abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:38:05 #126
3542 Gia
User under construction
pi_89046426
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:00 schreef karr-1 het volgende:
Mensen die daar echt naar toe willen hebben het er voor over ja. Er zijn meer mensen die er niet naar toe gaan en nu dus wel mee betalen.
Vind ik ook. Nu is het zo dat kaartjes voor concerten, schijnbaar, zo goedkoop zijn dat het in no time uitverkocht is en dat veel mensen te laat zijn. Het duurt dan misschien iets langer voordat het uitverkocht is, maar dan zitten er wel mensen die het er echt voor over hebben.
pi_89046863
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:36 schreef Gia het volgende:
Het is nu zo, met, bijvoorbeeld, koren, dat ze subsidie krijgen en dat het koor daarvoor één gratis concert moet geven per jaar.
Als die subsidie wegvalt, hoeven ze dat niet meer en kunnen ze daar gewoon entree voor vragen.

Dus, ja, ik ben ook voor vermindering van subsidie voor cultuur, maar niet waar het opleidingen betreft.
Een kind dat, bijvoorbeeld, muziekles heeft op een muziekschool moet niet de dupe worden van deze maatregelen. Voor volwassenen is dat niet gesubsidieerd.

Verenigingen moeten zichzelf maar bedruipen. Dan maar geen gratis kerstconcert van de plaatselijke fanfare. Een entree van 7,50 met één consumptiebon, moet best kunnen. Die zaal zit dan toch wel vol eigen aanhang, want papa en mama gaan echt wel luisteren.
Valt tegen hoor, die subsidie. Een koor, kerkkoor iig, krijgt vooral geld van de kerk en, voor speciale dingen, van de gemeente, maar dat is alleen bij hoge uitzondering. :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:53:27 #128
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89046939
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Valt tegen hoor, die subsidie. Een koor, kerkkoor iig, krijgt vooral geld van de kerk en, voor speciale dingen, van de gemeente, maar dat is alleen bij hoge uitzondering. :P
Is dat niet verschillend per gemeente? En hoeveel koren etc er in een gemeente zijn bv?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_89047646
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Is dat niet verschillend per gemeente? En hoeveel koren etc er in een gemeente zijn bv?
Lijkt mij weer waarvoor de subsidie willen. De Kerk en het bestuur houden de koren in stand. Als ze een keer in de zoveel jaar een culturele reis willen maken, dan krijgen ze een paar duizendjes van de gemeente. Niet veel maar wel iets. Mag wat mij betreft ook afgeschaft worden :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:37:36 #130
3542 Gia
User under construction
pi_89048239
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Een koor, zeker het koor waar ikzelf lid van ben, krijgt jaarlijks, in januari een subsidie van de gemeente. Vorig jaar was dat 2500 euro. En niet voor speciale dingen, gewoon een jaarlijkse subsidie. Niks bij uitzondering, die krijgen we ELK jaar. Daartegenover staat dan de verplichting om een maal een gratis concert te geven. (Kan me vergissen dat dit tweemaal is.)

Overigens zijn wij geen kerkkoor, maar gewoon een popkoor.
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:41:54 #131
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89048361
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Een koor, zeker het koor waar ikzelf lid van ben, krijgt jaarlijks, in januari een subsidie van de gemeente. Vorig jaar was dat 2500 euro. En niet voor speciale dingen, gewoon een jaarlijkse subsidie. Niks bij uitzondering, die krijgen we ELK jaar. Daartegenover staat dan de verplichting om een maal een gratis concert te geven. (Kan me vergissen dat dit tweemaal is.)

Klopt dat hebben we hier in de gemeente ook. Jaarlijks een subsidie in ruil voor gratis optreden met bv koninginnedag enzo. Meteen afschaffen wat mij betreft.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_89048442
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Hm volgens mij wij niet. Dezelfde regeling hebben we met de kerk zeg maar :P We krijgen ook heel veel geld van organisaties die concerten op willen voeren en dat wij daar heen moeten zeg maar.
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:06:29 #133
3542 Gia
User under construction
pi_89049106
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hm volgens mij wij niet. Dezelfde regeling hebben we met de kerk zeg maar :P We krijgen ook heel veel geld van organisaties die concerten op willen voeren en dat wij daar heen moeten zeg maar.
Dat hebben wij ook, maar dat moet je dan zelf ook organiseren en dan moet jouw vereniging de gastkoren betalen.
Kun je bijvoorbeeld 6 jaar op een ander, maar dan moet je ook eenmalig de kosten nemen voor de organisatie en die 6 groepen betalen.
Dus, uiteindelijk schiet je daar niks mee op.

Tenzij je zo populair bent dat je altijd overal gevraagd wordt, en het zelf nooit hoeft te organiseren.

Ook heb je natuurlijk bepaalde evenementen waarvoor je gevraagd kunt worden. Hebben wij ook, maar veel levert dat niet op. Dat ben je dan al kwijt aan de dirigent en pianist (overige muzikanten)
pi_89060682
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook, maar dat moet je dan zelf ook organiseren en dan moet jouw vereniging de gastkoren betalen.
Kun je bijvoorbeeld 6 jaar op een ander, maar dan moet je ook eenmalig de kosten nemen voor de organisatie en die 6 groepen betalen.
Dus, uiteindelijk schiet je daar niks mee op.

Tenzij je zo populair bent dat je altijd overal gevraagd wordt, en het zelf nooit hoeft te organiseren.

Ook heb je natuurlijk bepaalde evenementen waarvoor je gevraagd kunt worden. Hebben wij ook, maar veel levert dat niet op. Dat ben je dan al kwijt aan de dirigent en pianist (overige muzikanten)
Nee maar wij moeten bijvoorbeeld de Mattheus Passion doen, en daar krijgen we dan als vereniging dik geld voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')