abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 november 2010 @ 21:22:41 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88755911
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:56 schreef motorbloempje het volgende:
Dus die site gebruiken om te zeggen dat er vrouwen zijn die er een probleem mee hebben, achteraf, prima, maar dat zegt niet dat elke vrouw of het grootste gedeelte van de vrouwen met een abortus doodongelukkig is :)
En dan nog kun je er niet vanuitgaan dat die vrouwen er achteraf net zo ongelukkig mee zouden zijn geweest als de zwangerschap het gevolg van een verkrachting was geweest....

Het is immers nogal een verschil of een zwangerschap het gevolg is van falende voorbehoedsmiddelen of slordig gebruik ervan of van een verkrachting...

Een zwangerschap die het gevolg is van een seksuele activiteit die met je instemming was is simpelweg iets heel anders dan een zwangerschap die het gevolg is van seksuele activiteiten zonder je instemming, en dus is het ondergaan van een abortus ook niet te vergelijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_88761434
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:22 schreef Leandra het volgende:

Het is immers nogal een verschil of een zwangerschap het gevolg is van falende voorbehoedsmiddelen of slordig gebruik ervan of van een verkrachting...
Waarom zou dat uitmaken? Als een (jonge) vrouw dankzij een ongelukje zwanger is geworden en weet dat ze niet in staat is het kind (optimaal) op te voeden, wat is er dan mis met abortus? Er wordt niet iemand vermoord, er wordt "slechts" een ontwikkeling afgebroken?
En hoe sta je tegenover een overtijdsbehandeling?
Extremistisch gematigd.
pi_88899571
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:50 schreef P8 het volgende:

[..]

Waarom zou dat uitmaken? Als een (jonge) vrouw dankzij een ongelukje zwanger is geworden en weet dat ze niet in staat is het kind (optimaal) op te voeden, wat is er dan mis met abortus? Er wordt niet iemand vermoord, er wordt "slechts" een ontwikkeling afgebroken?
'een ontwikkeling' :') Kom op zeg. En als het kind geboren is, is het ineens wel moord? Maar goed je martelt liever een ongeboren kind als het niet uitkomt om dit kind te houden.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2010 @ 13:38:54 #129
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_88900008
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:28 schreef iwulff het volgende:

[..]

'een ontwikkeling' :') Kom op zeg. En als het kind geboren is, is het ineens wel moord?
Exact, dat is iets anders.
quote:
Maar goed je martelt liever een ongeboren kind als het niet uitkomt om dit kind te houden.
:')
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:55:04 #130
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_88900646
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:20 schreef Leandra het volgende:
Je zou een vrouw dus verplichten een zwangerschap te voldragen van een kind dat zowel haar genen heeft als die van haar verkrachter, en dan na een bevalling ook nog eens af te staan?

Als iemand er zelf voor kiest omdat ze tegen abortus is dan is dat een keuze die al zeer pittig is, maar een ander verplichten zelfs de gevolgen van een verkrachting op die wijze te ondergaan, is nog misdadiger dan de verkrachting die aan de zwangerschap voorafging.
Deze mening heb ik ook , daarnaast ben ik voor abortus als men echt geen kind wil . Een ongewenst kind op de wereld zetten is niet het beste begin voor een kind om op te groeien..

Er worden al zoveel kinderen mishandeld , misbruikt en verwaarloosd , moeten daar ook nog ongewenste kinderen verplicht bijkomen al dan niet verwekt middels een verkrachting?

Tegenwoordig zijn er genoeg anticonceptie middelen om niet zwanger te worden , daar mag de mens zelf ook wel beter bij gaan nadenken voordat ze naar de dokter rennen voor een abortus .

[ Bericht 2% gewijzigd door tuintegel op 19-11-2010 14:18:52 ]
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  vrijdag 19 november 2010 @ 15:56:29 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88905808
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:50 schreef P8 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik zou denken dat er iets mis is met abortus??
Dat moet ieder lekker zelf weten, als iemand zwanger is en het kind niet wil of kan opvoeden, en zelf achter de keuze voor een abortus staat dan moeten ze dat niet laten.

Ik reageerde op het feit dat iemand hier zit te doen alsof iedere abortus automatisch tot een traumatische ervaring leidt... terwijl ik juist probeer aan te duiden dat een zwangerschap die het gevolg is van eigen slordigheid door de zwangere waarschijnlijk heel anders bekeken wordt dan een zwangerschap die het gevolg is van een brute verkrachting, en dus zal het vermeende "trauma" dat een abortus eventueel tot gevolg heeft ook anders zijn als het een abortus is na een verkrachting.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:34:11 #132
208890 June.
Seriously?
pi_88911613
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 13:28 schreef iwulff het volgende:

[..]

'een ontwikkeling' :') Kom op zeg. En als het kind geboren is, is het ineens wel moord? Maar goed je martelt liever een ongeboren kind als het niet uitkomt om dit kind te houden.
Ja, dat is iets anders aangezien de baby uit zichzelf ademt, drinkt, etc. Het leeft dus. Een foetus van 8 weken doet dat niet hoor, die overlijdt gewoon buiten de baarmoeder.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:39:12 #133
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88911774
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:28 schreef iwulff het volgende:

[..]

'een ontwikkeling' :') Kom op zeg. En als het kind geboren is, is het ineens wel moord?
Wat mij betreft niet. kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. In sommige Afrikaanse culturen krijgen kinderen pas op hun 5e verjaardag een naam. Lijkt me goeie strategie. Laten we zeggen dat een kind pas een persoon is dat vermoord kan worden als het naar school moet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:46:22 #134
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_88912034
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 november 2010 18:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet. kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. In sommige Afrikaanse culturen krijgen kinderen pas op hun 5e verjaardag een naam. Lijkt me goeie strategie. Laten we zeggen dat een kind pas een persoon is dat vermoord kan worden als het naar school moet.
Dit is echt trollen .. maar goed , ik ben van mening dat als een kind levensvatbaar is buiten de baarmoeder , dat het dan onacceptabel is om te aborteren.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:08:39 #135
208890 June.
Seriously?
pi_88912841
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 18:46 schreef tuintegel het volgende:

[..]

Dit is echt trollen .. maar goed , ik ben van mening dat als een kind levensvatbaar is buiten de baarmoeder , dat het dan onacceptabel is om te aborteren.
Maar dat gebeurt dan ook niet. In Nederland mag het tot 12 weken in klinieken of in uitzonderingsgevallen tot maximaal 22 weken bij bijvoorbeeld ernstige congenitale afwijkingen.
Shine bright like a diamond.
pi_88937034
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 15:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik zou denken dat er iets mis is met abortus??
Dat moet ieder lekker zelf weten, als iemand zwanger is en het kind niet wil of kan opvoeden, en zelf achter de keuze voor een abortus staat dan moeten ze dat niet laten.

Ik reageerde op het feit dat iemand hier zit te doen alsof iedere abortus automatisch tot een traumatische ervaring leidt... terwijl ik juist probeer aan te duiden dat een zwangerschap die het gevolg is van eigen slordigheid door de zwangere waarschijnlijk heel anders bekeken wordt dan een zwangerschap die het gevolg is van een brute verkrachting, en dus zal het vermeende "trauma" dat een abortus eventueel tot gevolg heeft ook anders zijn als het een abortus is na een verkrachting.
Duidelijk :)
Extremistisch gematigd.
pi_88937858
Komt je kleine dan na een tijdje met de volgende vragen:

waarom heb ik geen papa? waar is papa? hoe heb je papa leren kennen?
the pleasure - the privilege is mine
pi_88954551
Ik laat me gewoon steriliseren. Voorkomen is beter dan genezen. :')

En nee, ik wil later geen kinderen.
pi_88954626
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 20:37 schreef Snowcold het volgende:

Je gaat ervan uit dat je ooit verkracht wordt? :')
pi_88954778
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:40 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Je gaat ervan uit dat je ooit verkracht wordt? :')
Ik kan nu wel een emotioneel verhaal ophangen over hoe ellendig de wereld tegenwoordig is, maar in plaats daarvan zal ik gewoon zeggen dat ik niet helemaal serieus was. ;)
  zaterdag 20 november 2010 @ 20:49:22 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88954918
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:37 schreef Snowcold het volgende:

Succes bij de gynaecoloog ^O^
Kleine kans dat het je lukt een arts zover te krijgen voor je de 30 ruimschoots gepasseerd bent...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88955011
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 20:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Succes bij de gynaecoloog ^O^
Kleine kans dat het je lukt een arts zover te krijgen voor je de 30 ruimschoots gepasseerd bent...
Zelfs als je 30 gepasseerd bent en al 3 kinderen hebt is er een kans dat die arts nog tegensputtert :')
pi_88955366
Omdat je toch 9 maanden met een kind van een verkrachter in je loopt. Wanneer je dat hebt zul je elke dag daaraan denken lijkt me, en niet aan een mooi lief kindje in je buik. Vertel zon kind maar wie de vader is: dan ben je toch liever een geadopteerd chineesje.
www.beautyfreak.nl
Wanneer je half bezopen bent, heb je echt een gebrek aan doorzettingsvermogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')