Beter.quote:Op zondag 14 november 2010 18:09 schreef fathank het volgende:
Jij doet HBO rechten?
En dan kun je zoiets niet zelf verzinnen?
quote:Op zondag 14 november 2010 18:06 schreef DABAMaster het volgende:
Kan je een vrouw dwingen om (9 maanden) het kind van haar verkrachter te dragen?
Nee.quote:Op zondag 14 november 2010 18:09 schreef fathank het volgende:
Jij studeert HBO rechten?
Dat dus.quote:Op zondag 14 november 2010 18:09 schreef Deliah het volgende:
Waarom heeft het kind geen recht op leven? Sinds wanneer moeten kinderen boeten voor de daden van hun (voor)ouders?
Denk je dat het kind liever dood is?quote:Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef Confession het volgende:
Lijkt me ook niet leuk voor het kind om een resultaat te zijn van een verkrachting.
quote:Op zondag 14 november 2010 18:06 schreef DABAMaster het volgende:
Kan je een vrouw dwingen om (9 maanden) het kind van haar verkrachter te dragen?
Bij een zwangerschap die ontstaan is door laks gebruik van de pil, of geen gebruik van enig voorbehoedsmiddel, daarvan vind ik dat adoptie een betere optie is dan abortus.quote:Op zondag 14 november 2010 18:09 schreef Boudibou het volgende:
Lijkt me dat de dame in kwestie geen memento aan haar verkrachting wilt overhouden.
Wat voor bewustzijn? Vertel mij dan eens wat je een hele dag in je eerste levensjaar hebt ervaren? Als dat niet lukt, waarom zou een ongeboren kind in zijn eerste 3 maanden dan wel iets bewust meemaken?quote:Op zondag 14 november 2010 18:14 schreef iwulff het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
[..]
Denk je dat het kind liever dood is?
We hebben denk ik geen enkel besef hoe pijnlijk een abortus wel niet werkelijk is voor een ongeboren kind. De hele maatschappij is egoïstisch bezig, van dat het niet uitkomt of dat het ongewenst is, maar we vergeten daarbij dat het een leven wezen is wat in iemand groeit. Het is niet alleen een homp vlees, maar er zit ook leven in, een menselijk bewustzijn.
Er is geen kind. Er is een hoop cellen die onderdeel zijn van een bestaand persoon. In dit geval een vrouw, en ik weet dat veel mensen vrouwen minderwaardige objecten vinden die je kan verkrachten en dwingen kinderen te krijgen.quote:Op zondag 14 november 2010 18:09 schreef Deliah het volgende:
Waarom heeft het kind geen recht op leven? Sinds wanneer moeten kinderen boeten voor de daden van hun (voor)ouders?
Een dood kind heeft geen voorkeuren. Een kind dat nooit bestaan heeft zal zijn moeder niet boos aankijken vanwege een abortus.quote:Op zondag 14 november 2010 18:14 schreef iwulff het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
[..]
Nou, vraag het eens.quote:We hebben denk ik geen enkel besef hoe pijnlijk een abortus wel niet werkelijk is voor een ongeboren kind.
En hoe egoïstisch is het om een vrouw te dwingen ongewenst kinderen te krijgen?quote:De hele maatschappij is egoïstisch bezig, van dat het niet uitkomt of dat het ongewenst is, maar we vergeten daarbij dat het een leven wezen is wat in iemand groeit. Het is niet alleen een homp vlees, maar er zit ook leven in, een menselijk bewustzijn.
Dat mag de vrouw zelf bepalen.quote:Op zondag 14 november 2010 18:22 schreef Deliah het volgende:
Vrouwen met het trauma van vermoorden van eigen kind opzadelen lijkt me nog een heel stuk misdadiger.
Ik kan me zomaar voorstellen dat een kind idd liever niet bestaan zou hebben dan te zijn geadopteerd omdat hij verwekt is doordat zijn vader zijn moeder verkracht heeft...quote:
Jongetjes ook, rechtsgelijkheid is Da Bomb!quote:Op zondag 14 november 2010 18:23 schreef Deliah het volgende:
Vrouwen schijnen inderdaad geen rechten te hebben, ze kunnen zo gedood worden in dit land als ze maar jong genoeg zijn.
Er zijn mensen die hele volkeren uitmoorden om hun gelijk te halen of hun voorkeuren op te dringen.quote:Op zondag 14 november 2010 18:23 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wat? Er zijn dus mensen die niet alleen tegen abortus pleiten, maar ook tégen abortus bij een verkrachting?
Want ze hebben niet zelf de keuze?quote:Op zondag 14 november 2010 18:22 schreef Deliah het volgende:
Vrouwen met het trauma van vermoorden van eigen kind opzadelen lijkt me nog een heel stuk misdadiger.
Ze zijn het niet verplicht, ze hebben de vrijheid ervoor te kiezen, en ik kan me voorstellen dat zo'n keuze na een verkrachting zelfs gemaakt wordt door vrouwen die in principe geen voorstander zijn van abortus.quote:Op zondag 14 november 2010 18:22 schreef Deliah het volgende:
Welk trauma? Vrouwen die abortus plegen, kiezen er ook voor. Lijkt me niet dat ze getraumatiseerd zijn..quote:Op zondag 14 november 2010 18:22 schreef Deliah het volgende:
Veel gelovigen denken dat atheïsten niet in God willen geloven omdat ze getraumatiseerd zijn.quote:Op zondag 14 november 2010 18:26 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Welk trauma? Vrouwen die abortus plegen, kiezen er ook voor. Lijkt me niet dat ze getraumatiseerd zijn..
Egoïstisch als je abortus pleegt? Het is egoïstisch om kinderen te nemen. Ja die neem je, die krijg je niet. Nog egoïstischer is het om een kind te nemen als je niet in staat bent er voor te zorgen. En terug ontopic: Bij een zwangerschap door een verkrachting is de moeder doorgaans niet in staat emotioneel voor het kind te kunnen zorgen zoals hij/zij "verdient".quote:Op zondag 14 november 2010 18:14 schreef iwulff het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
[..]
We hebben denk ik geen enkel besef hoe pijnlijk een abortus wel niet werkelijk is voor een ongeboren kind. De hele maatschappij is egoïstisch bezig, van dat het niet uitkomt of dat het ongewenst is, maar we vergeten daarbij dat het een leven wezen is wat in iemand groeit. Het is niet alleen een homp vlees, maar er zit ook leven in, een menselijk bewustzijn.
Hee, als je in God gelooft kan je ook geloven dat foetussen denken als een 36-jarige universitair geschoolde Jezus-freak.quote:Op zondag 14 november 2010 18:28 schreef P8 het volgende:
Daarnaast wil dat kind helemaal niks. Het kind heeft nog geen enkel cognitief vermogen dus ook geen besef over leven of dood. Een vis heeft nog meer bewustzijn dan een embryo, in ieder geval in de eerste weken van de zwangerschap.
En ja, wellicht dat de vrucht even pijn zal ervaren bij de abortus. Maar pijnloos sterven is een geluk dat in de gehele natuur alleen voor een handjevol mensen is weggelegd.
Heeft een causaal verband met:quote:
Nee geintje. Ik zou persoonlijk niet door al het lichamelijke ongemak plus bevalling willen gaan zonder die hele "blijde verwachting" eromheen. Sterker nog, ik zou eerder overwegen het kindje dan maar te houden als ik het zou moeten doorzetten dan om dan met én een trauma én lege handen/baarmoeder achter te blijven. Maar waarschijnlijker nog zou ik het als een invasie van mijn lichaam ervaren. Eerst de verkrachting en daarna een nawee van 9 maanden plus hechtingen in de intieme zônes. Neen dank u...quote:En dan kun je zoiets niet zelf verzinnen?
Dat dus vooral.... het hele "abortus is niet nodig, adopitie kan ook" is IMHO vooral een verhaal van mensen die noch weten wat het is om zwanger te zijn, noch weten wat het is om verkracht te worden, laat staan dat ze weten wat het is om met de combinatie van die twee te moeten leven.quote:Op zondag 14 november 2010 18:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee geintje. Ik zou persoonlijk niet door al het lichamelijke ongemak plus bevalling willen gaan zonder die hele "blijde verwachting" eromheen. Sterker nog, ik zou eerder overwegen het kindje dan maar te houden als ik het zou moeten doorzetten dan om dan met én een trauma én lege handen/baarmoeder achter te blijven. Maar waarschijnlijker nog zou ik het als een invasie van mijn lichaam ervaren. Eerst de verkrachting en daarna een nawee van 9 maanden plus hechtingen in de intieme zônes. Neen dank u...
En een verkrachting is zuiver altruïstisch natuurlijk.quote:Op zondag 14 november 2010 18:14 schreef iwulff het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
[..]
grappige gozer ben je ook, jouw redeneringen volgend is dat verkrachtingsslachtoffer zelf ook maar een blob cellenquote:Op zondag 14 november 2010 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat heeft verkrachting met kinderen te maken? En waarom is een blob cellen belangrijker dan een verkrachtingsslachtoffer?
Nee hoor. In de fase van ontwikkeling dat abortus op niet dwingende medische gronden (bijv. mamma gaat dood als we het niet doen) legaal is in Nederland kan de fetus niets voelen. Het heeft de organen die daar voor nodig zijn simpelweg nog niet.quote:Op zondag 14 november 2010 18:28 schreef P8 het volgende:
[..]
Daarnaast wil dat kind helemaal niks. Het kind heeft nog geen enkel cognitief vermogen dus ook geen besef over leven of dood. Een vis heeft nog meer bewustzijn dan een embryo, in ieder geval in de eerste weken van de zwangerschap.
En ja, wellicht dat de vrucht even pijn zal ervaren bij de abortus. Maar pijnloos sterven is een geluk dat in de gehele natuur alleen voor een handjevol mensen is weggelegd.
Hoeft niet. Je kan gaan redeneren vanuit een waardering van potentieel leven vs daadwerkelijk leven. Redelijk basisfilosofie.quote:Op zondag 14 november 2010 19:04 schreef ShadyLane het volgende:
Moet het specifiek gaan over abortus na een verkrachting of over abortus algemeen? In het laatste geval vind ik het nogal een zijspoor namelijk, waar je bij voorkeur vandaan moet blijven in je betoog.
Beide, ik vind dat een vrouw gewoon baas is over haar eigen lichaam. Ik ben niet zo sterk voor abortus als de vrouw en man gewoon onveilig hebben gevrijd of er later nog bedenkingen over krijgen of dat het kindje gehandicapt is maar niet zozeer dat het geen plezier meer in het leven kan hebben..quote:Op zondag 14 november 2010 19:04 schreef ShadyLane het volgende:
Moet het specifiek gaan over abortus na een verkrachting of over abortus algemeen? In het laatste geval vind ik het nogal een zijspoor namelijk, waar je bij voorkeur vandaan moet blijven in je betoog.
Heeft ze de verkrachter wel genoeg kansen gegeven?quote:Op zondag 14 november 2010 18:49 schreef Rijstkoker het volgende:
Mijn ex is verkracht paar jaar geleden en heeft het kind gehouden en dat was voor mij de reden om uit elkaar te gaan maar ze wilde geen abortus omdat ze erin gelooft dat iedereen een kans moet krijgen op de wereld.
Dan kunnen we zowel de dader als het slachtoffer prenataal aborteren en hoeven we ons geen zorgen te maken over de verpeste jeugd van de foetus.quote:Op zondag 14 november 2010 18:55 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
grappige gozer ben je ook, jouw redeneringen volgend is dat verkrachtingsslachtoffer zelf ook maar een blob cellen
Kans geven ? Doe niet zo raar.quote:Op zondag 14 november 2010 19:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft ze de verkrachter wel genoeg kansen gegeven?
Wat heeft dat met verkrachting te maken?quote:Op zondag 14 november 2010 19:06 schreef MisterSqueaky het volgende:
Hoeft niet. Je kan gaan redeneren vanuit een waardering van potentieel leven vs daadwerkelijk leven. Redelijk basisfilosofie.
Niets, maar alles met abortus. Een afweging van de rechten van de vrouw als bestaand persoon met verworven rechten vs de rechten van het potentiele kind.quote:Op zondag 14 november 2010 19:12 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Wat heeft dat met verkrachting te maken?
Even voor mijn duidelijkheid, dit is pro-abortus bij een zwangerschap door verkrachting?quote:Op zondag 14 november 2010 19:19 schreef Dipkip het volgende:
"Ach meid, wat leuk, hoeveel maanden ben je al? Ik wist helemaal niet dat jullie aan het proberen waren!!"![]()
"Nee het is niet van Daan, ik ben namelijk verkracht, en Daan is nu bij me weg."![]()
Daarom.
Ik ben voor een totale herijking van de bevolkingpolitiek.quote:Op zondag 14 november 2010 19:21 schreef n8n het volgende:
[..]
Even voor mijn duidelijkheid, dit is pro-abortus bij een zwangerschap door verkrachting?
Jij verwacht dat een vrouw die een paar uur eerder is verkracht helder kan nadenken ?quote:Op zondag 14 november 2010 19:29 schreef nietzman het volgende:
Er zijn kennelijk ook nogal wat vrouwen die er niet van bewust zijn dat ze zijn verkracht, aangezien ze een morning-after pill links hebben laten liggen.
quote:Op zondag 14 november 2010 19:32 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Jij verwacht dat een vrouw helder kan nadenken ?
Vrouwen beseffen vaak nog niet op zo'n moment hoe traumatische een abortus kan zijn. Dat weet je pas als je het ervaren hebt. Natuurlijk zal dit wel verschillen per vrouw, maar er zijn zat vrouwen die spijt hebben van hun abortus.quote:Op zondag 14 november 2010 18:26 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Welk trauma? Vrouwen die abortus plegen, kiezen er ook voor. Lijkt me niet dat ze getraumatiseerd zijn..
Morning after pil werkt niet altijd, zeker niet als je m niet direct inneemt. Er wordt wel gezegd dat je nog tot 72 uur na de seks kunt innemen, en dat kan ook wel maar dan heb je nog maar iets van 60% kans dat ie zn werk doet.quote:Op zondag 14 november 2010 19:29 schreef nietzman het volgende:
Er zijn kennelijk ook nogal wat vrouwen die er niet van bewust zijn dat ze zijn verkracht, aangezien ze een morning-after pill links hebben laten liggen.
Als je tegen een abortus bent, dan zou je er ook tegen moeten zijn als dit door verkrachting is gekomen. Natuurlijk is het vreselijk als iemand word verkracht, maar dat verandert niets aan of een abortus wel of niet goed zou zijn.quote:Op zondag 14 november 2010 18:23 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wat? Er zijn dus mensen die niet alleen tegen abortus pleiten, maar ook tégen abortus bij een verkrachting?
Er zijn zat vrouwen die spijt hebben dat ze geen abortus hebben gehad.quote:Op zondag 14 november 2010 19:41 schreef iwulff het volgende:
[..]
Vrouwen beseffen vaak nog niet op zo'n moment hoe traumatische een abortus kan zijn. Dat weet je pas als je het ervaren hebt. Natuurlijk zal dit wel verschillen per vrouw, maar er zijn zat vrouwen die spijt hebben van hun abortus.
Dat dusquote:Op zondag 14 november 2010 19:43 schreef iwulff het volgende:
[..]
Als je tegen een abortus bent, dan zou je er ook tegen moeten zijn als dit door verkrachting is gekomen. Natuurlijk is het vreselijk als iemand word verkracht, maar dat verandert niets aan of een abortus wel of niet goed zou zijn.
Of foutquote:Op zondag 14 november 2010 19:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat dus
Is abortus begrijpelijker bij een verkrachting? Zeker.
Maar daarom is het nog niet goed.
Er komt i.i.g. geen abortus van.quote:Op zondag 14 november 2010 19:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat dus
Ik snap een vader ook wel die de aanrader van zijn dochter doodmept.Maar dat maakt het nog niet goed
Wat is er niet goed aan en welke waarde geef je aan goed? Onderbouwing graagquote:Op zondag 14 november 2010 19:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat dus
Ik snap een vader ook wel die de aanrader van zijn dochter doodmept.Maar dat maakt het nog niet goed
Hangt denk ik samen met het feit dat een hoop vrouwen geen of pas laat aangifte (durven) doen. Dan krijg je namelijk begeleiding volgens een protocol wat zorgt dat zo'n vrouw of meisje zelf het denkwerk even niet hoeft te doen. Morning-afterpil, eventueel aidsremmers, de DNA-kit om bewijs te verzamelen. Daar denk je even niet aan als je jankend in je douche zit.quote:Op zondag 14 november 2010 19:29 schreef nietzman het volgende:
Dit dusquote:Op zondag 14 november 2010 18:09 schreef fathank het volgende:
Jij studeert HBO rechten?
Een post natale tochquote:Op zondag 14 november 2010 19:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er komt i.i.g. geen abortus van.
Inderdaad, je kan beter spijt hebben dat je het wel gedaan hebt, dan wanneer je het niet gedaan hebt. Natuurlijk ook voor het kind, want niemand wil ongewenst op aarde komen.quote:Op zondag 14 november 2010 19:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn zat vrouwen die spijt hebben dat ze geen abortus hebben gehad.
Je gaat er vanuit dat het kind hiervan niets van zal voelen, helaas is dit waarschijnlijk niet waar. Het word wel eens omschreven als een helse pijn die het zou kunnen voelen.quote:Op zondag 14 november 2010 22:42 schreef BruinBeertje het volgende:
'' kind heeft ook recht op leven''
Ja, maar daar gaat het nu even niet om, het gaat om de moeder die door een hel is gegaan. Het is háár lichaam, háár ongewenste nog niet volgroeide baby. Dus bij een abortus zal het kind nooit iets voelen of wat maar ook. En denk je dat na zo'n adoptie het leven een stuk makkelijker word? kind gaat zich afvragen 'waar kom ik vandaan?'
Nou TS, genoeg redenen?
Een bevalling schijnt ook erg pijnlijk te zijn.quote:Op maandag 15 november 2010 10:53 schreef iwulff het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat het kind hiervan niets van zal voelen, helaas is dit waarschijnlijk niet waar. Het word wel eens omschreven als een helse pijn die het zou kunnen voelen.
Dus ...quote:Op maandag 15 november 2010 10:53 schreef iwulff het volgende:
Je gaat er vanuit dat het kind hiervan niets van zal voelen, helaas is dit waarschijnlijk niet waar. Het word wel eens omschreven als een helse pijn die het zou kunnen voelen.
Door wie? Houden ze exit-polls op de geaborteerden?quote:
Je kan toch de foetus uit de buik van de moeder snijden? Dan kan je onafhankelijk van de moeder het kind dwingen te leven of alsnog aborteren.quote:Op maandag 15 november 2010 12:08 schreef Keuzer het volgende:
In Nederland is het zo dat vrouwen over hun eigen lichaam mogen beslissen en dus ook de keuze voor abortus zelf moeten maken. Je kunt het dus niet verplichten.
Dit.quote:Op zondag 14 november 2010 19:29 schreef nietzman het volgende:
Er zijn kennelijk ook nogal wat vrouwen die er niet van bewust zijn dat ze zijn verkracht, aangezien ze een morning-after pil links hebben laten liggen.
Dat ze zich met hun eigen zaken moeten bemoeien.quote:Op zondag 14 november 2010 18:04 schreef Studente18 het volgende:
Weet iemand wat je hier nog tegenin kan brengen?
Ik weet uit ervaring dat de morningafterpil niet 100% zekerheid geeftquote:Op maandag 15 november 2010 12:19 schreef BertV het volgende:
[..]
Dit.
Het is gekkenwerk om te wachten tot 15 - 20 weken.
Exodus 21:quote:Op maandag 15 november 2010 14:25 schreef loecje het volgende:
en een ander tegenargument was geloof. dat het moord was volgens de bijbel. dit hadden we al verwacht aangezien de tegenpartij erg gelovig was.
hier hadden we ons op voorbereid door een dominee te spreken. ik weet niet meer welke stukken hij uit de bijbel gebruikte maar daarmee konden wij onderbouwen dat het geen moord was volgens de bijbel.
Hieruit blijkt dat op het doden van een ongeboren kind slechts een boete staat, als de vader dat tenminste wenst. Verre van hetzelfde als moord.quote:22Als twee mannen aan het vechten zijn en één stoot een zwangere vrouw zo hard aan dat zij een miskraam krijgt, maar zelf wel in leven blijft, moet de dader een boete betalen, die de echtgenoot van de vrouw vaststelt en die de rechters moeten goedkeuren.
23Maar als de vrouw ander letsel oploopt en sterft, moet de dader wel ter dood worden gebracht.
24Als haar oog is beschadigd, beschadig dan ook zijn oog; als haar een tand is uitgeslagen, sla de zijne dan ook uit; hand voor hand, voet voor voet,
25blaar voor blaar, wond voor wond, striem voor striem.
Wat natuurlijk een kul-argument isquote:ik benadrukte in mijn stuk juist dat geen voorstander van algemene abortus was.
precies om de rede die hier al eerder een aantal keer genoemt is, bij bewust onveilige seks moet je je verantwoordelijkheid dragen. Dan had je maar eerder moeten nadenken.
Dit inderdaad, ik ben ook echt tegen abortus, maar in zulke gevallen wanneer je verkracht bent, vind ik dat je echt wel abortus zou mogen plegen.quote:Op zondag 14 november 2010 18:14 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
[..]
Bij een zwangerschap die ontstaan is door laks gebruik van de pil, of geen gebruik van enig voorbehoedsmiddel, daarvan vind ik dat adoptie een betere optie is dan abortus.
Maar een zwangerschap ten gevolge van een verkrachting, ik vind het nogal wat. Het slachtoffer heeft al een trauma van de verkrachting en moet dan nog eens effe 9 maanden door met het groeiende kind van de verkrachter. En al de bijkomende gevoelens, hormonen, en lichamelijk veranderingen.
Degene die dit voorstellen zijn wel heel erge sadisten.![]()
En ik sluit me aan bij bovenstaande quotes.
Het is een mening geen argument. en met verantwoordelijkheid nemen bedoel ik verantwoordelijkheid voor het opvoeden van het kind. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken waar die grens ligt. maar voor mij ligt de grens daar.quote:Op maandag 15 november 2010 15:15 schreef MisterSqueaky het volgende:
Wat natuurlijk een kul-argument isKiezen voor een abortus IS het nemen van verantwoordelijkheid voor je acties. Het is weliswaar niet de keuze die sommige mensen willen dat er gemaakt wordt, maar daarom niet minder geldig.
Helemaal met je eens, maar je gaat toch geen maanden wachten!quote:Op zondag 14 november 2010 18:14 schreef TimeJumper het volgende:
Bij een zwangerschap die ontstaan is door laks gebruik van de pil, of geen gebruik van enig voorbehoedsmiddel, daarvan vind ik dat adoptie een betere optie is dan abortus.
Maar een zwangerschap ten gevolge van een verkrachting, ik vind het nogal wat. Het slachtoffer heeft al een trauma van de verkrachting en moet dan nog eens effe 9 maanden door met het groeiende kind van de verkrachter. En al de bijkomende gevoelens, hormonen, en lichamelijk veranderingen.
Degene die dit voorstellen zijn wel heel erge sadisten.![]()
En ik sluit me aan bij bovenstaande quotes.
Eigenlijk is het heel normaal?quote:Op maandag 15 november 2010 15:58 schreef Gia het volgende:
Helemaal met je eens, maar je gaat toch geen maanden wachten!
Eigenlijk is het heel normaal om na een verkrachting aangifte te doen en direct een morning-afterpil of overtijd behandeling te nemen. Dan hoeft het nog geen abortus te worden.
geen maanden wachten? sommigen wachten er jaren mee. kijk maar naar de aanrandings zaken binnen de rooms katholieke kerk op dit moment.quote:Op maandag 15 november 2010 15:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal met je eens, maar je gaat toch geen maanden wachten!
Eigenlijk is het heel normaal om na een verkrachting aangifte te doen en direct een morning-afterpil of overtijd behandeling te nemen. Dan hoeft het nog geen abortus te worden.
Verder heb ik geen bezwaar tegen abortus voor de 16 weken. Daarna heb ik zoiets, "dan heb je toch wel erg lang nagedacht!"
Dat vind ik een mooie uitspraak.quote:Op maandag 15 november 2010 16:08 schreef Dipkip het volgende:
Zelfs al zou je recht op leven hebben, dan nog heb je geen plicht op leven.
De discussie gaat hier over al dan niet goedkeuren van abortus na verkrachting of dat men ervoor zou moeten kiezen het kind te krijgen en ter adoptie af te staan.quote:Op maandag 15 november 2010 16:03 schreef MalaCocinera het volgende:
Ja want als je net zoiets traumatisch heb meegemaakt als een verkrachting denk je heel helder en wil je echt naar een mannenbolwerk als de politie. Het feit dat 9 van de 10 verkrachtingen door een bekende gebeuren in een voor het slachtoffer vertrouwde omgeving, doet daar helemaal niets met je geestelijke welzijn he
Ik ben misbruikt, maar niet verkracht. Ook nooit ongewenst zwanger geweest.quote:Op maandag 15 november 2010 16:45 schreef MalaCocinera het volgende:
Je zou verwacht een slachtoffer van sexueel misbruik, het was je opa toch, wat meer begrip te hebben voor de toestand waarin verkrachtingsslachtoffer zich bevindt.... Maar goed we weten allemaal dat ergste anti rokers zelf ooit rokers zijn geweest, dus kan een vergelijkbare houding ook van het ene slachtoffer naar het andere slachtoffer verwacht worden...
Dan nog ben ik tegen abortus na 16 weken. Dan beval je maar en sta je het af, of je houdt het.quote:Op maandag 15 november 2010 17:05 schreef MalaCocinera het volgende:
Negen van de 10 verkrachtingen(ik geloof dat de aantallen hoger zijn zelfs) is in een vertrouwde omgeving van het slachtoffer en dader is een bekendeDe engerd in de bosjes is bijna een HOAX. En verkrachtingen hebben ondanks de sexuele aard van het delict niets met sex te maken maar met macht
je sluit door deze aanname een hele groep uit. je houd het bij jezelf, maar niet iedereen is zoals jij.quote:Op maandag 15 november 2010 16:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben misbruikt, maar niet verkracht. Ook nooit ongewenst zwanger geweest.
Ik kan me heel goed inleven in wat een verkrachtingsslachtoffer meemaakt, juist daarom denk ik dat het begrijpelijker is als ze direct aangifte doen. Denk dat de meeste verkrachtingsslachtoffers dat ook doen. Alleen niet in gevallen waar de verkrachter een zekere mate van macht heeft over het slachtoffer, zoals bij incest het geval is, of wanneer de partner de verkrachter is.
Ik doel dan ook eerder op zaken waarbij iemand op straat verkracht wordt door een onbekende. In die gevallen zie je toch vrijwel altijd dat ze naar de politie stappen en daarna naar een arts.
Maar dan nog ben ik tegen abortus na 16 weken. Ook wanneer papa de dader is en de vader van het kind. Je weet na 3 maanden heus wel dat je zwanger bent.
Maar goed, als ze liever het kind geboren laten worden en eventueel ter adoptie willen aanbieden, zeg ik ook niks van. Dat is de eigen keus.
Alleen, als het aan mij ligt, geen abortus na 16 weken.
Je wilt mensen gewoon straffen omdat ze volgens jou te laks zijn of een te losse moraal hebben.quote:Op maandag 15 november 2010 15:54 schreef loecje het volgende:
Maar als het daarvoor te laat is vind ik dat je je verantwoordelijkheid zou moeten nemen en het kind opvoeden (of laten adopteren als je zelf niet in staat bent het kind op te voeden).
Dat is dus simpelweg niet waar.quote:Op maandag 15 november 2010 16:55 schreef Gia het volgende:
Ik ben misbruikt, maar niet verkracht. Ook nooit ongewenst zwanger geweest.
Ik kan me heel goed inleven in wat een verkrachtingsslachtoffer meemaakt, juist daarom denk ik dat het begrijpelijker is als ze direct aangifte doen. Denk dat de meeste verkrachtingsslachtoffers dat ook doen.
nee niet afstraffen.quote:Op maandag 15 november 2010 17:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je wilt mensen gewoon straffen omdat ze volgens jou te laks zijn of een te losse moraal hebben.
Abortus is een uitstekende manier om verantwoordelijkheid te nemen.
Ken je de uitdrukking de ondrukker is zelf een onderdrukte? Dat is een beetje waar Gia last van heeft, denk ik zoquote:Op maandag 15 november 2010 17:24 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat is dus simpelweg niet waar.
Jij stond wel meteen de zelfde week bij de politie aangifte te doen?
Dan ben jij de uitzondering. Mij kostte het een jaar, en ik heb er nog steeds spijt van dat ik het gedaan heb. Het is allemaal zo makkelijk niet als mensen het zich voorstellen.
Stel dat iemand neukt zonder condoom en daar niet zwanger van wordt.quote:Op maandag 15 november 2010 17:26 schreef loecje het volgende:
[..]
nee niet afstraffen.
ik vind wel dat mensen er bewust over zouden moeten nadenken. wanneer jij bewust onveilig bezig bent, ja dan mag je ook bewust een kind opvoeden want daar kies je voor op het moment dat je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt.
Dat slaat helemaal nergens op.quote:Op maandag 15 november 2010 17:30 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Stel dat iemand neukt zonder condoom en daar niet zwanger van wordt.
Moet je haar dan gaan verplichten een kind te adopteren om haar te straffen en haar te dwingen "verantwoordelijkheid te nemen" ?
Als je dit een onzinnige vergelijking vindt heb je overduidelijk niet nagedacht over wat abortus precies doet.
quote:Op maandag 15 november 2010 17:53 schreef Deliah het volgende:
En het in stukken laten scheuren is geen trauma?
Het probleem daarmee blijft dat je dus iemand wel degelijk straft met een kind. Als iemand zich niet verantwoordelijk gedraagt, moet het kind er maar komen. Maar het kind is zelf een mens, heeft die er om gevraagd terecht te komen bij onverantwoordelijke ouders die helemaal geen kind wilden? Ik snap niet hoe je dat een kind aan zou willen doen vanuit het oogpunt van het kind.quote:Op maandag 15 november 2010 17:26 schreef loecje het volgende:
nee niet afstraffen.
ik vind wel dat mensen er bewust over zouden moeten nadenken. wanneer jij bewust onveilig bezig bent, ja dan mag je ook bewust een kind opvoeden want daar kies je voor op het moment dat je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt.
Het percentage vrouwen wat daardoor getraumatiseerd raakt ligt aanzienlijk lager dan het percentage wat getraumatiseerd raakt door te moeten bevallen van het kind van hun verkrachter.quote:Op maandag 15 november 2010 17:53 schreef Deliah het volgende:
En het in stukken laten scheuren is geen trauma?
Snap ik, vrouwen die het niets deed die houden het voor zich. Een abortus kan kennelijk alleen maar traumatisch zijn, en oo wee de hoer die het allemaal niets deedquote:Op maandag 15 november 2010 18:00 schreef Deliah het volgende:
http://www.silentnomoreawareness.org/
Deze vrouwen zijn toch van mening dat ze het niet fijn vonden.
Wat doet dat er toe?quote:Op maandag 15 november 2010 18:01 schreef Deliah het volgende:
Dipkip zijn er niet veel meer vrouwen die een abortus ondergaan hebben dan vrouwen die verkracht zijn?
Bah, wat heb jij een walgelijk beeld over vrouwen.quote:Op maandag 15 november 2010 18:03 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Snap ik, vrouwen die het niets deed die houden het voor zich. Een abortus kan kennelijk alleen maar traumatisch zijn, en oo wee de hoer die het allemaal niets deed
Heb je cijfers? Dat bedoel ik ermee. Het lijkt me beide namelijk traumatisch, stel nu dat een vrouw die verkracht is nog eens meer getraumatiseerd raakt doordat ze een onschuldig wezen het leven ontzegd heeft (in het geval van een vroege abortus), een latere geeft misschien meer.quote:
Ik ben er zelf 1quote:Op maandag 15 november 2010 18:05 schreef Deliah het volgende:
[..]
Bah, wat heb jij een walgelijk beeld over vrouwen.
Ik vergeleek verkrachte vrouwen met verkrachte vrouwen, dus die variabele blijft gelijk. In dat geval is gedwongen uitdragen van de zwangerschap traumatischer dan de keuze geven tussen abortus en zelfverkozen uitdragen van de zwangerschap.quote:Op maandag 15 november 2010 18:08 schreef Deliah het volgende:
Heb je cijfers? Dat bedoel ik ermee. Het lijkt me beide namelijk traumatisch, stel nu dat een vrouw die verkracht is nog eens meer getraumatiseerd raakt doordat ze een onschuldig wezen het leven ontzegd heeft (in het geval van een vroege abortus), een latere geeft misschien meer.
Ja gut, ze zal zich toch schuldig gaan voelen dat ze het onschuldige gevolg van de brute actie waarbij haar lichaam onteerd is het leven ontzegd heeft.quote:Op maandag 15 november 2010 18:08 schreef Deliah het volgende:
[..]
Heb je cijfers? Dat bedoel ik ermee. Het lijkt me beide namelijk traumatisch, stel nu dat een vrouw die verkracht is nog eens meer getraumatiseerd raakt doordat ze een onschuldig wezen het leven ontzegd heeft (in het geval van een vroege abortus), een latere geeft misschien meer.
Maar nu redeneer je vanuit jouw oogpunt dat een foetus van <12 weken al een levend wezen is. Er zijn genoeg vrouwen die daar anders over denken.quote:Op maandag 15 november 2010 18:08 schreef Deliah het volgende:
[..]
Voorbehoedsmiddelen zijn niet 100% safe. Dat kan je dus niet controleren. Je weet het niet. Waarom heb je er dan een oordeel over?quote:Op maandag 15 november 2010 17:26 schreef loecje het volgende:
[..]
nee niet afstraffen.
Maar dat zou je wel willen. Als ik expres ongewenst zwanger zou raken om jou te zieken, zou je me een tweeling opdringen. Geef maar toe.quote:maar zoals ik eerder al zei dat is mijn mening. iedereen moet voor zichzelf bepalen waar de grens ligt. als jij voor jezelf de abortus kan verantwoorden dan ga ik je niet tegenhouden.
Als je geen handicap of psychose hebt doe je gewoon niet mee in deze samenleving.quote:Op maandag 15 november 2010 18:03 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Snap ik, vrouwen die het niets deed die houden het voor zich. Een abortus kan kennelijk alleen maar traumatisch zijn, en oo wee de hoer die het allemaal niets deed
Er zijn zelfs mensen die vinden dat een bevruchte eicel al een levend wezen is, dus dan zou je een innesteling niet eens mogen voorkomen met bijvoorbeeld een MAP...quote:Op maandag 15 november 2010 19:05 schreef June. het volgende:
[..]
Maar nu redeneer je vanuit jouw oogpunt dat een foetus van <12 weken al een levend wezen is. Er zijn genoeg vrouwen die daar anders over denken.
QFT. Daar ben ik ook heel blij mee, ja.quote:Op maandag 15 november 2010 19:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn zelfs mensen die vinden dat een bevruchte eicel al een levend wezen is, dus dan zou je een innesteling niet eens mogen voorkomen met bijvoorbeeld een MAP...
Ik ben dankbaar dat we in een land leven waar we de vrije keuze van de zwangere wat hoger inschatten dan het recht van een embryo....
zeker op een site als deze, daar komen mensen toch niet om te melden dat ze blij zijn met hun abortus? En als wel, dan worden die vast verwijderd omdat de site daar niet voor bedoeld is.quote:Op maandag 15 november 2010 18:03 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Een abortus moet je vieren! Eindelijk volwassen, nu hoor je er echt bij. Feestje, champagne, cadeaus, maar helaas ik ben een man.quote:Op maandag 15 november 2010 20:56 schreef motorbloempje het volgende:
Dus die site gebruiken om te zeggen dat er vrouwen zijn die er een probleem mee hebben, achteraf, prima, maar dat zegt niet dat elke vrouw of het grootste gedeelte van de vrouwen met een abortus doodongelukkig is
En dan nog kun je er niet vanuitgaan dat die vrouwen er achteraf net zo ongelukkig mee zouden zijn geweest als de zwangerschap het gevolg van een verkrachting was geweest....quote:Op maandag 15 november 2010 20:56 schreef motorbloempje het volgende:
Dus die site gebruiken om te zeggen dat er vrouwen zijn die er een probleem mee hebben, achteraf, prima, maar dat zegt niet dat elke vrouw of het grootste gedeelte van de vrouwen met een abortus doodongelukkig is
Waarom zou dat uitmaken? Als een (jonge) vrouw dankzij een ongelukje zwanger is geworden en weet dat ze niet in staat is het kind (optimaal) op te voeden, wat is er dan mis met abortus? Er wordt niet iemand vermoord, er wordt "slechts" een ontwikkeling afgebroken?quote:Op maandag 15 november 2010 21:22 schreef Leandra het volgende:
Het is immers nogal een verschil of een zwangerschap het gevolg is van falende voorbehoedsmiddelen of slordig gebruik ervan of van een verkrachting...
'een ontwikkeling'quote:Op maandag 15 november 2010 22:50 schreef P8 het volgende:
[..]
Waarom zou dat uitmaken? Als een (jonge) vrouw dankzij een ongelukje zwanger is geworden en weet dat ze niet in staat is het kind (optimaal) op te voeden, wat is er dan mis met abortus? Er wordt niet iemand vermoord, er wordt "slechts" een ontwikkeling afgebroken?
En hoe sta je tegenover een overtijdsbehandeling?
Exact, dat is iets anders.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:28 schreef iwulff het volgende:
[..]
'een ontwikkeling'Kom op zeg. En als het kind geboren is, is het ineens wel moord?
quote:Maar goed je martelt liever een ongeboren kind als het niet uitkomt om dit kind te houden.
Deze mening heb ik ook , daarnaast ben ik voor abortus als men echt geen kind wil . Een ongewenst kind op de wereld zetten is niet het beste begin voor een kind om op te groeien..quote:Op zondag 14 november 2010 18:20 schreef Leandra het volgende:
Je zou een vrouw dus verplichten een zwangerschap te voldragen van een kind dat zowel haar genen heeft als die van haar verkrachter, en dan na een bevalling ook nog eens af te staan?
Als iemand er zelf voor kiest omdat ze tegen abortus is dan is dat een keuze die al zeer pittig is, maar een ander verplichten zelfs de gevolgen van een verkrachting op die wijze te ondergaan, is nog misdadiger dan de verkrachting die aan de zwangerschap voorafging.
Hoe kom je erbij dat ik zou denken dat er iets mis is met abortus??quote:Op maandag 15 november 2010 22:50 schreef P8 het volgende:
[..]
Waarom zou dat uitmaken? Als een (jonge) vrouw dankzij een ongelukje zwanger is geworden en weet dat ze niet in staat is het kind (optimaal) op te voeden, wat is er dan mis met abortus? Er wordt niet iemand vermoord, er wordt "slechts" een ontwikkeling afgebroken?
En hoe sta je tegenover een overtijdsbehandeling?
Ja, dat is iets anders aangezien de baby uit zichzelf ademt, drinkt, etc. Het leeft dus. Een foetus van 8 weken doet dat niet hoor, die overlijdt gewoon buiten de baarmoeder.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:28 schreef iwulff het volgende:
[..]
'een ontwikkeling'Kom op zeg. En als het kind geboren is, is het ineens wel moord? Maar goed je martelt liever een ongeboren kind als het niet uitkomt om dit kind te houden.
Wat mij betreft niet. kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. In sommige Afrikaanse culturen krijgen kinderen pas op hun 5e verjaardag een naam. Lijkt me goeie strategie. Laten we zeggen dat een kind pas een persoon is dat vermoord kan worden als het naar school moet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:28 schreef iwulff het volgende:
[..]
'een ontwikkeling'Kom op zeg. En als het kind geboren is, is het ineens wel moord?
Dit is echt trollen .. maar goed , ik ben van mening dat als een kind levensvatbaar is buiten de baarmoeder , dat het dan onacceptabel is om te aborteren.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. In sommige Afrikaanse culturen krijgen kinderen pas op hun 5e verjaardag een naam. Lijkt me goeie strategie. Laten we zeggen dat een kind pas een persoon is dat vermoord kan worden als het naar school moet.
Maar dat gebeurt dan ook niet. In Nederland mag het tot 12 weken in klinieken of in uitzonderingsgevallen tot maximaal 22 weken bij bijvoorbeeld ernstige congenitale afwijkingen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:46 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Dit is echt trollen .. maar goed , ik ben van mening dat als een kind levensvatbaar is buiten de baarmoeder , dat het dan onacceptabel is om te aborteren.
Duidelijkquote:Op vrijdag 19 november 2010 15:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik zou denken dat er iets mis is met abortus??
Dat moet ieder lekker zelf weten, als iemand zwanger is en het kind niet wil of kan opvoeden, en zelf achter de keuze voor een abortus staat dan moeten ze dat niet laten.
Ik reageerde op het feit dat iemand hier zit te doen alsof iedere abortus automatisch tot een traumatische ervaring leidt... terwijl ik juist probeer aan te duiden dat een zwangerschap die het gevolg is van eigen slordigheid door de zwangere waarschijnlijk heel anders bekeken wordt dan een zwangerschap die het gevolg is van een brute verkrachting, en dus zal het vermeende "trauma" dat een abortus eventueel tot gevolg heeft ook anders zijn als het een abortus is na een verkrachting.
Je gaat ervan uit dat je ooit verkracht wordt?quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:37 schreef Snowcold het volgende:
Ik laat me gewoon steriliseren. Voorkomen is beter dan genezen.![]()
En nee, ik wil later geen kinderen.
Ik kan nu wel een emotioneel verhaal ophangen over hoe ellendig de wereld tegenwoordig is, maar in plaats daarvan zal ik gewoon zeggen dat ik niet helemaal serieus was.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:40 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Je gaat ervan uit dat je ooit verkracht wordt?
Succes bij de gynaecoloogquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:37 schreef Snowcold het volgende:
Ik laat me gewoon steriliseren. Voorkomen is beter dan genezen.![]()
En nee, ik wil later geen kinderen.
Zelfs als je 30 gepasseerd bent en al 3 kinderen hebt is er een kans dat die arts nog tegensputtertquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Succes bij de gynaecoloog![]()
Kleine kans dat het je lukt een arts zover te krijgen voor je de 30 ruimschoots gepasseerd bent...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |