abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88950994
Heb vanmiddag ff flink staan schreeuwen. Check de foto :7
http://tinyurl.com/2esueqb
pi_88951163
Eindelijk een slot op die linkse geldverslindende hobby's
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:08:27 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88951195
Mooi, jouw schreeuw ziet er uit als een kunstuiting die nu eindelijk eens niet gesubsidieerd wordt, daarvan moeten we er meer hebben.
pi_88951594
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:02 schreef karo23 het volgende:
Heb vanmiddag ff flink staan schreeuwen. Check de foto :7
http://tinyurl.com/2esueqb
Schreeuw je ook als ze moeten bezuinigen in de zorg en schreeuw je ook als ze moeten bezuinigen op het onderwijs.

Of is het meer zo'n wanhopige poging om relevant te zijn?

Kunstenaars die schreeuwen en doen alsof alle kunst en alle cultuur nu de nek om worden gedraaid zijn opvallend stil als het gaat om bezuinigingen in de zorg, het onderwijs, of bij de politie. Me dunkt dat onze sociale broeders het uiteindelijk alleen maar te doen is om hun eigen portomonee.

Daarbij geeft het perfect aan wat er mis is aan het systeem. Enorme bedragen sluizen we naar de kunst-sector, maar die mensen denken dat het geld gratis is. Ze hoeven niets te presteren of te produceren, en ze willen niet dat er eisen aan hun werk gesteld worden. Kortom, gratis geld vangen.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:20:12 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88951616
AHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!

hihi
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_88951668
Het lijkt me heel goed dat cultuurverstrekkers gaan nadenken over efficiëntere manieren om cultuur aan te bieden. Het is helemaal niet raar dat deze subsidiekraan dichtgaat.

Als er slechts 3 man en een paardenkop interesse hebben om naar een of andere Tibetaanse Honkytonk Geitendans te gaan kijken, is het niet aan de rest van Nederland om dat te betalen.
pi_88951994
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:21 schreef Nielsch het volgende:
Het lijkt me heel goed dat cultuurverstrekkers gaan nadenken over efficiëntere manieren om cultuur aan te bieden. Het is helemaal niet raar dat deze subsidiekraan dichtgaat.
De overheid mag ook van mij best een wat minder grote rol spelen in de cultuursector, maar dit heeft niks te maken met een efficiëntieverbetering. De subsidiekraan wordt dichtgedraaid én de btw gaat omhoog. Als je de sector wilt verbeteren, moet je haar niet verlammen. Het nieuwe cultuurbeleid is niet meer dan een ondoordachte bezuiniging die weinig oplevert maar wel veel schade aanricht.

quote:
Als er slechts 3 man en een paardenkop interesse hebben om naar een of andere Tibetaanse Honkytonk Geitendans te gaan kijken, is het niet aan de rest van Nederland om dat te betalen.
Wat een simplificatie van de werkelijkheid. Er gaan talloze mensen naar een concert, theaterstuk of wat dan ook en dat zijn voor het merendeel helemaal geen absurdistische 'geitendansen'. Dát er geëxperimenteerd wordt lijkt me bovendien alleen maar goed, beter dan een sector in stilstand in elk geval. En tja, niet elk experiment slaagt, maar dat geeft alleen maar aan dat er echt vernieuwend wordt gedacht en heel veel experimentele ideeën slaan ook wèl aan.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_88951998
Subsidie op kunst en cultuur is er toch alleen omdat er te weinig mensen in NL interesse in hebben en men het toch belangrijk schijnt te vinden? Ik dacht altijd dat de meerderheid geld in NL....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_88952058
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
Subsidie op kunst en cultuur is er toch alleen omdat er te weinig mensen in NL interesse in hebben en men het toch belangrijk schijnt te vinden?
Kunst en cultuur is prijzig, maar wel zeer waardevol. Het moet in mijn ogen voor iedereen mogelijk en betaalbaar zijn om van hoogwaardige kunst en cultuur te genieten en daarom ben ik voorstander van financiële ondersteuning van de sector.

quote:
Ik dacht altijd dat de meerderheid geld in NL....
Dat is volgens mij toch echt niet het uitgangspunt, en dat is maar goed ook.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_88952326
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:30 schreef Corkscrew het volgende:
Wat een simplificatie van de werkelijkheid. Er gaan talloze mensen naar een concert, theaterstuk of wat dan ook en dat zijn voor het merendeel helemaal geen absurdistische 'geitendansen'. Dát er geëxperimenteerd wordt lijkt me bovendien alleen maar goed, beter dan een sector in stilstand in elk geval. En tja, niet elk experiment slaagt, maar dat geeft alleen maar aan dat er echt vernieuwend wordt gedacht en heel veel experimentele ideeën slaan ook wèl aan.
Als er talloze mensen op concerten afgaan, theaterstukken bezoeken, en in grote getalen naar de opera gaan voor wat Schubbert, dan zal dat zichzelf met alle gemak van de wereld wel kunnen bedruipen... toch zie ik heel wat mensen van Lowlands aan deze actie meedoen, staan er heel wat acteurs en musical sterren vooraan in beeld om hun zegje te doen...

Waarom zou de overheid geen eisen stellen aan wat gesubsidieerd word? Moet er maar eindeloos veel geld tegen een experiment worden aangesmeten dat misschien wel misschien niet een positief resultaat heeft?

Het beeld van de kunstwereld is er een van een zielig hoopje ja-knikkers. Mensen die geld vangen en er niets voor terug willen geven, en geen verantwoording willen afleggen aan degene die ze geld verstrekt. Een wereldje dat bevolkt word door mensen die het allemaal heel erg met elkaar eens zijn, en vooral zichzelf een gevoel van belang geven.
--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:40:54 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88952368
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:32 schreef Corkscrew het volgende:
Kunst en cultuur is prijzig, maar wel zeer waardevol. Het moet in mijn ogen voor iedereen mogelijk en betaalbaar zijn om van hoogwaardige kunst en cultuur te genieten en daarom ben ik voorstander van financiële ondersteuning van de sector.
Definieer hoogwaardige kunst, wat dat is een zweefterm volgens mij.
Hoogwaardige klassieke muziek en opera is gewoon popmuziek van een tijdje geleden en volksvermaak.
De mens heeft nu eenmaal de drang zich kunstzinnig te uitten daar is geen overheid voor nodig.
pi_88953611
Laten we hopen dat het angstschreeuwen zijn.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_88953814
Toch opvallend dat een van de sprekers bij dezelfde manifestatie in maastricht een CDA deputé is. Toch echt niet iemand die je van een linkse hobby kunt beschuldigen. Ik zag vandaag alle leeftijden en alle afkomsten op de Markt in Maastricht staan. Van operaliefhebbers tot mensen uit de kraakscene. Zelden een zo breed gezelschap bij een demonstratie/manifestatie gezien.
pi_88954403
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:11 schreef Sachertorte het volgende:
Laten we hopen dat het angstschreeuwen zijn.
Heb je het filmpje van de NOS gezien? Het is zelfs nog erger: het zijn schreeuwerds van de basisschool.
pi_88954461
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:32 schreef Picchia het volgende:

[..]

Heb je het filmpje van de NOS gezien? Het is zelfs nog erger: het zijn schreeuwerds van de basisschool.
Ja gezien.

Van die kindjes die denken dat de overheid geld heeft, en arme burgers niet. Daarom moet de overheid geld uit blijven geven aan kunst.

Tsja.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_88954548
kinderen voor dit soort politieke doeleinden misbruiken is wel een heel erg laaghartige taktiek.
--- Cameron Hodge ---
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 november 2010 @ 20:38:38 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88954576
Het is toch eigenlijk niet meer dan logisch dat er 19% BTW op theater- en festivalkaartjes zit?

Het valt niet echt in een van onderstaande:

• Producten en diensten voor de eerste levensbehoeften (levensmiddelen), boeken, advertenties
• Producten en diensten uit en voor de landbouwsector, bosbouw en tuinbouw
• Restcategorie - oude munten, antiquiteiten
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88954771
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:07 schreef kontknager het volgende:
kan ook moeilijk rechts genoemd worden, die barbaren kennen geen cultuur.

megalomaniac
pi_88954812
Maar zelf voert de regering toch ook een absurdistisch toneelstuk op waar geen hond wat van begrijpt?
Als ze consequent zijn bezuinigen ze zichzelf helemaal weg :P
pi_88954892
al die nitwits die het wel normaal vinden dat er 50 miljoen dollar wordt betaald voor eén chinees vaasje en er op tegen zijn dat er enige subsidie is voor minder kapitalistische
ver-overgewaardeerde kunst zijn wmb een lichtelijk getikt.
megalomaniac
pi_88955538
Misschien moet de sector zich eens constructiever opstellen dan staan schreeuwen op wat pleinen. Te denken valt aan het beter spreiden van de bezuinigingen op de cultuursector en toewerken naar een structurele hervorming van het subsidiepark. Ik zat bijvoorbeeld te denken aan het beperken van de subsidie in zowel tijd als omvang. Een startende kunstenaar kan bijvoorbeeld voor 2 jaar lang 30 % van zijn inkomsten via subsidie verkrijgen, na die periode wordt de subsidie in 2 jaar afgebouwd tot 0 %. Het is niet goed als organisaties in een permanent omgeving van subsidies zitten, dat leidt tot inefficiënt gebruik van middelen en doet afbreuk aan het principe dat er zoveel mogelijk direct gefinancierd moet worden. De meest voor de hand liggende methode is het verkopen van kunstuitingen, maar er kan ook gedacht worden aan sponsoring via private partijen.
pi_88955582
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:48 schreef kitao het volgende:
al die nitwits die het wel normaal vinden dat er 50 miljoen dollar wordt betaald voor eén chinees vaasje en er op tegen zijn dat er enige subsidie is voor minder kapitalistische
ver-overgewaardeerde kunst zijn wmb een lichtelijk getikt.
Ik denk dat je een zeer schrale maatschappij krijgt als je kunst en cultuur wegbezuinigd. Ik vind dat literatuur en theater voor iedereen bereikbaar moeten zijn. Dat verheft het volk.
Dat een particulier zoveel wil betalen voor iets heeft daar niets mee te maken. Ook niet met kunst, dat is gewoon vrije handel.
pi_88955644
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 21:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:Ik denk dat je een zeer schrale maatschappij krijgt als je kunst en cultuur wegbezuinigd. Ik vind dat literatuur en theater voor iedereen bereikbaar moeten zijn.
Het doel is niet, althans bij mij, om een einde te maken uitingen van kunst en cultuur. Het doel is om de sector duurzamer en efficienter te maken door deze minder afhankelijk te maken van subsidies.
pi_88955936
quote:
Goh....is zelfs Bolkensteijn nu al links?
pi_88956039
quote:
Ik denk dat je een zeer schrale maatschappij krijgt als je kunst en cultuur wegbezuinigd. Ik vind dat literatuur en theater voor iedereen bereikbaar moeten zijn. Dat verheft het volk.
Het volk wil Jan Smit, U2 en Oh Cherso.

Mijn sigaren zijn ook elitair geworden foor achterlijk hoge belastingen en dat het volk daar nu niet meer van kan genieten is hun probleem....moeten ze maar individu zijn ipv volk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')