Fuck iPad met autocorrectie.quote:
Na het nieuws van afgelopen dag kon ik weinig leuks bedenken.quote:
quote:Op donderdag 18 november 2010 23:44 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Na het nieuws van afgelopen dag kon ik weinig leuks bedenken.
Oh wacht. Toch wel! Even aanpassen.
En volgens onze eigen minister is het dus onze eigen schuld.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:45 schreef EllaN het volgende:
[..]
. Hoe kon het ook anders haha.
Maar wel intens rotnieuws inderdaad..
Je had het topic vol gemaaktquote:Op donderdag 18 november 2010 23:54 schreef Clan het volgende:
Ik dacht waar is mijn laatste post, maar er is weer een nieuw topic open?
Weltrusten EllaN.quote:Op donderdag 18 november 2010 23:54 schreef EllaN het volgende:
[..]
Je had het topic vol gemaakt.
Ik ben enorm moe mannen.. Tot morgen.
Die site heb ik wel eens bekeken, die onderste foto van Venlo de 'cantine' die houten fietsrekken die je ziet, die stonden er in de jaren 70 nog.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:03 schreef AchJa het volgende:
Clan, kende je deze site al? http://www.legerplaats.nl/
Volgens mij hebben die sites allemaal dezelfde beheerder, ook van de Nucleaire?quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:26 schreef AchJa het volgende:
Ik zit zo nu en dan nog wel eens te buurten op http://www.41afdva.net/
Nee, ik was van de conventionele.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:29 schreef Clan het volgende:
[..]
Volgens mij hebben die sites allemaal dezelfde beheerder, ook van de Nucleaire?
Questionmark stond verkeerd, ik bedoelde dat de beheerder van de nucleaire ( 19 Afdva ) dezelfde is, Dat is, geloof ik, een zoon van iemand die bij één van die onderdelen heeft gezeten.quote:
Dat zou maar zo kunnen, heb er eigenlijk nooit op gelet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:45 schreef Clan het volgende:
[..]
Questionmark stond verkeerd, ik bedoelde dat de beheerder van de nucleaire ( 19 Afdva ) dezelfde is, Dat is, geloof ik, een zoon van iemand die bij één van die onderdelen heeft gezeten.
De rekenaars van defensie die artilleristen! Bekap kaarten, krt's, miswijzing los kwadrant, "vlakje, vlakje"...quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:51 schreef Clan het volgende:
Tegenwoordig gaat dat veelal met de computer bij de artillerie, wij hadden nog boeken met alle gradenstelsels erin, die gradenstelsels waren nog door Napoleon opgezet, Had je de booggraden, artilleriegraden ( nulletje nulletje/ nulletje ) en de decimale graden ( gon ) hoe dat allemaal in zijn werk ging weet ik ook allemaal niet meer, twee keer op herhaling geweest, en als de opperwachtmeester er niet bijstond ging dat verkeerd, de berekeningen werden in een tentje gedaan, en de schaarkijker controleerde dan hoe dicht je bij het doel was. Eerst begon 1 houwizer te peilen, en als je in de buurt van het doel kwam, richtten alle Houwitzers ( getrokken toestellen ) zich op dat punt, en dan was het 'pompen'
De colimator! Die was ik al helemaal vergeten!quote:
Lol, was de naam kwijt! Kwam niet verder dan HRP1!quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De colimator! Die was ik al helemaal vergeten!
Ik vind ineens allemaal filmpjes van de Afdva op youtube, nooit eerder gezien, die houwitzer was idd uit 1944, net als de M1 Carabine die we hadden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Shit zeg. Ik heb wat uren naar dat ding zitten staren door mijn richtmiddelen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lol, was de naam kwijt! Kwam niet verder dan HRP1!
M109?quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Shit zeg. Ik heb wat uren naar dat ding zitten staren door mijn richtmiddelen.
quote:
Haha, #3 en plv stuco!quote:
Kijk maar naar ons. Van dipli's naar sm.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Juist! Dat werden alleen de slimmeren onder de plichtigen
Een wig of een keg? Een wig is vrij licht, maar een keg op je boekenkast...quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:16 schreef Vronsky het volgende:
Haha, dus mijn vader had vandaag z'n afscheid feest vanwege z'n pensioen, heeft 40 jaar lang veel militair transport per trein geregeld voor defensie (Dus grote kans dat als je eens met zoiets te maken hebt gehad.. zat m'n vader erachter) het afscheid's cadeau van ze: Zo'n keg waarmee je een tank vastzet op een wagon.
Geen flauw idee waar we dat ding gaan neerzetten, maar we vonden het echt geweldig.
Waar zat hij, want wij reden de AMX ook vaak op de trein, en ik heb zelf ook een tijd bij A en A gezetenquote:Op vrijdag 19 november 2010 01:16 schreef Vronsky het volgende:
Haha, dus mijn vader had vandaag z'n afscheid feest vanwege z'n pensioen, heeft 40 jaar lang veel militair transport per trein geregeld voor defensie (Dus grote kans dat als je eens met zoiets te maken hebt gehad.. zat m'n vader erachter) het afscheid's cadeau van ze: Zo'n keg waarmee je een tank vastzet op een wagon.
Geen flauw idee waar we dat ding gaan neerzetten, maar we vonden het echt geweldig.
Whehehehe.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Kijk maar naar ons. Van dipli's naar sm.
Mijn vader heeft als burger bij de NS en railion heel erg veel op 't harde gestaan en in Amersfoort.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:21 schreef Clan het volgende:
[..]
Waar zat hij, want wij reden de AMX ook vaak op de trein, en ik heb zelf ook een tijd bij A en A gezeten
11de, 2bt, D-pelquote:Op vrijdag 19 november 2010 01:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Whehehehe.
Waar heb jij bij gezeten? Ik zat bij 41, Bbt, C-pel.
Dan zal ik hem zeker wel een keer zijn tegengekomen, al kwamen wij met de AMX vaak erg laat aan, we stonden vaker stil langs de kant van de weg dan dat we reden. en die lui op de YP408 maar lachen, en roepen dat we beter spul hadden moeten kopen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:23 schreef Vronsky het volgende:
Uhu, echt zo'n grote keg waarmee je normaal een leopard 2 zou willen vastzetten.. staat vastgemaakt op een grote houten plaat, vond het wel droog.
[..]
Mijn vader heeft als burger bij de NS en railion heel erg veel op 't harde gestaan en in Amersfoort.
Heb dankzij hem een heel erg mooie verzameling aan fotos, inclusief eentje van een leo 1 die ondersteboven ligt naast een wagon.
Zou me niets verbazen eigenlijk, heb daar tijdens m'n sollicitatie nogal een leuk gesprek over gehad, die kende m'n vader nog van de jaren 90 toen ze spul naar de Balkan moesten brengen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:27 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan zal ik hem zeker wel een keer zijn tegengekomen, al kwamen wij met de AMX vaak erg laat aan, we stonden vaker stil langs de kant van de weg dan dat we reden. en die lui op de YP408 maar lachen, en roepen dat we beter spul hadden moeten kopen.
Is Seedorf nu helemaal gesloten? was ook wel een beetje nutteloze plek geworden. Koude oorlog is voorbij.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Saks kazerne? Ook al dicht... Net zoals Seedorf...
Dat kwam toen allemaal via Split aan, dat andere vliegveld ben ik even de naam van vergeten, maar toen was ik alweer jaren weg bij Aan en afvoer.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:33 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen eigenlijk, heb daar tijdens m'n sollicitatie nogal een leuk gesprek over gehad, die kende m'n vader nog van de jaren 90 toen ze spul naar de Balkan moesten brengen.
Zitten nu Duitsers. En nutteloos, tsja het is maar hoe je het bekijkt. Oefentechnisch was het een prima locatie, alles in de buurt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:33 schreef Clan het volgende:
[..]
Is Seedorf nu helemaal gesloten? was ook wel een beetje nutteloze plek geworden. Koude oorlog is voorbij.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Saks kazerne? Ook al dicht... Net zoals Seedorf...
Oefentechnisch wel, maar het was wel een eind uit de buurt, toen ik bij de LJ zat ben ik daar een paar keer heen gemoeten, maar dan was het toch vroeg opstaan, moest helemaal uit Limburg komen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zitten nu Duitsers. En nutteloos, tsja het is maar hoe je het bekijkt. Oefentechnisch was het een prima locatie, alles in de buurt.
Ah, de aflossing!quote:
quote:
Goedemorgen mensen,quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
??quote:
Post ontvangen is vreselijk belangrijk tijdens een missiequote:
Ow srry, had dat verband zo snel even niet gelegdquote:Op vrijdag 19 november 2010 10:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Post ontvangen is vreselijk belangrijk tijdens een missie
quote:
Wat heb je gedaan dan?quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:52 schreef jankaas020 het volgende:
Zo, de leraar is boos het lokaal uitgelopen omdat we een geintje maakten...nu wachten tot 1130 tot de volgende leraar komt..
Wat moet ik me voorstellen bij "een geintje"?quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:52 schreef jankaas020 het volgende:
Zo, de leraar is boos het lokaal uitgelopen omdat we een geintje maakten...nu wachten tot 1130 tot de volgende leraar komt..
We zitten weer op het burgerschooltje waar we een jaar lang hebben gezeten, en er kwam een nogal gezet persoon voorbij lopen waar we een geintje over maakte, toen begon de leraar al te zeuren dat hij door wilde gaan omdat we dan vroeg weg kunnen. Maar we hebben na zijn les nog een les dus zeiden we dat we toch nog wel een tijdje zaten, en dat een geintje moest kunnen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:56 schreef Iska het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij "een geintje"?
Hmm.. Ik dacht echt "nu komt het"quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:03 schreef jankaas020 het volgende:
We zitten weer op het burgerschooltje waar we een jaar lang hebben gezeten, en er kwam een nogal gezet persoon voorbij lopen waar we een geintje over maakte, toen begon de leraar al te zeuren dat hij door wilde gaan omdat we dan vroeg weg kunnen. Maar we hebben na zijn les nog een les dus zeiden we dat we toch nog wel een tijdje zaten, en dat een geintje moest kunnen.
Vervolgens hoorde me collega iemand zeggen 230 gedeeld door 15 = 2, dus die maakte daar weer een opmerking over en toen ging de leraar balistic, dat we ons onvolwassen gedragen enzo...En nu issie weg en moeten wij wachten 1215 voor de volgende leraar..
@bouke: drop en chocola zeker?
Ach, die vent heeft tenminste geen kans van 1/6 om ontslagen te wordenquote:Op vrijdag 19 november 2010 11:08 schreef Vronsky het volgende:
Aaaah, de kunst van mensen irriteren die totaal geen voldoening meer vinden in hun werk.
Ligt aan de hoeveelheid centjes die je aan Fok! dokt. Ik bv kan een post maar 48 uur aanpassen. Je hebt de mods dus nodig om te helpen bij dat topic.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:13 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoi.
Hoe vaak kun je je OP wijzigen?
Je moet wel aspirant erboven zetten denk ik. Naja trouwens.. Er staat Gewenste rangcategorie dus mss ook nietquote:Op vrijdag 19 november 2010 11:27 schreef Vronsky het volgende:
Gepost herr commandant!
Dus ze gaan zoveel mogelijk militairen proberen te behouden? Zitten voordelen en nadelen aan vast (meer werkdruk bijvoorbeeld.)
Nou dat zal nog wel n beetje meevallen, zo heel erg actief zijn de meeste defensieburgers ook niet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:27 schreef Vronsky het volgende:
Gepost herr commandant!
Dus ze gaan zoveel mogelijk militairen proberen te behouden? Zitten voordelen en nadelen aan vast (meer werkdruk bijvoorbeeld.)
Hou je een beetje in.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:01 schreef jankaas020 het volgende:
Ah, de leraar is er, tijd om te vlammen![/sarcasme]
Dat dus.quote:
Aan je werk!!quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:06 schreef EllaN het volgende:
Ik moet mezelf motiveren om iets te gaan doen.
Dank je EllaNquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:06 schreef EllaN het volgende:
Heel veel succes vast ER.
Ik moet mezelf motiveren om iets te gaan doen.
quote:
Jah, jonguh, wa hedde nou? Spatjes ook nog?quote:
Zal ik dan maar iets zeggen over jouw onderschrift.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jah, wa hedde nou? Spatjes ook nog?
Zeg maar niks, dan zeg je al genoegquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:21 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zal ik dan maar iets zeggen over jouw onderschrift.
Hahahaha, ben nu bij haar. Die mag straks flink gaan sportenquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:25 schreef Maitje het volgende:
@Cobra![]()
@ER
Nou, jou en Lotuss kunnen we niet overtreffen
Moet ik nog zien. Burgers zijn goedkoper dan militairen. Dat ze geen flikker uitvoeren maakt niet uit, dat ziet een accountant niet terug in de boeken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:26 schreef Lightning_NL het volgende:
JUIST burgers gaan ontslagen worden of krijgen geen nieuw contract meer....
Werkse en tot laters.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:28 schreef Cobra4 het volgende:
Ik ga naar het werk. Doei allemaal.
Dag lieve Maitje!
Ze zien wel de productiviteit terug lieve schat.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:28 schreef Nobu het volgende:
[..]
Moet ik nog zien. Burgers zijn goedkoper dan militairen. Dat ze geen flikker uitvoeren maakt niet uit, dat ziet een accountant niet terug in de boeken.
Wauw het werkte! Ik heb het eerste deel al afquote:Op vrijdag 19 november 2010 13:11 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Aan je werk!!![]()
![]()
Tevens succes ER!!
Beleidmakers niet, die zien alleen maar cijfertjes.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ze zien wel de productiviteit terug
quote:lieve schat.
Hij gaat lotus voor je verlaten, dus pas maar op!quote:
quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:28 schreef Nobu het volgende:
[..]
Moet ik nog zien. Burgers zijn goedkoper dan militairen. Dat ze geen flikker uitvoeren maakt niet uit, dat ziet een accountant niet terug in de boeken.
Uit de vorige scquote:Voorzitter Jan Kleian van de militaire vakbond ACOM denkt dat het om zevenduizend mensen gaat die weg moeten, onder wie vijfduizend burgers en tweeduizend militairen. Een deel van hen zal via natuurlijk verloop afvloeien maar de rest zal gedwongen zijn, zo verwacht hij ook. Kleian maakte dat op uit een tabel in een recente brief van Defensie. Daarin staat een aantal van 69.000 personeelsleden in maart van dit jaar, dat de komende jaren gaat zakken tot 62.000. Kleian voorziet een 'ellendig gesprek' donderdag.
Cisco in de trend van Cisco Routers etc?? Ben benieuwd wat ze je daar gaan leren danquote:Op vrijdag 19 november 2010 14:12 schreef jankaas020 het volgende:
cisco saai? neejoh! hoe kom je erbij?!Voornamelijk omdat ik nu al weet er niets aan te hebben, en de antwoorden van de toetsen hebben we al..
Maar in eerdere posten schreef je dat er geen plaats was? Heb je je KD al gedaan, en ben je hier lid? Indien nog niet even doen, kan je namelijk veel info krijgen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:27 schreef Vronsky het volgende:
• Gewenste functie: Sld Commando Speciale Operaties
Heb je VWO gedaan vronsky?quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:51 schreef Vronsky het volgende:
Zit voor de lol maar even m'n eigen motor te ontwerpen op basis van een HD sportster frame, kan misschien vanavond wel even een render hier dumpen als ik er zin in heb.
Misschien dat ik er ooit op een dag genoeg geld voor heb om het zelf te bouwen.
(Je kan met zo'n sportster blok echt bizar veel kracht eruit pompen, erg leuke dingen.)
Man, als het kon zou ik wel industrial design willen gaan doen @ TU Delft, maar denk dat ik de intake toetsen niet trek en moet wachten tot ik 21 ben.
Er is ook geen "plek" meer, maar dat betekent nog niet dat de ambities weg zijnquote:Op vrijdag 19 november 2010 15:01 schreef Sine_Pari het volgende:
Hi Vronsky zag in "Overzicht DEF-ers, wie doet wat?"
[..]
Maar in eerdere posten schreef je dat er geen plaats was? Heb je je KD al gedaan, en ben je hier lid? Indien nog niet even doen, kan je namelijk veel info krijgen.
Ohh, wat spannendquote:Op vrijdag 19 november 2010 15:06 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Er is ook geen "plek" meer, maar dat betekent nog niet dat de ambities weg zijn
(Ik was overigens vergeten te registreren, website staat zelfs gebookmarked van MAANDEN geleden)
Iska: ik pm je zo wel eventjes.
Thxquote:
Zo ver ik dat daar meegekregen heb (ja ben er ook lid) word daar gewoon aangenomen. Enigste probleem tzt is dat Amsterdam geen keuringen mag doorvoeren. Maar daar word aan gewerkt voor wat ik begrepen heb. Ik zou me daar dan ook maar even heel snel aanmelden als ik jou was. Zitten ook oud- en active Cdo's dus die kunnen je daar diverse tips geven.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:06 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Er is ook geen "plek" meer, maar dat betekent nog niet dat de ambities weg zijn
(Ik was overigens vergeten te registreren, website staat zelfs gebookmarked van MAANDEN geleden)
Iska: ik pm je zo wel eventjes.
Yep, van de routers. Maar ze geven dus ook allerhande ict cursussen online, deze doen wij.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:45 schreef Iska het volgende:
[..]
Cisco in de trend van Cisco Routers etc?? Ben benieuwd wat ze je daar gaan leren dan
nicequote:Op vrijdag 19 november 2010 15:29 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Yep, van de routers. Maar ze geven dus ook allerhande ict cursussen online, deze doen wij.
welke?quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:51 schreef m.k het volgende:
tja dan heb je er weinig aan ja.
yay nieuwe videokaart is afgeleverd
quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:05 schreef m.k het volgende:
HTPC zal ook voor gamen en andere dingen gebruikt worden, daarom ook een I5 en een dik moederbord, en het is future proof.
keuze voor nvidea was omdat nvidea betere ondersteuning heeft voor video bestanden. het in mijn normale pc boven een 5870 van ATI (binnenkort watergekoeld)
Niet meer sinds ik laatst 2 27" heb gehaaldquote:Op vrijdag 19 november 2010 16:08 schreef m.k het volgende:
ook een goeie kaart hoor, kan je bijna alles nog op max mee spelen zeker als je twee hebt
Kun je dat voor mij vertalen?quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:18 schreef Iska het volgende:
[..]
Niet meer sinds ik laatst 2 27" heb gehaald. 512 is soms echt te weinig @ 1920*1080
Iddquote:Op vrijdag 19 november 2010 16:22 schreef m.k het volgende:
ik heb een keer 27 inch staan van samsung (1920X1200) echt een top resolutie voor gamen en interwebzen
lol niet helemaal mijn ding maar wel cool als je dat een beetje werkende krijgtquote:Op vrijdag 19 november 2010 16:26 schreef Sine_Pari het volgende:
Als je geld en plaats hebt kan je misschien zo iets bouwen.
Woon je in Amsterdam?quote:
Dat is een uniek design Iska, een muis in de vorm van een deo-rollerquote:
Heb ik al beetje gedaan, die foto is maandje oud. Maar beetje kabels blijft toch bepaalde sfeer geven, dus die blijven er gewoonquote:
?? Je bedoelt datacentrum?quote:
Ja cool he! Ben er heel trots opquote:Op vrijdag 19 november 2010 16:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat is een uniek design Iska, een muis in de vorm van een deo-roller
Waar heb je die vandaan?
Nee, dat rode licht.quote:
Phieuw, netjes hoor!!quote:
Da's leuk als ik 's avond naar huis fietst en mijn pc stond nog aan. Zie je vanuit mijn kamer echt zo'n rode gloedquote:
quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:26 schreef Sine_Pari het volgende:
Als je geld en plaats hebt kan je misschien zo iets bouwen.
U ookquote:
ja haha ik had daar laatst ruzie met een paar mongolen, wel echt een top winkel, daar komt mijn kaart ook vandaan. (wat is je nick op HF?)quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:56 schreef jankaas020 het volgende:
zo, de haartjes zijn weer kort!![]()
Leuke bakkies, M.K. Ben je toevallig ook actief op het highflow forum?
Mbt LMB, ik ga echt vrezen dat er 1 bataljon weg moet, en ik denk het 13de te Assen. LMB Genie is btw een heel mooie tak binnen LMB.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:02 schreef Iska het volgende:
Echt heeeeeel vervelend! Telkens als ik weer zo'n update zie bij MinDef ga ik toch weer beetje twijfelen over LMB Genie
quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Mbt LMB, ik ga echt vrezen dat er 1 bataljon weg moet, en ik denk het 13de te Assen. LMB Genie is btw een heel mooie tak binnen LMB.
Als ze maar van 11 en 13 infbat afblijven is er niets aan de hand, toch?quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mbt LMB, ik ga echt vrezen dat er 1 bataljon weg moet, en ik denk het 13de te Assen. LMB Genie is btw een heel mooie tak binnen LMB.
*I Come in peace*quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:10 schreef jankaas020 het volgende:
Dan mag je de lokale tc en mk bevolking pesten!
ER is genoeg aan de hand nu. Men weet nl. nog helemaal niks.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:10 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Als ze maar van 11 en 13 infbat afblijven is er niets aan de hand, toch?
11de zet tradities voort van Grenadiers en Jagers, 12de die van Van Heutsz/KNIL, 13de die van de Stoottroepen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:10 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Zonder dollen.. erg zonde dat er een infbat gaat verdwijnen, je kan veel zeggen over de LMB, maar er zit bij elke bat heel veel historie.
12 zet volgens mij de dingen van het KNIL voort?
"Bring me to your leader!"quote:
* Die met die dikke buik *quote:
Dat gaat hem dus niet wordenquote:
Geef mij maar de Cie's bar onder in de kelder van het legeringsgebouw!!!quote:
Zit daar verschil in dan? Dan hoop ik dat ze wel Chesterfield meubels hebben in de longroomquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:21 schreef jankaas020 het volgende:
off verblijf = longroom
ooff verblijf = gouden bal
kpl verblijf = kpl verblijf
manschappen verblijf = caf
Dit is de eetzaal/huiskamer/bar voor de verschillende rangen.
Zoiets?quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:51 schreef m.k het volgende:
thanks, ga het binnenkort in een andere kast doen, is als het goed is ondereg uit miami
nope, zoiets http://www.legitreviews.c(...)anchetto_101_029.jpgquote:
Maar zit er ook verschil in inrichting etc? Ik dacht namelijk dat ze daar expres geen verschil in wilde makenquote:Op vrijdag 19 november 2010 17:42 schreef jankaas020 het volgende:
Tuurlijk zit er verschil in, ik wil ook wel eens rustig kunnen kankeren op m'n meerdere onder het genot van een biertje. En hij op mij.
En meubels, dacht jij? alles zit vast aan dek geschroefd, op misschien de barkrukken na.
zeer duur en onhandig ding vind ik maarja dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak:)quote:
Het is weer om te kotsen...quote:10.000 banen weg; VBM|NOV verbijsterd
De Vakbond voor Defensiepersoneel VBM|NOV en BBTV is verbijsterd over de mededeling - donderdag 18 november - van minister Hillen dat er 10.000 banen bij Defensie worden geschrapt en dat gedwongen ontslagen daarbij waarschijnlijk niet te vermijden zijn. Daarnaast maakte Defensie in een formele SOD-vergadering bekend geen dubbeltje extra aan haar medewerkers te willen spenderen.
Van fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden kan voorlopig geen sprake zijn. Daarnaast kondigde het ministerie aan te willen onderzoeken in hoeverre de door haar als goud gerand' omschreven huidige arbeidsvoorwaarden ingrijpend kunnen worden versoberd.
10.000 banen weg
Minister Hillen was overduidelijk in zijn mededeling. Hij deelde de vakbonden mee dat hij de Tweede Kamer per brief had laten weten rond de 10.000 arbeidsplaatsen bij Defensie te schrappen. Minister Hillen gaf aan dat gedwongen ontslagen daarbij niet uit te sluiten zijn.
De Vakbond voor Defensiepersoneel VBM|NOV is van mening dat de minister hier wel heel erg hard van stapel loopt. Gezien de opbouw van het huidige medewerkersbestand en de enorme hoeveelheid vacatures is de VBM|NOV van mening dat van gedwongen ontslagen vooralsnog geen sprake kan zijn. De minister zaait, in de ogen van de VBM|NOV onnodig paniek onder zijn medewerkers.
Betrokkenheid
Het aankondigen van de mogelijke gedwongen ontslagen liet de minister samengaan met de stelling dat hij uit overtuiging minister van Defensie is geworden: "Dit is voor mij geen jongensdroom die uitkomt, maar een hele bewuste keuze". Om daar later aan toe te voegen dat hij 'sneuvelbereid' was als het om Defensie ging: Hij wil met volle overtuiging de voorliggende taak oppakken en invullen.
De VBM|NOV is van mening dat de woorden van de minister blijk gaven van een duidelijke diepe betrokkenheid bij de Defensieorganisatie en haar rol in de Nederlandse samenleving en daarbuiten. Die betrokkenheid heeft niet altijd alle bewindslieden op Defensie gekenmerkt.
Het is echter juist nu zaak deze woorden in daden om te zetten en te strijden voor de publieke zaak en Defensie in het bijzonder. Dat hebben wij als vertaling en uitleg van zijn woorden niet geproefd.
Nog minder
Dat de minister een aanzienlijke taak in het vooruitzicht heeft, bleek in het vervolg van de overlegvergadering, waar onder meer de totaal vastgelopen arbeidsvoorwaarden (CAO-) onderhandelingen aan bod kwamen.
Na het vertrek van minister Hillen heeft de Hoofd Directeur Personeel (HDP), de luitenant generaal Leijh, de huidige stand van zaken toegelicht. Ondanks de vele woorden die hij daarvoor gebruikte, was de kern van zijn boodschap eenvoudig.
Ten eerste is er helemaal nergens geld voor.
Ten tweede wil Defensie samen met de bonden nadenken over het terugbrengen van de goudgerande' regelingen die Defensie zou kennen. Onder meer de verschillende vergoedingen werd daarbij door de HDP als voorbeeld gebruikt.
Daarnaast gaf Defensie aan wellicht te overwegen een deel van de gelden die vrijkomen door deze maatregelen te benutten voor arbeidsvoorwaarden.
Dat de vrijkomende gelden' gewoon van de medewerkers gestolen arbeidsvoorwaardengeld is, leek hierbij voor Defensie van geen belang.
De reactie van de VBM|NOV is duidelijk: Wij zullen als grootste vakbond bij Defensie niet meewerken aan het afbreken van onze arbeidsvoorwaarden. Het in deze tijd van crisis verder financieel uitkleden van onze leden is niet allen onwenselijk, het is zelfs buitengewoon onfatsoenlijk.
Wat nu?
De Vakbond voor Defensiepersoneel VBM|NOV is diep teleurgesteld over de houding van Defensie. Samen met de (kader)leden zullen wij ons beraden op de volgende stappen. Zoals eerder aangekondigd zullen ondermeer de actiemogelijkheden met de kaderleden worden geïnventariseerd en uitgevoerd. In eerste instantie zullen deze bescheiden van aard en omvang zijn of ludiek. Wij rekenen daarbij op uw steun.
Is dat op de Holland-klasse ook nog van toepassing? Ik meende ergens iets gelezen te hebben dat dat niet meer zo was.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:42 schreef jankaas020 het volgende:
Tuurlijk zit er verschil in, ik wil ook wel eens rustig kunnen kankeren op m'n meerdere onder het genot van een biertje. En hij op mij.
Men stapt af van het apart eten (op fregatten eten de de officieren, onderofficieren en KPL/manschappen apart). Maar de verblijven in de zin van huiskamers blijft volgens mij gewoon bestaan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is dat op de Holland-klasse ook nog van toepassing? Ik meende ergens iets gelezen te hebben dat dat niet meer zo was.
En je hebt de mods nodig om slowchat uit het topic te weren.quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:13 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoi.
Hoe vaak kun je je OP wijzigen?
Op m'n vorige plaatsing wel, maar daar bouwden we en onderhielden de verblijven zelf.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:50 schreef Iska het volgende:
[..]
Maar zit er ook verschil in inrichting etc? Ik dacht namelijk dat ze daar expres geen verschil in wilde maken
Impliceert ook dat het niet je eerste isquote:
Dat ook dus, maar zo gemeen ben ik nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:59 schreef Iska het volgende:
[..]
Impliceert ook dat het niet je eerste is
Ik ben erg trots op je!!!!quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:02 schreef Lotusss het volgende:
Pfff... voor het eerst in 2 jaar weer naar de sportschool geweest...
Sterkte morgenquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:02 schreef Lotusss het volgende:
NP, geef ik haar wel een heerlijke massage aan haar bodyquote:
Que? Ik niet begrijp.quote:
De eerste keer weer gaan spinnen wordt trouwens ook weer leedvermaak voor ER als ik dan weer thuis benquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:09 schreef jankaas020 het volgende:
Eerste keer in tijden sporten is altijd zo'n knakmoment.. Sterkte met de spierpijn morgen, en voornamelijk overmorgen.
Hoe ging het?quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:02 schreef Lotusss het volgende:
Hoe dat zo? Loop je nu met O benen dan?quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:17 schreef Lotusss het volgende:
[..]
De eerste keer weer gaan spinnen wordt trouwens ook weer leedvermaak voor ER als ik dan weer thuis ben
Cobraquote:Op vrijdag 19 november 2010 18:37 schreef Cobra4 het volgende:
Maitje!![]()
![]()
Heb je al een schadeformulier gepakt?
quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:02 schreef Lotusss het volgende:
quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:23 schreef Maitje het volgende:
[..]
Cobra![]()
Whehehe, joah!.. ik zei dat ik niet eerder weg ging voordat ze het gingen vergoeden.
gelukt. Moet alleen ff kijken of het nog gratis bij de winkel kan (met een smoesje:P) of gewoon bij de schoenmakert.
Maar wel goed dat je bent gegaan hoor!quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:02 schreef Lotusss het volgende:
Aardig kapot.... qua cardio zit ik niet zoveel in de min als ik dacht, maar qua gewichten etc moet ik toch echt wel even weer op een normaal niveau komen. Kippenkrachtquote:
Dank dank... het is voornamelijk mijn energieniveau en conditie opkrikken. Die zitten zwaar in de min. 14 uur slapen per nacht is voor mij vrij normaal de laatste maandenquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar wel goed dat je bent gegaan hoor!
14 uur!! Heb jij al wel is bloed laten prikken de afgelopen paar weken/maanden?quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dank dank... het is voornamelijk mijn energieniveau en conditie opkrikken. Die zitten zwaar in de min. 14 uur slapen per nacht is voor mij vrij normaal de laatste maanden
Dat wilde ik dus ook vragen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:37 schreef Maitje het volgende:
[..]
14 uur!! Heb jij al wel is bloed laten prikken de afgelopen paar weken/maanden?
Nee joh. Jij bent aspirant.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:42 schreef Maitje het volgende:
dat topic van Light, ik heb daar mijzelf bij overig gezet, in feite ben ik toch heul nog geen aspirant... dus sta ik toch bij overig?
Ow, ik dacht dat je dat pas was op het moment dat je in dienst was...quote:
Nee, heel geen tijd voor gehad, wordt volgende week dus.quote:
Dan ben je toch in opleiding, slimmekequote:Op vrijdag 19 november 2010 20:02 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat je dat pas was op het moment dat je in dienst was...
Ik hoop echt voor je dat het nog lukt!quote:Nee, heel geen tijd voor gehad, wordt volgende week dus.
Op de wal inrichtingen (bv. MKWD, MBP, etc) heb je gewone meubels.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:42 schreef jankaas020 het volgende:
En meubels, dacht jij? alles zit vast aan dek geschroefd, op misschien de barkrukken na.
Ja.. hier stond dat voor in opleiding, maar ik dacht dat je iemand die in opleiding zat een aspirant noemdequote:Op vrijdag 19 november 2010 20:07 schreef Vortix het volgende:
[..]
Dan ben je toch in opleiding, slimmeke
10.000 man eruit, en maitje erin? Hmmm, ik begin de hoop eigenlijk een beetje op te geven.quote:Ik hoop echt voor je dat het nog lukt!
Niet de hoop opgeven! Eerst bellen en informatie inwinnen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:10 schreef Maitje het volgende:
10.000 man eruit, en maitje erin? Hmmm, ik begin de hoop eigenlijk een beetje op te geven.
Maar thnx
Bellen kan nooit kwaad...quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Niet de hoop opgeven! Eerst bellen en informatie inwinnen.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:23 schreef EllaN het volgende:
Twee vrienden van me hebben de kennismakingsdagen van het KCT succesvol doorlopen en zouden in het voorjaar de AMO in gaan. Helaas lijkt het allemaal niet door te kunnen gaan.
Als je in opleiding gaat kom je op de Oudheusden kazerne terrecht, dat ligt heel mooi in de bossen. Het hospitaal Dr. Mathijssen in Utrecht, was in mijn tijd echt terug naar de vijftiger jaren, daar leerde ik bloedprikken en heb een keer een obductie bijgewoond, maar daar moest je een sterke maag voor hebben, die geur is ondragelijk.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:42 schreef Maitje het volgende:
dat topic van Light, ik heb daar mijzelf bij overig gezet, in feite ben ik toch heul nog geen aspirant... dus sta ik toch bij overig?
Het zou enkel zo kunnen zijn dat er vertraging in zit omdat men op het moment in Amsterdam geen keuringen mag doen. Maar het KCT is bezig een oplossing te zoeken zodat diegene die een positief advies hebben bekomen op de KD-KCT wel gekeurd kunnen worden. Dit omdat er bij het KCT namelijk geen stop in de aannamen zit. Als ze nog geen lid zijn van het KCT forum zou ik ze er even op wijzen als ik jou was. Dit omdat hier een schaar aan informatie omtrend de keuring, AMO (voor spijkerbroeken), VO, ECO, voorbereiding/training, etc, etc. te vinden is.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:23 schreef EllaN het volgende:
Twee vrienden van me hebben de kennismakingsdagen van het KCT succesvol doorlopen en zouden in het voorjaar de AMO in gaan. Helaas lijkt het allemaal niet door te kunnen gaan.
Volgens mij zijn dat vooral de mensen die al een opleiding voor het burgerbestaan genieten, dat zijn er sowieso een paar duizend per jaar.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:34 schreef Vortix het volgende:
Nja goed het punt is natuurlijk dat die tienduizend eruit over de komende paar jaar uitgesmeerd is (lijkt me tenminste...) en dat er ondertussen wel gewoon nieuwe lui nodig zijn in de verschillende rangcategoriëen. Dus het wordt het komende jaar (misschien jaren) even doorbijten voor mensen die bij Defensie willen gaan werken (en de mensen die er werken, want leuk wordt het niet...), maar nieuwe mensen hebben ze op een gegeven moment sowieso nodig.
Maar blegh is het wel een beetje ja.
Yes ze zijn op de hoogte daarvan allebeiquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:34 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Het zou enkel zo kunnen zijn dat er vertraging in zit omdat men op het moment in Amsterdam geen keuringen mag doen. Maar het KCT is bezig een oplossing te zoeken zodat diegene die een positief advies hebben bekomen op de KD-KCT wel gekeurd kunnen worden. Dit omdat er bij het KCT namelijk geen stop in de aannamen zit. Als ze nog geen lid zijn van het KCT forum zou ik ze er even op wijzen als ik jou was. Dit omdat hier een schaar aan informatie omtrend de keuring, AMO (voor spijkerbroeken), VO, ECO, voorbereiding/training, etc, etc. te vinden is.
Je bedoelt V&V'ers? Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt te zeggen eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:35 schreef Clan het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat vooral de mensen die al een opleiding voor het burgerbestaan genieten, dat zijn er sowieso een paar duizend per jaar.
hahaquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:36 schreef Sine_Pari het volgende:
Dat is maar goed ook, want als ze nu al de kop laten hangen komen ze nooit door de ECO.
Nee, ik zou in opleiding gaan in Groningen. Ik weet het niet heel zeker maar in Hilversum (oudheusden) wordt volgens mij alleen nog maar amv gedaan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:34 schreef Clan het volgende:
[..]
Als je in opleiding gaat kom je op de Oudheusden kazerne terrecht, dat ligt heel mooi in de bossen. Het hospitaal Dr. Mathijssen in Utrecht, was in mijn tijd echt terug naar de vijftiger jaren, daar leerde ik bloedprikken en heb een keer een obductie bijgewoond, maar daar moest je een sterke maag voor hebben, die geur is ondragelijk.
Blegh? Gewoon ronduit KUT! (zo dat is eruitquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:34 schreef Vortix het volgende:
Nja goed het punt is natuurlijk dat die tienduizend eruit over de komende paar jaar uitgesmeerd is (lijkt me tenminste...) en dat er ondertussen wel gewoon nieuwe lui nodig zijn in de verschillende rangcategoriëen. Dus het wordt het komende jaar (misschien jaren) even doorbijten voor mensen die bij Defensie willen gaan werken (en de mensen die er werken, want leuk wordt het niet...), maar nieuwe mensen hebben ze op een gegeven moment sowieso nodig.
Maar blegh is het wel een beetje ja.
Nee, gewoon beroepsmilitairen die op kosten van defensie een opleiding volgen en zo uitstromen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:38 schreef Vortix het volgende:
[..]
Je bedoelt V&V'ers? Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt te zeggen eerlijk gezegd.
Ja zo gemakkelijk moet je je niet uit het veld laten slaan. Maar wijs ze maar even op het forum KCT forumquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:38 schreef EllaN het volgende:
[..]
haha. Wel even een flinke tegenvaller. Ze hebben zich er echt op verheugd.
Aaah op die manier. Ja dat zullen er ook een hoop zijn. Laten we hopen dat ze inderdaad zo dan wel aan een nieuwe baan komen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Nee, gewoon beroepsmilitairen die op kosten van defensie een opleiding volgen en zo uitstromen.
Zijn ze al lid vanquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:43 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja zo gemakkelijk moet je je niet uit het veld laten slaan. Maar wijs ze maar even op het forum KCT forum
quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:42 schreef Maitje het volgende:
Blegh? Gewoon ronduit KUT! (zo dat is eruit). Hoe dan ook, ook al moet ik voor de marinekazerne in Amsterdam bivakeren, de fysieke test gaan ze maar afnemen
!
Ja?quote:
http://www.kctforum.com/index.php?topic=5292.0quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:43 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja zo gemakkelijk moet je je niet uit het veld laten slaan. Maar wijs ze maar even op het forum KCT forum
Goed gedaan, nadat je bent goed gekeurd (op het forum de title spijkerbroek hebt gekregen), je maar eens goed doorlezen. Staat de nodige info die men goed kan gebruiken, speelt men met de gedachte voor CDO te gaan.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:53 schreef Vronsky het volgende:
[..]
http://www.kctforum.com/index.php?topic=5292.0
quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:07 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Goed gedaan, nadat je bent goed gekeurd (op het forum de title spijkerbroek hebt gekregen), je maar eens goed doorlezen. Staat de nodige info die men goed kan gebruiken, speelt men met de gedachte voor CDO te gaan.
Ga je niet forceren, bouw het rustig op, lees wat er op het forum ondermeer over trainingen staat, doe bv. een oefening mee met forum lid en oud-CDO Pak-Long, en als je wilt kan ik je ook nog wat trainings tips geven.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:10 schreef Vronsky het volgende:
[..]
, altijd mooi.
Voel me ook weer ineens een stuk meer gemotiveerd.
Word alleen wel max gaan trainen om echt zeker te zijn dat ik het goed kan doorlopen, dus nog harder gaan met rennen, alles x 300%.
oequote:
Blijf je nu wel weer in NL!?quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:10 schreef Vronsky het volgende:
[..]
, altijd mooi.
Voel me ook weer ineens een stuk meer gemotiveerd.
Word alleen wel max gaan trainen om echt zeker te zijn dat ik het goed kan doorlopen, dus nog harder gaan met rennen, alles x 300%.
Ben nog steeds opties aan het afwegen.. deadline is 1 december.quote:
Jij weet ook niet wat je wiltquote:Op vrijdag 19 november 2010 21:22 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ben nog steeds opties aan het afwegen.. deadline is 1 december.
hij maakt gewoon niet zomaar een levens veranderende beslissingquote:
Dan zou ik naast sporten ook maar wat doen aan communicatie technieken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:22 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ben nog steeds opties aan het afwegen.. deadline is 1 december.
Zoals Cobra hier ook al zegt, zegt meneer van alles maar uiteindelijk. Is niets mis mee, maar wel verwarrendquote:Op vrijdag 19 november 2010 21:24 schreef EllaN het volgende:
[..]
Nou nou.. De jongen weegt zijn opties af. Beter dan een verkeerde keuze maken lijkt me.
Tja... Ik wens je iig succes met je keuzequote:Op vrijdag 19 november 2010 21:36 schreef Vronsky het volgende:
Haha, ja kan me dat goed voorstellen.
#1 was wel erg een gevalletje van heel veel dingen in 1 klap te horen krijgen.. familielid verkracht, defensie, mijn #1 persoon in het ziekenhuis.
Laat ik het zo zeggen: INDIEN het met het KCT echt kan, dan ik mij daar ook 300, nee zelfs 400% voor inzetten.
Heb altijd als voornemen gehad dat ik de groene pet wilde hebben voor m'n opa dood ging.. vandaag te horen gekregen dat hij waarschijnlijk nog maar maximaal 18 maanden heeft.
Dus, nu of nooit?
Nu natuurlijk!quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:36 schreef Vronsky het volgende:
Haha, ja kan me dat goed voorstellen.
#1 was wel erg een gevalletje van heel veel dingen in 1 klap te horen krijgen.. familielid verkracht, defensie, mijn #1 persoon in het ziekenhuis.
Laat ik het zo zeggen: INDIEN het met het KCT echt kan, dan ik mij daar ook 300, nee zelfs 400% voor inzetten.
Heb altijd als voornemen gehad dat ik de groene pet wilde hebben voor m'n opa dood ging.. vandaag te horen gekregen dat hij waarschijnlijk nog maar maximaal 18 maanden heeft.
Dus, nu of nooit?
En dat was dan weer de dagelijkse tip van Ome Cobra.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:40 schreef Vronsky het volgende:
Dit was ook echt even een los gevalletje.. zal niet weer gebeuren. :p
JAWOHL HERR COMMANDANT.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:46 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En dat was dan weer de dagelijkse tip van Ome Cobra.
En weer over tot de orde van de dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |