abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89046548
beetje suf mijnerzijds, maar zien jullie ravi's groeicurves wel? :@
ben zo trots!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89046623
Ow simmu, ja ik had ze gezien maar net nog vergeten te zeggen dat ik vind dat Ravi zo'n perfect figuurtje heeft (bijna precies op dezelfde lijn :Y )
En hij kan ook al zoveel :)

Wij mogen volgende week naar Kind&Gezin. Eigenlijk was het voor morgen gepland, maar volgende week komt voor ons qua verlof beter uit. Ik vraag me echt af wat ze gaan zeggen over het feit dat Thomas nog steeds niet rolt of kruipt.
pi_89046689
hij heeft precies vandaag voor het eerst een maat 74 tuinbroekje aan (die prima past!)
pi_89046733
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:46 schreef simmu het volgende:
hij heeft precies vandaag voor het eerst een maat 74 tuinbroekje aan (die prima past!)
Wow :o
Dat groeit wel flink door dan~!
Ja, ik had ze wel gezien! Hij zit zelfs goed in de gewone *O* Gaat lekker hè? Met dat kereltje!
pi_89046739
Sinds afgelopen weekend zit Thomas ook in maat 74, maar dat is dan vooral voor zijn buikje ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:49:18 #206
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89046799
Simmu, ik zag ze en ik kan me helemaal voorstellen dat je megatrots bent!!
pi_89046891
dank jullie dames :)

ik was wat ongerust omdat hij toch echt een beetje lui is. maar hij kan echt gewoon de dingen die hij echt moet kunnen. zelfs meer stimuleren dan we nu doen (waar we hard in falen want het ventje weigert mee te werken ;) ) was niet nodig. hij hoeft nog heul niet zelf te kunnen zitten. en dat ik het eens per week stug toch probeer met ventje in de kinderstoel en een bordje pap was prima, net als eens per week een bammetje/rijstewafeltje/soepstengel (wat hij niet moet) was ok. ze wist alleen ook niet echt een handige oplossing voor het probleempje dat hij nauwelijks meer in de wipstoel past :P
pi_89046932
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:47 schreef leonieke het volgende:
Sinds afgelopen weekend zit Thomas ook in maat 74, maar dat is dan vooral voor zijn buikje ;)
Robin zit al op maat 80 :@
pi_89046950
Mart zit ook al in 80 :)

En Ravi, wat ga je goed jongen!
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:04:44 #210
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89047307
Wow, wat een grote maten al zeg! Noortje zit vooral nog in 62 en soms 68. Mijn kleine mini O+
pi_89047346
Ik ben het eens met Becky! Wat een groterds hebben jullie allemaal... Minke zit ook nog in 62-68... Donderdag weer cb-dagje, ben wel heel benieuwd, zouden we al op 70 cm en een kilo of 9 zitten??? :@

Simmu, wat is Ravi goed gegroeid!! *O* Die correctie is al haast niet meer nodig joh, hij doet het super!
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:15:05 #212
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89047569
Simmu, ik heb hier oei ik groei in huis en volgens dat boek zou Noortje al een halve marathon moeten lopen en in volzinnen moeten praten.

Het ene kind ontwikkeld zich sneller als het andere, hier een snelle tante (volgens het cb hoeft ze pas met 1 jaar te kruipen zoals ze nu doet maar dat lijkt me weer rijkelijk laat) maar of ik daar nou zo blij mee moet zijn?
pi_89047597
Thomas is gewoon een dikkerdje ;) Zijn truitjes van maat 68 spannen bijna evenveel als zijn body's :D
  dinsdag 23 november 2010 @ 12:16:51 #214
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89047612
Oh en een andere vraag maar ik heb geen idee of ik die hier moet stellen. Ik heb een hele zak met babykleertjes tot en met maar 62 en ik wil die graag doneren hier ergens in de buurt. Iemand enige idee waar ik dat kwijt kan in Delft e.o.?
pi_89047875
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:15 schreef becky27 het volgende:
Simmu, ik heb hier oei ik groei in huis en volgens dat boek zou Noortje al een halve marathon moeten lopen en in volzinnen moeten praten.

Het ene kind ontwikkeld zich sneller als het andere, hier een snelle tante (volgens het cb hoeft ze pas met 1 jaar te kruipen zoals ze nu doet maar dat lijkt me weer rijkelijk laat) maar of ik daar nou zo blij mee moet zijn?
oei ik groei boycot ik :) het klinkt allemaal zo zinnig, maar het geeft je de verkeerde handvatten, idd psies om wat je zegt: elk kind is anders. en an sich zeggen ze dat wel, maar de nadruk ligt imho toch wat teveel op wat 'hoort'. ik vond het iig allemaal erg geruststellend vanochtend.

wb doneren: ik weet dat er via hyves kringen zijn voor prematuurkleertjes. is er zoiets niet ook voor grotere babykleertjes? via de kringloop is ook nog een optie, of een kinderdagverblijf in de wat mindere buurten (poptahof ofzo)
pi_89048908
Niets is goed vandaag bij Mart.
Op de grond spelen niet. In de box niet. Loopstoel niet. Niets niets niets.
Alleen maar huilen en schreeuwen.

Maar als ik de tv aanzet is het goed. Stil en kijken.
Is toch niet erg voor een keer? Tv staat bijna nooit aan.
pi_89049055
Ymme, wat heb je liever? Een stille blije (voor een keertje) tv-kijkende baby, of eentje die uit zijn doen is, huilt en krijst? In mijn geval zou ik echt mijn pedagogische normen en waarden opzij zetten.. laat het kind lekker kijken. :* Minke kijkt ook wel es tv hoor, hier staat het ding nou eenmaal veel aan, al is het maar voor het geluid. Maar kind kan net zo blij spelen met speelgoed of lekker buiten rouwdouwen...
pi_89049203
Je hebt een punt Lijnloos.
Wat is dan pedagogsich verantwoord als je het kind laat huilen omdat hij niet tevreden is.
Nu lijkt het mij minder schadelijk te wezen dan dat Mart een jaartje of 4 is. En alleen maar voor de tv hangt en niet speelt. Maar hij kan normaal heerlijk spelen. :)

Dus ik laat hem lekker vandaag.
pi_89049508
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:04 schreef Lijnloos het volgende:
Ymme, wat heb je liever? Een stille blije (voor een keertje) tv-kijkende baby, of eentje die uit zijn doen is, huilt en krijst? In mijn geval zou ik echt mijn pedagogische normen en waarden opzij zetten.. laat het kind lekker kijken. :* Minke kijkt ook wel es tv hoor, hier staat het ding nou eenmaal veel aan, al is het maar voor het geluid. Maar kind kan net zo blij spelen met speelgoed of lekker buiten rouwdouwen...
Hier is dat exact hetzelfde :Y

En net Thomas weer in zijn bedje gelegd, hij was weer wat hangerig aan het worden. Eens zien of hij nog eventjes wil slapen.
En ondertussen ben ik aan het denken wat ik vandaag nog zou kunnen kopen. Ik zou graag iets kopen voor P., gewoon omdat hij zo goed voor Thomas en voor mij zorgt. Maar ik heb niet direct inspiratie.
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:04:12 #220
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_89051137
Een iPad Leonieke! *)
Of een verwenpakketje met verzorgingsproducten ofzo? Of zeggen wat je bedoelt, dat doet 't vast ook goed. :*

Ik kwam even *O* *O* *O* doen voor Ravi! Grote vent! O+
A grand adventure has begun.
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:05:29 #221
265732 Keshet
pi_89051186
Oh, Simmu, heb je een linkje over het doneren van de prematuurkleertjes? Ik heb er ook nog wat van liggen. :D
pi_89051255
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:05 schreef Keshet het volgende:
Oh, Simmu, heb je een linkje over het doneren van de prematuurkleertjes? Ik heb er ook nog wat van liggen. :D
ik zal ff zoeken, maar wil je die niet bewaren dan? (tip: dat is psies de maat van een babyborn pop)
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:10:56 #223
265732 Keshet
pi_89051376
Een paar dingen wil ik bewaren in een bewaardoos, een paar dingen bewaar ik voor toekomstige poppen maar de rest mag naar kindjes die het kunnen gebruiken. Ik heb zoveel gekregen van familie en vrienden toen Emma eindelijk kleding aanmocht dat er hele kuddes aan poppen aangekleed kunnen worden. :D

Ik zal het ziekenhuis ook eens mailen; misschien kunnen zij het wel gebruiken ook!
pi_89051475
Keshet, is het ziekenhuis misschien niet een plaats waar je premature kleertjes kan doneren aangezien er soms toch onverwacht een kindje te vroeg wordt geboren en ze dat misschien niet snel voorhanden hebben? Of misschien denk ik wel verkeerd en heeft het ziekenhuis lades vol met inie mini kleertjes voor de zekerheid.

En anders misschien doneren aan iets van tienermoeders? Zijn zat organisaties die graag spullen in ontvangst nemen voor tienermoeders.
pi_89052072
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:04 schreef Keshet het volgende:
Een iPad Leonieke! *)
:D
Ik had aan een kleinigheidje gedacht gezien het feit dat er ons een vrij dure maand staat te wachten ;)
quote:
Of een verwenpakketje met verzorgingsproducten ofzo? Of zeggen wat je bedoelt, dat doet 't vast ook goed. :*
Dat laatste heb ik al gedaan en ik weet dat hij helemaal niets verwacht, maar gewoon iets om hem een plezier te doen dat hij dan van zijn zoon krijgt vanavond.

Ik zal straks maar eens naar de winkels gaan (als Thomas nog eens wil opstaan :P )
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:04:12 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89055452
Een pen met daarop een naam gegraveerd? Die van hem, of thomas zn naam.
Een horloge.

Fabian zit in 62/68. Hij is 72cm en weegt 8,8 kg

Ymme. Hier staat de tv best vaak aan. Ik kan niet zo goed tegen stilte. Eva kijkt er graag naar. Fabi alleen soms, naar bumba.
Ik zit er niet zo mee als ze veel tv kijken. Ze spelen ook, krijgen genoeg beweging.
En Eva leert er stiekem gruwelijk veel van. Wat ze inmiddrls allemaal weet is onvoorstelbaar!
pi_89055636
:W Hoi :+

Wij horen hier inmiddels ook thuis. Isabel is afgelopen zondag 6 maanden geworden. Nu rustig bezig met vast voedsel introduceren. Isabel was 2 weken geleden 67 cm en 7,5 kg, dikke poemel als ik hier de andere kindjes bekijk volgens mij :D

Heb meteen een vraagje, wat dragen jullie kindjes aan hun voetjes nu? Ik heb zelf zo'n gruwelijke hekel aan koude voeten, en de dunne slofjes die ze nu heeft zijn eigenlijk niet warm genoeg meer. Ben wel even aan het googlen geweest, maar een beetje leuk slofje (met een afbeelding bijvoorbeeld) moet minsten ¤20 kosten, en dat vind ik dan weer een beetje veel.. Iemand nog tips?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_89055905
Mart heeft hier in huis helemaal niets aan de voeten (vloerverwarming dus dat scheelt).
Als we naar buiten gaan, sokken en slofjes. En inderdaad ze zijn niet goed koop.
Misschien is marktplaats een idee?

Mart zit nu weer voor de tv (was alweer een poos geleden, heeft nog heerlijk gespeelt en geslapen) en een lol dat ie heeft. Hard op lachen en wippen op zijn kont. De gekkerd.
pi_89055929
Oh en sinds vandaag een voetenzak in de wandelwagen. Lijkt me toch wat warmer en beter aangezien ze in de wandelwagen stil zitten.
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:19:55 #230
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89056059
Ymme al wil je mart 25 uur perdag tv laten kijken, dat moet je toch zelf weten? Je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen hoor.
Het kan soms heel makkelijk zijn. Als wij rust willen gaag Dora gewoon aan.
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:24:11 #231
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_89056226
Welkom hier Morretje en Isabel! *O*

Tirza draagt sokjes en aapiesslofjes zonder vachtje. Ze heeft het niet snel koud dus zeker voor nu is dit warm genoeg. Thuis heeft ze ook wel eens van die soksloffen aan en die zijn eigenlijk al vrij dik voor haar.
Wij hebben sinds kort ook de voetenzak in de wandelwagen gedaan, er is toch vaak een frisse wind en ze zit dan idd wat stiller ;) (Echt stilzitten doet ze volgens mij nooit, alleen wordt haar bewegingsvrijheid enigszins beperkt in de wagen!)
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_89056248
Oh maar dat ik dat zelf bepaal, weet ik ook wel :)
Ik bedien die tv en niemand anders ;)

Maar het lijkt me eigenlijk niet zo goed voor de ontwikkeling. Maar hij zit dan ook niet elke dag voor de tv :) Want elke dag een uurtje of 2 voor de tv lijkt me niet de bedoeling.

Maar vandaag mag dat. Hij zit nog in z'n pyjama. Ik heb vanuit huis gewerkt in mijn huiskloffie.
Niets moet alles mag vandaag. :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:36:59 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89056833
Mooi discussie onderwerp.
Waarom zou dat niet goed zijn voor de ontwikkelking.
Ligt dat niet aan wat je ze laat kijken?
Of is alle t.v per definitie slecht?
Wat is de achterliggende motievatie?
pi_89056995
Ik vind het persoonlijk belangrijk dat kinderen bewegen. En het liefst natuurlijk buiten spelen.
Nou gaat dat in de wintermaanden wat lastiger en met een baby vooral.
Maar als ik soms hoor dat kinderen úren achter de pc zitten, daarna tv gaan kijken en als dat verveelt de game-boy pakken, gaan mijn haren recht overeind staan.

Maar dat is puur mijn mening en mijn idee. Ik kom pas net kijken, dus misschien heb ik wel een vertekend beeld.
pi_89057131
Het is ook kant en klaar vermaak, het is makkelijk en doet geen enkel beroep op de eigen verbeelding.

Hier staat overdag eigenlijk nooit de televisie aan. Ik denk ook dat het in bepaalde opzichten zeer beperkend werkt. Het is goed voor kinderen om hun eigen vermaak te creëren, daar halen kinderen (en wij zelf volgens mij ook) veel meer voldoening uit.
pi_89057136
ik volg de discussie, hij woedt hier thuis vaak genoeg ;)
wmb kan nu en dan geen kwaad, de papa ziet tv als evil (wat ik dan nogal hypocriet vindt, aangezien hij vroeguh vaak zat hele dagen voor cartoon network hing)

ik moet wel zeggen dat selene verdacht zombielike voor de tv kan hangen. dus ik hou er wel de vinger op dat tv gedoseerd komt, dat ik uitmaak oftie aan mag of niet en stimuleer zelfregulerend vermogen tav "kijk wat je leuk vindt en als dat afgelopen is gaat de tv uit".

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 23-11-2010 16:49:19 ]
pi_89057174
overigens ben ik wel zo valsig dat ik tv tijd voor selene combineer met ravi-alleen tijd. dus bijvoorbeeld psies een 10 minuten filmpje op zeppelin terwijl ik ravi haal of breng naar boven.

[ Bericht 36% gewijzigd door simmu op 23-11-2010 16:49:56 ]
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:49:46 #238
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_89057287
Eva heeft vandaag tv straf :') ( ongeluk met poepluier tegen muur) en ze heeft nog geen een keer iets gezegd of hij op een andere zender mag of wat ook. Ze is de hele middag al druk aan het spelen.
Daarentegen. Als de tv aan zou staan, zou ze er wel steeds naar kijken.
En ze weet precies wat ze leuk vindt.

En... Ze spreekt al Engels ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 19:46:29 #239
265732 Keshet
pi_89064503
Welkom Morretje en Isabel! *O*

WupWup, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Emma! *O* Hebben jullie een leuke dag gehad?

Stefje wordt morgen Stef! Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag! *O* Ik wens jullie een superdag toe!
Trix, kom je af en toe nog wel samenvatten voor me? :D

Wij zijn vandaag op controle geweest bij de kinderarts. Emma loopt voor op haar ontwikkeling als je uitgaat van de uitgerekende datum. Ik was zoooo trots! *O*

De KA vond dat ze een beetje af begon te vlakken qua groei, ik vond van niet. Op de WHO groeicurves doet ze het mijns inziens prima! Ze komt 100 gram per week aan, niks aan de hand dus. De KA denkt aan koemelkallergie, ik kan me er enigszins in vinden dus sinds vandaag zijn we aan de Pepti.

De specs: 5580 gram & 63,2 ( die ,2 ook he :') ) centimeter.
pi_89065514
Wat leuk om al die curves te zien, ik heb werkelijk waar geen idee hoe zwaar mijn uk is en hoe lang. Hij draagt maat 80 en zal rond de 10 kilo zitten qua gewicht vermoed ik. Maandag 6 december moeten wij pas weer bij het CB langs voor controle en inenting.

Ik blijf het wonderbaarlijk vinden kleine Emma, ze doet het super goed.
pi_89065759
Wat heerlijk Keshet. Het blijft toch spannend, de ontwikkeling van jullie fijne kleintje.
pi_89066071
Wupwup en Emma, van harte gefeliciteerd! *O* 1 jaar alweer! Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad.

Stef morgen een echte dreumes... ik ga je missen hier Trix, al is het maar voor een maandje... ;)

Keshet, prachtige curves! Wat gaat ze toch super, ongelofelijk! *O* En wat tof dat ze gewoon voorligt op schema kwa ontwikkeling, daar mag je met recht trots op zijn! :*
pi_89066525
gefeliciteerd emma en wupwup *O*

en wat gaat keshet's emma ook al zo lekker! hadden jullie veel last van de koemelkallergie?
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:26:33 #244
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_89066573
Simmu wat een mooie curve voor Ravi! O+

Keshet voor kleine Emma ook al zo'n mooie curve! O+

Emma gefeliciteerd met je 1ste verjaardag! *O* en morgen is Stef aan de beurt! :D *O*

Ik zit zo te twijfelen of we Tessa dr bedje anders gaan neerzetten. Als ik nou zeker weet dat ze daardoor wel goed gaat slapen is het een makkelijke keuze :D maar ik betwijfel het...het is best wel een gedoe om het te verschuiven. Ach ik slaap er nog een nachtje over :)

Er lijkt een nieuw schema te zijn voor Tessa, wat denken jullie: is het een goed schema of kunnen er nog wat aanpassingen bij?
8:00 2 boterhammen met 180/6 en een halve banaan mixen in de blender tot pap (enige pap wat ze wel eet)
10:00 fruit
12:00 2 boterhammen met boter en beleg + 180/6
15:00 half tuitbekertje vol met yoghurt gemengd met diksap
17:00 groente
19:00 180/6/3 scheppen pap
En nog mini hapjes zo rond 6 uur met ons eten mee. Stukje aardappel oid

Lijkt mij wel redelijk goed toch?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89066653
Das een goede eter Marlinde. ^O^

Lijkt mij verder wel goed. R is ondertussen echt gewoon met de pot mee aan het eten (dus meer dan alleen groente, maar R is ook wat ouder denk ik.
pi_89066668
klinkt ok marlinde, is tessa er tevreden mee is dan de grote vraag ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:31:38 #247
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_89066847
(Tessa is 9,5 maand) Ze lijkt er tevreden mee, alleen zou er wel meer in kunnen had ik al gezien, ze laat wel weten zodra ze vol zit, maar ik krijg het gevoel dat ze dan echt VOL zit zeg maar....Ze word best boos als het eten op is en zou dus wel meer willen, maar lijkt me voor haar maagje ook niet geheel goed toch?
Na een minuut of 3 is ze wel weer gewoon tevreden en is ze niet meer boos......
MOEILIJK! :P

Ik had het er met P nog over onder het eten dat ik ook graag zou willen dat ze met de pot mee zou eten, maar we eten bv gekruide aardappeltjes en snitzel enzo....dat zou ze toch niet ''mogen''?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89066899
Wupwup, Emma al weer een jaar? :o gefeliciteerd met je kleine grote meid *O*

Morretje en Isabel, welkom in dit topic *O*

Och, wat een prachtige groeicurves zie ik hier voorbij komen _O_

Marlinde :* Ik hoop dat Tessa snel weer lekker slaapt. Kan het zijn dat ze misschien buikkrampjes heeft? Hannah had dat vorige week en het enige wat hielp was met haar rondlopen (flashbacks :X ).

Hannah eet trouwens een stuk minder dan Tessa, eigenlijk te weinig naar mijn zin. Ze is nu wel sinds een paar dagen ook veel minder melk gaan drinken. Ik denk dat het dus nog maar 3 flessen zijn nu. Hopelijk gaat ze dan wel vanzelf wat meer eten. Maar ze is nog uit haar doen dus het is niet zo vreemd. Overigens probeer ik haar zoveel mogelijk mee te laten eten met de pot. Meestal komt het er op neer dat ik toch ook apart even een groenteprutje opwarm om haar iets meer binnen te laten krijgen.
pi_89066929
Emma van harte gefeliciteerd!

Keshet, wat een mooie curve!

Morretje en Isabel welkom hier! :)

Jeetje wat eet Tessa veel brood! :D Hier krijg ik er echt nog geen hele boterham in en 's ochtends weigert hij meestal helemaal. Wel fijn lijkt me zo'n goede eter te hebben :)
pi_89067004
Als wij gekookte aardappeltjes met jus, appelmoes, broccoli en vis eten (lekker hollandse pot dus :o ), dan krijgt R in een bakje stukjes vis en broccoli en geef ik hem gepureerd zo'n twee eetlepels aardappel met broccoli. Dus het is een beetj half om half.

Ook omdat hij de broccoli alleen maar fijnknijpt en naast zijn stoel op de grond laat vallen :') . Maar hij krijgt op een avond dus naast aardappel/broccoli ook behoorlijk wat vis of vegabruger binnen. Dat bedoel ik meer.

Nee, echt heel gerkuid doe ik ook nog niet. Al vnd hij laatst de zalm met pesto wel heel lekker :) .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')