abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88613554
quote:
Vlaanderen voert kilometerheffing in zonder Nederland

De Vlaamse regering blijft bij het voornemen om samen met de andere Belgische gewesten een kilometerheffing in te voeren, ook nu blijkt dat de Nederlandse regering niet langer in dat verhaal meestapt.

Dat zei minister-president Kris Peeters (CD&V) na een onderhoud met zijn Nederlandse collega Mark Rutte (VVD) in Den Haag.

De Vlaamse regering is al lang op zoek naar een manier om weggebruikers te laten betalen voor de wegen. Nadat Vlaanderen op aandringen van Nederland afzag van het wegenvignet werd gekozen voor een kilometerheffing. De vorige Nederlandse regering zou immers tegen 2012 een heffing invoeren voor alle wegvervoer.

De nieuwe Nederlandse regering laat dat plan nu varen. Peeters betreurt dat, maar zegt dat dit niet belet dat Vlaanderen wil doorgaan om tegen 2013 een kilometerheffing voor vrachtwagens in te voeren. Vlaanderen wil dat samen met Brussel en Wallonië doen. Volgende week overlegt Peeters hierover met zijn Waalse en Brusselse collega's.

In plaats van de kilometerheffing voor auto's en vrachtwagens wil het Nederlandse kabinet de accijnzen op brandstoffen verhogen. Peeters heeft er Rutte op gewezen dat dit ervoor kan zorgen dat veel Nederlanders dan over de grens zullen tanken. 'De Nederlandse minister-president is zich daar bewust van en zegt dat hij met de buurlanden zal overleggen voor er hierover besluitvorming plaatsvindt', zei Peeters achteraf.

Met de Nederlandse regering is afgesproken om alle mobiliteitsdossiers waarin Vlaanderen en Nederland betrokken zijn (wegen, binnenvaart, Ijzeren Rijn) eens op een rijtje te zetten.
Gelukkig zijn er nog regeringen die wél de stap aandurven naar een eerlijk systeem van belasten van autogebruik. Wie iets gebruikt, die betaalt ervoor. Een heel liberaal idee, dat veel meer recht doet aan het individu dan het eigenlijk heel socialistische huidige systeem waarin iedereen meebetaalt aan de weg, of hij nou 10 of 10.000 kilometer per jaar rijdt. Als de VVD zo liberaal was als ze altijd claimt te zijn, dan zou ze een groot voorstander zijn geweest van kilometerheffing.

Intussen kunnen de Vlamingen eens flink lachen om de Nederlanders die te conservatief zijn om dit heilige huisje omver te werpen.
pi_88613642
Tot het systeem werkt vind ik het te vroeg om over een eerlijk systeem te spreken.
pi_88614044
Het lijkt me eerder dat de "Vlamingen" (ofwel de Noord-Belgen) nog heel zuur op hun neus gaan kijken omwille van dit soort kutgeintjes die enkel maar geld kosten en niets opleveren.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_88614140
Als Vlaanderen Nederland zo graag wilt nadoen, laat ze dan maar wat doen aan de Belgische wegen.
  donderdag 11 november 2010 @ 22:07:00 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88614303
Km heffing prima, maar dan moet het autogebruik niet duurder worden. En dan wil ik de BPM afgeschaft hebben.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_88614556
Alsof wij niet al kilometerheffing hebben...
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 11 november 2010 @ 22:14:51 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_88614700
Eerlijkheid kent geen grenzen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 11 november 2010 @ 22:31:38 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88615444
Wmb KM met de volgende amendemenenten Geen accijnze meer over benzine, geen wegenbelasting, geen BPM. Dan mag er wmb 5 cent per KM gevraagd worden. Uitgezonderd economisch verkeer.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 11 november 2010 @ 22:42:20 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_88615898
Het is nou toch wel duidelijk dat een project als kilometerheffing uitloopt op een grote geldverslindende farce. Afzien van de kilometerheffing is het beste dat ons de afgelopen jaren is overkomen.
pi_88615976
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:03 schreef superdrufus het volgende:
Als Vlaanderen Nederland zo graag wilt nadoen, laat ze dan maar wat doen aan de Belgische wegen.
Nou, door die heffing zullen ze ook meer aan de wegen kunnen doen. Het probleem in België is dat het, veel meer dan Nederland, een echt transitland is. De autowegen worden kapotgereden door vrachtwagens uit alle buurlanden (en verder). Die bedrijven betalen niet mee aan de wegen. Met een heffing zou dat wel zo zijn.
  donderdag 11 november 2010 @ 22:50:04 #11
264472 Leucopterus
Libertarian extraordinaire
pi_88616217
quote:
Wie iets gebruikt, die betaalt ervoor. Een heel liberaal idee, dat veel meer recht doet aan het individu dan het eigenlijk heel socialistische huidige systeem waarin iedereen meebetaalt aan de weg, of hij nou 10 of 10.000 kilometer per jaar rijdt. Als de VVD zo liberaal was als ze altijd claimt te zijn, dan zou ze een groot voorstander zijn geweest van kilometerheffing.
Haha. Als iedereen nu zo dacht over alles... /Socialist modus

Verder: kilometerheffing is diefstal. Laat ik nog een stapje verder gaan: belasting is diefstal. ^O^
Government cannot give anything to anybody that it doesn't first take from somebody else. Whenever somebody receives something without working for it, somebody else has to work for it without receiving. - Dr. Adrian Rogers
pi_88616664
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:50 schreef Leucopterus het volgende:

[..]

Verder: kilometerheffing is diefstal. Laat ik nog een stapje verder gaan: belasting is diefstal. ^O^
Laat ik nóg een stapje verder gaan: De bescherming die alle burgers genieten dankzij de politie stelen ze!
“An interesting thing is a good thing.”
  donderdag 11 november 2010 @ 23:05:48 #13
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_88616769
Nu is de baan vrij voor Nederland... Alles wat ze in het buitenland doen om geld uit burgers te kloppen nemen wij hier klakloos over.
pi_88616770
Jammer dat we het hier niet invoeren. Ik vind het oneerlijk dat ik, die 9 van de 10 keer gewoon de fiets pakt, even veel aan wegenbelasting moet betalen als iemand die altijd de auto pakt..
pi_88616845
Kilometerheffing prima (mits een fatsoenlijk systeem dat niet bizar hoge uitvoeringskosten heeft), helaas wil de politiek het vaak optuigen met congestiebeprijzing, milieubeprijzing en andere sturingselementen, en dat is een slechte zaak want dat maakt het draagvlak van het systeem kapot en bovendien is het in het kader van het terugdringen van congestie volstrekt ineffectief.
  donderdag 11 november 2010 @ 23:13:08 #16
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_88617056
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:05 schreef Holograph het volgende:
Jammer dat we het hier niet invoeren. Ik vind het oneerlijk dat ik, die 9 van de 10 keer gewoon de fiets pakt, even veel aan wegenbelasting moet betalen als iemand die altijd de auto pakt..
Wegenbelasting is maar één deel. 70% van de brandstofprijs is gewoon belasting, dus je bespaart gewoon door te fietsen.
pi_88617139
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:05 schreef betyar het volgende:
Nu is de baan vrij voor Nederland... Alles wat ze in het buitenland doen om geld uit burgers te kloppen nemen wij hier klakloos over.
Hey dat geld word goed besteed hoor! Aan WW'ers en WA'jongers die niet mogen werken. Aan symboolpolitiek met tot betrekking integratie en immigratie. Aan het laaghouden van de pensioenleeftijden en het in stand houden van de omgekeerde denivellering die in de volksmond hypotheekrenteaftrek genoemd word.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_88617212
Ik ben het helemaal eens met deze gast:
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2010 12:13 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Ook iets waar ik VVD niet begrijp. 'De vervuiler betaalt' zei Rutte gisteren nog. En 'vandalen betalen' in hun verkiezingsprogramma. Kan ik prima inkomen.

Maar als we het dan over auto rijden gaan hebben, ben ik van mening dat het bezit van een auto niet gestraft moet worden met BPM en wegenbelasting, maar het gebruik er van.
Kilometerheffing dus (hoewel ik de manier waarop ze het wilden invoeren uitermate crap vind, dat even terzijde). En dan is de VVD ook opeens tegen.

In mijn ogen is kilometerheffing best een goed middel om files te bestrijden MITS gepaard met afschaffen BPM en wegenbelasting. Het loont dan om
-dichter bij je werk te gaan wonen
-buiten de spits te rijden
-minder onnodig te rijden
Wil ik nog even aan toevoegen, dat accijnzen op benzine op termijn geen houdbaar middel is om mobiliteit te sturen (voor zover dat nu überhaupt al het geval is).
Er zijn nu al aardig wat elektrische auto's te koop, hybride auto's, kleine zuinige auto's...
Als er dan geen vorm van kilometerheffing komt in de toekomst, staan we in 2030 in een file van elektrische auto's.

Fijn dat de Belgen het alvast invoeren, kunnen wij over een paar jaar bij ze afkijken wat er wel goed gaat en wat er niet goed gaat. Hadden we bij die OV chipkaart trouwens ook best kunnen doen :')
pi_88617345
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:13 schreef BasEnAad het volgende:
Wegenbelasting is maar één deel. 70% van de brandstofprijs is gewoon belasting, dus je bespaart gewoon door te fietsen.
De belastingcomponenten in de EU voor benzine en dieselauto's. De verschillen worden gemaakt door belastingen op registratie en aankoop van auto's:

Kunert, U., Kuhfeld, H. (2007). ‘The diverse structures of passenger car taxation in Europe and the EU Commissions proposal for reform’, Transport Policy, Volume 14, p. 306 – 316.
pi_88617381
Ik gun het ze van harte.
pi_88617893
Met belasten aan de pomp betaald de vervuiler. Dat is tot daar aan toe. Maar dit is een middel om verkeersstromen te sturen. Dat is zo betuttelend als de pest dus ik snap eigenlijk niet hoe je dit liberaal kunt noemen. Mensen zijn niet meer vrij om te gaan en staan waar ze willen en worden gestraft als zij in de file naar hun werk staan. Ze worden gedwongen om op een bepaalde plek te wonen, op een bepaalde plek te rijden en op een bepaalde plek te werken. Dat past eerder bij het maakbaarheidsideaal.

En dat nog los van de enorme (onliberale) privacyschending dat het is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Picchia op 11-11-2010 23:49:27 ]
  donderdag 11 november 2010 @ 23:39:52 #22
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88618012
Goede zaak!
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_88618216
Het is ook niet zo dat woningen en werk overal gelijkwaardig zijn. In Amsterdam zijn veel bedrijven gecentraliseerd. Misschien is mijn mening een beetje gekleurd, maar dat is een uitermate goede plek voor je bedrijf om activiteiten te ontplooien en voor juristen en financials om carrière te maken. Net zoals dat Rotterdam bepaalde beroepsgroepen aantrekt. Ik vind dat mensen niet van die werkplekken afgehouden moeten worden. Wat je feitelijk doet aangezien daar onvoldoende fatsoenlijke en betaalbare woningen zijn.

Gelukkig is de verbrede A2 nu aardig filevrij. :P
pi_88619194
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:07 schreef phpmystyle het volgende:
Km heffing prima, maar dan moet het autogebruik niet duurder worden. En dan wil ik de BPM afgeschaft hebben.
Dat was ook het hele idee achter het KM-heffing plan van de vorige regering.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:20:14 #25
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_88619598
Kilometerheffing bestaat al, dat noemen we "accijns."

Laat de wegenbelasting verdwijnen en verhoog de accijns. Hoef je geen peperdure satellieten in de lucht te schieten, worden we niet met z'n allen bespioneerd, geen duur kastje in je auto, moeten minder zuinige auto's meer betalen en worden we in de toekomst met 100% schone auto's niet opgelicht door onze regering.
pi_88620084
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:20 schreef Premium_Quality het volgende:
Laat de wegenbelasting verdwijnen en verhoog de accijns. Hoef je geen peperdure satellieten in de lucht te schieten, worden we niet met z'n allen bespioneerd, geen duur kastje in je auto, moeten minder zuinige auto's meer betalen en worden we in de toekomst met 100% schone auto's niet opgelicht door onze regering.
Dat zou natuurlijk een prima optie zijn. Maar de politiek wil tal van sturingselementen hebben, simpelweg omdat er dan nog meer beleid gemaakt kan worden. Het zijn ook telkens die sturingselementen die wereldwijd zoveel weerstand oproepen tegen kilometerbeprijzing (wat dan in feite bestaat uit wegbeprijzing, congestiebeprijzing en milieubeprijzing), daarom is men ook in Nederland al 30 jaar bezig met het produceren van rapporten, het doen van onderzoeken en het bewerken van stakeholders. Maar succesvol is het allemaal niet.

Ik kan er later mijn brood mee verdienen als aanstaand vervoerseconoom, dus vanuit persoonlijk oogpunt heb ik er geen problemen mee, maar vanuit beleidsoogpunt is het waardeloos dat dit debat telkens weer opnieuw gevoerd wordt. Iedere cyclus duurt een jaar of 10, daarna zijn de meeste ambtenaren vervangen en zit er ook weer een vers blik politici, die met frisse zin dezelfde wegen weer gaan bewandelen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bolkesteijn op 12-11-2010 00:40:11 ]
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:48:15 #27
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_88620629
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:20 schreef Premium_Quality het volgende:
Kilometerheffing bestaat al, dat noemen we "accijns."

Laat de wegenbelasting verdwijnen en verhoog de accijns. Hoef je geen peperdure satellieten in de lucht te schieten, worden we niet met z'n allen bespioneerd, geen duur kastje in je auto, moeten minder zuinige auto's meer betalen en worden we in de toekomst met 100% schone auto's niet opgelicht door onze regering.
Alleen kunnen die 100% schone auto's dan stapvoets bewegen, aangezien er dan files ontstaan van Leeuwarden tot Amsterdam.

Maar, dan rij je wel lekker goedkoop :')
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:56:58 #28
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_88620906
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:48 schreef Whiteguy het volgende:

[..]


Alleen kunnen die 100% schone auto's dan stapvoets bewegen, aangezien er dan files ontstaan van Leeuwarden tot Amsterdam.

Maar, dan rij je wel lekker goedkoop :')
Aangezien er weinig alternatieven zijn voor de auto op dit moment denk ik niet dat de files veel groter zouden zijn wanneer auto rijden goedkoper wordt.
pi_88620966
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:56 schreef Premium_Quality het volgende:
Aangezien er weinig alternatieven zijn voor de auto op dit moment denk ik niet dat de files veel groter zouden zijn wanneer auto rijden goedkoper wordt.
Autorijden is inderdaad zeer inelastisch. Veranderingen in prijs leiden nauwelijks tot veranderingen in vraag. Op korte termijn heeft een prijsverhoging van 10 % van autogebruik 1 % afname van het autogebruik tot gevolg, op lange termijn (> 3 jaar) heeft een prijsverhoging van 10 % van autogebruik 3 % afname van het autogebruik tot gevolg.
  vrijdag 12 november 2010 @ 01:20:37 #30
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_88621480
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Autorijden is inderdaad zeer inelastisch. Veranderingen in prijs leiden nauwelijks tot veranderingen in vraag. Op korte termijn heeft een prijsverhoging van 10 % van autogebruik 1 % afname van het autogebruik tot gevolg, op lange termijn (> 3 jaar) heeft een prijsverhoging van 10 % van autogebruik 3 % afname van het autogebruik tot gevolg.
Hoe wil jij dan files op gaan lossen als verkeerseconoom zonder een vorm van kilometerheffing?
pi_88621864
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 01:20 schreef Whiteguy het volgende:
Hoe wil jij dan files op gaan lossen als verkeerseconoom zonder een vorm van kilometerheffing?
Daar is men nog niet over uit. ;) Kilometerheffing werkt in ieder geval niet om congestie op te lossen. Misschien moeten we erg mee leren leven, hoewel dat natuurlijk wel erg onbevredigend is.
pi_88623798
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 01:46 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar is men nog niet over uit. ;) Kilometerheffing werkt in ieder geval niet om congestie op te lossen. Misschien moeten we erg mee leren leven, hoewel dat natuurlijk wel erg onbevredigend is.
KM-heffing gedifferentieerd naar plaats en tijd kan natuurlijk wel degelijk helpen tegen de files. Maar dan moeten de werktijden in Nederland natuurlijk ook flexibeler worden.

Maar een totaaloplossing is inderdaad niet beschikbaar. Streven naar 10% minder verkeer in de spits op de drukste trajecten is misschien wel mogelijk en dan ben je een heel groot deel van je files al kwijt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:50:13 #33
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88625512
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:20 schreef Premium_Quality het volgende:
Kilometerheffing bestaat al, dat noemen we "accijns."

Laat de wegenbelasting verdwijnen en verhoog de accijns. Hoef je geen peperdure satellieten in de lucht te schieten, worden we niet met z'n allen bespioneerd, geen duur kastje in je auto, moeten minder zuinige auto's meer betalen en worden we in de toekomst met 100% schone auto's niet opgelicht door onze regering.
Goede morgen, jij vindt 89% accijns en btw niet genoeg? De tankstations staan nu al op hun tenen door deze prijzen, en verhoging is echt funest.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:54:28 #34
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88625630
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 01:20 schreef Whiteguy het volgende:

[..]


Hoe wil jij dan files op gaan lossen als verkeerseconoom zonder een vorm van kilometerheffing?
Meer asfalt natuurlijk. Als de vraag nu ondanks de hoge kosten al zo hoog is, dan ga je dat waarschijnlijk niet oplossen door de kosten nog meer te verhogen. Dacht je nou echt dat iedereen met de fiets of OV gaat?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_88628299
Kunnen wij mooi zien of het systeem werkt.
pi_88628325
Ik neem aan dat buitenlands vrachtverkeer hier geen last van gaat ondervinden?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 11:24:26 #37
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88628386
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:21 schreef Voorschrift het volgende:
Ik neem aan dat buitenlands vrachtverkeer hier geen last van gaat ondervinden?
Wat denk je zelf?? :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_88628397
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]
...of hij nou 10 of 10.000 kilometer per jaar rijdt.
Mooi. Dus mijn zorgverzekering hoeft vanaf heden nog maar ¤1,- per maand te kosten, omdat ik nooit gebruik maak van de zorg?
pi_88628419
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Wat denk je zelf?? :')
Alsof in België ooit ook maar iets logisch is.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 11:27:17 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88628455
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:25 schreef Voorschrift het volgende:

[..]



Alsof in België ooit ook maar iets logisch is.
Het zou mij niks verbazen als die meer moeten gaan betalen.... :X
Want die moeten een systeem gaan aanschaffen of een prepaid ding kopen wat weer meer kost dan voor de belgische burger.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_88628518
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Het zou mij niks verbazen als die meer moeten gaan betalen.... :X
Want die moeten een systeem gaan aanschaffen of een prepaid ding kopen wat weer meer kost dan voor de belgische burger.
Dat bedoel ik dus, en hebben die lieve Belgische mensjes er al aan gedacht dat veel vrachtverkeer liever een alternatieve route gaat kiezen via Duitsland/Luxemburg wellicht?

Ik vraag me af hoeveel de kosten/baten zijn over het gehele spectrum, en niet alleen voor het Belgische vrachtverkeer. Bovendien moeten die kosten ook nog eens bovenop de verwerkingskosten van de Antwerpse haven worden geplaatst, iets waar Rotterdam dan een voordeel aan heeft.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88628547
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:54 schreef mlg het volgende:

[..]



Meer asfalt natuurlijk. Als de vraag nu ondanks de hoge kosten al zo hoog is, dan ga je dat waarschijnlijk niet oplossen door de kosten nog meer te verhogen. Dacht je nou echt dat iedereen met de fiets of OV gaat?
Meer asfalt is over het algemeen een korte termijn oplossing, ook daar los je de files op lange termijn niet mee op.
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:35:03 #43
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88628708
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:50 schreef mlg het volgende:

[..]



Goede morgen, jij vindt 89% accijns en btw niet genoeg? De tankstations staan nu al op hun tenen door deze prijzen, en verhoging is echt funest.
Ik kan niet voor P_Q spreken, maar ik vind dat inderdaad niet genoeg. Het zal dan wel in overeenstemming moeten gebeuren met de buurlanden en het liefst via de EU. De tankstations zullen er heus niet veel minder op gaan verdienen, zoveel zal de verkoop van brandstoffen niet teruglopen. Ik hoop het eingenlijk wel, want dat zou betekenen dat mensen minder auto gaan rijden (of zuinigere auto's). Dat lijdt dan weer tot minder files.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:40:14 #44
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88628906
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]



Dat bedoel ik dus, en hebben die lieve Belgische mensjes er al aan gedacht dat veel vrachtverkeer liever een alternatieve route gaat kiezen via Duitsland/Luxemburg wellicht?
Waarschijnlijk hebben ze daar wel over na gedacht, stiekem zijn ze daar nog wel blij mee ook.
quote:
Ik vraag me af hoeveel de kosten/baten zijn over het gehele spectrum, en niet alleen voor het Belgische vrachtverkeer. Bovendien moeten die kosten ook nog eens bovenop de verwerkingskosten van de Antwerpse haven worden geplaatst, iets waar Rotterdam dan een voordeel aan heeft.
Als de haven van Antwerpen ergens belang bij heeft is het wel een goede doorstroming. Er zijn dus ook voor de haven plussen en minnen.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_88629061
Prima toch. Mocht het systeem werken, en alle fouten zijn opgespoord en opgelost, dan kunnen wij altijd nog de kunst afkijken.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:56:18 #46
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88629530
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]



Dat bedoel ik dus, en hebben die lieve Belgische mensjes er al aan gedacht dat veel vrachtverkeer liever een alternatieve route gaat kiezen via Duitsland/Luxemburg wellicht?

Ik vraag me af hoeveel de kosten/baten zijn over het gehele spectrum, en niet alleen voor het Belgische vrachtverkeer. Bovendien moeten die kosten ook nog eens bovenop de verwerkingskosten van de Antwerpse haven worden geplaatst, iets waar Rotterdam dan een voordeel aan heeft.
Ze gaan nu ook vaak via luxemburg vanwege de lage benzine- en dieselprijzen. In ieder geval niet gunstig voor de logistieke bedrijven, en gezien hun huidige financiele conditie is dit een zeer slechte zaak.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:56:51 #47
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88629562
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]



Meer asfalt is over het algemeen een korte termijn oplossing, ook daar los je de files op lange termijn niet mee op.
Hoezo, tegen die tijd leg je nog meer asfalt.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_88629590
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:56 schreef mlg het volgende:

[..]



Hoezo, tegen die tijd leg je nog meer asfalt.
Totdat half Nederland vol ligt, goed idee inderdaad.
pi_88629607
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:40 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze daar wel over na gedacht, stiekem zijn ze daar nog wel blij mee ook.
[..]


Als de haven van Antwerpen ergens belang bij heeft is het wel een goede doorstroming. Er zijn dus ook voor de haven plussen en minnen.
Ach als de Belgen hun eigen concurrentiepositie in gevaar willen brengen dan gaan ze hun gang maar, met de tweede Maasvlakte op komst en onze inzet om eerste te blijven komt het ons alleen maar beter uit. ^O^
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:58:18 #50
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88629623
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:40 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze daar wel over na gedacht, stiekem zijn ze daar nog wel blij mee ook.
[..]


Als de haven van Antwerpen ergens belang bij heeft is het wel een goede doorstroming. Er zijn dus ook voor de haven plussen en minnen.
Hoe kunnen ze hier nou blij mee zijn? Wij zijn koploper wat betreft logistiek, en Belgie probeert met ons de concurreren wat hen ook aardig lukt. Belgie gaat haar distributie positie verliezen hieraan.

Uiteraard goede zaak voor Nederland, maar blijft wel beperkt tot de top, waar jij je neem ik aan niet in kunt vinden.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 11:59:02 #51
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88629650
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:40 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze daar wel over na gedacht, stiekem zijn ze daar nog wel blij mee ook.
[..]


Als de haven van Antwerpen ergens belang bij heeft is het wel een goede doorstroming. Er zijn dus ook voor de haven plussen en minnen.
Klopt, maar aangezien Rotterdam flink aan het uitbreiden is kan Antwerpen zoiets niet goed gebruiken denk ik.
Zeker als buitenlandse vervoerders "genaaid" gaan worden of denken dat ze genaaid gaan worden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_88629687
Zolang Rutte maar voet bij stuk houdt en die Belgen laat voor wat ze zijn.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:01:20 #53
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88629745
Ik krijg steeds minder respect voor Belgie. Eerst die asielzoekers die 500 euro per dag krijgen vanwege de wet, wat rond de balkenende norm zit, en nu dit geneuzel weer.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:04:01 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_88629831
Ik betaal al genoeg kilometerheffing bij de pomp.

on-topic:
Als het werkt doen wij het ook.
Als het weer net zo'n geldverbrandenisOKproject wordt als onze OV-chipkaart, dan doen wij het niet en kijken ze een beetje weemoedig aan. Zo dus: :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_88629937
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:04 schreef Hyperdude het volgende:
Ik betaal al genoeg kilometerheffing bij de pomp.

on-topic:
Als het werkt doen wij het ook.
Als het weer net zo'n geldverbrandenisOKproject wordt als onze OV-chipkaart, dan doen wij het niet en kijken ze een beetje weemoedig aan. Zo dus: :')
Als het werkt dan behoren wij het sowieso niet te doen, waarom zouden we moedwillig onze concurrentiepositie naar beneden gooien? Bovendien heeft Duitsland ook al aangegeven geen extra maatregelen te willen nemen m.b.t. kilometers en accijnzen, en we hebben ook nog Hamburg waar je een oog op moet houden.

Laat Nederland die gekte gewoon voorbij gaan, en doen waar we het beste in zijn; handel bedrijven en concurreren.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:10:52 #56
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88630067
Rot Belgen. Hopelijk gaat dat land ten onder.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_88630201
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:10 schreef mlg het volgende:
Rot Belgen. Hopelijk gaat dat land ten onder.
Het probleem is dat ze Europa zetelen, voor je het weet gaan ze in Brussel klagen over de absentie van een consensus binnen de BeNeLux, waardoor je de Europese Commissie op je dak krijgt. "Oneerlijke concurrentiepositie van Nederland binnen EU handelsgrenzen".

Belgen, bah.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:22:36 #58
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88630527
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:58 schreef mlg het volgende:

[..]



Hoe kunnen ze hier nou blij mee zijn? Wij zijn koploper wat betreft logistiek, en Belgie probeert met ons de concurreren wat hen ook aardig lukt. Belgie gaat haar distributie positie verliezen hieraan.

Uiteraard goede zaak voor Nederland, maar blijft wel beperkt tot de top, waar jij je neem ik aan niet in kunt vinden.
Als iets een goede zaak is voor Nederland en het gaat ten koste van België kan dat natuurlijk nog steeds een slechte zaak zijn. Zelf woon ik dichter bij Antwerpen dan Rotterdam. Aan grenzen hecht ik niet zoveel waarde eerlijk gezegd, ik hoop dat wel allemaal de KM-heffing invoeren.

T.S. De top mag ook geld verdienen, geen probleem.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:24:48 #59
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88630604
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:14 schreef Voorschrift het volgende:

[..]



Het probleem is dat ze Europa zetelen, voor je het weet gaan ze in Brussel klagen over de absentie van een consensus binnen de BeNeLux, waardoor je de Europese Commissie op je dak krijgt. "Oneerlijke concurrentiepositie van Nederland binnen EU handelsgrenzen".

Belgen, bah.
Mooi. Een laatste stoholm om aan vast te houden. De Belgen gaan ons in beweging zetten. ;)
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:24:52 #60
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88630607
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:22 schreef TomLievense het volgende:

[..]


Als iets een goede zaak is voor Nederland en het gaat ten koste van België kan dat natuurlijk nog steeds een slechte zaak zijn. Zelf woon ik dichter bij Antwerpen dan Rotterdam. Aan grenzen hecht ik niet zoveel waarde eerlijk gezegd, ik hoop dat wel allemaal de KM-heffing invoeren.

T.S. De top mag ook geld verdienen, geen probleem.
Ik ben voor goede oplossingen, ook al moet ik hiervoor bepaalde liberale principes aan de kant gooien, maar ik ben echt streng tegen deze heffing. Dit gaat toch allemaal veel te ver.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:25:30 #61
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88630629
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:22 schreef TomLievense het volgende:

[..]


Als iets een goede zaak is voor Nederland en het gaat ten koste van België kan dat natuurlijk nog steeds een slechte zaak zijn. Zelf woon ik dichter bij Antwerpen dan Rotterdam. Aan grenzen hecht ik niet zoveel waarde eerlijk gezegd, ik hoop dat wel allemaal de KM-heffing invoeren.

T.S. (ik bedoel: P.S.) De top mag ook geld verdienen, geen probleem.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_88630654
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:24 schreef TomLievense het volgende:

[..]


Mooi. Een laatste stoholm om aan vast te houden. De Belgen gaan ons in beweging zetten. ;)
Nee, want een land dat niet eens een regering op de been kan krijgen gaat wel bepalen hoe het beleid over de grenzen er uit moet gaan zien.

Wat een lachertje dat land, en ook de Europese Commissie die die nonsense serieus neemt.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:27:16 #63
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88630680
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:24 schreef mlg het volgende:

[..]



Ik ben voor goede oplossingen, ook al moet ik hiervoor bepaalde liberale principes aan de kant gooien, maar ik ben echt streng tegen deze heffing. Dit gaat toch allemaal veel te ver.
Dan bedoel je vooral spionaga kastjes of de hoge kosten van het invoeren?
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 12:28:22 #64
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88630715
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]



Nee, want een land dat niet eens een regering op de been kan krijgen gaat wel bepalen hoe het beleid over de grenzen er uit moet gaan zien.

Wat een lachertje dat land, en ook de Europese Commissie die die nonsense serieus neemt.
Alsof België bepaald hoe de Europese commissie werkt. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:28:46 #65
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88630734
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]



Nee, want een land dat niet eens een regering op de been kan krijgen gaat wel bepalen hoe het beleid over de grenzen er uit moet gaan zien.

Wat een lachertje dat land, en ook de Europese Commissie die die nonsense serieus neemt.
Ik denk niet dat ze dat serieus zullen nemen, al is het maar omdat het een fictieve issue is die door jou is verzonnen.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_88630744
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:28 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Alsof België bepaald hoe de Europese commissie werkt. :')
Nee, ze kunnen eenzijdig een beleid opzetten die niet stroopt met de buurlanden en dan gaan klagen over de concurrentieposities van de BeNeLux, zo werkt Europa dan weer wel.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:57:36 #67
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_88631633
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:50 schreef mlg het volgende:

Goede morgen, jij vindt 89% accijns en btw niet genoeg? De tankstations staan nu al op hun tenen door deze prijzen, en verhoging is echt funest.
Of heb je liever in feite hetzelfde, maar dan met een megalomaan spionageproject eromheen?

Wat ik vooral zeg is dat voor het argument "degene die het meeste rijden, het meeste betalen" je geen kilometerheffing nodig hebt.

Verder zorgt het duur houden van de benzineprijs zorgt er ook voor dat autobedrijven zuinige motoren gaan maken. Hopelijk versnelt het de overstap op schone auto's. Amerikaanse autobedrijven hebben jarenlang benzineslurpers gemaakt, terwijl de rest van de wereld daar niet op zat te wachten, omdat in de VS de benzineprijs veel lager is.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:09:26 #68
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88631939
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:57 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Of heb je liever in feite hetzelfde, maar dan met een megalomaan spionageproject eromheen?

Wat ik vooral zeg is dat voor het argument "degene die het meeste rijden, het meeste betalen" je geen kilometerheffing nodig hebt.

Verder zorgt het duur houden van de benzineprijs zorgt er ook voor dat autobedrijven zuinige motoren gaan maken. Hopelijk versnelt het de overstap op schone auto's. Amerikaanse autobedrijven hebben jarenlang benzineslurpers gemaakt, terwijl de rest van de wereld daar niet op zat te wachten, omdat in de VS de benzineprijs veel lager is.
Het punt wat ik probeer te maken is, dat de accijnzen niet omhoog kunnen. Momenteel is het zo opgebouwd: 70% accijns, 19% belasting, 3% winst tankstation, 1% winst oliemaatschappij, 7% productiekosten. Uiteindelijk is het, het tankstation wat minder winst maakt, en een gemiddelde pompeigenaar mag al blij zijn met een inkomen van 1400 per maand. Meestal hebben pompeigenaren meerdere stations, maar voor heel veel geldt dat ook niet en die zullen verdwijnen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:11:01 #69
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_88631979
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:09 schreef mlg het volgende:

Het punt wat ik probeer te maken is, dat de accijnzen niet omhoog kunnen. Momenteel is het zo opgebouwd: 70% accijns, 19% belasting, 3% winst tankstation, 1% winst oliemaatschappij, 7% productiekosten. Uiteindelijk is het, het tankstation wat minder winst maakt, en een gemiddelde pompeigenaar mag al blij zijn met een inkomen van 1400 per maand. Meestal hebben pompeigenaren meerdere stations, maar voor heel veel geldt dat ook niet en die zullen verdwijnen.
Benzineaccijns is niet procentueel, de prijs zou gewoon omhoog kunnen gaan.
pi_88632050
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Gelukkig zijn er nog regeringen die wél de stap aandurven naar een eerlijk systeem van belasten van autogebruik. Wie iets gebruikt, die betaalt ervoor. Een heel liberaal idee, dat veel meer recht doet aan het individu dan het eigenlijk heel socialistische huidige systeem waarin iedereen meebetaalt aan de weg, of hij nou 10 of 10.000 kilometer per jaar rijdt. Als de VVD zo liberaal was als ze altijd claimt te zijn, dan zou ze een groot voorstander zijn geweest van kilometerheffing.

Intussen kunnen de Vlamingen eens flink lachen om de Nederlanders die te conservatief zijn om dit heilige huisje omver te werpen.
Als een regering naar de begrippen 'vooruitgang' en 'niet meer van deze tijd' e.d. grijpt moet je wakker schrikken en goed opletten.
In dit geval kan je immers iets veel lucratieveres inbrengen : boetes naar inkomen, maar dat durven regeringen niet, die maken liever de drinkwaterbelasting 2 x zo hoog bijv.
Ook is er zoiets als inkoopcombinaties, bedrijven snappen het wel, collectief is goedkoper.
Dus ieder voor zich en G-d voor ons allen, maakt alles duurder alleen zal ook dit weer een i told u so worden want de mensen snappen het pas als het al lang te laat is.
Deze soort 'regelingen' leiden naar een verder : armen armer, rijken rijker.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:13:24 #71
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88632060
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:11 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Benzineaccijns is niet procentueel, de prijs zou gewoon omhoog kunnen gaan.
Dat begrijp ik, maar in de grens streken gaat dat dus problemen opleveren, want dat is nu al het geval. Bovendien gaan de gematigde rijders ook onder de hogere prijzen lijden, en dat lijkt mij met deze schandalige prijzen niet reeel.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 13:24:03 #72
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88632400
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:13 schreef mlg het volgende:

[..]



Dat begrijp ik, maar in de grens streken gaat dat dus problemen opleveren, want dat is nu al het geval. Bovendien gaan de gematigde rijders ook onder de hogere prijzen lijden, en dat lijkt mij met deze schandalige prijzen niet reeel.
Maar die maken minder gebruik van de auto, dus die kosten kan diegene uitsmeren over langere tijd. ;)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:26:23 #73
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88632490
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Maar die maken minder gebruik van de auto, dus die kosten kan diegene uitsmeren over langere tijd. ;)
Het is gewoon een ordinaire lastenverzwaring, daar komt het op neer. Het is makkelijk zeggen om minder te rijden, maar bedrijven kunnen daar niet onderuit.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_88632722
Ik ga ervan uit dat Rutte haarfijn de nadelen van dit systeem aan zijn Belgische collega's weet uit te leggen en dat het uiteindelijk niet doorgaat.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:38:02 #75
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_88632866
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:26 schreef mlg het volgende:

[..]



Het is gewoon een ordinaire lastenverzwaring, daar komt het op neer. Het is makkelijk zeggen om minder te rijden, maar bedrijven kunnen daar niet onderuit.
Het is ook nog eens een grote inbreuk op de privacy van de burger.
Maar de belangrijkste reden is het garanderen van belastinginkomsten in de toekomst, wanneer auto's zuiniger of op alternatieve brandstoffen gaan rijden. Er komt dan steeds minder accijns binnen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:54:33 #76
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88633451
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:26 schreef mlg het volgende:

[..]



Het is gewoon een ordinaire lastenverzwaring, daar komt het op neer. Het is makkelijk zeggen om minder te rijden, maar bedrijven kunnen daar niet onderuit.
De bedoeling van Eurlings was het invoeren van de kilometerheffing zonder dat de kosten voor de automobilist toenemen. Iets waar ik tegenstander van bent, ik hou namelijk van het principe de vervuiler betaald. Liever heb ik dat de kilometerheffing gecompenseerd wordt door een verlaging van de loonbelasting of iets dergelijk.

Bedrijven kunnen hun weggebruik ook verminderen door meer gebruikt te maken van alternatieven zoals bijvoorbeeld binnenvaart en spoor.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_88635790
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 13:54 schreef TomLievense het volgende:
De bedoeling van Eurlings was het invoeren van de kilometerheffing zonder dat de kosten voor de automobilist toenemen. Iets waar ik tegenstander van bent, ik hou namelijk van het principe de vervuiler betaald. Liever heb ik dat de kilometerheffing gecompenseerd wordt door een verlaging van de loonbelasting of iets dergelijk.
Even ter info. :) Link (2005) concludeert in haar onderzoek 'Transport accounts - methodological concepts and empirical results', dat de maatschappelijke kosten van wegtransport (vracht en personentransport) 8,3 Euro miljard per jaar bedragen, de maatschappelijke omzet die voort komt uit wegtransport (voornamelijk belastingen), 10,3 miljard Euro per jaar bedragen. De gebruiker betaald dus al 2 miljard Euro per jaar meer dan aan wat zij vervuild in Nederland. Als je dus het principe wil hanteren dat de gebruiker betaald moeten de belastingen op wegtransport omlaag.

Link, H. (2005). 'Transport accounts - methodological concepts and empirical results', Journal of Transport Geography, Volume 13, p 41 - 57.

quote:
Bedrijven kunnen hun weggebruik ook verminderen door meer gebruikt te maken van alternatieven zoals bijvoorbeeld binnenvaart en spoor.
Dat kunnen ze niet. De mix tussen transport methoden is al vrij optimaal, als het vervoer van bulkgoederen gaat al via de binnenvaart. Het vervoer van het veelal waardevollere stukgoed kan niet via de binnenvaart omdat dat lang niet alle locaties kan bereiken en omdat snelheid vaak geboden is. Vervoer via binnenvaart is simpelweg te traag in die gevallen om geschikt te zijn voor de logistieke keten van deze bedrijven.
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:12:03 #78
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_88636251
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:57 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Of heb je liever in feite hetzelfde, maar dan met een megalomaan spionageproject eromheen?

Wat ik vooral zeg is dat voor het argument "degene die het meeste rijden, het meeste betalen" je geen kilometerheffing nodig hebt.

Verder zorgt het duur houden van de benzineprijs zorgt er ook voor dat autobedrijven zuinige motoren gaan maken. Hopelijk versnelt het de overstap op schone auto's. Amerikaanse autobedrijven hebben jarenlang benzineslurpers gemaakt, terwijl de rest van de wereld daar niet op zat te wachten, omdat in de VS de benzineprijs veel lager is.
Je spreekt jezelf al tegen in je eigen post. Er bestaan verschillen tussen auto's in het verbruik. Iemand met een hele zuinige auto (laten we als voorbeeld een elektrische auto nemen) betaalt 0 euro aan de pomp ondanks dat deze 100 000 kilometer per jaar kan rijden. En dus geen accijns.

Iemand die een normale auto rijdt die 1:10 haalt, betaalt de helft aan accijns van iemand die een zwaardere auto heeft die 1:5 haalt, bij een zelfde aantal kilometers. De gene die het meeste verbruikt betaalt dan dus het meeste per kilometer, maar de uitspraak 'de gene die het meeste rijden betalen het meest' slaat nergens op.

Nogmaals: als er geen vorm van kilometerheffing komt, staan we in mijn ogen in 2030 in files die twee keer zo lang zijn dan nu, maar dan zijn dat files van elektrische auto's.
pi_88641321
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]



Dat bedoel ik dus, en hebben die lieve Belgische mensjes er al aan gedacht dat veel vrachtverkeer liever een alternatieve route gaat kiezen via Duitsland/Luxemburg wellicht?
In Duitsland moeten ze volgens mij al jaren betalen hiervoor. Daarnaast moet de heffing al heel hoog zijn wil serieus omrijden uit kunnen.
quote:
Ik vraag me af hoeveel de kosten/baten zijn over het gehele spectrum, en niet alleen voor het Belgische vrachtverkeer. Bovendien moeten die kosten ook nog eens bovenop de verwerkingskosten van de Antwerpse haven worden geplaatst, iets waar Rotterdam dan een voordeel aan heeft.
Een KM of 200 aan voordeel voor een vrachtwagen inderdaad. Dat zal niet beslissend zijn in deze concurrentiestrijd.
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:56 schreef mlg het volgende:

[..]



Hoezo, tegen die tijd leg je nog meer asfalt.
op een gegeven moment liggen de knelpunten niet meer op de snelwegen (nu al vaak) maar binnen de bebouwde kom. En asfalt waar je woningen of bedrijven voor moet slopen is nogal complex en prijzig ;).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:53:40 #80
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_88641953
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:22 schreef du_ke het volgende:
op een gegeven moment liggen de knelpunten niet meer op de snelwegen (nu al vaak) maar binnen de bebouwde kom. En asfalt waar je woningen of bedrijven voor moet slopen is nogal complex en prijzig ;).
Nog een reden voor de vele files in mijn ogen: elk dorp met 3 inwoners en een paardenkop heeft tegenwoordig zijn eigen bedrijventerrein inclusief op en afrit aan de snelweg. Elke twee kilometer heb je wel weer in en uitvoegend verkeer. Is ook niet lekker voor de doorstroming.

Als je in Duitsland je afslag mist moet je meteen 30km omrijden, maar daar staat dan weer veel minder file.
pi_88643459
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Autorijden is inderdaad zeer inelastisch. Veranderingen in prijs leiden nauwelijks tot veranderingen in vraag. Op korte termijn heeft een prijsverhoging van 10 % van autogebruik 1 % afname van het autogebruik tot gevolg, op lange termijn (> 3 jaar) heeft een prijsverhoging van 10 % van autogebruik 3 % afname van het autogebruik tot gevolg.
En zo zit het (volgens mij) dus ook met accijnzen op tabak en alcohol. Inmiddels zijn het gewoon zondebokken geworden, al dan niet terecht. Wat alcohol en tabak betreft valt er veel te zeggen voor regulering, maar gezien de inelasticiteit van de belasteproducten kan weldegelijk van een (ineffectieve) melkkoe gesproken worden. Wat me persoonlijk erg stoort zijn de geluiden die je vooral de laatste jaren veel hoort; telkens als er een onderzoekje is gedaan waaruit weer 'ns blijkt dat roken en drinken schadelijk en duur is, komen verzekeraars en artsen om de hoek kijken die stellen dat je alle kosten uit eigen zak moet betalen. Maar hallo, daar zijn die accijnzen toch voor? En inmiddels heb ik het vermoeden dat ze meer opleveren dan kosten. Het is in dat licht overigens ironisch om te zien hoe de overheid de vrije markt imiteert; ik betaal immers ook een hogere overlijdensrisicoverzekering als roker. Dat is terecht, maar waarom wordt je van alle kanten gepakt en hoe verhoudt dat zich in economische zin?

De VVD was volgens mij tegen de km-heffing omdat nu juist werkende forenzen en transportbedrijven genaaid worden; die zijn immers min of meer gebonden aan de spitstijden
Wel vind ik dat het nieuwe kabinet dit ambitieuzer had kunnen aanpakken. Het oude voorstel had veranderd kunnen worden in een passender alternatief dat de goede elementen van het voorstel behield en de slechte (bot gezegd: betaald filerijden) eruitkieperde.
pi_88643594
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 08:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

KM-heffing gedifferentieerd naar plaats en tijd kan natuurlijk wel degelijk helpen tegen de files. Maar dan moeten de werktijden in Nederland natuurlijk ook flexibeler worden.

Maar een totaaloplossing is inderdaad niet beschikbaar. Streven naar 10% minder verkeer in de spits op de drukste trajecten is misschien wel mogelijk en dan ben je een heel groot deel van je files al kwijt.
Streven is altijd mogelijk, maar hoe haalbaar is het nu werkelijk? Uiteraard kan alles, indien we iedereen in ploegendiensten gaan laten werken. Maar wil iedereen dat wel? Ik ben dolblij dat ik (en dat is uitzonderlijk) in de logistiek werk en desondanks dagdiensten draai. Ik doe overigens mijn duit in het zakje door te carpoolen :).

Het zou zeer impopulair zijn, maar indien je dan toch wilt bezuinigen én je wilt mensen stimuleren minder te rijden, dan is het een goed idee om 'ns wat te doen aan de wettelijk verplichte reiskostenvergoeding. Ik werk in Brabant en een groot deel van de werknemers woont in Rotterdam e.o., vaak in goedkope huisjes. De reiskosten worden vergoed. Gevolg is natuurlijk dat er geen enkele prikkel is om dichterbij te gaan wonen. Ik durf te wedden dat dat bij veel bedrijven zo gaat. Nogmaals het zou zeer veel weerstand oproepen (de vakbonden zullen moord en brand schreeuwen) maar zo kan het ook. :) Liever dat, want dan heb je nog een vrije keus om te verhuizen, bovendien ontlast je het bedrijfsleven.
pi_88664478
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:58 schreef sneakypete het volgende:
Het zou zeer impopulair zijn, maar indien je dan toch wilt bezuinigen én je wilt mensen stimuleren minder te rijden, dan is het een goed idee om 'ns wat te doen aan de wettelijk verplichte reiskostenvergoeding.
Volgens mij is er helemaal geen wet die vergoeding van reiskosten verplicht stelt. Bij de meeste mensen is dat in de cao geregeld. Die dan wel wel algemeen verbindend wordt verklaard, maar waarover tussen werknemers en werkgevers wordt onderhandeld.

En een deel wordt gewoon uitonderhandeld in de sollicitatieprocedure. "Ik wil best hier komen werken, maar gezien mijn reistijd wil ik wel meer verdienen."
pi_88668580
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:58 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Streven is altijd mogelijk, maar hoe haalbaar is het nu werkelijk? Uiteraard kan alles, indien we iedereen in ploegendiensten gaan laten werken. Maar wil iedereen dat wel? Ik ben dolblij dat ik (en dat is uitzonderlijk) in de logistiek werk en desondanks dagdiensten draai. Ik doe overigens mijn duit in het zakje door te carpoolen :).
10% minder in de spits moet mogelijk zijn. Onder andere door flexibeler werktijden (daarin valt echt nog wel wat te winnen en dan hoeft het echt niet over ploegendiensten te gaan, thuiswerken, uurtje later beginnen en langer doorwerken helpen al een stuk) en verder kan een financiele stimulans wel degelijk helpen.
Ik fiets dus ik heb ook geen file verantwoordelijkheid momenteel :+
quote:
Het zou zeer impopulair zijn, maar indien je dan toch wilt bezuinigen én je wilt mensen stimuleren minder te rijden, dan is het een goed idee om 'ns wat te doen aan de wettelijk verplichte reiskostenvergoeding. Ik werk in Brabant en een groot deel van de werknemers woont in Rotterdam e.o., vaak in goedkope huisjes. De reiskosten worden vergoed. Gevolg is natuurlijk dat er geen enkele prikkel is om dichterbij te gaan wonen. Ik durf te wedden dat dat bij veel bedrijven zo gaat. Nogmaals het zou zeer veel weerstand oproepen (de vakbonden zullen moord en brand schreeuwen) maar zo kan het ook. :) Liever dat, want dan heb je nog een vrije keus om te verhuizen, bovendien ontlast je het bedrijfsleven.
Ik ben zeker voor het afschaffen van de belastingvrije reiskostenvergoeding. Mensen stimuleren om maar elke dag in de file te gaan staan is absurd. Het is prima wanneer bedrijven een vergoeding willen geven voor de reiskosten maar dan betaal je ook maar gewoon belasting daarover, dan kost het de werkgever ook geen extra geld. Wist trouwens niet dat die verplicht was? Volgens mij doet mijn werkgever er niet aan op een belastingtrucje waar je aan mee kan doen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 13 november 2010 @ 13:14:16 #85
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_88669001
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:12 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf al tegen in je eigen post. Er bestaan verschillen tussen auto's in het verbruik. Iemand met een hele zuinige auto (laten we als voorbeeld een elektrische auto nemen) betaalt 0 euro aan de pomp ondanks dat deze 100 000 kilometer per jaar kan rijden. En dus geen accijns.

Iemand die een normale auto rijdt die 1:10 haalt, betaalt de helft aan accijns van iemand die een zwaardere auto heeft die 1:5 haalt, bij een zelfde aantal kilometers. De gene die het meeste verbruikt betaalt dan dus het meeste per kilometer, maar de uitspraak 'de gene die het meeste rijden betalen het meest' slaat nergens op.

Nogmaals: als er geen vorm van kilometerheffing komt, staan we in mijn ogen in 2030 in files die twee keer zo lang zijn dan nu, maar dan zijn dat files van elektrische auto's.
Ik spreek mijzelf helemaal niet tegen, want dit zei ik eronder:

quote:
Verder zorgt het duur houden van de benzineprijs zorgt er ook voor dat autobedrijven zuinige motoren gaan maken.
Het is toch juist goed dat je wanneer er een incentive is om zuinige auto's te maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Premium_Quality op 13-11-2010 13:34:43 ]
pi_88684363
Files oplossen, 2 manieren:
1. Alle kantoorambtenaren met het OV, goede vrijdag staan er nooit files...
2. Alles wat thuis kan werken ook daadwerkelijk thuis laten werken, maar belast het bedrijf en niet de werknemer.. Probleem dat veel mensen niet thuis werken komt door de lagere managers die te dom zijn om iemand thuis te durven laten werken.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 13 november 2010 @ 22:44:28 #87
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88684562
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:40 schreef kloothommel300 het volgende:
Houd je kankerbek
kankernepbelg
Fatsoen?
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_88721898
flex tijden leuk
kantoor werk thuis oke

maar helaas mensen die hand arbijd hebben zoals een automonteur.
krijgen geen flex tijden en kunnen ook dit werk niet thuis doen.
deze groep mensen zijn dan ook gewoon de lul en kunnen in de file staan en extra belast worden via rekening rijden .
Deze mensen die ongeveer maar 22 tot 24.000euro max verdienen per jaar bruto zijn gewoon de lul
  donderdag 18 november 2010 @ 23:55:36 #89
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_88886258
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]



Nee, want een land dat niet eens een regering op de been kan krijgen gaat wel bepalen hoe het beleid over de grenzen er uit moet gaan zien.

Wat een lachertje dat land, en ook de Europese Commissie die die nonsense serieus neemt.
en dus moet een onwetende lamlul uit een ander land daar het beleid gaan uitstippelen bedoel je?
trouwens weet je niet eens waarover je spreekt; dit is een voorstel van de Vlaamse REGERING die daar de bevoegdheden voor heeft.
Als deze maatregelen nog maar 1 onwetende arrogante en irritante NL zoals jij buiten haar landsgrenzen houdt , is de regel naar mi al geslaagd
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_88891257
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:19 schreef suijkerbuijk het volgende:
flex tijden leuk
kantoor werk thuis oke

maar helaas mensen die hand arbijd hebben zoals een automonteur.
krijgen geen flex tijden en kunnen ook dit werk niet thuis doen.
deze groep mensen zijn dan ook gewoon de lul en kunnen in de file staan en extra belast worden via rekening rijden .
Deze mensen die ongeveer maar 22 tot 24.000euro max verdienen per jaar bruto zijn gewoon de lul
en waarom moet een garage open zijn van 8 tot 6? en niet van 10 tot 8 bijvoorbeeld?
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet.
Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.
pi_88891737
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 08:47 schreef theeuwke het volgende:

[..]



en waarom moet een garage open zijn van 8 tot 6? en niet van 10 tot 8 bijvoorbeeld?
De overheid is nogal ruim in het begrip spitstijd.. probleem (als er al een is) wordt hiermee echt niet opgelost.

Ik heb gekeken of ik aan zo'n project spitsmijden mee kon doen, zou ik s'ochtends dan de spitsmijden dan zou ik er s'middags voor bestraft worden. Men wil gewoon niet dat er een alternatief is dat ook echt werkt.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_88999025
Mijn advies: Stop met links zijn.

Wij zijn zo'n klein landje , en we halen ons zulke toestanden op de hals, onder het 'mom van eerlijkheid' vertaald dit naar simpele 'geldklopperij', men heeft geld nodig? Stop dan met linkse hobbies, en je houdt geld zat over.
pi_91567267
quote:
Wegenvignet voor auto's, kilometerheffing voor vrachtwagens
19 januari 2011 15:37

België voert vanaf 2013 een wegenvignet in voor personenwagens en een kilometerheffing voor vrachtwagens. Daar zijn de drie gewesten het over eens geworden.

Voor het zware wegverkeer zal het systeem van het eurovignet vervangen worden door een belasting per kilometer. Lichte wagens zullen via een elektronisch vignet onderworpen worden aan een belasting op de reisduur.

De Gewesten delen de recettes volgens een verdeelsleutel: Brussel krijgt tien procent, Wallonië 38 procent en Vlaanderen 52 procent.

Het Brusselse Gewest heeft al ingestemd met het akkoord. De Waalse regering zet donderdag de stap en Vlaanderen zou de overeenkomst vrijdag bezegelen, zo meldt Waals minister van Begroting en Financiën André Antoine (cdH).
Het gaat de goede kant op.
  woensdag 19 januari 2011 @ 18:41:26 #94
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_91572881
inderdaad goed nieuws
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_91574730
De burger nog meer uitmelken goed nieuws vinden, weird..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:47:00 #96
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_91580922
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:31 schreef phpmystyle het volgende:
Wmb KM met de volgende amendemenenten Geen accijnze meer over benzine, geen wegenbelasting, geen BPM. Dan mag er wmb 5 cent per KM gevraagd worden. Uitgezonderd economisch verkeer.
* De accijnzen zijn veel minder hard gestegen dan de lonen de afgelopen 20 jaar, dus feitelijk verminderd.
* Wegenbelasting wordt al in stappen verlaagd.
* BPM wordt niet meer op schone auto's geheven.
* 5 cpm is veel te goedkoop en we komen er nooit uit wat onder 'economisch verkeer' valt.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:48:14 #97
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_91590231
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:47 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

* Wegenbelasting wordt al in stappen verlaagd.
Is niet waar.
pi_91598234
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:20 schreef Premium_Quality het volgende:
Kilometerheffing bestaat al, dat noemen we "accijns."

Laat de wegenbelasting verdwijnen en verhoog de accijns. Hoef je geen peperdure satellieten in de lucht te schieten, worden we niet met z'n allen bespioneerd, geen duur kastje in je auto, moeten minder zuinige auto's meer betalen en worden we in de toekomst met 100% schone auto's niet opgelicht door onze regering.
Jij snapt het. Alleen wil de regering ook graag weten waar je rijdt en op welk tijdstip.
Het is belachelijk dat zoiets simpels tot zo iets moeilijks word gemaakt door de regering. Ik vermoed daarom dat er een dubbele agenda heeft en dat die zogenaamde black box ook meer kan dan ze vooralsnog willen toegeven.
Ook moet de BPM van nieuwe auto`s af en dan komen er automatisch schonere auto`s op de weg.
pi_91601984
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:17 schreef kawotski het volgende:
De burger nog meer uitmelken goed nieuws vinden, weird..
De kilometerheffing komt uiteraard in plaats van de bestaande belasting, niet erbovenop.
pi_91602368
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 09:58 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

De kilometerheffing komt uiteraard in plaats van de bestaande belasting, niet erbovenop.
En wie betaalt de kosten van de invoering en de onderhoud van het hele systeem? Het leger ambtenaren dat nodig is om de boel draaiende de houden? De juridische procedures die gevoerd zullen worden door mensen die zich benadeeld voelen door een factuur?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')