Ken je de uitdrukking de ondrukker is zelf een onderdrukte? Dat is een beetje waar Gia last van heeft, denk ik zoquote:Op maandag 15 november 2010 17:24 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat is dus simpelweg niet waar.
Jij stond wel meteen de zelfde week bij de politie aangifte te doen?
Dan ben jij de uitzondering. Mij kostte het een jaar, en ik heb er nog steeds spijt van dat ik het gedaan heb. Het is allemaal zo makkelijk niet als mensen het zich voorstellen.
Stel dat iemand neukt zonder condoom en daar niet zwanger van wordt.quote:Op maandag 15 november 2010 17:26 schreef loecje het volgende:
[..]
nee niet afstraffen.
ik vind wel dat mensen er bewust over zouden moeten nadenken. wanneer jij bewust onveilig bezig bent, ja dan mag je ook bewust een kind opvoeden want daar kies je voor op het moment dat je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt.
Dat slaat helemaal nergens op.quote:Op maandag 15 november 2010 17:30 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Stel dat iemand neukt zonder condoom en daar niet zwanger van wordt.
Moet je haar dan gaan verplichten een kind te adopteren om haar te straffen en haar te dwingen "verantwoordelijkheid te nemen" ?
Als je dit een onzinnige vergelijking vindt heb je overduidelijk niet nagedacht over wat abortus precies doet.
quote:Op maandag 15 november 2010 17:53 schreef Deliah het volgende:
En het in stukken laten scheuren is geen trauma?
Het probleem daarmee blijft dat je dus iemand wel degelijk straft met een kind. Als iemand zich niet verantwoordelijk gedraagt, moet het kind er maar komen. Maar het kind is zelf een mens, heeft die er om gevraagd terecht te komen bij onverantwoordelijke ouders die helemaal geen kind wilden? Ik snap niet hoe je dat een kind aan zou willen doen vanuit het oogpunt van het kind.quote:Op maandag 15 november 2010 17:26 schreef loecje het volgende:
nee niet afstraffen.
ik vind wel dat mensen er bewust over zouden moeten nadenken. wanneer jij bewust onveilig bezig bent, ja dan mag je ook bewust een kind opvoeden want daar kies je voor op het moment dat je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt.
Het percentage vrouwen wat daardoor getraumatiseerd raakt ligt aanzienlijk lager dan het percentage wat getraumatiseerd raakt door te moeten bevallen van het kind van hun verkrachter.quote:Op maandag 15 november 2010 17:53 schreef Deliah het volgende:
En het in stukken laten scheuren is geen trauma?
Snap ik, vrouwen die het niets deed die houden het voor zich. Een abortus kan kennelijk alleen maar traumatisch zijn, en oo wee de hoer die het allemaal niets deedquote:Op maandag 15 november 2010 18:00 schreef Deliah het volgende:
http://www.silentnomoreawareness.org/
Deze vrouwen zijn toch van mening dat ze het niet fijn vonden.
Wat doet dat er toe?quote:Op maandag 15 november 2010 18:01 schreef Deliah het volgende:
Dipkip zijn er niet veel meer vrouwen die een abortus ondergaan hebben dan vrouwen die verkracht zijn?
Bah, wat heb jij een walgelijk beeld over vrouwen.quote:Op maandag 15 november 2010 18:03 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Snap ik, vrouwen die het niets deed die houden het voor zich. Een abortus kan kennelijk alleen maar traumatisch zijn, en oo wee de hoer die het allemaal niets deed
Heb je cijfers? Dat bedoel ik ermee. Het lijkt me beide namelijk traumatisch, stel nu dat een vrouw die verkracht is nog eens meer getraumatiseerd raakt doordat ze een onschuldig wezen het leven ontzegd heeft (in het geval van een vroege abortus), een latere geeft misschien meer.quote:
Ik ben er zelf 1quote:Op maandag 15 november 2010 18:05 schreef Deliah het volgende:
[..]
Bah, wat heb jij een walgelijk beeld over vrouwen.
Ik vergeleek verkrachte vrouwen met verkrachte vrouwen, dus die variabele blijft gelijk. In dat geval is gedwongen uitdragen van de zwangerschap traumatischer dan de keuze geven tussen abortus en zelfverkozen uitdragen van de zwangerschap.quote:Op maandag 15 november 2010 18:08 schreef Deliah het volgende:
Heb je cijfers? Dat bedoel ik ermee. Het lijkt me beide namelijk traumatisch, stel nu dat een vrouw die verkracht is nog eens meer getraumatiseerd raakt doordat ze een onschuldig wezen het leven ontzegd heeft (in het geval van een vroege abortus), een latere geeft misschien meer.
Ja gut, ze zal zich toch schuldig gaan voelen dat ze het onschuldige gevolg van de brute actie waarbij haar lichaam onteerd is het leven ontzegd heeft.quote:Op maandag 15 november 2010 18:08 schreef Deliah het volgende:
[..]
Heb je cijfers? Dat bedoel ik ermee. Het lijkt me beide namelijk traumatisch, stel nu dat een vrouw die verkracht is nog eens meer getraumatiseerd raakt doordat ze een onschuldig wezen het leven ontzegd heeft (in het geval van een vroege abortus), een latere geeft misschien meer.
Maar nu redeneer je vanuit jouw oogpunt dat een foetus van <12 weken al een levend wezen is. Er zijn genoeg vrouwen die daar anders over denken.quote:Op maandag 15 november 2010 18:08 schreef Deliah het volgende:
[..]
Voorbehoedsmiddelen zijn niet 100% safe. Dat kan je dus niet controleren. Je weet het niet. Waarom heb je er dan een oordeel over?quote:Op maandag 15 november 2010 17:26 schreef loecje het volgende:
[..]
nee niet afstraffen.
Maar dat zou je wel willen. Als ik expres ongewenst zwanger zou raken om jou te zieken, zou je me een tweeling opdringen. Geef maar toe.quote:maar zoals ik eerder al zei dat is mijn mening. iedereen moet voor zichzelf bepalen waar de grens ligt. als jij voor jezelf de abortus kan verantwoorden dan ga ik je niet tegenhouden.
Als je geen handicap of psychose hebt doe je gewoon niet mee in deze samenleving.quote:Op maandag 15 november 2010 18:03 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Snap ik, vrouwen die het niets deed die houden het voor zich. Een abortus kan kennelijk alleen maar traumatisch zijn, en oo wee de hoer die het allemaal niets deed
Er zijn zelfs mensen die vinden dat een bevruchte eicel al een levend wezen is, dus dan zou je een innesteling niet eens mogen voorkomen met bijvoorbeeld een MAP...quote:Op maandag 15 november 2010 19:05 schreef June. het volgende:
[..]
Maar nu redeneer je vanuit jouw oogpunt dat een foetus van <12 weken al een levend wezen is. Er zijn genoeg vrouwen die daar anders over denken.
QFT. Daar ben ik ook heel blij mee, ja.quote:Op maandag 15 november 2010 19:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn zelfs mensen die vinden dat een bevruchte eicel al een levend wezen is, dus dan zou je een innesteling niet eens mogen voorkomen met bijvoorbeeld een MAP...
Ik ben dankbaar dat we in een land leven waar we de vrije keuze van de zwangere wat hoger inschatten dan het recht van een embryo....
zeker op een site als deze, daar komen mensen toch niet om te melden dat ze blij zijn met hun abortus? En als wel, dan worden die vast verwijderd omdat de site daar niet voor bedoeld is.quote:Op maandag 15 november 2010 18:03 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Een abortus moet je vieren! Eindelijk volwassen, nu hoor je er echt bij. Feestje, champagne, cadeaus, maar helaas ik ben een man.quote:Op maandag 15 november 2010 20:56 schreef motorbloempje het volgende:
Dus die site gebruiken om te zeggen dat er vrouwen zijn die er een probleem mee hebben, achteraf, prima, maar dat zegt niet dat elke vrouw of het grootste gedeelte van de vrouwen met een abortus doodongelukkig is
En dan nog kun je er niet vanuitgaan dat die vrouwen er achteraf net zo ongelukkig mee zouden zijn geweest als de zwangerschap het gevolg van een verkrachting was geweest....quote:Op maandag 15 november 2010 20:56 schreef motorbloempje het volgende:
Dus die site gebruiken om te zeggen dat er vrouwen zijn die er een probleem mee hebben, achteraf, prima, maar dat zegt niet dat elke vrouw of het grootste gedeelte van de vrouwen met een abortus doodongelukkig is
Waarom zou dat uitmaken? Als een (jonge) vrouw dankzij een ongelukje zwanger is geworden en weet dat ze niet in staat is het kind (optimaal) op te voeden, wat is er dan mis met abortus? Er wordt niet iemand vermoord, er wordt "slechts" een ontwikkeling afgebroken?quote:Op maandag 15 november 2010 21:22 schreef Leandra het volgende:
Het is immers nogal een verschil of een zwangerschap het gevolg is van falende voorbehoedsmiddelen of slordig gebruik ervan of van een verkrachting...
'een ontwikkeling'quote:Op maandag 15 november 2010 22:50 schreef P8 het volgende:
[..]
Waarom zou dat uitmaken? Als een (jonge) vrouw dankzij een ongelukje zwanger is geworden en weet dat ze niet in staat is het kind (optimaal) op te voeden, wat is er dan mis met abortus? Er wordt niet iemand vermoord, er wordt "slechts" een ontwikkeling afgebroken?
En hoe sta je tegenover een overtijdsbehandeling?
Exact, dat is iets anders.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:28 schreef iwulff het volgende:
[..]
'een ontwikkeling'Kom op zeg. En als het kind geboren is, is het ineens wel moord?
quote:Maar goed je martelt liever een ongeboren kind als het niet uitkomt om dit kind te houden.
Deze mening heb ik ook , daarnaast ben ik voor abortus als men echt geen kind wil . Een ongewenst kind op de wereld zetten is niet het beste begin voor een kind om op te groeien..quote:Op zondag 14 november 2010 18:20 schreef Leandra het volgende:
Je zou een vrouw dus verplichten een zwangerschap te voldragen van een kind dat zowel haar genen heeft als die van haar verkrachter, en dan na een bevalling ook nog eens af te staan?
Als iemand er zelf voor kiest omdat ze tegen abortus is dan is dat een keuze die al zeer pittig is, maar een ander verplichten zelfs de gevolgen van een verkrachting op die wijze te ondergaan, is nog misdadiger dan de verkrachting die aan de zwangerschap voorafging.
Hoe kom je erbij dat ik zou denken dat er iets mis is met abortus??quote:Op maandag 15 november 2010 22:50 schreef P8 het volgende:
[..]
Waarom zou dat uitmaken? Als een (jonge) vrouw dankzij een ongelukje zwanger is geworden en weet dat ze niet in staat is het kind (optimaal) op te voeden, wat is er dan mis met abortus? Er wordt niet iemand vermoord, er wordt "slechts" een ontwikkeling afgebroken?
En hoe sta je tegenover een overtijdsbehandeling?
Ja, dat is iets anders aangezien de baby uit zichzelf ademt, drinkt, etc. Het leeft dus. Een foetus van 8 weken doet dat niet hoor, die overlijdt gewoon buiten de baarmoeder.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:28 schreef iwulff het volgende:
[..]
'een ontwikkeling'Kom op zeg. En als het kind geboren is, is het ineens wel moord? Maar goed je martelt liever een ongeboren kind als het niet uitkomt om dit kind te houden.
Wat mij betreft niet. kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. In sommige Afrikaanse culturen krijgen kinderen pas op hun 5e verjaardag een naam. Lijkt me goeie strategie. Laten we zeggen dat een kind pas een persoon is dat vermoord kan worden als het naar school moet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:28 schreef iwulff het volgende:
[..]
'een ontwikkeling'Kom op zeg. En als het kind geboren is, is het ineens wel moord?
Dit is echt trollen .. maar goed , ik ben van mening dat als een kind levensvatbaar is buiten de baarmoeder , dat het dan onacceptabel is om te aborteren.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. kinderen zijn de verantwoordelijkheid van de ouders. In sommige Afrikaanse culturen krijgen kinderen pas op hun 5e verjaardag een naam. Lijkt me goeie strategie. Laten we zeggen dat een kind pas een persoon is dat vermoord kan worden als het naar school moet.
Maar dat gebeurt dan ook niet. In Nederland mag het tot 12 weken in klinieken of in uitzonderingsgevallen tot maximaal 22 weken bij bijvoorbeeld ernstige congenitale afwijkingen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:46 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Dit is echt trollen .. maar goed , ik ben van mening dat als een kind levensvatbaar is buiten de baarmoeder , dat het dan onacceptabel is om te aborteren.
Duidelijkquote:Op vrijdag 19 november 2010 15:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik zou denken dat er iets mis is met abortus??
Dat moet ieder lekker zelf weten, als iemand zwanger is en het kind niet wil of kan opvoeden, en zelf achter de keuze voor een abortus staat dan moeten ze dat niet laten.
Ik reageerde op het feit dat iemand hier zit te doen alsof iedere abortus automatisch tot een traumatische ervaring leidt... terwijl ik juist probeer aan te duiden dat een zwangerschap die het gevolg is van eigen slordigheid door de zwangere waarschijnlijk heel anders bekeken wordt dan een zwangerschap die het gevolg is van een brute verkrachting, en dus zal het vermeende "trauma" dat een abortus eventueel tot gevolg heeft ook anders zijn als het een abortus is na een verkrachting.
Je gaat ervan uit dat je ooit verkracht wordt?quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:37 schreef Snowcold het volgende:
Ik laat me gewoon steriliseren. Voorkomen is beter dan genezen.![]()
En nee, ik wil later geen kinderen.
Ik kan nu wel een emotioneel verhaal ophangen over hoe ellendig de wereld tegenwoordig is, maar in plaats daarvan zal ik gewoon zeggen dat ik niet helemaal serieus was.quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:40 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Je gaat ervan uit dat je ooit verkracht wordt?
Succes bij de gynaecoloogquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:37 schreef Snowcold het volgende:
Ik laat me gewoon steriliseren. Voorkomen is beter dan genezen.![]()
En nee, ik wil later geen kinderen.
Zelfs als je 30 gepasseerd bent en al 3 kinderen hebt is er een kans dat die arts nog tegensputtertquote:Op zaterdag 20 november 2010 20:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Succes bij de gynaecoloog![]()
Kleine kans dat het je lukt een arts zover te krijgen voor je de 30 ruimschoots gepasseerd bent...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |