abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 november 2010 @ 10:04:59 #226
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89127096
Nou ik bleek vandaag dus toch nodig, ben overigens nu al klaar en begon om 9:05, dat zegt genoeg over de hoeveelheid (520 huizen in totaal) van vandaag qua post. _O-
pi_89127193
Het is toch wel erg dat je zeikerds blijft houden.
Sorry hoor maar de staking is ver vantevoren aangegeven (iets wat je lang niet bij elke staking ziet) als jij iets belangrijks besteld kan je daar zelf toch wel rekening mee houden?
Ga het zelf halen, bestel het wat later, maar man man kom hier niet zeiken als je totaal niet weet hoe de vork in de steel zit. :Y) |:(
  donderdag 25 november 2010 @ 10:25:12 #228
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89127597
Ik moet zo enkele straten bezorgen die gister zijn blijven staan. Ook gister gold bij ons de regel dat je niet hoefde over te werken als je niet wou.

Morgen moet ik waarschijnlijk rouwbrieven en spoedeisende post bezorgen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan, elke wijk één brief ofzo, dus dan zit ik 90% van de tijd in de auto. :P
Nothing is what it seems
  donderdag 25 november 2010 @ 10:29:01 #229
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_89127693
Ach, en meneer Drentz gaat in andere topics gewoon verder. :P :')

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:26 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Die van TNT mogen van mij wel sterven allemaal. :@
Nothing is what it seems
pi_89127875
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:41 schreef Troeta het volgende:

Maar wel een zielige staking is het,dit was de laatste staking. Met kerst willen ze weer,maar ik geloof nooit dat de vakbonden dat echt durven.
Was dit de laatste? Dat nieuws heb ik gemist. Zielig zou ik het niet willen noemen. Ik heb afgelopen dinsdag de Journaalbeelden gezien, en de opkomst was massaal. Naar schatting 10.000 postbodes en sorteerders op de been, en enorm veel media-aandacht.

Overigens zijn de gevolgen van de staking zelf tamelijk beperkt gebleven, heb ik het idee. (Let nu even op, DrDentz!!) Omdat de bonden wettelijk verplicht zijn TNT minstens een week van tevoren van de staking op de hoogte te stellen, konden ze maatregelen treffen. Veel post van donderdag en vrijdag (met name tijdschriften) zijn al bezorgd op woensdag. Ook worden de bussen gewoon geleegd, rijdt pakketservice ook (want dat zijn subcontractors) en zullen veel postbezorgers ook gewoon hun wijk lopen (met in elk geval de SMK-post, rouwkaarten en trombosebrieven), want die vallen onder een aparte CAO en kunnen zich dus niet als staker aanmelden.

De particuliere klant ondervindt dus weinig schade, en TNT hoeft die 10.000 stakende bestellers geen loon uit te betalen, dus dat scheelt ook weer. Dus eigenlijk hebben we het management nu onbedoeld wel de kans gegeven alvast met DiDoZa te oefenen in de praktijk (deze week is het eigenlijk MaDiWoZa).

Dus of staken echt veel zal uithalen betwijfel ik, maar het haalt in elk geval meer uit dan niets doen en lijdzaam afwachten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_89128240
Tja, naar mijn idee is staken je werk neerleggen tot je je zin krijgt,zoals de vuilnismannen dat doet. Dat heeft echt effect. Dit is dan meer een demonstratie.

Werd bij ons op kantoor gezegd dat er de volgende weken geen staking is. En zaterdag word het rustig,maandag komt alles weer binnen en gaat iedereen half 7 beginnen, ook weer zo kansloos.
  donderdag 25 november 2010 @ 11:00:51 #232
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89128601
quote:
MOGELIJK LANGER STAKING TNT POST
APELDOORN - De kans is groot dat de stakingen bij TNT Post de komende weken doorgaan. Dat hebben stakende postbodes in Apeldoorn vanmorgen gezegd op Radio Gelderland.

Als de bonden deze week niet tot een oplossing komen met de directie van TNT, leggen postbodes volgende week drie dagen het werk neer. Zij willen dat opbouwen tot een vijfdaagse staking in de week voor kerst. Dat betekent dat ook de kerstpost in gevaar komt.

Postbodes staken vanwege een reorganisatie bij TNT. Daarbij gaan duizenden banen verloren. Ook vandaag en morgen staken de postbodes.
http://www.omroepgelderla(...)staking-TNT-Post.htm

M'n middagronde heb ik trouwens nog nooit zo snel gedaan, zelfs op een maandag niet.
Wijktijd normaal zonder HAH: 1:52, nu in 12 minuten zonder fiets. _O-

[ Bericht 13% gewijzigd door Lastpost op 25-11-2010 11:54:20 ]
pi_89130871
Eerlijk gezegd heb ik er wel zin an om zaterdag hard te werken, waarschijnlijk even lang als normaal maar nu een wijk minder :D
pi_89130879
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:49 schreef Troeta het volgende:
Tja, naar mijn idee is staken je werk neerleggen tot je je zin krijgt,zoals de vuilnismannen dat doet. Dat heeft echt effect. Dit is dan meer een demonstratie.

Werd bij ons op kantoor gezegd dat er de volgende weken geen staking is. En zaterdag word het rustig,maandag komt alles weer binnen en gaat iedereen half 7 beginnen, ook weer zo kansloos.
daar ben ik het idd mee eens ja.. dit is niet echt staken voor je zin. Het probleem is alleen dat als je blijft staken, je ech t omkomt in de post en de clienten er wel mee treft. Meer dan nu, iig
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_89130912
Beste manier van staken is buba en die frankeermachine op de SCb's uitschakelen maar de sorteercentra krioelen van de uitzendkrachten.
  donderdag 25 november 2010 @ 12:45:14 #236
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_89131791
Net een wijk weggebracht en iedereen was blij dat ze post kregen (heb maar niet verteld dat het de post van gisteren was die was blijven staan :D )
pi_89132379
:P
pi_89133254
Ik wou dat er bij die track & trace zo'n plattegrondje zat waarop je ziet waar de chauffeur nu is :P
pi_89134725
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:45 schreef maikel112 het volgende:
Net een wijk weggebracht en iedereen was blij dat ze post kregen (heb maar niet verteld dat het de post van gisteren was die was blijven staan :D )
Dat moet je dus juist wel doen!
pi_89134801
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:32 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik wou dat er bij die track & trace zo'n plattegrondje zat waarop je ziet waar de chauffeur nu is :P
Handig voor de overvallers die uit zijn op het remboursgeld :D
pi_89135286
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:13 schreef Troeta het volgende:

[..]

Dat moet je dus juist wel doen!
idd ja
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_89136776
Nooit zo weinig post gehad als vandaag :') Vraag me af wat er morgen nog is....
pi_89141213
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:32 schreef xxiessiexx het volgende:
Hij is geweest :D TNT is goooooooooooooooooeeeeeddddddddd man! :7 :7
pi_89141298
haha eindelijk een blije klant ;-)
pi_89141390
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:53 schreef tntster het volgende:
haha eindelijk een blije klant ;-)
TNT ftw jeweetz, pakketje was nog vet mooi heel enzo en de pakketbezorger ging een heel praatje met me houden (waarbij hij heel sneaky probeerde uit te vogelen wat erin zat :') ) :D :D _O_
pi_89141611
Sommige pakketbezorgers zijn wel tof. Onze herkent mijn moeder wel, handig als ze op haar werk is en hij komt daar ook langs.. dan geeft ie wel eens een pakje mee. En eergister kwam ie aan het eind van de middag nog een keer terug, omdat er eerder niemand thuis was :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_89141719
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Sommige pakketbezorgers zijn wel tof. Onze herkent mijn moeder wel, handig als ze op haar werk is en hij komt daar ook langs.. dan geeft ie wel eens een pakje mee. En eergister kwam ie aan het eind van de middag nog een keer terug, omdat er eerder niemand thuis was :)
Deze was dan voor mij wel nieuw, want ik woon pas sinds een paar maandjes op kamers in Breda, maar hij wist me wel te vertellen dat de bel het al twee jaar niet doet en dattie m'n huisbaas blijkbaar al een aantal keren erop aangesproken had, maar dat die er niks aan doet. Mja, mijn huisbaas... :') !
Ik lag dus alle voorbijkomende auto's te bespioneren in afwachting op de pakketbezorger haha :P
pi_89141819
Pakketbezorger hier is ook tof, in het begin was ie niet te verstaan maar dat gaat steeds beter. Verstopt ook geen pakketjes meer in carports etcs bij mense die klaagde.
Andere bezorger kwam ik altijd 3-4 keer tegen in twee verschillende wijken tijdens het bezorgen. Ben ook expert geworden in het herkennen van alle witte subco rammelbakken hier.
pi_89141926
Hier kwam die in een zwarte bus aan :P

Bij m'n ouders heb ik altijd een pakketbezorger die echt stipt om 10:00 uur komt. Da's echt heilig :P
pi_89142028
dacht dat het verplicht was om een bus te rijden in wit of oranje. Maar het is natuurlijk ook verplicht om als medewerker in dienstkleding te lopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')