abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88856192
Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 61

Vorig topic:

24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 23-11-2010 11:45:29 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88856226
Laatste post:

Ik zit gewoon meer in het kleertjestopic de laatste tijd dan hier maarrr ik ben er weer en heb alles globaal bijgelezen

Ben al te laat, maar dag kleine grote Thomas een echte dreumes nu

Wat fijn dat Stef heeft doorgeslapen Inca! Wat sneu al dat tandjes-en kiesjesleed
Die filmpjes van hem waren echt te gek, hij LOOPT man

en Rienk stapt ook los die zag ik al aankomen, hij is echt een snellerd met zo'n beetje alles

Aah zielig he Simmu, hier ook eentje met verlatingsangst momenteel, vooral bij het weglopen van het ledikant overdag

Leonieke, ik heb het maar half meegekregen maar het komt op mij over als stank v dank van je werkgever, en dat na al die jaren en veeele overuren die je allemaal voor je werk hebt overgehad en gedaan hebt voor hen.
Denk alsjeblieft aan jezelf hoor

Jaaa een tandje voor R.
de fotodiscussie heb ik verder niet gelezen en de foto's ook niet gezien, maar ik vind kindjes die moeten huilen op foto's als ze echt verdrietig zijn of pijn hebben altijd best zielig dus daar zou ik zelf geen foto's van hoeven.Ook weer niet zo dat ik van die overgeposeerde foto's hou hoor,juist wel van spontane dingen maar dus niet van zielige dingen.
Boze foto's vind ik vaak wel hilarisch

Die pruillip van Emma hahaha

Hier alles wel best, ook allemaal tandjes die doorkomen (oa beide boventanden) en een kind wat veel op onze vingers hierdoor bijt haha, bijtring id blijkbaar niks.
Verder qua lopen nog steeds hetzelfde, langs de tafel en banken schuifelt hij druk heen en weer en staat soms los met 1 handje
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88856665
Emma :D
Dat lipje.
  donderdag 18 november 2010 @ 12:08:53 #4
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88857283
Ik was (in mijn haast) helemaal vergeten om nog te jompelen voor R's tandje. Bij deze dus *O*

En Vlindur, toffe dag toegewenst vandaag! ^)

simmu, sneu hè. Hopelijk gaat het snel weer voorbij...

Dat lipje van Emma! _O-
En Emma 'kennende' (doorzetter dat het is) zal ze waarschijnlijk behoorlijk goed gaan lopen :Y

Poppejans, hier wordt de bijtring ook vakkundig weggegooid om vervolgens op onze vingers te willen kauwen ;)

En die discussie in het fototopic laait steeds weer opnieuw op. Ik vind hem zinloos. Het zit hem heus niet in de banaan of een (half)bloot kindje. Ik zag laatst een interview met een (vermoedelijk) pedo hij werd geïnterviewd om iets anders en die zegt dan dingen als: ja en als je dan die kindertjes zit dansen met mooie jurkjes aan, daar kan ik zo van genieten.
Zieke/perverse mensen zien overal wel iets in...

Ow en natuurlijk nog even mijn stoere manneke:
pi_88859329
Harry *O* wat goed al! Hij gaat echt zo snel!!

Emma _O- geniaal kind dat je er bent! Dat pruillippie! Zo'n foto heb ik ook nog van Minke, die ook supervrolijk was, behalve als mijn vader met de camera in beeld kwam :+

Wat lijkt dit al weer lang geleden... :o
pi_88859772
Whehe, die lipjes :D

Dat is dus een moment dat ik nooit een foto neem. Gewoon omdat het niet in me opkomt :D
pi_88861946
Hier nog nooit z'n lipje gehad :(
Haha
pi_88862647
wat snoezig die lipjes! en wat gaat harrie hard!

nja, wij maken dus gerust huilfotos ;) ik heb nog een prachtige van seleentje die net toen de papa hier fotos maakte opeens begon te huilen. nog steeds geen idee waarom, maar dit was het resultaat:

deze was een leuke toevalstreffer:
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88862939
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 14:40 schreef simmu het volgende:
wat snoezig die lipjes! en wat gaat harrie hard!

nja, wij maken dus gerust huilfotos ;)
We hebben er ooit zelfs een korte fotoshoot van gehouden :')
pi_88863115
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2010 14:47 schreef leonieke het volgende:

[..]

We hebben er ooit zelfs een korte fotoshoot van gehouden :')
die van selene doet het nog altijd goed in [AEX] wanneer er weer eens een zondagsnoodmaatregel komt :Y
pi_88863470
En dames nogmaals bedankt voor alle lieve woorden. Ik heb nu voor mezelf gekozen en heb vandaag en morgen verlof genomen.
Mijn dossiers zijn niet af, maar in deze toestand zou ik ze ook niet af krijgen, ook niet als ik nu nog twee dagen zou gaan werken.
Nu dus even lekker genieten van ons gezinnetje (heel af en toe mijn mails checken ;) ), maar vooral proberen tot rust te komen.
pi_88863516
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:01 schreef leonieke het volgende:
En dames nogmaals bedankt voor alle lieve woorden. Ik heb nu voor mezelf gekozen en heb vandaag en morgen verlof genomen.
Mijn dossiers zijn niet af, maar in deze toestand zou ik ze ook niet af krijgen, ook niet als ik nu nog twee dagen zou gaan werken.
Nu dus even lekker genieten van ons gezinnetje (heel af en toe mijn mails checken ;) ), maar vooral proberen tot rust te komen.
goed zo!
:*

geniet ze!
pi_88863830
Leo, ik ben trots op je! Heel goed dat je het zo hebt aangepakt! Rust lekker uit en geniet van je kleine en grote man :*
  donderdag 18 november 2010 @ 15:14:41 #14
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_88863986
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:01 schreef leonieke het volgende:
Goed zo! :* Geniet maar fijn van je gezinnetje!

Zo schattig die pruillipjes en huilgezichtjes! O+ Ze horen er nu eenmaal bij he!
Hier ook wat plaatjes, een overgang van :) naar :'(

*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_88864047
agosssss, je hebt ook precies dat ene moment waar het lipje tevoorschijn komt te pakken!
  donderdag 18 november 2010 @ 19:22:28 #16
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88873857
Leonie, wat goed van je! ^O^
en ik zou je mails ook laten voor wat het was want anders voel je je dadelijk nog schuldig omdat ...<vul hier iets in waar je je schuldig om kan voelen.

Geweldig die pruillipjes! :D

Ik weet eigenlijk niet of ik foto's heb van een huilende Harry.
Wel een filmpje van een vallende Harry die vervolgens mopperend verder kruipt en dan boos wordt op de wasmand :D
pi_88873942
Oh ik lees nu pas dat het in het fototopic ging om bloot e.d foto's, ik dacht om kinderen die verdriet hadden :D
pi_88878814
Dames ik ben echt al zo lang niet meer hier geweest, druk met 4 kinderen, en nog tig andere prive dingen, ruim een maand internetloos geweest thuis.

Leonieke ik vind het nog steeds verbazingwekken dat je werkgever nog altijd zo een grote kl**tz*k is en daar is weinig verandering in geweest sinds je zwangerschap. Spijtig om te lezen maar denk vooral aan je zelf, wat de andere dames al zeiden.
pi_88878944
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:24 schreef Poppejans het volgende:
Oh ik lees nu pas dat het in het fototopic ging om bloot e.d foto's, ik dacht om kinderen die verdriet hadden :D
nee joh. hier gaat het over of het al dan niet done is om huilfoto's te maken, daar gaat het over bananen *)
pi_88880161
jeetje wat heb ik weet een boel gemist!

een tandje voor R. *G*

en nog meer jompels *G* ik zag stef los in de box staan

Ook een boel pruillipjes O+ ik vind ze geweldig
zie d'r hier wel maar nog geen foto van, toch eens proberen

Vlindur hoop dat jullie een mooie dag hebben gehad ^)

en toen was mn hoofd alweer een vergiet :@

minidraak verhuist vanavond naar haar eigen kamertje, ben benieuwd of ze dan wel weer door gaat slapen
verder vandaag weer wezen zwemmen, en ze vond het weer helemaal geweldig
het leek echt alsof ze het vorige week gemist had
en ik blijf het zo mooi vinden hoe ze los "zwemt"
  donderdag 18 november 2010 @ 22:27:06 #21
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88882467
Ik zou de post van draculettetje zo kunnen kopieren, maar ook daar heb ik de puf niet voor. Zooooo moe...

Hopelijk van het weekend bijslapen. Slapen tot 7 uur zou al enorm fijn zijn.
pi_88885229
Welterusten Becky ;) ik ken het gevoel.

Lars z'n waterpokken zijn nu echt goed doorgebroken... hij is net een krentenbolletje; met rooie krentjes dan wel. En vanmiddag had ie er ook 39o koorts bij, arm kereltje. Gelukkig ligt hij nu lekker te slapen :z , en dat paracetamolletje heeft blijkbaar ook geholpen; de koorts is al iets gezakt.
Ik heb m'n collega's vandaag al wel vast voorbereid dat ik er morgen waarschijnlijk niet ben. Zoals hij nu is breng ik hem toch liever niet naar het kinderdagverblijf, ook al is morgenochtend de koorts gezakt.

:* voor Leonieke. Goed zo meisje! (En nu ook rust nemen he? Niet plannen om het hele huis van boven tot onder te soppen, de auto te wassen en de tuin winterklaar te maken in één weekend...)
Ow.. en Vlindur... ^) Mooie dag gehad?

Wij hadden bij Lars laatst ook een pruillipje vastgelegd. Want als je dat speelgoed nét iets te ver weg legt (om te kijken of ie er al naar toe zal kruipen)

maar dat kruipen wil nog niet zo goed.. dan krijg je dit:
pi_88891189
Ik ga vanmiddag voor het eerst met Mart (en de buggy) naar de stad.
Vind het doodeng. Want heb dit nog nooit gedaan. Normaal met manlief en de auto.

Iemand hier ervaringen mee? En hoe doen jullie dat? Als ik de buggy nou moet inklappen bijvoorbeeld. Mart op één arm en dan inklappen, dan moet ik straks eerst even flink oefenen.

Hier rijden overigens wel alleen buurtbussen (dus geen grote bussen maar voor 8 personen) dus denk haast wel dat ik de buggy niet hoef in te klappen. Hoop ik. Maar dan, achterwaarts Mart in de buggy erin tillen? Gaat dat lukken haha. Ik ben z'n stuntel er gebeurt mij vast iets wat niet hoort. :D
pi_88892406
Succes Ymme... Helaas kan ik je geen tips geven, wij hebben alleen de kinderwagen-buggy-inzet-variant, geen losse buggy zeg maar. Maar achterwaarts de bus in, lijkt me prima te doen toch? Anders vraag je effe hulp van iemand om te tillen. Wat ik merk is dat er vaak genoeg mensen effe helpen in het OV, hopelijk bij jullie ook!

Lars' pruillipje... O+
Tirza, _O- Geweldige serie zo!
pi_88892519
Hier ook een wandelwagen in de trant van bugy-inzet :D
Maar ook een losse buggy! Ideaal. Ligt meesta lin de auto.
Die manlief dan elke dag mee heeft omdat ik nog steeds geen rijbewijs heb. Maar in jan. ga ik er wel weer voor. Voordat ik zwanger zou zijn (of 'hoog' zwanger hihi) van eventueel nog een kindje, wil ik gewoon dat rijbewijs hebben.
pi_88892983
Dat pruillipje van Lars O+ Hij kijkt gewoon nog steeds lief!

Met de bus met een buggy wil wel. Er zijn zoveel mensen die dat doen :)
Met een doek gaat makkelijker trouwens :)
pi_88893054

Die zocht ik gisteren O+
pi_88893220
Die traantjes ook echt. :) O+
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:16:56 #29
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88893221
Agos Leandertje! Men, ik word helemaal emo van die foto. Ik wil 'm knuffelen!!

Kan iemand Emma even uitleggen dat 5 uur 's ochtends echt niet het moment is om heul hard te kletsen tegen alle dieren op je behang over je nachtelijke avonturen.. }:|
Ze slaapt normaal tot mijn wekker gaat (om 6 uur of om 7 uur) dus dit is even wennen, zo drie dagen op een rij.
't klinkt echt superschattig maar 't is zo vroehoeg. :'(
A grand adventure has begun.
pi_88893275
Emma, morgen vroeg moet je even heel heel zachtjes praten tegen de diertjes. Kan mama nog eventjes lekker slapen. :)
pi_88893485
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:16 schreef Keshet het volgende:

Kan iemand Emma even uitleggen dat 5 uur 's ochtends echt niet het moment is om heul hard te kletsen tegen alle dieren op je behang over je nachtelijke avonturen.. }:|
Ze slaapt normaal tot mijn wekker gaat (om 6 uur of om 7 uur) dus dit is even wennen, zo drie dagen op een rij.
sorrie. bij ons doet de een (selene) dat elke avond (inclusief gillen, bedspringen en liedjes zingen) en de ander vanaf 5 uur 's ochtends.

het goede nieuws: het went :*
:O
pi_88893687
Ahhh Leander....

Ymme, ik ga nooit met de bus maar ik denk ook wel dat er mensen zijn die helpen als het niet lukt.
Binnenkort wordt hier vlakbij een treinstation geopend, dan ga ik er weleens gebruik van maken denk ik. 10 minuutjes en we zijn in Utrecht dan. Scheelt een hoop parkeerkosten ;)

Keshet, dat is idd wel. Zeker als ze daarna niet meer wil gaan slapen, maar wel lief dat geklets :D

En ik kan misschien voorzichtig gaan juichen, alhoewel ik er eigenlijk niet vanuit ga dat het nu wel doorzet....maar Dyon heeft doorgeslapen *O* Gewoon de allereerste keer zonder extra fles 's avonds en 's nachts. Hij was ook wel heel moe van het kdv....
Wel jammer dat ik zelf pas om 1 uur naar bed ging :')

Vanmiddag naar het CB, weer prikjes geloof ik.
pi_88893716
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 10:16 schreef Keshet het volgende:

Als ze eerst wél langer sliep gaat het wrs wel weer over :Y

Hier was het ook 5 uur, toen hebben we hem maar bij ons in bed gelegd. Hielp ook niet echt :')

En Leandertje werd gelukkig al geknuffeld door iemand die hem héél goed kon troosten :) Maar ik heb hem na de foto toch maar overgepakt O+
pi_88894066
Ben hier ook al op sinds 4:45u... arm kereltje was diep ongelukkig toen. Maar ja, wat wil je ook met dik 39 graden koorts... zo'n zielig hoopje warme ellende...
Gelukkig gaat het nu na een paracetamolletje (wat overigens nog een heel gevecht was.. iemand tips?) een stuk beter... koorts is gezakt en hij ligt nu in pyjama lekker te spelen.

Misschien dat ik eens moet gaan ontbijten trouwens... dat is er nog steeds bij ingeschoten. Misschien dat ik mezelf dan ook iets lekkerder ga voelen ;)
pi_88894215
Noh, wat sneu ;(

Hier was meneer dus ook heel vroeg wakker en tussen 12 en 5 ook al 5x :X Maar goed, nu slaapt hij alweer heel lang, dus hij zal zich ook wel goed beroerd voelen...

edit: ontbijten, goed idee! _O-
  vrijdag 19 november 2010 @ 11:24:36 #36
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88895169
Haha Keshet, hier ook een dame die het heul leuk vind om papa en mama wakker te kletsen 's ochtends. Ze heeft niets om tegen aan te kletsen dus vind het maar raar ;)

Deze nacht ging het goed. Papfles om 00.15 en weer wakker om 06.45, daar kunnen we wel mee leven.

Ben 'blij' om te lezen dat er meer kindjes zijn die vroeg wakker zijn. Iemand trouwens een tip wat ik kan doen aan een lekkende luier? Noortje slaapt op haar buik en altijd is 's ochtends de voorkant van d'r romper en pyjama nat. Maakt niet uit of ik om 23.00 uur nog een luier verschoon.

Oh en hier ook (een wazig) huilend meisje
pi_88895246
Becky... zou het misschien helpen om haar 's nachts een luier aan te doen die net een maatje groter is? Hier hielp dat om ipv mt 3 een mt 4 aan te doen snachts... sindsdien geen lek-perikelen meer. Overigens heeft ze nu overdag (bij ons) ook mt.4, op kdv geven ze haar nog 3, past ook wel..
pi_88895395
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:26 schreef Lijnloos het volgende:
Becky... zou het misschien helpen om haar 's nachts een luier aan te doen die net een maatje groter is? Hier hielp dat om ipv mt 3 een mt 4 aan te doen snachts... sindsdien geen lek-perikelen meer. Overigens heeft ze nu overdag (bij ons) ook mt.4, op kdv geven ze haar nog 3, past ook wel..
Hier ook op kdv maat 3 en thuis 4 :D
Ik dacht zelf dat maat 3 misschien per luier wat goedkoper was dat ze dat doen ofzo haha. Het past ook nog wel hoor, maar 4 zit toch wat ruimer.
  vrijdag 19 november 2010 @ 11:49:02 #39
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88895978
Goed idee! Vriend gaat meteen luier 4 halen.
pi_88897706
Volgens mij verschillen die luiermaatjes ook per merk... Op het kdv krijgt Lars nog maatjes 3 aan, kruidvat eigen merk, maar thuis vonden we de maatjes 3 van Pampers toch wel wat aan de krappe kant en zijn we een tijdje geleden al overgestapt op maatje 4.
(Doet me eraan denken dat wij ook bijna door de luiervoorraad heen zijn... morgen dan maar, vandaag ga ik lekker de deur niet uit)
pi_88898005
Ik moet dringend melkpoeder halen voor Thomas. Normaal gezien heb ik dat altijd op reserve, maar vorige keer vergeten te bestellen. Dat krijg je natuurlijk als je te weinig tijd hebt om zelf tussen de rekken te gaan lopen en je je boodschappen bestelt via internet.
pi_88898027
WE HEBBEN EEN TAND!

Zo, dat mocht wel even groot hè? *)
pi_88898050
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:48 schreef leonieke het volgende:
Ik moet dringend melkpoeder halen voor Thomas. Normaal gezien heb ik dat altijd op reserve, maar vorige keer vergeten te bestellen. Dat krijg je natuurlijk als je te weinig tijd hebt om zelf tussen de rekken te gaan lopen en je je boodschappen bestelt via internet.
Ik ben er ook bijna doorheen en die van mij kan ik niet zo halen, die moeten besteld worden :X
pi_88898125
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:49 schreef freecell het volgende:
WE HEBBEN EEN TAND!

*O* Een tand *O*

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:39 schreef Shandaly het volgende:
Volgens mij verschillen die luiermaatjes ook per merk... Op het kdv krijgt Lars nog maatjes 3 aan, kruidvat eigen merk, maar thuis vonden we de maatjes 3 van Pampers toch wel wat aan de krappe kant en zijn we een tijdje geleden al overgestapt op maatje 4.
(Doet me eraan denken dat wij ook bijna door de luiervoorraad heen zijn... morgen dan maar, vandaag ga ik lekker de deur niet uit)
haha, grappig. Wij hebben thuis kruidvat mt4. en kdv heeft pampers mt3. En beiden passen bij MInke :)
  vrijdag 19 november 2010 @ 12:54:18 #45
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_88898205
quote:
WE HEBBEN EEN TAND!

*O* een tand!!! *O*

Hier een baby wat 10 tot 15 keer per nacht wakker word en ik weet niks er aan te doen ;( Het is wel elke keer speen erin en ze is weer stil, voor even dus....
Ze krijgt de laatste 2 nachten nog een mini flesje en daar slaapt ze iets langer op door, maar dan word ze weer heul vroeg wakker omdat ze is doorgelekt :{
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88898773
Hoera voor de tand *O* Het zou nu wel eens heel vlug kunnen gaan, freecell (toen tand 1 door was, was 3 dagen later tand 2 door en ondertussen zit tand 8 er aan te komen :X )
pi_88898797
quote:
WE HEBBEN EEN TAND!

dat mag groot en dat verdient een juichje!
*O*

ps: luiers maat 2 van ravi een tijdje terug (inmiddels doettie 3) bleken selene ook best te passen op een woepsiemomentje hoor ;)
pi_88898831
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:49 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik ben er ook bijna doorheen en die van mij kan ik niet zo halen, die moeten besteld worden :X
Alé, hop, vlug die website openen en bestellen maar :Y
Ik ga er vandaag of morgen om :)

En net telefoon gekregen van de onthaalmoeder met de vraag of we dinsdag een andere oplossing zouden kunnen vinden omdat een familielid is overleden en ze graag naar de begrafenis zou gaan. Ik ga denk ik maar eens mailen naar mijn baas om te vragen of ik nog een dag verlof kan nemen. Hij zal me graag zien komen ;)
pi_88899808
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:11 schreef leonieke het volgende:

[..]

Alé, hop, vlug die website openen en bestellen maar :Y
Ik ga er vandaag of morgen om :)

En net telefoon gekregen van de onthaalmoeder met de vraag of we dinsdag een andere oplossing zouden kunnen vinden omdat een familielid is overleden en ze graag naar de begrafenis zou gaan. Ik ga denk ik maar eens mailen naar mijn baas om te vragen of ik nog een dag verlof kan nemen. Hij zal me graag zien komen ;)
Way to go Leonieke :D ^O^ Gewoon doen!

Marlinde, wat vervelend -O-
En tussen jullie in leggen? Dan slaap je zelf tenminste nog wat.
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:35:39 #50
300054 Marlinde
pi_88899860
Hoeveel flesvoeding mag een kindje van 9 en een halve maand per dag binnen krijgen? En worden kindjes van pap echt dik? Mag Tessa bv 2 of 3 flessen met pap krijgen?
(Ze is lichter dan gemiddeld)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:36:50 #51
300054 Marlinde
pi_88899906
Freecell: Dat hebben we dus 2 weken gedaan: Eerst in bed slapen en dan als ze wakker werd bij ons in bed gelegd, maar ze is zo druk in bed dat ze in mn buik trapt :P En nog word ze regelmatig wakker :?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88900027
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:34 schreef freecell het volgende:

[..]

Way to go Leonieke :D ^O^ Gewoon doen!
Ja, dit zou ik echt niet gedaan hebben. Zeker niet omdat ik al verlof heb gevraagd voor de (volledige) week van 29 november. Maar het is van moeten of ik moet Thomas meenemen naar mijn werk :@
pi_88900047
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:35 schreef Marlinde het volgende:
Hoeveel flesvoeding mag een kindje van 9 en een halve maand per dag binnen krijgen? En worden kindjes van pap echt dik? Mag Tessa bv 2 of 3 flessen met pap krijgen?
(Ze is lichter dan gemiddeld)
Is het niet minstens 500cc en maximum 1liter?
pi_88900160
Marlinde, Minke is weliswaar iets ouder dan Tessa (bijna 11 maanden) maar die krijgt nog 3 flessen waarvan 1 met rijstebloem (pap). Ik denk ook niet dat ik er meer in zou krijgen, want dan zit ze gewoon vol (overdag fruit, groente/avondeten een paar happen van ons mee, brood, drinken, wat ze verder nog wegsnaait....). Die laatste fles met pap krijgt ze ook bijna nooit op, laat meestal 60-80 staan van de 220.
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:49:34 #55
300054 Marlinde
pi_88900431
Ik ben gewoon een beetje bang dat Tessa HONGER heeft in de nacht...want als ze dus zoals de afgelopen 2 nachten nog een flesje krijgt slaapt ze iets langer, maar word ze wakker (waarschijnlijk) door een lekluier...
Maar ze krijgt al wel heel veel eten op een dag :?
8:00 180/6/4 scheppen rijstebloem
10:00 2 stuks fruit
12:00 1 boterham met korstjes + 180/6
15:00 tussendoortje + 125/4
18:00 groente + paar hapjes yoghurt
19:00 220/6/4 scheppen rijstebloem (die drinkt ze echt op en zelfs daarna is ze nog verdrietig...)

En dan nu 2 nachten nog een flesje van 125/2 (of 3 schepjes) en dan in de morgen zit ze echt heel gulzig te drinken en als het op is word ze echt heel boos..
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88900682
misschien ipv rijstebloem een zwaardere pap? dat vult ook wat meer. rijstebloem bevat vrijwel niks he.

dus dan 's ochtends ipv een flesje met rijstebloem gewoon een bordje bambix voor 8 maanden en dan bij het avondeten wellicht de boel ook wat verzwaren. dus aardappeltjes groentes en vlees (of pasta, of rijst ofzo)

ik roep maar wat hoor, ravi drinkt nog 4 flessen van 200 cc ('s ochtends met 2 schepjes bambix 6 maanden en in het weekend een bordje in de kinderstoel), plus 's ochtends fruit (2 stuks gaat er makkelijk in) en 's avonds een bordje groenten/vlees prut (kan van alles zijn, de staafmixer is mijn vriendje)
pi_88900885
Marlinde is zou inderdaad in de ochtend gezellig een bordje pap geven. Hier ook bambix licht volkoren vanaf 8 maanden.

En dan de laatste fles misschien nog 2 schepjes pap/rijstebloem erbij.

En je zou 's middags een kunnen kijken of ze misschien geen 2 boterhammen wilt?
pi_88901479
Mart zit heerlijk te spelen. Met z'n geval met kralen en spiralen zeg maar. En ze gaan echt één voor één naar de andere kant. Heel gericht is hij er mee bezig.

Van de week ook al mijn zijn speelboom. Balletje pakken en deze in het daarvoor bestemde gaatje gooien, zodat het via de glijbaan weer beneden terecht kwam. En opnieuw en opnieuw.
Dat hij dat al door heeft joh. Slimpie ;)
pi_88901726
Ymme, wat grappig is dat. Het viel mij van de week ook al op dat Minke nu echt heel veel lol kan hebben van simpelweg iets in een doos stoppen en het er weer uit halen. Kind is echt zooo blij met haar doosje van Bumba (waar speelgoed in zat)... en met haar nieuwe telefoon (mijn oude onverwoestbare nokia 3110). Die moet nu ook overal mee naar toe. Maar die van ons laat ze nu in elk geval met rust. :')
pi_88902350
Wij zijn weer terug van het CB. Deze keer bij de verpleegkundige geweest en wat spreekt die de arts tegen :D De arts is dus echt volgens de standaarden en protocollen, de verpleegkundige totaal niet. Ze zegt zelf letterlijk, gewoon die fles 's nachts geven als hij behoefte heeft en het er dan maar niet over hebben ;) De arts zou er dus echt over gaan 'zeuren' als ze zou weten dat we nog een avond en regelmatig ook nachtfles geven.
Naja alles was dus prima, ze vond hm erg snel qua bewegen/ staan enzo.

Hij is nu 76 cm en weegt 9040 gram.
pi_88902571
Wat is Dyon een langerd! Maar fijn dat het goed ging met de wvk. Fijn als mensen zo met je mee denken... :)
pi_88902609
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:49 schreef Marlinde het volgende:
Ik ben gewoon een beetje bang dat Tessa HONGER heeft in de nacht...want als ze dus zoals de afgelopen 2 nachten nog een flesje krijgt slaapt ze iets langer, maar word ze wakker (waarschijnlijk) door een lekluier...
Maar ze krijgt al wel heel veel eten op een dag :?
8:00 180/6/4 scheppen rijstebloem
10:00 2 stuks fruit
12:00 1 boterham met korstjes + 180/6
15:00 tussendoortje + 125/4
18:00 groente + paar hapjes yoghurt
19:00 220/6/4 scheppen rijstebloem (die drinkt ze echt op en zelfs daarna is ze nog verdrietig...)

En dan nu 2 nachten nog een flesje van 125/2 (of 3 schepjes) en dan in de morgen zit ze echt heel gulzig te drinken en als het op is word ze echt heel boos..
Hier gaat het als volgt:
- 6u: 210cc/7 scheppen
- 8u15: boterham (en voorlopig nog 100cc/2 scheppen door de boterham)
- 11u30: 150à200g groenten, 50g aardappelen, 20g vlees (allemaal rauw gewogen)
- 15u30: 4 halve stukken fruit en 2 lepels koekjesmeel
- 20à21u: 210cc/7 scheppen

Laat ik het kort zeggen: hij eet graag :D ;)
pi_88902810
*knip*

Hoi O+

Het was geweldig en fantastisch en ik ben helemaal blij en gelukkig *;

Ik lees gauw weer bij, nu ga ik bijkomen van een korte nacht en vele indrukken O+

*knip*

[ Bericht 17% gewijzigd door Vlinder op 20-11-2010 12:03:28 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_88902901
gefeliciteerd vlinder en vlinderman *O*

ga genieten van jullie wittebroodsweken :*
  vrijdag 19 november 2010 @ 15:06:46 #65
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88903687
oooh vlindur wat mooooooi

*nog minder dan 10 maanden en dan mogen wij!*
  vrijdag 19 november 2010 @ 15:07:04 #66
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88903700
oh ja, enne gefeliciteerd! *O*
pi_88903748
Vlindur wat een mooie foto's!! O+
Van harte gefeliciteerd!! *O*
pi_88904656
Vlindur, gefeliciteerd!
Prachtige foto's!

(Waarom wilde ik nou persé trouwens voordat ik kinderen kreeg? Die foto's met zo'n kleintje erbij zijn toch ook helemaal geweldig... O+ )

En een tand!! Hoera! *O*
pi_88904854
Prachtige foto's Vlindur! En ik vind het maar lastig om te zien op wie Rienk nu het meest lijkt... Hij heeft wel dezelfde mond(trekjes) als je man (hihi, wilde bijna vriend typen)...

Ah, Becky, dan kan jij ook van mijn SS-verdachtelijstje ;) Wist niet dat jij ook verloofd was... leuk joh!
pi_88905027
Vlindur wat een mooi stel! Het plaatje klopt ook gewoon helemaal naar mijn inziens.

Gefeliciteerd!!!!
pi_88905969
Dank jullie wel!

Rienk lijkt boven zijn neus op mij (mijn kleur ogen en vorm) en onder de neus lijkt hij op J. Die heeft ook een kuiltje in zijn kin O+ En Rienk heeft ook J's flappers ge-erfd :{ Dat zat niet in de bestelling :{w ;) De neus is geen een van beide. Rienks neus is perfect O+
  vrijdag 19 november 2010 @ 16:15:28 #72
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88906492
Mooi Vlindur, nog gefeliciteerd! *O*
  vrijdag 19 november 2010 @ 16:17:06 #73
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88906550
Ik vind die laatste foto zo cute, jullie megabelangrijke moment en Rienk kijkt lekker de andere kant op. _O-

(Noortje komt bij ons de ringen brengen, zo'n lief klein meisje dat waarschijnlijk nog een beetje wankel loopt in een mooi jurkje O+ )
pi_88907055
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 16:17 schreef becky27 het volgende:
Ik vind die laatste foto zo cute, jullie megabelangrijke moment en Rienk kijkt lekker de andere kant op. _O-

(Noortje komt bij ons de ringen brengen, zo'n lief klein meisje dat waarschijnlijk nog een beetje wankel loopt in een mooi jurkje O+ )
Rienk liep/kroop daar los in de zaal, hij kuierde rond en ging lopen :o Ik vond het fijn dat het gewoon zo kon :Y Mijn moeder en Rienk hebben samen de ringen gebracht. Was heel gaaf *;
Mijn vader gaf mij weg O+
  vrijdag 19 november 2010 @ 16:43:23 #75
265732 Keshet
pi_88907546
Gefeliciteerd Vlindur! ^) Jullie zagen er prachtig uit! O+
  vrijdag 19 november 2010 @ 16:51:16 #76
300054 Marlinde
pi_88907872
Simmu: Ik dacht dat rijstebloem niet gek veel anders was dan die andere papjes :@ Maar ik heb nog iets van meergraden (oid) in huis! Ga dat dan inderdaad vanaf vanavond al proberen :)

Ymme: 2 boterhammen zat ik ook aan te denken, maar dan ben ik weer bang dat ze het flesje erna niet meer wilt. Toch ga ik het denk wel proberen :)
Heerlijk he, dat spelen O+

Meimeltje: Fijn dat alles prima is :)

Vlindur: Nog van harte gefeliciteerd! O+ Wat een prachtfoto's O+

Becky: Spannend dat je over 10 maanden gaat trouwen O+

Maar hoeveel ML flesvoeding mag ze dan maximaal per dag? Is dat nog steeds een liter?
En pap, mag dat dus meerdere keer per dag/bij elke fles?
Bedankt iig voor jullie reacties! O+ :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88908066
Vlindur *O*
Gaaf zeg :D
pi_88908211
marlinde, als ze na 2 boterhammen geen flesje meer wil hoeft ze dat ook niet he. dan zou je bv ander vocht (water of diksap enzo) aan kunnen bieden tussendoor. het is wel nog steeds max 1 liter.

ravi krijgt enkel 's ochtends pap bij zn fles. maar ik moet toegeven dat ik erg voorzichtig ben met zijn voeding. veel meer dan bij selene! die kreeg op zijn (echte) leeftijd allang boterhammen. ravi vindt boterhammen lekker maar ook een beetje eng merk ik, dus doen we dat in de weekenden. gewoon af en toe. ik heb geen haast met bijvoeden. ik wacht gewoon elke keer tot hij zn flesjes laat staan voordat ik rommel in zijn voedingsschema. dat werkt tot nu toe fantastisch
  vrijdag 19 november 2010 @ 17:13:50 #79
300054 Marlinde
pi_88908924
Oke :D Ik dacht dat het wel ''nodig'' zou zijn na een boterham nog een fles melk :P
Dan weet ik iig dat we tot een liter mogen gaan, ik was bang dat het nu tot 500ml ofzo zou zijn. Dan zit ze daar wel erg overheen :Y)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88910421
Hier krijgt Florian na zijn brood ook gewoon wat water hoor :)
pi_88913876
Hier ging hij op een gegeven moment zelf de fles laten staan die hij nog kreeg bij zijn brood.
Dan vervangt een ''echte'' maaltijd dus de fles, dat is alleen maar goed!
Ik bied er als drinken nu een beetje diksap (halve eetlepel) met een halve rietjesbeker water erdoor aan en hier mag hij tot het avondeten van drinken
pi_88913956
Oh wat gaaf om te zien Vlindur, gefeliciteeeeerd! Wat leuk dat je foto's met ons deelt
en leuk om jullie eens te zien, ik vind Rienk van jullie allebei wel wat weg hebben, grappig
pi_88914969
Vlindur wat een prachtige foto's. En idd, waarom wou ik toch zo graag trouwen voor dat Thomas er was ;)
Jullie zien er zo gelukkig uit :* Proficiat!
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:36:30 #84
300054 Marlinde
pi_88916866
Hoeveel mag ze per voeding krijgen aan flesvoeding, dus bv max 200 incl poeder (mag het bv 250ml zijn? of is dit slecht voor bv nieren?)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:46:32 #85
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_88917433
Marlinde, volgens mij is er wel een maximum aan schepjes voeding, wij geven niet meer dan 30 schepjes per dag. Wat we wel doen is bijvoorbeeld 's nachts, mocht het nodig zijn, 2 schepjes voeding en dan 90 ml water.
pi_88919801
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:36 schreef Marlinde het volgende:
Hoeveel mag ze per voeding krijgen aan flesvoeding, dus bv max 200 incl poeder (mag het bv 250ml zijn? of is dit slecht voor bv nieren?)
Ik heb altijd begrepen max 180 ml en 6 scheppen poeder (en incidenteel 210 water met 7 scheppen) maar het wordt hier door het CB afgeraden.

Hoeveel avondeten krijgt Tessa? Krijgt ze groente en aardappel? Of zelfs al wat vlees? Ze mag best zo'n 200-250gram eten. Dat vult ook meer dan melk/rijstebloem.

Hier eet ons jerommeke niet veel voor mijn gevoel, maar is volgens mij inmiddels de 10 kilo gepasseerd (en waarschijnlijk net de 70cm). Voedingsschema:

7.00 uur 180ml/6/20gram Bambix Licht volkoren pap
10.00 uur: Fruit
12.00 uur: 1,5 boterham + 150ml/5 melk
15.00 uur: tussendoortje + water
17.30 uur: 200-250 groente/aardappel/vlees
19.00 uur: 180ml/6 melk

Vlindur, nog gefeliciteerd!! Wat een mooie foto's en onbetaalbaar zo met Rienk erbij.

Free, een tand!! Joehoooeeeee!! Hier is tand 4 door (voortand rechtsboven) en ook 5 en 6 staan op doorbreken. Het kan snel gaan hoor na tand 1 :)

Meimel, wat is Dyon een lange zeg! Fijn dat alles in orde is (al wist je dat natuurlijk wel) maar vaag van die wisselende adviezen/opstellen van arts en verpleegkundige.
  vrijdag 19 november 2010 @ 22:06:12 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88922082
Eten jullie kinders zoveel of de mijne zo weinig?

Werkdag van mij:
Hij krijgt 's morgens de borst in bed (rond half 7/7)
Ik probeer bij het opstaan (half 8) nog wat pap te geven (dit gaat soms heel goed en soms niet)
Dan rond 10 uur een soepstengel (maar die eet hij nooit op) met bv
Rond half 1 boterham met bv (maar die boterham gaat vaak met moeite (deels) op)
Rond 15 uur wordt geprobeerd er fruit in te krijgen maar dat lukt vaak moeizaam en hij krijgt een beetje yoghurt...
Dan rond half 6 wat warm eten (soms eet hij veel, soms maar 3 happen) en wat slokken bv erbij
Tussen half 7 en half 8 krijgt hij de borst en gaat dan naar bed.
Dan komt hij nog rond 23 en half 4 voor de borst...

Als ik vrij ben, krijgt hij rond 9 uur de pap. Het tussendoortje 's morgens vervalt dan omdat hij dan al weer slaapt...
Fruit krijg ik er ook eigenlijk niet goed in. Alles wat hij eerst goed at, wil hij niet meer...
pi_88922381
Asy, dat is wel wat aan de weinige kant en behoorlijk veel melk nog, maar ja, ieder op zijn eigen tempo, als hij niet meer wil eten kun je het er moeilijk indauwen :P en als hij weinig vast voedsel eet, wil hij vanzelf nog veel melk, toch?. Komt vanzelf goed lijkt me.
  vrijdag 19 november 2010 @ 22:19:40 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88922897
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:11 schreef happyme28 het volgende:
Asy, dat is wel wat aan de weinige kant en behoorlijk veel melk nog, maar ja, ieder op zijn eigen tempo, als hij niet meer wil eten kun je het er moeilijk indauwen :P en als hij weinig vast voedsel eet, wil hij vanzelf nog veel melk, toch?. Komt vanzelf goed lijkt me.
ja, de reden dat hij (overdag) zoveel bv krijgt, is omdat hij zo wisselend eet.
Daarom krijgt hij ook bij de soepstengel en bij het avondeten bv. Zo krijgt hij in elk geval genoeg voedingsstoffen binnen. Als hij structureel beter zou eten, dan zou hij ook vaker iets anders te drinken krijgen.
Maar goed, hij groeit vooralsnog prima dus het zal wel goed zijn...
pi_88933584
Het eerste jaar is voeding ech BIJvoeding! Zeker bij BV kindjes! Dat wij nu allemaal van die vreetzakjes hebben ;)
Zolang hij lekker doorgroeit klinkt het prima zo hoor!

Zei ik een week geleden 'over een week kan hij wel staan?'
Gaat hem niet worden :D Meneer is met een project begonnen om te leren kruipen :? Maargoed, hij is nu al wel een paar keer zelf gaan zitten daardoor, dus ik vind het prima :D
pi_88933610
Project kruipen vind ik anders ook wel heel goed klinken hoor, freecell :Y *O* En zelf zitten. Lijkt me superhandig eigenlijk :)
pi_88933650
Gisteravond was trouwens hilarisch :D Normaal slaapt Florian in principe van 18:30 tot 6:30. Ok, in praktijk wordt hij vaak een paar keer wakker en is het soms 5:00, maar meestal ligt hij in bed tot 6:30.

Gisteravond 22:30 WAKKER! DADAdadaDADA haalt niemand me eruit? *BRUUUUL*
Dus wij :?
Hij was echt wakker-wakker. Alsof het ochtend was.
Dan denk je echt even: ai :X dag nacht....
Dus ik heb een klein flesje gemaakt (das het voordeel als je niet meer aan de dagmax zit O+ ) en hem een schone luier gegeven en wat dentinox.
Nog steeds 'dadatatadedededeblijblijwakkerebaby'

Dus ik heb hem opgepakt het gordijn open gedaan, veteld dat dat nacht was, dat het donker was, dat mensen dan slapen, wij-ook-graag-dankjewel en dat hij ook maar moest gaan slapen.
....Blije wakkere baby op mijn arm. ....

In bed gelegd. Echt twee van die oogjes die me aankeken van :? een stomverbaasde 'dadada?'
Doei kereltje!

En ik hoorde hem pas weer om 3:00, toen om 5:00 en toen netjes om 6:30 :D
Geniaal :D
pi_88933668
:o Netjes hoor van Florian :D
Maar nu snap ik het, we moeten het gewoon uitleggen waarom we iets willen. Eens zien of dat gaat helpen tegen het krijsen van Thomas ;)
pi_88933918
En hier ligt onze kleine vriend weeral in zijn bed te :z
Tijd voor ons om te ontbijten en straks zijn eten te maken :Y
  zaterdag 20 november 2010 @ 08:54:55 #95
300054 Marlinde
pi_88933921
Happy: Tessa eet enorm veel avondeten meer dan zo'n 12 maanden potje (ik maak het vers) en met vlees, aardappels en groente :D Pasta kan ik blijkbaar niet klaarmaken, want die hapjes wilt ze niet :P
Ze is nu net iets boven de 8 kilo, maar wel 73 cm :D O+

Freecell: Dat klinkt toch wel heul lief hoor! O+

Afgelopen nacht weer heel veel wakker, maar geen flesje gegeven. Om half 7 heb ik haar er maar uit gehaald en bij ons gelegd en ze is na wat zingen in slaap gevallen naast me O+ Tot half 9!! :D
Maar toch nog vaak wakker en daar zou ik graag echt max 3 keer eruit willen :@ Iemand verder nog tips wat ik kan proberen, want ik weet het echt niet meer...
We krijgen de wijkverpleegkundige hier ook komende woensdag op bezoek om het dirftige van Tessa te bespreken. Ze is zo ontzettend driftig/boos etc dat zelfs het CB zei, wow dit is wel heul erg.. Dus ik ben benieuwd wat ze woensdag gaat doen... :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88934122
Marlinde, hier ging pasta er in het begin ook moeilijker in, omdat ik het niet zo fijn kon malen. Nu Thomas af en toe al eens een brokje wegknabbelt lijkt hij het beter te lusten :Y (maar het is dan ook wel een varkentje geworden dat tegenwoordig alles eet :@ )

Op welke manier is Tessa zo ontzettend driftig/boos. Thomas kan hier ook soms heel de tijd zitten roepen waardoor ik me afvroeg of hij ook niet algemeen een varkentje aan het worden is.
  zaterdag 20 november 2010 @ 09:39:37 #97
300054 Marlinde
pi_88934304
Ik kan het wel redelijk fijn malen, maar ik maak het waarschijnlijk gewoon niet lekker klaar _O- Als we ergens blijven eten heb ik een potje bij me en dan eet ze bv spaghetti echt met smaak op :D

Als ze ergens niet bij kan is het DIRECT gillen en met dr handjes heel driftig om zich heen slaan, daardoor wilt/kan ze ook niet kruipen. Ze slaat, bijt, knijpt als iets niet lukt/als ze iets niet wilt. Ze word zomaar opeens heel boos en gaat dan in het rond slaan/zichzelf slaan.

Nu klinkt het net alsof we een heel vervelend kreng babietje hebben, maar dat is helemaal niet zo! ;( Ze is wel heel leuk/lief/schattig! Ze kom naar me toe beetje billenschuivend om me een knuffel en kus te geven, ze is mama gek als ik weg loop gaat ze huilen en als ik dr oppak legt ze dr hoofdje op mijn schouder en zo kan ik nog véél meer leuke dingen opnoemen O+
Ze heeft alleen een hééééél erg fel temperament en ik kan daar denk ik niet zo goed tegen. Het voelt voor mij echt als een aanval op mijzelf terwijl ik toch dondersgoed weet dat ze het niet echt doet om mij pijn te doen
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_88934354
Hier blijft het voorlopig beperkt tot gillen en, ik kan het niet goed omschrijven, "kkkccchhhgggg" doen (zo als je je tanden op elkaar zet en echt boos kijkt.

En idem hier, Thomas kan ook heel schattig zijn en zo heel lief zijn hoofdje tegen ons neerleggen en zijn armpjes rond onze nek slaan. Maar als hij iets wil, ja... dan wil hij het ;)

Ik vraag me af of ze er binnenkort iets gaan op zeggen bij Kind&Gezin. We hebben een afspraak op 2 december.
  zaterdag 20 november 2010 @ 12:19:47 #99
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88937661
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 07:27 schreef freecell het volgende:
Het eerste jaar is voeding ech BIJvoeding! Zeker bij BV kindjes! Dat wij nu allemaal van die vreetzakjes hebben ;)
Zolang hij lekker doorgroeit klinkt het prima zo hoor!
Dank je voor deze eyeopener. Kreeg ook al een soortgelijke PM van Twinkly.
Ik vergeet het soms. Vooral onder druk van man, schoonouders en CB.
Ik maak mezelf dan eigenlijk niet echt zorgen maar omdat zij dan vaker zeggen dat hij goed moet eten etc, ga ik denken dat ik er te te makkelijk over denk en ga ik twijfelen.
pi_88952303
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 12:19 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dank je voor deze eyeopener. Kreeg ook al een soortgelijke PM van Twinkly.
Ik vergeet het soms. Vooral onder druk van man, schoonouders en CB.
Ik maak mezelf dan eigenlijk niet echt zorgen maar omdat zij dan vaker zeggen dat hij goed moet eten etc, ga ik denken dat ik er te te makkelijk over denk en ga ik twijfelen.
Je denkt er niet te makkelijk over, het ís gewoon makkelijk!
Een baby eet wat hij nodig heeft. Punt! Zeker als de bv gewoon goed loopt :)

Wij bepalen wat de kinderen eten, zij bepalen hoeveel :)
pi_88953570
Hier een ideale dag gehad vandaag. Daan werd om 8 uur gezellig wakker en toen lekker ontbeten met z'n 3-tjes, Daan gesmuld van bordje pap. Toen even relaxen, aankleden en om half 10 richting de intocht van Sinterklaas gegaan. <O) 8}

Daan vond het heel spannend, maar hij heeft niet gehuild en de pieten vond hij razend interessant. Sinterklaas kon 'm niet zo boeien geloof ik. Daarna nog even over de markt gewandeld en brood, groente en fruit gehaald.

Na de lunch en z'n flesje is hij gaan slapen van 13.00 tot 16.00 uur en toen zijn we nog even boodschappen wezen doen. Hij had de grootste lol in het winkelkarretje. Toen thuis lekker een uurtje spelen, eten, flesje, tandjes poetsen en naar bed. En nu slaapt hij als een roosje.

Ik blijf me verbazen wat een heerlijk makkelijk kind we hebben. Hij is gewoon vrolijk en blij en kan zo van alles genieten. O+
pi_88966181
Goedemorgen
pi_88966307
Ow, freecell :* Veel te vroeg, zie ik :{
pi_88966331
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 06:23 schreef leonieke het volgende:
Ow, freecell :* Veel te vroeg, zie ik :{
ja, zo'n 5 uur voor die post :')
Maandag naar de kinderarts.... We hebben het bonnetje nog, misschien kunnen we hem ruilen..
pi_88966352
Ow :{ en niet meer geslapen dan? Hier liggen mijn twee venten nog op bed. Gelukzakken :O
pi_88966359
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 06:42 schreef leonieke het volgende:
Ow :{ en niet meer geslapen dan? Hier liggen mijn twee venten nog op bed. Gelukzakken :O
Maar als zij slapen kan jij toch ook nog slapen? Of was je gewoon wakker?

Ik max een half uurtje ergens tussen 3 en 4 :X
Dat maakt een totaal van een uur.... Dat is onder mijn functionerende grens (die ligt bij ong. 4 uur) dus even kijken hoe we dat oplossen....

Maar wel storend want nu wordt hij dus weer echt moe, maar nu wordt die ander zo wakker }:|

[ Bericht 3% gewijzigd door freecell op 21-11-2010 06:59:57 ]
pi_88966485
Hij zit in de box en huilt zachtjes en is zo moe ;(
En als ik hem optil gaat hij trappelen en mij knijpen, hij wil niet in de doek en als ik hem in bed leg gaat hij woest hard krijsen....

Wat moet ik nu? ;(
pi_88966501
;( Zo zielig eigenlijk, freecell. Ik vrees gewoon dat ik zelf geen tips heb.

Als Thomas té moe is om te kunnen slapen, dan blijven we hem vasthouden en ermee rondlopen. Hij is dan ook heel vaak boos (met trappelen en wenen en alles wat erbij hoort) maar dan drukken we hem goed tegen ons aan en dat kalmeert hem meestal wel.
Al moet ik toegeven dat het bij P. beter lukt dan bij mij omdat P. rustiger kan blijven in zo'n situaties (en meestal ben ik dan diegene die zingt want dat doet P. helemaal niet graag). Ofwel zelf in de zetel zitten/liggen en hem op ons houden (ook al vindt Thomas dat in het begin hélemaal niet leuk, maar hij wordt er uiteindelijk wel rustiger door).
pi_88966514
En deze namiddag naar het verjaardagsfeestje van mijn neefjes. Langs de ene kant een heel fijn vooruitzicht, alleen is het jammer dat het er weer zo druk zal zijn (rond de 25 mensen, bijna allemaal volwassenen).
Ik hoop gewoon dat het een beetje zal lukken met Thomas en dat hij in de auto goed zal slapen want het feestje begint natuurlijk net op het moment dat hij normaal gezien slaapt (hij slaapt meestal tussen 14u en 16u en het feestje begint om 15u). Maar het is bijna anderhalf uur rijden, dus ik hoop dat hij onmiddellijk in slaap valt in de auto en dan goedgezind wakker wordt ;)
pi_88966518
Hij ligt nu half te slapen op mijn schouder... stuk beter wat mij betreft :) Ik mag alleen niet bewegen....

Tara krijgt Florian juist niet stil... Hij kan hem supergoed in bed leggen, bij Tara gaat hij bijna altijd slapen en met Leander bereikt hij vaak ook meer dan ik, maar Florian echt troosten als hij echt over de rooie gaat is hopeloos :?

ow en zo aan het einde van mijn post slaapt hij op mij...

Sorry voor het ego-posten trouwens...
pi_88966521
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 07:31 schreef leonieke het volgende:
En deze namiddag naar het verjaardagsfeestje van mijn neefjes. Langs de ene kant een heel fijn vooruitzicht, alleen is het jammer dat het er weer zo druk zal zijn (rond de 25 mensen, bijna allemaal volwassenen).
Ik hoop gewoon dat het een beetje zal lukken met Thomas en dat hij in de auto goed zal slapen want het feestje begint natuurlijk net op het moment dat hij normaal gezien slaapt (hij slaapt meestal tussen 14u en 16u en het feestje begint om 15u). Maar het is bijna anderhalf uur rijden, dus ik hoop dat hij onmiddellijk in slaap valt in de auto en dan goedgezind wakker wordt ;)
In een andere omgeving zijn die van mij meestal sowieso wel blij! Dus ik heb goede hoop voor je!
pi_88966524
ego-posten? Ik zie nergens ego-posten hoor :)

Thomas is idd ook meestal goedgezind in een andere omgeving, behalve bij mijn zus. Hij heeft daar echt nog nooit gelachen :N Terwijl hij bij mijn ma, schoonouders, onthaalmoeder, ... altijd lacht.
pi_88966534
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 07:34 schreef leonieke het volgende:
ego-posten? Ik zie nergens ego-posten hoor :)

Thomas is idd ook meestal goedgezind in een andere omgeving, behalve bij mijn zus. Hij heeft daar echt nog nooit gelachen :N Terwijl hij bij mijn ma, schoonouders, onthaalmoeder, ... altijd lacht.
haha :D arme zus! Favoriet speelgoed mee?
pi_88966589
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 07:37 schreef freecell het volgende:

[..]

haha :D arme zus! Favoriet speelgoed mee?
Mijn zus, zijn meter ;)
We gaan een hele verhuis organiseren voor deze namiddag :Y

Maar ik denk dat het voor een stuk ligt aan het feit dat mijn zus té vlug té enthousiast is, ipv hem even tot rust te laten komen en hem te laten wennen.
pi_88966604
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:01 schreef leonieke het volgende:

[..]

Mijn zus, zijn meter ;)
We gaan een hele verhuis organiseren voor deze namiddag :Y

snap ik ;) Harry zijn speelgoed :)

ik ben nog steeds een bedje :') Slapend bolletje snot O+
Serieus, hij is zó verschrikkelijk leuk als hij gezond is! Echt een heerlijke baby.
Maar hij is gewoon wel 3/4 ziek :X

[ Bericht 4% gewijzigd door freecell op 21-11-2010 08:15:56 ]
pi_88966692
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:05 schreef freecell het volgende:

[..]

snap ik ;) Harry zijn speelgoed :)
Harry zijn speelgoed zal ik maar thuis laten. Ik wil geen ruzie met Asyniur ;)
quote:
ik ben nog steeds een bedje :') Slapend bolletje snot O+
Serieus, hij is zó verschrikkelijk leuk als hij gezond is! Echt een heerlijke baby.
Maar hij is gewoon wel 3/4 ziek :X
Ik vind het echt zo jammer voor jullie dat hij zo vaak ziek is. Hebben jullie zijn weerstand al laten testen of is het daar nog te vroeg voor?
pi_88966708
Geen idee, we gaan maandag met hem naar de kinderarts, dus dan even vragen :)

En ja, jij hebt geen Harry :') in theorie weet ik dat ook wel. Als ik geslapen heb :')
pi_88966723
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:34 schreef freecell het volgende:
Geen idee, we gaan maandag met hem naar de kinderarts, dus dan even vragen :)
Ik vraag het gewoon omdat mijn zus dat heeft laten doen bij haar jongste. Was ook altijd ziek, koemelkallergie, krijgt heel vaak antibiotica, heel slechte slaper (Thomas sliep vroeger door dan haar zoon en hij is vorige maand 2 jaar geworden), ... Kortom, ik herken veel van jouw verhalen.
Ik weet dat ze hem hebben laten testen en dat hij zo goed als geen weerstand had.
Als je wil, vraag ik vanmiddag wel eens wat ze daar nu precies aan gedaan hebben of hoe het daar nu mee staat.
quote:
En ja, jij hebt geen Harry :') in theorie weet ik dat ook wel. Als ik geslapen heb :')
Het was een grapje, hoor :* helemaal niet slecht bedoeld ofzo.
pi_88966736
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:40 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik vraag het gewoon omdat mijn zus dat heeft laten doen bij haar jongste. Was ook altijd ziek, koemelkallergie, krijgt heel vaak antibiotica, heel slechte slaper (Thomas sliep vroeger door dan haar zoon en hij is vorige maand 2 jaar geworden), ... Kortom, ik herken veel van jouw verhalen.
Ik weet dat ze hem hebben laten testen en dat hij zo goed als geen weerstand had.
Als je wil, vraag ik vanmiddag wel eens wat ze daar nu precies aan gedaan hebben of hoe het daar nu mee staat.

[..]

Het was een grapje, hoor :* helemaal niet slecht bedoeld ofzo.
Graag :)

En ik weet dat je niet geirriteerd was, ik hap gewoon graag :+
  zondag 21 november 2010 @ 08:50:37 #120
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_88966776
Oh Free, wat een narigheid :* :* Ik zou zó graag willen dat ik iets wist dat jullie écht kon helpen, maar ik weet het gewoon echt niet.. Dikke :* dan maar, ik ga gewoon heel hard duimen dat de kinderarts iets voor jullie kan betekenen.

Leonieke, haha, verhuis ze ;)

Ik ga zo maar weer verder met mijn taart.. Het is niet te geloven, maar vanmiddag staat er ineens allemaal verjáárdagsvisite voor de deur :o Waar de hell is dat eerste jaar gebleven? Tenminste, op 3 dagen na dan :P Maar echt, het gaat me even te snel allemaal.. :o
3!
  zondag 21 november 2010 @ 09:23:34 #121
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_88966927
Trix vier je vandaag Stef zijn verjaardag?? leuk!!! dan wens ik jullie alvast heeeeeeel veel plezier.. en ben nu al benieuwd naar de foto's :)

Freecell; een onwijs dikke knuffel voor jou. Wat zul je je vermoeid voelen.... Ik hoop dat de kinderarts iets voor jullie kan betekenen en je mannetje snel weer wat beter in zijn vel zit..

ik ga mijn muppie uit bed halen. (L) nog 2 weekjes dan is ze ook al jarig... <O)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 21 november 2010 @ 10:03:35 #122
57497 happyme28
I'm so happy
pi_88967195
Free, wat vervelend toch steeds voor Florian en natuurlijk ook voor jullie. Dat soort nachten zijn killing en de aanblik van zo'n zielig mannetje helpt ook niet :*

Leo, goede verhuizing gewenst! Hopenlijk werkt Thomas een beetje mee in het ideale plan. :Y

Trixie, hier ook nog even een hele fijne dag gewenst!! Stef's 1e verjaardagsfeest. Daar word ik zelfs een beetje emo van O+

Nou BJ, kan me nog zo goed herinneren dat je 'ineens' bevallen was. En da's al weer bijna een jaar geleden :o

Fijne zondag allemaal!
pi_88967661
Stef heel veel plezier op je feestje vandaag!!
pi_88968088
Even snel.

Stef heel veel plezier vandaag! :)

Hier gaan we vanmiddag sinterklaas inhalen. Hij komt met de boot en gaat dan met het paard richting het dorp waar een feestje is (waar wij niet heen gaan, volgende jaar misschien). Ben benieuwd hoe Mart gaat reageren. :)
  zondag 21 november 2010 @ 11:00:42 #125
57497 happyme28
I'm so happy
pi_88968105
Veel plezier Ymme! Hopenlijk vindt Mart het leuk en kunnen jullie er van genieten.
pi_88968140
Veel plezier Ymme :)

Dyon vond Amerigo erg lief en zacht, Mart vast ook ;)
pi_88968159
Oh ben ik net aan het bijlezen, zie ik het berichtje over Florian.
:* voor jouw ventje. Hopelijk ben je gewoon heel snel beter! En wordt je voorlopig niet meer ziek.
pi_88968215
Stiekem ben ik Mart al gek aan het maken van paarden.
Heb zelf jaren gereden en eigen paard gehad. Maar toen ik klaar was met school had ik te weinig tijd. Werken en uitgaan ;) Maar als de kinder'en' groter zijn (als onze droom van 2 kids volgend jaar ofzo mag uitkomen) wil ik toch wel weer heel graag mijn grootste hobby oppakken. :)

Dus hopelijk komen we vanmiddag in de buurt van Amerigo ;)
  zondag 21 november 2010 @ 11:07:32 #129
57497 happyme28
I'm so happy
pi_88968271
Sint viel hier van Americo af bij het opstijgen. Gelukkig buiten het zicht van de grote menigte. Vind dat altijd zo sneu. Maar zoals gezegd, Daan had vooral oog voor de zwarte pieten en Sinterklaas ging geheel aan hem voorbij.
pi_88974256
Wolf imiteert onze blaffende hond :D echt zo schattig! Als de hond blaft doet hij ''AH!'' en blaft de hond meerdere keren, zit hij ook"AH AH!''
Best knap toch?

ah Freecell, wat zielig voor hem zeg :*
  zondag 21 november 2010 @ 15:45:19 #131
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88976851
free, balen zeg! Ben je zelf later nog even terug in bed gekropen?

Leonie, succes met verhuizen...

Inca, fijne dag vandaag ! (al is die al bijna om...)

ymme, veel plezier bij de Sint!

En een blaffende Wolf O+
pi_89002012
:O

Er is één wakker geworden om half 1. Toen besloten wij om naar bed te gaan. Inmiddels zit ik hier met een klaarwakker kereltje beneden. Hij drinkt een pyjamapapje en ik ben zo gaar als wat :{
Ik geef hem een half uur. Ik ga hier wel doen alsof ik slaap met een deken :Z

Free, hoe is het met Florian? :*

Stef bijna 1, geniet nog maar even van je baby :*

Rienk loopt echt! Hij zet nu met gemak zo 5 stappen O+ Ben zo trots *O*
  maandag 22 november 2010 @ 06:38:10 #133
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89002327
succes ermee vandaag Vlindur... wat een zware nacht... Is Rienk uiteindelijk nog wel gaan slapen???

Freecell; hoe is het daar nu? succes vandaag bij de kinderarts...

Ik zit klaar om te gaan werken, en het is vroeg en donker, en ik wil ook wel weer naar bed..
Evie ligt dr nog lekker in, niet wetende dat er vandaag een bezoekje CB (+ prikjes) aan zit te komen. Helaas dus zonder mama, alleen met papa...
Hoop dat het allemaal mee valt, en ben benieuwd wat Evie meet en weegt vandaag. :)
pi_89002437
Goedemorgen!
Arme Vlindur :X dat is zo niet tof midden in de nacht!

Hier ging de nacht perfect :@ keer of à 4 even wakker, speen, slapen en om 6:30 wakker *O*
En aangezien wij er om 9 uur maar ingekropen waren is dat prima :)

Bleh BJ, arme Evie met de prikjes en dit zijn geen toffe tijden om te moeten gaan werken!
  maandag 22 november 2010 @ 08:44:27 #135
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89003063
Freecell, wat fijn dat het goed ging vannacht. Voelt Florian zich al wat beter? Maar goed, met 1 nachtje ben je er niet.

Vlindur, nog wat geslapen?

BJ, Arme Evie en de prikjes, mijn vriend vindt het vreselijk om dan te gaan maar hij gaat altijd met Noortje naar het cb. (Het is echt maandag papadag want ik was toevallig mee afgelopen maandag en er waren alleen maar mannen met hun kindjes, zo grappig);.

Ymme, veel plezier bij Amerigo vanmiddag.
  maandag 22 november 2010 @ 09:03:18 #136
300054 Marlinde
pi_89003292
Vlindur: Heb je nog wat kunnen slapen?

Free: Fijn zo'n nacht :)

BJ: Prikjes zijn nooit leuk ;( Hoop dat je kleine meid er geen last van zal krijgen!

Ymme: Hoe was het bij sinterklaas?

Pap gaat hier niet in bij Tessa, ze lust het denk ik niet.
Nu had ik gisterenochtend 2 boterhammen gegeven, maar wilde ze geen melk meer. Dus vandaag 2 boterhammen + 180/6 melk door de blender gedaan en mevrouw at alles op :Y)
Afgelopen nacht ook maar zo'n 5 keer wakker, dus valt ook wel mee. Hoop dat het ooit wel max 2 keer eruit gaan is....
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89003318
Free, hoe gaat het nu met Florians oortjes? Is dat een beetje beter aan het worden? :*
Vlindur, gezien je op de twitter niksmeer had staan na 3-en, gok ik dat Rienk toch is gaan slapen. :* , wat zul je gesloopt zijn meid!
BJ, succes met werken, en arme Evie inderdaad... :* !

Oh en tussen de regels door las ik dat Rienk echt loopt! Wat goed!! *O*

Thomas en Stef, nog even een kleine grote baby... :* voor jullie mama's!

Hier weinig spannends te melden, we hadden zaterdag een ontzettend gezellige lunch/sinterklaas met de pufclub. Wat geweldig om die kleintjes dan zo bij elkaar te zien. En de familie waar we waren hadden een leuke loopkar dus daar heb ik MInke even achter geplant en die heeft dus echt een half uur, met een glinlach van oor tot oor achter dat ding gelopen. Ik geloof dat we er ook maar zoeen moeten aanschaffen zsm. Hoewel ik het daar met mijn ouders over had gisteravond en ik begreep van mijn vader dat ze iets dergelijks voor sinterklaas wilden halen... maar hij wist niet wat. Iets met "loop..." dus heb gezegd dat zijn vrouw maar even terug moest bellen om te kijken wat ze nou gingen kopen, zodat we niet dubbel doen ;)
Donderdag mogen wij ook weer naar het cb... ben wel heel benieuwd!
pi_89006410
vlindur fijn dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad! en nogmaals gefeliciteerd! en nog een :* voor de nacht, ook voor free :*

ik las nog over allerlei eetschema's, wij zijn net begonnen met introduceren van vast voedsel dus geen tips

ook las ik een blaffende wolf! wat lijkt me dat geweldig en lief om te horen

sinterklaas die wordt ingehaald, veel plezier ymme

en een verjaardag die gevierd wordt! incantrix en stef heel veel plezier vandaag

wij zijn lekker aan het bijkomen van een druk bezocht verjaardagsweekend waar minidraak de show stal toen ze een banaan mocht eten
pi_89009225
Oh zo leuk vond ik dat Draculettetje, beginnen met eten aan te bieden!
Ze vond banaan dus lekker?
Je zult zien dat het binnen een paar weken echt zo snel gaat met beter en meer eten, echt verbazingwekkend

Stef viert alvast zn verjaardag las ik, was het leuk geweest gister?

Vlindur, is hij nog weer gaan slapen daarna?

Hier al een poos Wolf steeds wakker rond 0.00 en net zolang huilend tot hij opgepakt wordt, hij slaapt dus veel tussen ons in momenteel.
Nouja, dan slaapt hij iig wel en ook gewoon tot een uur of 6.30 gelukkig.
Ik kan echt slecht tegen weinig slaap.
  maandag 22 november 2010 @ 15:12:43 #140
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89013876
heyhey ;) ben ik nog even weer.
was rustig op het werk; en ik kon lekker toch mee naar het CB..
Prikjes zitten er weer in, en viel gelukkig mee, hopen dat ze er ook niet teveel last van krijgt.
meisje ligt nu lekker even op bed.

de cijfertjes:
11,5 maand:
9,5 kg (gemiddelde curve)
76,5 cm (boven de gemiddelde curve).

verder ook weer helemaal goedgekeurd.
pi_89014703
Fijn dat je toch nog mee kon naar het CB.
En nog fijner dat alles goed is (had je ook niet anders verwacht zeker) met je kleine meid. Hopelijk geen last van de prikken.
pi_89014901
BJ, mooie stats weer voor je (lange) meisje! Fijn dat je mee kon!
  maandag 22 november 2010 @ 16:14:40 #143
300054 Marlinde
pi_89016311
BJ fijn dat je toch nog even mee kon met je kleine meid :) Hoop dat ze geen last krijgt/heeft van de prikjes :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 22 november 2010 @ 16:16:45 #144
265732 Keshet
pi_89016393
Mooie cijfers BJ! Bij Evie wordt er niks meer gecorrigeerd toch? Lekkere lange dame! O+

Freecell, hoe is 't met je bolletje snot? :'(

Trix, hoe was Stefs feestje?
Wup, hebben jullie ook al een feestje gevierd?
  maandag 22 november 2010 @ 16:21:01 #145
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89016578
neej officieel wordt Evie al een poos niet meer gecorrigeerd;
maar de CB-arts vond dat Evie wel enorm vlot was voor haar leeftijd,
en noemde daarbij nog wel dat ze eigenlijk nog een maandje jonger is...
pi_89018805
free, hoe is het gegaan bij de kinderarts?
pi_89018888
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 16:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
neej officieel wordt Evie al een poos niet meer gecorrigeerd;
maar de CB-arts vond dat Evie wel enorm vlot was voor haar leeftijd,
en noemde daarbij nog wel dat ze eigenlijk nog een maandje jonger is...
lekker hoor! moet je nog een extra controle bij de neonataalarts als ze 1 wordt?
pi_89019427
Evie hoppa *O*
Gaat lekker!
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:15 schreef simmu het volgende:
free, hoe is het gegaan bij de kinderarts?
7!!! buisjes bloed ;(

Nou goed, hij neemt het iig wel serieus. Arm ding ;(
Ligt nu al bijna 3 uur te slapen, ga hem zo even wakker maken.

Even bloedonderzoeken afwachten en tot die tijd op een onderhoudsdosis ab gezet. hij vond het ook geen normaal aantal keer ziekzijn.
pi_89020634
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:31 schreef freecell het volgende:
Evie hoppa *O*
Gaat lekker!

[..]

7!!! buisjes bloed ;(

Even bloedonderzoeken afwachten en tot die tijd op een onderhoudsdosis ab gezet. hij vond het ook geen normaal aantal keer ziekzijn.
Ik vind het zo naar voor jullie ;( Heel, heel veel sterkte met Florian :* Dat het maar gauw mag worden opgelost.

Goedzo Evie! Grote meid O+
Wij hadden de 15e gemoeten, maar dat was ik vergeten :@ De 30e mogen we nu.

Rienk ging om 15:15 direct slapen en ik heb hem niet meer gehoord tot 9.30. (Ikzelf kon niet slapen.. Was wel 5 uur volgens mij :{ )
Heeft een uurtje geslapen rond 11 uur en daarna heb ik hem wakker gehouden tot 15:00, hij heeft toen geslapen tot half 5 en nu zit hij sacherijnig te wezen. Hij mag met hoge uitzondering met knien en speen beneden zitten, maar hij gaat niet eerder dan 19:00 op bed. Nu hopen dat ie vannacht niet weer een kunstje flikt :O

Verder krijgt hij zn brood tegenwoordig dubbel en in repen, want in kleine stukjes blieft meneer het niet meer? :?
pi_89023216
Ik kom even binnenvallen :W

we zijn een heerlijk weekend met familie (incl. neefje van 14 maanden) naar Centerparcs geweest en vanmiddag heb ik een draagdoekmeet gehad bij Orea.
Hannah is haar slaapritme helemaal kwijt en drinkt ineens heel weinig. Verder is haar onderkantje helemaal kapot en hebben we pas vandaag het zalfje kunnen krijgen wat we nodig hebben. Het arme schaapje heeft echt veel pijn. Ik zou willen dat ik haar pijn kon overnemen :'(
  maandag 22 november 2010 @ 19:05:18 #151
95408 Incantrix
pi_89023250
Och, Free, dat arme kleine ventje.. Kán dat wel, zoveel buisjes bloed in één keer uit dat kleine ventje? Nouja, het zal wel, anders doen ze het niet, maar ik zou echt het idee hebben dat ik een leeggezogen kind terugkreeg :') Wel fijn dat het serieus genomen wordt en dat de arts erkent dat dit niet is zoals het zou moeten zijn. Ik hoop écht dat er snel iets aan gedaan kan worden hoor, bah.. Dikke :* voor jullie allemaal!

En ik zag prikjes voor Evie! BJ, hoe is het ondertussen?

Wat lief dat jullie allemaal aan ons hebben gedacht! O+ Het was gisteren heel erg druk, maar ook heel erg gezellig :) Stef heeft zich zo kostelijk vermaakt dat dat middagtukje natuurlijk nooit meer ging gebeuren, we hebben het 2 keer geprobeerd en toen de brui eraan gegeven. Bij zijn avondeten zat hij vervolgens tussen de happen door te slapen met zijn hoofd op het blad van de kinderstoel :')

In de ochtend toen hij uit bed kwam zag hij metéén de slingers en sindsdien wijst hij ze de hele dag door aan en gaat er echt naar zitten kijken. Superlief! Hij vond het ook heel leuk toen we met z'n allen voor hem gingen zingen en de eerste paar cadeautjes uitpakken was ook nog wel een soort van interessant (er was namelijk papier dat hij mocht scheuren en dat kon hij dan nog éven snel zijn mond inproppen :Y) ) maar daarna was hij overprikkeld en was hij vooral rond aan het hobbelen en met alles tegelijk aan het spelen.. Hij is gruwelijk verwend, vond zijn taartje heerlijk maar de slagroom vond hij maar vies en heeft vandaag de hele dag met zijn cadeau's gespeeld O+

De foto's ga ik vandaag of morgen posten in het fototopic, zodra ik tijd heb gehad om ze te bewerken :)

Ik heb wel al een foto van de taart die ik voor de grote mensen gemaakt had, die doe ik gewoon lekker stiekum hier:

Nogmaals thnx lieve meiden, het was écht een hele leuke verjaardag O+
3!
  maandag 22 november 2010 @ 19:06:17 #152
95408 Incantrix
pi_89023297
Oh, Octo, bah.. -O- Bij je eerste twee zinnen begon ik al bijne een oh-wat-fijn-verhaal, maar wat een bagger dat het weer zo loos is met de luieruitslag :* :*
3!
pi_89024820
Stefje zijn verjaardag gevierd *O* Wat een ontzettend leuke taart Incantrix _O_

Weet iemand of je een verdovend cremetje kan kopen zonder recept voor op kapotte billetjes? Ik had wat lidocaïne zalf gehad van schoonzus en dat hielp heel erg goed, maar dat is op. Zou wel gemakkelijk zijn als mijn moeder met Hannah morgen even wat kan gaan halen in de drogist of apotheek.
pi_89026438

[ Bericht 100% gewijzigd door showkloon op 22-11-2010 20:20:28 ]
pi_89026675
Dit keer heb ik hem wel gelezen!

Gelukkig voor jullie doe ik niet mee aan SS oO/
pi_89026719
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:31 schreef freecell het volgende:
Evie hoppa *O*
Gaat lekker!

[..]

7!!! buisjes bloed ;(

het arme wurm en arme jullie ;(
*troost*

dat doktergedoe is altijd zo ellendig bij die kleintjes ;( ik hoop dat er gewoon snel iets gevonden wordt wat makkelijk en snel gefixt kan worden!
pi_89027678
freecell, ik heb nog geen tijd gehad om een update te bezorgen. Blijkbaar is het zo dat ze bloed hebben getrokken bij mijn neefje en dat 6 maanden later hebben herhaald en zijn weerstand was toen gestegen: deels zelf uitgegroeid waarschijnlijk en ook omdat hij 3 kuren met medicijnen heeft gekregen (duurde 3 maand) om de weerstand te verbeteren.

Nu heeft hij al een hele tijd geen antibiotica meer gekregen (een paar maand dus).
  maandag 22 november 2010 @ 20:49:27 #158
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89028227
Och arme Florian... :{
Nou ja, hopelijk levert het wat op.

Inca, wat een mooie taart! _O_
pi_89028373
Wauwww wat een mooie taart voor Stef :D

Arme Florian...
  maandag 22 november 2010 @ 20:55:12 #160
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89028494
heyhey

Evie ligt inmiddels met een paracetamolletje in bed, beetje warm, maar verder ging het eigenlijk goed hoor. Lief van het vragen... O+
Ik vond alleen het prikken zelf weer ;( :'( moeilijk dus.
Gelukkig gingen ze in op mijn verzoek om 2 beentjes tegelijk te prikken ipv 1 voor 1.
was wel prettig..

en aaaah Trix, dat klinkt als een heerlijke eerste verjaardag van Stef! krijg hierdoor ook steeds meer zin in Evie haar feestje ;).
En wat heb je die taart ontzettend mooi gemaakt!!!
pi_89028661
Hoe doen ze dat dan: 2 beentjes tegelijk? :o Of zijn ze daar met twee dokters bij jullie?

Trix heb je die taart helemaal zelf gemaakt? :o Chapeau hoor :Y

Hier is het allemaal nog ver af, het verjaardagsfeestje. Al zat ik er gisteren toch even over na te denken toen we op het feestje van mijn neefjes waren. Het gaat toch allemaal zo vlug... en soms word ik er toch een beetje weemoedig door.
pi_89030255
Eén keer raden wie hier weer beneden zit }:|
pi_89030448
quote:
13s.gif Op maandag 22 november 2010 21:31 schreef Vlindur het volgende:
Eén keer raden wie hier weer beneden zit }:|
Ben je je bed weer uitgekomen om beneden te gaan zitten? O-)
pi_89030559
Dyon heeft ons vannacht ook wakker gehouden. Toen we hm na een tijdje toch maar weer eruit haalden spuugde hij over me heen. Er zat dus gewoon iets dwars.....
Vond het wel erg sneu :@ (en voor onszelf dat we misschien voor niets een hele tijd wakker hebben gelegen.
  maandag 22 november 2010 @ 21:51:20 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89031257
Rienkje kerel, ga eens slapen vent! :Z

Och en arme Evie met 2 prikken in haar beentjes :{

En sneue Dyon :{
pi_89032247
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:35 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ben je je bed weer uitgekomen om beneden te gaan zitten? O-)
:P

Rienk ligt weer. Wilde niet drinken en deed moe dus die hebben we er weer ingelegd. Hij ging gelijk weer slapen. (Is zo'n half uur beneden geweest)

Ik duik er nu ook maar in. Ik vermoed dat ie vannacht weer wakker gaat worden en zoniet slaap ik misschien ook eens langer dan 6/7 uur ;)

Wat sneu dat ie spugen moest zeg ;( Maar je weet nu tenminste wat er aan de hand was. Wij hebben geen flauw idee wat er met Rienk is..

Welterusten allemaal! :W
pi_89041731
Jeetje, als werkende mama kan ik het hier echt niet allemaal bijhouden. Doordeweeks de hele week aan het werk en in het weekend zit het hier altijd vol met was doen, boodschappen, verjaardagen etc. Helemaal de komende periode. -O- Doe mij maar snel januari.

Maargoed, enigszins bijgelezen.

Ik las over Florian die slecht slaapt/sliep en waar gisteren bloed is afgenomen. ;( Sneu Free, ik hoop wel dat ze een oorzaak vinden. Dan is het in ieder geval wel ergens goed voor geweest.

Rienk die niet wilde slapen, Vlindur zo te zien is hij afgelopen nacht niet meer wakker geworden?

Tessa die ook nog steeds 5 keer wakker wordt 's nachts. Marlinde, werken alle 'slaapmethodes' niet?

Hannah met kapotte billetjes. Octo, weet je dat je ook zelf zalf kunt kopen bij de drogist als het een schimmeltje is. Er zijn een paar soorten bijv. Daktarin. Mocht er dan geen dokter in de buurt zijn of dat het weekend is, dan heb je toch alvast iets in huis.

Evie die prikjes heeft gehad en een beetje warm was. Komt vast weer snel goed kleine meid!

Dyon die per ongeluk over mama heen spuugde. Achossie, sneu is dat hè!

Stef en z'n supermooie en gave teletubbie taart! Echt knap hoor! En gefeliciteerd met kleine grote Stef natuurlijk! *O*

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben...

Hier gaat alles met Lisa altijd z'n gangetje eigenlijk. Sinds vrijdag drinkt ze nog maar 3 flessen. Ze at haat fruit en groenten enzo echt slecht omdat ze gewoon geen trek had. Ik was vrij vrijdag dus ik dacht, ach we proberen het gewoon (de papa is toch wat onzekerder wat dit betreft). Maargoed, vrijdag ging super met maar 3 flesjes en de overige 3 dagen dus ook. En nu eet ze haar fruit, groenten en brood ook perfect! Sindsdien zit ze ook helemaal goed in haar vel en lacht de hele dag. Mijn kleine meisje wordt echt al groot. :'( O+

Vanmiddag eind van de middag gaan we weer naar het CB. Ben benieuwd wat er nu weer is bijgekomen aan gewicht. Het is echt net een holle bolle gijs als je haar ziet. Weer geen prikjes deze keer gelukkig. :)

Oja ze heeft ook tandje nr. 2 gekregen en ik zie boven in haar mond al de contouren van de puntjes van nr 3 en 4 in haar tandvlees. Zal ook niet meer lang duren denk. Wel heeft ze van tandje 2 helemaal geen last gehad, terwijl ze van tandje 1 een paar dagen van slag met koorts is geweest. :? Ben dus benieuwd hoe het met de volgende tandjes gaat.
pi_89042012
Vlindur, hoe is het vannacht gegaan?

Nikki, succes op het CB!

Ik ga de kids wegbrengen en naar mn werk.
  dinsdag 23 november 2010 @ 08:53:06 #169
300054 Marlinde
pi_89042558
Jemig 7 buisjes bloed voor arme Florian :'(

Ik las over kapotte billetjes :(

BJ Hoe gaat het nu met Evie?

Stef wat een prachtige taart heeft je mama gemaakt O+ Van harte gefeliciteerd! :*

Wat fijn dat het nu goed gaat met het eten van Lisa :) Succes bij het CB! :*
En tandjes *O*

Meimeltje Werkse! :*

Hier een enorme klote nacht achter de rug, Tessa is zo ontzettend vaak wakker geworden en ik heb echt geen idee meer wat we kunnen doen om haar door te laten slapen. Hebben al zoveel geprobeerd! :'( Niks lijkt te werken en een stuk of 2 keer per nacht eruit gaan vind ik heul niet erg, maar om er nou 10 tot 15 keer uit te gaan.....(afgelopen nacht was het lopende band werk met een stuk of 25 keer!)
Ik heb gewoon geen idee wat het nou is, honger, teveel gegeten, koud, warm....het lijkt geen van alle te zijn, maar wat dan??
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89042619
Is er een mogelijkheid tot het ledikantje te verzetten?
Heb wel eens gehoord dat dit schijnt te helpen. Geen idee waarom... Maar hé erger kan het niet worden. Het is het proberen waard lijkt me. En de 5 min regel? Of deze iets langer dan 5 min laten duren?
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:16:19 #171
300054 Marlinde
pi_89042926
Ymme: Er kan wel wat aan verschoven worden en heb het ook wel eens bij Derek gezien, maar ik denk eerlijk gezegd dat het niks zal uitmaken :@ Maar het is zeker het proberen waard! Ik zou vrijwel alles willen proberen om dr lekker te laten slapen :)
En laten huilen heeft hier geen zin, ze gaat zo over dr toeren dat ze gaat spugen en dan stikt ze zowat, dus moet ik naar dr toe rennen om dr op dr zij te draaien of op te tillen zodat ze het uit kan spugen ;(
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89043340
Dan zou ik het ook niet meer weten Marlinde.
Eens vragen bij het CB?

En hoe makelijk het ook klinkt vanaf mij kant, zelf rustig blijven!
Ik merk aan Mart dat hij mij aanvoelt. Ben ik onrustig, zit ik niet lekker in mijn vel, heeft dat meteen invloed op hem.

Hopelijk gaan de nachten snel weer goed. Wat een goede nachtrust heeft iedereen nodig.
pi_89043506
(lang) Laten huilen is meestal niet zo zinvol... Iedereen is wakker, iedereen is gefrustreerd en de baby gaat er meestal echt niet eerder van slapen. :+

Maargoed, bij sommigen werkt het vast anders!

Maar marlinde, wat balen zeg -O- Te warm, te koud en honger kan je toch wel uitsluiten?
Ik heb al een paar gehoord de afgelopen week die overgestapt zijn op een warmere slaapzak en ineens veel beter slapen, valt te proberen :)

Rienk beetje geslapen vannacht?
pi_89043533
Wow, wat een prachttaart Icantrix!! O+
Wat heeft Stef een super verjaardag gehad! En morgen is hij echt geen baby'tje meer!

Marlinde, zou ze misschien last hebben van doorkomende tandjes?

Al die slechtslapende kindjes -O- :*

Pfoeh, arme Florian. Wel fijn dat de arts echt gaat proberen uit te vinden waarom hij zo vaak ziek is :* Hopelijk heb je gauw een ventje wat vaker vrolijk en gezond dan ziekjes! Hoe nemen ze dat bloed eigenlijk af bij zo'n kleintje?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89043601
He gats Marlinde, wat sneu voor Tessa en jullie! ;(

Rienk heeft geweldig geslapen! :o Hij ligt er inmiddels ook alweer een uur in. De kleine man zal het nu wel aan het inhalen zijn :)

Hoe is het met Florian/
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:55:29 #176
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89043722
Marlinde, mijn zusje is helemaal feng shui en bij haar dochter helpt het echt om met energie stromen om te gaan.

Emma, gefeliciteerd met je verjaardag!

Och, jee, arme Florian, hopelijk vinden ze snel iets (jeetje 7 buisjes bloed! das echt veel).

Jeetje, Nikki, Lisa al op drie flessen, Noortje zit nog op 5 flessen.

Mooie taart voor Stef!
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:57:19 #177
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89043763
Dit was ons schema van gister, Noortje is nogal hongerig en huilt als d'r fles leeg is, ze gaat nu wel beter eten gelukkig. Vijf flessen is nog best veel volgens mij.
04.00 fles 60/2 melk
07.00 fles 120/4 melk
09.00 fles 80 ml water met sap
09.30 halve banaan met wat mango
10.30 fles 70 ml water met diksap
12.00 fles 180/6 melk
13.30 1/4e rijstwafel en sabbelen op soepstengel
15.45 fles 180/6 melk
18.00 aardappel/groente/vlees
19.30 fles 180/6 rijstebloem
23.30 fles 180/6 melk met rijstebloem

Volgens mij heeft ze een groeispurt of lijkt dit nou enorm veel?
pi_89044100
Het lijkt wat veel. Maar als Noortje het er goed op doet, heeft ze het nodig.
Ze geven het zelf wel aan.

Ik ben een beetje een rare met eten. Ik kook voor Mart nog steeds appart en saai.
En ik begin te merken dat hij het niet echt lekker vind :D

Kan hij gewoon al met de pot mee eten? Ik kook wel met een beetje zout, niet veel. En soms ook kruiden.
En wat mag een baby van bijna 9 maanden echt niet hebben?
(blijf het lastig vinden hoor).
pi_89044174
Becky :o :o Woooh, wat een kleine holle bolle Gijs!
Dacht dat die van mij veel at, maar dat is niks vergeleken bij dit. Moet ik er wel bijzeggen dat toen Wolf ging eten, hij niet meer op zoveel flessen zat.
Maar als ze het nodig heeft zou ik er niks aan veranderen hoor, ze geven het zelf hartstikke goed aan wat ze op kunnen.

Stef _O_ voor jouw geweldig mooie taart, wat knap Inca!
Wolf is jaloers hoor

Wolf besloot om 2.30 om in zn bed te gaan staan roepen en springen, hard huilen als ik hem weer neer wou leggen.Dus weer tussen ons in geslapen, om 6.00 wakker voor een flesje en daarna nog lekker saampjes tot 9.00! verder geslapen.
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:16:27 #180
300054 Marlinde
pi_89044193
Ymme: We krijgen morgen de wijkverpleegkundige op bezoek ongeveer een uur, ook onder andere daarvoor. Ben erg benieuwd en hoop dat ze wat tips heeft :)
Rustig blijven kan ik wel redelijk goed naar Tessa toe, maar van binnen vreet het aan me...

Freecel: Tessa slaapt nu in dr 4 seizoenenslaapzak, maar ook dat lijkt niet te werken. Ze lijkt het niet te warm of te koud te hebben...

Twinkly: Haar 4de tandje is laatst doorgekomen, dus denk niet dat ze daar nog last van zal hebben. Verder zie ik ook geen bobbels oid meer...

Kortom ik hoop zo dat de wijkverpleegkundige DE tip heeft!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89044366
Becky :D Bootwerkertje heb je :D Maar baby's weten heel goed zelf wat ze nodig hebben :Y

Bloed afnemen bij een baby gaat net als bij een volwassene :X Gewoon dikke naald erin jassen.... ;(

Marlinde, veel succes met de wvk :)
pi_89044370
Jeetje Marlinde, wat naar dat Tessa zoveel wakker wordt. Hopelijk kan de wvp de gouden tip geven en kun ook jij snel weer van je nachtrust genieten! Zal wel slopend zijn lijkt me...

Becky :o wat eet Noortje nog veel... Maar zoals hier boven al gezegd, als ze het er goed op doet, lekker laten gaan. Ze zal het vanzelf wel zat worden en minder gaan eten ;)
pi_89044524
zo, wij zijn bij het CB geweest. ventje weegt nu 7785!

curves:

lengte gecorrigeerd:

gewicht gecorrigeerd:

en ongecorrigeerd ( :o )

lengte:

en gewicht:

ik heb het er even over gehad dat mijn ventje een beetje lui is (hij vindt het gewoon allemaal snel best). maar de dingen die hij (ongecorrigeerd) echt moet kunnen kan hij (rollen, dingen pakken. hij was zelfs zo vriendelijk om de blokjes aan te pakken). als je wel corrigeert doet hij het zelfs geweldig goed. dus extra fysio ofzo is gewoon niet nodig. ik moet me gewoon geen zorgen maken en lekker doorgaan met what-the-heck-je-ook-doet. het levert een tevreden baby die het prima doet tenslotte ;) dat hij geen vast voedsel blieft (boterhammen incluus) was ook al geen punt, aangezien hij wel grove prakjes eet (met vlees!)
pi_89044525
Ymme: ik baseer me op het schema van Kind&Gezin:

http://www.kindengezin.be(...)e_leeftijd_geven.jsp

En hier staat ook veel informatie:
http://www.kindengezin.be(...)_voeding/default.jsp

We hebben thuis 2 boeken gekregen van Kind&Gezin en die liggen allebei standaard in de keuken: één met informatie over vaste voeding en één met recepten. Ik vind het wel handige boeken :Y En hou me er eigenlijk ook vrij goed aan (behalve dan de hoeveelheid groenten, die is meer dan volgens het boekje). Al meng ik nu gewoon dingen door elkaar: soms krijgt Thomas 2 of 3 soorten groenten, aardappelen/rijst/pasta en vlees/vis.

Becky wat kan Noortje goed eten :Y Maar wat ik altijd geleerd heb: de ouders bepalen wat er op tafel komt, de kinderen bepalen hoeveel er van gegeten wordt. Blijkbaar heeft ze het gewoon nodig :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:28:39 #185
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89044533
Ik hoop ook dat ze wat minder gaat eten (flesje minder of zo, of de nacht door), het is pas sinds dit weekend dat ze d'r fruit en avondeten ook wel goed eet. Niet spectaculair veel (geen hele potjes) maar ik combinatie met 5 flessen vind ik het nogal wat. De papfles om 19.00 uur was een uitprobeersel en geen succes dus dat wordt weer gewoon melk.
Ze is zo actief dat ze het blijkbaar nodig heeft, ze zit echt geen seconde stil, gaat overal aan staan en kruipt overal heen. En ze is nog geeneens 7 kilo dus een beetje extra vetjes creëren zo voor de winter is niet erg.

Marlinde, hier staat ook wat in over feng shui in de babykamer (let wel ik heb er zelf niets mee)
http://www.mamaenzo.nl/zo(...)ui-voor-de-babykamer
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:30:11 #186
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89044573
Grappig is dit, tot afgelopen weekend vond ik dat ze helemaal niet goed at, behalve die 5 flessen. Sinds het weekend lijkt het wel omgeslagen en vindt ze ineens alles lekker!
pi_89044678
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:30 schreef becky27 het volgende:
Grappig is dit, tot afgelopen weekend vond ik dat ze helemaal niet goed at, behalve die 5 flessen. Sinds het weekend lijkt het wel omgeslagen en vindt ze ineens alles lekker!
Dat graag eten is hier ook op een paar dagen tijd volledig omgeslagen. En ik moet zelfs bekennen dat dat is sinds hij naar de onthaalmoeder ging. Op woensdag de eerste keer naar de onthaalmoeder, daar at hij zomaar zijn groenten op (terwijl het bij ons nog altijd drama was) en de zondag erna at hij ook hier thuis zomaar zijn groentenpap op, alsof hij heel zijn leven nog niets anders had gedaan.
Vrij kort erna werd dan zijn fles melk 's middags geschrapt en at hij ook zijn fruitpap en een week of 2 later verviel ook zijn fles na zijn fruitpap.
pi_89044723
Vanavond eten wij bijvoorbeeld rauwe andijviestampot met spekjes.
Mag Mart dit gewoon?
pi_89044750
Hier nog maar 3 flessen (160, 160 en 200) waarvan door de laatste pap.
Maargoed, de mijne eet 2 boterhammen als ontbijt én 2 als lunch :')
Maar gisteren was de kinderarts heel happy over zijn groei. Zijn ziekzijn zit dat niet in de weg :) Lengte op +1 en gewicht op 0 :)
pi_89044783
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:35 schreef ymme het volgende:
Mag Mart dit gewoon?
Waarom niet? Aardappel, andijvie...
Ik weet niet hoe goed hij stukjes eet? Anders zou je de spekjes er voor hem kunne uitvissen, maar het is niet erg dat ze erin hebben gezeten...

Florian is nog vegetariër :D Leander niet op die leeftijd :P
pi_89044852
ravi eet ook vlees, maar ik gooi altijd alles eerst door de staafmixer :)
tartaartje met worteltjes en erwtjes en aardappel. rijdt met courgette en aubergine en gister kreeg hij aardappeltjes met bloemkool en een gebakken kipfiletje :)
pi_89044856
Ymme, volgens mij kan het best wel, misschien dat spekjes wel wat te zout zijn... misshcien kun je die er voor Mart uitvissen? Minke eet ook graag mee al tegenwoordig en ik probeer haar ook zoveel mogelijk te betrekken bij het avondeten. Zo heeft ze al haar eigen bordje pasta met zalm en een bordje macaroni met bolognesesaus weg weten te werken. Ook boerenkoolstampot vind ze erg lekker (met ene beetje jus). Vin dhet alleen wel lastig inschatten zo, hoeveel ze dan mag/moet... dat bekkie blijft maar opengaan :Y)
pi_89044866
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:35 schreef ymme het volgende:
Mag Mart dit gewoon?
Rauwe dingen heb ik Thomas nog niet gegeven (en zal ik ook nog een paar maand mee wachten, tot hij 1 jaar is).
pi_89045457
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:40 schreef leonieke het volgende:

[..]

Rauwe dingen heb ik Thomas nog niet gegeven (en zal ik ook nog een paar maand mee wachten, tot hij 1 jaar is).
Waarom niet? Fruit is rauw! En komkommer en sla en wortels...
Dan kan ander rauw eten (ok, vlees niet :D ) toch ook wel?
pi_89045460
of jullie trouwens allemaal ff willen duimen. de waterpokken hebben selene's groep van de psz bereikt ;(

(hier heeft alleen sangdrax de waterpokken al gehad, ik nog niet. de kinders is dus niet zozeer het probleem)
pi_89045634
andijvie in stamppot gaart ook nog een beetje in de stamppot hoor. er staat me zelfs bij dat rauwe andijvie 'beter' is dan gekookte, ivm dat nitraat/nitriet verhaal. maar pin me daar niet op vast ;)
pi_89046104
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:01 schreef freecell het volgende:

[..]

Waarom niet? Fruit is rauw! En komkommer en sla en wortels...
Dan kan ander rauw eten (ok, vlees niet :D ) toch ook wel?
Hij heeft al al die dingen gekregen, maar niet rauw :) Behalve fruit natuurlijk.
Het scheelt ook wel dat we zelf praktisch nooit rauwe dingen eten. Maar voor mij voelt het beter om hem nog geen rauwe dingen te geven. Het is een gevoel :)
pi_89046132
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:39 schreef Lijnloos het volgende:
Ymme, volgens mij kan het best wel, misschien dat spekjes wel wat te zout zijn... misshcien kun je die er voor Mart uitvissen? Minke eet ook graag mee al tegenwoordig en ik probeer haar ook zoveel mogelijk te betrekken bij het avondeten. Zo heeft ze al haar eigen bordje pasta met zalm en een bordje macaroni met bolognesesaus weg weten te werken. Ook boerenkoolstampot vind ze erg lekker (met ene beetje jus). Vin dhet alleen wel lastig inschatten zo, hoeveel ze dan mag/moet... dat bekkie blijft maar opengaan :Y)
En de ui die erin zit., Mag dat ook?
pi_89046187
Mijn moeder schrok trouwens de laatste keer dat ze bij ons was omdat Thomas toen aubergine kreeg. Blijkbaar kregen mijn zus en ik een heel gevarieerde maaltijd: wortelpuree en aardappelen met appelmoes. En onze fruitpap was blijkbaar ook altijd dezelfde: sap van appelsien, appel, banaan en koek. Mijn moeder keek haar ogen uit toen ik een mango tevoorschijn toverde in de namiddag _O-
pi_89046411
En ons slaapkonijn is ook weer wakker. Het idee om naar de markt te gaan, heb ik wel aan de kant mogen schuiven. Meneertje heeft geslapen van 9u tot nu. Deze namiddag dan maar naar de gewone winkels :)
pi_89046548
beetje suf mijnerzijds, maar zien jullie ravi's groeicurves wel? :@
ben zo trots!
pi_89046623
Ow simmu, ja ik had ze gezien maar net nog vergeten te zeggen dat ik vind dat Ravi zo'n perfect figuurtje heeft (bijna precies op dezelfde lijn :Y )
En hij kan ook al zoveel :)

Wij mogen volgende week naar Kind&Gezin. Eigenlijk was het voor morgen gepland, maar volgende week komt voor ons qua verlof beter uit. Ik vraag me echt af wat ze gaan zeggen over het feit dat Thomas nog steeds niet rolt of kruipt.
pi_89046689
hij heeft precies vandaag voor het eerst een maat 74 tuinbroekje aan (die prima past!)
pi_89046733
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:46 schreef simmu het volgende:
hij heeft precies vandaag voor het eerst een maat 74 tuinbroekje aan (die prima past!)
Wow :o
Dat groeit wel flink door dan~!
Ja, ik had ze wel gezien! Hij zit zelfs goed in de gewone *O* Gaat lekker hè? Met dat kereltje!
pi_89046739
Sinds afgelopen weekend zit Thomas ook in maat 74, maar dat is dan vooral voor zijn buikje ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:49:18 #206
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89046799
Simmu, ik zag ze en ik kan me helemaal voorstellen dat je megatrots bent!!
pi_89046891
dank jullie dames :)

ik was wat ongerust omdat hij toch echt een beetje lui is. maar hij kan echt gewoon de dingen die hij echt moet kunnen. zelfs meer stimuleren dan we nu doen (waar we hard in falen want het ventje weigert mee te werken ;) ) was niet nodig. hij hoeft nog heul niet zelf te kunnen zitten. en dat ik het eens per week stug toch probeer met ventje in de kinderstoel en een bordje pap was prima, net als eens per week een bammetje/rijstewafeltje/soepstengel (wat hij niet moet) was ok. ze wist alleen ook niet echt een handige oplossing voor het probleempje dat hij nauwelijks meer in de wipstoel past :P
pi_89046932
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:47 schreef leonieke het volgende:
Sinds afgelopen weekend zit Thomas ook in maat 74, maar dat is dan vooral voor zijn buikje ;)
Robin zit al op maat 80 :@
pi_89046950
Mart zit ook al in 80 :)

En Ravi, wat ga je goed jongen!
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:04:44 #210
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89047307
Wow, wat een grote maten al zeg! Noortje zit vooral nog in 62 en soms 68. Mijn kleine mini O+
pi_89047346
Ik ben het eens met Becky! Wat een groterds hebben jullie allemaal... Minke zit ook nog in 62-68... Donderdag weer cb-dagje, ben wel heel benieuwd, zouden we al op 70 cm en een kilo of 9 zitten??? :@

Simmu, wat is Ravi goed gegroeid!! *O* Die correctie is al haast niet meer nodig joh, hij doet het super!
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:15:05 #212
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89047569
Simmu, ik heb hier oei ik groei in huis en volgens dat boek zou Noortje al een halve marathon moeten lopen en in volzinnen moeten praten.

Het ene kind ontwikkeld zich sneller als het andere, hier een snelle tante (volgens het cb hoeft ze pas met 1 jaar te kruipen zoals ze nu doet maar dat lijkt me weer rijkelijk laat) maar of ik daar nou zo blij mee moet zijn?
pi_89047597
Thomas is gewoon een dikkerdje ;) Zijn truitjes van maat 68 spannen bijna evenveel als zijn body's :D
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:16:51 #214
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89047612
Oh en een andere vraag maar ik heb geen idee of ik die hier moet stellen. Ik heb een hele zak met babykleertjes tot en met maar 62 en ik wil die graag doneren hier ergens in de buurt. Iemand enige idee waar ik dat kwijt kan in Delft e.o.?
pi_89047875
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:15 schreef becky27 het volgende:
Simmu, ik heb hier oei ik groei in huis en volgens dat boek zou Noortje al een halve marathon moeten lopen en in volzinnen moeten praten.

Het ene kind ontwikkeld zich sneller als het andere, hier een snelle tante (volgens het cb hoeft ze pas met 1 jaar te kruipen zoals ze nu doet maar dat lijkt me weer rijkelijk laat) maar of ik daar nou zo blij mee moet zijn?
oei ik groei boycot ik :) het klinkt allemaal zo zinnig, maar het geeft je de verkeerde handvatten, idd psies om wat je zegt: elk kind is anders. en an sich zeggen ze dat wel, maar de nadruk ligt imho toch wat teveel op wat 'hoort'. ik vond het iig allemaal erg geruststellend vanochtend.

wb doneren: ik weet dat er via hyves kringen zijn voor prematuurkleertjes. is er zoiets niet ook voor grotere babykleertjes? via de kringloop is ook nog een optie, of een kinderdagverblijf in de wat mindere buurten (poptahof ofzo)
pi_89048908
Niets is goed vandaag bij Mart.
Op de grond spelen niet. In de box niet. Loopstoel niet. Niets niets niets.
Alleen maar huilen en schreeuwen.

Maar als ik de tv aanzet is het goed. Stil en kijken.
Is toch niet erg voor een keer? Tv staat bijna nooit aan.
pi_89049055
Ymme, wat heb je liever? Een stille blije (voor een keertje) tv-kijkende baby, of eentje die uit zijn doen is, huilt en krijst? In mijn geval zou ik echt mijn pedagogische normen en waarden opzij zetten.. laat het kind lekker kijken. :* Minke kijkt ook wel es tv hoor, hier staat het ding nou eenmaal veel aan, al is het maar voor het geluid. Maar kind kan net zo blij spelen met speelgoed of lekker buiten rouwdouwen...
pi_89049203
Je hebt een punt Lijnloos.
Wat is dan pedagogsich verantwoord als je het kind laat huilen omdat hij niet tevreden is.
Nu lijkt het mij minder schadelijk te wezen dan dat Mart een jaartje of 4 is. En alleen maar voor de tv hangt en niet speelt. Maar hij kan normaal heerlijk spelen. :)

Dus ik laat hem lekker vandaag.
pi_89049508
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:04 schreef Lijnloos het volgende:
Ymme, wat heb je liever? Een stille blije (voor een keertje) tv-kijkende baby, of eentje die uit zijn doen is, huilt en krijst? In mijn geval zou ik echt mijn pedagogische normen en waarden opzij zetten.. laat het kind lekker kijken. :* Minke kijkt ook wel es tv hoor, hier staat het ding nou eenmaal veel aan, al is het maar voor het geluid. Maar kind kan net zo blij spelen met speelgoed of lekker buiten rouwdouwen...
Hier is dat exact hetzelfde :Y

En net Thomas weer in zijn bedje gelegd, hij was weer wat hangerig aan het worden. Eens zien of hij nog eventjes wil slapen.
En ondertussen ben ik aan het denken wat ik vandaag nog zou kunnen kopen. Ik zou graag iets kopen voor P., gewoon omdat hij zo goed voor Thomas en voor mij zorgt. Maar ik heb niet direct inspiratie.
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:04:12 #220
265732 Keshet
pi_89051137
Een iPad Leonieke! *)
Of een verwenpakketje met verzorgingsproducten ofzo? Of zeggen wat je bedoelt, dat doet 't vast ook goed. :*

Ik kwam even *O* *O* *O* doen voor Ravi! Grote vent! O+
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:05:29 #221
265732 Keshet
pi_89051186
Oh, Simmu, heb je een linkje over het doneren van de prematuurkleertjes? Ik heb er ook nog wat van liggen. :D
pi_89051255
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:05 schreef Keshet het volgende:
Oh, Simmu, heb je een linkje over het doneren van de prematuurkleertjes? Ik heb er ook nog wat van liggen. :D
ik zal ff zoeken, maar wil je die niet bewaren dan? (tip: dat is psies de maat van een babyborn pop)
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:10:56 #223
265732 Keshet
pi_89051376
Een paar dingen wil ik bewaren in een bewaardoos, een paar dingen bewaar ik voor toekomstige poppen maar de rest mag naar kindjes die het kunnen gebruiken. Ik heb zoveel gekregen van familie en vrienden toen Emma eindelijk kleding aanmocht dat er hele kuddes aan poppen aangekleed kunnen worden. :D

Ik zal het ziekenhuis ook eens mailen; misschien kunnen zij het wel gebruiken ook!
pi_89051475
Keshet, is het ziekenhuis misschien niet een plaats waar je premature kleertjes kan doneren aangezien er soms toch onverwacht een kindje te vroeg wordt geboren en ze dat misschien niet snel voorhanden hebben? Of misschien denk ik wel verkeerd en heeft het ziekenhuis lades vol met inie mini kleertjes voor de zekerheid.

En anders misschien doneren aan iets van tienermoeders? Zijn zat organisaties die graag spullen in ontvangst nemen voor tienermoeders.
pi_89052072
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:04 schreef Keshet het volgende:
Een iPad Leonieke! *)
:D
Ik had aan een kleinigheidje gedacht gezien het feit dat er ons een vrij dure maand staat te wachten ;)
quote:
Of een verwenpakketje met verzorgingsproducten ofzo? Of zeggen wat je bedoelt, dat doet 't vast ook goed. :*
Dat laatste heb ik al gedaan en ik weet dat hij helemaal niets verwacht, maar gewoon iets om hem een plezier te doen dat hij dan van zijn zoon krijgt vanavond.

Ik zal straks maar eens naar de winkels gaan (als Thomas nog eens wil opstaan :P )
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:04:12 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89055452
Een pen met daarop een naam gegraveerd? Die van hem, of thomas zn naam.
Een horloge.

Fabian zit in 62/68. Hij is 72cm en weegt 8,8 kg

Ymme. Hier staat de tv best vaak aan. Ik kan niet zo goed tegen stilte. Eva kijkt er graag naar. Fabi alleen soms, naar bumba.
Ik zit er niet zo mee als ze veel tv kijken. Ze spelen ook, krijgen genoeg beweging.
En Eva leert er stiekem gruwelijk veel van. Wat ze inmiddrls allemaal weet is onvoorstelbaar!
pi_89055636
:W Hoi :+

Wij horen hier inmiddels ook thuis. Isabel is afgelopen zondag 6 maanden geworden. Nu rustig bezig met vast voedsel introduceren. Isabel was 2 weken geleden 67 cm en 7,5 kg, dikke poemel als ik hier de andere kindjes bekijk volgens mij :D

Heb meteen een vraagje, wat dragen jullie kindjes aan hun voetjes nu? Ik heb zelf zo'n gruwelijke hekel aan koude voeten, en de dunne slofjes die ze nu heeft zijn eigenlijk niet warm genoeg meer. Ben wel even aan het googlen geweest, maar een beetje leuk slofje (met een afbeelding bijvoorbeeld) moet minsten ¤20 kosten, en dat vind ik dan weer een beetje veel.. Iemand nog tips?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_89055905
Mart heeft hier in huis helemaal niets aan de voeten (vloerverwarming dus dat scheelt).
Als we naar buiten gaan, sokken en slofjes. En inderdaad ze zijn niet goed koop.
Misschien is marktplaats een idee?

Mart zit nu weer voor de tv (was alweer een poos geleden, heeft nog heerlijk gespeelt en geslapen) en een lol dat ie heeft. Hard op lachen en wippen op zijn kont. De gekkerd.
pi_89055929
Oh en sinds vandaag een voetenzak in de wandelwagen. Lijkt me toch wat warmer en beter aangezien ze in de wandelwagen stil zitten.
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:19:55 #230
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89056059
Ymme al wil je mart 25 uur perdag tv laten kijken, dat moet je toch zelf weten? Je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen hoor.
Het kan soms heel makkelijk zijn. Als wij rust willen gaag Dora gewoon aan.
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:24:11 #231
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_89056226
Welkom hier Morretje en Isabel! *O*

Tirza draagt sokjes en aapiesslofjes zonder vachtje. Ze heeft het niet snel koud dus zeker voor nu is dit warm genoeg. Thuis heeft ze ook wel eens van die soksloffen aan en die zijn eigenlijk al vrij dik voor haar.
Wij hebben sinds kort ook de voetenzak in de wandelwagen gedaan, er is toch vaak een frisse wind en ze zit dan idd wat stiller ;) (Echt stilzitten doet ze volgens mij nooit, alleen wordt haar bewegingsvrijheid enigszins beperkt in de wagen!)
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_89056248
Oh maar dat ik dat zelf bepaal, weet ik ook wel :)
Ik bedien die tv en niemand anders ;)

Maar het lijkt me eigenlijk niet zo goed voor de ontwikkeling. Maar hij zit dan ook niet elke dag voor de tv :) Want elke dag een uurtje of 2 voor de tv lijkt me niet de bedoeling.

Maar vandaag mag dat. Hij zit nog in z'n pyjama. Ik heb vanuit huis gewerkt in mijn huiskloffie.
Niets moet alles mag vandaag. :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:36:59 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89056833
Mooi discussie onderwerp.
Waarom zou dat niet goed zijn voor de ontwikkelking.
Ligt dat niet aan wat je ze laat kijken?
Of is alle t.v per definitie slecht?
Wat is de achterliggende motievatie?
pi_89056995
Ik vind het persoonlijk belangrijk dat kinderen bewegen. En het liefst natuurlijk buiten spelen.
Nou gaat dat in de wintermaanden wat lastiger en met een baby vooral.
Maar als ik soms hoor dat kinderen úren achter de pc zitten, daarna tv gaan kijken en als dat verveelt de game-boy pakken, gaan mijn haren recht overeind staan.

Maar dat is puur mijn mening en mijn idee. Ik kom pas net kijken, dus misschien heb ik wel een vertekend beeld.
pi_89057131
Het is ook kant en klaar vermaak, het is makkelijk en doet geen enkel beroep op de eigen verbeelding.

Hier staat overdag eigenlijk nooit de televisie aan. Ik denk ook dat het in bepaalde opzichten zeer beperkend werkt. Het is goed voor kinderen om hun eigen vermaak te creëren, daar halen kinderen (en wij zelf volgens mij ook) veel meer voldoening uit.
pi_89057136
ik volg de discussie, hij woedt hier thuis vaak genoeg ;)
wmb kan nu en dan geen kwaad, de papa ziet tv als evil (wat ik dan nogal hypocriet vindt, aangezien hij vroeguh vaak zat hele dagen voor cartoon network hing)

ik moet wel zeggen dat selene verdacht zombielike voor de tv kan hangen. dus ik hou er wel de vinger op dat tv gedoseerd komt, dat ik uitmaak oftie aan mag of niet en stimuleer zelfregulerend vermogen tav "kijk wat je leuk vindt en als dat afgelopen is gaat de tv uit".

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 23-11-2010 16:49:19 ]
pi_89057174
overigens ben ik wel zo valsig dat ik tv tijd voor selene combineer met ravi-alleen tijd. dus bijvoorbeeld psies een 10 minuten filmpje op zeppelin terwijl ik ravi haal of breng naar boven.

[ Bericht 36% gewijzigd door simmu op 23-11-2010 16:49:56 ]
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:49:46 #238
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89057287
Eva heeft vandaag tv straf :') ( ongeluk met poepluier tegen muur) en ze heeft nog geen een keer iets gezegd of hij op een andere zender mag of wat ook. Ze is de hele middag al druk aan het spelen.
Daarentegen. Als de tv aan zou staan, zou ze er wel steeds naar kijken.
En ze weet precies wat ze leuk vindt.

En... Ze spreekt al Engels ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:46:29 #239
265732 Keshet
pi_89064503
Welkom Morretje en Isabel! *O*

WupWup, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Emma! *O* Hebben jullie een leuke dag gehad?

Stefje wordt morgen Stef! Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *O* Ik wens jullie een superdag toe!
Trix, kom je af en toe nog wel samenvatten voor me? :D

Wij zijn vandaag op controle geweest bij de kinderarts. Emma loopt voor op haar ontwikkeling als je uitgaat van de uitgerekende datum. Ik was zoooo trots! *O*

De KA vond dat ze een beetje af begon te vlakken qua groei, ik vond van niet. Op de WHO groeicurves doet ze het mijns inziens prima! Ze komt 100 gram per week aan, niks aan de hand dus. De KA denkt aan koemelkallergie, ik kan me er enigszins in vinden dus sinds vandaag zijn we aan de Pepti.

De specs: 5580 gram & 63,2 ( die ,2 ook he :') ) centimeter.
pi_89065514
Wat leuk om al die curves te zien, ik heb werkelijk waar geen idee hoe zwaar mijn uk is en hoe lang. Hij draagt maat 80 en zal rond de 10 kilo zitten qua gewicht vermoed ik. Maandag 6 december moeten wij pas weer bij het CB langs voor controle en inenting.

Ik blijf het wonderbaarlijk vinden kleine Emma, ze doet het super goed.
pi_89065759
Wat heerlijk Keshet. Het blijft toch spannend, de ontwikkeling van jullie fijne kleintje.
pi_89066071
Wupwup en Emma, van harte gefeliciteerd! *O* 1 jaar alweer! Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad.

Stef morgen een echte dreumes... ik ga je missen hier Trix, al is het maar voor een maandje... ;)

Keshet, prachtige curves! Wat gaat ze toch super, ongelofelijk! *O* En wat tof dat ze gewoon voorligt op schema kwa ontwikkeling, daar mag je met recht trots op zijn! :*
pi_89066525
gefeliciteerd emma en wupwup *O*

en wat gaat keshet's emma ook al zo lekker! hadden jullie veel last van de koemelkallergie?
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:26:33 #244
300054 Marlinde
pi_89066573
Simmu wat een mooie curve voor Ravi! O+

Keshet voor kleine Emma ook al zo'n mooie curve! O+

Emma gefeliciteerd met je 1ste verjaardag! *O* en morgen is Stef aan de beurt! :D *O*

Ik zit zo te twijfelen of we Tessa dr bedje anders gaan neerzetten. Als ik nou zeker weet dat ze daardoor wel goed gaat slapen is het een makkelijke keuze :D maar ik betwijfel het...het is best wel een gedoe om het te verschuiven. Ach ik slaap er nog een nachtje over :)

Er lijkt een nieuw schema te zijn voor Tessa, wat denken jullie: is het een goed schema of kunnen er nog wat aanpassingen bij?
8:00 2 boterhammen met 180/6 en een halve banaan mixen in de blender tot pap (enige pap wat ze wel eet)
10:00 fruit
12:00 2 boterhammen met boter en beleg + 180/6
15:00 half tuitbekertje vol met yoghurt gemengd met diksap
17:00 groente
19:00 180/6/3 scheppen pap
En nog mini hapjes zo rond 6 uur met ons eten mee. Stukje aardappel oid

Lijkt mij wel redelijk goed toch?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89066653
Das een goede eter Marlinde. ^O^

Lijkt mij verder wel goed. R is ondertussen echt gewoon met de pot mee aan het eten (dus meer dan alleen groente, maar R is ook wat ouder denk ik.
pi_89066668
klinkt ok marlinde, is tessa er tevreden mee is dan de grote vraag ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:31:38 #247
300054 Marlinde
pi_89066847
(Tessa is 9,5 maand) Ze lijkt er tevreden mee, alleen zou er wel meer in kunnen had ik al gezien, ze laat wel weten zodra ze vol zit, maar ik krijg het gevoel dat ze dan echt VOL zit zeg maar....Ze word best boos als het eten op is en zou dus wel meer willen, maar lijkt me voor haar maagje ook niet geheel goed toch?
Na een minuut of 3 is ze wel weer gewoon tevreden en is ze niet meer boos......
MOEILIJK! :P

Ik had het er met P nog over onder het eten dat ik ook graag zou willen dat ze met de pot mee zou eten, maar we eten bv gekruide aardappeltjes en snitzel enzo....dat zou ze toch niet ''mogen''?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89066899
Wupwup, Emma al weer een jaar? :o gefeliciteerd met je kleine grote meid *O*

Morretje en Isabel, welkom in dit topic *O*

Och, wat een prachtige groeicurves zie ik hier voorbij komen _O_

Marlinde :* Ik hoop dat Tessa snel weer lekker slaapt. Kan het zijn dat ze misschien buikkrampjes heeft? Hannah had dat vorige week en het enige wat hielp was met haar rondlopen (flashbacks :X ).

Hannah eet trouwens een stuk minder dan Tessa, eigenlijk te weinig naar mijn zin. Ze is nu wel sinds een paar dagen ook veel minder melk gaan drinken. Ik denk dat het dus nog maar 3 flessen zijn nu. Hopelijk gaat ze dan wel vanzelf wat meer eten. Maar ze is nog uit haar doen dus het is niet zo vreemd. Overigens probeer ik haar zoveel mogelijk mee te laten eten met de pot. Meestal komt het er op neer dat ik toch ook apart even een groenteprutje opwarm om haar iets meer binnen te laten krijgen.
pi_89066929
Emma van harte gefeliciteerd!

Keshet, wat een mooie curve!

Morretje en Isabel welkom hier! :)

Jeetje wat eet Tessa veel brood! :D Hier krijg ik er echt nog geen hele boterham in en 's ochtends weigert hij meestal helemaal. Wel fijn lijkt me zo'n goede eter te hebben :)
pi_89067004
Als wij gekookte aardappeltjes met jus, appelmoes, broccoli en vis eten (lekker hollandse pot dus :o ), dan krijgt R in een bakje stukjes vis en broccoli en geef ik hem gepureerd zo'n twee eetlepels aardappel met broccoli. Dus het is een beetj half om half.

Ook omdat hij de broccoli alleen maar fijnknijpt en naast zijn stoel op de grond laat vallen :') . Maar hij krijgt op een avond dus naast aardappel/broccoli ook behoorlijk wat vis of vegabruger binnen. Dat bedoel ik meer.

Nee, echt heel gerkuid doe ik ook nog niet. Al vnd hij laatst de zalm met pesto wel heel lekker :) .
pi_89067119
Marlinde, ik zou met erg gekruid eten nog wel uitkijken. Hier hebben we hm vanaf die tijd ook wel mee laten eten, maar dat hing er wel vanaf wat we aten. Ik schepte dan bijv. voor Dyon alvast op voordat er kruiden/ saus e.d. in ging. I.p. mogen ze vanaf 1 jaar met de pot mee eten.
pi_89067222
Oh, en mijn beer van ventje eet ook minder dan jouw schone smalle dame :D .

Schema hier:

700uur: 180/6/6 bambixpap
930uur: fruit met sap
1130uur: anderhalve boterham en 180/6 (melk)
1500uur: koekje met sap
1700uur: avondeten met yoghurt toe
1830uur: 150/5/5 bambixpap

Mijn dochter van ruim 2,5 eet ongeveer hetzelfde, alleen start die de dag met twee flessen pap en bietst die mandarijnen en appels tussendoor :P .
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:39:30 #253
300054 Marlinde
pi_89067245
Octo: Nee ze lijkt geen pijn te hebben. Het is meestal speenploppen en even mn hand op dr bol leggen en dan slaapt ze weer voor een half uur ofzo :?
Lastig he, dat eten van die kleintjes..

Meimeltje: Ik heb ook een echt broodmonster :D Als ik tussendoor zelf nog een boterham eet wilt ze ook graag nog een paar hapjes van me mee-eten O+
Het is heel fijn om zo'n goede eter te hebben, maar wel moeilijk met de hoeveelheden zeg maar :)

Zou ze wel ervan mogen proeven? Bv 2 hapjes ofzo of is dat juist niet handig voor als ze dan meer wilt ofzo :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89067265
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:38 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, en mijn beer van ventje eet ook minder dan jouw schone smalle dame :D .

Schema hier:

700uur: 180/6/6 bambixpap
930uur: fruit met sap
1130uur: anderhalve boterham en 180/6 (melk)
1500uur: koekje met sap
1700uur: avondeten met yoghurt toe
1830uur: 150/5/5 bambixpap

Mijn dochter van ruim 2,5 eet ongeveer hetzelfde, alleen start die de dag met twee flessen pap en bietst die mandarijnen en appels tussendoor en ze krijgt steeds andere toetjes en wat vaker een bakje yoghurt bij haar koekje:P .
pi_89067300
Oh, dat doe ik weer handig zie ik. Ik wilde gewoon wat toevoegen. Nou ja.
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:42:11 #256
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89067371
hey wat gaan jullie weer snel joh!!!

Stef is morgen ECHT jarig! alvast van harte gefeliciteerd Trix! gaan jullie met zijn 3tjes nog wat leuks doen?
en was jij het niet, die een jaar geleden, heeeeel hoogzwanger naar de Ikea ging? of haal ik nu mensen door mekaar?

Emma is jarig vandaag! gefeliciteerd WupWup *O* *O* *O*

jeetje wat hebben Ravi en Emma mooie curves zeg! kleine doorzettertjes!
en ik vind Emma dr curve mooi lopen hoor Keshet!

Ymme; hoe is het nu met Mart?

over tv kijken; Ik kijk met Evie ook wel elke dag een poosje babytv, vind ze heeel leuk, vooral de liedjes. Doen we niet enorm lang.. zie dr niet zoveel kwaad in, spelen en bewegen doet ze vele malen meer en langer.
(en babytv is soms best educatief :+ )

en Evie lijkt helemaal geen last te hebben van de prikjes. Ze heeft wel een rode plek op dr ene beentje, maar is verder net zo vrolijk als anders. Van8 ook niet uit bed geweest, en ligt inmiddels ook weer lekker te slapen.
Gelukkig maar!
en jeetje wat is Minke dan een mooie slanke meid Lijnloos! kan ze die kleertjes qua lengte ook nog goed aan dan?
Evie heeft broekjes qua omvang denk ik 74, maar qua lengte moet ze nu eigenlijk over naar mt 80. Klopt ook wel gezien dr lengte (76,5 cm).
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:44:51 #257
300054 Marlinde
pi_89067515
Fijn dat Evie verder geen last heeft van de prikjes BJ!

Over tv kijken: Van half 10 tot 10 voor 10 is het teletubbietijd en om half 5 tot 5 uur is het sinterklaas op tv en beide vind ze ECHT zo ontzettend leuk!
Zit ze lekker in dr schommelstoel te kijken O+ Lekker kletsen en lachen, verder staat de tv niet aan en is ze aan het spelen/eten/slapen :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89067684
Baby tv staat hier ook weleens aan, maar broer wil meestal Nick jr zien en Dyon is niet echt geinteresseerd :P
In de winter is het hier ook wel veel meer tv kijken aangezien hij minder buiten speelt, maar we doen ook wel spelletjes/ knutselen met een achtergrondmuziekje (sinterklaasradio op het moment) :P
pi_89067694
BJ, hier wordt ook televisie gekeken hoor :Y . Maar wel binnen de perken. Mijn zoon kijkt trouwens nooit mee.

Ik vind televisie an sich niks mis mee. Maar te veel televisie wel.

Wij hebben 's ochtends de televisie aan staan, ik denk op vrije dagen een uur en op werkdagen een half uur. En 's avonds om 1800uur gaat hij aan voor het journaal voor mij en daarna mag S zeggen wat ze wil kijken. Dan dus weer een half uurtje. Daarna is het tandenpoetsen en boven boekjes lezen en naar bed.

Overigens maak ik daar best wel eens een uitzondering op hoor. Dus heel strak bedoel ik het allemaal niet. Als we visite hebben en de kinderen zo hyperdepyper worden van elkaar dat wij volwassenen elkaar niet meer kunnen verstaan, dan schoppen we ze naar buiten ;) of zetten we ze voor de televisie. Of bijvoorbeeld vandaag, S heeft haar middagslaapje overgslagen op het kdv. Toen heb ik haar thuis een half uurtje op de bank laten liggen met Dora, zodat ze toch even wat rust.
pi_89069239
Wij mogen morgen weer naar het cb *O* .

Ik ben heel benieuwd naar gewicht en lengte, en natuurlijk ga ik vertellen wat hij allemaal kan nu:

Op zijn billen door de kamer hupsen O+ .
O-oh, jaaaa en mama zeggen O+
Zittend dansen en swingen O+ .
Mij uitdagen door opzettelijk eten uit zijn mond te laten lopen :P .
Geiten met zijn zusje en daarbij flink wat kopstoten uitdelen.
Overal en altijd charmeren O+ .
Aan mijn rokken hangen en jengelen (eerste tandje), vooral tijdens het koken en afwassen :Y)
In mijn hals wegduiken en een knuffelpartij beginnen van heb ik jou daar.

Enzo.

Ik ben wel zo verschrikkelijk blij met en trots op mijn zoon ^O^ O+ .
pi_89069328
Groofsken, je post straalt helemaal van de liefde *; wat heerlijk!
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:29:08 #262
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89070012
Noortje kijkt ook dagelijks een minuut of 10 babytv, geobsedeerd is ze dan! Onafgebroken zit ze te kijken.

Mag ik hier ook filmpjes plaatsen van de activiteiten van mijn dochter??
pi_89070083
Jaaaaaa *O* . Gewoon doen, zeg ik.
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:34:17 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89070358
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
BJ, hier wordt ook televisie gekeken hoor :Y . Maar wel binnen de perken. Mijn zoon kijkt trouwens nooit mee.

Ik vind televisie an sich niks mis mee. Maar te veel televisie wel.

Wij hebben 's ochtends de televisie aan staan, ik denk op vrije dagen een uur en op werkdagen een half uur. En 's avonds om 1800uur gaat hij aan voor het journaal voor mij en daarna mag S zeggen wat ze wil kijken. Dan dus weer een half uurtje. Daarna is het tandenpoetsen en boven boekjes lezen en naar bed.

Overigens maak ik daar best wel eens een uitzondering op hoor. Dus heel strak bedoel ik het allemaal niet. Als we visite hebben en de kinderen zo hyperdepyper worden van elkaar dat wij volwassenen elkaar niet meer kunnen verstaan, dan schoppen we ze naar buiten ;) of zetten we ze voor de televisie. Of bijvoorbeeld vandaag, S heeft haar middagslaapje overgslagen op het kdv. Toen heb ik haar thuis een half uurtje op de bank laten liggen met Dora, zodat ze toch even wat rust.
Met Dora... of met KaiLan ? ;) O+ :*
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:34:26 #265
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89070366
oke dan:
poef weg

[ Bericht 93% gewijzigd door becky27 op 24-11-2010 08:50:35 ]
pi_89070389
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

Met Dora... of met KaiLan ? ;) O+ :*
Die met dat aapje Boots O+ . ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:36:16 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89070477
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
In mijn hals wegduiken en een knuffelpartij beginnen van heb ik jou daar.

Dat zag er wel jaloersmakend lief uit hoor! Ik smolt gewoon toen ik hem dat zag doen bij jou.

Mijn lieve zoon wil alleen maar rondbanjeren door het huis. Knuffelen heeft hij geen tijd voor. Al lijkt hij wel soms een soort van mama of papa te zeggen. Al snap ik ook wel dat hij daar ons niet echt mee bedoelt.
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:36:47 #268
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89070503
pleaaaaase let niet op mijn hysterisch stemgeluid.
pi_89070559
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:36 schreef becky27 het volgende:
pleaaaaase let niet op mijn hysterisch stemgeluid.
Ik kan van allebei maar een stukje zien, daarna blijft hij hangen }:| .
Jammer.

En hysterisch? Gewoon duidelijk en pittig. :P
pi_89070637
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:36 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat zag er wel jaloersmakend lief uit hoor! Ik smolt gewoon toen ik hem dat zag doen bij jou.

Mijn lieve zoon wil alleen maar rondbanjeren door het huis. Knuffelen heeft hij geen tijd voor. Al lijkt hij wel soms een soort van mama of papa te zeggen. Al snap ik ook wel dat hij daar ons niet echt mee bedoelt.
Bij mijn dochter had ik ook heel lang het idee dat het vrij ongericht was, het woordje 'mama'. Maar R zegt het juist heel gericht, als hij naar me toe komt hupsen, of als hij jengelend aandacht wil. Ik weet het niet, volgens mij heeft hij toch wel door dat het iest met mij te maken heeft. :D
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:40:02 #271
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89070709
KaiLan heeft ook een vriendje
pi_89070785
Haha. Nou, ben bebnieuwd wanneer we Kailan hier gaan ontdekken dan. ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:43:06 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89070902
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]

Bij mijn dochter had ik ook heel lang het idee dat het vrij ongericht was, het woordje 'mama'. Maar R zegt het juist heel gericht, als hij naar me toe komt hupsen, of als hij jengelend aandacht wil. Ik weet het niet, volgens mij heeft hij toch wel door dat het iest met mij te maken heeft. :D
Ik ben daar nog niet helemaal uit dus, of hij het gericht tegen mij zegt. Ik ga er eens op letten.
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:43:48 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89070953
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha. Nou, ben bebnieuwd wanneer we Kailan hier gaan ontdekken dan. ;)
Die is niet zo spannend als Dora hoor...
Maar dat is meer voor een ander topic ;)
want team oomiezoomie is ook helemaal je van het, wiskunde tekenfilm ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:44:27 #275
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89070994
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik kan van allebei maar een stukje zien, daarna blijft hij hangen }:| .
Jammer.

En hysterisch? Gewoon duidelijk en pittig. :P
zet ze wel effe op youtube, nou ja, duurt wel even geloof ik,
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:47:41 #276
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89071236
Even jompelen voor de curves van Ravi en Emma! *O*

Hier eet Harry gewoon met de pot mee. Alleen als er iets van pinda of pepers of teveel zout (boullion) in zit dan niet. Gisteren heeft hij 3 eetlepels spaghetti op. In de saus zitten dan een stuk of 4 teentjes knoflook, 2 uien, pesto, italiaanse kruiden, gehakt en tomatensaus.
Als we rauwe andijviestampot eten, haal ik de spekjes eruit omdat die zo hard zijn dat hij ze niet gekauwd krijgt en dan de hele avond zit te herkauwen op zo'n spekje.
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:54:21 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89071638
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:47 schreef Asyniur het volgende:
Even jompelen voor de curves van Ravi en Emma! *O*

Hier eet Harry gewoon met de pot mee. Alleen als er iets van pinda of pepers of teveel zout (boullion) in zit dan niet. Gisteren heeft hij 3 eetlepels spaghetti op. In de saus zitten dan een stuk of 4 teentjes knoflook, 2 uien, pesto, italiaanse kruiden, gehakt en tomatensaus.
Als we rauwe andijviestampot eten, haal ik de spekjes eruit omdat die zo hard zijn dat hij ze niet gekauwd krijgt en dan de hele avond zit te herkauwen op zo'n spekje.
Oh zo eet Fabian ook vlot van de lasagne mee. En heerlijk dat hij het vindt.
pi_89072102
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

Die is niet zo spannend als Dora hoor...
Maar dat is meer voor een ander topic ;)
want team oomiezoomie is ook helemaal je van het, wiskunde tekenfilm ;)

Kyllian is Umizoomi fan...
Vandaar zelfs een Umizoomi taart voor zn verjaardag :P (gemaakt door een vriendin)
http://i127.photobucket.com/albums/p145/Meimeltje/DSC02109-1.jpg
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:12:01 #279
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89072655
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:02 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Kyllian is Umizoomi fan...
Vandaar zelfs een Umizoomi taart voor zn verjaardag :P (gemaakt door een vriendin)
http://i127.photobucket.com/albums/p145/Meimeltje/DSC02109-1.jpg
Patronen!!!!
Wat een gave taart!

Ontopic, Fabian reageert eigenlijk alleen op bumba, op tv, dus hij krijgt een bumba taart, zijn zus had een dora taart.
pi_89073092
Bumba hebben we hier niet *O*

Hannah gaat lachen als Dora op tv komt :D ze heeft vanmiddag ook ademloos zitten kijken naar het Pim en Pom liedje. Zelf vind ik Kai Lan wel leuk, maar Wonderteam is fantastisch. Heb de hele dag hun riedeltje in mijn kop en ik betrap me erop dat ik op werk wel eens spontaan roep "wat maakt ons sterk...teamwerk" :')
pi_89073240
Ik kan geen Bumba meer zien, dus ik wil er echt voor zorgen dat Dyon geen Bumba fan wordt :D
Kyllian slaapt nog steeds met Bumba (knuffel). Hij kan echt niet zonder en vraagt ook om B als hij moe is.
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:25:02 #282
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89073392
Wij hebben een vreselijke schurfthekel aan Bumba op tv dus dat komt er niet op. Onze kabouter kijkt Woezel en Pip of Musti.
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:29:48 #283
300054 Marlinde
pi_89073720
Oh ik vind het allemaal wel prima, als Tessa dalijk iets heel erg leuks vind om te zien vind ik het prima :) Zovaak staat de tv toch niet aan (later hopelijk dus ook niet) en dan mag ze zelf kiezen wat ze leuk vind :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:43:25 #284
95408 Incantrix
pi_89074330
Haaaaaii :) Niet bijgelezen of whatever hoor, maar ik kom gewoon even hoi zeggen.. Vandaag had ik even een bijtankdagje terwijl Stef bij de opvang jankte speelde. Waarschijnlijk zijn er nu niet één, maar twee kiezen aan het doorkomen en daardoor slaapt hij werkelijk belabberd en is hij overdag nogal high maintenance (op de opvang zei ze het ook al, hij is gewoon even niet zijn gebruikelijke, vrolijke zelfje). Wel weer fijn is dat zijn helm definitief af is nu, jeej! *O* Dus nu heeft hij allemaal krassen en rode plekken van het vallen in zijn gezicht en op zijn hoofd :P

Nouja, ik ga nu lekker even een tukje doen, dahag! :*
3!
  dinsdag 23 november 2010 @ 23:16:58 #285
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89076410
Evie zit ook in de kletsmodus de laatste dagen..
mama, papa, dat, die etc...
en wat zooooo schattig is;
ik doe met Evie soms een pakspelletje, wij allebei kruipen door de kamer tot ik dr heb en dan kietelen en knuffelen...
als ik op weg ben naar Evie zeg ik dan altijd: mama gaat jou, pakken, pakken, pakken...(tot ik bij dr ben).
Nu kent Evie inmiddels het spelletje;
kruipt op dr knietjes door de kamer en zegt dan: pak, pak, pak, pak :+
pi_89082056
Stef is jarig!!! *O* *O* *O*
Van harte gefeliciteerd Trix! Maak er maar een gezellige lieve leuke dag van met zijn drietjes! :*

BJ, wat schattig dat Evie al zo met woordjes bezig is, supergoed! Minke komt echt nog steeds niet verder dan die en da... wel eventueel met wijzend vingertje, maar ik heb niet het idee dat ze echt die of dat bedoeld...
pi_89082111
Stef, gefeliciteerd jongen ^O^ ook voor je mama en papa

pi_89082515
Stef, van harte gefeliciteerd. 1 jaar alweer. :*

Hier een slecht begin van de dag:
Mart heeft terwijl ik pap aan het maken was, de urn van opa omgegooid. Kapot.
Gelukkig zat de as in een zak. Pffff.
Maar heb met moeite de kapotte urn gepakt in een zak en even in de garage gezet. Vind het z'n naar idee.

Ik met de tranen in mijn ogen manlief bellen. Schiet hij heel hard in de lach met de woorden: Oh wat zou opa hierom gelachen hebben. Tja dat is dan wel weer zo.

Nu willen we de as gaan begraven in de tuin met een mooi beeld erboven ofzo. Iets veiliger aangezien wij hier spullen niet 'hoog' kunnen neer zetten omdat we niets aan de muren hebben.

Maar mén wat een ochtend.
pi_89082524
Stef is één!! *O* *O* *O* *O*

Hieperdepiep?

pi_89082598
An, gefeliciteerd met Stef! <3 Je bent een jaar mama!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_89082778
Stef van harte gefeliciteerd!! *O*
En papa en mama natuurlijk ook van harte!

woensdag 24 november 2010 @ 08:50:14 #292
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89082908
Hoera!!! Stef is 1 jaar, gefeliciteerd!!!

plaats ze nog even via youtube, geen idee of dat beter gaat, ik heb er de ballen verstand van namelijk.

pi_89083161
Becky, zo doen ze het prima hoor! Wat leuk om Noortje zo in actie te zien O+
pi_89083184
Och Ymme, wat een begin van de dag zeg... rot dat Mart de urn heeft omgegooid. :*

ARGH, wat superirritant dat ik mezelf niet kan editten of dingen kan quoten!!!
  woensdag 24 november 2010 @ 09:34:45 #295
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89083929
Stef en mama-van-Stef, van harte gefeliciteerd!! *O*
Maak er iets tofs van vandaag! :Y

ymme, wat een vervelende start van de dag zeg.
Hopelijk verloopt de rest wat soepeler. :*
pi_89083976
gefeliciteerd stef!
  woensdag 24 november 2010 @ 09:56:21 #297
95408 Incantrix
pi_89084522
Oh! Simmu, ik heb er inderdaad overheen gekeken, maar jémig, wat gaat je ventje hard! *O* Ik vind dat toch zo bijzonder om te zien, dat hij zó vreselijk klein was en dat zijn curve nu zo rechtomhoog giert *O* Súpermooi! Ik heb trouwens vannacht gedroomd dat ik jou tegenkwam in de supermarkt, maar je had je kindjes niet bij je. Nu heb ik ze nog steeds niet gezien -O- Maar jij was heel gezellig hoor ;)

Ymme, wat fijn dat je lief het even in een ander persepctief kon plaatsen voor je :) Soms heb je dat even nodig he?

En dank jullie wel voor alle felicitaties, wat lief! *O* Wij gaan zodadelijk douchen en dan naar de dierentuin, ik heb er erg veel zin in :) Wat ik dan wel weer jammer vind is dat ik jullie nu ga 'verlaten', maar gelukkig zijn jullie niet ver weg en komen we vanzelf weer in hetzelfde topic terecht :)

In één jaar tijd van een kleine space-alien (ik bedoel dan vooral op deze foto hoor ;))

naar een dreumesje dat een taartje eet

:o *O*

Dagdag! :* :W

[ Bericht 1% gewijzigd door Incantrix op 24-11-2010 10:10:47 ]
3!
pi_89085307
Stef en mama, tot snel in het andere topic hoor (nog maar 3 maandjes).
En ik moet het toch even zeggen, wat ben je toch een mooierd. :)
pi_89085471
Stef tot over 24 daagjes!! :W
Of misschien tot zaterdag even ;)

Wat een knap mannetje ben je toch,heerlijke vrolijkerd!
pi_89087896
ahhh wat een mooooooie foto van Stef! *smelt*
Met recht een echte dreumes!

tot over 11 daagjes ;)
pi_89090842
Gefelicteerd Incantrix, met jullie prachtige zoon O+ .

Wij zijn vandaag naar het cb geweest:
10,5 kilo bij 75 cm ^O^ .

En voor de allereerste keer vond ik het eens niet zo leuk bij het cb :') . Ze begon over zijn eten, omdat hij wat zwaar is vergeleken met zijn lengte. Stom, maar dat viel (van binnen) echt verkeerd bij mij :D .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')