Schreeuw je ook als ze moeten bezuinigen in de zorg en schreeuw je ook als ze moeten bezuinigen op het onderwijs.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:02 schreef karo23 het volgende:
Heb vanmiddag ff flink staan schreeuwen. Check de foto![]()
http://tinyurl.com/2esueqb
De overheid mag ook van mij best een wat minder grote rol spelen in de cultuursector, maar dit heeft niks te maken met een efficiëntieverbetering. De subsidiekraan wordt dichtgedraaid én de btw gaat omhoog. Als je de sector wilt verbeteren, moet je haar niet verlammen. Het nieuwe cultuurbeleid is niet meer dan een ondoordachte bezuiniging die weinig oplevert maar wel veel schade aanricht.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:21 schreef Nielsch het volgende:
Het lijkt me heel goed dat cultuurverstrekkers gaan nadenken over efficiëntere manieren om cultuur aan te bieden. Het is helemaal niet raar dat deze subsidiekraan dichtgaat.
Wat een simplificatie van de werkelijkheid. Er gaan talloze mensen naar een concert, theaterstuk of wat dan ook en dat zijn voor het merendeel helemaal geen absurdistische 'geitendansen'. Dát er geëxperimenteerd wordt lijkt me bovendien alleen maar goed, beter dan een sector in stilstand in elk geval. En tja, niet elk experiment slaagt, maar dat geeft alleen maar aan dat er echt vernieuwend wordt gedacht en heel veel experimentele ideeën slaan ook wèl aan.quote:Als er slechts 3 man en een paardenkop interesse hebben om naar een of andere Tibetaanse Honkytonk Geitendans te gaan kijken, is het niet aan de rest van Nederland om dat te betalen.
Kunst en cultuur is prijzig, maar wel zeer waardevol. Het moet in mijn ogen voor iedereen mogelijk en betaalbaar zijn om van hoogwaardige kunst en cultuur te genieten en daarom ben ik voorstander van financiële ondersteuning van de sector.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
Subsidie op kunst en cultuur is er toch alleen omdat er te weinig mensen in NL interesse in hebben en men het toch belangrijk schijnt te vinden?
Dat is volgens mij toch echt niet het uitgangspunt, en dat is maar goed ook.quote:Ik dacht altijd dat de meerderheid geld in NL....
Als er talloze mensen op concerten afgaan, theaterstukken bezoeken, en in grote getalen naar de opera gaan voor wat Schubbert, dan zal dat zichzelf met alle gemak van de wereld wel kunnen bedruipen... toch zie ik heel wat mensen van Lowlands aan deze actie meedoen, staan er heel wat acteurs en musical sterren vooraan in beeld om hun zegje te doen...quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:30 schreef Corkscrew het volgende:
Wat een simplificatie van de werkelijkheid. Er gaan talloze mensen naar een concert, theaterstuk of wat dan ook en dat zijn voor het merendeel helemaal geen absurdistische 'geitendansen'. Dát er geëxperimenteerd wordt lijkt me bovendien alleen maar goed, beter dan een sector in stilstand in elk geval. En tja, niet elk experiment slaagt, maar dat geeft alleen maar aan dat er echt vernieuwend wordt gedacht en heel veel experimentele ideeën slaan ook wèl aan.
Definieer hoogwaardige kunst, wat dat is een zweefterm volgens mij.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:32 schreef Corkscrew het volgende:
Kunst en cultuur is prijzig, maar wel zeer waardevol. Het moet in mijn ogen voor iedereen mogelijk en betaalbaar zijn om van hoogwaardige kunst en cultuur te genieten en daarom ben ik voorstander van financiële ondersteuning van de sector.
Heb je het filmpje van de NOS gezien? Het is zelfs nog erger: het zijn schreeuwerds van de basisschool.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:11 schreef Sachertorte het volgende:
Laten we hopen dat het angstschreeuwen zijn.
Ja gezien.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:32 schreef Picchia het volgende:
[..]
Heb je het filmpje van de NOS gezien? Het is zelfs nog erger: het zijn schreeuwerds van de basisschool.
kan ook moeilijk rechts genoemd worden, die barbaren kennen geen cultuur.quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:07 schreef kontknager het volgende:
Eindelijk een slot op die linkse geldverslindende hobby's
Ik denk dat je een zeer schrale maatschappij krijgt als je kunst en cultuur wegbezuinigd. Ik vind dat literatuur en theater voor iedereen bereikbaar moeten zijn. Dat verheft het volk.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:48 schreef kitao het volgende:
al die nitwits die het wel normaal vinden dat er 50 miljoen dollar wordt betaald voor eén chinees vaasje en er op tegen zijn dat er enige subsidie is voor minder kapitalistische
ver-overgewaardeerde kunst zijn wmb een lichtelijk getikt.
Het doel is niet, althans bij mij, om een einde te maken uitingen van kunst en cultuur. Het doel is om de sector duurzamer en efficienter te maken door deze minder afhankelijk te maken van subsidies.quote:Op zaterdag 20 november 2010 21:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:Ik denk dat je een zeer schrale maatschappij krijgt als je kunst en cultuur wegbezuinigd. Ik vind dat literatuur en theater voor iedereen bereikbaar moeten zijn.
Goh....is zelfs Bolkensteijn nu al links?quote:Eindelijk een slot op die linkse geldverslindende hobby's
Het volk wil Jan Smit, U2 en Oh Cherso.quote:Ik denk dat je een zeer schrale maatschappij krijgt als je kunst en cultuur wegbezuinigd. Ik vind dat literatuur en theater voor iedereen bereikbaar moeten zijn. Dat verheft het volk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |