abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88613554
quote:
Vlaanderen voert kilometerheffing in zonder Nederland

De Vlaamse regering blijft bij het voornemen om samen met de andere Belgische gewesten een kilometerheffing in te voeren, ook nu blijkt dat de Nederlandse regering niet langer in dat verhaal meestapt.

Dat zei minister-president Kris Peeters (CD&V) na een onderhoud met zijn Nederlandse collega Mark Rutte (VVD) in Den Haag.

De Vlaamse regering is al lang op zoek naar een manier om weggebruikers te laten betalen voor de wegen. Nadat Vlaanderen op aandringen van Nederland afzag van het wegenvignet werd gekozen voor een kilometerheffing. De vorige Nederlandse regering zou immers tegen 2012 een heffing invoeren voor alle wegvervoer.

De nieuwe Nederlandse regering laat dat plan nu varen. Peeters betreurt dat, maar zegt dat dit niet belet dat Vlaanderen wil doorgaan om tegen 2013 een kilometerheffing voor vrachtwagens in te voeren. Vlaanderen wil dat samen met Brussel en Wallonië doen. Volgende week overlegt Peeters hierover met zijn Waalse en Brusselse collega's.

In plaats van de kilometerheffing voor auto's en vrachtwagens wil het Nederlandse kabinet de accijnzen op brandstoffen verhogen. Peeters heeft er Rutte op gewezen dat dit ervoor kan zorgen dat veel Nederlanders dan over de grens zullen tanken. 'De Nederlandse minister-president is zich daar bewust van en zegt dat hij met de buurlanden zal overleggen voor er hierover besluitvorming plaatsvindt', zei Peeters achteraf.

Met de Nederlandse regering is afgesproken om alle mobiliteitsdossiers waarin Vlaanderen en Nederland betrokken zijn (wegen, binnenvaart, Ijzeren Rijn) eens op een rijtje te zetten.
Gelukkig zijn er nog regeringen die wél de stap aandurven naar een eerlijk systeem van belasten van autogebruik. Wie iets gebruikt, die betaalt ervoor. Een heel liberaal idee, dat veel meer recht doet aan het individu dan het eigenlijk heel socialistische huidige systeem waarin iedereen meebetaalt aan de weg, of hij nou 10 of 10.000 kilometer per jaar rijdt. Als de VVD zo liberaal was als ze altijd claimt te zijn, dan zou ze een groot voorstander zijn geweest van kilometerheffing.

Intussen kunnen de Vlamingen eens flink lachen om de Nederlanders die te conservatief zijn om dit heilige huisje omver te werpen.
pi_88613642
Tot het systeem werkt vind ik het te vroeg om over een eerlijk systeem te spreken.
pi_88614044
Het lijkt me eerder dat de "Vlamingen" (ofwel de Noord-Belgen) nog heel zuur op hun neus gaan kijken omwille van dit soort kutgeintjes die enkel maar geld kosten en niets opleveren.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_88614140
Als Vlaanderen Nederland zo graag wilt nadoen, laat ze dan maar wat doen aan de Belgische wegen.
  donderdag 11 november 2010 @ 22:07:00 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88614303
Km heffing prima, maar dan moet het autogebruik niet duurder worden. En dan wil ik de BPM afgeschaft hebben.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_88614556
Alsof wij niet al kilometerheffing hebben...
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 11 november 2010 @ 22:14:51 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_88614700
Eerlijkheid kent geen grenzen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 11 november 2010 @ 22:31:38 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88615444
Wmb KM met de volgende amendemenenten Geen accijnze meer over benzine, geen wegenbelasting, geen BPM. Dan mag er wmb 5 cent per KM gevraagd worden. Uitgezonderd economisch verkeer.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 11 november 2010 @ 22:42:20 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_88615898
Het is nou toch wel duidelijk dat een project als kilometerheffing uitloopt op een grote geldverslindende farce. Afzien van de kilometerheffing is het beste dat ons de afgelopen jaren is overkomen.
pi_88615976
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:03 schreef superdrufus het volgende:
Als Vlaanderen Nederland zo graag wilt nadoen, laat ze dan maar wat doen aan de Belgische wegen.
Nou, door die heffing zullen ze ook meer aan de wegen kunnen doen. Het probleem in België is dat het, veel meer dan Nederland, een echt transitland is. De autowegen worden kapotgereden door vrachtwagens uit alle buurlanden (en verder). Die bedrijven betalen niet mee aan de wegen. Met een heffing zou dat wel zo zijn.
  donderdag 11 november 2010 @ 22:50:04 #11
264472 Leucopterus
Libertarian extraordinaire
pi_88616217
quote:
Wie iets gebruikt, die betaalt ervoor. Een heel liberaal idee, dat veel meer recht doet aan het individu dan het eigenlijk heel socialistische huidige systeem waarin iedereen meebetaalt aan de weg, of hij nou 10 of 10.000 kilometer per jaar rijdt. Als de VVD zo liberaal was als ze altijd claimt te zijn, dan zou ze een groot voorstander zijn geweest van kilometerheffing.
Haha. Als iedereen nu zo dacht over alles... /Socialist modus

Verder: kilometerheffing is diefstal. Laat ik nog een stapje verder gaan: belasting is diefstal. ^O^
Government cannot give anything to anybody that it doesn't first take from somebody else. Whenever somebody receives something without working for it, somebody else has to work for it without receiving. - Dr. Adrian Rogers
pi_88616664
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:50 schreef Leucopterus het volgende:

[..]

Verder: kilometerheffing is diefstal. Laat ik nog een stapje verder gaan: belasting is diefstal. ^O^
Laat ik nóg een stapje verder gaan: De bescherming die alle burgers genieten dankzij de politie stelen ze!
“An interesting thing is a good thing.”
  donderdag 11 november 2010 @ 23:05:48 #13
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_88616769
Nu is de baan vrij voor Nederland... Alles wat ze in het buitenland doen om geld uit burgers te kloppen nemen wij hier klakloos over.
pi_88616770
Jammer dat we het hier niet invoeren. Ik vind het oneerlijk dat ik, die 9 van de 10 keer gewoon de fiets pakt, even veel aan wegenbelasting moet betalen als iemand die altijd de auto pakt..
pi_88616845
Kilometerheffing prima (mits een fatsoenlijk systeem dat niet bizar hoge uitvoeringskosten heeft), helaas wil de politiek het vaak optuigen met congestiebeprijzing, milieubeprijzing en andere sturingselementen, en dat is een slechte zaak want dat maakt het draagvlak van het systeem kapot en bovendien is het in het kader van het terugdringen van congestie volstrekt ineffectief.
  donderdag 11 november 2010 @ 23:13:08 #16
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_88617056
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:05 schreef Holograph het volgende:
Jammer dat we het hier niet invoeren. Ik vind het oneerlijk dat ik, die 9 van de 10 keer gewoon de fiets pakt, even veel aan wegenbelasting moet betalen als iemand die altijd de auto pakt..
Wegenbelasting is maar één deel. 70% van de brandstofprijs is gewoon belasting, dus je bespaart gewoon door te fietsen.
pi_88617139
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:05 schreef betyar het volgende:
Nu is de baan vrij voor Nederland... Alles wat ze in het buitenland doen om geld uit burgers te kloppen nemen wij hier klakloos over.
Hey dat geld word goed besteed hoor! Aan WW'ers en WA'jongers die niet mogen werken. Aan symboolpolitiek met tot betrekking integratie en immigratie. Aan het laaghouden van de pensioenleeftijden en het in stand houden van de omgekeerde denivellering die in de volksmond hypotheekrenteaftrek genoemd word.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_88617212
Ik ben het helemaal eens met deze gast:
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2010 12:13 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Ook iets waar ik VVD niet begrijp. 'De vervuiler betaalt' zei Rutte gisteren nog. En 'vandalen betalen' in hun verkiezingsprogramma. Kan ik prima inkomen.

Maar als we het dan over auto rijden gaan hebben, ben ik van mening dat het bezit van een auto niet gestraft moet worden met BPM en wegenbelasting, maar het gebruik er van.
Kilometerheffing dus (hoewel ik de manier waarop ze het wilden invoeren uitermate crap vind, dat even terzijde). En dan is de VVD ook opeens tegen.

In mijn ogen is kilometerheffing best een goed middel om files te bestrijden MITS gepaard met afschaffen BPM en wegenbelasting. Het loont dan om
-dichter bij je werk te gaan wonen
-buiten de spits te rijden
-minder onnodig te rijden
Wil ik nog even aan toevoegen, dat accijnzen op benzine op termijn geen houdbaar middel is om mobiliteit te sturen (voor zover dat nu überhaupt al het geval is).
Er zijn nu al aardig wat elektrische auto's te koop, hybride auto's, kleine zuinige auto's...
Als er dan geen vorm van kilometerheffing komt in de toekomst, staan we in 2030 in een file van elektrische auto's.

Fijn dat de Belgen het alvast invoeren, kunnen wij over een paar jaar bij ze afkijken wat er wel goed gaat en wat er niet goed gaat. Hadden we bij die OV chipkaart trouwens ook best kunnen doen :')
pi_88617345
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:13 schreef BasEnAad het volgende:
Wegenbelasting is maar één deel. 70% van de brandstofprijs is gewoon belasting, dus je bespaart gewoon door te fietsen.
De belastingcomponenten in de EU voor benzine en dieselauto's. De verschillen worden gemaakt door belastingen op registratie en aankoop van auto's:

Kunert, U., Kuhfeld, H. (2007). ‘The diverse structures of passenger car taxation in Europe and the EU Commissions proposal for reform’, Transport Policy, Volume 14, p. 306 – 316.
pi_88617381
Ik gun het ze van harte.
pi_88617893
Met belasten aan de pomp betaald de vervuiler. Dat is tot daar aan toe. Maar dit is een middel om verkeersstromen te sturen. Dat is zo betuttelend als de pest dus ik snap eigenlijk niet hoe je dit liberaal kunt noemen. Mensen zijn niet meer vrij om te gaan en staan waar ze willen en worden gestraft als zij in de file naar hun werk staan. Ze worden gedwongen om op een bepaalde plek te wonen, op een bepaalde plek te rijden en op een bepaalde plek te werken. Dat past eerder bij het maakbaarheidsideaal.

En dat nog los van de enorme (onliberale) privacyschending dat het is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Picchia op 11-11-2010 23:49:27 ]
  donderdag 11 november 2010 @ 23:39:52 #22
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88618012
Goede zaak!
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_88618216
Het is ook niet zo dat woningen en werk overal gelijkwaardig zijn. In Amsterdam zijn veel bedrijven gecentraliseerd. Misschien is mijn mening een beetje gekleurd, maar dat is een uitermate goede plek voor je bedrijf om activiteiten te ontplooien en voor juristen en financials om carrière te maken. Net zoals dat Rotterdam bepaalde beroepsgroepen aantrekt. Ik vind dat mensen niet van die werkplekken afgehouden moeten worden. Wat je feitelijk doet aangezien daar onvoldoende fatsoenlijke en betaalbare woningen zijn.

Gelukkig is de verbrede A2 nu aardig filevrij. :P
pi_88619194
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:07 schreef phpmystyle het volgende:
Km heffing prima, maar dan moet het autogebruik niet duurder worden. En dan wil ik de BPM afgeschaft hebben.
Dat was ook het hele idee achter het KM-heffing plan van de vorige regering.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:20:14 #25
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_88619598
Kilometerheffing bestaat al, dat noemen we "accijns."

Laat de wegenbelasting verdwijnen en verhoog de accijns. Hoef je geen peperdure satellieten in de lucht te schieten, worden we niet met z'n allen bespioneerd, geen duur kastje in je auto, moeten minder zuinige auto's meer betalen en worden we in de toekomst met 100% schone auto's niet opgelicht door onze regering.
pi_88620084
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:20 schreef Premium_Quality het volgende:
Laat de wegenbelasting verdwijnen en verhoog de accijns. Hoef je geen peperdure satellieten in de lucht te schieten, worden we niet met z'n allen bespioneerd, geen duur kastje in je auto, moeten minder zuinige auto's meer betalen en worden we in de toekomst met 100% schone auto's niet opgelicht door onze regering.
Dat zou natuurlijk een prima optie zijn. Maar de politiek wil tal van sturingselementen hebben, simpelweg omdat er dan nog meer beleid gemaakt kan worden. Het zijn ook telkens die sturingselementen die wereldwijd zoveel weerstand oproepen tegen kilometerbeprijzing (wat dan in feite bestaat uit wegbeprijzing, congestiebeprijzing en milieubeprijzing), daarom is men ook in Nederland al 30 jaar bezig met het produceren van rapporten, het doen van onderzoeken en het bewerken van stakeholders. Maar succesvol is het allemaal niet.

Ik kan er later mijn brood mee verdienen als aanstaand vervoerseconoom, dus vanuit persoonlijk oogpunt heb ik er geen problemen mee, maar vanuit beleidsoogpunt is het waardeloos dat dit debat telkens weer opnieuw gevoerd wordt. Iedere cyclus duurt een jaar of 10, daarna zijn de meeste ambtenaren vervangen en zit er ook weer een vers blik politici, die met frisse zin dezelfde wegen weer gaan bewandelen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bolkesteijn op 12-11-2010 00:40:11 ]
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:48:15 #27
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_88620629
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:20 schreef Premium_Quality het volgende:
Kilometerheffing bestaat al, dat noemen we "accijns."

Laat de wegenbelasting verdwijnen en verhoog de accijns. Hoef je geen peperdure satellieten in de lucht te schieten, worden we niet met z'n allen bespioneerd, geen duur kastje in je auto, moeten minder zuinige auto's meer betalen en worden we in de toekomst met 100% schone auto's niet opgelicht door onze regering.
Alleen kunnen die 100% schone auto's dan stapvoets bewegen, aangezien er dan files ontstaan van Leeuwarden tot Amsterdam.

Maar, dan rij je wel lekker goedkoop :')
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:56:58 #28
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_88620906
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:48 schreef Whiteguy het volgende:

[..]


Alleen kunnen die 100% schone auto's dan stapvoets bewegen, aangezien er dan files ontstaan van Leeuwarden tot Amsterdam.

Maar, dan rij je wel lekker goedkoop :')
Aangezien er weinig alternatieven zijn voor de auto op dit moment denk ik niet dat de files veel groter zouden zijn wanneer auto rijden goedkoper wordt.
pi_88620966
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:56 schreef Premium_Quality het volgende:
Aangezien er weinig alternatieven zijn voor de auto op dit moment denk ik niet dat de files veel groter zouden zijn wanneer auto rijden goedkoper wordt.
Autorijden is inderdaad zeer inelastisch. Veranderingen in prijs leiden nauwelijks tot veranderingen in vraag. Op korte termijn heeft een prijsverhoging van 10 % van autogebruik 1 % afname van het autogebruik tot gevolg, op lange termijn (> 3 jaar) heeft een prijsverhoging van 10 % van autogebruik 3 % afname van het autogebruik tot gevolg.
  vrijdag 12 november 2010 @ 01:20:37 #30
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_88621480
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Autorijden is inderdaad zeer inelastisch. Veranderingen in prijs leiden nauwelijks tot veranderingen in vraag. Op korte termijn heeft een prijsverhoging van 10 % van autogebruik 1 % afname van het autogebruik tot gevolg, op lange termijn (> 3 jaar) heeft een prijsverhoging van 10 % van autogebruik 3 % afname van het autogebruik tot gevolg.
Hoe wil jij dan files op gaan lossen als verkeerseconoom zonder een vorm van kilometerheffing?
pi_88621864
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 01:20 schreef Whiteguy het volgende:
Hoe wil jij dan files op gaan lossen als verkeerseconoom zonder een vorm van kilometerheffing?
Daar is men nog niet over uit. ;) Kilometerheffing werkt in ieder geval niet om congestie op te lossen. Misschien moeten we erg mee leren leven, hoewel dat natuurlijk wel erg onbevredigend is.
pi_88623798
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 01:46 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar is men nog niet over uit. ;) Kilometerheffing werkt in ieder geval niet om congestie op te lossen. Misschien moeten we erg mee leren leven, hoewel dat natuurlijk wel erg onbevredigend is.
KM-heffing gedifferentieerd naar plaats en tijd kan natuurlijk wel degelijk helpen tegen de files. Maar dan moeten de werktijden in Nederland natuurlijk ook flexibeler worden.

Maar een totaaloplossing is inderdaad niet beschikbaar. Streven naar 10% minder verkeer in de spits op de drukste trajecten is misschien wel mogelijk en dan ben je een heel groot deel van je files al kwijt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:50:13 #33
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88625512
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 00:20 schreef Premium_Quality het volgende:
Kilometerheffing bestaat al, dat noemen we "accijns."

Laat de wegenbelasting verdwijnen en verhoog de accijns. Hoef je geen peperdure satellieten in de lucht te schieten, worden we niet met z'n allen bespioneerd, geen duur kastje in je auto, moeten minder zuinige auto's meer betalen en worden we in de toekomst met 100% schone auto's niet opgelicht door onze regering.
Goede morgen, jij vindt 89% accijns en btw niet genoeg? De tankstations staan nu al op hun tenen door deze prijzen, en verhoging is echt funest.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:54:28 #34
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88625630
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 01:20 schreef Whiteguy het volgende:

[..]


Hoe wil jij dan files op gaan lossen als verkeerseconoom zonder een vorm van kilometerheffing?
Meer asfalt natuurlijk. Als de vraag nu ondanks de hoge kosten al zo hoog is, dan ga je dat waarschijnlijk niet oplossen door de kosten nog meer te verhogen. Dacht je nou echt dat iedereen met de fiets of OV gaat?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_88628299
Kunnen wij mooi zien of het systeem werkt.
pi_88628325
Ik neem aan dat buitenlands vrachtverkeer hier geen last van gaat ondervinden?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 11:24:26 #37
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88628386
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:21 schreef Voorschrift het volgende:
Ik neem aan dat buitenlands vrachtverkeer hier geen last van gaat ondervinden?
Wat denk je zelf?? :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_88628397
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]
...of hij nou 10 of 10.000 kilometer per jaar rijdt.
Mooi. Dus mijn zorgverzekering hoeft vanaf heden nog maar ¤1,- per maand te kosten, omdat ik nooit gebruik maak van de zorg?
pi_88628419
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Wat denk je zelf?? :')
Alsof in België ooit ook maar iets logisch is.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2010 @ 11:27:17 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88628455
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:25 schreef Voorschrift het volgende:

[..]



Alsof in België ooit ook maar iets logisch is.
Het zou mij niks verbazen als die meer moeten gaan betalen.... :X
Want die moeten een systeem gaan aanschaffen of een prepaid ding kopen wat weer meer kost dan voor de belgische burger.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_88628518
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]



Het zou mij niks verbazen als die meer moeten gaan betalen.... :X
Want die moeten een systeem gaan aanschaffen of een prepaid ding kopen wat weer meer kost dan voor de belgische burger.
Dat bedoel ik dus, en hebben die lieve Belgische mensjes er al aan gedacht dat veel vrachtverkeer liever een alternatieve route gaat kiezen via Duitsland/Luxemburg wellicht?

Ik vraag me af hoeveel de kosten/baten zijn over het gehele spectrum, en niet alleen voor het Belgische vrachtverkeer. Bovendien moeten die kosten ook nog eens bovenop de verwerkingskosten van de Antwerpse haven worden geplaatst, iets waar Rotterdam dan een voordeel aan heeft.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88628547
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:54 schreef mlg het volgende:

[..]



Meer asfalt natuurlijk. Als de vraag nu ondanks de hoge kosten al zo hoog is, dan ga je dat waarschijnlijk niet oplossen door de kosten nog meer te verhogen. Dacht je nou echt dat iedereen met de fiets of OV gaat?
Meer asfalt is over het algemeen een korte termijn oplossing, ook daar los je de files op lange termijn niet mee op.
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:35:03 #43
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88628708
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:50 schreef mlg het volgende:

[..]



Goede morgen, jij vindt 89% accijns en btw niet genoeg? De tankstations staan nu al op hun tenen door deze prijzen, en verhoging is echt funest.
Ik kan niet voor P_Q spreken, maar ik vind dat inderdaad niet genoeg. Het zal dan wel in overeenstemming moeten gebeuren met de buurlanden en het liefst via de EU. De tankstations zullen er heus niet veel minder op gaan verdienen, zoveel zal de verkoop van brandstoffen niet teruglopen. Ik hoop het eingenlijk wel, want dat zou betekenen dat mensen minder auto gaan rijden (of zuinigere auto's). Dat lijdt dan weer tot minder files.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:40:14 #44
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_88628906
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]



Dat bedoel ik dus, en hebben die lieve Belgische mensjes er al aan gedacht dat veel vrachtverkeer liever een alternatieve route gaat kiezen via Duitsland/Luxemburg wellicht?
Waarschijnlijk hebben ze daar wel over na gedacht, stiekem zijn ze daar nog wel blij mee ook.
quote:
Ik vraag me af hoeveel de kosten/baten zijn over het gehele spectrum, en niet alleen voor het Belgische vrachtverkeer. Bovendien moeten die kosten ook nog eens bovenop de verwerkingskosten van de Antwerpse haven worden geplaatst, iets waar Rotterdam dan een voordeel aan heeft.
Als de haven van Antwerpen ergens belang bij heeft is het wel een goede doorstroming. Er zijn dus ook voor de haven plussen en minnen.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_88629061
Prima toch. Mocht het systeem werken, en alle fouten zijn opgespoord en opgelost, dan kunnen wij altijd nog de kunst afkijken.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:56:18 #46
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88629530
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]



Dat bedoel ik dus, en hebben die lieve Belgische mensjes er al aan gedacht dat veel vrachtverkeer liever een alternatieve route gaat kiezen via Duitsland/Luxemburg wellicht?

Ik vraag me af hoeveel de kosten/baten zijn over het gehele spectrum, en niet alleen voor het Belgische vrachtverkeer. Bovendien moeten die kosten ook nog eens bovenop de verwerkingskosten van de Antwerpse haven worden geplaatst, iets waar Rotterdam dan een voordeel aan heeft.
Ze gaan nu ook vaak via luxemburg vanwege de lage benzine- en dieselprijzen. In ieder geval niet gunstig voor de logistieke bedrijven, en gezien hun huidige financiele conditie is dit een zeer slechte zaak.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:56:51 #47
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88629562
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]



Meer asfalt is over het algemeen een korte termijn oplossing, ook daar los je de files op lange termijn niet mee op.
Hoezo, tegen die tijd leg je nog meer asfalt.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_88629590
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:56 schreef mlg het volgende:

[..]



Hoezo, tegen die tijd leg je nog meer asfalt.
Totdat half Nederland vol ligt, goed idee inderdaad.
pi_88629607
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:40 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze daar wel over na gedacht, stiekem zijn ze daar nog wel blij mee ook.
[..]


Als de haven van Antwerpen ergens belang bij heeft is het wel een goede doorstroming. Er zijn dus ook voor de haven plussen en minnen.
Ach als de Belgen hun eigen concurrentiepositie in gevaar willen brengen dan gaan ze hun gang maar, met de tweede Maasvlakte op komst en onze inzet om eerste te blijven komt het ons alleen maar beter uit. ^O^
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:58:18 #50
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88629623
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:40 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze daar wel over na gedacht, stiekem zijn ze daar nog wel blij mee ook.
[..]


Als de haven van Antwerpen ergens belang bij heeft is het wel een goede doorstroming. Er zijn dus ook voor de haven plussen en minnen.
Hoe kunnen ze hier nou blij mee zijn? Wij zijn koploper wat betreft logistiek, en Belgie probeert met ons de concurreren wat hen ook aardig lukt. Belgie gaat haar distributie positie verliezen hieraan.

Uiteraard goede zaak voor Nederland, maar blijft wel beperkt tot de top, waar jij je neem ik aan niet in kunt vinden.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')