abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88706846
quote:
Op zondag 14 november 2010 18:22 schreef Deliah het volgende:
Vrouwen met het trauma van vermoorden van eigen kind opzadelen lijkt me nog een heel stuk misdadiger.
Welk trauma? Vrouwen die abortus plegen, kiezen er ook voor. Lijkt me niet dat ze getraumatiseerd zijn..
  zondag 14 november 2010 @ 18:27:33 #27
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88706890
Een ongetrouwde vrouw die geen maagd meer is is sowieso een minderwaardige hoer. Het enige nut dat ze nog kan hebben is een kind op de wereld te zetten. En als ze getrouwd is is ze vreemd gegaan en zal ze haar man moeten compenseren met een zoon.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 14 november 2010 @ 18:28:23 #28
pi_88706912
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:26 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Welk trauma? Vrouwen die abortus plegen, kiezen er ook voor. Lijkt me niet dat ze getraumatiseerd zijn..
Veel gelovigen denken dat atheïsten niet in God willen geloven omdat ze getraumatiseerd zijn.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_88706916
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:14 schreef iwulff het volgende:

[..]

Dat dus. ^O^
[..]

Denk je dat het kind liever dood is?

We hebben denk ik geen enkel besef hoe pijnlijk een abortus wel niet werkelijk is voor een ongeboren kind. De hele maatschappij is egoïstisch bezig, van dat het niet uitkomt of dat het ongewenst is, maar we vergeten daarbij dat het een leven wezen is wat in iemand groeit. Het is niet alleen een homp vlees, maar er zit ook leven in, een menselijk bewustzijn.
Egoïstisch als je abortus pleegt? Het is egoïstisch om kinderen te nemen. Ja die neem je, die krijg je niet. Nog egoïstischer is het om een kind te nemen als je niet in staat bent er voor te zorgen. En terug ontopic: Bij een zwangerschap door een verkrachting is de moeder doorgaans niet in staat emotioneel voor het kind te kunnen zorgen zoals hij/zij "verdient".

Daarnaast wil dat kind helemaal niks. Het kind heeft nog geen enkel cognitief vermogen dus ook geen besef over leven of dood. Een vis heeft nog meer bewustzijn dan een embryo, in ieder geval in de eerste weken van de zwangerschap.
En ja, wellicht dat de vrucht even pijn zal ervaren bij de abortus. Maar pijnloos sterven is een geluk dat in de gehele natuur alleen voor een handjevol mensen is weggelegd.
Extremistisch gematigd.
  zondag 14 november 2010 @ 18:29:58 #30
pi_88706961
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:28 schreef P8 het volgende:

Daarnaast wil dat kind helemaal niks. Het kind heeft nog geen enkel cognitief vermogen dus ook geen besef over leven of dood. Een vis heeft nog meer bewustzijn dan een embryo, in ieder geval in de eerste weken van de zwangerschap.
En ja, wellicht dat de vrucht even pijn zal ervaren bij de abortus. Maar pijnloos sterven is een geluk dat in de gehele natuur alleen voor een handjevol mensen is weggelegd.
Hee, als je in God gelooft kan je ook geloven dat foetussen denken als een 36-jarige universitair geschoolde Jezus-freak.
pi_88707007
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:09 schreef fathank het volgende:
Jij studeert HBO rechten?
Heeft een causaal verband met:
quote:
En dan kun je zoiets niet zelf verzinnen?
Nee geintje. Ik zou persoonlijk niet door al het lichamelijke ongemak plus bevalling willen gaan zonder die hele "blijde verwachting" eromheen. Sterker nog, ik zou eerder overwegen het kindje dan maar te houden als ik het zou moeten doorzetten dan om dan met én een trauma én lege handen/baarmoeder achter te blijven. Maar waarschijnlijker nog zou ik het als een invasie van mijn lichaam ervaren. Eerst de verkrachting en daarna een nawee van 9 maanden plus hechtingen in de intieme zônes. Neen dank u...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 november 2010 @ 18:34:41 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88707089
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee geintje. Ik zou persoonlijk niet door al het lichamelijke ongemak plus bevalling willen gaan zonder die hele "blijde verwachting" eromheen. Sterker nog, ik zou eerder overwegen het kindje dan maar te houden als ik het zou moeten doorzetten dan om dan met én een trauma én lege handen/baarmoeder achter te blijven. Maar waarschijnlijker nog zou ik het als een invasie van mijn lichaam ervaren. Eerst de verkrachting en daarna een nawee van 9 maanden plus hechtingen in de intieme zônes. Neen dank u...
Dat dus vooral.... het hele "abortus is niet nodig, adopitie kan ook" is IMHO vooral een verhaal van mensen die noch weten wat het is om zwanger te zijn, noch weten wat het is om verkracht te worden, laat staan dat ze weten wat het is om met de combinatie van die twee te moeten leven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_88707285
Bovendien wil je niet dat over 15 jaar ineens het kind van je verkrachter op de stoep staat.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_88707314
http://www.adoptietrefpun(...)on/item.php?itemid=3

Stukje over gedragsproblemen bij adoptiekinderen.
Extremistisch gematigd.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 november 2010 @ 18:43:42 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_88707353
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:14 schreef iwulff het volgende:

[..]

Dat dus. ^O^
[..]

Denk je dat het kind liever dood is?

We hebben denk ik geen enkel besef hoe pijnlijk een abortus wel niet werkelijk is voor een ongeboren kind. De hele maatschappij is egoïstisch bezig, van dat het niet uitkomt of dat het ongewenst is, maar we vergeten daarbij dat het een leven wezen is wat in iemand groeit. Het is niet alleen een homp vlees, maar er zit ook leven in, een menselijk bewustzijn.
En een verkrachting is zuiver altruïstisch natuurlijk.
  Moderator zondag 14 november 2010 @ 18:46:34 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88707444
Ah, voor PCM was dit?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88707556
Mijn ex is verkracht paar jaar geleden en heeft het kind gehouden en dat was voor mij de reden om uit elkaar te gaan maar ze wilde geen abortus omdat ze erin gelooft dat iedereen een kans moet krijgen op de wereld. Ik kan het nog steeds niet begrijpen maar ze is er wel gelukkig mee.
rice rice baby tututututedudududum
pi_88707757
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2010 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat heeft verkrachting met kinderen te maken? En waarom is een blob cellen belangrijker dan een verkrachtingsslachtoffer?
grappige gozer ben je ook, jouw redeneringen volgend is dat verkrachtingsslachtoffer zelf ook maar een blob cellen :')
pi_88707868
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:28 schreef P8 het volgende:

[..]
Nee hoor. In de fase van ontwikkeling dat abortus op niet dwingende medische gronden (bijv. mamma gaat dood als we het niet doen) legaal is in Nederland kan de fetus niets voelen. Het heeft de organen die daar voor nodig zijn simpelweg nog niet.
Net zoals het nog niet kan denken, dromen or whatever. Het kan alleen bewegen - er is nog "niemand thuis". In essentie is het nog een lege huls.

Tenzij je in een "ziel" die ergens anders dan in het brein zetelt gelooft natuurlijk. Maarja, daar is geen bewijs voor...
pi_88708015
Moet het specifiek gaan over abortus na een verkrachting of over abortus algemeen? In het laatste geval vind ik het nogal een zijspoor namelijk, waar je bij voorkeur vandaan moet blijven in je betoog.
pi_88708068
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 19:04 schreef ShadyLane het volgende:
Moet het specifiek gaan over abortus na een verkrachting of over abortus algemeen? In het laatste geval vind ik het nogal een zijspoor namelijk, waar je bij voorkeur vandaan moet blijven in je betoog.
Hoeft niet. Je kan gaan redeneren vanuit een waardering van potentieel leven vs daadwerkelijk leven. Redelijk basisfilosofie.
pi_88708087
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 19:04 schreef ShadyLane het volgende:
Beide, ik vind dat een vrouw gewoon baas is over haar eigen lichaam. Ik ben niet zo sterk voor abortus als de vrouw en man gewoon onveilig hebben gevrijd of er later nog bedenkingen over krijgen of dat het kindje gehandicapt is maar niet zozeer dat het geen plezier meer in het leven kan hebben..
  zondag 14 november 2010 @ 19:08:46 #43
pi_88708134
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:49 schreef Rijstkoker het volgende:
Mijn ex is verkracht paar jaar geleden en heeft het kind gehouden en dat was voor mij de reden om uit elkaar te gaan maar ze wilde geen abortus omdat ze erin gelooft dat iedereen een kans moet krijgen op de wereld.
Heeft ze de verkrachter wel genoeg kansen gegeven?
  zondag 14 november 2010 @ 19:10:24 #44
pi_88708182
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:55 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

grappige gozer ben je ook, jouw redeneringen volgend is dat verkrachtingsslachtoffer zelf ook maar een blob cellen :')
Dan kunnen we zowel de dader als het slachtoffer prenataal aborteren en hoeven we ons geen zorgen te maken over de verpeste jeugd van de foetus.
pi_88708199
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2010 19:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heeft ze de verkrachter wel genoeg kansen gegeven?
Kans geven ? Doe niet zo raar.
De Bijbel zegt duidelijk dat ze gedwongen moet worden met hem te trouwen zonder mogelijkheid tot scheiding.

Ook een leuke invalshoek voor een debat overigens.
pi_88708265
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 19:06 schreef MisterSqueaky het volgende:
Hoeft niet. Je kan gaan redeneren vanuit een waardering van potentieel leven vs daadwerkelijk leven. Redelijk basisfilosofie.
Wat heeft dat met verkrachting te maken?
pi_88708412
quote:
5s.gif Op zondag 14 november 2010 19:12 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Wat heeft dat met verkrachting te maken?
Niets, maar alles met abortus. Een afweging van de rechten van de vrouw als bestaand persoon met verworven rechten vs de rechten van het potentiele kind.

Voor iemand die rechten studeert wellicht de meest voor de hand liggende invalshoek.

Een alternatieve invalshoek kan de vraag "kan je iemand verplichten een ander in leven te houden ten nadele van zichzelf" zijn. Bijvoorbeeld door hem of haar tegen zijn zin een bloedtransfusie te laten geven of een nier af te laten staan. Dat dan even doortrekken naar een zwangerschap en klaar.

Maar ik ga het huiswerk van TS niet doen ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door MisterSqueaky op 14-11-2010 19:29:19 ]
  zondag 14 november 2010 @ 19:18:10 #48
230788 n8n
Pragmatisch
pi_88708427
Waarom alleen bij verkrachting vraag ik me af, voor zowel het laten aborteren als adopteren van een ongewenst kind. Hoe is verkrachting relevant? Iedereen hoort dezelfde keuzes te kunnen maken omtrent wat er met het eigen lichaam gebeurd.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_88708465
"Ach meid, wat leuk, hoeveel maanden ben je al? Ik wist helemaal niet dat jullie aan het proberen waren!!" O+

"Nee het is niet van Daan, ik ben namelijk verkracht, en Daan is nu bij me weg." :{

Daarom.
  zondag 14 november 2010 @ 19:21:25 #50
230788 n8n
Pragmatisch
pi_88708544
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 19:19 schreef Dipkip het volgende:
"Ach meid, wat leuk, hoeveel maanden ben je al? Ik wist helemaal niet dat jullie aan het proberen waren!!" O+

"Nee het is niet van Daan, ik ben namelijk verkracht, en Daan is nu bij me weg." :{

Daarom.
Even voor mijn duidelijkheid, dit is pro-abortus bij een zwangerschap door verkrachting?
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')