abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 november 2010 @ 19:05:18 #151
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89023250
Och, Free, dat arme kleine ventje.. Kán dat wel, zoveel buisjes bloed in één keer uit dat kleine ventje? Nouja, het zal wel, anders doen ze het niet, maar ik zou echt het idee hebben dat ik een leeggezogen kind terugkreeg :') Wel fijn dat het serieus genomen wordt en dat de arts erkent dat dit niet is zoals het zou moeten zijn. Ik hoop écht dat er snel iets aan gedaan kan worden hoor, bah.. Dikke :* voor jullie allemaal!

En ik zag prikjes voor Evie! BJ, hoe is het ondertussen?

Wat lief dat jullie allemaal aan ons hebben gedacht! O+ Het was gisteren heel erg druk, maar ook heel erg gezellig :) Stef heeft zich zo kostelijk vermaakt dat dat middagtukje natuurlijk nooit meer ging gebeuren, we hebben het 2 keer geprobeerd en toen de brui eraan gegeven. Bij zijn avondeten zat hij vervolgens tussen de happen door te slapen met zijn hoofd op het blad van de kinderstoel :')

In de ochtend toen hij uit bed kwam zag hij metéén de slingers en sindsdien wijst hij ze de hele dag door aan en gaat er echt naar zitten kijken. Superlief! Hij vond het ook heel leuk toen we met z'n allen voor hem gingen zingen en de eerste paar cadeautjes uitpakken was ook nog wel een soort van interessant (er was namelijk papier dat hij mocht scheuren en dat kon hij dan nog éven snel zijn mond inproppen :Y) ) maar daarna was hij overprikkeld en was hij vooral rond aan het hobbelen en met alles tegelijk aan het spelen.. Hij is gruwelijk verwend, vond zijn taartje heerlijk maar de slagroom vond hij maar vies en heeft vandaag de hele dag met zijn cadeau's gespeeld O+

De foto's ga ik vandaag of morgen posten in het fototopic, zodra ik tijd heb gehad om ze te bewerken :)

Ik heb wel al een foto van de taart die ik voor de grote mensen gemaakt had, die doe ik gewoon lekker stiekum hier:

Nogmaals thnx lieve meiden, het was écht een hele leuke verjaardag O+
3!
  maandag 22 november 2010 @ 19:06:17 #152
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89023297
Oh, Octo, bah.. -O- Bij je eerste twee zinnen begon ik al bijne een oh-wat-fijn-verhaal, maar wat een bagger dat het weer zo loos is met de luieruitslag :* :*
3!
pi_89024820
Stefje zijn verjaardag gevierd *O* Wat een ontzettend leuke taart Incantrix _O_

Weet iemand of je een verdovend cremetje kan kopen zonder recept voor op kapotte billetjes? Ik had wat lidocaïne zalf gehad van schoonzus en dat hielp heel erg goed, maar dat is op. Zou wel gemakkelijk zijn als mijn moeder met Hannah morgen even wat kan gaan halen in de drogist of apotheek.
pi_89026438

[ Bericht 100% gewijzigd door showkloon op 22-11-2010 20:20:28 ]
pi_89026675
Dit keer heb ik hem wel gelezen!

Gelukkig voor jullie doe ik niet mee aan SS oO/
pi_89026719
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:31 schreef freecell het volgende:
Evie hoppa *O*
Gaat lekker!

[..]

7!!! buisjes bloed ;(

Nou goed, hij neemt het iig wel serieus. Arm ding ;(
Ligt nu al bijna 3 uur te slapen, ga hem zo even wakker maken.

Even bloedonderzoeken afwachten en tot die tijd op een onderhoudsdosis ab gezet. hij vond het ook geen normaal aantal keer ziekzijn.
het arme wurm en arme jullie ;(
*troost*

dat doktergedoe is altijd zo ellendig bij die kleintjes ;( ik hoop dat er gewoon snel iets gevonden wordt wat makkelijk en snel gefixt kan worden!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89027678
freecell, ik heb nog geen tijd gehad om een update te bezorgen. Blijkbaar is het zo dat ze bloed hebben getrokken bij mijn neefje en dat 6 maanden later hebben herhaald en zijn weerstand was toen gestegen: deels zelf uitgegroeid waarschijnlijk en ook omdat hij 3 kuren met medicijnen heeft gekregen (duurde 3 maand) om de weerstand te verbeteren.

Nu heeft hij al een hele tijd geen antibiotica meer gekregen (een paar maand dus).
  maandag 22 november 2010 @ 20:49:27 #158
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89028227
Och arme Florian... :{
Nou ja, hopelijk levert het wat op.

Inca, wat een mooie taart! _O_
pi_89028373
Wauwww wat een mooie taart voor Stef :D

Arme Florian...
  maandag 22 november 2010 @ 20:55:12 #160
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89028494
heyhey

Evie ligt inmiddels met een paracetamolletje in bed, beetje warm, maar verder ging het eigenlijk goed hoor. Lief van het vragen... O+
Ik vond alleen het prikken zelf weer ;( :'( moeilijk dus.
Gelukkig gingen ze in op mijn verzoek om 2 beentjes tegelijk te prikken ipv 1 voor 1.
was wel prettig..

en aaaah Trix, dat klinkt als een heerlijke eerste verjaardag van Stef! krijg hierdoor ook steeds meer zin in Evie haar feestje ;).
En wat heb je die taart ontzettend mooi gemaakt!!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_89028661
Hoe doen ze dat dan: 2 beentjes tegelijk? :o Of zijn ze daar met twee dokters bij jullie?

Trix heb je die taart helemaal zelf gemaakt? :o Chapeau hoor :Y

Hier is het allemaal nog ver af, het verjaardagsfeestje. Al zat ik er gisteren toch even over na te denken toen we op het feestje van mijn neefjes waren. Het gaat toch allemaal zo vlug... en soms word ik er toch een beetje weemoedig door.
pi_89030255
Eén keer raden wie hier weer beneden zit }:|
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_89030448
quote:
13s.gif Op maandag 22 november 2010 21:31 schreef Vlindur het volgende:
Eén keer raden wie hier weer beneden zit }:|
Ben je je bed weer uitgekomen om beneden te gaan zitten? O-)
pi_89030559
Dyon heeft ons vannacht ook wakker gehouden. Toen we hm na een tijdje toch maar weer eruit haalden spuugde hij over me heen. Er zat dus gewoon iets dwars.....
Vond het wel erg sneu :@ (en voor onszelf dat we misschien voor niets een hele tijd wakker hebben gelegen.
  maandag 22 november 2010 @ 21:51:20 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_89031257
Rienkje kerel, ga eens slapen vent! :Z

Och en arme Evie met 2 prikken in haar beentjes :{

En sneue Dyon :{
pi_89032247
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:35 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Ben je je bed weer uitgekomen om beneden te gaan zitten? O-)
:P

Rienk ligt weer. Wilde niet drinken en deed moe dus die hebben we er weer ingelegd. Hij ging gelijk weer slapen. (Is zo'n half uur beneden geweest)

Ik duik er nu ook maar in. Ik vermoed dat ie vannacht weer wakker gaat worden en zoniet slaap ik misschien ook eens langer dan 6/7 uur ;)

Wat sneu dat ie spugen moest zeg ;( Maar je weet nu tenminste wat er aan de hand was. Wij hebben geen flauw idee wat er met Rienk is..

Welterusten allemaal! :W
pi_89041731
Jeetje, als werkende mama kan ik het hier echt niet allemaal bijhouden. Doordeweeks de hele week aan het werk en in het weekend zit het hier altijd vol met was doen, boodschappen, verjaardagen etc. Helemaal de komende periode. -O- Doe mij maar snel januari.

Maargoed, enigszins bijgelezen.

Ik las over Florian die slecht slaapt/sliep en waar gisteren bloed is afgenomen. ;( Sneu Free, ik hoop wel dat ze een oorzaak vinden. Dan is het in ieder geval wel ergens goed voor geweest.

Rienk die niet wilde slapen, Vlindur zo te zien is hij afgelopen nacht niet meer wakker geworden?

Tessa die ook nog steeds 5 keer wakker wordt 's nachts. Marlinde, werken alle 'slaapmethodes' niet?

Hannah met kapotte billetjes. Octo, weet je dat je ook zelf zalf kunt kopen bij de drogist als het een schimmeltje is. Er zijn een paar soorten bijv. Daktarin. Mocht er dan geen dokter in de buurt zijn of dat het weekend is, dan heb je toch alvast iets in huis.

Evie die prikjes heeft gehad en een beetje warm was. Komt vast weer snel goed kleine meid!

Dyon die per ongeluk over mama heen spuugde. Achossie, sneu is dat hè!

Stef en z'n supermooie en gave teletubbie taart! Echt knap hoor! En gefeliciteerd met kleine grote Stef natuurlijk! *O*

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben...

Hier gaat alles met Lisa altijd z'n gangetje eigenlijk. Sinds vrijdag drinkt ze nog maar 3 flessen. Ze at haat fruit en groenten enzo echt slecht omdat ze gewoon geen trek had. Ik was vrij vrijdag dus ik dacht, ach we proberen het gewoon (de papa is toch wat onzekerder wat dit betreft). Maargoed, vrijdag ging super met maar 3 flesjes en de overige 3 dagen dus ook. En nu eet ze haar fruit, groenten en brood ook perfect! Sindsdien zit ze ook helemaal goed in haar vel en lacht de hele dag. Mijn kleine meisje wordt echt al groot. :'( O+

Vanmiddag eind van de middag gaan we weer naar het CB. Ben benieuwd wat er nu weer is bijgekomen aan gewicht. Het is echt net een holle bolle gijs als je haar ziet. Weer geen prikjes deze keer gelukkig. :)

Oja ze heeft ook tandje nr. 2 gekregen en ik zie boven in haar mond al de contouren van de puntjes van nr 3 en 4 in haar tandvlees. Zal ook niet meer lang duren denk. Wel heeft ze van tandje 2 helemaal geen last gehad, terwijl ze van tandje 1 een paar dagen van slag met koorts is geweest. :? Ben dus benieuwd hoe het met de volgende tandjes gaat.
pi_89042012
Vlindur, hoe is het vannacht gegaan?

Nikki, succes op het CB!

Ik ga de kids wegbrengen en naar mn werk.
  dinsdag 23 november 2010 @ 08:53:06 #169
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_89042558
Jemig 7 buisjes bloed voor arme Florian :'(

Ik las over kapotte billetjes :(

BJ Hoe gaat het nu met Evie?

Stef wat een prachtige taart heeft je mama gemaakt O+ Van harte gefeliciteerd! :*

Wat fijn dat het nu goed gaat met het eten van Lisa :) Succes bij het CB! :*
En tandjes *O*

Meimeltje Werkse! :*

Hier een enorme klote nacht achter de rug, Tessa is zo ontzettend vaak wakker geworden en ik heb echt geen idee meer wat we kunnen doen om haar door te laten slapen. Hebben al zoveel geprobeerd! :'( Niks lijkt te werken en een stuk of 2 keer per nacht eruit gaan vind ik heul niet erg, maar om er nou 10 tot 15 keer uit te gaan.....(afgelopen nacht was het lopende band werk met een stuk of 25 keer!)
Ik heb gewoon geen idee wat het nou is, honger, teveel gegeten, koud, warm....het lijkt geen van alle te zijn, maar wat dan??
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89042619
Is er een mogelijkheid tot het ledikantje te verzetten?
Heb wel eens gehoord dat dit schijnt te helpen. Geen idee waarom... Maar hé erger kan het niet worden. Het is het proberen waard lijkt me. En de 5 min regel? Of deze iets langer dan 5 min laten duren?
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:16:19 #171
300054 Marlinde
pi_89042926
Ymme: Er kan wel wat aan verschoven worden en heb het ook wel eens bij Derek gezien, maar ik denk eerlijk gezegd dat het niks zal uitmaken :@ Maar het is zeker het proberen waard! Ik zou vrijwel alles willen proberen om dr lekker te laten slapen :)
En laten huilen heeft hier geen zin, ze gaat zo over dr toeren dat ze gaat spugen en dan stikt ze zowat, dus moet ik naar dr toe rennen om dr op dr zij te draaien of op te tillen zodat ze het uit kan spugen ;(
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89043340
Dan zou ik het ook niet meer weten Marlinde.
Eens vragen bij het CB?

En hoe makelijk het ook klinkt vanaf mij kant, zelf rustig blijven!
Ik merk aan Mart dat hij mij aanvoelt. Ben ik onrustig, zit ik niet lekker in mijn vel, heeft dat meteen invloed op hem.

Hopelijk gaan de nachten snel weer goed. Wat een goede nachtrust heeft iedereen nodig.
pi_89043506
(lang) Laten huilen is meestal niet zo zinvol... Iedereen is wakker, iedereen is gefrustreerd en de baby gaat er meestal echt niet eerder van slapen. :+

Maargoed, bij sommigen werkt het vast anders!

Maar marlinde, wat balen zeg -O- Te warm, te koud en honger kan je toch wel uitsluiten?
Ik heb al een paar gehoord de afgelopen week die overgestapt zijn op een warmere slaapzak en ineens veel beter slapen, valt te proberen :)

Rienk beetje geslapen vannacht?
pi_89043533
Wow, wat een prachttaart Icantrix!! O+
Wat heeft Stef een super verjaardag gehad! En morgen is hij echt geen baby'tje meer!

Marlinde, zou ze misschien last hebben van doorkomende tandjes?

Al die slechtslapende kindjes -O- :*

Pfoeh, arme Florian. Wel fijn dat de arts echt gaat proberen uit te vinden waarom hij zo vaak ziek is :* Hopelijk heb je gauw een ventje wat vaker vrolijk en gezond dan ziekjes! Hoe nemen ze dat bloed eigenlijk af bij zo'n kleintje?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_89043601
He gats Marlinde, wat sneu voor Tessa en jullie! ;(

Rienk heeft geweldig geslapen! :o Hij ligt er inmiddels ook alweer een uur in. De kleine man zal het nu wel aan het inhalen zijn :)

Hoe is het met Florian/
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:55:29 #176
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89043722
Marlinde, mijn zusje is helemaal feng shui en bij haar dochter helpt het echt om met energie stromen om te gaan.

Emma, gefeliciteerd met je verjaardag!

Och, jee, arme Florian, hopelijk vinden ze snel iets (jeetje 7 buisjes bloed! das echt veel).

Jeetje, Nikki, Lisa al op drie flessen, Noortje zit nog op 5 flessen.

Mooie taart voor Stef!
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:57:19 #177
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89043763
Dit was ons schema van gister, Noortje is nogal hongerig en huilt als d'r fles leeg is, ze gaat nu wel beter eten gelukkig. Vijf flessen is nog best veel volgens mij.
04.00 fles 60/2 melk
07.00 fles 120/4 melk
09.00 fles 80 ml water met sap
09.30 halve banaan met wat mango
10.30 fles 70 ml water met diksap
12.00 fles 180/6 melk
13.30 1/4e rijstwafel en sabbelen op soepstengel
15.45 fles 180/6 melk
18.00 aardappel/groente/vlees
19.30 fles 180/6 rijstebloem
23.30 fles 180/6 melk met rijstebloem

Volgens mij heeft ze een groeispurt of lijkt dit nou enorm veel?
pi_89044100
Het lijkt wat veel. Maar als Noortje het er goed op doet, heeft ze het nodig.
Ze geven het zelf wel aan.

Ik ben een beetje een rare met eten. Ik kook voor Mart nog steeds appart en saai.
En ik begin te merken dat hij het niet echt lekker vind :D

Kan hij gewoon al met de pot mee eten? Ik kook wel met een beetje zout, niet veel. En soms ook kruiden.
En wat mag een baby van bijna 9 maanden echt niet hebben?
(blijf het lastig vinden hoor).
pi_89044174
Becky :o :o Woooh, wat een kleine holle bolle Gijs!
Dacht dat die van mij veel at, maar dat is niks vergeleken bij dit. Moet ik er wel bijzeggen dat toen Wolf ging eten, hij niet meer op zoveel flessen zat.
Maar als ze het nodig heeft zou ik er niks aan veranderen hoor, ze geven het zelf hartstikke goed aan wat ze op kunnen.

Stef _O_ voor jouw geweldig mooie taart, wat knap Inca!
Wolf is jaloers hoor

Wolf besloot om 2.30 om in zn bed te gaan staan roepen en springen, hard huilen als ik hem weer neer wou leggen.Dus weer tussen ons in geslapen, om 6.00 wakker voor een flesje en daarna nog lekker saampjes tot 9.00! verder geslapen.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:16:27 #180
300054 Marlinde
pi_89044193
Ymme: We krijgen morgen de wijkverpleegkundige op bezoek ongeveer een uur, ook onder andere daarvoor. Ben erg benieuwd en hoop dat ze wat tips heeft :)
Rustig blijven kan ik wel redelijk goed naar Tessa toe, maar van binnen vreet het aan me...

Freecel: Tessa slaapt nu in dr 4 seizoenenslaapzak, maar ook dat lijkt niet te werken. Ze lijkt het niet te warm of te koud te hebben...

Twinkly: Haar 4de tandje is laatst doorgekomen, dus denk niet dat ze daar nog last van zal hebben. Verder zie ik ook geen bobbels oid meer...

Kortom ik hoop zo dat de wijkverpleegkundige DE tip heeft!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_89044366
Becky :D Bootwerkertje heb je :D Maar baby's weten heel goed zelf wat ze nodig hebben :Y

Bloed afnemen bij een baby gaat net als bij een volwassene :X Gewoon dikke naald erin jassen.... ;(

Marlinde, veel succes met de wvk :)
pi_89044370
Jeetje Marlinde, wat naar dat Tessa zoveel wakker wordt. Hopelijk kan de wvp de gouden tip geven en kun ook jij snel weer van je nachtrust genieten! Zal wel slopend zijn lijkt me...

Becky :o wat eet Noortje nog veel... Maar zoals hier boven al gezegd, als ze het er goed op doet, lekker laten gaan. Ze zal het vanzelf wel zat worden en minder gaan eten ;)
pi_89044524
zo, wij zijn bij het CB geweest. ventje weegt nu 7785!

curves:

lengte gecorrigeerd:

gewicht gecorrigeerd:

en ongecorrigeerd ( :o )

lengte:

en gewicht:

ik heb het er even over gehad dat mijn ventje een beetje lui is (hij vindt het gewoon allemaal snel best). maar de dingen die hij (ongecorrigeerd) echt moet kunnen kan hij (rollen, dingen pakken. hij was zelfs zo vriendelijk om de blokjes aan te pakken). als je wel corrigeert doet hij het zelfs geweldig goed. dus extra fysio ofzo is gewoon niet nodig. ik moet me gewoon geen zorgen maken en lekker doorgaan met what-the-heck-je-ook-doet. het levert een tevreden baby die het prima doet tenslotte ;) dat hij geen vast voedsel blieft (boterhammen incluus) was ook al geen punt, aangezien hij wel grove prakjes eet (met vlees!)
pi_89044525
Ymme: ik baseer me op het schema van Kind&Gezin:

http://www.kindengezin.be(...)e_leeftijd_geven.jsp

En hier staat ook veel informatie:
http://www.kindengezin.be(...)_voeding/default.jsp

We hebben thuis 2 boeken gekregen van Kind&Gezin en die liggen allebei standaard in de keuken: één met informatie over vaste voeding en één met recepten. Ik vind het wel handige boeken :Y En hou me er eigenlijk ook vrij goed aan (behalve dan de hoeveelheid groenten, die is meer dan volgens het boekje). Al meng ik nu gewoon dingen door elkaar: soms krijgt Thomas 2 of 3 soorten groenten, aardappelen/rijst/pasta en vlees/vis.

Becky wat kan Noortje goed eten :Y Maar wat ik altijd geleerd heb: de ouders bepalen wat er op tafel komt, de kinderen bepalen hoeveel er van gegeten wordt. Blijkbaar heeft ze het gewoon nodig :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:28:39 #185
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89044533
Ik hoop ook dat ze wat minder gaat eten (flesje minder of zo, of de nacht door), het is pas sinds dit weekend dat ze d'r fruit en avondeten ook wel goed eet. Niet spectaculair veel (geen hele potjes) maar ik combinatie met 5 flessen vind ik het nogal wat. De papfles om 19.00 uur was een uitprobeersel en geen succes dus dat wordt weer gewoon melk.
Ze is zo actief dat ze het blijkbaar nodig heeft, ze zit echt geen seconde stil, gaat overal aan staan en kruipt overal heen. En ze is nog geeneens 7 kilo dus een beetje extra vetjes creëren zo voor de winter is niet erg.

Marlinde, hier staat ook wat in over feng shui in de babykamer (let wel ik heb er zelf niets mee)
http://www.mamaenzo.nl/zo(...)ui-voor-de-babykamer
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:30:11 #186
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_89044573
Grappig is dit, tot afgelopen weekend vond ik dat ze helemaal niet goed at, behalve die 5 flessen. Sinds het weekend lijkt het wel omgeslagen en vindt ze ineens alles lekker!
pi_89044678
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:30 schreef becky27 het volgende:
Grappig is dit, tot afgelopen weekend vond ik dat ze helemaal niet goed at, behalve die 5 flessen. Sinds het weekend lijkt het wel omgeslagen en vindt ze ineens alles lekker!
Dat graag eten is hier ook op een paar dagen tijd volledig omgeslagen. En ik moet zelfs bekennen dat dat is sinds hij naar de onthaalmoeder ging. Op woensdag de eerste keer naar de onthaalmoeder, daar at hij zomaar zijn groenten op (terwijl het bij ons nog altijd drama was) en de zondag erna at hij ook hier thuis zomaar zijn groentenpap op, alsof hij heel zijn leven nog niets anders had gedaan.
Vrij kort erna werd dan zijn fles melk 's middags geschrapt en at hij ook zijn fruitpap en een week of 2 later verviel ook zijn fles na zijn fruitpap.
pi_89044723
Vanavond eten wij bijvoorbeeld rauwe andijviestampot met spekjes.
Mag Mart dit gewoon?
pi_89044750
Hier nog maar 3 flessen (160, 160 en 200) waarvan door de laatste pap.
Maargoed, de mijne eet 2 boterhammen als ontbijt én 2 als lunch :')
Maar gisteren was de kinderarts heel happy over zijn groei. Zijn ziekzijn zit dat niet in de weg :) Lengte op +1 en gewicht op 0 :)
pi_89044783
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:35 schreef ymme het volgende:
Mag Mart dit gewoon?
Waarom niet? Aardappel, andijvie...
Ik weet niet hoe goed hij stukjes eet? Anders zou je de spekjes er voor hem kunne uitvissen, maar het is niet erg dat ze erin hebben gezeten...

Florian is nog vegetariër :D Leander niet op die leeftijd :P
pi_89044852
ravi eet ook vlees, maar ik gooi altijd alles eerst door de staafmixer :)
tartaartje met worteltjes en erwtjes en aardappel. rijdt met courgette en aubergine en gister kreeg hij aardappeltjes met bloemkool en een gebakken kipfiletje :)
pi_89044856
Ymme, volgens mij kan het best wel, misschien dat spekjes wel wat te zout zijn... misshcien kun je die er voor Mart uitvissen? Minke eet ook graag mee al tegenwoordig en ik probeer haar ook zoveel mogelijk te betrekken bij het avondeten. Zo heeft ze al haar eigen bordje pasta met zalm en een bordje macaroni met bolognesesaus weg weten te werken. Ook boerenkoolstampot vind ze erg lekker (met ene beetje jus). Vin dhet alleen wel lastig inschatten zo, hoeveel ze dan mag/moet... dat bekkie blijft maar opengaan :Y)
pi_89044866
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:35 schreef ymme het volgende:
Mag Mart dit gewoon?
Rauwe dingen heb ik Thomas nog niet gegeven (en zal ik ook nog een paar maand mee wachten, tot hij 1 jaar is).
pi_89045457
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:40 schreef leonieke het volgende:

[..]

Rauwe dingen heb ik Thomas nog niet gegeven (en zal ik ook nog een paar maand mee wachten, tot hij 1 jaar is).
Waarom niet? Fruit is rauw! En komkommer en sla en wortels...
Dan kan ander rauw eten (ok, vlees niet :D ) toch ook wel?
pi_89045460
of jullie trouwens allemaal ff willen duimen. de waterpokken hebben selene's groep van de psz bereikt ;(

(hier heeft alleen sangdrax de waterpokken al gehad, ik nog niet. de kinders is dus niet zozeer het probleem)
pi_89045634
andijvie in stamppot gaart ook nog een beetje in de stamppot hoor. er staat me zelfs bij dat rauwe andijvie 'beter' is dan gekookte, ivm dat nitraat/nitriet verhaal. maar pin me daar niet op vast ;)
pi_89046104
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:01 schreef freecell het volgende:

[..]

Waarom niet? Fruit is rauw! En komkommer en sla en wortels...
Dan kan ander rauw eten (ok, vlees niet :D ) toch ook wel?
Hij heeft al al die dingen gekregen, maar niet rauw :) Behalve fruit natuurlijk.
Het scheelt ook wel dat we zelf praktisch nooit rauwe dingen eten. Maar voor mij voelt het beter om hem nog geen rauwe dingen te geven. Het is een gevoel :)
pi_89046132
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:39 schreef Lijnloos het volgende:
Ymme, volgens mij kan het best wel, misschien dat spekjes wel wat te zout zijn... misshcien kun je die er voor Mart uitvissen? Minke eet ook graag mee al tegenwoordig en ik probeer haar ook zoveel mogelijk te betrekken bij het avondeten. Zo heeft ze al haar eigen bordje pasta met zalm en een bordje macaroni met bolognesesaus weg weten te werken. Ook boerenkoolstampot vind ze erg lekker (met ene beetje jus). Vin dhet alleen wel lastig inschatten zo, hoeveel ze dan mag/moet... dat bekkie blijft maar opengaan :Y)
En de ui die erin zit., Mag dat ook?
pi_89046187
Mijn moeder schrok trouwens de laatste keer dat ze bij ons was omdat Thomas toen aubergine kreeg. Blijkbaar kregen mijn zus en ik een heel gevarieerde maaltijd: wortelpuree en aardappelen met appelmoes. En onze fruitpap was blijkbaar ook altijd dezelfde: sap van appelsien, appel, banaan en koek. Mijn moeder keek haar ogen uit toen ik een mango tevoorschijn toverde in de namiddag _O-
pi_89046411
En ons slaapkonijn is ook weer wakker. Het idee om naar de markt te gaan, heb ik wel aan de kant mogen schuiven. Meneertje heeft geslapen van 9u tot nu. Deze namiddag dan maar naar de gewone winkels :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')