Als de VVD nu ook nog een normale koers gaat varen en haar liberale karakter weer omarmt, dan kan de grootte van de VVD nog enigszins goed uitpakken.quote:Op zondag 21 november 2010 21:55 schreef MrBadGuy het volgende:
VVD blijft groeien bij De HondPvdA nu even klein als het CDA
Echte liberale partijen hebben we helaas niet in Nederland, maar wat jij onder liberaal verstaat zal vast ook wel redelijk verschillen met wat ik er onder versta (anders zou jij denk ik niet zeggen dat het dan goed zou uitpakkenquote:Op zondag 21 november 2010 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als de VVD nu ook nog een normale koers gaat varen en haar liberale karakter weer omarmt, dan kan de grootte van de VVD nog enigszins goed uitpakken.
Gelukkig is de VVD op veel punten niet de PVV-light, de PVV is het labeltje rechts al niet eens waard. Maar zoals ik al zei, we hebben geen partij die zich echt liberaal zou mogen noemen (al doet een niet nader te noemen partij dat wel, terwijl ze tegelijkertijd samen met de SP strijdt voor de subsidie op kunst en cultuur en kinderopvang). De VVD komt er wat mij betreft het dichtst bij in de buurt, al is het nog niet heel dicht bij.quote:Op zondag 21 november 2010 22:04 schreef Klaudias het volgende:
Zo lang VVD zich gedraagt als PVV-light zijn ze niet echt liberaal te noemen.
In ieder geval het meest liberaal van de partijen die we hebbenquote:Op zondag 21 november 2010 22:09 schreef phpmystyle het volgende:
De VVD is economisch zeker wel liberaal te noemen.
Dit kabinet is economisch zeker niet liberaal te noemen.quote:Op zondag 21 november 2010 22:09 schreef phpmystyle het volgende:
De VVD is economisch zeker wel liberaal te noemen.
Ga je weer beginnen over de HRA?quote:Op zondag 21 november 2010 22:10 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dit kabinet is economisch zeker niet liberaal te noemen.
Waarom de HRA noemen als je de WW hebt?quote:Op zondag 21 november 2010 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ga je weer beginnen over de HRA?
Meen je dat nou? Alle hervormingen die zo vurig werden gewenst door de VVD, zijn geblokkeerd door de PVV. Daarnaast houden de liberalen er momenteel vreemde standpunten op na, bijvoorbeeld met betrekking tot de zondagsrust. Enkel omdat zij een verkapte samenwerking is aangegaan met de engerds van de SGP.quote:Op zondag 21 november 2010 22:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat is het nadeel van coalities, je moet er met meerdere partijen uit zien te komen. Paars+ had weer vele andere nadelen, dan heb ik toch liever dit kabinet. Gelukkig staan ze er goed voor in de peilingen, geeft wel aan dat er genoeg steun is(om iets ontopic te komen)
Noem eens iets uit het regeerakkoord wat gerealiseerd word waar je achter staat.quote:Op zondag 21 november 2010 22:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat is het nadeel van coalities, je moet er met meerdere partijen uit zien te komen. Paars+ had weer vele andere nadelen, dan heb ik toch liever dit kabinet. Gelukkig staan ze er goed voor in de peilingen, geeft wel aan dat er genoeg steun is(om iets ontopic te komen)
Als ik dan iets moet noemen, dan zeg ik de bezuinigingenquote:Op zondag 21 november 2010 22:16 schreef JoaC het volgende:
[..]
Noem eens iets uit het regeerakkoord wat gerealiseerd word waar je achter staat.
De bezuinigingen waar tegen geprotesteerd werden leveren nog geen miljard op, de alternatieven werden door PVV tegengehouden, kom dus niet aanzetten met de goedkope riedel dat deze partijen niet willen bezuinigenquote:Op zondag 21 november 2010 22:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ik dan iets moet noemen, dan zeg ik de bezuinigingenAls ik naar de protesten van PvdA, GL en D66 hoor, dan was dat met paars+ nooit gelukt.
Als ik naar de kritieken van PvdA, D66 en GL hoor dan was paars+ ook verre van ideaal geweest. Tuurlijk, ik had nog veel meer gehoopt, ik had bijvoorbeeld de hoop dat de PVV veel van hun sociaal economische 'SP' punten zou laten varen, helaas is dat niet gebeurt (als we de oppositie mogen geloven is dat wel gebeurd, tenminste als het hun uitkomt).quote:Op zondag 21 november 2010 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Alle hervormingen die zo vurig werden gewenst door de VVD, zijn geblokkeerd door de PVV. Daarnaast houden de liberalen er momenteel vreemde standpunten op na, bijvoorbeeld met betrekking tot de zondagsrust. Enkel omdat zij een verkapte samenwerking is aangegaan met de engerds van de SGP.
Citeer eensquote:Op zondag 21 november 2010 22:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ik naar de kritieken van PvdA, D66 en GL hoor dan was paars+ ook verre van ideaal geweest. Tuurlijk, ik had nog veel meer gehoopt, ik had bijvoorbeeld de hoop dat de PVV veel van hun sociaal economische 'SP' punten zou laten varen, helaas is dat niet gebeurt (als we de oppositie mogen geloven is dat wel gebeurd, tenminste als het hun uitkomt).
Ook over de hoeveelheid bezuinigingen kwamen de paarse partijen het niet overeen. Maar zoals ik al zei had ik liever veel meer gezien, maar dit is iig een kleine stap in de richting.quote:Op zondag 21 november 2010 22:20 schreef JoaC het volgende:
[..]
De bezuinigingen waar tegen geprotesteerd werden leveren nog geen miljard op, de alternatieven werden door PVV tegengehouden, kom dus niet aanzetten met de goedkope riedel dat deze partijen niet willen bezuinigen
Ja, vanuit SP-oogpunt klopt dat natuurlijk ook.quote:Op zondag 21 november 2010 22:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
na 3 seconden googlen: http://www.nu.nl/politiek/2375443/sp-opent-aanval-pvv.html
Waarom was PaarsPlus verre van ideaal geweest?quote:Op zondag 21 november 2010 22:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ik naar de kritieken van PvdA, D66 en GL hoor dan was paars+ ook verre van ideaal geweest. Tuurlijk, ik had nog veel meer gehoopt, ik had bijvoorbeeld de hoop dat de PVV veel van hun sociaal economische 'SP' punten zou laten varen, helaas is dat niet gebeurt (als we de oppositie mogen geloven is dat wel gebeurd, tenminste als het hun uitkomt).
Gelukkig wel, dat geeft ook aan dat de SP nooit zal regeren (die willen gewoon hun complete verkiezingsprogramma realiseren schijnbaar).quote:Op zondag 21 november 2010 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, vanuit SP-oogpunt klopt dat natuurlijk ook.
Heb je de kritieken gehoord op dit kabinet? Gezeik over te weinig vrouwelijke ministers, gezeik over bezuinigingen op kunst, cultuur en kinderopvang, gezeik dat belastingen voor 'rijken' niet worden verhoogd en ga zo maar door. Als dat hun prioriteiten zijn, dan ben ik blij dat ze niet met die partijen in zee zijn gegaan. Natuurlijk waren er andere punten wel gerealiseerd, maar je moet keuzes maken en mij lijkt dit kabinet het beste van alle alternatieven (of dat ook werkelijk zo is valt natuurlijk moeilijk te controleren).quote:Op zondag 21 november 2010 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom was PaarsPlus verre van ideaal geweest?
De cultuursector was grotendeels gespaard door PaarsPlus, dat klopt. Persoonlijk vind ik dat juist een goede zaak, maar dat is weer een heel ander verhaal. Overigens zijn de punten die je noemt nou niet echt van het niveau 'nou zeg, door die maatregel wordt ons land naar de klote geholpen'. Een PaarsPlus kabinet had daarentegen meer hervormingen doorgevoerd en dat is in mijn optiek precies wat het land nodig heeft.quote:Op zondag 21 november 2010 22:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Heb je de kritieken gehoord op dit kabinet? Gezeik over te weinig vrouwelijke ministers, gezeik over bezuinigingen op kunst, cultuur en kinderopvang, gezeik dat belastingen voor 'rijken' niet worden verhoogd en ga zo maar door. Als dat hun prioriteiten zijn, dan ben ik blij dat ze niet met die partijen in zee zijn gegaan. Natuurlijk waren er andere punten wel gerealiseerd, maar je moet keuzes maken en mij lijkt dit kabinet het beste van alle alternatieven (of dat ook werkelijk zo is valt natuurlijk moeilijk te controleren).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |