Wel sneu ja.quote:Op zondag 14 november 2010 15:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wel zuur voor Cohen persoonlijk dat het allemaal zo stroef gaat.
Absoluut. Het hangt allemaal af van beeldvorming, en de PvdA-aanhang is nu eenmaal kritisch. Opvallend om daarnaast de PVV te zien, die ondanks alle interne problemen de aanhang maar niet lijkt te kunnen verliezen.quote:Op zondag 14 november 2010 15:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wel zuur voor Cohen persoonlijk dat het allemaal zo stroef gaat.
Ach, het houdt je even van de straat tot de volgende verkiezingen.quote:
Wat ik me niet kan voorstellen is dat al die stemmen niet gewoon weer terugvloeien naar de PvdA als er echte verkiezingen zijn.quote:Op zondag 14 november 2010 16:20 schreef Lavenderr het volgende:
De SP nog groter dan de PvdA. Dat had ik me een poosje geleden niet voor kunnen stellen
Het is in de politiek pas een probleem als de kiezers het een probleem vinden. Dus de PVV heeft helaas geen interne problemen, de PvdA heel veel.quote:Op zondag 14 november 2010 16:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Absoluut. Het hangt allemaal af van beeldvorming, en de PvdA-aanhang is nu eenmaal kritisch. Opvallend om daarnaast de PVV te zien, die ondanks alle interne problemen de aanhang maar niet lijkt te kunnen verliezen.
Dat zou best kunnen, maar waarom denk je dat?quote:Op zondag 14 november 2010 17:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat ik me niet kan voorstellen is dat al die stemmen niet gewoon weer terugvloeien naar de PvdA als er echte verkiezingen zijn.
Ervaring uit het verleden. Mensen stemmen uiteindelijk toch vaak op 1 van de traditionele grote partijen (CDA, PvdA, VVD).quote:Op zondag 14 november 2010 18:07 schreef Lavenderr het volgende:
Dat zou best kunnen, maar waarom denk je dat?
Vooral ouderen zeker he? Vanwege hun ouders die ook zo stemden en misschien de kerkelijke richting?quote:Op zondag 14 november 2010 18:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ervaring uit het verleden. Mensen stemmen uiteindelijk toch vaak op 1 van de traditionele grote partijen (CDA, PvdA, VVD).
Tot 10 jaar geleden ja, nu niet meer.quote:Op zondag 14 november 2010 18:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ervaring uit het verleden. Mensen stemmen uiteindelijk toch vaak op 1 van de traditionele grote partijen (CDA, PvdA, VVD).
Noem eens een betrouwbare partij? En de affaire Lucassen lag een stuk genuanceerder dan de media suggereerden, zo was de 'verkrachting' zoals veel anti-PVV'ers beweren vrijwillig.quote:Op zondag 14 november 2010 19:04 schreef Elfletterig het volgende:
Je zou denken dat er wel wat kiezers weglopen bij de PVV door de affaire Lucassen, maar niets van dat alles. Kennelijk stemt Nederland liever op onbetrouwbare partijen, hoe hard ze je ook naaien. De kiezer houdt van SM.
Elke partij heeft een "zwart schaap". Er blijft geen partij meer over als je zo doorgaat.quote:Op zondag 14 november 2010 19:04 schreef Elfletterig het volgende:
Je zou denken dat er wel wat kiezers weglopen bij de PVV door de affaire Lucassen, maar niets van dat alles. Kennelijk stemt Nederland liever op onbetrouwbare partijen, hoe hard ze je ook naaien. De kiezer houdt van SM.
Democratie bepaalt de koers, niet de waarheid.quote:Op zondag 14 november 2010 18:03 schreef twaalf het volgende:
[..]
Het is in de politiek pas een probleem als de kiezers het een probleem vinden. Dus de PVV heeft helaas geen interne problemen, de PvdA heel veel.
quote:Op zondag 14 november 2010 19:31 schreef Holograph het volgende:
[..]
Noem eens een betrouwbare partij? En de affaire Lucassen lag een stuk genuanceerder dan de media suggereerden, zo was de 'verkrachting' zoals veel anti-PVV'ers beweren vrijwillig.
Ehm nee hoor. De waarheid is de waarheid. Maar je kunt sommige feiten volstrekt onbelangrijk vinden. Affaire-Lucassen betekent in mijn ogen politiek gezien helemaal niets. Als ik PVV-stemmer zou zijn zou het me niets kunnen schelen.quote:Op zondag 14 november 2010 19:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Democratie bepaalt de koers, niet de waarheid.
Nee, omdat hij het bagetalliseert.quote:
Ben blij dat je vrijheid tussen aanhalingstekens zet, want van vrijheid is inderdaad geen sprake bij zulke partijen.quote:Op zondag 14 november 2010 19:40 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoop zo dat de ''vrijheids'' partijen straks een meerderheid hebben.
Nee, maar wel meer vrijheid dan bij de andere partijen.quote:Op zondag 14 november 2010 20:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ben blij dat je vrijheid tussen aanhalingstekens zet, want van vrijheid is inderdaad geen sprake bij zulke partijen.
Leg uit.quote:Op zondag 14 november 2010 20:16 schreef twaalf het volgende:
[..]
Nee, maar wel meer vrijheid dan bij de andere partijen.
Haha, wat ben je grappig.quote:Op zondag 14 november 2010 20:16 schreef twaalf het volgende:
[..]
Democratie is geen middel om de waarheid te achterhalen, die bestaat niet in de politiek. Democratie zet de mening van de meerderheid voorop in de bepaling van het beleid. Dat heeft met de waarheid niets te maken.quote:Op zondag 14 november 2010 19:56 schreef twaalf het volgende:
[..]
Ehm nee hoor. De waarheid is de waarheid. Maar je kunt sommige feiten volstrekt onbelangrijk vinden. Affaire-Lucassen betekent in mijn ogen politiek gezien helemaal niets. Als ik PVV-stemmer zou zijn zou het me niets kunnen schelen.
Geloof je het zelf?quote:Op zondag 14 november 2010 20:16 schreef twaalf het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat mensen daar eens van moeten afstappen en verder moeten kijken dan hun neus lang is.quote:Op zondag 14 november 2010 18:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vooral ouderen zeker he? Vanwege hun ouders die ook zo stemden en misschien de kerkelijke richting?
Omdat het een feit is. RTL-Nieuws had een 'slachtoffer' getraceerd en zei zij dat het vrijwillig was. Sad but true.quote:Op zondag 14 november 2010 20:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, omdat hij het bagetalliseert.
Inderdaad. Het gaat om beleid. Wat heeft Lucassen daar dan mee te maken? En waarom zou de PVV daarvan in de peilingen moeten dalen?quote:Op zondag 14 november 2010 20:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Democratie is geen middel om de waarheid te achterhalen, die bestaat niet in de politiek. Democratie zet de mening van de meerderheid voorop in de bepaling van het beleid. Dat heeft met de waarheid niets te maken.
Man ik zeg toch niet dat ze naar vrijheid streven. Alleen meer dan andere partijen.quote:Op zondag 14 november 2010 20:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?De meeste verboden komen van rechts-conservatief, en laten die nou net zo prat gaan op het begrip 'vrijheid'.
Nee, nu moet je het niet om gaan draaien. Jij doet een bewering en dient dus te onderbouwen.quote:Op zondag 14 november 2010 20:23 schreef twaalf het volgende:
[..]
Noem een partij die meer vrijheid nastreeft.
Helaas is dat ontucht-gebeuren niet het enige wat hij op zn kerfstok heeft. Face it; de PVV trekt josti's aan.quote:Op zondag 14 november 2010 20:23 schreef Holograph het volgende:
[..]
Omdat het een feit is. RTL-Nieuws had een 'slachtoffer' getraceerd en zei zij dat het vrijwillig was. Sad but true.
Ok het was misschien iets te kort door de bocht. Dan is mijn onderbouwing: de CDA, PvdA, SP, GL, CU, D66, PvdD, SGP, NN, MenS, Heel NL, Partij 1, Lijst 17, EPN streven minder naar vrijheid dan PVV en VVD (toegegeven - ik was TON en de piraten even vergeten).quote:Op zondag 14 november 2010 20:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, nu moet je het niet om gaan draaien. Jij doet een bewering en dient dus te onderbouwen.
En dat weerleg ik. Lees eens voordat je reageert.quote:Op zondag 14 november 2010 20:26 schreef twaalf het volgende:
[..]
Man ik zeg toch niet dat ze naar vrijheid streven. Alleen meer dan andere partijen.
Dat is geen onderbouwing, maar een herhaling wat je eerst gezegd hebt.quote:Op zondag 14 november 2010 20:30 schreef twaalf het volgende:
[..]
Ok het was misschien iets te kort door de bocht. Dan is mijn onderbouwing: de CDA, PvdA, SP, GL, CU, D66, PvdD, SGP, NN, MenS, Heel NL, Partij 1, Lijst 17, EPN streven minder naar vrijheid dan PVV en VVD (toegegeven - ik was TON en de piraten even vergeten).
Je verwacht zeker dat ik voor iedere partij aan de hand van het partijprogramma ga zeggen waar ze meer en minder vrijheden nastreven. In dat geval, blijf maar in je waan van vrijheid.quote:Op zondag 14 november 2010 20:32 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dat is geen onderbouwing, maar een herhaling wat je eerst gezegd hebt.
Ik zeg nergens dat het moet. Een daling van een partij in de peilingen is wel de gewoonlijke reactie op interne problemen van die partij.quote:Op zondag 14 november 2010 20:23 schreef twaalf het volgende:
[..]
Inderdaad. Het gaat om beleid. Wat heeft Lucassen daar dan mee te maken? En waarom zou de PVV daarvan in de peilingen moeten dalen?
Jawohl! De VVD op financiën, en de PVV op politie en maatschappelijke dingen. Dat is wmb echte vrijheidquote:Op zondag 14 november 2010 20:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ben blij dat je vrijheid tussen aanhalingstekens zet, want van vrijheid is inderdaad geen sprake bij zulke partijen.
Je zou het natuurlijk uit kunnen leggen in algemene zin aan de hand van een of twee voorbeelden. Dat is niet meer dan normaal wanneer je een dergelijke bewering doet.quote:Op zondag 14 november 2010 20:33 schreef twaalf het volgende:
[..]
Je verwacht zeker dat ik voor iedere partij aan de hand van het partijprogramma ga zeggen waar ze meer en minder vrijheden nastreven. In dat geval, blijf maar in je waan van vrijheid.
Veel uitspraken die aan Wilders zijn toegewezen zijn nooit door Wilders gedaan. Kan dit ook niet het geval zijn bij Lucassen, zo nee, waarom niet?quote:Op zondag 14 november 2010 20:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helaas is dat ontucht-gebeuren niet het enige wat hij op zn kerfstok heeft. Face it; de PVV trekt josti's aan.
Als er sprake is van een enkele verklaring waarin Lucassen in een kwaad daglicht werd gesteld, dan had je misschien gelijk. Lucassen wordt echter door meerdere aangewezen als een labiel persoon. Waar rook is, is vuur. Maar ik kan me goed voorstellen dat zijn gedrag jou wel aanspreekt.quote:Op zondag 14 november 2010 20:48 schreef Holograph het volgende:
[..]
Veel uitspraken die aan Wilders zijn toegewezen zijn nooit door Wilders gedaan. Kan dit ook niet het geval zijn bij Lucassen, zo nee, waarom niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |