Welk trauma? Vrouwen die abortus plegen, kiezen er ook voor. Lijkt me niet dat ze getraumatiseerd zijn..quote:Op zondag 14 november 2010 18:22 schreef Deliah het volgende:
Vrouwen met het trauma van vermoorden van eigen kind opzadelen lijkt me nog een heel stuk misdadiger.
Veel gelovigen denken dat atheïsten niet in God willen geloven omdat ze getraumatiseerd zijn.quote:Op zondag 14 november 2010 18:26 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Welk trauma? Vrouwen die abortus plegen, kiezen er ook voor. Lijkt me niet dat ze getraumatiseerd zijn..
Egoïstisch als je abortus pleegt? Het is egoïstisch om kinderen te nemen. Ja die neem je, die krijg je niet. Nog egoïstischer is het om een kind te nemen als je niet in staat bent er voor te zorgen. En terug ontopic: Bij een zwangerschap door een verkrachting is de moeder doorgaans niet in staat emotioneel voor het kind te kunnen zorgen zoals hij/zij "verdient".quote:Op zondag 14 november 2010 18:14 schreef iwulff het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
[..]
Denk je dat het kind liever dood is?
We hebben denk ik geen enkel besef hoe pijnlijk een abortus wel niet werkelijk is voor een ongeboren kind. De hele maatschappij is egoïstisch bezig, van dat het niet uitkomt of dat het ongewenst is, maar we vergeten daarbij dat het een leven wezen is wat in iemand groeit. Het is niet alleen een homp vlees, maar er zit ook leven in, een menselijk bewustzijn.
Hee, als je in God gelooft kan je ook geloven dat foetussen denken als een 36-jarige universitair geschoolde Jezus-freak.quote:Op zondag 14 november 2010 18:28 schreef P8 het volgende:
Daarnaast wil dat kind helemaal niks. Het kind heeft nog geen enkel cognitief vermogen dus ook geen besef over leven of dood. Een vis heeft nog meer bewustzijn dan een embryo, in ieder geval in de eerste weken van de zwangerschap.
En ja, wellicht dat de vrucht even pijn zal ervaren bij de abortus. Maar pijnloos sterven is een geluk dat in de gehele natuur alleen voor een handjevol mensen is weggelegd.
Heeft een causaal verband met:quote:
Nee geintje. Ik zou persoonlijk niet door al het lichamelijke ongemak plus bevalling willen gaan zonder die hele "blijde verwachting" eromheen. Sterker nog, ik zou eerder overwegen het kindje dan maar te houden als ik het zou moeten doorzetten dan om dan met én een trauma én lege handen/baarmoeder achter te blijven. Maar waarschijnlijker nog zou ik het als een invasie van mijn lichaam ervaren. Eerst de verkrachting en daarna een nawee van 9 maanden plus hechtingen in de intieme zônes. Neen dank u...quote:En dan kun je zoiets niet zelf verzinnen?
Dat dus vooral.... het hele "abortus is niet nodig, adopitie kan ook" is IMHO vooral een verhaal van mensen die noch weten wat het is om zwanger te zijn, noch weten wat het is om verkracht te worden, laat staan dat ze weten wat het is om met de combinatie van die twee te moeten leven.quote:Op zondag 14 november 2010 18:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee geintje. Ik zou persoonlijk niet door al het lichamelijke ongemak plus bevalling willen gaan zonder die hele "blijde verwachting" eromheen. Sterker nog, ik zou eerder overwegen het kindje dan maar te houden als ik het zou moeten doorzetten dan om dan met én een trauma én lege handen/baarmoeder achter te blijven. Maar waarschijnlijker nog zou ik het als een invasie van mijn lichaam ervaren. Eerst de verkrachting en daarna een nawee van 9 maanden plus hechtingen in de intieme zônes. Neen dank u...
En een verkrachting is zuiver altruïstisch natuurlijk.quote:Op zondag 14 november 2010 18:14 schreef iwulff het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
[..]
Denk je dat het kind liever dood is?
We hebben denk ik geen enkel besef hoe pijnlijk een abortus wel niet werkelijk is voor een ongeboren kind. De hele maatschappij is egoïstisch bezig, van dat het niet uitkomt of dat het ongewenst is, maar we vergeten daarbij dat het een leven wezen is wat in iemand groeit. Het is niet alleen een homp vlees, maar er zit ook leven in, een menselijk bewustzijn.
grappige gozer ben je ook, jouw redeneringen volgend is dat verkrachtingsslachtoffer zelf ook maar een blob cellenquote:Op zondag 14 november 2010 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat heeft verkrachting met kinderen te maken? En waarom is een blob cellen belangrijker dan een verkrachtingsslachtoffer?
Nee hoor. In de fase van ontwikkeling dat abortus op niet dwingende medische gronden (bijv. mamma gaat dood als we het niet doen) legaal is in Nederland kan de fetus niets voelen. Het heeft de organen die daar voor nodig zijn simpelweg nog niet.quote:Op zondag 14 november 2010 18:28 schreef P8 het volgende:
[..]
Daarnaast wil dat kind helemaal niks. Het kind heeft nog geen enkel cognitief vermogen dus ook geen besef over leven of dood. Een vis heeft nog meer bewustzijn dan een embryo, in ieder geval in de eerste weken van de zwangerschap.
En ja, wellicht dat de vrucht even pijn zal ervaren bij de abortus. Maar pijnloos sterven is een geluk dat in de gehele natuur alleen voor een handjevol mensen is weggelegd.
Hoeft niet. Je kan gaan redeneren vanuit een waardering van potentieel leven vs daadwerkelijk leven. Redelijk basisfilosofie.quote:Op zondag 14 november 2010 19:04 schreef ShadyLane het volgende:
Moet het specifiek gaan over abortus na een verkrachting of over abortus algemeen? In het laatste geval vind ik het nogal een zijspoor namelijk, waar je bij voorkeur vandaan moet blijven in je betoog.
Beide, ik vind dat een vrouw gewoon baas is over haar eigen lichaam. Ik ben niet zo sterk voor abortus als de vrouw en man gewoon onveilig hebben gevrijd of er later nog bedenkingen over krijgen of dat het kindje gehandicapt is maar niet zozeer dat het geen plezier meer in het leven kan hebben..quote:Op zondag 14 november 2010 19:04 schreef ShadyLane het volgende:
Moet het specifiek gaan over abortus na een verkrachting of over abortus algemeen? In het laatste geval vind ik het nogal een zijspoor namelijk, waar je bij voorkeur vandaan moet blijven in je betoog.
Heeft ze de verkrachter wel genoeg kansen gegeven?quote:Op zondag 14 november 2010 18:49 schreef Rijstkoker het volgende:
Mijn ex is verkracht paar jaar geleden en heeft het kind gehouden en dat was voor mij de reden om uit elkaar te gaan maar ze wilde geen abortus omdat ze erin gelooft dat iedereen een kans moet krijgen op de wereld.
Dan kunnen we zowel de dader als het slachtoffer prenataal aborteren en hoeven we ons geen zorgen te maken over de verpeste jeugd van de foetus.quote:Op zondag 14 november 2010 18:55 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
grappige gozer ben je ook, jouw redeneringen volgend is dat verkrachtingsslachtoffer zelf ook maar een blob cellen
Kans geven ? Doe niet zo raar.quote:Op zondag 14 november 2010 19:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft ze de verkrachter wel genoeg kansen gegeven?
Wat heeft dat met verkrachting te maken?quote:Op zondag 14 november 2010 19:06 schreef MisterSqueaky het volgende:
Hoeft niet. Je kan gaan redeneren vanuit een waardering van potentieel leven vs daadwerkelijk leven. Redelijk basisfilosofie.
Niets, maar alles met abortus. Een afweging van de rechten van de vrouw als bestaand persoon met verworven rechten vs de rechten van het potentiele kind.quote:Op zondag 14 november 2010 19:12 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Wat heeft dat met verkrachting te maken?
Even voor mijn duidelijkheid, dit is pro-abortus bij een zwangerschap door verkrachting?quote:Op zondag 14 november 2010 19:19 schreef Dipkip het volgende:
"Ach meid, wat leuk, hoeveel maanden ben je al? Ik wist helemaal niet dat jullie aan het proberen waren!!"![]()
"Nee het is niet van Daan, ik ben namelijk verkracht, en Daan is nu bij me weg."![]()
Daarom.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |