Waarschijnlijk heb je meerdere malen een dikke overwaarde in je zak gestoken?quote:Op maandag 22 november 2010 20:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan had ik ook nooit kunnen bouwen, we hebben thuis een hele sjagger historie
Mijn mind is multi-track, daarom ben ik ook zo goed in het kiezen van de juiste trackquote:Op maandag 22 november 2010 20:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
misschien heb je gewoon een one-track mind, dat kan wel
Ik weet van thuis uit verrekte goed dat geld niet gratis is, en anders wist het wel van reize in den vreemdequote:Op maandag 22 november 2010 20:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je meerdere malen een dikke overwaarde in je zak gestoken?
Waarom goed onderhandelen als je geld toch gratis is?
Geld is gratis voor de bank, dus wat is de werkelijke waarde dan nog? Enkel het vertrouwen dat mensen er in hebben.quote:Op maandag 22 november 2010 20:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik weet van thuis uit verrekte goed dat geld niet gratis is, en anders wist het wel van reize in den vreemde![]()
Noem het minachting... ik besef anders heel goed dat wij hier in het paradijs leven ten koste van anderen. Feitelijk zijn wij in het westen de parasieten van de wereld, we lijken wel allemaal bankiersquote:Jij mag een beetje minachtend daarover plegen te doen, maar ik besef verdomde goed hoe goed ik het heb.
humbugquote:Op maandag 22 november 2010 21:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Geld is gratis voor de bank, dus wat is de werkelijke waarde dan nog? Enkel het vertrouwen dat mensen er in hebben.
heb je zelf in de handquote:Noem het minachting... ik besef anders heel goed dat wij hier in het paradijs leven ten koste van anderen. Feitelijk zijn wij in het westen de parasieten van de wereld, we lijken wel allemaal bankiers
True.... de werkelijke waarde is gelijk aan toiletpapier.quote:
Ik koop alleen maar fair trade producten en gooi geen biobrandstof in mijn hummer.quote:heb je zelf in de hand
Ik zorg dat een aantal mensen (positief ingesteld, en die graag vooruit willen, en de handjes uit de mauwen willen steken) 9000 km hier vandaan meeprofiteren van het feit dat ik geld 'geroofd' heb van een NL multinational, zodat die een beter leven voor hun gezin kunnen opbouwen. Wat doe jij (behalve mauwen en brullen?)
en dat terwijl 99% van de wereldbevolking gewoon blij is als zij en hun gezin te eten hebben, en als hun kinderen het gewoon iets beter krijgen. Zijn niet bezig met koop en huurwoningen en huizenbubblesites en egos enzoquote:Op maandag 22 november 2010 21:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
True.... de werkelijke waarde is gelijk aan toiletpapier.
[..]
Ik koop alleen maar fair trade producten en gooi geen biobrandstof in mijn hummer.
Daarnaast geef ik enkele procenten van mijn inkomen uit aan kindertjes in de derde wereld die zodoende onderwijs kunnen genieten. De jeugd heeft de toekomst en verdient het om een betaalbare koopwoning te kunnen kopen
Natuurlijk is mijn positie afhankelijk van mijn mening over de markt (en niet andersom). Als ik geloof dat ING gaat dalen dan ga ik daar niet long in. En vice versa. Dat geldt toch voor iedereen? Dus ja, je lult mee zoals je porto is. Dat lijkt me logisch. En ook eerlijk.quote:Op maandag 22 november 2010 20:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
mooie verhalen. Als... als... als.....
Feit is dat mensen kiezen voor kopen of huren naar gelang hun levenssituatie. En de markt is altijd effcicient, toch, zoals je pleegt te zeggen, of geldt dat alleen voor aandelen en niet voor huizen (naar gelang je exposure)?
Ja, het is moelijk te zeggen wat duur is of goedkoop. Was Aegon duur op 50 euro of is Aegon goedkoop op 5? Wie het weet mag het zeggen.quote:Is het duur, of niet? In Sydney 8,000 euro / m2, en dat met een rente van >7% en geen HRA. Is Nederland duur of niet? In Chennai > 4,000 euro/ m2 in RA Puram, circa 2,000 euro /m2 in slechte wijken met een rente van >9% en geen HRA. In Mumbai een veelvoud. SIngapore idem.Zegt u het maar.
Ik heb helemaal geen onderbuikstandpunt. Ik praat ook nooit van huur- danwel leentokkies. Als ik denk dat het voor mij gunstig is om iets te kopen of te verkopen doe ik dat. Zo handel ik. Wat de politiek als standpunt heeft mbt de HRA is in dezen voor mij irrelevant. Het is een gegeven feit en dat is het dan.quote:Obsessief timen heeft m.i. geen nut. Niet in het verleden, en niet in de toekomst. Voor elk standpunt is wel een rekensommetje te maken. Het is niet meer dan onderbouwing voor het onderbuik standpunt reeds ingenomen.
En dan te bedenken dat ik geen gezin en kinderen heb en me toch nog om ze bekommer. Ik zou mezelf eigenlijk heilig moeten verklarenquote:Op maandag 22 november 2010 22:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en dat terwijl 99% van de wereldbevolking gewoon blij is als zij en hun gezin te eten hebben, en als hun kinderen het gewoon iets beter krijgen. Zijn niet bezig met koop en huurwoningen en huizenbubblesites en egos enzo
deels waar, met dien verstande dat aandelenmarkt minder efficient is als jij verondersteld. Met name door de vele 'professionele' partijen die de markt sturen, en da's bij de woningmarkt niet het geval. Desondanks is de woningmarkt logger, en zeker anders van 'aard'. In weerwil van de toon in deze topic zijn huizen primar een levensbehoefte, en niet een speculatieve positie.quote:Op maandag 22 november 2010 22:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk is mijn positie afhankelijk van mijn mening over de markt (en niet andersom). Als ik geloof dat ING gaat dalen dan ga ik daar niet long in. En vice versa. Dat geldt toch voor iedereen? Dus ja, je lult mee zoals je porto is. Dat lijkt me logisch. En ook eerlijk.
Verder denk ik dat de huizenmarkt inderdaad fors minder efficient is dan bijv. de aandelenmarkt. Hier kan ik ook wel een aantal redenen voor aanvoeren:
1) Huizen zijn allemaal uniek. Aandelen zijn allemaal identiek.
2) De huizenmarkt is onnoemelijk veel trager dan de aandelenmarkt. Als er een negatief economisch cijfer bekend wordt dan dalen de aandelenkoersen in een fractie van een seconde. Als er een negatief bericht over de huizenmarkt in de media komt loopt niemand de tuin in om de prijs op zijn verkoopbord met een procent aan te passen.
3) Huizen zijn primair een levensbehoefte, iets dat mensen nodig hebben. Aandelen zijn primair bedoeld om geld mee te verdienen en niks anders. Als je fijn woont maakt het je niks uit of de huizenprijzen (inclusief de prijs van het jouwe) met 10% daalt. Als je zeker zou weten dat een aandeel in je porto dat gaat doen, dan verkoop je altijd ogenblikkelijk.
Aegon is altijd te duur, maar da's mijn tik I guess. Aegon is gewoon een baggerbedrijf met een te creatieve reporting afdeling, maar da's mijn meningquote:Ja, het is moelijk te zeggen wat duur is of goedkoop. Was Aegon duur op 50 euro of is Aegon goedkoop op 5? Wie het weet mag het zeggen.
ik heb helemaal niks met inflatie gecorrigeerd. Ik bedoel, inflatie gecorrigeerd zijn reeele rendementen op banktegoeden ook -/- 2%, wat kan ik daarmee? Uiteindelijk gaat het gewoon om de pecunia die ik ter beschikking heb (absoluut dus). Prijzen gaan op en neer, big deal, da's altijd zo geweest. Wat ik wel weet is dat huizen nooit goedkoop zullen worden. Die ervaring heb ik, ruim dertig jaar eigen bewuste ervaring en daarvoor de ervaring van mijn ouders. Het is zo primair dat er altijd een markt voor is. Wie hoopt op substantiele dalingen, zal bedrogen uitkomen, en timen is nagenoeg onmogelijk. Misschien daling onder invloed van sterke stijging van rente of werkloosheid (dat eerste geloof ik wel in op lange lange termijn, maar dat laatste absoluut niet), maar maakt dat woningen meer betaalbaar? Meer bepalend is in welke levensfase je zit, hoeveel behoefte je aan zekerheid hebt (ook gezinssituatie), in hoeverre je wel of niet flexibel wenst te zijn, etc. Dat soort van persoonlijke factoren zijn meer bepalend dan al die objectieve zaken. Nagenoeg niemand gaat op basis van grafiekjes de afweging maken om wel of niet een huis te kopen (ja, alleen op FOK! ;-) )quote:Ik ben helemaal geen huizencrash-fundamentalist. Voor dit jaar voorspelde ik een stagnerende, zich niet herstellende markt met een daling van de prijzen van ca. 5% (inflatiegecorrigeerd). Ik zat daar in ieder geval niet ver langs.
punt is dat 'de markt' er niet is. Ik zie dat een deel van de markt ten dode opgeschreven is (waar er veel van is), en een deel van de markt heftig om geconcurreerd wordt (en nog heftiger zal worden; waar er weinig van is, en waar de vraag het aanbod duurzaam zal overschrijden). De woningmarkt is nou typisch niet iets waar subsitutie plaats vindt. Wie in A'dam wil wonen, wijkt niet uit naar Dronten, ook niet als dat de helft in prijs scheelt. Yep, wie in Emmeloord woont, misschien wel :-)quote:Ik heb helemaal geen onderbuikstandpunt. Ik praat ook nooit van huur- danwel leentokkies. Als ik denk dat het voor mij gunstig is om iets te kopen of te verkopen doe ik dat. Zo handel ik. Wat de politiek als standpunt heeft mbt de HRA is in dezen voor mij irrelevant. Het is een gegeven feit en dat is het dan.
Of de HRA goed of slecht is (ik denk slecht want marktverstorend) is een politieke discussie. Maar dat zal mij er niet van weerhouden om een hypotheek met HRA te nemen of niet. Mijn inschatting dat de HRA een goede kans maakt om binnen nu en vier jaar gekort te worden beïnvloedt mijn marktinschatting natuurlijk wel.
Ik woon nu goed en hoef niet weg. Als ik denk dat het opportuun is naar een koophuis te switchen doe ik dat waarschijnlijk. Nu vind ik het daar te vroeg voor, want ik denk (en zie) dat de markt nog verder zakt. Als ik niet tevreden was met mijn woning dan zou ik wellicht toch kopen en het verlies voor lief nemen. Zoveel is het nu ook weer niet. In ieder geval ga ik voor 15.000 euro niet een jaar lang tegen mijn zin wonen.
niet iedereen beoordelen naar je eigen verwrongen geest, he ;-)quote:Op maandag 22 november 2010 22:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ik geen gezin en kinderen heb en me toch nog om ze bekommer. Ik zou mezelf eigenlijk heilig moeten verklaren![]()
In mijn wereld houdt ik mij bezig met zaken die hun weer niet boeien, lekker belangrijk dus. Bankiers houden zich ook de hele dag alleen maar bezig met geld tellen, die boeit het al helemaal niets dat er iedere dag 35k kleine mensjes sterven aan zaken die heel makkelijk voorkomen hadden kunnen worden. Dat zijn wel ieder dag 35k aan gemiste hypotheken, je zou verwachten dat banken meer in hun eigen belang zouden handelen
irl zijn mijn empatische vermogens een stuk beter ontwikkeld hoorquote:Op maandag 22 november 2010 22:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
niet iedereen beoordelen naar je eigen verwrongen geest, he ;-)
gelukkig maarquote:Op maandag 22 november 2010 22:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
irl zijn mijn empatische vermogens een stuk beter ontwikkeld hoor
Aangezien we toch met persoonlijke meningen een generalisatie doorvoeren zal ik maar even vermelden dat ik succesvol van baan geswitched ben met een behoorlijke verhoging qua salaris.quote:Op maandag 22 november 2010 19:52 schreef Garagedeur het volgende:
ICT is best huilen hoor momenteel. Hangt er natuurlijk wel vanaf aan wie je het vraagt: voor een accountmanager is het altijd zomer.
O geloof me, het zal mij aan mijn aarsch oxideren wat mijn huis nu waard is. Het woongenot is namelijk super, zeker voor starters zoals ik + gf.quote:Op maandag 22 november 2010 22:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en dat terwijl 99% van de wereldbevolking gewoon blij is als zij en hun gezin te eten hebben, en als hun kinderen het gewoon iets beter krijgen. Zijn niet bezig met koop en huurwoningen en huizenbubblesites en egos enzo
complot!quote:Op maandag 22 november 2010 23:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
O geloof me, het zal mij aan mijn aarsch oxideren wat mijn huis nu waard is. Het woongenot is namelijk super, zeker voor starters zoals ik + gf.
Dat dit kan in Nederlandquote:Op maandag 22 november 2010 23:15 schreef inXs het volgende:
En toch moet ik stiekem een beetje lachen als ik naar de TV makelaar kijk en een redelijk verwaand meisje op zie gaan naar een appartement van 70m2 in Amsterdam zuid voor 4 ton.......
Is er zo'n tekort aan java programmeurs?quote:Op maandag 22 november 2010 23:20 schreef Scorpie het volgende:
Aangezien we toch met persoonlijke meningen een generalisatie doorvoeren zal ik maar even vermelden dat ik succesvol van baan geswitched ben met een behoorlijke verhoging qua salaris.
Het is nogal lastig een bepaalde doelgroep te vinden in de ICT, denk hierbij aan de Java groep.
En ze hebben nogal wat eisen voor 4 ton! Ze zullen toch echt wat moeten doen aan hun wensenquote:
Denk ook dat huizenprijzen eerder de groei van de economie volgen. Mensen betalen toch een x% van hun inkomen aan "wonen". Zal een soort component van rente, economische groei e.d. zijnquote:Op maandag 22 november 2010 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat je ook niet over het hoofd moet zien is dat de 'inflatie' op huizen altijd veel hoger geweest is dan de overige inflatie. (dus huizenprijzen stegen sneller dan de normale inflatie).
Hoezo.... los van de werkelijkheid? Ze gaan toch echt de ozb verhogen, dat is de realiteit. Noem het gewoon een gezonde correctie want de ozb was vet te weinig de laatste jaren. Tja..... waardestijging van je huis is vervelend en de economische recessie zorgt ervoor dat sommige gemeenten heel veel geld moeten gaan halen bij degene die toch niet weg kunnen rennenquote:Huizenbezitters betalen 3 procent meer ozb
AMERSFOORT - Huizenbezitters zijn volgend jaar gemiddeld iets meer dan 3 procent meer kwijt aan de onroerendezaakbelasting (ozb).
Dat meldde de Vereniging Eigen Huis (VEH) dinsdag op basis van een steekproef naar de woonlasten in 103 gemeenten.
De VEH vindt dat gemeenten te veel ruimte hebben gekregen om hun ozb-opbrengsten te verhogen en pleit voor een vastgesteld maximum waarmee de ozb mag stijgen.
Ook aan rioolrechten zijn mensen volgend jaar gemiddeld meer kwijt, een kleine 5 procent. Alleen de afvalstoffenheffing daalt, namelijk met 1 procent.
Los van de werkelijkheid
Gemiddeld moeten gezinnen 1,7 procent meer betalen aan de totale gemeentelijke woonlasten en alleenstaanden 1,9 procent. In de afgelopen tien jaar is dat percentage weleens hoger geweest, oplopend tot een kleine 8 procent.
Toch noemt de VEH de stijging "los van de werkelijkheid", omdat de gemeenten de laatste paar jaar bij hun berekeningen geen rekening hebben gehouden met de economische neergang, aldus een woordvoerder.
Koggenland
Een aantal gemeenten wijkt flink af van het gemiddelde. De grootste ozb-stijging komt voor in de gemeente Koggenland in Noord-Holland. Daar gaan huiseigenaren 27,8 procent meer ozb betalen.
In Bunschoten gaat de ozb met 25,8 procent omhoog, in Waalre met 15,8 procent en in Groningen met 9 procent. De grootste daling van de ozb is gemeten in Westvoorne (12,7 procent).
© ANP
Ja, behoorlijkquote:Op maandag 22 november 2010 23:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Is er zo'n tekort aan java programmeurs?
Wat een ongelooflijk slecht nieuwsbericht...quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo.... los van de werkelijkheid? Ze gaan toch echt de ozb verhogen, dat is de realiteit. Noem het gewoon een gezonde correctie want de ozb was vet te weinig de laatste jaren. Tja..... waardestijging van je huis is vervelend en de economische recessie zorgt ervoor dat sommige gemeenten heel veel geld moeten gaan halen bij degene die toch niet weg kunnen rennen
quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:25 schreef Sjabba het volgende:
9:00 en de bel gaat. Het is de koerier. Een man van 62 met een gebogen hoofd. Hij slentert naar binnen om de post op te halen. Een goedemorgen of gedag kunnen er niet af. Ik vraag of hij koffie wil waarop hij zegt; dat pak ik zelf wel. Even later zie ik hem zitten, met de koffie in de hand. Ik schuif aan en vraag hem hoe het met hem gaat. Hij zegt; Mwaa. Zijn koffie is inmiddels op en ik vraag of ik een 2e bakje voor hem mag halen. Hij zegt; Voorruit, doe maar. Alsof het een gunst is voor mij. Na het halen van de koffie vraag ik wat er scheelt. Hij mompeld; Ik ben te eigenwijs, wil te veel zelf doen. Waarop ik vraag hoe hij daar zo achter is gekomen.
Hij begint te vertellen; Drie jaar terug is mijn beste collega gestopt, hij was 61 jaar. Hij woonde mooi, had een goed pensioen en zelf nog enkele regelingen getroffen waardoor hij dus kon stoppen met werken. Tevens had die collega een goede baan binnen het bedrijf. Hij had veel diploma's gehaald en ging altijd naar bijeenkomsten of cursussen. Die collega was mijn grote voorbeeld, ik wilde graag wat hij had. Maar ik wilde het wel op mijn manier. Ik vond de cursussen binnen ons bedrijf te ver van de werkelijkheid en van die bijeenkomsten zie ik het nut niet in. jaren geleden ben ik eens bij de bank geweest voor mijn pensioengat. Ik had een brief gekregen en een gladde kerel probeerde me een dure verzekering te verkopen. Dat heb ik mooi niet gedaan, ik heb elke maand zelf wat opzij gezet. Sinds de euro is mijn spaargeld ineens de helft waard geworden. En nu blijkt ook ineens mijn pensioen niet voldoende te zijn om al te kunnen stoppen. Alle vasten lasten zijn weer hoger geworden; ziektekosten, gas/water/licht en ook de huur is dit jaar weer verhoogd. Dat terwijl de huizenprijzen dalen. Die collega van me had een huis gekocht in een nieuwbouwwijk. Ik verklaarde hem voor gek, het was namelijk veel te duur. Nu vertelde hij me laatst dat hij wat overwaarde had opgenomen om zo eerder te kunnen stoppen met werken. Dus ik vroeg hem hoe dat dan werkt. Nou, toen hoorde ik zijn maandlasten, die zijn de helft van mij huur. En mijn woning is veel ouder. Ik kreeg meteen een soort afgunst naar die voormalige collega. Het gevoel alsof ik zijn rekening betaalde. Ik werk immers nog. Het is natuurlijk mijn eigenwijze ik geweest die hier de schuld van is geweest. Altijd maar dwars en niets en niemand geloven.
Hij neemt zijn laatste slok koffie en zegt; Ik moet weer gaan. Anders krijg ik probleem op de zaak. En op mijn leeftijd vind je niet zo snel iets anders meer.
Ik denk bij mezelf; Zo die kerel is lekker vrij in zijn huurwoning.
Juist en in de meeste gevallen is dat kopen. Uiteraard niet de wat iedereen wil hebben en dan maar de hoofdprijs maar gewoon verstandig, vooruit denken. Zie het als een woning en maak er zelf wat van. Kopen is nl altijd voordeliger dan dezelfde woning huren.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:34 schreef Garagedeur het volgende:
Afijn, als je echt handig bent zorg je gewoon dat je (nagenoeg) geen kosten heb voor wonen. Huur of rente + OZB + onderhoud, weggegooid geld is het allemaal.
Mogelijkheden te over om te vermijden dat je melkkoe van de overheid wordt. Dan lekker sparen en tegen de tijd dat je genoeg hebt lekker verkassen naar een warm land waar het leven nog goed is.
Uiteraard zijn die er. Maar onder huurders dus net zo.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:30 schreef Garagedeur het volgende:
[..]
Zal ik ff beginnen met wat spannende verhaaltjes over huizenbezitters die compleet aan de grond zitten? Ik ken er zat in m'n familie en kennissenkring, dus genoeg stof voor een heel topic.
tja dat soort mensen zijn sowieso ontdaan van alle moraal.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:59 schreef xenobinol het volgende:
Ik ken een uitkeringstrekker van 50 die het hele jaar in Spanje zit te genieten van zijn uitkering. Die lacht iedere Nederlander die werkt (of ze nu huren of kopen) uit. Een uitkering trekken is nl. het allergoedkoopste wat je kan doen
Voldoe aan je burgerplicht en meldt hem/haar aan.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:59 schreef xenobinol het volgende:
Ik ken een uitkeringstrekker van 50 die het hele jaar in Spanje zit te genieten van zijn uitkering. Die lacht iedere Nederlander die werkt (of ze nu huren of kopen) uit. Een uitkering trekken is nl. het allergoedkoopste wat je kan doen
Het is niet mijn burgerplicht om mensen te verraden die zo makkelijk misbruik kunnen maken van het systeem. Waar zijn de ambtenaren die moeten toezien om de controle? Die zitten waarschijnlijk de hele dag uit het raam te kijkenquote:Op dinsdag 23 november 2010 12:06 schreef Sjabba het volgende:
Voldoe aan je burgerplicht en meldt hem/haar aan.
Overigens vraag ik me sterk af of ook dit verhaal waar is.
Het werd ook eens tijd, de premie die kamikazeleners moesten betalen voor het afdekken van hun suicidale neigingen was altijd al te laag. Hoezo? geen zeepbel?quote:DNB: premie NHG-hypotheek moet omhoog
De premie die huizenkopers betalen bij het afsluiten van een hypotheek met de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) moet omhoog. De huidige regeling die woningbezitters beschermt tegen een forse restschuld bij gedwongen verkoop kost de overheid te veel geld.
Dat heeft Lex Hoogduin, directeur bij De Nederlandsche Bank (DNB) dinsdag gezegd tijdens een presentatie over financiële stabiliteit. "De premie is op dit moment niet kostendekkend, past niet bij de risico's en moet omhoog", aldus Hoogduin.
Met hoeveel de eenmalige premie, die momenteel 0,55 procent van de hypotheeksom bedraagt, precies omhoog zou moeten, kon de DNB-directeur niet zeggen. In de eerste negen maanden van dit jaar steeg het aantal mensen met een NHG-hypotheek dat hun huis gedwongen moest verkopen met 80 procent tot 985.
bron: NVM
Nicequote:Op dinsdag 23 november 2010 12:37 schreef SeLang het volgende:
Picca's
Let op! Onderstaande plaatjes hebben een logarithmische prijsschaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kun je fijn naast mij een huis gaan huren, ik geeft je dan wel een lift naar de voedselbank eengezien je geen geld meer hebt voor eten en een autoquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:06 schreef Revolution-NL het volgende:
Heerlijk toch die NHG
Als ik mijn hypotheek niet meer kan betalen mag de rest van Nederland hier voor op draaien, net zoals de HRA
Jahoor, en je voelt je wel geroepen om HRA-trekkers tot de orde te roepen. Terwijl dat gewoon is toegestaan. Wat een dubbele moraal weer...quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is niet mijn burgerplicht om mensen te verraden die zo makkelijk misbruik kunnen maken van het systeem. Waar zijn de ambtenaren die moeten toezien om de controle? Die zitten waarschijnlijk de hele dag uit het raam te kijken
iemand?quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:45 schreef inXs het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk slecht nieuwsbericht...
Maar goed als je dus 3% meer kwijt bent aan ozb dan betekend dat dus:
2010 ozb over een koopwoning van 2ton = 181 euro, 2011 dan dus +3% = 186 euro... Dus of ik snap het nieuwsbericht niet? Of er is totaal niets aan de hand?
Zal wel een bericht van die zeepbelspamsite zijn of van Xeno zelf. Typisch geval van elkaar nablaten.quote:
Hoezo dubbele moraal? Denk jij soms dat ik dit soort mensen niet aanspreek op hun gedrag? Ik geef ze alleen niet aan, iets in mijn aard heeft iets tegen het aangeven van mensen om zulke zaken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:16 schreef Sjabba het volgende:
Jahoor, en je voelt je wel geroepen om HRA-trekkers tot de orde te roepen. Terwijl dat gewoon is toegestaan. Wat een dubbele moraal weer...
De bron is de Nederlands Vastgoed Maffiaquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:18 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Zal wel een bericht van die zeepbelspamsite zijn of van Xeno zelf. Typisch geval van elkaar nablaten.
Oja, maar wel campagne voeren tegen de HRA.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo dubbele moraal? Denk jij soms dat ik dit soort mensen niet aanspreek op hun gedrag? Ik geef ze alleen niet aan, iets in mijn aard heeft iets tegen het aangeven van mensen om zulke zaken.
Dat is natuurlijk heel iets anders, steunfraude is al reeds verboden. Dat onze lakse overheid daar helemaal niets aan doet is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:29 schreef Sjabba het volgende:
Oja, maar wel campagne voeren tegen de HRA.
Ok.... je hebt gelijk hij zit 9 maanden per jaar in Spanje, lekker met een andere uitkeringslurker huurt hij daar een huisje. Ze zijn zeer te spreken over de gezondheidszorg in Spanje... ze zijn daar erg blij met Nederlandse verzekerden, die krijgen een eerste klas behandeling. Ik geloof dat hij laatst klaagde dat de overheid daar paal en perk aan ging stellen?quote:Ik geloof er geen zak van dat jij een uitkeringtrekker kent die het hele jaar in Spanje zit. Sinterklaas zeker met zijn AOW?
Sure.....quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk heel iets anders, steunfraude is al reeds verboden. Dat onze lakse overheid daar helemaal niets aan doet is een ander verhaal.
[..]
Ok.... je hebt gelijk hij zit 9 maanden per jaar in Spanje, lekker met een andere uitkeringslurker huurt hij daar een huisje. Ze zijn zeer te spreken over de gezondheidszorg in Spanje... ze zijn daar erg blij met Nederlandse verzekerden, die krijgen een eerste klas behandeling. Ik geloof dat hij laatst klaagde dat de overheid daar paal en perk aan ging stellen?
Vanavond op de buisquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:50 schreef Sjabba het volgende:
Sure.....
Maar als ik jou was zou ik amar eens gaan instappen in de huizenmarkt en wat HRA gaan trekken voordat het straks is afgeschaft, want dan ga je huilen dat je dat nooit hebt gehad. Dan zijn de huizen wel goedkoper maar je hebt nooit HRA gehad. Ik zie het topic al voor me over 8 jaar ofzo.
Je weet het dat gewoon een komedie film is?quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vanavond op de buis
Dan leer je misschien begrijpen waarom we met zijn allen steeds dommer worden. Mensen die nl. wel nadenken planten zich niet snel genoeg voort of wordt het leven extreem moeilijk gemaakt. Dankzij alle bailouts zullen we over 100 jaar een enorme toename kunnen zien in het aantal mensen die instantaan al hun behoeften bevredigt willen zien worden. Hebben we geen geld.... dan lenen we het toch gewoon? Falen wordt beloont en nadenken bestraft
quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vanavond op de buis
Dan leer je misschien begrijpen waarom we met zijn allen steeds dommer worden. Mensen die nl. wel nadenken planten zich niet snel genoeg voort of wordt het leven extreem moeilijk gemaakt. Dankzij alle bailouts zullen we over 100 jaar een enorme toename kunnen zien in het aantal mensen die instantaan al hun behoeften bevredigt willen zien worden. Hebben we geen geld.... dan lenen we het toch gewoon? Falen wordt beloont en nadenken bestraft
Belastingvoordeel is voor de consument. Gisteren berekening gemaakt voor klant. Enerzijds volledig lineair anderszijds volledig spaar. Klant had gezien het netto verschil in woonlasten de eerste 15 (ongeveer) toch een voorkeur voor spaar.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
multitasking![]()
[..]
Ja...... maar..... dan neemt het belastingsvoordeel over de looptijd af![]()
Dat is rampzalig voor de banken![]()
[..]
Beleggingshypotheek en rendement
en waarom suggereer je dat de NHG een wassen neus is? Want kennelijk werkt het aardig goedquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:03 schreef fedsingularity het volgende:
Was deze hier al geplempt?
NHG een wassen neus
AMSTERDAM - De premie die huizenkopers betalen bij het afsluiten van een hypotheek met de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) moet omhoog. De huidige regeling die woningbezitters beschermt tegen een forse restschuld bij gedwongen verkoop kost de overheid te veel geld.
Dat heeft Lex Hoogduin, directeur bij De Nederlandsche Bank (DNB) dinsdag gezegd tijdens een presentatie over financiële stabiliteit.
''De premie is op dit moment niet kostendekkend, past niet bij de risico's en moet omhoog'', aldus Hoogduin. Met hoeveel de eenmalige premie, die momenteel 0,55 procent van de hypotheeksom bedraagt, precies omhoog zou moeten, kon de DNB-directeur niet zeggen.
In de eerste negen maanden van dit jaar steeg het aantal mensen met een NHG-hypotheek dat hun huis gedwongen moest verkopen met 80 procent tot 985.
In Nederland zijn veel hypotheken gefinancierd onder voorwaarden van de Nationale Hypotheek Garantie.Voor deze hypotheken lopen banken geen risico op een restschuld, omdat het Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW) garant staat voor aflossing van het hele leenbedrag. De onderzoekers van NIBC wijzen er op dat bij een daling van de huizenprijzen het vermogen van WEW al snel tekort kan schieten. Mocht deze situatie zich ooit voordoen dan kan WEW een beroep doen op renteloze leningen van de overheid. Benadrukt moet worden dat NHG-voorwaarden uitsluitend het risico op een restschuld van banken afdekt. Huishoudens profiteren van een rentekorting, maar zijn wel aansprakelijk als op enig moment sprake is van een restschuld.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en waarom suggereer je dat de NHG een wassen neus is? Want kennelijk werkt het aardig goed
beantwoord mijn vraag niet: waarom is het een wassen neus?quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:50 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
In Nederland zijn veel hypotheken gefinancierd onder voorwaarden van de Nationale Hypotheek Garantie.Voor deze hypotheken lopen banken geen risico op een restschuld, omdat het Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW) garant staat voor aflossing van het hele leenbedrag. De onderzoekers van NIBC wijzen er op dat bij een daling van de huizenprijzen het vermogen van WEW al snel tekort kan schieten. Mocht deze situatie zich ooit voordoen dan kan WEW een beroep doen op renteloze leningen van de overheid. Benadrukt moet worden dat NHG-voorwaarden uitsluitend het risico op een restschuld van banken afdekt. Huishoudens profiteren van een rentekorting, maar zijn wel aansprakelijk als op enig moment sprake is van een restschuld.
bron: Rabobank
Het waarborgfonds, dat wordt gevuld met premies van huizenkopers, omvat ruim 400 miljoen euro. Het staat garant voor bijna een miljoen hypotheken (tot 265.000 euro) met een gezamenlijke waarde van ongeveer 97 miljard euro.
bron: NRC
Dat zeg ik.quote:
Wel grappig, worden huizen nog onbetaalbaarderquote:In de eerste negen maanden van dit jaar steeg het aantal mensen met een NHG-hypotheek dat hun huis gedwongen moest verkopen met 80 procent tot 985.
Het is géén wassen neus zolang het potje genoeg gevuld is.quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
beantwoord mijn vraag niet: waarom is het een wassen neus?
Mocht deze situatie zich ooit voordoen dan kan WEW een beroep doen op renteloze leningen van de overheid..quote:Op dinsdag 23 november 2010 18:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is géén wassen neus zolang het potje genoeg gevuld is.
Het is wél een wassen neus als de huizenprijzen zo dalen en er zoveel gedwongen verkopen zijn dat het niet meer op te brengen is. Aangezien dat potje schijnbaar maar een half procent van de hypotheeksom is, stelt het potje ook weinig voor als de shit echt de fan hit.
Klopt is raar, doch waar.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:54 schreef tjoptjop het volgende:
Beetje vreemd dat je ontslag en beeindiging van relatie als "buiten eigen schuld" betiteld
Een feest voor mensen met eigen vermogen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:10 schreef dasorakel het volgende:
Is altijd nog goedkoper dan wachten tot je zes maanden de woonlasten niet hebt betaalt. Dan de woning tegen executiewaarde verkopen.
Wat begrijp je niet aan de discrepantie tussen niet kostendekkend en garantiequote:Op dinsdag 23 november 2010 18:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
beantwoord mijn vraag niet: waarom is het een wassen neus?
Wat begrijp je niet aan het feit dat voor de importantie van die discrepantie in eerste instantie alleen van belang is wie het verschil oppikt?quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:33 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan de discrepantie tussen niet kostendekkend en garantie
Jij denkt dat de hypotheeknemer (consument) buiten schot blijft als de pot leeg is?quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het feit dat voor de importantie van die discrepantie in eerste instantie alleen van belang is wie het verschil oppikt?
Als de premie de eventuele schade niet dekt is dat natuurlijk een probleem. Laten we hopen dat het er niet van komt, maar ik vrees dat al die aflossingsvrije leenkneuzen ons als maatschappij nog wel eens het nodige kunnen gaan kostenquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het feit dat voor de importantie van die discrepantie in eerste instantie alleen van belang is wie het verschil oppikt?
'Ze' zitten nu al huilie huilie te toen over een paar knaken extra ozb. Bij tros radar waren er gister nog wat vaste klanten die huilie huilie deden over de amicale houding van hun huisbankier, de verhoging van de NHG premie zal ook met hetzelfde gejammer verwelkomt wordenquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:58 schreef fedsingularity het volgende:
Jij denkt dat de hypotheeknemer (consument) buiten schot blijft als de pot leeg is?
Hoezo..... alsof de premie nu al reeds geen grap isquote:Op dinsdag 23 november 2010 20:13 schreef dasorakel het volgende:
laat die verhoging van de premie maar komen... wel na 1 april por favore
jaquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:58 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Jij denkt dat de hypotheeknemer (consument) buiten schot blijft als de pot leeg is?
de enige die consequent huilie huilie doet, ben jezelf hoorquote:Op dinsdag 23 november 2010 20:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
'Ze' zitten nu al huilie huilie te toen over een paar knaken extra ozb. Bij tros radar waren er gister nog wat vaste klanten die huilie huilie deden over de amicale houding van hun huisbankier, de verhoging van de NHG premie zal ook met hetzelfde gejammer verwelkomt worden
de vraag is natuurlijk altijd voor hoelang. Place your betsquote:Op dinsdag 23 november 2010 20:22 schreef fedsingularity het volgende:
Hell, zelfs DAM is al weer bijna terug.
Hmm met DAM kunnen we tijd beter in topics uitdrukken, ik denk 3 huizenmarkttopicsquote:Op dinsdag 23 november 2010 20:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
de vraag is natuurlijk altijd voor hoelang. Place your bets
Dat vrees ik niet, dat weet ik wel zeker.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als de premie de eventuele schade niet dekt is dat natuurlijk een probleem. Laten we hopen dat het er niet van komt, maar ik vrees dat al die aflossingsvrije leenkneuzen ons als maatschappij nog wel eens het nodige kunnen gaan kosten
Zou hij al onder een brug wonen? Mmm.... laat ik die vraag even houden tot zijn wederopstanding, dat schijnt dit jaar samen te vallen met de geboorte van een andere verlosserquote:Op dinsdag 23 november 2010 20:22 schreef fedsingularity het volgende:
Ach zolang we dit soort berichten dagelijks voorgeschoteld krijgen zal de huizenmarkt niet erg vlot aantrekken dus we kunnen er nog lang over discussieren![]()
Hell, zelfs DAM is al weer bijna terug.
De oerknal ontstond uit het niets, deze klapper is echter het gevolg van hebberige leeghoofdenquote:
it takes one to know onequote:Op dinsdag 23 november 2010 20:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De oerknal ontstond uit het niets, deze klapper is echter het gevolg van hebberige leeghoofden
Men heeft het ook allemaal maar laten gebeuren. Hoofdschuldige is de overheid. Aflossingsvrije producten bestaan toch vooral dankzij de HRA. De HRA heeft dit soort producten aantrekkelijk gemaakt. Het motto was en is nog steeds: hoe minder je aflost, hoe meer belastingteruggave je krijgt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De oerknal ontstond uit het niets, deze klapper is echter het gevolg van hebberige leeghoofden
It takes two to tangoquote:
ik betaal anders nog steeds meer netto hypotheek rente dan ik netto rente ontvang op spaartegoeden. Dus het lijkt me niet voordeliger hoor.quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Men heeft het ook allemaal maar laten gebeuren. Hoofdschuldige is de overheid. Aflossingsvrije producten bestaan toch vooral dankzij de HRA. De HRA heeft dit soort producten aantrekkelijk gemaakt. Het motto was en is nog steeds: hoe minder je aflost, hoe meer belastingteruggave je krijgt.
Heb je veel spaargeld opgebouwd, dan mag je daar belasting over gaan betalen. Bouw je veel te veel schuld op, dan is je beloning 'n behoorlijk bedrag aan HRA. Dat is vragen om problemen.
Maar goed, over pakweg 25 jaar had natuurlijk niemand van de heren politici het aan zien komen en dat er sprake is van een dusdanige noodtoestand dat de belastingbetaler op mag draaien voor allerlei vunzige en onverantwoorde financiele avontuurtjes van leenkneusjes.
De meeste leenkneusjes hebben geen spaargeld, dus dan is het interessanter om je schulden uit te laten staan. Het is ook interessanter om je geld op een IJslandse bank te zetten i.p.v. het te besteden aan inlossing van een deel van je hypotheek. Dat vind ik krom.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik betaal anders nog steeds meer netto hypotheek rente dan ik netto rente ontvang op spaartegoeden. Dus het lijkt me niet voordeliger hoor.
Maar misschien komt het omdat ik geen leenkneusje ben
Dat noopt me tot de stellng dat er maar een beperkt aantal leenkneusjes zijn, in weerwil met het gemak waarmee met die term (en andere termen) gesmeten wordt in dit topic.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
De meeste leenkneusjes hebben geen spaargeld, dus dan is het interessanter om je schulden uit te laten staan. Het is ook interessanter om je geld op een IJslandse bank te zetten i.p.v. het te besteden aan inlossing van een deel van je hypotheek. Dat vind ik krom.
Nederland heeft n relatief lage werkloosheid. Zolang mensen kunnen blijven betalen, kunnen problemen voor zich uit worden geschoven en merk je er niet veel van. Het echte probleem komt over pakweg 25 jaar wel naar boven. Dan moeten de hypotheken op allerlei vinexblokkendozen en rijtjescontainers afgelost worden en dat gaat dan in een groot aantal gevallen niet lukken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat noopt me tot de stellng dat er maar een beperkt aantal leenkneusjes zijn, in weerwil met het gemak waarmee met die term (en andere termen) gesmeten wordt in dit topic.
Overigens is het tweede deel ook niet waar. Zeg maar waar ik thans een netto hoger rendement op spaargelden kan kringen dan netto rente betaal. Twee jaar geleden was dat anders, inderdaad, overigens.
Schaf de HRA af en bijna iedereen met een aflossingsvrije hypotheek blijkt een kneus te zijn.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat noopt me tot de stellng dat er maar een beperkt aantal leenkneusjes zijn, in weerwil met het gemak waarmee met die term (en andere termen) gesmeten wordt in dit topic.
Overigens is het tweede deel ook niet waar. Zeg maar waar ik thans een netto hoger rendement op spaargelden kan kringen dan netto rente betaal. Twee jaar geleden was dat anders, inderdaad, overigens.
Mensen die niet sparen en 'n aflossingsvrije hypotheek hebben waarbij de lening niet wordt gedekt door de waarde van de woning zijn sowieso een leenkneus. Wordt de waarde wel gedekt door de woning, dan zijn ze over 'n jaar of 25, als ze de lening niet in kunnen lossen, alsnog een leenkneus.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Schaf de HRA af en bijna iedereen met een aflossingsvrije hypotheek blijkt een kneus te zijn.
En wat te denken van de kosten van de vergrijzing en de enorme staatsschuld.... denk jij dat de koopkracht van mensen nog gaat toenemen? En dan heb ik het nog niet eens over de veranderende wereld, de toekomstige energie en grondstoftekorten.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:14 schreef Halcon het volgende:
Nederland heeft n relatief lage werkloosheid. Zolang mensen kunnen blijven betalen, kunnen problemen voor zich uit worden geschoven en merk je er niet veel van. Het echte probleem komt over pakweg 25 jaar wel naar boven. Dan moeten de hypotheken op allerlei vinexblokkendozen en rijtjescontainers afgelost worden en dat gaat dan in een groot aantal gevallen niet lukken.
Het fiscaal stimuleren van schulden maken is verderfelijk en verachtelijk.quote:Nu lukt je dat haast niet. De hypotheekrente is relatief hoog in vergelijking met voorgaande jaren. Echt heel relevant is het ook niet, want de mensen waar we het nu over hebben, hebben vooral schuld en juist geen spaargeld.
Dat zou een goed begin zijn.quote:Om de situatie op termijn wat gezonder te maken zou NL schuldafbouw interessanter moeten maken en schuldopbouw minder interessant. De HRA ineens afschaffen zal wel niet gebeuren, maar een alternatief zou bv. kunnen zijn door de HRA te beperken tot max. 90% van de aankoopprijs en de grondslag voor het HRA trekken annuitair dalend te laten zijn over een periode van maximaal 25 jaar.
Leentokkies will be leentokkiesquote:Daarmee kunnen we niet garanderen dat leenkneuzen zich niet tot hun nek toe in de schulden steken en niets doen aan schuldafbouw, maar wel dat het interessanter wordt om schulden af te lossen i.p.v. op te bouwen en dat zal meer mensen bewegen om iets te doen aan schuldafbouw (en dus bezitsopbouw) i.p.v. allerlei schulden aan te gaan en deze voor zich uit te schuiven.
Ik heb de afgelopen maanden diverse kneuzen gesproken die toch wel baalde dat ze zich tot hun oogballen toe hebben laten financieren op het hoogtepunt van de zeepbel.... volgens de meesten lag het aan de nesteldrang van hun vriendin/vrouwquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:23 schreef Halcon het volgende:
Mensen die niet sparen en 'n aflossingsvrije hypotheek hebben waarbij de lening niet wordt gedekt door de waarde van de woning zijn sowieso een leenkneus. Wordt de waarde wel gedekt door de woning, dan zijn ze over 'n jaar of 25, als ze de lening niet in kunnen lossen, alsnog een leenkneus.
Er zijn veel meer leenkneuzen dan velen denken. Nu komt alleen de echte stront naar boven. De leenkneuzen die hun baantje niet hebben kunnen behouden. Nogmaals: de werkloosheid is relatief laag in Nederland. Daardoor kunnen veel problemen vooruitgeschoven worden.
Klopt. De schulden moeten ooit afgerekend worden en intussentijd mag er rente worden betaald. Hoe hoger de schuld, hoe lastiger de herfinanciering en hoe hoger de rente. De pensioenen zijn gezien de vergrijzing onzeker en met het binnenhalen van kansloze migranten gaat NL de oorlog niet winnen. Dat gaat de knal over een paar decennia allemaal nog wat harder maken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En wat te denken van de kosten van de vergrijzing en de enorme staatsschuld.... denk jij dat de koopkracht van mensen nog gaat toenemen? En dan heb ik het nog niet eens over de veranderende wereld, de toekomstige energie en grondstoftekorten.
[..]
Het fiscaal stimuleren van schulden maken is verderfelijk en verachtelijk.
[..]
Dat zou een goed begin zijn.
[..]
Leentokkies will be leentokkies
quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen maanden diverse kneuzen gesproken die toch wel baalde dat ze zich tot hun oogballen toe hebben laten financieren op het hoogtepunt van de zeepbel.... volgens de meesten lag het aan de nesteldrang van hun vriendin/vrouw![]()
Vrouwen willen vooral een 'rijke' maar niet al te intelligente kneus
begin je al te begrijpen waarom de HRA niet afgeschaft zal worden?quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Schaf de HRA af en bijna iedereen met een aflossingsvrije hypotheek blijkt een kneus te zijn.
Dus als de lening wel gedekt wordt door de waarde van de woning (maar je kunt de lening niet inlossen en niet 'verlengen') en je verkoopt de woning, waar je dan meer dan 25 jaar, goedkoop en met plezier hebt gewoont, en je lost daarmee (ruimschoots?) de lening af en komt vervolgens de woning naast jou of Xeno huren ben je alsnog een leenkneus?quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:23 schreef Halcon het volgende:
Mensen die niet sparen en 'n aflossingsvrije hypotheek hebben waarbij de lening niet wordt gedekt door de waarde van de woning zijn sowieso een leenkneus. Wordt de waarde wel gedekt door de woning, dan zijn ze over 'n jaar of 25, als ze de lening niet in kunnen lossen, alsnog een leenkneus.
Dan moet je dus gedwongen je woning verkopen omdat je niet in kunt staan voor je schulden... Dat neigt toch naar het zijn van een leenkneus.quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus als de lening wel gedekt wordt door de waarde van de woning (maar je kunt de lening niet inlossen en niet 'verlengen') en je verkoopt de woning, waar je dan meer dan 25 jaar, goedkoop en met plezier hebt gewoont, en je lost daarmee (ruimschoots?) de lening af en komt vervolgens de woning naast jou of Xeno huren ben je alsnog een leenkneus?
De logica is weer ver te zoeken. Helaas.
Lees dat nog eens en denk er even goed over na..... alsof dat stelletje opportunisten ook nog maar enigsinds de controle heeftquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
in de financiele en fiscale wereld bestaat 1 essentiele wet: wat niet wenselijk is gebeurd niet.. Kut voor je.
Overheden, bedrijven, individuen. Ze doen 't allemaal!quote:Op dinsdag 23 november 2010 21:14 schreef Halcon het volgende:
i.p.v. allerlei schulden aan te gaan en deze voor zich uit te schuiven.
reality sucksquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Lees dat nog eens en denk er even goed over na..... alsof dat stelletje opportunisten ook nog maar enigsinds de controle heeft
Echt.... dat soort gedrag is zeer verontrustend. Mijn broer vertelde laatst over een collega die een andere auto moest kopen omdat de benzine te duur was geworden. Nu kwam hij iedere maand geld te kortquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:30 schreef Halcon het volgende:
Zoals al werd gezegd: it takes two to take the tango. In menig blokkendoos bewoond door leenkneusjes staat ook wel 'n beertender en 'n iets te grote LED-TV waarop manlief naar Feyenoord kan kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |