote:Op zondag 21 november 2010 22:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dit zijn anders wel de punten die ik lees als ik kijk naar de websites van PvdA, GL en D66, dus waar de paarse partijen de nadruk op leggen.
Dat denk ik ook. En tot nu toe pakt het goed uit. Als de PVV zichzelf nog wat meer beschadigt kan Rutte zonder dreigend zetelverlies de stekker uit dit onzalige kabinet trekken.quote:Op zondag 21 november 2010 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht. Hoewel ook jij moet weten dat de agenda van de genoemde partijen veel meer zaken omvat. Maar vind jij de door jou aangehaalde punten werkelijk belangrijk genoeg om een kabinet te blokkeren.
Ik denk eerlijk gezegd dat Rutte's voorkeur uitging naar een PaarsPlus samenwerking. Dan had hij werkelijk kunnen hervormen. Dat gebeurt nu niet. Echter, PaarsPlus was funest geweest voor het zetelaantal van de VVD. Dan had Rutte namelijk vier jaar lang mogen bekvechten met Wilders. En dat wilde hij koste wat kost voorkomen.
Oh, die hervormingen komen nog wel hoor, sterker nog, deze kabinetsperiodequote:Op zondag 21 november 2010 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht. Hoewel ook jij moet weten dat de agenda van de genoemde partijen veel meer zaken omvat. Maar vind jij de door jou aangehaalde punten werkelijk belangrijk genoeg om een kabinet te blokkeren.
Ik denk eerlijk gezegd dat Rutte's voorkeur uitging naar een PaarsPlus samenwerking. Dan had hij werkelijk kunnen hervormen. Dat gebeurt nu niet. Echter, PaarsPlus was funest geweest voor het zetelaantal van de VVD. Dan had Rutte namelijk vier jaar lang mogen bekvechten met Wilders. En dat wilde hij koste wat kost voorkomen.
De enige hervormingen die ik met Wilders erbij zie zijn :quote:Op zondag 21 november 2010 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oh, die hervormingen komen nog wel hoor, sterker nog, deze kabinetsperiode
Nee met de PvdA was het makkelijk hervormen geblazenquote:Op zondag 21 november 2010 23:21 schreef JoaC het volgende:
[..]
De enige hervormingen die ik met Wilders erbij zie zijn :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De PvdA had tenminste nog hervormingen in haar programmaquote:Op zondag 21 november 2010 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee met de PvdA was het makkelijk hervormen geblazen
Bezuinigen is iets anders dan hervormen, maar dat snap je wel, gok ik. Maar welke hervormingen liggen in het verschiet, mijn conservatieve vriend?quote:Op zondag 21 november 2010 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oh, die hervormingen komen nog wel hoor, sterker nog, deze kabinetsperiode
Welke tov van VVD?quote:Op zondag 21 november 2010 23:24 schreef JoaC het volgende:
[..]
De PvdA had tenminste nog hervormingen in haar programma
Meer tov PVVquote:
Cool, waar?quote:Op zondag 21 november 2010 23:28 schreef KoosVogels het volgende:
PvdA heeft zich ook achter verkorting van de WW en versoepeling van het ontslagrecht geschaard.
Nou ik heb inside mogen vernemen dat de 3 heren hebben afgesproken dat Wilders (die daarmee instemt) hebben afgesproken dat als de linkse oppositie met hervormings voorstellen komt tav van WW/ontslagrecht/e.d dat dan VVD en CDA daarmee gaan instemmen en de PVV tegen. Wat dus impliceert dat uiteindelijk de pvv dat weer ''gedoogt''. Al zal Wilders hier wel een dans voor de bühne maken. En zo zijn er meer dingen.quote:Op zondag 21 november 2010 23:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bezuinigen is iets anders dan hervormen, maar dat snap je wel, gok ik. Maar welke hervormingen liggen in het verschiet, mijn conservatieve vriend?
Kloptquote:Op zondag 21 november 2010 23:28 schreef KoosVogels het volgende:
PvdA heeft zich ook achter verkorting van de WW en versoepeling van het ontslagrecht geschaard.
Dat gaat dus niet gebeuren. Tijdens het debat over de regeringsverklaring liet Rutte weten dat dat er niet aan die zaken wordt gemorreld, met dank aan de PVV.quote:Op zondag 21 november 2010 23:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
KloptEn als het goed is gaan de VVD en CDA daarmee instemmen.
Dan weet jij meer dan ik. Zoals ik hierboven al schreef; Rutte liet doorschemeren dat over de genoemde hervormingen niet wordt gesproken. Zelfs niet als de oppositie met voorstellen zou komen.quote:Op zondag 21 november 2010 23:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou ik heb inside mogen vernemen dat de 3 heren hebben afgesproken dat Wilders (die daarmee instemt) hebben afgesproken dat als de linkse oppositie met hervormings voorstellen komt tav van WW/ontslagrecht/e.d dat dan VVD en CDA daarmee gaan instemmen en de PVV tegen. Wat dus impliceert dat uiteindelijk de pvv dat weer ''gedoogt''. Al zal Wilders hier wel een dans voor de bühne maken. En zo zijn er meer dingen.
Hoe weet ik dat? Een oud-leraar sprak ik laatst en die heeft een zwager die staatssecretaris of minister is. Dat laatst laat ik even in het midden ivm, nouja je snapt het wel denk ik.
Dus mijn vraag aan php: welke hervormingen verwacht je deze periode nog?quote:Op zondag 21 november 2010 23:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat gaat dus niet gebeuren. Tijdens het debat over de regeringsverklaring liet Rutte weten dat dat er niet aan die zaken wordt gemorreld, met dank aan de PVV.
Dit is iets wat de komende jaren zal gebeuren, ze gaan eerst rustig PS verkiezingen houden. En links zal liever nu deze hervormingen willen doen, tenminste ik denk niet dat GL PvdA en d66 dat graag in hun kabinet zouden willen doen. VVD en CDA willen dolletjes graag hervormen. En wat Wilders wil is indeze niet relevant.quote:Op zondag 21 november 2010 23:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan weet jij meer dan ik. Zoals ik hierboven al schreef; Rutte liet doorschemeren dat over de genoemde hervormingen niet wordt gesproken. Zelfs niet als de oppositie met voorstellen zou komen.
WW en ontslagrechtquote:Op zondag 21 november 2010 23:32 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dus mijn vraag aan php: welke hervormingen verwacht je deze periode nog?
Voor maart?quote:
Jij beweert dus dat Rutte keihard heeft lopen liegen tegen zowel de oppositie als Wilders? Verder denk ik niet dat Wilders dat pikt. Dan neukt hij zijn stemmer wel erg hard in de reet.quote:Op zondag 21 november 2010 23:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is iets wat de komende jaren zal gebeuren, ze gaan eerst rustig PS verkiezingen houden. En links zal liever nu deze hervormingen willen doen, tenminste ik denk niet dat GL PvdA en d66 dat graag in hun kabinet zouden willen doen. VVD en CDA willen dolletjes graag hervormen. En wat Wilders wil is indeze niet relevant.
Nee, ze willen rustig verkiezingen houden, zonder gejengel van links en de SP.quote:
Van links en de SP?quote:Op zondag 21 november 2010 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, ze willen rustig verkiezingen houden, zonder gejengel van links en de SP.
Mwah, Wilders zal wel gaan lopen schelden naar de buiten wereld, maar in het kamertje met maxime en Mark is dat gewoon afgesproken. Aldus mijn oud-leraar.quote:Op zondag 21 november 2010 23:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij beweert dus dat Rutte keihard heeft lopen liegen tegen zowel de oppositie als Wilders? Verder denk ik niet dat Wilders dat pikt. Dan neukt hij zijn stemmer wel erg hard in de reet.
Is dat het doorbreken van de oude politiek, waar Wilders zo vol van was?quote:Op zondag 21 november 2010 23:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, Wilders zal wel gaan lopen schelden naar de buiten wereld, maar in het kamertje met maxime en Mark is dat gewoon afgesproken. Aldus mijn oud-leraar.
PvdA D66 en GL zullen gezamenlijk optrekken, de PvdA doet liever nu via een oppositierol de nodige bezuinigingen dan dat ze het zelf moeten doen.quote:
Joh, jij dacht echt dat Geert een ijzen ruggengraat heeft? Natuurlijk komt ie wel op voor z'n achter ban maar dan meer in de zin van de zorg, daar heeft ie wel het eea bereikt.quote:Op zondag 21 november 2010 23:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat het doorbreken van de oude politiek, waar Wilders zo vol van was?
Neem het hem ook niet kwalijk, maar het is nogal hypocriet voor een politicus die beweert een einde te willen maken aan de achterkamertjespolitiek.quote:Op zondag 21 november 2010 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Joh, jij dacht echt dat Geert een ijzen ruggengraat heeft? Natuurlijk komt ie wel op voor z'n achter ban maar dan meer in de zin van de zorg, daar heeft ie wel het eea bereikt.
Nouja, ik kan zoiets niet verifiëren natuurlijk, maar zijn zwager zit in Rutte 1. Zo weet ik ook dat het hele zorgplan is gedaan door Agema en Schippers. Het is allemaal redelijk voorgekookt hoorquote:Op zondag 21 november 2010 23:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neem het hem ook niet kwalijk, maar het is nogal hypocriet voor een politicus die beweert een einde te willen maken aan de achterkamertjespolitiek.
Overigens zijn de beweringen van jouw leerkracht in strijd met hetgeen Rutte heeft gezegd. Maar goed, wellicht weet die man meer dan ik.
Alleen zie ik dat het komende jaar nog niet gebeuren.quote:Op zondag 21 november 2010 23:44 schreef Arglist het volgende:
Ik vind het een aannemelijke theorie Phpmystyle. In ieder geval zou het mij niet verbazen.
Ik zou het toejuichen. Heb het wel te doen met de PVV-stemmer die keihard in zn hol wordt genomen en intussen zoet wordt gehouden met symboolpolitiek rond immigratie.quote:Op zondag 21 november 2010 23:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nouja, ik kan zoiets niet verifiëren natuurlijk, maar zijn zwager zit in Rutte 1. Zo weet ik ook dat het hele zorgplan is gedaan door Agema en Schippers. Het is allemaal redelijk voorgekookt hoor
Dit land moet vooruit.quote:Op zondag 21 november 2010 23:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zou het toejuichen. Heb het wel te doen met de PVV-stemmer die keihard in zn hol wordt genomen en intussen zoet wordt gehouden met symboolpolitiek rond immigratie.
Op bepaalde dingen mogen we best teruggaan in de tijd ja.quote:Op zondag 21 november 2010 23:54 schreef ethiraseth het volgende:
Dit kabinet helpt het land alleen niet vooruit. Het is stilstand of teruggaan, meer niet.
Alleen staat of valt dat plan met instemming van de PVV-fractiequote:Op zondag 21 november 2010 23:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, Wilders zal wel gaan lopen schelden naar de buiten wereld, maar in het kamertje met maxime en Mark is dat gewoon afgesproken. Aldus mijn oud-leraar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |