abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88950994
Heb vanmiddag ff flink staan schreeuwen. Check de foto :7
http://tinyurl.com/2esueqb
pi_88951163
Eindelijk een slot op die linkse geldverslindende hobby's
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:08:27 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88951195
Mooi, jouw schreeuw ziet er uit als een kunstuiting die nu eindelijk eens niet gesubsidieerd wordt, daarvan moeten we er meer hebben.
pi_88951594
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:02 schreef karo23 het volgende:
Heb vanmiddag ff flink staan schreeuwen. Check de foto :7
http://tinyurl.com/2esueqb
Schreeuw je ook als ze moeten bezuinigen in de zorg en schreeuw je ook als ze moeten bezuinigen op het onderwijs.

Of is het meer zo'n wanhopige poging om relevant te zijn?

Kunstenaars die schreeuwen en doen alsof alle kunst en alle cultuur nu de nek om worden gedraaid zijn opvallend stil als het gaat om bezuinigingen in de zorg, het onderwijs, of bij de politie. Me dunkt dat onze sociale broeders het uiteindelijk alleen maar te doen is om hun eigen portomonee.

Daarbij geeft het perfect aan wat er mis is aan het systeem. Enorme bedragen sluizen we naar de kunst-sector, maar die mensen denken dat het geld gratis is. Ze hoeven niets te presteren of te produceren, en ze willen niet dat er eisen aan hun werk gesteld worden. Kortom, gratis geld vangen.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:20:12 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88951616
AHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!

hihi
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_88951668
Het lijkt me heel goed dat cultuurverstrekkers gaan nadenken over efficiëntere manieren om cultuur aan te bieden. Het is helemaal niet raar dat deze subsidiekraan dichtgaat.

Als er slechts 3 man en een paardenkop interesse hebben om naar een of andere Tibetaanse Honkytonk Geitendans te gaan kijken, is het niet aan de rest van Nederland om dat te betalen.
pi_88951994
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:21 schreef Nielsch het volgende:
Het lijkt me heel goed dat cultuurverstrekkers gaan nadenken over efficiëntere manieren om cultuur aan te bieden. Het is helemaal niet raar dat deze subsidiekraan dichtgaat.
De overheid mag ook van mij best een wat minder grote rol spelen in de cultuursector, maar dit heeft niks te maken met een efficiëntieverbetering. De subsidiekraan wordt dichtgedraaid én de btw gaat omhoog. Als je de sector wilt verbeteren, moet je haar niet verlammen. Het nieuwe cultuurbeleid is niet meer dan een ondoordachte bezuiniging die weinig oplevert maar wel veel schade aanricht.

quote:
Als er slechts 3 man en een paardenkop interesse hebben om naar een of andere Tibetaanse Honkytonk Geitendans te gaan kijken, is het niet aan de rest van Nederland om dat te betalen.
Wat een simplificatie van de werkelijkheid. Er gaan talloze mensen naar een concert, theaterstuk of wat dan ook en dat zijn voor het merendeel helemaal geen absurdistische 'geitendansen'. Dát er geëxperimenteerd wordt lijkt me bovendien alleen maar goed, beter dan een sector in stilstand in elk geval. En tja, niet elk experiment slaagt, maar dat geeft alleen maar aan dat er echt vernieuwend wordt gedacht en heel veel experimentele ideeën slaan ook wèl aan.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_88951998
Subsidie op kunst en cultuur is er toch alleen omdat er te weinig mensen in NL interesse in hebben en men het toch belangrijk schijnt te vinden? Ik dacht altijd dat de meerderheid geld in NL....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_88952058
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
Subsidie op kunst en cultuur is er toch alleen omdat er te weinig mensen in NL interesse in hebben en men het toch belangrijk schijnt te vinden?
Kunst en cultuur is prijzig, maar wel zeer waardevol. Het moet in mijn ogen voor iedereen mogelijk en betaalbaar zijn om van hoogwaardige kunst en cultuur te genieten en daarom ben ik voorstander van financiële ondersteuning van de sector.

quote:
Ik dacht altijd dat de meerderheid geld in NL....
Dat is volgens mij toch echt niet het uitgangspunt, en dat is maar goed ook.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_88952326
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:30 schreef Corkscrew het volgende:
Wat een simplificatie van de werkelijkheid. Er gaan talloze mensen naar een concert, theaterstuk of wat dan ook en dat zijn voor het merendeel helemaal geen absurdistische 'geitendansen'. Dát er geëxperimenteerd wordt lijkt me bovendien alleen maar goed, beter dan een sector in stilstand in elk geval. En tja, niet elk experiment slaagt, maar dat geeft alleen maar aan dat er echt vernieuwend wordt gedacht en heel veel experimentele ideeën slaan ook wèl aan.
Als er talloze mensen op concerten afgaan, theaterstukken bezoeken, en in grote getalen naar de opera gaan voor wat Schubbert, dan zal dat zichzelf met alle gemak van de wereld wel kunnen bedruipen... toch zie ik heel wat mensen van Lowlands aan deze actie meedoen, staan er heel wat acteurs en musical sterren vooraan in beeld om hun zegje te doen...

Waarom zou de overheid geen eisen stellen aan wat gesubsidieerd word? Moet er maar eindeloos veel geld tegen een experiment worden aangesmeten dat misschien wel misschien niet een positief resultaat heeft?

Het beeld van de kunstwereld is er een van een zielig hoopje ja-knikkers. Mensen die geld vangen en er niets voor terug willen geven, en geen verantwoording willen afleggen aan degene die ze geld verstrekt. Een wereldje dat bevolkt word door mensen die het allemaal heel erg met elkaar eens zijn, en vooral zichzelf een gevoel van belang geven.
--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:40:54 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88952368
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:32 schreef Corkscrew het volgende:
Kunst en cultuur is prijzig, maar wel zeer waardevol. Het moet in mijn ogen voor iedereen mogelijk en betaalbaar zijn om van hoogwaardige kunst en cultuur te genieten en daarom ben ik voorstander van financiële ondersteuning van de sector.
Definieer hoogwaardige kunst, wat dat is een zweefterm volgens mij.
Hoogwaardige klassieke muziek en opera is gewoon popmuziek van een tijdje geleden en volksvermaak.
De mens heeft nu eenmaal de drang zich kunstzinnig te uitten daar is geen overheid voor nodig.
pi_88953611
Laten we hopen dat het angstschreeuwen zijn.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_88953814
Toch opvallend dat een van de sprekers bij dezelfde manifestatie in maastricht een CDA deputé is. Toch echt niet iemand die je van een linkse hobby kunt beschuldigen. Ik zag vandaag alle leeftijden en alle afkomsten op de Markt in Maastricht staan. Van operaliefhebbers tot mensen uit de kraakscene. Zelden een zo breed gezelschap bij een demonstratie/manifestatie gezien.
pi_88954403
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:11 schreef Sachertorte het volgende:
Laten we hopen dat het angstschreeuwen zijn.
Heb je het filmpje van de NOS gezien? Het is zelfs nog erger: het zijn schreeuwerds van de basisschool.
pi_88954461
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:32 schreef Picchia het volgende:

[..]

Heb je het filmpje van de NOS gezien? Het is zelfs nog erger: het zijn schreeuwerds van de basisschool.
Ja gezien.

Van die kindjes die denken dat de overheid geld heeft, en arme burgers niet. Daarom moet de overheid geld uit blijven geven aan kunst.

Tsja.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_88954548
kinderen voor dit soort politieke doeleinden misbruiken is wel een heel erg laaghartige taktiek.
--- Cameron Hodge ---
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 november 2010 @ 20:38:38 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88954576
Het is toch eigenlijk niet meer dan logisch dat er 19% BTW op theater- en festivalkaartjes zit?

Het valt niet echt in een van onderstaande:

• Producten en diensten voor de eerste levensbehoeften (levensmiddelen), boeken, advertenties
• Producten en diensten uit en voor de landbouwsector, bosbouw en tuinbouw
• Restcategorie - oude munten, antiquiteiten
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88954771
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:07 schreef kontknager het volgende:
kan ook moeilijk rechts genoemd worden, die barbaren kennen geen cultuur.

megalomaniac
pi_88954812
Maar zelf voert de regering toch ook een absurdistisch toneelstuk op waar geen hond wat van begrijpt?
Als ze consequent zijn bezuinigen ze zichzelf helemaal weg :P
pi_88954892
al die nitwits die het wel normaal vinden dat er 50 miljoen dollar wordt betaald voor eén chinees vaasje en er op tegen zijn dat er enige subsidie is voor minder kapitalistische
ver-overgewaardeerde kunst zijn wmb een lichtelijk getikt.
megalomaniac
pi_88955538
Misschien moet de sector zich eens constructiever opstellen dan staan schreeuwen op wat pleinen. Te denken valt aan het beter spreiden van de bezuinigingen op de cultuursector en toewerken naar een structurele hervorming van het subsidiepark. Ik zat bijvoorbeeld te denken aan het beperken van de subsidie in zowel tijd als omvang. Een startende kunstenaar kan bijvoorbeeld voor 2 jaar lang 30 % van zijn inkomsten via subsidie verkrijgen, na die periode wordt de subsidie in 2 jaar afgebouwd tot 0 %. Het is niet goed als organisaties in een permanent omgeving van subsidies zitten, dat leidt tot inefficiënt gebruik van middelen en doet afbreuk aan het principe dat er zoveel mogelijk direct gefinancierd moet worden. De meest voor de hand liggende methode is het verkopen van kunstuitingen, maar er kan ook gedacht worden aan sponsoring via private partijen.
pi_88955582
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:48 schreef kitao het volgende:
al die nitwits die het wel normaal vinden dat er 50 miljoen dollar wordt betaald voor eén chinees vaasje en er op tegen zijn dat er enige subsidie is voor minder kapitalistische
ver-overgewaardeerde kunst zijn wmb een lichtelijk getikt.
Ik denk dat je een zeer schrale maatschappij krijgt als je kunst en cultuur wegbezuinigd. Ik vind dat literatuur en theater voor iedereen bereikbaar moeten zijn. Dat verheft het volk.
Dat een particulier zoveel wil betalen voor iets heeft daar niets mee te maken. Ook niet met kunst, dat is gewoon vrije handel.
pi_88955644
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:Ik denk dat je een zeer schrale maatschappij krijgt als je kunst en cultuur wegbezuinigd. Ik vind dat literatuur en theater voor iedereen bereikbaar moeten zijn.
Het doel is niet, althans bij mij, om een einde te maken uitingen van kunst en cultuur. Het doel is om de sector duurzamer en efficienter te maken door deze minder afhankelijk te maken van subsidies.
pi_88955936
quote:
Goh....is zelfs Bolkensteijn nu al links?
pi_88956039
quote:
Ik denk dat je een zeer schrale maatschappij krijgt als je kunst en cultuur wegbezuinigd. Ik vind dat literatuur en theater voor iedereen bereikbaar moeten zijn. Dat verheft het volk.
Het volk wil Jan Smit, U2 en Oh Cherso.

Mijn sigaren zijn ook elitair geworden foor achterlijk hoge belastingen en dat het volk daar nu niet meer van kan genieten is hun probleem....moeten ze maar individu zijn ipv volk.
pi_88956047
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het doel is niet, althans bij mij, om een einde te maken uitingen van kunst en cultuur. Het doel is om de sector duurzamer en efficienter te maken door deze minder afhankelijk te maken van subsidies.
Efficienter, daar kan ik wel een eind in meegaan. Maar hoe je iets duurzamer maakt door erop te bezuinigen zie ik niet zo. Vaak heeft een bezuiniging toch tot doel geld te besparen.
pi_88956114
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Efficienter, daar kan ik wel een eind in meegaan. Maar hoe je iets duurzamer maakt door erop te bezuinigen zie ik niet zo. Vaak heeft een bezuiniging toch tot doel geld te besparen.
Duurzamer... niet meer afhankelijk zijn van de overheid.
--- Cameron Hodge ---
pi_88956179
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De bedrijfsvoering wordt toekomstbestendiger als je in staat bent je inkomen uit private partijen en verkoop te halen, enerzijds omdat je dan vaak minder afhankelijk bent van een partij, en anderszijds omdat de overheid notoir onbetrouwbaar is in het verstrekken van subsidie (vraag maar aan leveranciers van zonnecellen). Als de politiek besluit subsidie in te trekken kun je daar eigenlijk weinig tegen doen, bij private partijen kun je meestal nog overleggen of te prijzen verlagen.
pi_88956181
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het volk wil Jan Smit, U2 en Oh Cherso.

Mijn sigaren zijn ook elitair geworden foor achterlijk hoge belastingen en dat het volk daar nu niet meer van kan genieten is hun probleem....moeten ze maar individu zijn ipv volk.
U2 en Jan Smit op één hoop gooien _O-
Het volk had wel van dure sigaren kunnen genieten als ze individueler waren geweest?
pi_88956312
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De bedrijfsvoering wordt toekomstbestendiger als je in staat bent je inkomen uit private partijen en verkoop te halen, enerzijds omdat je dan vaak minder afhankelijk bent van een partij, en anderszijds omdat de overheid notoir onbetrouwbaar is in het verstrekken van subsidie. Als de politiek besluit subsidie in te trekken kun je daar eigenlijk weinig tegen doen, bij private partijen kun je meestal nog overleggen of te prijzen verlagen.
Er moet ook een betrouwbare overheid zijn die kunstuitingen waardeert. Maar ok, dat is erg utopisch.
Private partijen zijn betrouwbaarder geldverstrekkers? Zorgt dat niet voor erg veel commercie in de kunst, terwijl die juist maatschappijkritisch moet zijn, inplaats van eenheidsworst die een zo breed mogelijk publiek bereikt?
pi_88956466
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Private partijen zijn betrouwbaarder geldverstrekkers? Zorgt dat niet voor erg veel commercie in de kunst, terwijl die juist maatschappijkritisch moet zijn, inplaats van eenheidsworst die een zo breed mogelijk publiek bereikt?
Ik denk niet dat er een eenheidsworst gaat ontstaan. Juist als je meerdere inkomstenbronnen hebt kun je er nog eens eentje opzeggen als je vindt dat er te veel eisen gesteld worden. Ik denk overigens dat het wel meevalt met de invloed die bedrijven willen hebben als zij sponsoren, veelal is het namelijk juist een manier om maatschappelijke betrokkenheid te tonen. Het beste is natuurlijk gewoon kunstuitingen te verkopen, er zijn bedrijven van honderden jaren oud, dus het laat wel zien dat klanten die je producten willen kopen de meest betrouwbare bron van inkomsten is.
pi_88956519
goede kunstenaars breken wel door.

laat ze maar eens moeite doen om wat te verdienen ipv voor merendeel rotzooi afleveren
pi_88956563
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er een eenheidsworst gaat ontstaan. Juist als je meerdere inkomstenbronnen hebt kun je er nog eens eentje opzeggen als je vindt dat er te veel eisen gesteld worden. Ik denk overigens dat het wel meevalt met de invloed die bedrijven willen hebben als zij sponsoren, veelal is het namelijk juist een manier om maatschappelijke betrokkenheid te tonen. Het beste is natuurlijk gewoon kunstuitingen te verkopen, er zijn bedrijven van honderden jaren oud, dus het laat wel zien dat klanten die je producten willen kopen de meest betrouwbare bron van inkomsten is.
Misschien zie ik het soms wel te somber in.. maar ja, ik heb vaker praatjes gehoord over privatisering die niet waar bleken te zijn.
pi_88956727
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Misschien zie ik het soms wel te somber in.. maar ja, ik heb vaker praatjes gehoord over privatisering die niet waar bleken te zijn.
Het gaat hier niet om privatiseren he. Natuurlijk zul je als kunstenaar geen volledige vrijheid hebben om te doen en laten wat je wilt. Het zal regelmatig het geval zijn dat je het maken van het meer 'experimentele werk' financiert met de verkoop van werk dat commercieel aantrekkelijker en meestal laagdrempeliger is. Maar dat is niet slecht vind ik, de verkoop van de meer laagdrempeliger werk is vanuit maatschappelijk oogpunt ook belangrijk want het maakt kunst en cultuur voor een breder publiek toegankelijk.
pi_88957395
quote:
U2 en Jan Smit op één hoop gooien _O-
Het volk had wel van dure sigaren kunnen genieten als ze individueler waren geweest?
U2 en Jan Smit is wat het volk wil, ondanks dat het andere soorten van vermaak zijn. De massa bepaalt in onze maatschappij.

Net zoals kunst zijn sigaren voor de elite geworden....gooi er veel belasting op en maak het daarmee onbereikbaar voor het volk. Allemaal luxe en als je daar ook van wilt profiteren moet je zorgen dat je niet tot het volk behoort.
  zaterdag 20 november 2010 @ 22:05:05 #36
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_88957605

Ramses :)

Zoals Rick de Leeuw zei: beschaving krijgt een gezicht.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_88957766
Beetje eng hoe elitair en verheven ze zich voelen en woorden als 'beschaving' en 'ontwikkeling' toe-eigenen. Eng clubje.
pi_88957832
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:05 schreef Bayswater het volgende:
Zoals Rick de Leeuw zei: beschaving krijgt een gezicht.
Waarom wordt beschaving afgemeten aan de hoeveelheid inkomen die je herverdeelt? Zelf hou vind ik wel van moderne schilderijen en architectuur, maar ik vind het onzin om er subsidie voor te verstrekken. Ik betaal het liever gewoon direct aan de kunstenaar waarvan ik vind dat hij/zij mij aanspreekt. De uitspraak van De Leeuw suggereert dat tegenstanders van subsidie voor kunst cultuurbarbaren zouden zijn, ik vind dat nogal een vergaande uitspraak en weinig respectvol tegenover mensen die kunst waarderen maar er gewoon de werkelijke prijs voor willen betalen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:10 schreef DrDentz het volgende:
Beetje eng hoe elitair en verheven ze zich voelen en woorden als 'beschaving' en 'ontwikkeling' toe-eigenen. Eng clubje.
Mee eens.
pi_88957889
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:59 schreef Kingstown het volgende:

[..]

U2 en Jan Smit is wat het volk wil, ondanks dat het andere soorten van vermaak zijn. De massa bepaalt in onze maatschappij.

Net zoals kunst zijn sigaren voor de elite geworden....gooi er veel belasting op en maak het daarmee onbereikbaar voor het volk. Allemaal luxe en als je daar ook van wilt profiteren moet je zorgen dat je niet tot het volk behoort.
Dat je rijk bent dus.. tja..
pi_88957932
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat een particulier zoveel wil betalen voor iets heeft daar niets mee te maken. Ook niet met kunst, dat is gewoon vrije handel.
quatsch.
dat eén particulier sowieso in staat is om dit bedrag voor een kutvaasje neer te leggen heeft wel degelijk te maken met de structuur en de indeling van de samenleving.
megalomaniac
  zaterdag 20 november 2010 @ 22:19:11 #41
43642 Bayswater
pi_88958089
quote:
Nwah, Rick de Leeuw heeft zich 20 jaar in het zweet gewerkt in het festivalcircuit met zijn bandje Trockener Kecks. Een bestaan wat hem nooit windeieren heeft gelegd maar wel een redelijk vast publiek, zie zijn afscheidsconcerten (Alles t/m Paradiso uitverkocht uiteindelijk). Vraag wordt dus of je gelijk commercieel succes moet hebben of dit ook via een niet allerdaagse concept langzaam kan brengen tot een succes. Met andere woorden experimentele vrijheid.
Life lies a slow suicide
pi_88958400
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 22:15 schreef kitao het volgende:

[..]

quatsch.
dat eén particulier sowieso in staat is om dit bedrag voor een kutvaasje neer te leggen heeft wel degelijk te maken met de structuur en de indeling van de samenleving.
en dus.. ?
pi_88961351
De ironie eigenlijk. PVV is redelijk nationalistisch en Nederlandse cultuur superieur etc...
Maar tegelijkertijd wel bezuinigen op cultuur.
pi_88961903
De waan van de vrije markt en het optimum vinden in volledige concurrentie zit er bij de VVD jongens die met zesjes hun economiecursusjes in 8 jaar hebben afgerond nog steeds in.

Bezuinigingen op cultuur, waarom niet, er zit veel troep tussen. Maar als je cultuur wilt zien als een vrije markt en culturele instellingen als bedrijven moet je wel een overgangsfase bieden om de cultuurfabrieken op eigen poten te laten staan. Met een verlaging van subsidie (inkomsten) én een verhoging van btw in een jaar kun je elk bedrijf dat toch altijd al op de marge opereert met gemak op de knieën krijgen.

Ik verwacht dan over een aantal jaar alsnog dat gemeenten keihard bijspringen om hun zojuist gebouwde theater/bibliotheek uit te brand te helpen en daarbij voldoende oplapkosten betalen om de hele maatregel te niet te doen.

Het lijkt in dit geval dan ook meer als een gefrustreerde reactie op de zgn. linkse hobbies. Daarbij ben ik zeer benieuwd wat de 'rechtsen' doen met hun vrije tijd?
pi_88961961
Ik schreeuw liever om frituur.
pi_88962396
quote:
Dan krijg je eenheidsworst en dat vind ik onwenselijk.

Wat mij betreft kan men beter stoppen kerken te subsidieren, in plaats van de JSF (a 130 mil) de starfighter tycoon (a 65 mil en europees) nemen, stoppen met Microsoft producten bij overheidsdiensten want opensource kost niets aan licenties, vlees extra belasten omdat vleeseten de allergrootste vervuiler van alles is, zal ik nog even doorgaan? Nederland moet stoppen het de USA naar de zin te maken. Levert allemaal ietsje meer op en dan blijft de cultuur buiten schot.
pi_88962460
Dat wijzende vingertje ook van de cultuur-elitairen.
  † In Memoriam † zondag 21 november 2010 @ 00:34:28 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_88962541
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:59 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Probeer je nu te zeggen dat er straks alleen elite naar Jan Smit luistert?
Carpe Libertatem
pi_88963078
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 00:14 schreef Fatality het volgende:
De waan van de vrije markt en het optimum vinden in volledige concurrentie zit er bij de VVD jongens die met zesjes hun economiecursusjes in 8 jaar hebben afgerond nog steeds in.
Helaas zijn er nog steeds mensen die in de maakbaarheid van de economie en efficientie van de overheid geloven.

quote:
Bezuinigingen op cultuur, waarom niet, er zit veel troep tussen. Maar als je cultuur wilt zien als een vrije markt en culturele instellingen als bedrijven moet je wel een overgangsfase bieden om de cultuurfabrieken op eigen poten te laten staan. Met een verlaging van subsidie (inkomsten) én een verhoging van btw in een jaar kun je elk bedrijf dat toch altijd al op de marge opereert met gemak op de knieën krijgen.
Ik zie het niet zo zwart in, ik sta iedere keer weer versteld van de creativiteit van de markt om te reageren op beslissingen van de overheid. De BTW verhoging kan wat mij betreft gewoon door gaan op 1 januari. Voor het stoppen van de subsidies zelf zou je een overgangsperiode in kunnen voeren, maar de richting is wat mij betreft duidelijk, het subsidiepark gaat flink inkrimpen en daar wordt vaart achter gezet en dat vind ik goed. Jij suggereert met je verwijzing naar marktfalen dat de subsidies in stand moeten blijven, ik ben daar niet van overtuigd, ik zie geen groot marktfalen in de cultuursector en ik zie ook geen aanwijzingen voor externaliteiten.

quote:
Ik verwacht dan over een aantal jaar alsnog dat gemeenten keihard bijspringen om hun zojuist gebouwde theater/bibliotheek uit te brand te helpen en daarbij voldoende oplapkosten betalen om de hele maatregel te niet te doen.
Ik verwacht het niet. Juist nu zie je dat gemeenten zelfs al het voortouw nemen om te gaan bezuinigen op kunst en cultuur. Het is een post waar veel gemeenteraden na discussie op uit komen als minst onplezierige bezuinigingspost.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bolkesteijn op 21-11-2010 01:42:38 ]
  zondag 21 november 2010 @ 03:06:12 #50
43642 Bayswater
pi_88965481
uitgeschreeuwd.
Life lies a slow suicide
  FOK!Fotograaf zondag 21 november 2010 @ 08:03:30 #51
73911 ultra_ivo
pi_88966596
quote:
7s.gif Op zondag 21 november 2010 00:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Helaas zijn er nog steeds mensen die in de maakbaarheid van de economie en efficientie van de overheid geloven.
Zegt een gelovige in de vrije markt.
pi_88966700
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 22:10 schreef DrDentz het volgende:
  zondag 21 november 2010 @ 09:09:27 #53
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88966859
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:03 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat lijkt mij evident als hij niet gelooft in het maakbaarheidsideaal. Dit is dus geen verweer.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  FOK!Fotograaf zondag 21 november 2010 @ 09:32:54 #54
73911 ultra_ivo
pi_88966983
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat lijkt mij evident als hij niet gelooft in het maakbaarheidsideaal. Dit is dus geen verweer.
Dan is zijn 'kritiek' meer een pot en ketelverhaal. Hij verwijt anderen iets te geloven terwijl hij hetzelfde doet.
  zondag 21 november 2010 @ 09:35:06 #55
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88966998
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:32 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dan is zijn 'kritiek' meer een pot en ketelverhaal. Hij verwijt anderen iets te geloven terwijl hij hetzelfde doet.
Tja, als ik eens een schuine blik werp op socialistische en communistische landen kunnen we wel zeggen dat het niet erg succesvol is geweest.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  FOK!Fotograaf zondag 21 november 2010 @ 09:36:55 #56
73911 ultra_ivo
pi_88967009
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:35 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tja, als ik eens een schuine blik werp op socialistische en communistische landen kunnen we wel zeggen dat het niet erg succesvol is geweest.
Niet dat die echt socialistisch of communistisch waren.
pi_88967069
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:36 schreef ultra_ivo het volgende:
Niet dat die echt socialistisch of communistisch waren.
Weet je uberhaupt wel wat echt socialistisch of echt communistisch is?
pi_88967686
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 09:35 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je moet daarbij wel in aanmerking nemen dat onze blik op de sovjet-unie vertroebeld was door allerlei propaganda en dat samenlevingen met een ongebreidelde marktwerking ook niet bijster succesvol waren.
pi_88967744
Bolkestein is ook tegen bezuinigingen op cultuur:

Ownage!! _O-
pi_88968086
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:44 schreef Tarabass het volgende:
Bolkestein is ook tegen bezuinigingen op cultuur:

Ownage!! _O-
Oh mijn god, die brilliant arrogante glimlach op zijn lippen als hij zegt "en dat wil ik financieren uit de ontwikkelingshulp".

Ik geloof niet dat ik ooit meer respect heb gehad voor een VVD'er dan nu...
--- Cameron Hodge ---
pi_88968337
quote:
Dit.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 21 november 2010 @ 11:18:12 #62
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88968754
quote:
Kijk eens boven je :P
  zondag 21 november 2010 @ 11:51:03 #64
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88969240
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:29 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Kijk eens boven je :P
Al het goede komt van boven ;)
pi_88969670
Wat een fantastische statement van Bolkestein! _O_
pi_88970463
Die mensen op die foto's :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88971769
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik zie zeker wel de beperkingen die vrije marktwerking heeft, ik geloof er alleen niet in dat een overheid daar veel tegen uit kan richten. De overheid is namelijk aan dezelfde factoren onderhevig als die factoren die de beperkingen in de vrije marktwerking veroorzaken. Informatie-asymmetrie, free-ridership, niet in de toekomst kunnen kijken, enzovoort.
pi_88978500
Wat zijn de argumenten eigenlijk van Bolkestein om niet te bezuinigen op kunst en cultuur? (let wel: Bolkestein, niet onze Bolkesteijn van fok)
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_88978547
quote:
Geen argumenten, maar gewoon "links" pesten. Wat een verpersoonlijking van rechts-conservatisme.
pi_88978576
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:59 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Oh mijn god, die brilliant arrogante glimlach op zijn lippen als hij zegt "en dat wil ik financieren uit de ontwikkelingshulp".

Ik geloof niet dat ik ooit meer respect heb gehad voor een VVD'er dan nu...
En je voelt de twijfel in het publiek :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88978650
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Geen argumenten, maar gewoon "links" pesten. Wat een verpersoonlijking van rechts-conservatisme.
Bolkestein gaat juist door dat standpunt tegen de stroom in van dat links-rechts-gezeik.

Ik vind het juist wel klasse, al ben ik het oneens met hem op ontwikkelingshulp. Alsof hij zegt: "Hoi, ik ben zus, maar ik ben ook zo, dat kan toevallig ook nog. :) "
pi_88978839
quote:

[..]

Een geweldige actie van deze man. Lekker het 'discussievoeren zonder argumenten' van links terugkaatsen op hen, en dan nog een dis erachteraan. Hoppa. Geweldig!
pi_88978890
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Lekker het 'discussievoeren zonder argumenten' van links terugkaatsen op hen
?
pi_88979073
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:40 schreef Klaudias het volgende:

[..]

?
Links: roepen zonder argumenten. Bolkenstein geeft ook geen argumenten, slechts one-liners. Net als links. En zijn tweede one-liner disst de hele tent daarzo :D
pi_88979175
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:45 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Links: roepen zonder argumenten. Bolkenstein geeft ook geen argumenten, slechts one-liners. Net als links. En zijn tweede one-liner disst de hele tent daarzo :D
Hij is het wel degelijk eens met zijn oneliners hoor.

Ik denk niet dat hij daarom bewust argumenten achter houdt ... bij zo'n demonstratie is gewoon weinig tijd daarvoor (daarom is een demonstratie ook een dom middel eigenlijk)
pi_88979243
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:48 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Hij is het wel degelijk eens met zijn oneliners hoor.

Ik denk niet dat hij daarom bewust argumenten achter houdt ... bij zo'n demonstratie is gewoon weinig tijd daarvoor (daarom is een demonstratie ook een dom middel eigenlijk)
Mooi stukje video toch? Demonstraties zijn ook nergens voor nodig imho. Niet zo heel nuttig
  zondag 21 november 2010 @ 16:54:08 #77
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_88979403
Bolk ontpopt zich al als clown. Best grappig hoor maar het maakt meteen alles duidelijk:
Ze dulden gewoon geen concurrentie meer in Den Haag...Daarom gaan ze alles slopen. Kunnen ze die centen lekker gebruiken om zelf slecht theater en kutfilms te blijven maken.
En als die films enz dan zo slecht zijn dat ze zelfs bewaking nodig hebben kunnen ze dat ook mooi daarvan betalen.

Gotta love it.

Flikker toch op.
  zondag 21 november 2010 @ 16:54:22 #78
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88979414
quote:
Juist argumenten. Hij zegt een heleboel meer dan dat ie uitspreekt.
Moet ik het even vertalen voor de wat simpelere zieltjes onder ons?

Het moet uit de lengte of de breedte komen, komt het niet uit de lengte, dan wel uit de breedte.
Bezuinigd moet er worden. En het moet ergens vandaan komen, zo simpel is dat. Het gaat niet goed in nederland en we hebben elke cent hard nodig.

Ontwikkelingssamenwerking is in vele gevallen aperte onzin die criminelen in het zadel houdt in 3e wereld landen. Zorgt dat mensen niet zelf redzaam worden. Misschien wel het belangrijkste argument:
De afgelopen 30-40 jaar is er bijzonder veel geld besteed aan ontwikkelingssamenwerking. De resultaten zijn schrikbarend. Na zo'n tijd zou je vooruitgang moeten zien maar nee, die is er niet of nauwelijks. Bovendien hebben al die ontwikkelingssamenwerkingsclubjes natuurlijk als primair doel om zichzelf in stand te houden.

Dat zegt ie ongeveer in 2 zinnen.
pi_88980067
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:54 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Juist argumenten. Hij zegt een heleboel meer dan dat ie uitspreekt.
Moet ik het even vertalen voor de wat simpelere zieltjes onder ons?

Het moet uit de lengte of de breedte komen, komt het niet uit de lengte, dan wel uit de breedte.
Bezuinigd moet er worden. En het moet ergens vandaan komen, zo simpel is dat. Het gaat niet goed in nederland en we hebben elke cent hard nodig.

Ontwikkelingssamenwerking is in vele gevallen aperte onzin die criminelen in het zadel houdt in 3e wereld landen. Zorgt dat mensen niet zelf redzaam worden. Misschien wel het belangrijkste argument:
De afgelopen 30-40 jaar is er bijzonder veel geld besteed aan ontwikkelingssamenwerking. De resultaten zijn schrikbarend. Na zo'n tijd zou je vooruitgang moeten zien maar nee, die is er niet of nauwelijks. Bovendien hebben al die ontwikkelingssamenwerkingsclubjes natuurlijk als primair doel om zichzelf in stand te houden.

Dat zegt ie ongeveer in 2 zinnen.
Daar kan je aan toevoegen dat hij ook wil zeggen dat die linkse mensen die daar staan alleen willen bezuinigen op dat wat hun niet treft. Overal moet op bezuinigd worden, behalve op dat wat zij leuk vinden.

Zolang zij hun baan maar kunnen houden, of dat nou op een asielzoekerscentrum, een muziekschool of in het ontwikkelingswerk is, maakt het hen niet uit dat er veel mensen in de industriële sector ontslagen worden. Maakt het hen niet uit dat banken omvallen of dat er bedrijven failliet gaan omdat ze toch zo vervuilend zijn. Alles moet wijken voor dat wat hun voor ogen hebben, en als je aan hun gedachtegoed komt ben je de spreekwoordelijke beer. Alleen al de gedachte dat je denkt dat er op kunst en cultuur, maar ook op ontwikkelingswerk, niet bezuinigd hoeft te worden geeft aan dat je een bord voor je kop hebt |:(
pi_88980098
quote:

[..]

Ben ik het niet mee eens.
Wat hij denk ik duidelijk wil maken is dat veel mensen daar maar roepen dat er niet bezuinigd mag worden op kunst en cultuur, maar niet inzien dat het geld ergens vandaan moet komen, dat er nu eenmaal ernstig bezuinigd moet worden om weer gezonde staatsfinancien te krijgen, en dat hierin pijnlijke keuzes moeten worden gemaakt die nooit leuk zijn.

Vraag een gemiddelde demonstrant daar waar het geld dan wel vandaan moet komen, en ze weten geen zinnig antwoord.

En het slaat al helemaal nergens op dat sommigen doen voorstellen of onze hele beschaving straks is weggevaagd door 200 miljoen bezuinigingen.
pi_89008008
Waarom schreeuwen voor cultuur. Gewoon je werk doen.

http://www.comedyhuis.nl/het-spuigat/151/de-schreeuw
when you're a stranger
pi_89008235
Wat ik mij afvraag, als je nou gaat voetballen in een theater is het dan 6 of 9% btw?
  maandag 22 november 2010 @ 12:25:47 #83
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89008303
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:19 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Schreeuw je ook als ze moeten bezuinigen in de zorg en schreeuw je ook als ze moeten bezuinigen op het onderwijs.

Kunstenaars die schreeuwen en doen alsof alle kunst en alle cultuur nu de nek om worden gedraaid zijn opvallend stil als het gaat om bezuinigingen in de zorg, het onderwijs, of bij de politie. Me dunkt dat onze sociale broeders het uiteindelijk alleen maar te doen is om hun eigen portomonee.

Daarbij geeft het perfect aan wat er mis is aan het systeem. Enorme bedragen sluizen we naar de kunst-sector, maar die mensen denken dat het geld gratis is. Ze hoeven niets te presteren of te produceren, en ze willen niet dat er eisen aan hun werk gesteld worden. Kortom, gratis geld vangen.
Ik had het werkelijk waar niet beter kunnen zeggen dan dit. Kunst en cultuur, allemaal prima, maar ik zie echt niet in waarom daar zoveel geld naar toe zou moeten gaan zonder enige tegenprestatie.

En dat geschreeuw was natuurlijk helemaal te erg voor woorden, kleine kinderen die staan te schreeuwen zonder ook maar enig idee te hebben waar het over gaat.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 22 november 2010 @ 12:43:26 #85
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_89008837
WWIK afschaffen? 94% van de kunstenaars is er na twee jaar uit. Dat is het punt.

Als je dat afschaft gaan ze de bijstand in en dan kost het alleen maar meer.

Hoeveel kost kunst en cultuur ons eigenlijk? Minder dan 0,7%? De stad München geeft al meer uit aan kunst en cultuur dan het hele land Nederland. Maargoed, de cultuur in Duitsland is ook heel anders. Daar hebben ze respect voor de sector. Hier wordt er, naast gebruik van gemaakt, ook op gekotst.

Ach ja, men gaat hun gang maar. De verschraling komt vanzelf.

___

'Then what are we fighting for?'

- Winston Churchill toen men in de oorlog voorstelde te bezuinigen op cultuur
  maandag 22 november 2010 @ 12:51:18 #86
324665 meth77
to do or not to do
pi_89009101
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:21 schreef Nielsch het volgende:

Dat dus
  maandag 22 november 2010 @ 12:52:21 #87
256363 ZoKanIkHetOok
pi_89009127
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:51 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dat dus
:')

Lekker simpel ook.

Cultuur gaat iedereen aan. :)

(weten jullie stiekem ook wel)
  maandag 22 november 2010 @ 12:54:24 #88
324665 meth77
to do or not to do
pi_89009185
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:52 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Lekker simpel ook.

Ik wil niet betalen voor allerlei onzin van een ander
Als jij toevallig wegbezuinigd wordt dan heb je pech, ga maar een baan zoeken die iets opbrengt
  maandag 22 november 2010 @ 12:57:26 #89
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89009267
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:19 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Los van het feit dat de bezuiniging zoals die nu is aangekondigd wel meevalt: als je over 4 jaar kijkt is het puur het uitblijven van een inflatiecorrectie en een economische groei correctie. Maw: hetzelfde geldbedrag zal worden besteed. Ok, her en der wat wegvallende projecten, maar daar hoeft niet zo hard om geschreeuwd te worden, zeker niet als het anders ten koste zou gaan van zorg en onderwijs (net even iets meer primaire levensbehoeftes die veel directer en aan grotere groep bijdragen aan levensgeluk).
pi_89009339
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:37 schreef PhalanX het volgende:
kinderen voor dit soort politieke doeleinden misbruiken is wel een heel erg laaghartige taktiek.
waarom? die kinderen zijn net zo goed degenen die in moeten leveren nav die bezuinigingen. dingen als musicals voor de hele kleintjes vallen er ook onder hoor. oh, wacht. da's waar ook. cultuur is enkel opera's denken veel mensen hier.

niet dus. cultuur is ook het jaarlijkse straattoneel in het dorp en kikker in de wolken. wat een boel zure nare mensen hier. beschuldigende vingers naar degenen die (op ludieke niet storende wijze) protesteren tegen deze bezuinigingen. "dat ze protesteren tegen <insert random andere maatregel in randopm andere groep>". het is hier in nl gelukkig je recht om te protesteren als iets je niet bevalt. als je daar niet tegen kan ga je maar emigreren naar noord korea ofzo :6
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 22 november 2010 @ 13:00:09 #91
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89009360
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:52 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Lekker simpel ook.

Het grappige is, ik bezoek heel veel cultuur, maar eerlijk gezegd vind ik dit automatisme beetje overtrokken. Cultuur wordt zwaar overschat, al was het alleen al om het feit dat ik nog niemand echt duidelijk heb horen uitleggen waarom cultuur iedereen aangaat. Wat is er belangrijker aan cultuur dan bijvoorbeeld een brandweerman of een politieagent? Want geld kan je maar 1x uitgeven.
  maandag 22 november 2010 @ 13:03:41 #92
324665 meth77
to do or not to do
pi_89009463
Trouwens de mooiste kunstuitingen zijn die welke gratis en spontaan zijn en niet dikbetaald
  maandag 22 november 2010 @ 13:04:12 #93
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89009481
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:59 schreef simmu het volgende:

[..]

waarom? die kinderen zijn net zo goed degenen die in moeten leveren nav die bezuinigingen. dingen als musicals voor de hele kleintjes vallen er ook onder hoor. oh, wacht. da's waar ook. cultuur is enkel opera's denken veel mensen hier.

niet dus. cultuur is ook het jaarlijkse straattoneel in het dorp en kikker in de wolken. wat een boel zure nare mensen hier. beschuldigende vingers naar degenen die (op ludieke niet storende wijze) protesteren tegen deze bezuinigingen. "dat ze protesteren tegen <insert random andere maatregel in randopm andere groep>". het is hier in nl gelukkig je recht om te protesteren als iets je niet bevalt. als je daar niet tegen kan ga je maar emigreren naar noord korea ofzo :6
Dat straattoneel is een voorbeeld van hoe kunst meer zou moeten zijn: meer marktgericht en aangepast op de wensen van mensen. Straattoneel is veelal niet gesubsideerd en eigen iniatief van kunstenaars. Alle musicals voor kleine kinderen draaien gewoon goede winsten omdat ze een markt aanspreken die groot genoeg is en ze boren een behoefte aan. Het probleem zit hem in het feit dat er veel kunst is waar geen behoefte aan is. De enige behoefte die vervult wordt, zijn medekunstenaars of andere intimi. Geen probleem mee, maar het is op dit moment wel onevenredig veel, zeker in vergelijk met de bezuinigingen op onderwijs en zorg die veel meer mensen direct in hun levensgeluk raken.

Het probleem met kunst is dat het juist niet relevant is voor de meesten (dus precies tegenovergesteld van wat kunstenaars zelf beweren). Het moet weer relevanter worden om bestaansrecht te krijgen. Meer druk op de inkomstenstroom zal juist creativiteit bevorderen, en uiteindelijk kunst bij meer mensen aan de man brengen.
pi_89009522
Hoe zit het eigenlijk met concerten en muziekfestivals als Pinkpop en Lowlands? Worden zij ook gesubsidieerd?
pi_89009540
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:00 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Het grappige is, ik bezoek heel veel cultuur, maar eerlijk gezegd vind ik dit automatisme beetje overtrokken. Cultuur wordt zwaar overschat, al was het alleen al om het feit dat ik nog niemand echt duidelijk heb horen uitleggen waarom cultuur iedereen aangaat. Wat is er belangrijker aan cultuur dan bijvoorbeeld een brandweerman of een politieagent? Want geld kan je maar 1x uitgeven.
tuurlijk kan je geld maar 1 x uitgeven. maar je redenatie klopt niet. mogen de mensen die problemen zien bij deze bezuiniging niet protesteren omdat elders *ook* bezuinigd wordt? dan kan je wel door blijven gaan. ambtenaren mogen ook niet bezuinigen, want in de zorg en het onderwijs wordt ook bezuinigd. in de zorg? dan wordt er weer onderscheid gemaakt tussen intra en extramuraal en ziekenhuis en verzorgingshuis. beter nog: het verpleeghuis is weer iets anders. die in het ziekenhuis mogen niet protesteren, want ja: marktwerking he. dan ga je toch lekker bij een ander ziekenhuis werken. en heej! de brandweer moet ook inleveren. de brandweer mag niet protesteren, want heej: de politie moet ook inleveren. en ga zo maar door. er is altijd wel een reden te noemen waarom het not-done is om te protesteren tegen iets waar jij tegen bent omdat een ander vindt dat die meer moet inleveren.

weet je wat: de mensen die geen poot uitsteken en al kankerend de bezuinigingen maar gewoon pikken. die zijn egoistisch! die denken enkel: "laat een ander maar inleveren, zolang het mij maar niet treft".
pi_89009554
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:05 schreef Big-Ern het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met concerten en muziekfestivals als Pinkpop en Lowlands? Worden zij ook gesubsidieerd?
geen idee hoe het zit met subsidies, maar de btw gaat wel omhoog.
  maandag 22 november 2010 @ 13:07:32 #97
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89009584
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:05 schreef Big-Ern het volgende:
Veel concerten en festivals doen zeker beroep op gemeentesubsidies en europese subsidies. Maar maak je geen zorgen: lowlands en pinkpop spreken een grote markt en behoefte aan, dus zij zullen niet de slachtoffers worden van deze bezuinigingen.
Slachtoffer zal dat obscure festival in een klein dorp voor 10 man en een paardekop worden.
pi_89009627
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:07 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Veel concerten en festivals doen zeker beroep op gemeentesubsidies en europese subsidies. Maar maak je geen zorgen: lowlands en pinkpop spreken een grote markt en behoefte aan, dus zij zullen niet de slachtoffers worden van deze bezuinigingen.
Slachtoffer zal dat obscure festival in een klein dorp voor 10 man en een paardekop worden.
Nee, de bezoekers worden slachtoffer met een forse btw verhoging ;)
  maandag 22 november 2010 @ 13:09:37 #99
324665 meth77
to do or not to do
pi_89009647
Kunst is in Nederland een dikbetaald elite instituut geworden.

Helaas
  maandag 22 november 2010 @ 13:11:40 #100
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89009702
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:06 schreef simmu het volgende:

[..]

tuurlijk kan je geld maar 1 x uitgeven. maar je redenatie klopt niet. mogen de mensen die problemen zien bij deze bezuiniging niet protesteren omdat elders *ook* bezuinigd wordt? dan kan je wel door blijven gaan. ambtenaren mogen ook niet bezuinigen, want in de zorg en het onderwijs wordt ook bezuinigd. in de zorg? dan wordt er weer onderscheid gemaakt tussen intra en extramuraal en ziekenhuis en verzorgingshuis. beter nog: het verpleeghuis is weer iets anders. die in het ziekenhuis mogen niet protesteren, want ja: marktwerking he. dan ga je toch lekker bij een ander ziekenhuis werken. en heej! de brandweer moet ook inleveren. de brandweer mag niet protesteren, want heej: de politie moet ook inleveren. en ga zo maar door. er is altijd wel een reden te noemen waarom het not-done is om te protesteren tegen iets waar jij tegen bent omdat een ander vindt dat die meer moet inleveren.

weet je wat: de mensen die geen poot uitsteken en al kankerend de bezuinigingen maar gewoon pikken. die zijn egoistisch! die denken enkel: "laat een ander maar inleveren, zolang het mij maar niet treft".
Ik bedoel te zeggen dat mensen in de kunstsector veel meer bezig zouden moeten zijn met een uitleg waarom zij zo belangrijk zijn. Op dit moment hoor je alleen maar: "we zijn belangrijk want we zijn belangrijk en dat hoeven we toch niet uit te leggen?"
En een kleinere subgroep maakt het nog erger, die zeggen: "Moeten we het je uitleggen? Dan ben je waarschijnlijk niet voor kunst weggelegd. Snap je kunst niet? Dat is niet ons probleem, dan ben je niet verheven genoeg...etc.".
Laat kunst nu eens duidelijk worden voor iedereen.

Overigens is de btw-verhoging wel echt een doorn in het oog. Dat slaat namelijk helemaal nergens op.
pi_89009737
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:04 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Dat straattoneel is een voorbeeld van hoe kunst meer zou moeten zijn: meer marktgericht en aangepast op de wensen van mensen. Straattoneel is veelal niet gesubsideerd en eigen iniatief van kunstenaars. Alle musicals voor kleine kinderen draaien gewoon goede winsten omdat ze een markt aanspreken die groot genoeg is en ze boren een behoefte aan. Het probleem zit hem in het feit dat er veel kunst is waar geen behoefte aan is. De enige behoefte die vervult wordt, zijn medekunstenaars of andere intimi. Geen probleem mee, maar het is op dit moment wel onevenredig veel, zeker in vergelijk met de bezuinigingen op onderwijs en zorg die veel meer mensen direct in hun levensgeluk raken.

Het probleem met kunst is dat het juist niet relevant is voor de meesten (dus precies tegenovergesteld van wat kunstenaars zelf beweren). Het moet weer relevanter worden om bestaansrecht te krijgen. Meer druk op de inkomstenstroom zal juist creativiteit bevorderen, en uiteindelijk kunst bij meer mensen aan de man brengen.
wat je nu zegt kan best. geen idee. feit is wel dat met deze maatregel nu juist die projecten schaadt die wel goed lopen. sorrie, maar ik ga echt geen 60 pleuri wegleggen voor een bezoekje aan een kindermusical terwijl ik weet dat we eventueel snel weg moeten met een rkijsende 3 jarige die het eng vindt ik download de dvd wel. en straattoneel wordt gewoon geschrapt nu.

en vandaar dat ik helemaal achter die protesten sta. overigens ben ik ook al niet overtuigd van de zin van de bezuinigingen zoals die nu uitgevoerd worden. maar die discussie loopt elders (zie oa aex en dan specifek de bulls, bears en bucks reeks. we zitten in een deflationaire periode. bezuinigen is zinloos)

die elitaire sneuprojectjes daarentegen gaan gewoon door hoor.
  maandag 22 november 2010 @ 13:14:07 #102
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89009773
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:08 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Nee, de bezoekers worden slachtoffer met een forse btw verhoging ;)
Ja, dat slaat echt helemaal nergens op.

Dan geef je aan de ene kant het signaal als overheid: we moeten de kunstsector laten herstructureren, meer marktgericht laten worden en zelf geld laten verdienen.
En aan de andere kant maak je dan de directe koopkracht van jan en alleman voor die sector lager waardoor de kans op een goede marktgerichte kunst die dat overleeft alleen maar kleiner wordt.

De bezuigingen zijn goed voor de sector en zwaar terecht. Die btw-verhoging is er puur om de kunstsector te pesten en mist de plank volledig.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 november 2010 @ 13:14:19 #103
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89009782
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:11 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen dat mensen in de kunstsector veel meer bezig zouden moeten zijn met een uitleg waarom zij zo belangrijk zijn. Op dit moment hoor je alleen maar: "we zijn belangrijk want we zijn belangrijk en dat hoeven we toch niet uit te leggen?"
En een kleinere subgroep maakt het nog erger, die zeggen: "Moeten we het je uitleggen? Dan ben je waarschijnlijk niet voor kunst weggelegd. Snap je kunst niet? Dat is niet ons probleem, dan ben je niet verheven genoeg...etc.".
Laat kunst nu eens duidelijk worden voor iedereen.

Overigens is de btw-verhoging wel echt een doorn in het oog. Dat slaat namelijk helemaal nergens op.
Het had nooit op laag tarief mogen staan... Sportwedstrijden en pretparken ook niet hoor, wat mij betreft.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 22 november 2010 @ 13:15:20 #104
152789 karr-1
pi_89009815
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Het had nooit op laag tarief mogen staan... Sportwedstrijden en pretparken ook niet hoor, wat mij betreft.
En dat natuurlijk. Het is geen eerste levensbehoefte, dus er is geen noodzaak voor een laag BTW tarief.
  maandag 22 november 2010 @ 13:15:30 #105
324665 meth77
to do or not to do
pi_89009819
quote:

[..]

kappers en bouwers ook niet

en voedsel ook niet wat mij betreft, hooguit verse groente en fruit.
  maandag 22 november 2010 @ 13:16:53 #106
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89009862
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:12 schreef simmu het volgende:

[..]

wat je nu zegt kan best. geen idee. feit is wel dat met deze maatregel nu juist die projecten schaadt die wel goed lopen. sorrie, maar ik ga echt geen 60 pleuri wegleggen voor een bezoekje aan een kindermusical terwijl ik weet dat we eventueel snel weg moeten met een rkijsende 3 jarige die het eng vindt ik download de dvd wel. en straattoneel wordt gewoon geschrapt nu.

en vandaar dat ik helemaal achter die protesten sta. overigens ben ik ook al niet overtuigd van de zin van de bezuinigingen zoals die nu uitgevoerd worden. maar die discussie loopt elders (zie oa aex en dan specifek de bulls, bears en bucks reeks. we zitten in een deflationaire periode. bezuinigen is zinloos)

die elitaire sneuprojectjes daarentegen gaan gewoon door hoor.
Straattoneel blijft (immers, die verdienen nu al gewoon zelf geld) , en die kindermusical blijft ook want daar is veel belangstelling voor. Wat ik net uitleg is dat door de bezuiniging met name de kunst die niet in een behoefte voorziet verdwijnt: bijvoorbeeld die foto-tentoonstelling in dat parkje achter, of die speciale workshop drama voor zwangere vrouwen.

De btw-verhoging is wel zuur, zoals ik al zei.
  maandag 22 november 2010 @ 13:17:50 #107
324665 meth77
to do or not to do
pi_89009891
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:16 schreef Grumpey het volgende:

[..]
Wat ik net uitleg is dat door de bezuiniging met name de kunst die niet in een behoefte voorziet verdwijnt:
8)7 :W _O-
  maandag 22 november 2010 @ 13:18:14 #108
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89009898
quote:

[..]

eens: maar nu het er toch staat is het samenvallen van een verhoging met een bezuiniging wel de slechtste timing die je kan bedenken. Eerst herstructurering afdwingen van inkomstenstroom sector, dan pas die verhoging was chiqer geweest (en waarschijnlijk minder schadelijk voor werkgelegenheid).
  maandag 22 november 2010 @ 13:19:39 #109
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89009938
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:17 schreef meth77 het volgende:

[..]

8)7 :W _O-
De bezuigingen vallen wel mee. als je over 4 jaar kijkt is het puur het uitblijven van een inflatiecorrectie en een economische groei correctie.Dat hoor je in het hele verhaal niet terug. Jij denkt echt dat opeens nergens meer geld voor is?
  maandag 22 november 2010 @ 14:22:44 #110
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89012043
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:15 schreef meth77 het volgende:

[..]

kappers en bouwers ook niet

en voedsel ook niet wat mij betreft, hooguit verse groente en fruit.
Je punt is?
Bis bis bis
pi_89012637
quote:

[..]

Dit dus...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 22 november 2010 @ 14:42:34 #112
256363 ZoKanIkHetOok
pi_89012727
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:54 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ik wil niet betalen voor allerlei onzin van een ander
Als jij toevallig wegbezuinigd wordt dan heb je pech, ga maar een baan zoeken die iets opbrengt
Ik werk waarschijnlijk harder dan jij.

(op het platteland)
  maandag 22 november 2010 @ 15:02:14 #113
324665 meth77
to do or not to do
pi_89013471
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:22 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je punt is?
Dat gewoon alles op 19% moet staan, zelfs voedsel
Ik zie dat als onjuiste overheidsbemoeienis
  maandag 22 november 2010 @ 15:26:15 #114
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_89014281
ik deed mee.
Klap eens in je handjes.
  maandag 22 november 2010 @ 15:30:48 #115
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89014437
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:02 schreef meth77 het volgende:

[..]

neej 19% overheidsbemoeienis is beter dan 6% overheidsbemoeienis :')

(hoe kun je nou tegen overheidsbemoeienis zijn en dan pleiten voor meer btw?)
  maandag 22 november 2010 @ 15:50:53 #116
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89015274
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:02 schreef meth77 het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen.
Bis bis bis
  maandag 22 november 2010 @ 16:09:32 #117
324665 meth77
to do or not to do
pi_89016107
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 15:30 schreef Grumpey het volgende:

[..]

(hoe kun je nou tegen overheidsbemoeienis zijn en dan pleiten voor meer btw?)
niet meer BTW, liefst veel minder , maar wel gelijk
  maandag 22 november 2010 @ 16:44:42 #118
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_89017519
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:09 schreef meth77 het volgende:

[..]

niet meer BTW, liefst veel minder , maar wel gelijk
En als nu de kans zich voordoet om koopkracht van mensen te vergroten, zou je dat dan willen maximaliseren op belangrijke levensbehoeften, zodat iedereen maximale koopkrachtwinst heeft? Of liever niet?
pi_89044463
quote:

[..]

Nee, als je alles de nek om wilt draaien niet nee. Wat jou betreft is het allemaal nog niet duur genoeg?
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:35:21 #120
152789 karr-1
pi_89044732
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:26 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Nee, als je alles de nek om wilt draaien niet nee. Wat jou betreft is het allemaal nog niet duur genoeg?
Kunst en cultuur niet nee, dat had altijd al op 19% moeten staan. Het is geen essentiele levensbehoefte en mensen die willen gaan gaan toch wel ondanks de prijs.
pi_89045101
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Kunst en cultuur niet nee, dat had altijd al op 19% moeten staan. Het is geen essentiele levensbehoefte en mensen die willen gaan gaan toch wel ondanks de prijs.
Wat een onzin zeg! Een kaartje voor lowlands is met zijn 150 euro plus nog niet duur genoeg?
pi_89045157
Worden concerten van de Toppers nu ook duurder? Want dan krijgen Henk en Ingrid toch weer de rekening gepresenteerd.
pi_89045427
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:49 schreef DrDentz het volgende:
Worden concerten van de Toppers nu ook duurder? Want dan krijgen Henk en Ingrid toch weer de rekening gepresenteerd.
jup. de toppers en kindermusicals ook
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:00:42 #124
152789 karr-1
pi_89045448
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:47 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg! Een kaartje voor lowlands is met zijn 150 euro plus nog niet duur genoeg?
Mensen die daar echt naar toe willen hebben het er voor over ja. Er zijn meer mensen die er niet naar toe gaan en nu dus wel mee betalen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:36:03 #125
3542 Gia
User under construction
pi_89046365
Het is nu zo, met, bijvoorbeeld, koren, dat ze subsidie krijgen en dat het koor daarvoor één gratis concert moet geven per jaar.
Als die subsidie wegvalt, hoeven ze dat niet meer en kunnen ze daar gewoon entree voor vragen.

Dus, ja, ik ben ook voor vermindering van subsidie voor cultuur, maar niet waar het opleidingen betreft.
Een kind dat, bijvoorbeeld, muziekles heeft op een muziekschool moet niet de dupe worden van deze maatregelen. Voor volwassenen is dat niet gesubsidieerd.

Verenigingen moeten zichzelf maar bedruipen. Dan maar geen gratis kerstconcert van de plaatselijke fanfare. Een entree van 7,50 met één consumptiebon, moet best kunnen. Die zaal zit dan toch wel vol eigen aanhang, want papa en mama gaan echt wel luisteren.
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:38:05 #126
3542 Gia
User under construction
pi_89046426
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:00 schreef karr-1 het volgende:
Mensen die daar echt naar toe willen hebben het er voor over ja. Er zijn meer mensen die er niet naar toe gaan en nu dus wel mee betalen.
Vind ik ook. Nu is het zo dat kaartjes voor concerten, schijnbaar, zo goedkoop zijn dat het in no time uitverkocht is en dat veel mensen te laat zijn. Het duurt dan misschien iets langer voordat het uitverkocht is, maar dan zitten er wel mensen die het er echt voor over hebben.
pi_89046863
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:36 schreef Gia het volgende:
Het is nu zo, met, bijvoorbeeld, koren, dat ze subsidie krijgen en dat het koor daarvoor één gratis concert moet geven per jaar.
Als die subsidie wegvalt, hoeven ze dat niet meer en kunnen ze daar gewoon entree voor vragen.

Dus, ja, ik ben ook voor vermindering van subsidie voor cultuur, maar niet waar het opleidingen betreft.
Een kind dat, bijvoorbeeld, muziekles heeft op een muziekschool moet niet de dupe worden van deze maatregelen. Voor volwassenen is dat niet gesubsidieerd.

Verenigingen moeten zichzelf maar bedruipen. Dan maar geen gratis kerstconcert van de plaatselijke fanfare. Een entree van 7,50 met één consumptiebon, moet best kunnen. Die zaal zit dan toch wel vol eigen aanhang, want papa en mama gaan echt wel luisteren.
Valt tegen hoor, die subsidie. Een koor, kerkkoor iig, krijgt vooral geld van de kerk en, voor speciale dingen, van de gemeente, maar dat is alleen bij hoge uitzondering. :P
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:53:27 #128
152789 karr-1
pi_89046939
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Valt tegen hoor, die subsidie. Een koor, kerkkoor iig, krijgt vooral geld van de kerk en, voor speciale dingen, van de gemeente, maar dat is alleen bij hoge uitzondering. :P
Is dat niet verschillend per gemeente? En hoeveel koren etc er in een gemeente zijn bv?
pi_89047646
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Is dat niet verschillend per gemeente? En hoeveel koren etc er in een gemeente zijn bv?
Lijkt mij weer waarvoor de subsidie willen. De Kerk en het bestuur houden de koren in stand. Als ze een keer in de zoveel jaar een culturele reis willen maken, dan krijgen ze een paar duizendjes van de gemeente. Niet veel maar wel iets. Mag wat mij betreft ook afgeschaft worden :P
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:37:36 #130
3542 Gia
User under construction
pi_89048239
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Een koor, zeker het koor waar ikzelf lid van ben, krijgt jaarlijks, in januari een subsidie van de gemeente. Vorig jaar was dat 2500 euro. En niet voor speciale dingen, gewoon een jaarlijkse subsidie. Niks bij uitzondering, die krijgen we ELK jaar. Daartegenover staat dan de verplichting om een maal een gratis concert te geven. (Kan me vergissen dat dit tweemaal is.)

Overigens zijn wij geen kerkkoor, maar gewoon een popkoor.
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:41:54 #131
152789 karr-1
pi_89048361
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Een koor, zeker het koor waar ikzelf lid van ben, krijgt jaarlijks, in januari een subsidie van de gemeente. Vorig jaar was dat 2500 euro. En niet voor speciale dingen, gewoon een jaarlijkse subsidie. Niks bij uitzondering, die krijgen we ELK jaar. Daartegenover staat dan de verplichting om een maal een gratis concert te geven. (Kan me vergissen dat dit tweemaal is.)

Klopt dat hebben we hier in de gemeente ook. Jaarlijks een subsidie in ruil voor gratis optreden met bv koninginnedag enzo. Meteen afschaffen wat mij betreft.
pi_89048442
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Hm volgens mij wij niet. Dezelfde regeling hebben we met de kerk zeg maar :P We krijgen ook heel veel geld van organisaties die concerten op willen voeren en dat wij daar heen moeten zeg maar.
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:06:29 #133
3542 Gia
User under construction
pi_89049106
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hm volgens mij wij niet. Dezelfde regeling hebben we met de kerk zeg maar :P We krijgen ook heel veel geld van organisaties die concerten op willen voeren en dat wij daar heen moeten zeg maar.
Dat hebben wij ook, maar dat moet je dan zelf ook organiseren en dan moet jouw vereniging de gastkoren betalen.
Kun je bijvoorbeeld 6 jaar op een ander, maar dan moet je ook eenmalig de kosten nemen voor de organisatie en die 6 groepen betalen.
Dus, uiteindelijk schiet je daar niks mee op.

Tenzij je zo populair bent dat je altijd overal gevraagd wordt, en het zelf nooit hoeft te organiseren.

Ook heb je natuurlijk bepaalde evenementen waarvoor je gevraagd kunt worden. Hebben wij ook, maar veel levert dat niet op. Dat ben je dan al kwijt aan de dirigent en pianist (overige muzikanten)
pi_89060682
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook, maar dat moet je dan zelf ook organiseren en dan moet jouw vereniging de gastkoren betalen.
Kun je bijvoorbeeld 6 jaar op een ander, maar dan moet je ook eenmalig de kosten nemen voor de organisatie en die 6 groepen betalen.
Dus, uiteindelijk schiet je daar niks mee op.

Tenzij je zo populair bent dat je altijd overal gevraagd wordt, en het zelf nooit hoeft te organiseren.

Ook heb je natuurlijk bepaalde evenementen waarvoor je gevraagd kunt worden. Hebben wij ook, maar veel levert dat niet op. Dat ben je dan al kwijt aan de dirigent en pianist (overige muzikanten)
Nee maar wij moeten bijvoorbeeld de Mattheus Passion doen, en daar krijgen we dan als vereniging dik geld voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')