Wel sneu ja.quote:Op zondag 14 november 2010 15:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wel zuur voor Cohen persoonlijk dat het allemaal zo stroef gaat.
Absoluut. Het hangt allemaal af van beeldvorming, en de PvdA-aanhang is nu eenmaal kritisch. Opvallend om daarnaast de PVV te zien, die ondanks alle interne problemen de aanhang maar niet lijkt te kunnen verliezen.quote:Op zondag 14 november 2010 15:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wel zuur voor Cohen persoonlijk dat het allemaal zo stroef gaat.
Ach, het houdt je even van de straat tot de volgende verkiezingen.quote:
Wat ik me niet kan voorstellen is dat al die stemmen niet gewoon weer terugvloeien naar de PvdA als er echte verkiezingen zijn.quote:Op zondag 14 november 2010 16:20 schreef Lavenderr het volgende:
De SP nog groter dan de PvdA. Dat had ik me een poosje geleden niet voor kunnen stellen
Het is in de politiek pas een probleem als de kiezers het een probleem vinden. Dus de PVV heeft helaas geen interne problemen, de PvdA heel veel.quote:Op zondag 14 november 2010 16:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Absoluut. Het hangt allemaal af van beeldvorming, en de PvdA-aanhang is nu eenmaal kritisch. Opvallend om daarnaast de PVV te zien, die ondanks alle interne problemen de aanhang maar niet lijkt te kunnen verliezen.
Dat zou best kunnen, maar waarom denk je dat?quote:Op zondag 14 november 2010 17:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat ik me niet kan voorstellen is dat al die stemmen niet gewoon weer terugvloeien naar de PvdA als er echte verkiezingen zijn.
Ervaring uit het verleden. Mensen stemmen uiteindelijk toch vaak op 1 van de traditionele grote partijen (CDA, PvdA, VVD).quote:Op zondag 14 november 2010 18:07 schreef Lavenderr het volgende:
Dat zou best kunnen, maar waarom denk je dat?
Vooral ouderen zeker he? Vanwege hun ouders die ook zo stemden en misschien de kerkelijke richting?quote:Op zondag 14 november 2010 18:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ervaring uit het verleden. Mensen stemmen uiteindelijk toch vaak op 1 van de traditionele grote partijen (CDA, PvdA, VVD).
Tot 10 jaar geleden ja, nu niet meer.quote:Op zondag 14 november 2010 18:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ervaring uit het verleden. Mensen stemmen uiteindelijk toch vaak op 1 van de traditionele grote partijen (CDA, PvdA, VVD).
Noem eens een betrouwbare partij? En de affaire Lucassen lag een stuk genuanceerder dan de media suggereerden, zo was de 'verkrachting' zoals veel anti-PVV'ers beweren vrijwillig.quote:Op zondag 14 november 2010 19:04 schreef Elfletterig het volgende:
Je zou denken dat er wel wat kiezers weglopen bij de PVV door de affaire Lucassen, maar niets van dat alles. Kennelijk stemt Nederland liever op onbetrouwbare partijen, hoe hard ze je ook naaien. De kiezer houdt van SM.
Elke partij heeft een "zwart schaap". Er blijft geen partij meer over als je zo doorgaat.quote:Op zondag 14 november 2010 19:04 schreef Elfletterig het volgende:
Je zou denken dat er wel wat kiezers weglopen bij de PVV door de affaire Lucassen, maar niets van dat alles. Kennelijk stemt Nederland liever op onbetrouwbare partijen, hoe hard ze je ook naaien. De kiezer houdt van SM.
Democratie bepaalt de koers, niet de waarheid.quote:Op zondag 14 november 2010 18:03 schreef twaalf het volgende:
[..]
Het is in de politiek pas een probleem als de kiezers het een probleem vinden. Dus de PVV heeft helaas geen interne problemen, de PvdA heel veel.
quote:Op zondag 14 november 2010 19:31 schreef Holograph het volgende:
[..]
Noem eens een betrouwbare partij? En de affaire Lucassen lag een stuk genuanceerder dan de media suggereerden, zo was de 'verkrachting' zoals veel anti-PVV'ers beweren vrijwillig.
Ehm nee hoor. De waarheid is de waarheid. Maar je kunt sommige feiten volstrekt onbelangrijk vinden. Affaire-Lucassen betekent in mijn ogen politiek gezien helemaal niets. Als ik PVV-stemmer zou zijn zou het me niets kunnen schelen.quote:Op zondag 14 november 2010 19:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Democratie bepaalt de koers, niet de waarheid.
Nee, omdat hij het bagetalliseert.quote:
Ben blij dat je vrijheid tussen aanhalingstekens zet, want van vrijheid is inderdaad geen sprake bij zulke partijen.quote:Op zondag 14 november 2010 19:40 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoop zo dat de ''vrijheids'' partijen straks een meerderheid hebben.
Nee, maar wel meer vrijheid dan bij de andere partijen.quote:Op zondag 14 november 2010 20:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ben blij dat je vrijheid tussen aanhalingstekens zet, want van vrijheid is inderdaad geen sprake bij zulke partijen.
Leg uit.quote:Op zondag 14 november 2010 20:16 schreef twaalf het volgende:
[..]
Nee, maar wel meer vrijheid dan bij de andere partijen.
Haha, wat ben je grappig.quote:Op zondag 14 november 2010 20:16 schreef twaalf het volgende:
[..]
Democratie is geen middel om de waarheid te achterhalen, die bestaat niet in de politiek. Democratie zet de mening van de meerderheid voorop in de bepaling van het beleid. Dat heeft met de waarheid niets te maken.quote:Op zondag 14 november 2010 19:56 schreef twaalf het volgende:
[..]
Ehm nee hoor. De waarheid is de waarheid. Maar je kunt sommige feiten volstrekt onbelangrijk vinden. Affaire-Lucassen betekent in mijn ogen politiek gezien helemaal niets. Als ik PVV-stemmer zou zijn zou het me niets kunnen schelen.
Geloof je het zelf?quote:Op zondag 14 november 2010 20:16 schreef twaalf het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat mensen daar eens van moeten afstappen en verder moeten kijken dan hun neus lang is.quote:Op zondag 14 november 2010 18:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vooral ouderen zeker he? Vanwege hun ouders die ook zo stemden en misschien de kerkelijke richting?
Omdat het een feit is. RTL-Nieuws had een 'slachtoffer' getraceerd en zei zij dat het vrijwillig was. Sad but true.quote:Op zondag 14 november 2010 20:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, omdat hij het bagetalliseert.
Inderdaad. Het gaat om beleid. Wat heeft Lucassen daar dan mee te maken? En waarom zou de PVV daarvan in de peilingen moeten dalen?quote:Op zondag 14 november 2010 20:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Democratie is geen middel om de waarheid te achterhalen, die bestaat niet in de politiek. Democratie zet de mening van de meerderheid voorop in de bepaling van het beleid. Dat heeft met de waarheid niets te maken.
Man ik zeg toch niet dat ze naar vrijheid streven. Alleen meer dan andere partijen.quote:Op zondag 14 november 2010 20:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?De meeste verboden komen van rechts-conservatief, en laten die nou net zo prat gaan op het begrip 'vrijheid'.
Nee, nu moet je het niet om gaan draaien. Jij doet een bewering en dient dus te onderbouwen.quote:Op zondag 14 november 2010 20:23 schreef twaalf het volgende:
[..]
Noem een partij die meer vrijheid nastreeft.
Helaas is dat ontucht-gebeuren niet het enige wat hij op zn kerfstok heeft. Face it; de PVV trekt josti's aan.quote:Op zondag 14 november 2010 20:23 schreef Holograph het volgende:
[..]
Omdat het een feit is. RTL-Nieuws had een 'slachtoffer' getraceerd en zei zij dat het vrijwillig was. Sad but true.
Ok het was misschien iets te kort door de bocht. Dan is mijn onderbouwing: de CDA, PvdA, SP, GL, CU, D66, PvdD, SGP, NN, MenS, Heel NL, Partij 1, Lijst 17, EPN streven minder naar vrijheid dan PVV en VVD (toegegeven - ik was TON en de piraten even vergeten).quote:Op zondag 14 november 2010 20:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, nu moet je het niet om gaan draaien. Jij doet een bewering en dient dus te onderbouwen.
En dat weerleg ik. Lees eens voordat je reageert.quote:Op zondag 14 november 2010 20:26 schreef twaalf het volgende:
[..]
Man ik zeg toch niet dat ze naar vrijheid streven. Alleen meer dan andere partijen.
Dat is geen onderbouwing, maar een herhaling wat je eerst gezegd hebt.quote:Op zondag 14 november 2010 20:30 schreef twaalf het volgende:
[..]
Ok het was misschien iets te kort door de bocht. Dan is mijn onderbouwing: de CDA, PvdA, SP, GL, CU, D66, PvdD, SGP, NN, MenS, Heel NL, Partij 1, Lijst 17, EPN streven minder naar vrijheid dan PVV en VVD (toegegeven - ik was TON en de piraten even vergeten).
Je verwacht zeker dat ik voor iedere partij aan de hand van het partijprogramma ga zeggen waar ze meer en minder vrijheden nastreven. In dat geval, blijf maar in je waan van vrijheid.quote:Op zondag 14 november 2010 20:32 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dat is geen onderbouwing, maar een herhaling wat je eerst gezegd hebt.
Ik zeg nergens dat het moet. Een daling van een partij in de peilingen is wel de gewoonlijke reactie op interne problemen van die partij.quote:Op zondag 14 november 2010 20:23 schreef twaalf het volgende:
[..]
Inderdaad. Het gaat om beleid. Wat heeft Lucassen daar dan mee te maken? En waarom zou de PVV daarvan in de peilingen moeten dalen?
Jawohl! De VVD op financiën, en de PVV op politie en maatschappelijke dingen. Dat is wmb echte vrijheidquote:Op zondag 14 november 2010 20:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ben blij dat je vrijheid tussen aanhalingstekens zet, want van vrijheid is inderdaad geen sprake bij zulke partijen.
Je zou het natuurlijk uit kunnen leggen in algemene zin aan de hand van een of twee voorbeelden. Dat is niet meer dan normaal wanneer je een dergelijke bewering doet.quote:Op zondag 14 november 2010 20:33 schreef twaalf het volgende:
[..]
Je verwacht zeker dat ik voor iedere partij aan de hand van het partijprogramma ga zeggen waar ze meer en minder vrijheden nastreven. In dat geval, blijf maar in je waan van vrijheid.
Veel uitspraken die aan Wilders zijn toegewezen zijn nooit door Wilders gedaan. Kan dit ook niet het geval zijn bij Lucassen, zo nee, waarom niet?quote:Op zondag 14 november 2010 20:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas is dat ontucht-gebeuren niet het enige wat hij op zn kerfstok heeft. Face it; de PVV trekt josti's aan.
Als er sprake is van een enkele verklaring waarin Lucassen in een kwaad daglicht werd gesteld, dan had je misschien gelijk. Lucassen wordt echter door meerdere aangewezen als een labiel persoon. Waar rook is, is vuur. Maar ik kan me goed voorstellen dat zijn gedrag jou wel aanspreekt.quote:Op zondag 14 november 2010 20:48 schreef Holograph het volgende:
[..]
Veel uitspraken die aan Wilders zijn toegewezen zijn nooit door Wilders gedaan. Kan dit ook niet het geval zijn bij Lucassen, zo nee, waarom niet?
Ik wil best geloven dat Lucassen ze heeft uitgescholden, maar dat hij een bak water over iemand heeft gegooid lijkt me niet hard te maken.quote:Op zondag 14 november 2010 20:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als er sprake is van een enkele verklaring waarin Lucassen in een kwaad daglicht werd gesteld, dan had je misschien gelijk. Lucassen wordt echter door meerdere aangewezen als een labiel persoon. Waar rook is, is vuur. Maar ik kan me goed voorstellen dat zijn gedrag jou wel aanspreekt.
Schelden is al erg genoeg voor een persoon die straatklootzakjes wil bestrijden. Wat betreft die persoonlijke aanval: ik merkte enkel op dat de gemiddelde PVV'er wellicht weinig problemen heeft met de asociale houding van Lucassen.quote:Op zondag 14 november 2010 21:03 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik wil best geloven dat Lucassen ze heeft uitgescholden, maar dat hij een bak water over iemand heeft gegooid lijkt me niet hard te maken.
Overigens snap ik niet in waarom je nou weer aankomt met een persoonlijke aanval. Misschien moet je eerder op jezelf letten voor je mij gaat aanspreken over wat voor gedrag mij wel zou aanspreken.
Nou ja zeg. Soms ga je echt over de schreef Koos.quote:Op zondag 14 november 2010 20:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als er sprake is van een enkele verklaring waarin Lucassen in een kwaad daglicht werd gesteld, dan had je misschien gelijk. Lucassen wordt echter door meerdere aangewezen als een labiel persoon. Waar rook is, is vuur. Maar ik kan me goed voorstellen dat zijn gedrag jou wel aanspreekt.
Hondenbezitters willen niet worden aangesproken op het gedrag van hun hond. Een lerares van mijn oude basisschool had ook een keer een flinke ruzie gehad met hondenbezitters omdat ze de behoeften van hun honden voor de deur van de school deden.quote:Op zondag 14 november 2010 21:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Schelden is al erg genoeg voor een persoon die straatklootzakjes wil bestrijden. Wat betreft die persoonlijke aanval: ik merkte enkel op dat de gemiddelde PVV'er wellicht weinig problemen heeft met de asociale houding van Lucassen.
Probleem is dat jij nu eigen draai aan het verhaal geeft en je dat helemaal nergens op baseert.Je vraagt jezelf af of die hondenbezitters zelf ook schuld dragen, terwijl geen van de verklaringen in die richting wijst. Overigens ben je een behoorlijk droevig persoon als je zo'n drama maakt van een beetje hondenpoep.quote:Op zondag 14 november 2010 21:19 schreef Holograph het volgende:
[..]
Hondenbezitters willen niet worden aangesproken op het gedrag van hun hond. Een lerares van mijn oude basisschool had ook een keer een flinke ruzie gehad met hondenbezitters omdat ze de behoeften van hun honden voor de deur van de school deden.
Je moet je ook afvragen of de hondenbezitters zelf niet asociaal reageerden toen Lucassen er iets van zei. Het feit dat ze de poep van hun honden niet opruimden zegt eigenlijk al genoeg. Het is absoluut niet professioneel van Lucassen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Dan kennen we veel droevige personen in Nederland, het was volgens mij ergernis nummer 1 in Nederland.quote:Op zondag 14 november 2010 21:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is dat jij nu eigen draai aan het verhaal geeft en je dat helemaal nergens op baseert.Je vraagt jezelf af of die hondenbezitters zelf ook schuld dragen, terwijl geen van de verklaringen in die richting wijst. Overigens ben je een behoorlijk droevig persoon als je zo'n drama maakt van een beetje hondenpoep.
Er woont inderdaad een hoop droevig volk in Nederland. Maar je beseft dat jouw eerdergenoemde verklaring nergens op gebaseerd is?quote:Op zondag 14 november 2010 21:27 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dan kennen we veel droevige personen in Nederland, het was volgens mij ergernis nummer 1 in Nederland.
Er is momenteel ook geen kans voor de PvdA om zich echt te profileren. Ze zijn een redelijk alternatief op veel gebieden en dan scoor je matig in de media die PVV-relletjes en een prutsende Leers leuker vinden.quote:Op zondag 14 november 2010 15:03 schreef eriksd het volgende:
Het zijn maar peilingen. Alhoewel ik Cohen niet 1-2-3 opeens wel zijn boodschap over het voetlicht zie brengen.
en het verhaal van die buurtgenoten is de objectieve waarheid?quote:Op zondag 14 november 2010 21:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is dat jij nu eigen draai aan het verhaal geeft en je dat helemaal nergens op baseert.Je vraagt jezelf af of die hondenbezitters zelf ook schuld dragen, terwijl geen van de verklaringen in die richting wijst. Overigens ben je een behoorlijk droevig persoon als je zo'n drama maakt van een beetje hondenpoep.
inderdaad, ik sou dan ook glijk so'n bejaarde een mep verkopuh. en degene die segt dat ik geen kamersetel kreig, kan er ook eendje kreiguh.quote:Op zondag 14 november 2010 21:57 schreef jabidabido het volgende:
[..]
en als jij je tuin en straat vol stront hebt liggen is dat echt een irritant en smerig probleem
Alsof Arie de Beuker van Ome Henk aan het woord is.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:02 schreef Klaudias het volgende:
[..]
inderdaad, ik sou dan ook glijk so'n bejaarde een mep verkopuh. en degene die segt dat ik geen kamersetel kreig, kan er ook eendje kreiguh.
Eye of the tiger als introtune erbij, en het is compleet.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Alsof Arie de Beuker van Ome Henk aan het woord is.
Ik blijf peilingen een waardeloos fenomeen vinden. Het moedigt politici alleen maar aan om populistische nonsens uit te kramen. Nog afgezien van de correctheid van peilingen.quote:Op zondag 14 november 2010 21:35 schreef du_ke het volgende:
Laten we het hier over de peilingen en aanverwante zaken hebben. De discussie Lucassen kan in het topic dat daar over gaat of in het centrale PVVtopic.
Noem dan eens wat redelijke alternatieven van de PvdA?quote:Op zondag 14 november 2010 21:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er is momenteel ook geen kans voor de PvdA om zich echt te profileren. Ze zijn een redelijk alternatief op veel gebieden en dan scoor je matig in de media die PVV-relletjes en een prutsende Leers leuker vinden.
Ze zijn een stuk liberaler dan de SP bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Noem dan eens wat redelijke alternatieven van de PvdA?
In welk opzicht als ik vragen mag?quote:Op woensdag 17 november 2010 17:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze zijn een stuk liberaler dan de SP bijvoorbeeld.
Ik bedoel inhoudelijk standpunten die een redelijk alternatief vormen voor het kabinetsbeleid.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze zijn een stuk liberaler dan de SP bijvoorbeeld.
Fundamentele hervormingen in de zorg, de AOW en de sociale zekerheid ipv van er heel veel op te bezuinigen.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik bedoel inhoudelijk standpunten die een redelijk alternatief vormen voor het kabinetsbeleid.
Die verkiezingsretoriek kennen we nu wel. Maar waarom zou het redelijk zijn?quote:Op woensdag 17 november 2010 17:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Fundamentele hervormingen in de zorg, de AOW en de sociale zekerheid ipv van er heel veel op te bezuinigen.
Het niet aanschaffen van de JSF ipv enorme bezuinigingen op cultuur.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Je kan ze ook zelf hier vinden trouwens.
Ik vind het vooral redelijk omdat ze de lasten eerlijker verdelen. Dit kabinet doet bijvoorbeeld weinig tot niets aan de topinkomens terwijl Jan Modaal en mensen met nog minder inkomen er behoorlijk op achteruit gaan.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die verkiezingsretoriek kennen we nu wel. Maar waarom zou het redelijk zijn?
Wacht even, dat jij tegen de HRA bent kan ik nog wel inkomen, wat ik niet begrijp is waar jij vindt dat de zgn ''topinkomens'' nog meer moeten betalen. Jij hamert altijd zo op onze export. Jij weet dat als je de belastingen voor grootverdieners nog hoger maakt dat je daarmee onze export etc schaadt?quote:Op woensdag 17 november 2010 17:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind het vooral redelijk omdat ze de lasten eerlijker verdelen. Dit kabinet doet bijvoorbeeld weinig tot niets aan de topinkomens terwijl Jan Modaal en mensen met nog minder inkomen er behoorlijk op achteruit gaan.
Waarom zou de export geschaad worden als je de topinkomens beperkt? Als de midden en lage inkomens meer te besteden hebben zal dat in ieder geval de totale consumptie doen toenemen.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wacht even, dat jij tegen de HRA bent kan ik nog wel inkomen, wat ik niet begrijp is waar jij vindt dat de zgn ''topinkomens'' nog meer moeten betalen. Jij hamert altijd zo op onze export. Jij weet dat je die met nog hogere belastingen schaadt?
Ja, en als de consumptie stijgt zou dat ook een extra belasting zijn op ons milieu, althans dat vindt de PvdA. Hoe dan ook, als mensen uit andere mensen hier willen werken/vestigen dan doen ze dat om geld te verdienen (ik heb het hier over investeerders etc), en dan kun je het beste een laag belastingtarief nemen. Hoge belasting schrikt af.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom zou de export geschaad worden als je de topinkomens beperkt? Als de midden en lage inkomens meer te besteden hebben zal dat in ieder geval de totale consumptie doen toenemen.
Onze ligging in Europa en onze infrastructuur zijn ook belangrijk en die blijven goed, het hangt dus echt niet alleen maar van belastingtarieven af.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, en als de consumptie stijgt zou dat ook een extra belasting zijn op ons milieu, althans dat vindt de PvdA. Hoe dan ook, als mensen uit andere mensen hier willen werken/vestigen dan doen ze dat om geld te verdienen (ik heb het hier over investeerders etc), en dan kun je het beste een laag belastingtarief nemen. Hoge belasting schrikt af.
Eigenlijk hebben ze op bijna geen enkel vlak extreme standpunten. Die zitten altijd in of rond het midden.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Noem dan eens wat redelijke alternatieven van de PvdA?
quote:Democratie
'Den Haag' staat er niet goed op bij de burger. Veel mensen hebben het gevoel dat hun inbreng er niet toe doet in de politieke arena. We moeten wegen vinden om het vertrouwen van de burger in het proces van de democratie terug te winnen. Vertrouwen in het openbaar bestuur win je niet alleen met een transparante en efficiënte overheid. Burgers willen directe invloed op het bestuur en vaker dan één keer per vier jaar.
quote:Ontwikkelingssamenwerking
Door de globalisering heeft de economische en financiële crisis ingrijpende gevolgen voor kwetsbare mensen die op geen enkele manier hebben geprofiteerd van de welvaartsgroei. De klimaat- en voedselcrisis raken velen. Het aantal mensen dat in diepe armoede leeft, neemt amper af. De PvdA staat daarom pal achter ontwikkelingssamenwerking, die allereerst een structurele en daarnaast een hulpcomponent heeft. Dat betekent niet dat we kritiekloos zijn, integendeel.
quote:Financiering politieke partijen
De PvdA verzet zich tegen sponsoring van politieke partijen en pleit voor optimale openheid over de inkomsten van partijen. Politieke partijen vormen al meer dan honderd jaar het hart van onze parlementaire democratie. De kracht van ons democratisch stelsel is in grote mate afhankelijk van actieve betrokkenheid van burgers bij het reilen en zeilen van politieke partijen. Gelukkig stijgt, na een jarenlange daling, het aantal mensen dat lid is van een politieke partij.
quote:Landbouw
De voedselproductie kan en moet duurzamer. Economie en ecologie moeten ook op het platteland hand in hand gaan. We moeten toe naar een vitale, gezonde en duurzame landbouw, waarbij we efficiënt omgaan met bodem, grondstoffen en energie en bijdragen aan een landschap dat karakteristieke waarde weet te behouden. De intensieve veehouderij blijft botsen met de volksgezondheid, het milieu, het dierenwelzijn en de kwaliteit van ons landschap.
Iets extreems is eigenlijk niet te ontdekken. Logisch ook voor een grote middenpartij. Maar daarmee is het wel lastig scoren in een samenleving waar je het vooral goed doet in de peilingen als je maar lekker boos bent op de buitenlanders...quote:Integratie
Integratie is in essentie een taak van burgers zelf. Een plek vinden in een nieuwe samenleving betekent loslaten, soms meer dan je lief is. Je kiest voor Nederland, maar je mag trots blijven op je afkomst. In ons Nederland bouwt iedereen mee aan een gezamenlijke toekomst. Natuurlijk door zich te houden aan de wetten en de regels. Maar ook door als burger actief mee te doen, door het spreken van de taal, door te leren en te werken.
Centrum-linkse partij. En met cohen achter het stuur kun je de PvdA rustig links noemen.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eigenlijk hebben ze op bijna geen enkel vlak extreme standpunten. Die zitten altijd in of rond het midden.
Maar willekeurig een paar voorbeelden
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Iets extreems is eigenlijk niet te ontdekken. Logisch ook voor een grote middenpartij.
Dat zijn toch in feite standpunten waar iedereen het mee eens is. Holle frasen oftewel. Noem eens echt inhoudelijke voorstellen van de PvdA.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eigenlijk hebben ze op bijna geen enkel vlak extreme standpunten. Die zitten altijd in of rond het midden.
Maar willekeurig een paar voorbeelden
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Iets extreems is eigenlijk niet te ontdekken. Logisch ook voor een grote middenpartij.
Energie belasting verhoging, extra accijnzen op brandstof, windmolen laten draaien op subsidie.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zijn toch in feite standpunten waar iedereen het mee eens is. Holle frasen oftewel. Noem eens echt inhoudelijke voorstellen van de PvdA.
Het zijn redelijke alternatieven voor het huidige kabinetsbeleid. En dat in feite iedereen het er wel mee eens is klopt eigenlijk niet gezien de mate waarin iedereen zich tegen de PvdA afzet. Of is dat om de vorm en niet om de inhoudquote:Op woensdag 17 november 2010 18:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zijn toch in feite standpunten waar iedereen het mee eens is. Holle frasen oftewel. Noem eens echt inhoudelijke voorstellen van de PvdA.
Dit zijn pas mooie holle frasenquote:Op woensdag 17 november 2010 18:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Energie belasting verhoging, extra accijnzen op brandstof, windmolen laten draaien op subsidie.
Dit ging erom waarom de PvdA wel/niet een goed alternatief kan zijn. Mbt de peilingen.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:41 schreef Mike het volgende:
*zucht*
Moet per se elk topic alleen maar gaan over waarom rechts of links niet in orde is? Dit topic gaat toch over de peilingen?
Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat het momenteel erg bon ton is de PvdA te slopen. Soms kan mij dat bekoren, meestal niet.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zijn redelijke alternatieven voor het huidige kabinetsbeleid. En dat in feite iedereen het er wel mee eens is klopt eigenlijk niet gezien de mate waarin iedereen zich tegen de PvdA afzet. Of is dat om de vorm en niet om de inhoud?
Omdat het standpunten zijn geen voorstellenquote:Op woensdag 17 november 2010 18:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat het momenteel erg bon ton is de PvdA te slopen. Soms kan mij dat bekoren, meestal niet.
Maar je gaat mij niet wijsmaken dat bijvoorbeeld de VVD een zo milieuonbewust mogelijk beleid wil voeren.
Het is net al met dat debat waarin Geert Wilders over verkrachting begon, van die journalist in Afghanistan. Ongepast, en ook flauw, omdat iedere partij uiteraard daartegen is. Hij schoof het op het bordje van de linkse elite, en dat was not done. Dus je hebt gelijk voor wat betreft de huidige locatie van de PvdA, maar die redelijke voorstellen zijn weinig concreet.
Die vijf zetels van de PVV zijn precies naar de VVD en SP gegaanquote:Op donderdag 18 november 2010 16:09 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
PVV -5
VVD wel echt ruim de grootste nu.
Niet direct maar D66 kan bijvoorbeeld profiteren van VVD kiezers die niet zo gediend zijn van het idee dat hun partij blijft samenwerken met een groep charlatansquote:Op donderdag 18 november 2010 16:17 schreef rudolfb het volgende:
Dat SP en VVD hiervan zouden profiteren lag wel beetje in de lijn der verwachtingen. Partijen als PvdA, D66 en groenlinks zullen hier niet veel baat bij hebben.
Dat is waar, toch denk ik mits er geen andere schandelen bij komen, het al wat meer gezonken is.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:18 schreef Hexagon het volgende:
Mwa de peilingen van de Hond zwenken altijd een stuk meer uit dus alles kan
Maar D66 kan ook een negatieve invloed ondervinden door de PvdA omdat mensen op het laatste moment toch voor de PvdA kiezen. Hoewel ik vermoed dat dit bij de statenverkiezingen minder zal opspelen als bij de parlementsverkiezingen, vanwege het 'mindere' belang van de verkiezingenquote:Op donderdag 18 november 2010 16:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet direct maar D66 kan bijvoorbeeld profiteren van VVD kiezers die niet zo gediend zijn van het idee dat hun partij blijft samenwerken met een groep charlatans
Dat klopt maar voor de verhoudingen in de 1e kamer zijn met name de SP en D66 de partijen die gevaar kunnen vormen voor de coalitie.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:23 schreef Arglist het volgende:
[..]
Maar de D66 kan ook een negatieve invloed hebben van de PvdA omdat mensen op het laatste moment toch voor het PvdA kiezen. Hoewel ik vermoed dat dit statenverkiezingen minder zal opspelen als bij de parlementsverkiezingen, vanwege het 'mindere' belang van de verkiezingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |