De rekenaars van defensie die artilleristen! Bekap kaarten, krt's, miswijzing los kwadrant, "vlakje, vlakje"...quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:51 schreef Clan het volgende:
Tegenwoordig gaat dat veelal met de computer bij de artillerie, wij hadden nog boeken met alle gradenstelsels erin, die gradenstelsels waren nog door Napoleon opgezet, Had je de booggraden, artilleriegraden ( nulletje nulletje/ nulletje ) en de decimale graden ( gon ) hoe dat allemaal in zijn werk ging weet ik ook allemaal niet meer, twee keer op herhaling geweest, en als de opperwachtmeester er niet bijstond ging dat verkeerd, de berekeningen werden in een tentje gedaan, en de schaarkijker controleerde dan hoe dicht je bij het doel was. Eerst begon 1 houwizer te peilen, en als je in de buurt van het doel kwam, richtten alle Houwitzers ( getrokken toestellen ) zich op dat punt, en dan was het 'pompen'
De colimator! Die was ik al helemaal vergeten!quote:
Lol, was de naam kwijt! Kwam niet verder dan HRP1!quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De colimator! Die was ik al helemaal vergeten!
Ik vind ineens allemaal filmpjes van de Afdva op youtube, nooit eerder gezien, die houwitzer was idd uit 1944, net als de M1 Carabine die we hadden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De colimator! Die was ik al helemaal vergeten!
Shit zeg. Ik heb wat uren naar dat ding zitten staren door mijn richtmiddelen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lol, was de naam kwijt! Kwam niet verder dan HRP1!
M109?quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Shit zeg. Ik heb wat uren naar dat ding zitten staren door mijn richtmiddelen.
quote:
Haha, #3 en plv stuco!quote:
Kijk maar naar ons. Van dipli's naar sm.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Juist! Dat werden alleen de slimmeren onder de plichtigen
Een wig of een keg? Een wig is vrij licht, maar een keg op je boekenkast...quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:16 schreef Vronsky het volgende:
Haha, dus mijn vader had vandaag z'n afscheid feest vanwege z'n pensioen, heeft 40 jaar lang veel militair transport per trein geregeld voor defensie (Dus grote kans dat als je eens met zoiets te maken hebt gehad.. zat m'n vader erachter) het afscheid's cadeau van ze: Zo'n keg waarmee je een tank vastzet op een wagon.
Geen flauw idee waar we dat ding gaan neerzetten, maar we vonden het echt geweldig.
Waar zat hij, want wij reden de AMX ook vaak op de trein, en ik heb zelf ook een tijd bij A en A gezetenquote:Op vrijdag 19 november 2010 01:16 schreef Vronsky het volgende:
Haha, dus mijn vader had vandaag z'n afscheid feest vanwege z'n pensioen, heeft 40 jaar lang veel militair transport per trein geregeld voor defensie (Dus grote kans dat als je eens met zoiets te maken hebt gehad.. zat m'n vader erachter) het afscheid's cadeau van ze: Zo'n keg waarmee je een tank vastzet op een wagon.
Geen flauw idee waar we dat ding gaan neerzetten, maar we vonden het echt geweldig.
Whehehehe.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Kijk maar naar ons. Van dipli's naar sm.
Mijn vader heeft als burger bij de NS en railion heel erg veel op 't harde gestaan en in Amersfoort.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:21 schreef Clan het volgende:
[..]
Waar zat hij, want wij reden de AMX ook vaak op de trein, en ik heb zelf ook een tijd bij A en A gezeten
11de, 2bt, D-pelquote:Op vrijdag 19 november 2010 01:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Whehehehe.
Waar heb jij bij gezeten? Ik zat bij 41, Bbt, C-pel.
Dan zal ik hem zeker wel een keer zijn tegengekomen, al kwamen wij met de AMX vaak erg laat aan, we stonden vaker stil langs de kant van de weg dan dat we reden. en die lui op de YP408 maar lachen, en roepen dat we beter spul hadden moeten kopen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:23 schreef Vronsky het volgende:
Uhu, echt zo'n grote keg waarmee je normaal een leopard 2 zou willen vastzetten.. staat vastgemaakt op een grote houten plaat, vond het wel droog.
[..]
Mijn vader heeft als burger bij de NS en railion heel erg veel op 't harde gestaan en in Amersfoort.
Heb dankzij hem een heel erg mooie verzameling aan fotos, inclusief eentje van een leo 1 die ondersteboven ligt naast een wagon.
Zou me niets verbazen eigenlijk, heb daar tijdens m'n sollicitatie nogal een leuk gesprek over gehad, die kende m'n vader nog van de jaren 90 toen ze spul naar de Balkan moesten brengen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:27 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan zal ik hem zeker wel een keer zijn tegengekomen, al kwamen wij met de AMX vaak erg laat aan, we stonden vaker stil langs de kant van de weg dan dat we reden. en die lui op de YP408 maar lachen, en roepen dat we beter spul hadden moeten kopen.
Is Seedorf nu helemaal gesloten? was ook wel een beetje nutteloze plek geworden. Koude oorlog is voorbij.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Saks kazerne? Ook al dicht... Net zoals Seedorf...
Dat kwam toen allemaal via Split aan, dat andere vliegveld ben ik even de naam van vergeten, maar toen was ik alweer jaren weg bij Aan en afvoer.quote:Op vrijdag 19 november 2010 01:33 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen eigenlijk, heb daar tijdens m'n sollicitatie nogal een leuk gesprek over gehad, die kende m'n vader nog van de jaren 90 toen ze spul naar de Balkan moesten brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |