abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 november 2010 @ 22:13:11 #151
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89116551
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Dat dus. Dit begint meer op zelfmoord te lijken. Ach...het is goed voor de concurrenten die niet staken.
Het management van tnt benadeelt uiteindelijk ook de consument door alle postbodes te ontslaan. ;) De bezorging zal er sterk op achteruitgaan, terwijl er ondertussen 1000'en mensen ontslagen worden en het bedrijf nog steeds dikke winst maakt! De concurrenten zijn ook al niet een haar beter, verwacht een veel slechtere service als je je post bij de concurrent laat bezorgen. ;)
Nothing is what it seems
pi_89116859
Waarom wel rouwkaarten? Beetje hooghartig dat postbodes wel eventjes bepalen wat belangrijke post en wat onzin is.
pi_89116947
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:13 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Het management van tnt benadeelt uiteindelijk ook de consument door alle postbodes te ontslaan. ;) De bezorging zal er sterk op achteruitgaan, terwijl er ondertussen 1000'en mensen ontslagen worden en het bedrijf nog steeds dikke winst maakt! De concurrenten zijn ook al niet een haar beter, verwacht een veel slechtere service als je je post bij de concurrent laat bezorgen. ;)
Dat vindt jij misschien. Ik verzend mijn pakketten bijvoorbeeld alleen nog maar via DHL/ Selekt vracht (100-en) en nog geen enkele keer fout gegaan. Iets wat ik helaas van TNT niet kan zeggen, daar is diefstal en verlies aan de orde van de dag.

Briefpost is helemaal om te janken (dan woon ik nog in de wijk waar het nog meevalt). Mijn vader krijgt dagelijks de post van de halve straat :') en andersom ook.

Heel leuk dat 'staken' en ik begrijp het ook wel dat het belachelijk is dat je mensen die 30 jaar in dienst zijn er nu uit wilt pleuren, maar de consument kan het niet waarderen en loopt over na een andere postbezorger.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 24 november 2010 @ 22:19:13 #154
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_89116987
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:17 schreef DrDentz het volgende:
Waarom wel rouwkaarten? Beetje hooghartig dat postbodes wel eventjes bepalen wat belangrijke post en wat onzin is.
En medische post. Waarom denk je dat dat is? Omdat een begrafenis missen nogal kut is, niet waar? Hetzelfde geld voor het missen van medicijnen. Verder zijn de andere zaken relatief onbelangrijk.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_89117045
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:19 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En medische post. Waarom denk je dat dat is? Omdat een begrafenis missen nogal kut is, niet waar? Hetzelfde geld voor het missen van medicijnen. Verder zijn de andere zaken relatief onbelangrijk.
'relatief onbelangrijk' volgens de postbode ja.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_89117121
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ja maar de postbodes hebben daarvoor gestudeerd, die weten precies wat belangrijk is en wat onzin is.
pi_89117170
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:10 schreef Viper86 het volgende:
Bij ons gaan ze tot half acht door met vossen, alle post wat er dan nog over blijft laten ze staan.

Dat betekent dat we een "gewone" drukke zaterdag krijgen.
Ah dat is op zich wel een mooie oplossing, hoop dat er hier ook zoiets geregeld wordt. Dan kan er ook gewoon op een normale tijd begonnen worden met voorbereiden en hoeft de hele boel niet in de soep te draaien. Betekent ook dat ik extra langzaam ga vossen natuurlijk :P ;)
  woensdag 24 november 2010 @ 22:22:17 #158
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_89117194
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Dat vindt jij misschien. Ik verzend mijn pakketten bijvoorbeeld alleen nog maar via DHL/ Selekt vracht (100-en) en nog geen enkele keer fout gegaan. Iets wat ik helaas van TNT niet kan zeggen, daar is diefstal en verlies aan de orde van de dag.
TNT werkt met subcontractors. Dus tja, dat zorgt voor problemen.
quote:
Briefpost is helemaal om te janken (dan woon ik nog in de wijk waar het nog meevalt). Mijn vader krijgt dagelijks de post van de halve straat :') en andersom ook.
En daar hebben jullie wel eens over geklaagd bij de TNT? Of alleen heel dapper op internet?

quote:
Heel leuk dat 'staken' en ik begrijp het ook wel dat het belachelijk is dat je mensen die 30 jaar in dienst zijn er nu uit wilt pleuren, maar de consument kan het niet waarderen en loopt over na een andere postbezorger.
Waarom zijn mensen nou altijd te dom om te begrijpen dat staken geen zin heeft als het voor niemand vervelend zou zijn? :')

De TNT heeft er alle belang bij zijn klanten tevreden te houden. Dus als je je bazen wilt pakken...wat doe je dan? Juist..staken..WANT dan heeft de klant er last van. En dus ook de baas. Het is zo kindereenvoudig dat het me blijft verbazen dat mensen altijd komen met die uitspraak: "Leuk dat staken...maar het is wel vervelend. Dat kunnen ze niet maken!" :')
  woensdag 24 november 2010 @ 22:22:35 #159
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89117215
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:17 schreef DrDentz het volgende:
Dat bepalen de postbodes niet, dat bepaalt het management. ;)

Rouwbrieven zijn heilig binnen de postbezorging, onder andere omdat ze nogal tijdgevoelig zijn. Als een rouwkaart een dag vertraging heeft, kan het al betekenen dat iemand een begrafenis mist. Dat kan en mag natuurlijk niet, zie onder andere de radar - aflevering van afgelopen maandag.

Daarnaast word post die betrekking heeft op bepaalde ziektes die een persoon heeft ook bezorgd.

Andere post, zoals ansichtkaarten, zakelijke post ed. zijn ook belangrijk, maar niet van levensbelang dan wel van groot emotioneel belang.
Nothing is what it seems
  woensdag 24 november 2010 @ 22:22:46 #160
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_89117231
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Nee, volgens de TNT.
En als jij dan echt zoiets heeeeeeeeeeeeeeel belangrijks te versturen hebt, dan neem je die dag maar een koerier.
pi_89117423
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:21 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja maar de postbodes hebben daarvoor gestudeerd, die weten precies wat belangrijk is en wat onzin is.
:D ik zou het toch behoorlijk kut vinden als ik een uitnodiging krijg voor een sollicitatie (voor maandag) die ik door de standaard vertraging bij tnt pas zaterdag of volgende week maandag krijg
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:22 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

TNT werkt met subcontractors. Dus tja, dat zorgt voor problemen.

[..]

En daar hebben jullie wel eens over geklaagd bij de TNT? Of alleen heel dapper op internet?

[..]

Waarom zijn mensen nou altijd te dom om te begrijpen dat staken geen zin heeft als het voor niemand vervelend zou zijn? :')

De TNT heeft er alle belang bij zijn klanten tevreden te houden. Dus als je je bazen wilt pakken...wat doe je dan? Juist..staken..WANT dan heeft de klant er last van. En dus ook de baas. Het is zo kindereenvoudig dat het me blijft verbazen dat mensen altijd komen met die uitspraak: "Leuk dat staken...maar het is wel vervelend. Dat kunnen ze niet maken!" :')
Geklaagd over de postbode die zijn post overal maar in de bussen doet? JA resultaat? 0,0
Dus kom niet met je heel dapper op internet :')

Ik heb nergens gezegd dat ze het niet kunnen maken, ik geef alleen aan dat de postbezorgers zichzelf en het bedrijf alleen nog maar dieper de shit in helpen, omdat de klanten weg lopen. De tijd van de monopolie positie is voorbij, maar dat willen nog niet alle postbodes begrijpen. Je werkt bij een bedrijf dat winst moet maken en dat is in deze 'barre' tijden niet erg makkelijk.
pi_89117426
Toch vreemd dat ze zomaar je spullen laten liggen en je ook niet de mogelijkheid hebt om het op te halen. Riekt naar (tijdelijke) diefstal.
pi_89117492
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]maar de consument kan het niet waarderen en loopt over na een andere postbezorger.
Nee de consument heeft geen keus, omdat de andere bedrijven zich niet wagen aan het bezorgen van briefpost van consumenten...de hele gedachte achter de liberalisering van de postmarkt was natuurlijk dat het voor consumenten voordeliger en kwalitatief beter zou worden, maar wat betreft voordeel zijn het vooral bedrijven die hiervan profiteren (maar dit voordeel niet doorberekenen aan de klant, zie bijv. Veronicagids)...en over de kwaliteit hoeven we het al helemaal niet te hebben, die holt bij TNT nu achteruit....
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 november 2010 @ 22:27:38 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_89117563
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:25 schreef DrDentz het volgende:
Toch vreemd dat ze zomaar je spullen laten liggen en je ook niet de mogelijkheid hebt om het op te halen. Riekt naar (tijdelijke) diefstal.
Neuh, waarom? Dan zou het bij iedere staking diefstal zijn. Je krijgt je spullen wel, alleen iets later.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_89117777
Maar als conducteurs staken knippen ze geen kaartjes. Mogen wij straks ook gratis post verzenden, als compromis?
  woensdag 24 november 2010 @ 22:32:57 #166
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89117945
quote:

[..]

TNT maakt winst, dus dat alle postbodes nu allemaal ontslagen moeten worden is dikke onzin. Dat kan ook wel over een langere tijd uitgesmeerd worden.

Via de achterdeur worden er nu postbezorgers aangenomen die veel goedkoper werken en waar ook een veel groter verloop aanwezig is. In sommige wijken in grote steden heb je elke week wel een nieuwe postbezorger! Geen wonder dat er tassen blijven staan, complete straten verkeerd worden bezorgd en er buspakketten gestolen worden!

Daarnaast gaat alle winst die tnt maakt naar hun aandeelhouders, die op de korte termijn grote winsten willen zien, ten koste van de loyale postbodes, die al 30-40 jaar bij tnt werken en die nu als honden worden behandeld. Je werkt de halve dag binnen gele lijnen, waar je absoluut niet buiten mag komen, als je er wel buiten komt, krijg je een waarschuwing, als je er nog vaker overheenkomt, wordt je ontslagen! Dit is nog maar een voorbeeld, maar al met al wil ik aangeven dat de druk op de werkvloer enorm is en dat dit absoluut niet mogelijk zou moeten zijn in een modern land als Nederland.

Dat er gemoderniseerd en bezuinigd moet worden, zijn we het allemaal over eens, maar over hoe je dat dan tenslotte uitvoert is op verschillende manieren mogelijk. Op de manier hoe ze het nu uitvoeren is natuurlijk totaal van de zotte.
Nothing is what it seems
pi_89118041
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:30 schreef DrDentz het volgende:
Maar als conducteurs staken knippen ze geen kaartjes. Mogen wij straks ook gratis post verzenden, als compromis?
Je kan het altijd proberen natuurlijk. Maar aangezien de videocodering van ongefrankeerde poststukken tegenwoordig in de Filipijnen plaatsvindt (en ik niet denk dat ze daar gaan staken), zal je er waarschijnlijk gewoon een portokaartje bijkrijgen...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 november 2010 @ 22:34:26 #168
Maffe Fries
pi_89118057
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:30 schreef DrDentz het volgende:
Vergelijk het met het staken van de machinisten en de conducteurs en dat jij een kaartje zonder datum hebt gekocht.
pi_89118278
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:32 schreef Viper86 het volgende:
Je werkt de halve dag binnen gele lijnen, waar je absoluut niet buiten mag komen, als je er wel buiten komt, krijg je een waarschuwing, als je er nog vaker overheenkomt, wordt je ontslagen!
Wat, ze mogen niet eens allemaal kriskras door het hele bedrijf lopen met de post? Dat dat niet mag zeg. Wat een rare regels hebben ze toch in dat bedrijf.
  woensdag 24 november 2010 @ 22:39:34 #170
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89118412
quote:
9s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:37 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Wat, ze mogen niet eens allemaal kriskras door het hele bedrijf lopen met de post? Dat dat niet mag zeg. Wat een rare regels hebben ze toch in dat bedrijf.
Dat zeg ik niet. :?
Nothing is what it seems
pi_89118519
quote:

[..]

"De consument"? En wie is dat, als ik vragen mag? De mensen die ik spreek tijdens mijn bestelling steunen die acties voor 100%! En als "de consument" het volgens jou dan zo belangrijk vindt dat er iedere dag post wordt bezorgd, dan hebben ze bij de concurrent weinig te zoeken! Sandd en Selektmail bezorgen maar 2 dagen per week, VSP heeft zelfs maar 1 bestelronde! Bij ons heet het staken als er geen 6x per week bestelling is, bij de concurrent is dat business as usual.

En uiteindelijk heeft de consument (als in de Nederlandse burger) ook baat bij de staking. Weet je nml hoe TNT dit massa-ontslag wil realiseren? Ze hebben nu al te weinig mensen om de post weg te krijgen. Vanaf 2012 gaan ze werken volgens didoza. Dat houdt in dat ze de meeste post gaan clusteren op dinsdag, donderdag en zaterdag, en dat er op maandag, woensdag en vrijdag alleen nog maar tijdskritische post wordt bezorgd. Dat zijn dan rouwkaarten, post van de trombosedienst, etc. En ondertussen wordt er hard gelobbyd door Bakker en consorten om op maandag, woensdag en vrijdag helemaal niet meer te hoeven bezorgen, en dan het eerst die maandag eruit! Op die manier heb je minder mensen nodig, en al helemaal geen fulltimers, dus die gaan eruit.

Dus nu tijdens de staking ondervindt men ongemak, maar als we niet protesteren zitten we over dik een jaar in een systeem waarin de meeste mensen sowieso maar 3x per week post ontvangen van TNT.

Ook wordt er geprotesteerd tegen het vervangen van ervaren bestellers door goedkope bezorgers, uitzendkrachten en Polen. Natuurllijk zitten er daar ook goede tussen, maar je ziet wel duidelijk dat de slechtere betaling icm het verlies aan vakkennis (want het werk houdt echt wel meer in dan wat enveloppen in bussen douwen) leidt tot slechtere kwaliteit.

Dus je zou ons juist moeten steunen. We staken voor behoud van kwaliteit en kennis, en voor het in stand houden van de dagelijkse postbestelling, zaken waar jij blijkens je post ook aan hecht.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_89118609
Ik heb ook één avond/ nacht bij TNT post gewerkt hier in Den-Haag. Wat ik toen allemaal zag was echt belachelijk. Kerstkaarten die op de grond vielen werden niet opgeraapt, maar overheen gelopen (totdat de envelop zwart was van de voetafdrukken). Postpakketten sorteren leek meer op een wedstrijd basketballen/ vergooien :') Als dit altijd zo gaat dan vind ik het niet zo gek dat men binnen de lijnen moet blijven.
pi_89118652
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:39 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. :?
Maarja, wat wil je dan in een 'modern land als Nederland'? Dat iedereen maar wat loopt te lanterfanten op de werkvloer? Natuurlijk moeten er regeltjes zijn, daar is niks onmenselijks aan.
  woensdag 24 november 2010 @ 22:45:15 #174
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_89118711
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:25 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

:D ik zou het toch behoorlijk kut vinden als ik een uitnodiging krijg voor een sollicitatie (voor maandag) die ik door de standaard vertraging bij tnt pas zaterdag of volgende week maandag krijg

[..]

Geklaagd over de postbode die zijn post overal maar in de bussen doet? JA resultaat? 0,0
Dus kom niet met je heel dapper op internet :')
Dan klaag je nog een keer. Want klachten worden over het algemeen behoorlijk serieus genomen. Ik ken zat voorbeelden van mensen die in de problemen kwamen omdat er 1 klachtje binnenkwam.

quote:
Ik heb nergens gezegd dat ze het niet kunnen maken, ik geef alleen aan dat de postbezorgers zichzelf en het bedrijf alleen nog maar dieper de shit in helpen, omdat de klanten weg lopen. De tijd van de monopolie positie is voorbij, maar dat willen nog niet alle postbodes begrijpen. Je werkt bij een bedrijf dat winst moet maken en dat is in deze 'barre' tijden niet erg makkelijk.
Waarmee je impliceert dat ze niet moeten staken? Nee, *dat* is een statement maken :')
Maarja, ik verwacht niets anders van iemand die concertkaartjes opkoopt om ze vervolgens met woekerwinsten te verkopen.
  woensdag 24 november 2010 @ 22:45:27 #175
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89118724
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maarja, wat wil je dan in een 'modern land als Nederland'? Dat iedereen maar wat loopt te lanterfanten op de werkvloer? Natuurlijk moeten er regeltjes zijn, daar is niks onmenselijks aan.
Ja, lanterfanten, Al die postbodes hebben jarenlang gelanterfanterd! Natuurlijk, daarom worden ze allemaal ontslagen!

:{
Nothing is what it seems
pi_89118753
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

"De consument"? En wie is dat, als ik vragen mag? De mensen die ik spreek tijdens mijn bestelling steunen die acties voor 100%! En als "de consument" het volgens jou dan zo belangrijk vindt dat er iedere dag post wordt bezorgd, dan hebben ze bij de concurrent weinig te zoeken! Sandd en Selektmail bezorgen maar 2 dagen per week, VSP heeft zelfs maar 1 bestelronde! Bij ons heet het staken als er geen 6x per week bestelling is, bij de concurrent is dat business as usual.

En uiteindelijk heeft de consument (als in de Nederlandse burger) ook baat bij de staking. Weet je nml hoe TNT dit massa-ontslag wil realiseren? Ze hebben nu al te weinig mensen om de post weg te krijgen. Vanaf 2012 gaan ze werken volgens didoza. Dat houdt in dat ze de meeste post gaan clusteren op dinsdag, donderdag en zaterdag, en dat er op maandag, woensdag en vrijdag alleen nog maar tijdskritische post wordt bezorgd. Dat zijn dan rouwkaarten, post van de trombosedienst, etc. En ondertussen wordt er hard gelobbyd door Bakker en consorten om op maandag, woensdag en vrijdag helemaal niet meer te hoeven bezorgen, en dan het eerst die maandag eruit! Op die manier heb je minder mensen nodig, en al helemaal geen fulltimers, dus die gaan eruit.

Dus nu tijdens de staking ondervindt men ongemak, maar als we niet protesteren zitten we over dik een jaar in een systeem waarin de meeste mensen sowieso maar 3x per week post ontvangen van TNT.

Ook wordt er geprotesteerd tegen het vervangen van ervaren bestellers door goedkope bezorgers, uitzendkrachten en Polen. Natuurllijk zitten er daar ook goede tussen, maar je ziet wel duidelijk dat de slechtere betaling icm het verlies aan vakkennis (want het werk houdt echt wel meer in dan wat enveloppen in bussen douwen) leidt tot slechtere kwaliteit.

Dus je zou ons juist moeten steunen. We staken voor behoud van kwaliteit en kennis, en voor het in stand houden van de dagelijkse postbestelling, zaken waar jij blijkens je post ook aan hecht.
Zoals ik al aangaf is de kwaliteit al jaren 'shit' en is dat niet van de laatste tijd door de goedkope bezorgers/ uitzendkrachten en polen.

Ik krijg liever 2x per week mijn post op de juiste manier dan 6x per week op een slechte manier.

Zoals ik al eerder aangaf is TNT een commercieel bedrijf wat alleen maar winst wilt maken (en meer winst) en dat moet op de goedkoopste manier (zoals bij vele bedrijven).
pi_89118808
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:45 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dan klaag je nog een keer. Want klachten worden over het algemeen behoorlijk serieus genomen. Ik ken zat voorbeelden van mensen die in de problemen kwamen omdat er 1 klachtje binnenkwam.

[..]

Waarmee je impliceert dat ze niet moeten staken? Nee, *dat* is een statement maken :')
Maarja, ik verwacht niets anders van iemand die concertkaartjes opkoopt om ze vervolgens met woekerwinsten te verkopen.
:') je bent uitgelult mooi :) Was je moeder nog blij met de kaartjes?
  woensdag 24 november 2010 @ 22:47:22 #178
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89118818
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb ook één avond/ nacht bij TNT post gewerkt hier in Den-Haag. Wat ik toen allemaal zag was echt belachelijk. Kerstkaarten die op de grond vielen werden niet opgeraapt, maar overheen gelopen (totdat de envelop zwart was van de voetafdrukken). Postpakketten sorteren leek meer op een wedstrijd basketballen/ vergooien :') Als dit altijd zo gaat dan vind ik het niet zo gek dat men binnen de lijnen moet blijven.
Natuurlijk gaat het altijd zo! Postbezorging is net een basketbalwedstrijd. Onze teamcoach heet niet voor niets teamcoach. Al die 20.000 medewerkers zitten dan ook allemaal in de hoogste basketbal league. 8-)

:'( :'( :'(
Nothing is what it seems
pi_89118830
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:45 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ja, lanterfanten, Al die postbodes hebben jarenlang gelanterfanterd! Natuurlijk, daarom worden ze allemaal ontslagen!

:{
Ze worden natuurlijk niet ontslagen omdat ze het zo goed doen en onmisbaar zijn. Als jonge hulpkrachten goedkoper en efficiënter zijn heeft het management gewoon in te grijpen.
pi_89118885
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:47 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ze worden natuurlijk niet ontslagen omdat ze het zo goed doen en onmisbaar zijn. Als jonge hulpkrachten goedkoper en efficiënter zijn heeft het management gewoon in te grijpen.
je praat tegen een muur
  woensdag 24 november 2010 @ 22:49:14 #181
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89118918
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:47 schreef DrDentz het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nothing is what it seems
pi_89118933
Nah, het gaat niet echt om goedkoper en efficienter werken, zowiezo is het allemaal zo veel minder efficient geworden. Het gaat zuiver om het bedrijf op zo korte mogelijke manier zo veel mogelijk waard te maken, zodat het bedrijf op zijn piek verkocht kan worden.
pi_89119065
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:49 schreef Viper86 het volgende:

[..]

[..]

Kom nou. Als postbode denk je: na mij de zondvloed. So what als de kwaliteit minder wordt? Laten we eerlijk zijn, het gaat hier om behoud van eigen baantjes. Over de rug van de arme burger die z'n post veel te laat krijgt.
pi_89119081
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Jij hebt ooit 1 dag bij TNT gewerkt, en daar baseer je je verhaal op? Ik werk hier gvd al ruim 13 jaar, dus ik denk dat ik iets meer kennis van zaken heb. Bovendien hebben lijnen niks te maken met post die op de grond valt, hoor! Er staan nu lijnen getekend rondom mijn sorteerkast. Links staat een vierkantje geplakt, hier moet ik de bakken post neerzetten, dat mag er niet buiten! Op mijn werkblad is rechts met zwart/geel gestreepte tape aangegeven waar ik het mandje met postelastieken moet plaatsen, als ik het mandje links op mijn werkblad zet bega ik een overtreding. Kortom zaken die niets te maken hebben met efficient werken of kostenbesparing, maar alleen maar met mensen proberen weg te pesten (spaart weer ontslagpremie uit).

Dat er regels moeten zijn snap ik ook, maar veel van de recent ingestelde regels hebben alleen tot doel de postbodes te treiteren.

Nogmaals: alle misstanden bij TNT Post waartegen jij ageert zijn een direct gevolg van de reorganisatie waartegen wij staken!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_89119146
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Jij hebt ooit 1 dag bij TNT gewerkt, en daar baseer je je verhaal op? Ik werk hier gvd al ruim 13 jaar, dus ik denk dat ik iets meer kennis van zaken heb. Bovendien hebben lijnen niks te maken met post die op de grond valt, hoor! Er staan nu lijnen getekend rondom mijn sorteerkast. Links staat een vierkantje geplakt, hier moet ik de bakken post neerzetten, dat mag er niet buiten! Op mijn werkblad is rechts met zwart/geel gestreepte tape aangegeven waar ik het mandje met postelastieken moet plaatsen, als ik het mandje links op mijn werkblad zet bega ik een overtreding. Kortom zaken die niets te maken hebben met efficient werken of kostenbesparing, maar alleen maar met mensen proberen weg te pesten (spaart weer ontslagpremie uit).

Dat er regels moeten zijn snap ik ook, maar veel van de recent ingestelde regels hebben alleen tot doel de postbodes te treiteren.

Nogmaals: alle misstanden bij TNT Post waartegen jij ageert zijn een direct gevolg van de reorganisatie waartegen wij staken!
Dit was gewoon een persoonlijke 'ervaring' en daar baseer ik niet mijn mening op (als je de rest van mijn berichten ook had gelezen)

En als je zo ontevreden bent zoek je toch een andere baan? Je voet je volgens mij een soort van slaaf.
pi_89119216
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:46 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf is de kwaliteit al jaren 'shit' en is dat niet van de laatste tijd door de goedkope bezorgers/ uitzendkrachten en polen.
En wanneer denk je dan dat TNT is begonnen met postbezorgers en Polen? Vorige maand? Dat is al jaren aan de gang hoor, vanaf ongeveer 2004.
pi_89119296
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Dit was gewoon een persoonlijke 'ervaring' en daar baseer ik niet mijn mening op (als je de rest van mijn berichten ook had gelezen)

En als je zo ontevreden bent zoek je toch een andere baan? Je voet je volgens mij een soort van slaaf.
Ik probeer aan te geven waarom wij staken, en dat uiteindelijk de consument daar ook bij gebaat is. Jij dus ook. Maar dat schijn je geloof ik niet te snappen.
pi_89119338
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik probeer aan te geven waarom wij staken, en dat uiteindelijk de consument daar ook bij gebaat is. Jij dus ook. Maar dat schijn je geloof ik niet te snappen.
Snappen en accepteren is iets heel anders. Maarja succes morgen en overmorgen natuurlijk! En werk ze.
pi_89119386
Eigenlijk nooit problemen gehad met TNT.

Terecht dat de medewerkers staken, respect.
  woensdag 24 november 2010 @ 23:02:42 #190
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_89119593
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

:') je bent uitgelult mooi :) Was je moeder nog blij met de kaartjes?
En waarom ben ik uitgeluld? :') Leg eens uit.
pi_89119608
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Snappen en accepteren is iets heel anders.
Dus je snapt dat de consument uiteindelijk ook gebaat is bij onze acties, maar je accepteert het niet? Daar snap ik dan weer niks van.

En om nog even op de kwaliteit terug te komen: ondanks de vele klachten over TNT en de steeds slechtere kwaliteit blijkt uit onafhankelijk onderzoek van diverse instanties wel dat de kwaliteit van TNT post (zowel kwa tijdigheid van bezorging als bezorging op het juiste adres) nog altijd veel beter (of moet ik zeggen: minder slecht?) is dan bij de concurrent.
  woensdag 24 november 2010 @ 23:03:56 #192
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89119650
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Kom nou. Als postbode denk je: na mij de zondvloed. So what als de kwaliteit minder wordt? Laten we eerlijk zijn, het gaat hier om behoud van eigen baantjes. Over de rug van de arme burger die z'n post veel te laat krijgt.
Het gaat zeker ook om het behoud van van de banen van de postbodes. Echter gaat het vooral om de manier waarop dit allemaal gebeurt, zoals al veelvuldig is aangegeven in dit topic. Je begrijpt mijn standpunt en die van de andere gebruikers van dit topic ondertussen wel, dus als je halstarrig door wilt gaan met het er op tegen zijn van deze staakactie, ga je gang, ik houd je niet tegen. Echter zul je uiteindelijk wel merken waarom we staken, zodra ook bij jou bol.com pakketten "spontaan" niet bezorgd worden of wanneer je een paar keer per week de post van de buren krijgt, om maar enkele voorbeelden te noemen.

Daarnaast is het om humanitaire redenen natuurlijk volstrekt belachelijk hoe het er allemaal aan toe gaat bij tnt...
Nothing is what it seems
pi_89119735
Waarom zo weinig vertrouwen in Polen? Ik vind ze betrouwbaar en heb liever mijn post op tijd bezorgd door een Pool dan keer op keer te laat door een stakende zeurende Nederlander.
pi_89119777
quote:
Op woensdag 24 november 2010 23:05 schreef DrDentz het volgende:
Waarom zo weinig vertrouwen in Polen? Ik vind ze betrouwbaar en heb liever mijn post op tijd bezorgd door een Pool dan keer op keer te laat door een stakende zeurende Nederlander.
Jij bent in dit geval een zeurende Nederlander.
pi_89119825
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:06 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Jij bent in dit geval een zeurende Nederlander.
Maar dit is niet mijn frustratie. Ik spreek voor 16 miljoen Nederlanders minus de postbodes die de vertragingen beu zijn.
pi_89119836
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:05 schreef DrDentz het volgende:
Ehm, ze spreken gebrekkig Nederlands (moeite met nl. straatnamen) en verschijnen vaker dan gemiddeld in beschonken toestand op het werk. Wij hebben er hier ook een paar rondlopen, daar kun je alleen in gebrekkig duits mee communiceren.
pi_89119895
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:07 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maar dit is niet mijn frustratie. Ik spreek voor 16 miljoen Nederlanders minus de postbodes die de vertragingen beu zijn.
En weten die 16 miljoen dat? En hebben die jou aangewezen als spreekbuis?
pi_89119934
Nouja, als de Polen dat werk bezopen uit kunnen voeren heb ik daar vrede mee. Het is natuurlijk geen rocket science.
pi_89120042
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:10 schreef DrDentz het volgende:
Nouja, als de Polen dat werk bezopen uit kunnen voeren heb ik daar vrede mee. Het is natuurlijk geen rocket science.
Nee, maar het is juist de bij het management levende opvatting dat iedereen post kan bezorgen die mede tot de slechte kwaliteit leidt.
pi_89120282
Holy shit werken er polen als postbezorger/thk'en?? Gelukkig hier niet zeg, al zegt dat niet veel over het verstandelijk vermogen van sommige thk'en/zaw'ers/pbz'ers.
pi_89120447
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:17 schreef carboni het volgende:
Holy shit werken er polen als postbezorger/thk'en?? Gelukkig hier niet zeg, al zegt dat niet veel over het verstandelijk vermogen van sommige thk'en/zaw'ers/pbz'ers.
Jazeker, Poolse uitzendkrachten. Er zijn speciale uitzendbureaus waar je die kunt bestellen. Dat je ze inzet voor aspergesteken ofzo snap ik wel, maar in de postbezorging? Ze spreken geen Nederlands en kunnen soms niet eens fietsen!
pi_89120526
En postbode zijn is niet alleen postbezorgen maar ook postbussen, buslichtingen, haalritten, brengritten, sorteren van post waar alleen de stad op staat naar de correcte wijk, aangetekende rondbrengen etc etc etc.
Postbodes weten vaak precies welke straat waar is, welke postcode daar bij hoort en wat de kortste route is tussen 90 punten door de stad heen. Sterker nog als je hier sommige postbodes hier vraagt waar woont Pietje Puk dan weten ze vaak nog het adres ook.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 november 2010 @ 23:28:14 #203
Maffe Fries
pi_89120675
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:23 schreef carboni het volgende:
En postbode zijn is niet alleen postbezorgen maar ook postbussen, buslichtingen, haalritten, brengritten, sorteren van post waar alleen de stad op staat naar de correcte wijk, aangetekende rondbrengen etc etc etc.
Postbodes weten vaak precies welke straat waar is, welke postcode daar bij hoort en wat de kortste route is tussen 90 punten door de stad heen. Sterker nog als je hier sommige postbodes hier vraagt waar woont Pietje Puk dan weten ze vaak nog het adres ook.
En dat is precies de kennis die verloren dreigt te gaan en op een aantal vestigingen al weg is.

Tegenwoordig zijn er steeds meer mensen die verhuizen zonder iets door te geven en dan vinden ze het nog raar ook dat ze op hun oude adres nog post ontvangen. Iemand met verstand van zaken zorgt er voor dat de brieven niet bezorgd worden en als een adres onduidelijk is een brief gewoon op de juiste plek terecht komt.
  woensdag 24 november 2010 @ 23:36:00 #204
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89120959
Ach, dit waren gewoon weer een aantal mensen die onder een bepaalde categorie "klanten" vallen waar de eerste topictitels van deze topicreeks naar refereerden. ;)
Nothing is what it seems
pi_89121294
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:27 schreef DrDentz het volgende:
Oh nee. Zou wel erg zijn. Maar bizarre actie, want ze benadelen alleen de burgers. Een betere actie was geweest om niet te controleren op postzegels ofzo. Krijgen de bazen geen geld binnen maar post gaat wel door.
Afstempelen van postzegels gebeurt door de machine, geen postbode die daar op let. Officieel moeten ongestempelde postzegels doorgestreept worden maar volgens mij doet geen enkele postbode dat.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89121667
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:44 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Afstempelen van postzegels gebeurt door de machine, geen postbode die daar op let. Officieel moeten ongestempelde postzegels doorgestreept worden maar volgens mij doet geen enkele postbode dat.
ja hoor, zeker wel. Bij mij op de zaal echt een flink aantal (ik hoor daar niet bij, ik zie dat namelijk niet eens :D)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 november 2010 @ 23:59:30 #207
Maffe Fries
pi_89121816
quote:

[..]

Ik doe het als ik sorteerdienst heb zeker wel. Heb altijd een pen bij de hand namelijk
  donderdag 25 november 2010 @ 00:01:00 #208
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89121859
Soms kom ik er weleens een tegen, maar let er niet altijd op. En zeker niet als het heel druk is.
Nothing is what it seems
pi_89121878
quote:

[..]

Machines een paar dagen uit dan, als compromis? :P Anders blijft het volk teleurgesteld in de postbode.
  donderdag 25 november 2010 @ 00:03:11 #210
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89121938
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:01 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Machines een paar dagen uit dan, als compromis? :P Anders blijft het volk teleurgesteld in de postbode.
Het "volk" is het anders gewoon eens met de staking hoor. ;)
Nothing is what it seems
pi_89122030
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:01 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dan is er geen post meer om te bezorgen :P
pi_89122062
Het volk vraagt zich massaal af wat die "Frankering Gecontroleerd" sticker nou betekend op een envelop. En voelt zich vervolgens genaaid als de strafportokaart binnenkomt.
Ben die sticker ook al tegen gekomen op "port betaald" enveloppen, wat raar is. Port betaald zou nooit op frankering gecontroleerd moeten zijn maar in facturering gebracht bij de buba.
Dus of een klant heeft die envelop foutief in de oranje bus gedaan. Of een medewerker heeft hem in de bus geflikker. Of een medewerker collectie heeft een zak op een rolcontainer grijs gegooid / klant heeft verkeerde label er aan gehangen..
pi_89122166
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:05 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dan is er geen post meer om te bezorgen :P
Hmm, maar wat wordt het compromis dan? Zou wel mooi zijn als de sympathie van het volk herwonnen werd na de acties.
pi_89122402
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:06 schreef carboni het volgende:
Het volk vraagt zich massaal af wat die "Frankering Gecontroleerd" sticker nou betekend op een envelop. En voelt zich vervolgens genaaid als de strafportokaart binnenkomt.
Ben die sticker ook al tegen gekomen op "port betaald" enveloppen, wat raar is. Port betaald zou nooit op frankering gecontroleerd moeten zijn maar in facturering gebracht bij de buba.
Dus of een klant heeft die envelop foutief in de oranje bus gedaan. Of een medewerker heeft hem in de bus geflikker. Of een medewerker collectie heeft een zak op een rolcontainer grijs gegooid / klant heeft verkeerde label er aan gehangen..
Heb je dat ergens gelezen dat het volk zich dat afvraagt, of vraag je het zelf af?

Als de frankering gecontroleerd word,kunnen ze natuurlijk ook ontdekken dat het dus niet gecontroleerd word.
Net als er een fietsencontrole voor licht is, als ik geen licht heb,hebben ze mij dus ook gecontroleerd.
  donderdag 25 november 2010 @ 00:17:37 #215
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89122483
Het volk, waar je over spreekt begrijpt hier anders prima waarom er gestaakt wordt en die staan er ook gewoon achter.
En natuurlijk heb je er altijd die lopen te kankeren, het niet begrijpen dat de klant de dupe moet zijn of gewoon niet inzien waar er nou eigenlijk precies om gestaakt wordt, maar 9/10 mensen die ik er over spreek vinden het iets goeds.

Uiteindelijk staken ze/we niet alleen voor behoud van eigen baan, maar ook voor de sector an sic en de kwaliteit naar de klant toe en dat zou de klant toch moeten waarderen.
En je hebt nou eenmaal harde acties nodig en in een sector als de post kom je dan al snel bij de klant uit als gedupeerde, net zo goed als destijds bij het openbaar vervoer, de schoonmaakdiensten of de aardappelboer.
pi_89122778
Ik spreek toch voor het volk als ik zeg dat er over onze rug gestaakt wordt voor behoud van eigen baantjes en als drogreden de kwaliteit van de hele sector opgevoerd wordt. De enige kwaliteit die we eisen is de post op tijd en niet 3 dagen later omdat er een paar mensen niet binnen gele strepen willen lopen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 november 2010 @ 00:33:33 #217
Maffe Fries
pi_89122916
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:28 schreef DrDentz het volgende:
Ik spreek toch voor het volk als ik zeg dat er over onze rug gestaakt wordt voor behoud van eigen baantjes en als drogreden de kwaliteit van de hele sector opgevoerd wordt. De enige kwaliteit die we eisen is de post op tijd en niet 3 dagen later omdat er een paar mensen niet binnen gele strepen willen lopen.
Het is niet echt de kwaliteit waar voor gestaakt wordt, maar de TNT kan bij de groeiende pakketservice wellicht meer postbodes onderbrengen dan nu het geval is.

En verder staken ze omdat de concurrentie ondanks eerdere afspraken nog steeds stukloon uitbetaalt en geen haast heeft met het invoeren van een CAO. Sterker nog die maken het tekenen van die CAO voor hun bezorgers zo onaantrekkelijk mogelijk.
pi_89123136
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:06 schreef carboni het volgende:
Port betaald zou nooit op frankering gecontroleerd moeten zijn maar in facturering gebracht bij de buba.
Of een klant heeft die envelop(pen) expres in een zak met een grijs label gedaan, om te proberen deze zodoende door het proces te laten slippen en betaling te vermijden --> T'tje :P Ook dat kan hè
pi_89123252
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:15 schreef Troeta het volgende:

[..]

Heb je dat ergens gelezen dat het volk zich dat afvraagt, of vraag je het zelf af?

Als de frankering gecontroleerd word,kunnen ze natuurlijk ook ontdekken dat het dus niet gecontroleerd word.
Net als er een fietsencontrole voor licht is, als ik geen licht heb,hebben ze mij dus ook gecontroleerd.
Die sticker is imo gewoon vaag, het betekend gewoon strafport. Duidelijker is "Frankering onvoldoende" ofzo. Frankering gecontroleerd kan ook betekenen dat er wel voldoende opgeplakt is.
Vroeger werd de strafportokaart altijd aan de envelop geplakt zodat je meteen wist wie de afzender was van diegene. Nu krijg je het los, soms zelfs dagen later en moet je aan de hand van een nummer op de sticker de envelop identificeren. Erg handig bij grote klanten waar ik wel eens 10 van die strafporto kaarten in 1 dag heb bezorgd.
Het "volk" is natuurlijk door mij overdreven maar dit hoor ik wel eens terug van klanten op de straat en laatst zelfs van een tante die zich het afvroeg.
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:41 schreef Smeich het volgende:

[..]

Of een klant heeft die envelop(pen) expres in een zak met een grijs label gedaan, om te proberen deze zodoende door het proces te laten slippen en betaling te vermijden --> T'tje :P Ook dat kan hè
Kan maar je staat wel voor lul als bedrijf als een klant strafporto moet betalen.
pi_89124236
Dit is het medewerkers topic toch? Voor alle klagers, maak maar een topic in de Klaagbank aan.
pi_89125893
WTF :P
Niet zoveel posts plaatsen als ik er een nachtje niet ben :')

*gaat alles teruglezen*
pi_89126185
Wat een gedoe ineens in het topic, ga inderdaad even naar KLB met al die klachten :{
pi_89126255
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:28 schreef DrDentz het volgende:
Hoe kom je daar toch bij? Heb je een landelijke enquete gehouden? Is er een verkiezing geweest en ben jij aangewezen als Woordvoerder des Vaderlands? Hou toch eens op met dat ongevraagd "namens het hele volk" te spreken, en spreek gewoon voor jezelf en evt. de mensen die je persoonlijk hebt gesproken over dit onderwerp.

Bovendien heb ik je al 2x gezegd dat ook jij belang hebt bij de staking. Je wil je post op tijd hebben, en niet 3 dagen later. Als straks dat DiDoZa ingaat wat het massa-ontslag mogelijk moet maken zul je nog veel vaker je post later krijgen!

Natuurlijk is het behoud van werk de hoofdreden. Ik bedoel: als de reorganisatie niet met kwaliteitsverlies gepaard zou gaan hadden we ook gestaakt. Maar het gaat ons niet alleen om de ontslagen, maar ook om de misstanden in de sector als geheel. En de echte postbodes hebben ondanks de reorganisatie nog steeds hart voor de zaak, en een rood posthart (niet oranje, nee). Dus de uitholling van het vak en de achteruithollende kwaliteit doen ons heel veel.

En we staken niet vanwege de gele strepen, hoor! Die zijn slechts genoemd als illustratie, want er speelt veel meer. Die gele strepen horen bij iets wat Optivo heet, waarbij je nog sneller moet werken binnen nog minder tijd, gebaseerd op onhaalbare normen. Vervolgens loopt men massaal buiten de tijd, moet je smeken en soebatten om dat overwerk uitbetaald te krijgen, krijg je te horen dat je maar ander werk moet gaan zoeken als je het niet meer aan kan, en mag je zelf dagelijks tijdens je ronde flyers gaan bezorgen voor het werven van postbezorgers. Je moet je eigen opvolgers werven, inwerken, en zo je eigen graf graven.

En er speelt nog veel meer. Lees maar eens op www.reddepostbode.nl als je een wat completer beeld wilt krijgen van het hoe en waarom achter deze staking, en je zult zien dat het niet alleen maar om 3100 gedwongen ontslagen gaat.
pi_89126512
Om het je nog duidelijker te maken. TNT wil in de toekomst maar 3 dagen gaan bezorgen, 1 van de redenen dat de postbodes eruit moeten. Met deze staking willen ze dat voorkomen. Beter 1x de post te laat, dan voortaan elke week.
Ook is de kwaliteit van TNT zo slecht dat er heel vaak post blijft staan,dus ook te laat word bezorgd. Veel postbodes willen dit niet, de directie kan het niks schelen. Scheelt weer uren die uitbetaald moeten worden. Ook hier word tegen gestaakt dus.
Je zeikt dus de verkeerde mensen af.

Maar wel een zielige staking is het,dit was de laatste staking. Met kerst willen ze weer,maar ik geloof nooit dat de vakbonden dat echt durven.
pi_89126871
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:41 schreef Troeta het volgende:
Om het je nog duidelijker te maken. TNT wil in de toekomst maar 3 dagen gaan bezorgen, 1 van de redenen dat de postbodes eruit moeten. Met deze staking willen ze dat voorkomen. Beter 1x de post te laat, dan voortaan elke week.

Volgens de postwet moet er toch 6x per week bezorgd worden? Hoe kunnen ze daar dan onderuit?

edit: ik lees net dat de postwet is afgeschaft
  donderdag 25 november 2010 @ 10:04:59 #226
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89127096
Nou ik bleek vandaag dus toch nodig, ben overigens nu al klaar en begon om 9:05, dat zegt genoeg over de hoeveelheid (520 huizen in totaal) van vandaag qua post. _O-
pi_89127193
Het is toch wel erg dat je zeikerds blijft houden.
Sorry hoor maar de staking is ver vantevoren aangegeven (iets wat je lang niet bij elke staking ziet) als jij iets belangrijks besteld kan je daar zelf toch wel rekening mee houden?
Ga het zelf halen, bestel het wat later, maar man man kom hier niet zeiken als je totaal niet weet hoe de vork in de steel zit. :Y) |:(
  donderdag 25 november 2010 @ 10:25:12 #228
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89127597
Ik moet zo enkele straten bezorgen die gister zijn blijven staan. Ook gister gold bij ons de regel dat je niet hoefde over te werken als je niet wou.

Morgen moet ik waarschijnlijk rouwbrieven en spoedeisende post bezorgen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan, elke wijk één brief ofzo, dus dan zit ik 90% van de tijd in de auto. :P
Nothing is what it seems
  donderdag 25 november 2010 @ 10:29:01 #229
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89127693
Ach, en meneer Drentz gaat in andere topics gewoon verder. :P :')

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:26 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Die van TNT mogen van mij wel sterven allemaal. :@
Nothing is what it seems
pi_89127875
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:41 schreef Troeta het volgende:

Maar wel een zielige staking is het,dit was de laatste staking. Met kerst willen ze weer,maar ik geloof nooit dat de vakbonden dat echt durven.
Was dit de laatste? Dat nieuws heb ik gemist. Zielig zou ik het niet willen noemen. Ik heb afgelopen dinsdag de Journaalbeelden gezien, en de opkomst was massaal. Naar schatting 10.000 postbodes en sorteerders op de been, en enorm veel media-aandacht.

Overigens zijn de gevolgen van de staking zelf tamelijk beperkt gebleven, heb ik het idee. (Let nu even op, DrDentz!!) Omdat de bonden wettelijk verplicht zijn TNT minstens een week van tevoren van de staking op de hoogte te stellen, konden ze maatregelen treffen. Veel post van donderdag en vrijdag (met name tijdschriften) zijn al bezorgd op woensdag. Ook worden de bussen gewoon geleegd, rijdt pakketservice ook (want dat zijn subcontractors) en zullen veel postbezorgers ook gewoon hun wijk lopen (met in elk geval de SMK-post, rouwkaarten en trombosebrieven), want die vallen onder een aparte CAO en kunnen zich dus niet als staker aanmelden.

De particuliere klant ondervindt dus weinig schade, en TNT hoeft die 10.000 stakende bestellers geen loon uit te betalen, dus dat scheelt ook weer. Dus eigenlijk hebben we het management nu onbedoeld wel de kans gegeven alvast met DiDoZa te oefenen in de praktijk (deze week is het eigenlijk MaDiWoZa).

Dus of staken echt veel zal uithalen betwijfel ik, maar het haalt in elk geval meer uit dan niets doen en lijdzaam afwachten.
pi_89128240
Tja, naar mijn idee is staken je werk neerleggen tot je je zin krijgt,zoals de vuilnismannen dat doet. Dat heeft echt effect. Dit is dan meer een demonstratie.

Werd bij ons op kantoor gezegd dat er de volgende weken geen staking is. En zaterdag word het rustig,maandag komt alles weer binnen en gaat iedereen half 7 beginnen, ook weer zo kansloos.
  donderdag 25 november 2010 @ 11:00:51 #232
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89128601
quote:
MOGELIJK LANGER STAKING TNT POST
APELDOORN - De kans is groot dat de stakingen bij TNT Post de komende weken doorgaan. Dat hebben stakende postbodes in Apeldoorn vanmorgen gezegd op Radio Gelderland.

Als de bonden deze week niet tot een oplossing komen met de directie van TNT, leggen postbodes volgende week drie dagen het werk neer. Zij willen dat opbouwen tot een vijfdaagse staking in de week voor kerst. Dat betekent dat ook de kerstpost in gevaar komt.

Postbodes staken vanwege een reorganisatie bij TNT. Daarbij gaan duizenden banen verloren. Ook vandaag en morgen staken de postbodes.
http://www.omroepgelderla(...)staking-TNT-Post.htm

M'n middagronde heb ik trouwens nog nooit zo snel gedaan, zelfs op een maandag niet.
Wijktijd normaal zonder HAH: 1:52, nu in 12 minuten zonder fiets. _O-

[ Bericht 13% gewijzigd door Lastpost op 25-11-2010 11:54:20 ]
pi_89130871
Eerlijk gezegd heb ik er wel zin an om zaterdag hard te werken, waarschijnlijk even lang als normaal maar nu een wijk minder :D
pi_89130879
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:49 schreef Troeta het volgende:
Tja, naar mijn idee is staken je werk neerleggen tot je je zin krijgt,zoals de vuilnismannen dat doet. Dat heeft echt effect. Dit is dan meer een demonstratie.

Werd bij ons op kantoor gezegd dat er de volgende weken geen staking is. En zaterdag word het rustig,maandag komt alles weer binnen en gaat iedereen half 7 beginnen, ook weer zo kansloos.
daar ben ik het idd mee eens ja.. dit is niet echt staken voor je zin. Het probleem is alleen dat als je blijft staken, je ech t omkomt in de post en de clienten er wel mee treft. Meer dan nu, iig
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_89130912
Beste manier van staken is buba en die frankeermachine op de SCb's uitschakelen maar de sorteercentra krioelen van de uitzendkrachten.
  donderdag 25 november 2010 @ 12:45:14 #236
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_89131791
Net een wijk weggebracht en iedereen was blij dat ze post kregen (heb maar niet verteld dat het de post van gisteren was die was blijven staan :D )
pi_89132379
:P
pi_89133254
Ik wou dat er bij die track & trace zo'n plattegrondje zat waarop je ziet waar de chauffeur nu is :P
pi_89134725
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:45 schreef maikel112 het volgende:
Net een wijk weggebracht en iedereen was blij dat ze post kregen (heb maar niet verteld dat het de post van gisteren was die was blijven staan :D )
Dat moet je dus juist wel doen!
pi_89134801
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:32 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik wou dat er bij die track & trace zo'n plattegrondje zat waarop je ziet waar de chauffeur nu is :P
Handig voor de overvallers die uit zijn op het remboursgeld :D
pi_89135286
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:13 schreef Troeta het volgende:

[..]

Dat moet je dus juist wel doen!
idd ja
pi_89136776
Nooit zo weinig post gehad als vandaag :') Vraag me af wat er morgen nog is....
pi_89141213
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:32 schreef xxiessiexx het volgende:
Hij is geweest :D TNT is goooooooooooooooooeeeeeddddddddd man! :7 :7
pi_89141298
haha eindelijk een blije klant ;-)
pi_89141390
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:53 schreef tntster het volgende:
haha eindelijk een blije klant ;-)
TNT ftw jeweetz, pakketje was nog vet mooi heel enzo en de pakketbezorger ging een heel praatje met me houden (waarbij hij heel sneaky probeerde uit te vogelen wat erin zat :') ) :D :D _O_
pi_89141611
Sommige pakketbezorgers zijn wel tof. Onze herkent mijn moeder wel, handig als ze op haar werk is en hij komt daar ook langs.. dan geeft ie wel eens een pakje mee. En eergister kwam ie aan het eind van de middag nog een keer terug, omdat er eerder niemand thuis was :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_89141719
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Sommige pakketbezorgers zijn wel tof. Onze herkent mijn moeder wel, handig als ze op haar werk is en hij komt daar ook langs.. dan geeft ie wel eens een pakje mee. En eergister kwam ie aan het eind van de middag nog een keer terug, omdat er eerder niemand thuis was :)
Deze was dan voor mij wel nieuw, want ik woon pas sinds een paar maandjes op kamers in Breda, maar hij wist me wel te vertellen dat de bel het al twee jaar niet doet en dattie m'n huisbaas blijkbaar al een aantal keren erop aangesproken had, maar dat die er niks aan doet. Mja, mijn huisbaas... :') !
Ik lag dus alle voorbijkomende auto's te bespioneren in afwachting op de pakketbezorger haha :P
pi_89141819
Pakketbezorger hier is ook tof, in het begin was ie niet te verstaan maar dat gaat steeds beter. Verstopt ook geen pakketjes meer in carports etcs bij mense die klaagde.
Andere bezorger kwam ik altijd 3-4 keer tegen in twee verschillende wijken tijdens het bezorgen. Ben ook expert geworden in het herkennen van alle witte subco rammelbakken hier.
pi_89141926
Hier kwam die in een zwarte bus aan :P

Bij m'n ouders heb ik altijd een pakketbezorger die echt stipt om 10:00 uur komt. Da's echt heilig :P
pi_89142028
dacht dat het verplicht was om een bus te rijden in wit of oranje. Maar het is natuurlijk ook verplicht om als medewerker in dienstkleding te lopen
pi_89142221
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:09 schreef carboni het volgende:
dacht dat het verplicht was om een bus te rijden in wit of oranje. Maar het is natuurlijk ook verplicht om als medewerker in dienstkleding te lopen
Hij had wel z'n tnt jas aan.
pi_89143692
hier een lange dag, toch wel zo'n 11 uur gemaakt. Bij ons is de machinepost zoveel mogelijk bezorgd, we hebben gevost voor alle teams en alles wat ingegooid kon worden hebben we ingegooid. Scheelt toch weer wat voor zaterdag.
pi_89147558
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:51 schreef gelestipjes het volgende:
hier een lange dag, toch wel zo'n 11 uur gemaakt. Bij ons is de machinepost zoveel mogelijk bezorgd, we hebben gevost voor alle teams en alles wat ingegooid kon worden hebben we ingegooid. Scheelt toch weer wat voor zaterdag.
Ben je bekend met het begrip "besmet werk"?
pi_89147680
Beter laten ze uitzendkrachten eventjes alle post die er nog ligt rondbrengen. Wacht nu al drie dagen.
pi_89148008
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:22 schreef DrDentz het volgende:
Beter laten ze uitzendkrachten eventjes alle post die er nog ligt rondbrengen. Wacht nu al drie dagen.
What's up doc, we begonnen je te missen. Ik was al bang dat er iets ergs gebeurd was ; )
pi_89148288
Ik mag eigenlijk niet meer reageren want dit is een medewerkerstopic en ik werk daar niet. :@ Maar ik wil gewoon m'n Gran Turismo 5 hebben. Dat is echt wel belangrijker dan rouwpost enzo ook al vinden postbodes van niet.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 november 2010 @ 19:38:15 #257
Maffe Fries
pi_89148485
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:34 schreef DrDentz het volgende:
Ik mag eigenlijk niet meer reageren want dit is een medewerkerstopic en ik werk daar niet. :@ Maar ik wil gewoon m'n Gran Turismo 5 hebben. Dat is echt wel belangrijker dan rouwpost enzo ook al vinden postbodes van niet.
Thanks voor het melden wat er in zit. Nu vissen we het pakketje er wel uit en gaan op kantoor de game zelf spelen.
pi_89148570
quote:
Gast, get a life ;)
pi_89148574
NEEEEEE
Ik heb er 5 jaar naartoe geleefd en uitgerekend nu staakt men.
pi_89148898
Hier is de post wel bezorgd vandaag.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_89151807
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Thanks voor het melden wat er in zit. Nu vissen we het pakketje er wel uit en gaan op kantoor de game zelf spelen.
We hebben twee koffieautomaten, de linker werkt toch nooit. Kunnen we vast wel ruilen tegen een PS3. Hebben we weer wat te doen tijdens het staken, bowlen met kratten en bureastoelen gaat vervelen.
Thnx Dr. Dentz, ook voor het bewijzen dat post nog steeds belangrijk is voor je! Daarom krijg je van mij een extragratis tip, laat de webshop het verpakken als rouwpost!

PS.

Wees blij dat het niet met selektvracht word bezorgd uit eigen ervaring weet ik dat die het gerust een week laten liggen en dat zonder grote paginavullende advertenties in kranten.
pi_89152958
Selektvracht rijdt er eerst met de vrachtwagen overheen voordat je het krijgt :r
pi_89153392
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ben je bekend met het begrip "besmet werk"?
Ja hoor, de machinepost van de postbodewijken is daarom niet bezorgd. Voor de rest is volgens de brief die er lag van de bond besmet werk werk wat je verder nooit doet. Vossen doen we normaal ook wel en veel van die kasten ingooien ook.
pi_89153572
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:14 schreef Cerbie het volgende:
Selektvracht rijdt er eerst met de vrachtwagen overheen voordat je het krijgt :r
Ik zou eens fotos moeten maken van die selektvracht auto's, hilarisch soms. Al zag ik laatste wel een huisvrouw in een Selektvracht Qasquai
pi_89153677
quote:
Boehoe.

p.s. Mijn spelcomputer en spel zijn lekker wel bezorgd vandaag.
pi_89154174
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:51 schreef carboni het volgende:
Thnx Dr. Dentz, ook voor het bewijzen dat post nog steeds belangrijk is voor je!
Onmenselijk. Een chirurg staakt ook niet opeens tijdens een hartoperatie.
pi_89155494
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:37 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Onmenselijk. Een chirurg staakt ook niet opeens tijdens een hartoperatie.
Artsen leggen nog steeds een eed af, bij de postbodes is die al geschrapt in de jaren 80 ofzo.
pi_89156116
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:23 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja hoor, de machinepost van de postbodewijken is daarom niet bezorgd. Voor de rest is volgens de brief die er lag van de bond besmet werk werk wat je verder nooit doet. Vossen doen we normaal ook wel en veel van die kasten ingooien ook.
Maar als je 11 uur hebt gewerkt en ook hebt gevost voor andere teams heb je dus ook werk gedaan wat normaal gesproken door je stakende collega's werd gedaan. Besmet werk dus. Net als de postbezorgerswijken die je hebt voorbereid, die normaal gesproken door je stakende collega's zouden zijn voorbereid.

Werk wat niet besmet is is wanneer je gewoon je eigen dienst draait, net als altijd. Of bijv. rouwkaarten gaat rijden.

Wat bij mij wel de vraag oproept hoe het dan zit met mensen die helemaal geen eigen vaste dienst hebben. Ik ben een soort algemeen reserve, dus mijn werk bestaat per definitie uit het doen van andermans werk, omdat die persoon op dat moment om wat voor reden dan ook niet beschikbaar is.
pi_89156582
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar als je 11 uur hebt gewerkt en ook hebt gevost voor andere teams heb je dus ook werk gedaan wat normaal gesproken door je stakende collega's werd gedaan. Besmet werk dus. Net als de postbezorgerswijken die je hebt voorbereid, die normaal gesproken door je stakende collega's zouden zijn voorbereid.

Werk wat niet besmet is is wanneer je gewoon je eigen dienst draait, net als altijd. Of bijv. rouwkaarten gaat rijden.

Wat bij mij wel de vraag oproept hoe het dan zit met mensen die helemaal geen eigen vaste dienst hebben. Ik ben een soort algemeen reserve, dus mijn werk bestaat per definitie uit het doen van andermans werk, omdat die persoon op dat moment om wat voor reden dan ook niet beschikbaar is.
Vakbond zegt daarover

quote:
Het lopen van een andere wijk is niet normaal als je dat anders ook nooit doet. Maar als je wijken regelmatig wisselen is het weer wel normaal. Wel moet de hoeveelheid werk ongeveer gelijk zijn aan je normale werk.
Dit gaat specifiek over postbezorgers maar je kunt het makkelijk doortrekken naar zaterdagwerkers en postbezorgers. Als je niet langer werkt dan normaal is het ok
pi_89157258
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:17 schreef carboni het volgende:

[..]

Vakbond zegt daarover

[..]

Dit gaat specifiek over postbezorgers maar je kunt het makkelijk doortrekken naar zaterdagwerkers en postbezorgers. Als je niet langer werkt dan normaal is het ok
Dus als gelestipjes 11 uur heeft gewerkt vandaag heeft hij naar alle waarschijnlijkheid wel degelijk besmet werk verricht, er vanuit gaande dat hij meestal geen 11 uur per dag werkt.
pi_89157364
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dus als gelestipjes 11 uur heeft gewerkt vandaag heeft hij naar alle waarschijnlijkheid wel degelijk besmet werk verricht, er vanuit gaande dat hij meestal geen 11 uur per dag werkt.
Lijkt me wel, maar het kan best dat je normaal 11 uur werkt soms :)
Hier is het hele verhaal overigens http://bvpp.nl/index.php?(...)tid=34:tnt&Itemid=82

Vorige staking is hier ook gevost door werkwilligen, waren ontzettende prutsers waardoor alsnog halve wijken zijn blijven staan maar dan in blauwe bakken
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 november 2010 @ 22:37:32 #272
Maffe Fries
pi_89157750
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:17 schreef carboni het volgende:

[..]

Vakbond zegt daarover

[..]

Ik ga zaterdag bij mijn wijk geen brief laten liggen omdat ik dan niet buiten tijd raak. Die extra tijd kun je op een dergelijke dag opeisen en vergeet niet dat je het voor de klanten doet.

Ander werk doen wat niet op je normale rooster staat is wel not done.
pi_89157794
Is toch mooi dat wanneer jij je werk niet wilt doen een ander je 'besmette' werk oppakt? Beter voor de klant.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 november 2010 @ 22:40:04 #274
Maffe Fries
pi_89157903
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:38 schreef DrDentz het volgende:
Is toch mooi dat wanneer jij je werk niet wilt doen een ander je 'besmette' werk oppakt? Beter voor de klant.
Niet voor de sfeer op de werkvloer. Je moet ook opkomen voor je collega's vind ik. Dat zou jij als je bij jouw werk in soortgelijke omstandigheden ook doen, tenzij je een egoïst bent.
pi_89158189
Bij mij zou de klant altijd koning zijn. Niet m'n eigen baantje. Dat cijfer ik weg in het algemeen belang.
pi_89158708
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:44 schreef DrDentz het volgende:
Bij mij zou de klant altijd koning zijn. Niet m'n eigen baantje. Dat cijfer ik weg in het algemeen belang.
Ja, maar de vraag is of degenen die het besmette werk verrichten dit doen met het "algemeen belang" (wat dat ook moge zijn) voor ogen. Al die zaterdagwerkers die vandaag extra hebben gewerkt hebben dat echt niet gedaan om de klant te plezieren, maar puur om hun eigen zakken te spekken met overwerk. Bovendien breng je op deze manier schade toe aan het belang van je collega's. Het verrichten van besmet werk is niet voor niets bij wet verboden, en degenen die dit toch doen worden onderkruipers genoemd.

Ook ik heb klantenservice hoog in het vaandel staan, maar niet ten koste van alles. Als ik de klant een plezier kan doen door mijn collega's te naaien en de wet te overtreden dan zal ik de klant toch teleur moeten stellen. Ook ik heb mijn principes.
pi_89158947
Klopt, ik werk meestal geen 11 uur per dag. Echter, niet iedereen die weg is is ook daadwerkelijk een staker. Bij ons waren er meerderen die gewoon verlof hadden genomen, en dan is het dus ook geen besmet werk als jij hun werk doet. Verder vind ik het nogal absurd om post van een bepaalde wijk 2 dagen niet in te gooien omdat dat besmet werk zou zijn, terwijl die wijk op zaterdag altijd door een zaterdagwerker wordt gedaan. Dan heeft die ineens veel meer werk omdat hij de pech heeft dat die wijk de 2 dagen ervoor gold als besmet.
pi_89159178
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:55 schreef gelestipjes het volgende:
Klopt, ik werk meestal geen 11 uur per dag. Echter, niet iedereen die weg is is ook daadwerkelijk een staker. Bij ons waren er meerderen die gewoon verlof hadden genomen, en dan is het dus ook geen besmet werk als jij hun werk doet. Verder vind ik het nogal absurd om post van een bepaalde wijk 2 dagen niet in te gooien omdat dat besmet werk zou zijn, terwijl die wijk op zaterdag altijd door een zaterdagwerker wordt gedaan. Dan heeft die ineens veel meer werk omdat hij de pech heeft dat die wijk de 2 dagen ervoor gold als besmet.
Tja, maar het zijn wel de regels. Wordt je door je stakende collega's niet scheef aangekeken? Bij ons liepen de TC's de afgelopen week al zaterdagwerkers te ronselen om op donderdag en vrijdag extra te weken. De meesten hadden er geen zin in, maar de paar die wel wilden werken werden meteen uitgejouwd voor NSB'er.
pi_89159694
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tja, maar het zijn wel de regels. Wordt je door je stakende collega's niet scheef aangekeken? Bij ons liepen de TC's de afgelopen week al zaterdagwerkers te ronselen om op donderdag en vrijdag extra te weken. De meesten hadden er geen zin in, maar de paar die wel wilden werken werden meteen uitgejouwd voor NSB'er.
Nee, bij ons niet. Maar er werden ook alleen zaterdagwerkers gevraagd die altijd al werken op donderdag en vrijdag. Alleen de postbodes die toch kwamen werken waren wat minder populair, maar ook dat viel nog best wel mee.
pi_89159795
quote:
Ik hoop voor je dat je wijk niet blijft staan in de drukte op zaterdag :') :')
pi_89159815
quote:
:D _O_
pi_89159879
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik ga zaterdag bij mijn wijk geen brief laten liggen omdat ik dan niet buiten tijd raak. Die extra tijd kun je op een dergelijke dag opeisen en vergeet niet dat je het voor de klanten doet.

Ander werk doen wat niet op je normale rooster staat is wel not done.
Oh ik werk ook door hoor tot 1700 of misschien langer als ik een auto meekrijg. Mijn vaste dienst zal in ieder geval weg komen. Probleem is hier dat veel mensen al extra werken om alles weg te krijgen
pi_89159917
Ik heb nu al zin in zaterdag :')
pi_89159924
Maar het is voor een goed doel :P
pi_89160006
Laat het episch zijn.
Ik denk dat de nieuwelingen hard schrikken, die hebben de kerstdrukte nog niet meegemaakt.

Trouwens wat gaan we doen volgende week wanneer er misschien 3 dagen gestaakt gaat worden. Hoe gaat het eruit zien voor zaterdagwerkers met een staking op zaterdag.
pi_89160752
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 23:14 schreef carboni het volgende:
Laat het episch zijn.
Ik denk dat de nieuwelingen hard schrikken, die hebben de kerstdrukte nog niet meegemaakt.

Trouwens wat gaan we doen volgende week wanneer er misschien 3 dagen gestaakt gaat worden. Hoe gaat het eruit zien voor zaterdagwerkers met een staking op zaterdag.
Daar begin ik toch een beetje voor te vrezen. Ik heb maar een klein contract, en heb het tot nu toe opgelost door vorige week dinsdag verlof te nemen, en vandaag en morgen roostervrij. Ik had nml op de andere dagen mijn contracturen al gemaakt. Als de staking langer gaat duren ga ik toch in de financiele problemen komen, vrees is, als ik (rooster) vrij blijf nemen. Ik ben weliswaar lid van een bond, maar die betaalt je slechts een vergoeding als percentage over de niet gewerkte contracturen, niet over het vele meerwerk wat ik normaalgesproken verricht en dan misloop. Volgens de website van de BVPP zou mijn stakingsuitkering ongeveer EUR 20 netto per stakingsdag bedragen. Ik ben solidair met mijn collega's, maar ik moet wel mijn vaste lasten kunnen blijven betalen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 november 2010 @ 23:31:18 #287
Maffe Fries
pi_89160931
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 23:14 schreef carboni het volgende:
Dan krijg je je contracturen uitbetaald en geen cent meer
pi_89161096
Hoe komen jullie erbij dat er weer gestaakt gaat worden? Dat staken zal vast niet eindeloos doorgaan...
pi_89161220
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 23:34 schreef Warren het volgende:
Hoe komen jullie erbij dat er weer gestaakt gaat worden? Dat staken zal vast niet eindeloos doorgaan...
De geruchten zoals ik ze begin november hoorde komen goed uit anders. 1 dag staken in wk 46 en dan elke week een dag meer staken en dan met kerst 6 dagen plat.
Maar dat er voor volgende week nog geen staking is aangekondigd zegt ook weer veel.
pi_89161255
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 23:09 schreef carboni het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je wijk niet blijft staan in de drukte op zaterdag :') :')
Ben toch al lamgeslagen. ;(
Voor mijn part bezorgen jullie nooit meer. ;(
Het volk treft geen blaam maar is wel de dupe. ;(
pi_89161287
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 23:38 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ben toch al lamgeslagen. ;(
Voor mijn part bezorgen jullie nooit meer. ;(
Het volk treft geen blaam maar is wel de dupe. ;(
Volk (inclusief postbodes) heeft ooit gekozen voor vrije marktwerking, echter ook voor stakingsrecht
pi_89164860
http://www.omroepgelderla(...)aar-door-staking.htm

Oh wacht
quote:
Als de bonden deze week niet tot een oplossing komen met de directie van TNT, leggen postbodes volgende week drie dagen het werk neer. Zij willen dat opbouwen tot een vijfdaagse staking in de week voor kerst.
Die 6e dag zal extreem zijn.
pi_89165020
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Al werkt hij normaal wel 11 uur, dan is het nog besmet werk aangezien je volgens de CAO echt geen 11 uur mag werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door TokenW op 26-11-2010 01:59:30 ]
  vrijdag 26 november 2010 @ 01:52:18 #294
6941 APK
Factual, I think.
pi_89165052
Ik ben ook postbode omdat ik dagelijks de foutief in de bus gegooide post van de buren bij hun in de bus moet gooien.

Moeilijk hoor, post bezorgen :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_89165102
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2010 01:52 schreef APK het volgende:
Ik ben ook postbode omdat ik dagelijks de foutief in de bus gegooide post van de buren bij hun in de bus moet gooien.

Moeilijk hoor, post bezorgen :+
Kudos!
Kun jij even Gran Turismo bij Dr.Dentz bezorgen

k tnx bye

PS. 058-2333333 bellen
pi_89165140
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 01:57 schreef carboni het volgende:

[..]

Kudos!

k tnx bye

PS. 058-2333333 bellen
Maar dan worden jullie weer boos want het is besmet werk. Ik mag het niet hebben zolang de postbode ontevreden is over zijn werk.
  vrijdag 26 november 2010 @ 02:02:12 #297
6941 APK
Factual, I think.
pi_89165141
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 01:57 schreef carboni het volgende:

[..]

Kudos!

k tnx bye

PS. 058-2333333 bellen
Nee, ik ben gedwongen in staking :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_89165167
Over besmet werk gesproken, officieel heb ik alleen een binendienst, maar ik loop altijd wel 1 of meerdere bestellingen weg op zaterdag. Nou is de ZDW-er die zaterdag normaal een specialistenkant loopt vrij en is er afgesproken dat ik een deel van deze week wegloop. Maar ik ben officieus de vaste vervanger voor deze wijk, dat is al bijna 2 jaar zo, als de vaste bezorger vrij/ziek is ben ik naast deze persoon de enige die op zaterdag deze wijk in 2009/2010 op zaterdag weg heeft gelopen. Als ik dat deze zaterdag (half) wegloop, doe ik dan besmet werk?
pi_89165185
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 02:04 schreef TokenW het volgende:
Over besmet werk gesproken, officieel heb ik alleen een binendienst, maar ik loop altijd wel 1 of meerdere bestellingen weg op zaterdag. Nou is de ZDW-er die zaterdag normaal een specialistenkant loopt vrij en is er afgesproken dat ik een deel van deze week wegloop. Maar ik ben officieus de vaste vervanger voor deze wijk, dat is al bijna 2 jaar zo, als de vaste bezorger vrij/ziek is ben ik naast deze persoon de enige die op zaterdag deze wijk in 2009/2010 op zaterdag weg heeft gelopen. Als ik dat deze zaterdag (half) wegloop, doe ik dan besmet werk?
Als je altijd een extra wijk wegloopt, werk je toch niet langer? Ergo niet-besmet
pi_89165191
quote:
Algemeen belang? Daarom vind je dat achterlijke Gran Turismo 5 ook belangrijker dan rouwkaarten en medische zendingen, ranzig mannetje dat je bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')