abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88888552
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 00:51 schreef Clan het volgende:
Tegenwoordig gaat dat veelal met de computer bij de artillerie, wij hadden nog boeken met alle gradenstelsels erin, die gradenstelsels waren nog door Napoleon opgezet, Had je de booggraden, artilleriegraden ( nulletje nulletje/ nulletje ) en de decimale graden ( gon ) hoe dat allemaal in zijn werk ging weet ik ook allemaal niet meer, twee keer op herhaling geweest, en als de opperwachtmeester er niet bijstond ging dat verkeerd, de berekeningen werden in een tentje gedaan, en de schaarkijker controleerde dan hoe dicht je bij het doel was. Eerst begon 1 houwizer te peilen, en als je in de buurt van het doel kwam, richtten alle Houwitzers ( getrokken toestellen ) zich op dat punt, en dan was het 'pompen'
De rekenaars van defensie die artilleristen! Bekap kaarten, krt's, miswijzing los kwadrant, "vlakje, vlakje"...
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 01:05:43 #27
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88888575
quote:
De colimator! Die was ik al helemaal vergeten!
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_88888767
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 01:05 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

De colimator! Die was ik al helemaal vergeten!
Ik vind ineens allemaal filmpjes van de Afdva op youtube, nooit eerder gezien, die houwitzer was idd uit 1944, net als de M1 Carabine die we hadden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Clan op 19-11-2010 06:00:39 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 01:12:17 #31
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88888795
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 01:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lol, was de naam kwijt! Kwam niet verder dan HRP1!
Shit zeg. Ik heb wat uren naar dat ding zitten staren door mijn richtmiddelen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 01:14:19 #33
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88888922
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 01:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

M109?
:Y
pi_88888980
Haha, dus mijn vader had vandaag z'n afscheid feest vanwege z'n pensioen, heeft 40 jaar lang veel militair transport per trein geregeld voor defensie (Dus grote kans dat als je eens met zoiets te maken hebt gehad.. zat m'n vader erachter :Y ) het afscheid's cadeau van ze: Zo'n keg waarmee je een tank vastzet op een wagon. :D

Geen flauw idee waar we dat ding gaan neerzetten, maar we vonden het echt geweldig.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 01:16:17 #37
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88888984
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 01:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ook, breedterichter. :D
Haha, #3 en plv stuco!
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 01:18:22 #39
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88889036
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 01:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Juist! Dat werden alleen de slimmeren onder de plichtigen _O-
Kijk maar naar ons. Van dipli's naar sm. ;)
pi_88889051
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 01:14 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

:Y

Wat een rook zeg!
pi_88889079
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 01:16 schreef Vronsky het volgende:
Haha, dus mijn vader had vandaag z'n afscheid feest vanwege z'n pensioen, heeft 40 jaar lang veel militair transport per trein geregeld voor defensie (Dus grote kans dat als je eens met zoiets te maken hebt gehad.. zat m'n vader erachter :Y ) het afscheid's cadeau van ze: Zo'n keg waarmee je een tank vastzet op een wagon. :D

Geen flauw idee waar we dat ding gaan neerzetten, maar we vonden het echt geweldig.
Een wig of een keg? Een wig is vrij licht, maar een keg op je boekenkast...
pi_88889089
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 01:16 schreef Vronsky het volgende:

Waar zat hij, want wij reden de AMX ook vaak op de trein, en ik heb zelf ook een tijd bij A en A gezeten
pi_88889121
Uhu, echt zo'n grote keg waarmee je normaal een leopard 2 zou willen vastzetten.. staat vastgemaakt op een grote houten plaat, vond het wel droog.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 01:21 schreef Clan het volgende:

[..]

Waar zat hij, want wij reden de AMX ook vaak op de trein, en ik heb zelf ook een tijd bij A en A gezeten
Mijn vader heeft als burger bij de NS en railion heel erg veel op 't harde gestaan en in Amersfoort.
Heb dankzij hem een heel erg mooie verzameling aan fotos, inclusief eentje van een leo 1 die ondersteboven ligt naast een wagon. :')
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 19 november 2010 @ 01:23:35 #45
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88889123
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 01:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Whehehehe.

Waar heb jij bij gezeten? Ik zat bij 41, Bbt, C-pel.
11de, 2bt, D-pel
pi_88889192
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 01:23 schreef Vronsky het volgende:
Uhu, echt zo'n grote keg waarmee je normaal een leopard 2 zou willen vastzetten.. staat vastgemaakt op een grote houten plaat, vond het wel droog.

[..]

Mijn vader heeft als burger bij de NS en railion heel erg veel op 't harde gestaan en in Amersfoort.
Heb dankzij hem een heel erg mooie verzameling aan fotos, inclusief eentje van een leo 1 die ondersteboven ligt naast een wagon. :')
Dan zal ik hem zeker wel een keer zijn tegengekomen, al kwamen wij met de AMX vaak erg laat aan, we stonden vaker stil langs de kant van de weg dan dat we reden. en die lui op de YP408 maar lachen, en roepen dat we beter spul hadden moeten kopen.
pi_88889257
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 01:27 schreef Clan het volgende:

[..]

Dan zal ik hem zeker wel een keer zijn tegengekomen, al kwamen wij met de AMX vaak erg laat aan, we stonden vaker stil langs de kant van de weg dan dat we reden. en die lui op de YP408 maar lachen, en roepen dat we beter spul hadden moeten kopen.
Zou me niets verbazen eigenlijk, heb daar tijdens m'n sollicitatie nogal een leuk gesprek over gehad, die kende m'n vader nog van de jaren 90 toen ze spul naar de Balkan moesten brengen.
pi_88889273
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 01:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

De Saks kazerne? Ook al dicht... Net zoals Seedorf...
Is Seedorf nu helemaal gesloten? was ook wel een beetje nutteloze plek geworden. Koude oorlog is voorbij.
pi_88889323
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 01:33 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen eigenlijk, heb daar tijdens m'n sollicitatie nogal een leuk gesprek over gehad, die kende m'n vader nog van de jaren 90 toen ze spul naar de Balkan moesten brengen.
Dat kwam toen allemaal via Split aan, dat andere vliegveld ben ik even de naam van vergeten, maar toen was ik alweer jaren weg bij Aan en afvoer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')