quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:25 schreef Sjabba het volgende:
9:00 en de bel gaat. Het is de koerier. Een man van 62 met een gebogen hoofd. Hij slentert naar binnen om de post op te halen. Een goedemorgen of gedag kunnen er niet af. Ik vraag of hij koffie wil waarop hij zegt; dat pak ik zelf wel. Even later zie ik hem zitten, met de koffie in de hand. Ik schuif aan en vraag hem hoe het met hem gaat. Hij zegt; Mwaa. Zijn koffie is inmiddels op en ik vraag of ik een 2e bakje voor hem mag halen. Hij zegt; Voorruit, doe maar. Alsof het een gunst is voor mij. Na het halen van de koffie vraag ik wat er scheelt. Hij mompeld; Ik ben te eigenwijs, wil te veel zelf doen. Waarop ik vraag hoe hij daar zo achter is gekomen.
Hij begint te vertellen; Drie jaar terug is mijn beste collega gestopt, hij was 61 jaar. Hij woonde mooi, had een goed pensioen en zelf nog enkele regelingen getroffen waardoor hij dus kon stoppen met werken. Tevens had die collega een goede baan binnen het bedrijf. Hij had veel diploma's gehaald en ging altijd naar bijeenkomsten of cursussen. Die collega was mijn grote voorbeeld, ik wilde graag wat hij had. Maar ik wilde het wel op mijn manier. Ik vond de cursussen binnen ons bedrijf te ver van de werkelijkheid en van die bijeenkomsten zie ik het nut niet in. jaren geleden ben ik eens bij de bank geweest voor mijn pensioengat. Ik had een brief gekregen en een gladde kerel probeerde me een dure verzekering te verkopen. Dat heb ik mooi niet gedaan, ik heb elke maand zelf wat opzij gezet. Sinds de euro is mijn spaargeld ineens de helft waard geworden. En nu blijkt ook ineens mijn pensioen niet voldoende te zijn om al te kunnen stoppen. Alle vasten lasten zijn weer hoger geworden; ziektekosten, gas/water/licht en ook de huur is dit jaar weer verhoogd. Dat terwijl de huizenprijzen dalen. Die collega van me had een huis gekocht in een nieuwbouwwijk. Ik verklaarde hem voor gek, het was namelijk veel te duur. Nu vertelde hij me laatst dat hij wat overwaarde had opgenomen om zo eerder te kunnen stoppen met werken. Dus ik vroeg hem hoe dat dan werkt. Nou, toen hoorde ik zijn maandlasten, die zijn de helft van mij huur. En mijn woning is veel ouder. Ik kreeg meteen een soort afgunst naar die voormalige collega. Het gevoel alsof ik zijn rekening betaalde. Ik werk immers nog. Het is natuurlijk mijn eigenwijze ik geweest die hier de schuld van is geweest. Altijd maar dwars en niets en niemand geloven.
Hij neemt zijn laatste slok koffie en zegt; Ik moet weer gaan. Anders krijg ik probleem op de zaak. En op mijn leeftijd vind je niet zo snel iets anders meer.
Ik denk bij mezelf; Zo die kerel is lekker vrij in zijn huurwoning.
Juist en in de meeste gevallen is dat kopen. Uiteraard niet de wat iedereen wil hebben en dan maar de hoofdprijs maar gewoon verstandig, vooruit denken. Zie het als een woning en maak er zelf wat van. Kopen is nl altijd voordeliger dan dezelfde woning huren.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:34 schreef Garagedeur het volgende:
Afijn, als je echt handig bent zorg je gewoon dat je (nagenoeg) geen kosten heb voor wonen. Huur of rente + OZB + onderhoud, weggegooid geld is het allemaal.
Mogelijkheden te over om te vermijden dat je melkkoe van de overheid wordt. Dan lekker sparen en tegen de tijd dat je genoeg hebt lekker verkassen naar een warm land waar het leven nog goed is.
Uiteraard zijn die er. Maar onder huurders dus net zo.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:30 schreef Garagedeur het volgende:
[..]
Zal ik ff beginnen met wat spannende verhaaltjes over huizenbezitters die compleet aan de grond zitten? Ik ken er zat in m'n familie en kennissenkring, dus genoeg stof voor een heel topic.
tja dat soort mensen zijn sowieso ontdaan van alle moraal.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:59 schreef xenobinol het volgende:
Ik ken een uitkeringstrekker van 50 die het hele jaar in Spanje zit te genieten van zijn uitkering. Die lacht iedere Nederlander die werkt (of ze nu huren of kopen) uit. Een uitkering trekken is nl. het allergoedkoopste wat je kan doen
Voldoe aan je burgerplicht en meldt hem/haar aan.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:59 schreef xenobinol het volgende:
Ik ken een uitkeringstrekker van 50 die het hele jaar in Spanje zit te genieten van zijn uitkering. Die lacht iedere Nederlander die werkt (of ze nu huren of kopen) uit. Een uitkering trekken is nl. het allergoedkoopste wat je kan doen
Het is niet mijn burgerplicht om mensen te verraden die zo makkelijk misbruik kunnen maken van het systeem. Waar zijn de ambtenaren die moeten toezien om de controle? Die zitten waarschijnlijk de hele dag uit het raam te kijkenquote:Op dinsdag 23 november 2010 12:06 schreef Sjabba het volgende:
Voldoe aan je burgerplicht en meldt hem/haar aan.
Overigens vraag ik me sterk af of ook dit verhaal waar is.
Het werd ook eens tijd, de premie die kamikazeleners moesten betalen voor het afdekken van hun suicidale neigingen was altijd al te laag. Hoezo? geen zeepbel?quote:DNB: premie NHG-hypotheek moet omhoog
De premie die huizenkopers betalen bij het afsluiten van een hypotheek met de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) moet omhoog. De huidige regeling die woningbezitters beschermt tegen een forse restschuld bij gedwongen verkoop kost de overheid te veel geld.
Dat heeft Lex Hoogduin, directeur bij De Nederlandsche Bank (DNB) dinsdag gezegd tijdens een presentatie over financiėle stabiliteit. "De premie is op dit moment niet kostendekkend, past niet bij de risico's en moet omhoog", aldus Hoogduin.
Met hoeveel de eenmalige premie, die momenteel 0,55 procent van de hypotheeksom bedraagt, precies omhoog zou moeten, kon de DNB-directeur niet zeggen. In de eerste negen maanden van dit jaar steeg het aantal mensen met een NHG-hypotheek dat hun huis gedwongen moest verkopen met 80 procent tot 985.
bron: NVM
Nicequote:Op dinsdag 23 november 2010 12:37 schreef SeLang het volgende:
Picca's
Let op! Onderstaande plaatjes hebben een logarithmische prijsschaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kun je fijn naast mij een huis gaan huren, ik geeft je dan wel een lift naar de voedselbank eengezien je geen geld meer hebt voor eten en een autoquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:06 schreef Revolution-NL het volgende:
Heerlijk toch die NHG
Als ik mijn hypotheek niet meer kan betalen mag de rest van Nederland hier voor op draaien, net zoals de HRA
Jahoor, en je voelt je wel geroepen om HRA-trekkers tot de orde te roepen. Terwijl dat gewoon is toegestaan. Wat een dubbele moraal weer...quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is niet mijn burgerplicht om mensen te verraden die zo makkelijk misbruik kunnen maken van het systeem. Waar zijn de ambtenaren die moeten toezien om de controle? Die zitten waarschijnlijk de hele dag uit het raam te kijken
iemand?quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:45 schreef inXs het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijk slecht nieuwsbericht...
Maar goed als je dus 3% meer kwijt bent aan ozb dan betekend dat dus:
2010 ozb over een koopwoning van 2ton = 181 euro, 2011 dan dus +3% = 186 euro... Dus of ik snap het nieuwsbericht niet? Of er is totaal niets aan de hand?
Zal wel een bericht van die zeepbelspamsite zijn of van Xeno zelf. Typisch geval van elkaar nablaten.quote:
Hoezo dubbele moraal? Denk jij soms dat ik dit soort mensen niet aanspreek op hun gedrag? Ik geef ze alleen niet aan, iets in mijn aard heeft iets tegen het aangeven van mensen om zulke zaken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:16 schreef Sjabba het volgende:
Jahoor, en je voelt je wel geroepen om HRA-trekkers tot de orde te roepen. Terwijl dat gewoon is toegestaan. Wat een dubbele moraal weer...
De bron is de Nederlands Vastgoed Maffiaquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:18 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Zal wel een bericht van die zeepbelspamsite zijn of van Xeno zelf. Typisch geval van elkaar nablaten.
Oja, maar wel campagne voeren tegen de HRA.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo dubbele moraal? Denk jij soms dat ik dit soort mensen niet aanspreek op hun gedrag? Ik geef ze alleen niet aan, iets in mijn aard heeft iets tegen het aangeven van mensen om zulke zaken.
Dat is natuurlijk heel iets anders, steunfraude is al reeds verboden. Dat onze lakse overheid daar helemaal niets aan doet is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:29 schreef Sjabba het volgende:
Oja, maar wel campagne voeren tegen de HRA.
Ok.... je hebt gelijk hij zit 9 maanden per jaar in Spanje, lekker met een andere uitkeringslurker huurt hij daar een huisje. Ze zijn zeer te spreken over de gezondheidszorg in Spanje... ze zijn daar erg blij met Nederlandse verzekerden, die krijgen een eerste klas behandeling. Ik geloof dat hij laatst klaagde dat de overheid daar paal en perk aan ging stellen?quote:Ik geloof er geen zak van dat jij een uitkeringtrekker kent die het hele jaar in Spanje zit. Sinterklaas zeker met zijn AOW?
Sure.....quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk heel iets anders, steunfraude is al reeds verboden. Dat onze lakse overheid daar helemaal niets aan doet is een ander verhaal.
[..]
Ok.... je hebt gelijk hij zit 9 maanden per jaar in Spanje, lekker met een andere uitkeringslurker huurt hij daar een huisje. Ze zijn zeer te spreken over de gezondheidszorg in Spanje... ze zijn daar erg blij met Nederlandse verzekerden, die krijgen een eerste klas behandeling. Ik geloof dat hij laatst klaagde dat de overheid daar paal en perk aan ging stellen?
Vanavond op de buisquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:50 schreef Sjabba het volgende:
Sure.....
Maar als ik jou was zou ik amar eens gaan instappen in de huizenmarkt en wat HRA gaan trekken voordat het straks is afgeschaft, want dan ga je huilen dat je dat nooit hebt gehad. Dan zijn de huizen wel goedkoper maar je hebt nooit HRA gehad. Ik zie het topic al voor me over 8 jaar ofzo.
Je weet het dat gewoon een komedie film is?quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vanavond op de buis
Dan leer je misschien begrijpen waarom we met zijn allen steeds dommer worden. Mensen die nl. wel nadenken planten zich niet snel genoeg voort of wordt het leven extreem moeilijk gemaakt. Dankzij alle bailouts zullen we over 100 jaar een enorme toename kunnen zien in het aantal mensen die instantaan al hun behoeften bevredigt willen zien worden. Hebben we geen geld.... dan lenen we het toch gewoon? Falen wordt beloont en nadenken bestraft
quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vanavond op de buis
Dan leer je misschien begrijpen waarom we met zijn allen steeds dommer worden. Mensen die nl. wel nadenken planten zich niet snel genoeg voort of wordt het leven extreem moeilijk gemaakt. Dankzij alle bailouts zullen we over 100 jaar een enorme toename kunnen zien in het aantal mensen die instantaan al hun behoeften bevredigt willen zien worden. Hebben we geen geld.... dan lenen we het toch gewoon? Falen wordt beloont en nadenken bestraft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |