abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88600808
Zwangerschap en geboorte deel 709

2010

November:
15 november 2010: Pvoesss (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley (jongetje)
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
20 december 2010: Diesz (jongetje)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
01 februari 2011: Reintji (tweeling)
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje
06 april 2011: Nienna
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally

Mei:
02 mei 2011: Danic
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor ***
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79
05 juni 2011: laiveneertiekje
14 juni 2011: Danielle_

Juli:
02 juli 2011: Caatje.
13 juli 2011: Aventura

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
Back in business.
pi_88600860
En hier weer verder...
Back in business.
pi_88600936
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:06 schreef Tally het volgende:
Ik weet niet eens hoe mijn kamertje er uit gaat zien. Wij krijgen er eentje van de collega van mijn man.
Maar mij interesseert het niet hoe hij er uit ziet, ze slaapt er toch niet zo lang in vind ik :)
Daarbij roept mijn man altijd dat zijn collega (vrouwelijk) smaak heeft, dus ik ben ook niet zo bang dat het een lelijk ding is.

Mocht er toch iets gebeuren waardoor we het kamertje niet krijgen heb ik mijn kamertje al uitgezocht. Kant en klaar maar inderdaad niet erg goedkoop.

[ afbeelding ]

En natuurlijk een kast er bij van hetzelfde soort.
De Paso Doble :) . Ik was 'm ook al eens tegen gekomen, geloof zelfs ook op Marktplaats.
pi_88601025
Jij bent op de hoogte TM! :D

Ik heb me nooit verdiept in nieuwe kamertjes omdat we vanwege ruimtegebrek een specifieke commode maat nodig hadden en bij nieuwe kamertjes zijn ze allemaal veeeel te breed.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88601924
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Jij bent op de hoogte TM! :D

Ik heb me nooit verdiept in nieuwe kamertjes omdat we vanwege ruimtegebrek een specifieke commode maat nodig hadden en bij nieuwe kamertjes zijn ze allemaal veeeel te breed.
Je komt nogal wat tegen als je op marktplaats zoekt (naar oude / antieke commodes). Ik vind dat heel erg leuk om te doen :@ .

Die Paso Doble heeft ook gelijk de commodefunctie DML ;) . Die kun je geloof ik uittrekken zodat ie over het bedje komt te liggen.
pi_88602815
Ow, werkt ie op die manier. Ik snappum. Maar het bedje komt in onze slaapkamer dus daar heb ik liever ook geen heel gevaarte.
The way you rock'n'roll
  donderdag 11 november 2010 @ 18:21:42 #7
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88603155
Ik heb naar precies hetzelfde bedje gekeken hahaha
Alleen las ik op een ander forum dat die commode/bed combinatie niet echt ideaal werkt. Kan alleen niet meer het topic erover vinden :?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_88603417
Wij hebben dit oude bedje (met klep aan de zijkant) gekocht om op te knappen (schuren en wsl, een kwastje erover).

Is onder voorbehoud want mijn schoonmoeder krijgt binnenkort het bedje waar zij als kind in heeft gelegen van haar zus. Die willen we ook graag zien natuurlijk, als die niet mooier is dan deze dan gaan ze die zelf als oppasbedje gebruiken (mits veilig natuurlijk).

I O+ old stuff! :)
pi_88604218
ahw wat een superleuk bedje TM O+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88604834
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:48 schreef huuphuup het volgende:
ahw wat een superleuk bedje TM O+
Thanks hh! Was er direct weg van! O+
Heeft ook nog van die leuke details (zie hieronder):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 11 november 2010 @ 19:05:35 #11
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88604947
Ik heb heul geen kinderkamer voor de kleine, maar een commode van de ikea, en een bedje dat 3de hands is. Zit er nu toch over te denken om dochter in dat bed te laten, voorlopig, en misschien een wiegding te halen voor de ongeboren vrucht. Want om nou voor 6 maanden een peuterbed aan te schaffen enzo. Op de bank laten slapen vind ik net iets te triest ;)
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88605887
Sorry Shirley! Zie nu pas dat ik de laatste post had.
Die hoofdpijn :(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_88606522
ooo wat een mooi bedje.
Ga nu even bijkomen van een eerste nieuwe werkdag.
Pfff valt niet mee....
pi_88607056
Ik heb pijn in mijn buik, ongeveer 10cm onder mijn navel. Maar het doet voornamelijk zeer als ik rechtop sta. Bij zitten op de bank neemt de pijn af. Als ik sta is de pijn wel zodanig dat ik vanzelf voorover klap zeg maar om het te verlichten.
Ervaring iemand? :@
The way you rock'n'roll
pi_88607061
Doe je wel een beetje rustig aan Ienemini?

En Tally, heb je al een paracetamolletje genomen of gaat het zo?
  donderdag 11 november 2010 @ 19:49:01 #16
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88607224
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb pijn in mijn buik, ongeveer 10cm onder mijn navel. Maar het doet voornamelijk zeer als ik rechtop sta. Bij zitten op de bank neemt de pijn af. Als ik sta is de pijn wel zodanig dat ik vanzelf voorover klap zeg maar om het te verlichten.
Is het pijn echt een beetje in je bekken? Ik heb dat ook sinds een week ofzo, en schijnt dat kind dan waarschijnlijk met hoofd naar beneden ligt, en dus wat gaat zitten drukken daaro. Heel normaal, volgens vk. Ik heb het eigenlijk altijd nu, begint een beetje te wennen, maar ik ga wel wat waggelen soms om het dragelijk te maken... :)
pi_88607406
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:49 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Is het pijn echt een beetje in je bekken? Ik heb dat ook sinds een week ofzo, en schijnt dat kind dan waarschijnlijk met hoofd naar beneden ligt, en dus wat gaat zitten drukken daaro. Heel normaal, volgens vk. Ik heb het eigenlijk altijd nu, begint een beetje te wennen, maar ik ga wel wat waggelen soms om het dragelijk te maken... :)
Nee, ik heb het idee dat het nog net boven mijn bekken is. Maar ik heb wel zitten denken aan de baby die daar druk geeft inderdaad, maar ik heb geen echte draaiingen gevoeld wat zou betekenen dat hij nog overdwars ligt.
The way you rock'n'roll
pi_88607416
Geeft niets Tally! :)

DML...misschien bandenpijn?
Back in business.
pi_88607517
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:52 schreef Shirley het volgende:
Geeft niets Tally! :)

DML...misschien bandenpijn?
Ik dacht dat dit meer richting de liezen was, dit is echt in het midden maar wellicht zijn het mijn buikspieren die opeens flink opgerekt worden.
The way you rock'n'roll
pi_88608004
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik dacht dat dit meer richting de liezen was, dit is echt in het midden maar wellicht zijn het mijn buikspieren die opeens flink opgerekt worden.
Zou kunnen op zich :Y
Ik weet nog van Amélie toen dat iedere groeispurt voelde alsof ik met flink geweld in mn buik was gestompt, heel bont en blauw gevoel. Wie weet.

Deze keer heb ik dat niet, mn baarmoeder heeft zich gewoon gelijk maar opgeblazen tot idiote proporties :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88608153
ik herken het ook van de vorige keer. Echt van die felle pijn, alsof je spieren te kort zijn ofzo.

oeoe, tis dat ik niet meer kan rammelen zeg maar...maar anders...ik heb voor mijn werk vanmiddag anderhalf uur op de kraamafdeling en de couveuse afdeling rondgelopen...zoooo schattig!

We hebben als kamertje een hangwieg, daarna komt een gewoon ikeabedje waar je ook een peuterbed van kan maken. En dan een gewone witte ikeakast en een simpele commode. Commode 2 (voor Driekus zijn kamer straks) hebben we van mp. Die was nieuws iets van 600 euro, maar nu maar 120. En we hoeven er niets aan te doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 november 2010 @ 20:07:38 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88608173
herkenbaar Huup :P dat had ik bij Jan al en nu weer .. ik krijg steeds de opmerking dat ze dachten dat ik nog korter moest dan tot maart :')

Morgen controle, ben benieuwd of de gyn nu tot dezelfde conclusie komt als de echoscopiste bij de 20wk. echo :+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88608205
O trouwens, die bed/commode combi lijkt me zwaar onhandig. Dan moet je je kindje van de commode tillen, alles eraf halen terwijl je je kindje vast houdt, dan die plank weer inklappen en kindje weer in bed leggen...
  donderdag 11 november 2010 @ 20:08:34 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88608219
Tally, over je hoofdpijn, ik weet niet of iemand het al had gezegd, maar het is al een paar keer voor gekomen in Z&G dat iemand enorm baat had bij het bijstellen van de BH bandjes. Die extra zware boezem zorgde voor wat meer belasting. ;) Mss bij jou ook?

Wat een supersupergaaf bedje! :Y O+

[ Bericht 25% gewijzigd door BE op 11-11-2010 20:14:27 ]
pi_88608332
Zoals Huup het omschrijft voelt het wel zo ongeveer. Niks om me zorgen om te maken dus, gelukkig.
The way you rock'n'roll
pi_88608434
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wanneer heb je weer controle in het ziekenhuis? Ik zou dit soort dingen wel ter sprake brengen.

Ik heb trouwens precies hetzelfde en ik houd het op bandenpijn. Ik had er vorige week ineens meer last van en toen was languit liggen bijvoorbeeld pijnlijk en sliep ik vooral in foetushouding.

Oh, en bij mij kan die pijn ineens heel heftig zijn als ik een volle blaas heb! Heel maf is dat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88608473
Shirley, gefeliciteerd met je mijlpaal!

Pvoesss, ik zie nu pas dat je bovenaan staat! :o

TM, gaaf bedje! Ik ben zo benieuwd naar de toekomtige babykamer. Ik volg je topic in K&W.
  donderdag 11 november 2010 @ 20:19:16 #28
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88608766
Ik dacht altijd, als ik zwanger ben dan ben ik fijn niet ongesteld, niet wetende dat je heel vaak een zeurend gevoel in je buik hebt, ik vind het soms voelen als ergens zenuwachtig voor zijn....

Verder nooit echt pijn nog, behalve soms als ik nies, onderin zo'n steek, geen idee wat dat psies is, spieren? En het weekend dacht ik, ik doe eens even lekker chillisaus door de noedels, terwijl ik al weken niet scherp eet, maar basic, toen werd ik waker van de buikpijn in mijn darmen, aiai.

Al doende leert men, zeggen ze dan....
pi_88608802
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wanneer heb je weer controle in het ziekenhuis? Ik zou dit soort dingen wel ter sprake brengen.

Ik heb trouwens precies hetzelfde en ik houd het op bandenpijn. Ik had er vorige week ineens meer last van en toen was languit liggen bijvoorbeeld pijnlijk en sliep ik vooral in foetushouding.

Oh, en bij mij kan die pijn ineens heel heftig zijn als ik een volle blaas heb! Heel maf is dat.
Ik ga dinsdag weer naar de VK en zal het wel even vermelden.

Pijn van een volle blaas voelt bij mij anders. Dat trekt meer richting de banden inderdaad. Dit is hoger maar nu ik er over nadenk zijn het echt mijn buikspieren volgens mij.
The way you rock'n'roll
pi_88608804
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zoals Huup het omschrijft voelt het wel zo ongeveer. Niks om me zorgen om te maken dus, gelukkig.
nja gewoon even in de gaten houden en als je je toch ongemakkelijk erover voelt, schroom niet om erover te bellen hoor! Bij mij was het dat maar ik kan natuurlijk lastig voelen wat jij voelt :+
Je baby groeit in spurten natuurlijk en hij begint nu flink in omvang en dergelijke toe te nemen dus het zou zomaar kunnen.

Claudia ik heb iedere keer een harde buik als mn blaas maar half denkt dat ie moet plassen :')
vandaar ook het bliksembezoekje aan de HA toen :D maar ik heb gewoon een hysterische blaas en gevoelige baarmoeder ofzo dit keer. Ok.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 11 november 2010 @ 20:20:45 #31
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88608843
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:29 schreef twentemeisje het volgende:
Wij hebben dit oude bedje (met klep aan de zijkant) gekocht om op te knappen (schuren en wsl, een kwastje erover).

[ afbeelding ]

Is onder voorbehoud want mijn schoonmoeder krijgt binnenkort het bedje waar zij als kind in heeft gelegen van haar zus. Die willen we ook graag zien natuurlijk, als die niet mooier is dan deze dan gaan ze die zelf als oppasbedje gebruiken (mits veilig natuurlijk).

I O+ old stuff! :)
Wat een beauty, wij hebben ook een omklap gekocht, net iets anders dan deze, ook om zelf op te knappen, ik vind t zo cute die oude bedjes...
pi_88608955
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:19 schreef huuphuup het volgende:

Claudia ik heb iedere keer een harde buik als mn blaas maar half denkt dat ie moet plassen :')
vandaar ook het bliksembezoekje aan de HA toen :D maar ik heb gewoon een hysterische blaas en gevoelige baarmoeder ofzo dit keer. Ok.
Héél herkenbaar!
  donderdag 11 november 2010 @ 20:27:42 #33
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88609204
Is het niet zo Huup en Claudia, dat jullie lijf het gewoon zwaarder heeft omdat je en nog een klein ukje hebt, waar je nog veel voor moet zorgen en nog niet heel lang geleden zwanger bent geweest? Het lijkt mij logisch dat je dan meer klachten hebt.

Ik doe het jullie niet na, knap vind ik het zeker. ;)
pi_88609364
Ik heb het er wel met mijn verloskundige over gehad, Juud79, of de korte tijd tussen de zwangerschappan van invloed is op de kwaaltjes. Het is lastig er iets met zekerheid over te zeggen. Het zou goed zo kunnen zijn, maar we weten ook niet hoe mijn zwangerschap eruit zou hebben gezien als ik langer gewacht had.

Ik had na de bevalling het gevoel dat mijn lichaam vrij snel de 'klappen' verwerkt had. Nu heb ik juist het gevoel dat die weer extra hard terug zijn gekomen. Zo was er helemaal niets aan de hand met mijn bekkenbodem en merk ik nu ineens dat 'ie toch wel verzwakt is. Ik kan m'n plas nog steeds gerust een dag ophouden, maar dan moet ik niet gaan hoesten of lachen. :Y)
  donderdag 11 november 2010 @ 20:36:15 #35
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_88609645
Vervelend he al die pijntjes,
ik dacht zelf eindelijk in iets rustiger vaarwater terecht te komen, minder benauwd, minder last van bekken.
Moet ik bloedprikken voor ijzer, blijkt die te laag te zijn. Heb dus nu ijzertabletten gekregen. Fijn...
Oke, het verklaart wel waarom ik elke dag het liefst om 21:30 naar bed wilde hahaha
pi_88609731
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:27 schreef Juud79 het volgende:
Is het niet zo Huup en Claudia, dat jullie lijf het gewoon zwaarder heeft omdat je en nog een klein ukje hebt, waar je nog veel voor moet zorgen en nog niet heel lang geleden zwanger bent geweest? Het lijkt mij logisch dat je dan meer klachten hebt.

Ik doe het jullie niet na, knap vind ik het zeker. ;)
Ik heb eigenlijk juist helemaal nergens last van verder qua kwaaltjes :o geen pijn aan t bekken of andere lichamelijke klachten.

Alleen harde buiken, maar dat is heel normaal bij een tweede zwangerschap, of daar nou 10 maanden tussen zit of 3 jaar maakt niet zo gek veel uit :)

En och, ik heb én een makkelijk kind én een makkelijke zwangerschap. T komt wel eens slecht uit, buikbaby die je blaas bewerkt als je net bezig bent met de luier van de oudste bijvoorbeeld :') maar anders dan dat niet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88609867
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het er wel met mijn verloskundige over gehad, Juud79, of de korte tijd tussen de zwangerschappan van invloed is op de kwaaltjes. Het is lastig er iets met zekerheid over te zeggen. Het zou goed zo kunnen zijn, maar we weten ook niet hoe mijn zwangerschap eruit zou hebben gezien als ik langer gewacht had.

Ik had na de bevalling het gevoel dat mijn lichaam vrij snel de 'klappen' verwerkt had. Nu heb ik juist het gevoel dat die weer extra hard terug zijn gekomen. Zo was er helemaal niets aan de hand met mijn bekkenbodem en merk ik nu ineens dat 'ie toch wel verzwakt is. Ik kan m'n plas nog steeds gerust een dag ophouden, maar dan moet ik niet gaan hoesten of lachen. :Y)
:D ik moest lachen :@
maar doe je van die oefeningen daarvoor?

Ik heb eigk geen last van mn bekkenbodem of iets (afkloppen!) zelfs ondanks de verzakking enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88610002
Ja, ik doe oefeningen, maar het helpt allemaal niets. Ik heb sterk het gevoel dat het komt door een combinatie van een zware bevalling (kun je redelijkerwijs verwachten dat je weer helemaal de oude wordt als je een tienponder eruit hebt geperst?) en het hard aankomen van de dosis hormonen bij deze zwangerschap.

Maar och, ik mag niet klagen want er is niks aan de hand als ik maar vaak genoeg naar de wc ga.
pi_88610199
Ik heb sinds een week wel echt last van mijn onderrug de hele dag en van mijn stuitje bij lang zitten op de bank. Maar goed zo met 28 weken is dat best een redelijk termijn om wat meer last te krijgen vind ik. Alleen als ik er wakker van lig soms heb ik wat de balen in maar insmeren met tijgerbalsem voor het slapen helpt best wel.
The way you rock'n'roll
pi_88610358
hmm en toch hè, kan een bekkenfysio wel echt uitkomst bieden. Zelfs met gewoon wat hele simpele tips en truuks al. Maar goed, je moet er wel maar net zin in hebben natuurlijk.
Dat was voor zowel Claudia als DML :D duo-reply :7

Aan de ene kant heb je de termijn voor wat meer fysieke klachten, aan de andere kant moet je niet alles maar voor lief nemen, soms zijn er met hele simpele tips over je houding bijvoorbeeld al een hoop dingen te voorkomen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88610378
Ik begin ook iets meer last te krijgen, mja..best netjes met 33,5 week en al een peuter die rond loopt!

Morgen mn laatste werkdag!!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 november 2010 @ 20:52:35 #42
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88610514
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb sinds een week wel echt last van mijn onderrug de hele dag en van mijn stuitje bij lang zitten op de bank. Maar goed zo met 28 weken is dat best een redelijk termijn om wat meer last te krijgen vind ik. Alleen als ik er wakker van lig soms heb ik wat de balen in maar insmeren met tijgerbalsem voor het slapen helpt best wel.
op je (linker) zij liggen, kussentje tussen je knieen en een kussentje onder je buik. Helpt ook goed (en ik heb chronische rugklachten, en zelfs mij helpt het ;) )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_88610560
Oh en die tip die BE geeft aan tally is echt een eye-opener geweest voor mij :D
volgens mij zei ET dat toen ooit tegen mij. Man dat was bijna een grotere verademing dan een positiebroek gaan dragen :+

En tegenwoordig nog steeds wel eens, als mn rug en ribbenkast ellendig voelen, ff die bh uit en de boel laten zwabberen aaaaaaah heerlijk.
Ik ben toch al niet charmant zwanger dus dit kan er ook wel bij :Y)
disclaimer: nee ik doe dit niet in de supermarkt ofzo :+

Mrien woehoeee! *O*
neem een gebakje morgen, dat moet gevierd worden. Lekker genieten van je verlof <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88610859
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:52 schreef DJMO het volgende:

[..]

op je (linker) zij liggen, kussentje tussen je knieen en een kussentje onder je buik. Helpt ook goed (en ik heb chronische rugklachten, en zelfs mij helpt het ;) )
Zo slaap ik al de hele zwangerschap maar dat wil bij erge pijn niet meer baten hoor. Meestal loop ik een rondje, neem een paracetamol en val dan op mijn rug in slaap want dat geeft nog de minste pijn.
The way you rock'n'roll
pi_88610889
Mrien, verlof *O* Lekker zeg.

En hoe is het met pvoess?
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 november 2010 @ 21:02:15 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88610998
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Zo slaap ik al de hele zwangerschap maar dat wil bij erge pijn niet meer baten hoor. Meestal loop ik een rondje, neem een paracetamol en val dan op mijn rug in slaap want dat geeft nog de minste pijn.
goeie massage en/of een hete douche, tijgerbalsem, srl gelei of welke spiergel dan ook (gel etc hebben niet de eigenschap om tot bij het kind te kunnen komen, ze werken alleen opperlvlakkig aldus mijn huisarts) , warmtelamp (zo'n rode lamp), en meer kan ik even niet bedenken :P ze helpen bij mij allemaal wel redelijk .. en af en toe idd paracetamol ..

pi_88611167
Hoe is het met leandra?
  donderdag 11 november 2010 @ 21:14:58 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88611602
Sterkte met alle pijntjes!

Ik heb gisteren de huisarts gebeld om mee te delen dat ik zwanger ben om om te overleggen wat de volgende stap is. Het was een heel leuk gesprek, hij wist meteen wie ik was (dat vond ik erg prettig, ben een Amsterdamse massapraktijk met wisselende bezetting gewend). Hij feliciteerde me en zei: zo, dat is snel! :D Omdat mijn bloeddruk al maanden prima stabiel is kan ik een verloskundige bellen, was zijn advies. Eigenlijk heb ik daarna te snel opgehangen, want ik weet eigenlijk niet waar ik op moet letten bij het kiezen van een praktijk en misschien had hij nog tips...
Vandaag had ik het te druk om tijdens het halve uurtje telefonisch spreekuur te bellen en morgen is hij er niet, dus ga ik denk ik maar gewoon googelen. Ken verder geen moeders of zwangeren in de buurt...
Ik ben benieuwd wanneer ik terecht kan. Ik hoopte eigenlijk op een echo voor sinterklaas - dan had ik leuk nieuws bij de pakjesavond - maar als ik zo eens lees/google heb je de eerste echo niet voor 10-12 weken. Ben op 6 december pas 9 weken volgens mijn berekeningen...Ach ja, dan wordt het maar een kerstnieuwtje, of een nieuwjaarsnieuwtje. Of een verjaardagskado voor mijn vader/opa. Of een verjaardagskado voor mijn oma/overgrootmoeder O+
  donderdag 11 november 2010 @ 21:28:15 #49
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88612271
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:14 schreef Aventura het volgende:
Sterkte met alle pijntjes!

Ik heb gisteren de huisarts gebeld om mee te delen dat ik zwanger ben om om te overleggen wat de volgende stap is. Het was een heel leuk gesprek, hij wist meteen wie ik was (dat vond ik erg prettig, ben een Amsterdamse massapraktijk met wisselende bezetting gewend). Hij feliciteerde me en zei: zo, dat is snel! :D Omdat mijn bloeddruk al maanden prima stabiel is kan ik een verloskundige bellen, was zijn advies. Eigenlijk heb ik daarna te snel opgehangen, want ik weet eigenlijk niet waar ik op moet letten bij het kiezen van een praktijk en misschien had hij nog tips...
Vandaag had ik het te druk om tijdens het halve uurtje telefonisch spreekuur te bellen en morgen is hij er niet, dus ga ik denk ik maar gewoon googelen. Ken verder geen moeders of zwangeren in de buurt...
Ik ben benieuwd wanneer ik terecht kan. Ik hoopte eigenlijk op een echo voor sinterklaas - dan had ik leuk nieuws bij de pakjesavond - maar als ik zo eens lees/google heb je de eerste echo niet voor 10-12 weken. Ben op 6 december pas 9 weken volgens mijn berekeningen...Ach ja, dan wordt het maar een kerstnieuwtje, of een nieuwjaarsnieuwtje. Of een verjaardagskado voor mijn vader/opa. Of een verjaardagskado voor mijn oma/overgrootmoeder O+
Ik kreeg de eerste echo met 8 weken en 6 dagen. Rond 9 weken is standaard bij mijn praktijk. Met 12 weken nog eentje en dan met 20 weken weer een.
Het is wisselend per praktijk hoe ze hiermee omgaan, ik had zo blijkt mazzel.
pi_88612476
DML, ja je zit in een termijn dat het meer zeer mag doen, maar neem mijn advies ter harte en ga toch echt even langs een bekkenfysio. Die kan je nu nog helpen met oefeningen, tips en trucs. Ga je over 6 weken, kan ze weinig meer voor je doen.
Oja en tijgerbalsem...lees even het potje, maar die ik had mocht niet tijdens de zwangerschap (al zou ik niet weten waarom niet, maar dat terzijde)

Mijn blaas doet juist zeer als ie weer leeg is. Had ik de vorige keer ook al, toen hadden jullie Huup en Claudia het ook juist als ie vol zat.

Ik had me bijna verluld net bij een vriendin die hoogzwanger. Slikte net op tijd een opmerking in...
  donderdag 11 november 2010 @ 21:39:49 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88612898
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:14 schreef Aventura het volgende:
*knip*
*knip*
Van een H'sumse FOKster:

quote:
Jazeker. Ze moet naar Materna, die hebben aardige vrouwen (maar dat zal vast wel vaker voorkomen) maar ook als enige praktijk in Hilversum een eigen echo apparaat en één verloskundige die echt als echomevrouw is opgeleid.
Groot voordeel van een echopraktijk met eigen echomevrouw is dat de kans op af en toe eens een extra echo wat groter. ;) Dus mss dan toch wel voor de Sint. ;)
pi_88613433
o ja Aventura, als je kan kiezen voor een vk met echo zou ik dat altijd doen. Bespaart je weer een aantal ritjes ziekenhuis/echo centrum.
  donderdag 11 november 2010 @ 22:09:02 #53
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88614393
Hey dank voor de research! Ziet er goed uit en is hier vlakbij! Morgen 's bellen.
Een echo ter plaatse is ook wel handig ja. Het ziekenhuis is toch een eindje weg hier!

Ik heb er zin in, nu wordt het weer iets echter :)
pi_88615759
Mijn blaas doet ook pijn als ie weer leeg is na te vol te zijn geweest. Heel naar en stekend.
Maakte me er vannacht bijna zorgen over, zo lang bleef het doorzeuren..

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 21:26 schreef twentemeisje het volgende:
als ik 's avonds (niet lachen :D) met het muziekdoosje op mijn buik lig voor we gaan slapen,
Deze moest ik toch nog even uit het vorige topic plukken. Ik zal niet lachen, maar is het niet zo dat jouw kleintje nog niet oud genoeg is om geluid te kunnen opvangen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 11 november 2010 @ 23:16:17 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88617181
http://www.zappybaby.be/z(...)ister-eens-even.html Twentemeisje zal hier niet ver vandaan zitten.. Dus waarom niet nu al beginnen ;) ik heb het bij Jan ook gedaan en hij herkende t liedje wat ik altijd zong in bed voor ik in slaap viel altijd. Hij heeft zelfs een tijd gehad dat hij zonder weigerde te gaan slapen.

pi_88623267
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:02 schreef DJMO het volgende:

[..]

goeie massage en/of een hete douche, tijgerbalsem, srl gelei of welke spiergel dan ook (gel etc hebben niet de eigenschap om tot bij het kind te kunnen komen, ze werken alleen opperlvlakkig aldus mijn huisarts) , warmtelamp (zo'n rode lamp), en meer kan ik even niet bedenken :P ze helpen bij mij allemaal wel redelijk .. en af en toe idd paracetamol ..
Die warmtelamp is denk ik infrarood? Die mag je absoluut niet gebruiken als je zwanger bent! Ze zijn idd heerlijk, maar ook in de sauna geven ze aan dat je die niet mag gebruiken en ook de vk geeft dit aan: prima als je naar de sauna gaat (ik heb zo'n lamp niet thuis), maar dan niet in de infrarood sauna en kijk uit met de heetste cabine's. Mits je lichaam die hitte gewend is. Maar infrarood persé niet!

Oh en Mefke, ik ook hoop dat je vriendin idd niets door heeft. Ik had dit ook en toen we het een paar weken daarna vertelde gaf ze aan dat ik me toen verluld had. Dus ze ging twijfelen toen, totdat de hond ineens niet meer op schoot (lees: buik) sprong, wat ie anders altijd deed. En toen wist ze het zeker. Hond deed bij haar precies hetzelfde toen ze jaar ervoor zwanger was.

Pvoess waar ben je? Alles goed? Je verzuimd je meldplicht ~O>
Dus ik hoop dat je een heeeeeele goede reden hebt hehe.

[ Bericht 1% gewijzigd door danic op 12-11-2010 07:10:51 ]
pi_88623340
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:38 schreef Vanyel het volgende:
Deze moest ik toch nog even uit het vorige topic plukken. Ik zal niet lachen, maar is het niet zo dat jouw kleintje nog niet oud genoeg is om geluid te kunnen opvangen?
Volgens mijn gyn was het een goed idee ;). Ze schijnen vanaf een week of 20 geluid van buiten op te kunnen vangen. Het lijkt me zo leuk wanneer ze het straks echt herkend na haar geboorte O+.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 november 2010 @ 08:01:03 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88623563
Danic:
http://www.bestekeus.nl/p(...)7_5895-pId-2594.html
geen infrarood dus, maar een warmte lamp ..

vrijdag 12 november 2010 @ 08:23:24 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88623739
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:05 schreef mrien het volgende:
Hoe is het met leandra?
Ik lig weer in m'n eigen bed met m'n laptop op schoot ;)

Merk alleen wel dat dat laptoploze in het ziekenhuis wel heel rustgevend was, dus ik denk dat ik m wat vaker weg moet leggen :{

Komende dinsdag weer een controle-afspraak en ik vermoed dat het dan afhangt van de bloeddrukwaarde of ze een afspraak gaan maken om in te leiden of me nog even laten doorlopen, vanaf maandag mag ik iig ongegeneerd bevallen, want dan dan doe ik met Shirley mee qua meldplicht *O*

TM wat een prachtig bedje O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 november 2010 @ 08:26:31 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88623777
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:38 schreef Vanyel het volgende:
Volgens mij zag ik op een gegeven moment in een programma een Australische fertiliteitsarts die zelfs Beethoven draaide voor de ingevroren embryo's :D
Onder het mom van "je weet maar nooit" :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88624908
Haha danic :D
Hij zit er nog, mijn excuses voor het ontwijken van mijn meldplicht!! Ik ben zo toe aan dat kleintje en mijn meisje ook.. Ze zei gister dat ze nu de baby wel wilde zien en knuffelen O+
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:42:09 #62
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88625265
Ja, waar blijven de verse babies nou!

LLM: Hup! Aan 't werk! :% :% :%

*O*
A grand adventure has begun.
pi_88625693
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 08:01 schreef DJMO het volgende:
Danic:
http://www.bestekeus.nl/p(...)7_5895-pId-2594.html
geen infrarood dus, maar een warmte lamp ..
dat is dus een infraroodlamp....
Bovendien warm houden heeft volgens mijn fysio lang niet altijd zin.
pvoesss gewoon persen dan!
pi_88626044
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:29 schreef Pvoesss het volgende:
Haha danic :D
Hij zit er nog, mijn excuses voor het ontwijken van mijn meldplicht!! Ik ben zo toe aan dat kleintje en mijn meisje ook.. Ze zei gister dat ze nu de baby wel wilde zien en knuffelen O+
Ahw wat lief O+
ik ben zo benieuwd hoe ze het vindt! :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 november 2010 @ 12:17:00 #65
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88630285
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:56 schreef mefke79 het volgende:

[..]

dat is dus een infraroodlamp....
Bovendien warm houden heeft volgens mijn fysio lang niet altijd zin.
pvoesss gewoon persen dan!
mjah, volgens mijn gyn kon het geen kwaad, en warmhouden is volgens mijn fysio juist goed :D

om half drie in het ziekenhuis zijn, ik hoop echt dat hij niet uitloopt dit keer, want anders ben ik never op tijd op thuis voor het eten (enige minpunt van in het ziekenhuis onder controle lopen, t is zover weg :') ) Beeb was lekker druk gisteren, voelde hem hoog in m'n buik bij m'n ribbenkast :o

pi_88630874
Ik heb verlof!!!!
vanmiddag naar de vk, eens kijken hoe het met de baby gaat ;)
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:06:49 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88631865
Gefeliciteerd Mrien, nu nog even lekker genieten van de rust voor de drukte begint ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:16:00 #68
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88632123
Ik zat van de week nog te klagen tegen mijn moeder dat je eigenlijk nog niks zag bij mij. Gisteren trok ik een trui aan, en keek naar beneden, jezus :o had ik opeens een buikje :+

Ik heb besloten om de pretecho rond de 25 weken te plannen. We hebben toch een angelsound en dat geeft mij rust; dus heb wat meer geduld zo.

Bedankt voor de tips iedereen, want het lijkt mij idd leuker om een 3d echo te maken tegen die tijd :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:21:07 #69
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88632311
Ik zoek trouwens een goedkopere versie van het Leander/Bloom ledikantje

Ze zien er zo uit:

Bloom

Leander

O+
zo mooi, maar zo duur :'(
pi_88635029
Mrien, wat heerlijk! Geniet maar lekker!

Okee, wat waren ook al weer de tips tegen misselijkheid? Ik ben echt zooo beroerd. :{ Misselijk en hongerig tegelijk. Het is niet dat ik hoef te spugen, gelukkig niet.
Caatje. Duplicaatje. Aangenaam.
pi_88635440
Woehoeeee Mrien gefeliciteerd!! *O* *O*
geniet ervan :)

Caatje, het is een beetje bagger met die misselijkheid, wat voor de een werkt is juist een trigger voor de ander. Wat algemene tips die gegeven worden zijn vaak dat je moet zorgen dat je altijd iets in je maag hebt. Een droog crackertje ofzo bijvoorbeeld. Iets eten vóór het opstaan (dus crackers op je nachtkastje!) scheelt een tikje in de ochtendmisselijkheid. Verder zou ik persoonlijk gewoon ontwijken wat je tegenstaat, gezond eten komt later wel. Probeer uit waar je niet misselijk van wordt en eet dat. Sterke geuren vermijden enzo.
Ik had zelf van die snoepjes van AH op zak, staan bij de kassa geloof ik je hebt ze in menthol en drop variant. Als ik dan zo'n misselijke vlaag op voelde komen dan nam ik er zo een. Andere mensen hebben weer veel gehad aan pepermuntjes.
Sterkte drmee.

Tankgirl kun ej niet kijken op marktplaats eventueel?
Hoewel de ervaring leert dat als mensen er flink voor betaald hebben dat ze er dan ook best een lieve cent voor terug willen :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:52:16 #72
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88635520
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:39 schreef Caatje. het volgende:
Mrien, wat heerlijk! Geniet maar lekker!

Okee, wat waren ook al weer de tips tegen misselijkheid? Ik ben echt zooo beroerd. :{ Misselijk en hongerig tegelijk. Het is niet dat ik hoef te spugen, gelukkig niet.
Vooral kleine beetjes eten helpt, als je bijvoorbeeld gewend bent om 3 keer te eten, probeer het dan te verspreiden over 6 keer (was een tip van mijn verloskundige). Verder een uur voor het slapengaan iets eten, en zodra je wakker wordt ook gelijk iets (lichts) eten, zoals een beschuitje.

Oh ja, en als je weggaat (winkelen ofzo), zorg dat je altijd iets te eten bij je hebt. Dit uit eigen ervaring :')

Oh ik zie net dat huup hetzelfde heeft geschreven :')
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:54:28 #73
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88635604
Bah, Caatje, dat misselijk zijn. Het is echt een beetje persoonlijk wat bij jou het best werkt, ik at (vorige zwangerschap) altijd een cracker voordat ik het bed uitging, dat hielp wel. Ook dronk ik veel gember dingen (Ginger ale, en gember thee), had wel het idee dat het werkte, maar het kan ook wel een beetje een placebo effect zijn, hoor!

Verder gewoon een beetje zoeken wat bij jou goed valt, en als het uit de hand zijn er ook nog medicijnen voor...

Ik ben trouwens de tel kwijt. Vandaag ben ik 30 weken? Of 29? Geen 31 toch? Boeiuh. Maar gaat wel snel.
pi_88635765
Haha tankGirl :D

Ohja wat basboussa zegt, gemberthee is een beproefd huismiddel tegen misselijkheid.

En over pretecho's nog. Ik zie dat je hem al gepland hebt tankgirl haha, maar misschien heeft iemand er nog wat aan.
Ik heb bij Amélie een 3d echo gehad met 20 weken en 1 met 30 weken waren geen pretecho's helaas; het verschil is duidelijk zichtbaar, beduidend meer vetjes en dergelijke met 30 weken.

20 weken

30 weken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:00:38 #75
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88635846
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:50 schreef huuphuup het volgende:
Woehoeeee Mrien gefeliciteerd!! *O* *O*
geniet ervan :)

Caatje, het is een beetje bagger met die misselijkheid, wat voor de een werkt is juist een trigger voor de ander. Wat algemene tips die gegeven worden zijn vaak dat je moet zorgen dat je altijd iets in je maag hebt. Een droog crackertje ofzo bijvoorbeeld. Iets eten vóór het opstaan (dus crackers op je nachtkastje!) scheelt een tikje in de ochtendmisselijkheid. Verder zou ik persoonlijk gewoon ontwijken wat je tegenstaat, gezond eten komt later wel. Probeer uit waar je niet misselijk van wordt en eet dat. Sterke geuren vermijden enzo.
Ik had zelf van die snoepjes van AH op zak, staan bij de kassa geloof ik je hebt ze in menthol en drop variant. Als ik dan zo'n misselijke vlaag op voelde komen dan nam ik er zo een. Andere mensen hebben weer veel gehad aan pepermuntjes.
Sterkte drmee.

Tankgirl kun ej niet kijken op marktplaats eventueel?
Hoewel de ervaring leert dat als mensen er flink voor betaald hebben dat ze er dan ook best een lieve cent voor terug willen :X
Yup, dat is ook het probleem, als je uberhaupt aangeboden worden, verschilt het niet veel van de nieuwprijs :')

Over die echo's; ik heb nog geen echte afspraak gezet; het ligt er een beetje aan of mijn schoonmoeder met de 20 weken echo erbij wilt zijn of niet.

Maar je hebt me wel overtuigd van het voordeel van een latere pretecho :)
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:01:24 #76
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88635884
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:33 schreef mrien het volgende:
Ik heb verlof!!!!
vanmiddag naar de vk, eens kijken hoe het met de baby gaat ;)
Oeh lekker! Vrij! :)
pi_88635992
Ja, ik snap het wel hoor, als er flink voor betaald is dan ga je zo'n bedje van 1000 euro niet voor 50 op marktplaats gooien :P maar toch is het soms absurd wat er gevraagd wordt.

Over de 20 weken echo, ik zou voor mezelf de afweging maken of je ook wilt dat je schoonmoeder erbij is als de echo minder goed uitpakt zeg maar. 9 van de 10 keer is zo'n SEO prima natuurlijk en is er niets aan de hand en dan is het leuk gluren.
Maar het blijft een medische echo en wij werden wel doorgestuurd wegens best behoorlijke afwijkingen aan de schedel. Als mn schoonmoeder (of mijn moeder for that matter) erbij was geweest dan was de hysterie compleet geweest denk ik :X Dus achteraf gezien ben ik blij geweest dat wij besloten hebben bij de SEO niemand mee te nemen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88636190
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:54 schreef Basboussa het volgende:
Ik ben trouwens de tel kwijt. Vandaag ben ik 30 weken? Of 29? Geen 31 toch? Boeiuh. Maar gaat wel snel.
Ik ben vandaag 29. Tel uit je winst.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:12:18 #79
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88636265
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik ben vandaag 29. Tel uit je winst.
Ik wist dat ik op je kon rekenen... :)
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:12:34 #80
265732 Keshet
pi_88636281
Huup, op die 1e foto herken ik echt meteen Amélie! Wat cool!

*O* voor Mriens verlof.

Caatja, ik heb geen tips voor je. Ik heb 26 weken lang gespuugd. :D De 1e periode het ergst, daarna alleen nog maar tussen half 1 en 1 uur 's middags. Daar kon ik prima omheenplannen. :+

Oh, en Tankgirl, ik zou buiten mijn partner inderdaad niemand meenemen naar de SEO. Dan maar een extra pretecho, als is dat niet altijd een garantie voor pret, zo'n Echo. :+

*O* ook alweer 29 weken en Basboussa iets verder!
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:14:15 #81
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88636369
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:04 schreef huuphuup het volgende:
Ja, ik snap het wel hoor, als er flink voor betaald is dan ga je zo'n bedje van 1000 euro niet voor 50 op marktplaats gooien :P maar toch is het soms absurd wat er gevraagd wordt.

Over de 20 weken echo, ik zou voor mezelf de afweging maken of je ook wilt dat je schoonmoeder erbij is als de echo minder goed uitpakt zeg maar. 9 van de 10 keer is zo'n SEO prima natuurlijk en is er niets aan de hand en dan is het leuk gluren.
Maar het blijft een medische echo en wij werden wel doorgestuurd wegens best behoorlijke afwijkingen aan de schedel. Als mn schoonmoeder (of mijn moeder for that matter) erbij was geweest dan was de hysterie compleet geweest denk ik :X Dus achteraf gezien ben ik blij geweest dat wij besloten hebben bij de SEO niemand mee te nemen.
Ja, daar heb ik ook over nagedacht, ik zal dat ook zeker van tevoren aan haar vertellen. We zien dit ook niet als 'leuk baby kijken', maar meer een controle dat alles goed gaat.

Het is alleen haar eerste kleinkind , en ze wil zo graag het een keer zien/meemaken.. Ze heeft me er al over gebeld, en een e-card gestuurd :P
pi_88636474
Wij nemen ook niemand mee naar de SEO, omdat het inderdaad niet altijd een even leuke echo is. Maar als het de eerste echo is waar ze mee naartoe kan, dan zou ik het zeker wel even overwegen.

Wij hebben daarom al een pret echo laten maken, zodat we ook een "leuke" echo voor iedereen hadden.
Sinds 27 maart 2011 hebben we een klein roze wondertje in ons leven...
pi_88636589
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 15:12 schreef Basboussa het volgende:
Ik wist dat ik op je kon rekenen... :)
Graag gedaan hoor. Goed moment hier, die 29 weken. Zijn teruggestuurd naar de verloskundige, gynaecoloog wil ons nu al niet meer zien :)
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:22:02 #84
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88636712
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor. Goed moment hier, die 29 weken. Zijn teruggestuurd naar de verloskundige, gynaecoloog wil ons nu al niet meer zien :)
Daar kan ik me nou niets bij voorstellen, dat iemand je niet meer wil zien.. Maar dat betekent dus alles is goed? Kind is helemaal up to date met ontwikkeling enzo?
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:23:53 #85
265732 Keshet
pi_88636784
quote:

[..]

*O* Hoe goed!
pi_88636945
Bah..ik voel me klote vandaag. Had gisteravond ineens weer een uur lang last van m'n zicht, en werd vanmorgen misselijk wakker en heb zelfs een beetje overgegeven. Maanden geen last van gehad. Dacht zelfs nog even aan zwangerschapsvergiftiging, ook omdat ik vocht vasthou, maar het belangrijkste daarbij is een hoge bloeddruk, en dat is nou juist altijd normaal gebleven. Gelukkig...Misschien gewoon een virusje te pakken..Maar toch naar, ga ik me de laatste weken van m'n zwangerschap ineens beroerd voelen terwijl het al die tijd goed gaat. Maar aan de andere kant, beter nu als wanneer hij er is...Heb dus de hele dag op de bank gelegen en ga nu pas wat eten...

/egopost
Back in business.
pi_88637154
Keshet dat heb ik ook :Y
die eerste foto is voor mij heel herkenbaar. De 2e ook wel, maar de eerste lijkt veel op haar gezichtje nu, in beweging enzo. De tweede echo is mooier om te zien qua baby zeg maar, meer vetjes, maar ik herken veel meer in de eerste.
Daarom vind ik het ook wel jammer dat we van deze baby geen 3d echo hebben maar goed, je kunt nie alles hebben :+

Shirley voor veranderingen in je zicht zou ik wel echt even de vk bellen geloof ik, zeker in cmbinatie met misselijkheid en vocht vasthouden. Ze kan je urine heel snel en makkelijk checken als ze dat nodig vindt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88637308
Oh Vanyel wat ontzettend fijn! *O* *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88637334
Vandaag precies 18 weken O+
En wij nemen mijn schoonmoeder mee over 2 weken (20 weken echo). Die is lekker nuchter dus ik ben niet bang voor paniek als er iets niet goed blijkt te zijn.
Eerder lekker zo'n iemand er bij die het verhaal dan ook kan volgen :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:40:54 #90
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88637498
quote:

[..]

Go Vanyel! *O*
pi_88637694
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 15:22 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Daar kan ik me nou niets bij voorstellen, dat iemand je niet meer wil zien.. Maar dat betekent dus alles is goed? Kind is helemaal up to date met ontwikkeling enzo?
Ja wij vonden het natuurlijk ook onvoorstelbaar, maar blijkbaar zijn we bij nader inzien toch te saai. Alles zat op de scharminkelcurve, alleen het hoofd viel dit keer wat groot uit. Denk dat de enorme hersenmassa anders niet meer paste.
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:53:44 #92
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88638094
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja wij vonden het natuurlijk ook onvoorstelbaar, maar blijkbaar zijn we bij nader inzien toch te saai. Alles zat op de scharminkelcurve, alleen het hoofd viel dit keer wat groot uit. Denk dat de enorme hersenmassa anders niet meer paste.
Te saai, jullie... Ach, misschien in dit geval toch wel leuk dan.

En die grote hersenmassa, ben je toch blij dat dagelijks minimaal 8 uur Bach en consorten te luisteren effect heeft gehad dan...
pi_88640325
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 15:53 schreef Basboussa het volgende:
En die grote hersenmassa, ben je toch blij dat dagelijks minimaal 8 uur Bach en consorten te luisteren effect heeft gehad dan...
Muziek :? Wat een frivole gedachte. Wij lezen om de beurt hardop wis- en natuurkundige formules en filosofische teksten voor aan de buik.
pi_88640348
nadeel van werken is dat je nu pas fok kan bekijken. Werkgever weet dat ik zwanger ben (sinds het eerste gesprek al) mocht het te zwaar worden of wat dan ook, altijd aangeven is wel een paar keer gezegd. Dus als het echt niet gaat doe ik dat ook wel.....

Zag zo snel dat er een paar nieuwe zwangeren waren GEFELICITEERD !!!! ^O^
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:02:25 #95
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88640751
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 16:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Muziek :? Wat een frivole gedachte. Wij lezen om de beurt hardop wis- en natuurkundige formules en filosofische teksten voor aan de buik.
* Basboussa noteert: wis- en natuurkundige formules en filosofische teksten...

Denk je dat ik te laat ben, als ik nu begin? Ik deed alleen de Bach en flutromannetjes.
pi_88641228
Bedankt voor de tips over de bestrijding van de misselijkheid. Ik probeer mijn maag vol te houden, dan gaat het net.
Hopelijk duurt het net als bij mijn vorige zwangerschap niet langer dan een paar weekjes.
Caatje. Duplicaatje. Aangenaam.
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:38:20 #97
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88641633
Pffff dames, wat gaan jullie snel zeg! Een dag niet online geweest en meteen weet ik hoever achter liggen....
Maar goed, Pvoesss, ik hoop dat je snel aan de beurt bent. Leandra, gewoon die laptop weg leggen hoor (ik heb een lief hier zitten die af en toe heel erg begint te zuchten en te steunen dus dan is de hint wel duidelijk!)

Vanyel, wat fijn dat alles in orde is!

Verder heb ik hier niet veel te melden eigenlijk (tja, sorry, ben een saaie zwangere en een saaie moeder)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88641876
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:02 schreef Basboussa het volgende:
Denk je dat ik te laat ben, als ik nu begin? Ik deed alleen de Bach en flutromannetjes.
Ach, dan kan de jouwe assisteren als de mijne de Nobelprijs wint :D
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:53:41 #99
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88641956
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ach, dan kan de jouwe assisteren als de mijne de Nobelprijs wint :D
Ja, of een meer decoratieve functie vervullen, of de excuus allochtoon uithangen :D Zo heeft iedereen zijn/haar plaats op deze wereld.
pi_88642228
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 17:53 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ja, of een meer decoratieve functie vervullen, of de excuus allochtoon uithangen :D Zo heeft iedereen zijn/haar plaats op deze wereld.
Paranimfen moeten er ook zijn :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 november 2010 @ 18:10:08 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88642322
ik heb weer een stickertje , bloeddruk 110/65 , jan heeft nog gezwaaid naar z'n broertje en mijn gyn waagt zich niet meer aan geslachtsvoorspellingen voor de 20e week (of het moet echt overduidelijk zijn :P )

pi_88642697
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:05 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Paranimfen moeten er ook zijn :+
Een allochtone paranimf? Ik weet niet hoor. Lijkt me passender als ie de cadeautjes draagt.
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:32:40 #103
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88642804
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Een allochtone paranimf? Ik weet niet hoor. Lijkt me passender als ie de cadeautjes draagt.
En donker gekleurd is en Pedro aka Piet heet? En dan van die leuke oorbels?

Maar ik vind het toch van een bijzonder dienstbare ambitie spreken, als je een carriere nastreeft als paranimf. Korte carriere waarschijnlijk, maar wel dienstbaar, dus het mag. Vrouwen in leidinggevende posities, dat ken natuurlijk niet. Hardstikke eng en gevaarlijk enzo.

En kan ze daarna trouwen, en een nieuwe generatie paranimfen baren.
pi_88643154
Is haar moeder stiekem ook paranimf geweest?

Pedro was overigens wel de cadeaudrager die ik in gedachten had. Leek me wel wat!
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:52:32 #105
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88643375
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:45 schreef Vanyel het volgende:
Is haar moeder stiekem ook paranimf geweest?

Pedro was overigens wel de cadeaudrager die ik in gedachten had. Leek me wel wat!
Der moeder zou wel willen. Maar daar doen ze hiero niet zo aan, paranimfen. En enige optie die ik zou hebben (lees intelligente, ambitieuze vriendin) moet het zo nodig boven de Arctische cirkel gaan doen, ben wel dienstbaar, maar niet zo dienstbaar.

En je hebt de huidskleur van dochter numero uno wel gezien, hoop ik. Kans is klein dat hier een Petra uit komt zetten. Leuke verrassing zou dat zijn, en interessante gesprekken zou dat opleveren, zeg! En met onze tere huidjes wordt de schmink niets ook. Dus ik vrees dat we gewoon voor een gelaatsbedekkend zwart gewaad gaan, top integratie en takes everything to a whole new level. Met cadeautjes natuurlijk.

Geert moet trots op ons zijn!
pi_88643517
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:52 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Der moeder zou wel willen. Maar daar doen ze hiero niet zo aan, paranimfen. En enige optie die ik zou hebben (lees intelligente, ambitieuze vriendin) moet het zo nodig boven de Arctische cirkel gaan doen, ben wel dienstbaar, maar niet zo dienstbaar.

En je hebt de huidskleur van dochter numero uno wel gezien, hoop ik. Kans is klein dat hier een Petra uit komt zetten. Leuke verrassing zou dat zijn, en interessante gesprekken zou dat opleveren, zeg! En met onze tere huidjes wordt de schmink niets ook. Dus ik vrees dat we gewoon voor een gelaatsbedekkend zwart gewaad gaan, top integratie en takes everything to a whole new level. Met cadeautjes natuurlijk.

Geert moet trots op ons zijn!
_O-
ik lach me stuk hier :D hihi

Misschien mag je wel Claudia's paranimf zijn, ooit :+ mét gewaad en kadootjes natuurlijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 12 november 2010 @ 19:01:05 #107
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88643672
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:56 schreef huuphuup het volgende:

[..]

_O-
ik lach me stuk hier :D hihi

Misschien mag je wel Claudia's paranimf zijn, ooit :+ mét gewaad en kadootjes natuurlijk.
Toe Claudia, toe! Al ben ik paranimf nummer 88.... Als ik dat eens mee zou mogen maken :D
pi_88643933
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:52 schreef Basboussa het volgende:
En je hebt de huidskleur van dochter numero uno wel gezien, hoop ik.
Nope.

quote:
Kans is klein dat hier een Petra uit komt zetten. Leuke verrassing zou dat zijn, en interessante gesprekken zou dat opleveren, zeg!
Kan me zo voorstellen dat een Petra bij jou ongeveer hetzelfde zou uitpakken als onverwacht zwanger thuiskomen bij mij.
quote:
Dus ik vrees dat we gewoon voor een gelaatsbedekkend zwart gewaad gaan, top integratie en takes everything to a whole new level. Met cadeautjes natuurlijk.
En die draagt ze dan.
Voor mij! *O*
  vrijdag 12 november 2010 @ 19:55:08 #109
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88645838
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:08 schreef Vanyel het volgende:

En die draagt ze dan.
Voor mij! *O*
Tuurlijk voor jou! :)

En dat opeens zwanger thuiskomen... hihihi... Nee, je kan dan weinig excuses bedenken, ja. Wordt lastig! En dan kun je ook niet met je oogleden knipperen en zeggen: Surprise! We krijgen een beeeeeejbie!

Ik zie wel allemaal interessante programma formats voorbij komen nu... :) En verhaallijnen voor soapseries. En ga zo maar verder!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88646473
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:55 schreef Basboussa het volgende:
SPOILER
8)7 :D
pi_88646567
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:27 schreef Shirley het volgende:
Bah..ik voel me klote vandaag. Had gisteravond ineens weer een uur lang last van m'n zicht, en werd vanmorgen misselijk wakker en heb zelfs een beetje overgegeven. Maanden geen last van gehad. Dacht zelfs nog even aan zwangerschapsvergiftiging, ook omdat ik vocht vasthou, maar het belangrijkste daarbij is een hoge bloeddruk, en dat is nou juist altijd normaal gebleven. Gelukkig...Misschien gewoon een virusje te pakken..Maar toch naar, ga ik me de laatste weken van m'n zwangerschap ineens beroerd voelen terwijl het al die tijd goed gaat. Maar aan de andere kant, beter nu als wanneer hij er is...Heb dus de hele dag op de bank gelegen en ga nu pas wat eten...

/egopost
Niet om je bang te maken, maar dat hoeft niet he. Ik had geen hoge bloeddruk en wel hellp.
  vrijdag 12 november 2010 @ 20:31:31 #112
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88647249
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:10 schreef DJMO het volgende:
ik heb weer een stickertje , bloeddruk 110/65 , jan heeft nog gezwaaid naar z'n broertje en mijn gyn waagt zich niet meer aan geslachtsvoorspellingen voor de 20e week (of het moet echt overduidelijk zijn :P )
^O^

Had ie het eerst mis dan? Of heb ik gewoon iets gemist :D .
pi_88647280
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 20:12 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Niet om je bang te maken, maar dat hoeft niet he. Ik had geen hoge bloeddruk en wel hellp.
Ik ben blij dat je het zegt :) ik dacht nog aan je, herinnerde me dat je pijn in je hand of je vingers had ofzo ook?

Shirley kom ns updaten? Hoe is het nu, voel je je al beter?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88648656
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 20:32 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je het zegt :) ik dacht nog aan je, herinnerde me dat je pijn in je hand of je vingers had ofzo ook?

Shirley kom ns updaten? Hoe is het nu, voel je je al beter?
Maar goed dat ik hier lurk dan ;)
Tintelende vingers en zomaar ineens ontplofte voeten. Terwijl ik nergens vocht vasthield eerder.
pi_88649183
Aaah Huup.. :*

Ik voel me nog steeds niet optimaal, de hele dag lig ik al op de bank, lichte hoofdpijn, maar niet meer misselijk. Heb gewoon gegeten ook, dus ik weet het niet. Misschien gewoon even een dipje, en is het morgen weer beter...Ga ook weer terug de bank op, lekker tv kijken met O+
Back in business.
pi_88649586
kan het ook zo zijn dat je wel voelt dat je buik dikker aanvoelt, maar nog geen kilo bent aangekomen? Ook al als je 15 weken zwanger bent??
pi_88649643
Ja, dat zijn je darmen dan :P
The way you rock'n'roll
pi_88649937
tja misschien is het wel een hele domme vraag hoor.... ik dacht dat je na 10, 12 weken echt wel kon merken dat je zwaarder werd...
pi_88650015
Verschilt per persoon.
Ik was al 20 weken voordat er een kilo aan zat.
Als jij normaal eet, dan weegt je baby e.d. nog niet zoveel dat het echt aantikt.
The way you rock'n'roll
pi_88650410
ja eet en beweeg normaal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 november 2010 @ 21:45:49 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88650892
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 20:31 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

^O^

Had ie het eerst mis dan? Of heb ik gewoon iets gemist :D .
gyn dacht met 17w6 een meisje :P (bij Jan was t ook met 18 weken dattie het goed kon zien, en hij had wel aangegeven het niet zeker te weten dit keer. Leverde me wel een langere echo op dan normaal, hij wilde zelf nog even naar het geslacht kijken _O- (om te zien of hij of de Star het goed had)

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 november 2010 @ 21:50:54 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88651192
ik ben morgen 23 weken, en ook bij mij begint het nu pas aan te zetten (in gewicht that is) qua buik kon je het al heel snel zien. Mijn gyn zei het ook heel treffend: je lichaam wordt in principe opgegeten door de baby, het is een parasiet, dus het is redelijk normaal dat je de eerste tijd niet zoveel aankomt. Dat ga je pas later echt merken.

pi_88651563
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:14 schreef Shirley het volgende:
Aaah Huup.. :*

Ik voel me nog steeds niet optimaal, de hele dag lig ik al op de bank, lichte hoofdpijn, maar niet meer misselijk. Heb gewoon gegeten ook, dus ik weet het niet. Misschien gewoon even een dipje, en is het morgen weer beter...Ga ook weer terug de bank op, lekker tv kijken met O+
Lekker even bankhangen dan :* hopelijk is het morgen weg.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88652527
Caatje, ik heb ook weken geleefd op de snoepjes waar Huup het over heeft (om ze vervolgens echt een jaar lang niet meer te kunnen zien, laat staan eten). Wat bij mij ook helpt is Rennie Deflatine, cola drinken en ik heb ook okugest van VSM gebruikt de vorige keer. Deze keer valt het mee en weet ik gewoon dat ik eerst moet proberen te eten. Negen van de 10 keer is het dan over.

The_Tankgirl. Wij hadden hetzelfde probleem met de hangwieg van Leander. Op marktplaats waren die net 30 euro minder duur dan nieuw. Wat wij gedaan hebben is em wel nieuw gekocht, maar goed gekeken of er ergens aanbiedingen waren. Uiteindelijk gaf de babyspeciaalzaak hier in de stad 15% korting vanwege pasen. We hebben em toen besteld. En wij gaan em straks ook weer op marktplaats zetten, denk ik.

Pretecho's heb ik de vorige keer niet gedaan, wel was ik proefkonijn bij Fontys. Deze keer willen we een geslachtsecho, maar die gaat gewoon in 2d.

Mrien, verlof, juh!

Bij de SEO mag er bij ons niemand mee behalve de partner. Zelfs andere kinderen mogen eigenlijk niet mee. Idem voor de nekplooimeting.

Vanyel, goed nieuws! Dan maar saai, toch?

Ienemini (pff, hoe vaak ik je naam al fout geschreven heb...) ik zou nu niet weten of ik zwaarder ben, maar ben er al achter dat het van de zwangerschap afhangt. Bij mijn missed abortion kwam ik 5 kilo aan die er pas net weer af zijn, bij de zwangerschap van driekus zat ik met 20 weken op 3 kilo (en met 26 weken op 7 kilo, oeps). Nu valt het geloof ik wel mee, maar zoals gezegd, niet op de weegschaal gestaan, dus ik ga op mijn broeken af.

Shirley, ik zou ook echt even de vk bellen. Volgens mij heeft Poppedein zelf ooit gezegd dat ze voor dit soort dingen liever voor niets gebeld wordt, dan het pas te horen als het te laat is.

Zoooo. Bij!
En over mezelf heb ik geen nieuws. Nou ja, bijna niet dan. Mijn vetrol heeft ineens een fundering in de avond. En dat is niet alleen maar darm.
Ik kwam trouwens vandaag ook achter dat heel veel van die zwangerschapscalculators op internet niet kunnen rekenen. Mijn laatste menstruatie was op 31 augustus, voorlopige datum is 4 juni. Als je die 31 augustus invoert, dan krijg je ineens dat je in mei bent uitgerekend. Vul je 31 september in (wat niet kan) dan is het wel goed...ach ja. Tis eigenlijk als sneu genoeg dat ik telkens moet opzoeken hoe ver ik ben.
pi_88652662
Mefke respect _O_
The way you rock'n'roll
pi_88653737
DML, nuh, kladblok. Van Icantrix geleerd ;) Die kan het nog veeeeeel beter :P
  vrijdag 12 november 2010 @ 22:38:56 #127
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_88653750
Ik lees hier gewoon af en toe als niet zwangere mee, gewoon om te lachen om Basboussa _O-
pi_88654549
Mefke: heb ik ook al aan gedacht die kladblok, maar leek me zo suf. Misschien toch niet eens een slecht idee.

Zelf vandaag iets heel raars. Heb een dagje geholpen op de Creadoe in Utrecht, echt pl**r*sdruk maar dat maakt et juist zo leuk! Kom ik er halverwege de middag achter dat mijn linkerbovenbeen aan de buitenkant helemaal verdoofd aanvoelt. Echt alsof er een half uur een icepack op gelegen heeft, of dat er iemand een verdoving in gespoten heeft. Straalde ook door naar mijn voet uiteindelijk.
Kom ik 's avonds thuis, na fijn een kleine 2 uur in de auto (voor een ritje van 5 kwartier) schiet er toch een steek door dat been! Alsof er messen ingingen.
Gaat dus niet over en heb net op aandringen van vriend en moeder maar de huisartsenpost gebeld.
Kreeg gelijk van die heftige vragen: heb je nog kracht in je hand, kun je nog gewoon naar de wc, goh je klinkt gelukkig ook goed (neehee ik heb geen beroerte, mn poot doet pijn!), maar oké, liever teveel controleren dan te weinig.
maar ze vonden het niet nodig om er naar te kijken. Ik mocht een pijnstiller nemen (het voelt verdoofd weet je nog, dus geen pijn! Alleen af en toe die steek) en moet het in de gaten houden. Bij verandering even terugbellen.

Ik hoop het niet, maar is dit voor iemand herkenbaar?
(egopost)
  vrijdag 12 november 2010 @ 23:00:45 #129
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88654747
danic, dat verdoofde gevoel kan komen door een verkeerde houding en/of slechte doorbloeding (dat ken ik van mijn bekkenklachten)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_88655508
Rockabella: klinkt idd logisch. Ik dacht zelf ook aan een beknelde zenuw oid, maar volgens de huisartsenpost kon het dat eigenlijk niet zijn, omdat ik dan meer klachten zou moeten hebben, bv het niet voelen van een volle blaas.
Heb je tips wat ik er aan kan doen, behalve rust en een warme douchestraal? (moet zondag nog een dagje op de beurs helpen :X )
pi_88655711
Danic, hier ook herkenbaar als horend bij mijn bekkenklachten. En tuurlijk kan het dan een zenuw zijn die bekneld zit, ook zonder last van je blaas (dan is het namelijk gewoon een andere zenuw). Maar, ook een teken dat je te veel gedaan hebt. Wat meer zitten dus zondag.
Enne, beknelde zenuw gaat niet los van de douche, helaas. En als het blijft: even langs de huisarts voor controle, na het weekend. Ik weet niet of je bij een zwangerschapsichias ook een doof gevoel kan krijgen.
pi_88656216
Ja dacht ik idd ook al hoor van die douche, maar ach, baat et niet dan schaad et niet. En het is natuurlijk niet zeker of het een zenuw is.
Die ischias heb ik ook aan gedacht, een vriendin van mij had dat vorig jaar vanaf haar 5e maand. Kreeg d'r niet te pakken telefonisch, dus morgen nog een keer proberen, ff vragen wat haar klachten precies waren.....
Ga lekker mn bedje in nu :Z
pi_88663957
Alle zwangeren hier: er wordt aan jullie gedacht!! :*
pi_88665468
Goedemorgen!!
Hele nacht wakker geweest door 1 of ander tikkend geluid in mijn kamer.
Ergens in de muur en ik werd er doodziek van -O- -O-

Thank god voor mijn peuter die nu nog slaapt want ik heb toch nog een uurtje of 5 kunnen slapen O+ O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 november 2010 @ 11:17:46 #135
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88665625
ik hoop niet dat je bang bent voor muizen pvoess? :+

pi_88665694
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:07 schreef Pvoesss het volgende:
Goedemorgen!!

Thank god voor mijn peuter die nu nog slaapt want ik heb toch nog een uurtje of 5 kunnen slapen O+ O+
verwarmingsbuis misschien? Daar word ik altijd gestoord van, als het ding ook maar 1 graadje aanstaat nog dan slaat ie om de zoveel tijd aan met een soort getik.

Muizen hoorde je in mijn vorige huizen altijd gewoon lopen :') daar hoefde ik niet over te twijfelen wat het nou was :D huuu die nageltjes zo door de spouwmuren heen. :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88665841
Ik gok de leidingen inderdaad is ook allemaal nieuw enzo.
Maar het was wel verdomde irritant want verwarming uit hielp niet.
En heel hoog was ook niet echt een optie en bluhhh..
Met een dikke buik op zoek naar getik is niet fijn :')
  zaterdag 13 november 2010 @ 14:45:59 #138
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88671191
Middag!

Ik vraag me af hoe het met Leandra is, als iemand toch vervroegde meldplicht heeft is zij het volgens mij. ;)

Hier vanochtend in mijn uppie weekboodschappen gedaan, lekker rustig om 10.00 uur. Daarna gezellig met mams en broer de intocht gekeken. Man is de hele dag op pad. Leuk om alle mannen zich te zien uitsloven en tof dat Piet Paniek en Piet Vergeet ook mee mochten lopen met de intocht. En Hoofdpiet is favo, maar das dan ook de enige die ik in andere gedaante ken. Vergeleken met vorig jaar was het ook weer een waardige intocht en niet zo'n aanfluiting als toen.

Nu met de beentjes op de bank bij de kachel, buik vooruit, men ik krijg een buik, tis echt bizar om het te zien groeien....gaat nog wat worden.
pi_88672898
Verwarmingsbuizen, vreselijk! Hier ook s'nachts last van.
Verder voel ik me weer normaal vandaag, wel moe, maar geen verdere klachten gelukkig. Moet maandag weer naar de vk, dan zal ik het wel even aangeven.

Ja Juud...geniet van die buik, hij wordt alleen maar mooier :D

Alle andere dames ook oké?
Back in business.
  zaterdag 13 november 2010 @ 16:17:33 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88673256
Hier 2 slechte nachten gehad. Misschien is dat wel een kwaal. Verder gisteren etentje met drie goede vriendinnen en zus. De wijn vloeide rijkelijk maar ik hield het bij spa rood en cola light. Kreeg een keer een soort hint, maar ik zei gewoon dat ik geen zin had in alcohol. Gelukkig ging niemand er op door. Maar ik denk niet dat ze verrast gaan zijn door mijn nieuws over een maand :)

Vandaag ouders en grootouders op bezoek. Zegt mijn oma op een gegeven moment tegen mijn moeder (56 jaar): 'zijn al jouw oud-klasgenootjes al oma?' _O- Zegt mijn pa er zo doorheen: 'Allemaal'.

Ze moeten eens weten :D. Ik had het graag willen vertellen maar mijn vriend vindt het nog te vroeg.

Verder heb ik al sinds gisteren een zeurderige buikpijn. Dat heb ik al 3 weken maar nu is het wat erger aan het worden. Gelukkig verder niks te zien ofzo.

Oja en superdom: heb een sandwich met gerookte zalm (uit een vacuumverpakking) genomen. Geen seconde bij nagedacht. Had ze nota bene zelf klaargemaakt! Nou ja, vervelend maar zo'n vaart zal het niet lopen toch?
  zaterdag 13 november 2010 @ 16:31:45 #141
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88673577
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:17 schreef Aventura het volgende:
Hier 2 slechte nachten gehad. Misschien is dat wel een kwaal. Verder gisteren etentje met drie goede vriendinnen en zus. De wijn vloeide rijkelijk maar ik hield het bij spa rood en cola light. Kreeg een keer een soort hint, maar ik zei gewoon dat ik geen zin had in alcohol. Gelukkig ging niemand er op door. Maar ik denk niet dat ze verrast gaan zijn door mijn nieuws over een maand :)

Vandaag ouders en grootouders op bezoek. Zegt mijn oma op een gegeven moment tegen mijn moeder (56 jaar): 'zijn al jouw oud-klasgenootjes al oma?' _O- Zegt mijn pa er zo doorheen: 'Allemaal'.

Ze moeten eens weten :D. Ik had het graag willen vertellen maar mijn vriend vindt het nog te vroeg.

Verder heb ik al sinds gisteren een zeurderige buikpijn. Dat heb ik al 3 weken maar nu is het wat erger aan het worden. Gelukkig verder niks te zien ofzo.

Oja en superdom: heb een sandwich met gerookte zalm (uit een vacuumverpakking) genomen. Geen seconde bij nagedacht. Had ze nota bene zelf klaargemaakt! Nou ja, vervelend maar zo'n vaart zal het niet lopen toch?
Zeurderige buikpijn heb ik al weken, volgens mij is dat puur het oprekken van je baarmoeder.
Zalm, mja dat kan gebeuren he. Ik ben om die reden al toen ik met de pil ging stoppen ook zo ongeveer gestopt met alle dingen die niet goed zijn.Omdat ik anders ook zo een keer iets onder mijn neus stop wat ik niet mag hebben. Volgens mij loopt het wel los, ik zou t niet nog een keer uitproberen als ik jou was. ;)
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:00:51 #142
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88674333
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 22:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik lees hier gewoon af en toe als niet zwangere mee, gewoon om te lachen om Basboussa _O-
Bezwangert u en doe mee, zou ik zeggen.....

Mijn eigen fanclub, woehoe!
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:06:01 #143
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88674485
Middag leedies!

Pvoesss, niets verwarmingsbuizen, het is het bewustzijn van je ongeboren vrucht die een boodschap aan je wil doorgeven. Wel kriepie!

Verder slapeloze nachten, bah, ik heb wel geslapen vannacht maar veuls te weinig. Ik wil weer. En veel. Over ruim een uur kan kind weer in bed, dus wie weet...

Danic veel succes morgen en gewoon gaan zitten als het niet lukt. Niets forceren hoor!

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:31 schreef Juud79 het volgende:
Omdat ik anders ook zo een keer iets onder mijn neus stop wat ik niet mag hebben.
Ik heb daar toch wat andere associaties bij, dingen onder je neus stoppen :)
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:41:34 #144
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88675471
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:31 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Zeurderige buikpijn heb ik al weken, volgens mij is dat puur het oprekken van je baarmoeder.
Zalm, mja dat kan gebeuren he. Ik ben om die reden al toen ik met de pil ging stoppen ook zo ongeveer gestopt met alle dingen die niet goed zijn.Omdat ik anders ook zo een keer iets onder mijn neus stop wat ik niet mag hebben. Volgens mij loopt het wel los, ik zou t niet nog een keer uitproberen als ik jou was. ;)
Ga ik zeker niet doen. Het is wel oerdom, vorige week had ik ook al een broodje rosbief op.
Inmiddels is het kwartje denk ik wel gevallen denk ik :')
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:31:26 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88676810
* Leandra meldt zich...

We waren naar S'veen voor de verjaardag van Jr.... als ik toch losgelaten was uit het ziekenhuis dan kon ik natuurlijk niet wegblijven op de verjaardag van m'n eerstgeborene O+

Dus in mijn huis blijven slapen en vandaag terug naar N z'n huis via de Ikea (nog wat laatste dingen) en de Eurofleur (alleen voor een haak van ¤ 2,50 voor de klamboe boven het bedje, maar helaas konden we de kerstafdeling niet ontwijken en zijn we een beetje losgegaan :@ :X )

Maar ik heb gisteren alleen maar braaf op de bank gezeten, en vandaag ook niets getild ofzo O-)

Shirley weer een beetje hersteld qua zicht? Wel even in de gaten houden :Y

En Claudia gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Ivan :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:43:07 #146
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88677127
Jij kan gewoon niet stilzitten, Leandra.......
Fijn dat je rondloopt en dat het goed gaat met je, shoppen is killing rond deze tijd volgens mij, overal is t gezellig en het ziet er allemaal mooi uit.

Hadden ze al kerstspullen bij de Ikea?
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:53:10 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88677375
Ja, bij de Ikea hadden ze ook kerstspullen, maar daar had ik weken geleden al eea gescoord, de kerstafdeling van het tuincentrum was beduidend gevaarlijker.... toen we al voor een vermogen in de kar hadden liggen zijn we ook gewoon direct doorgelopen richting kassa, en de rest van de kerstafdeling hebben we genegeerd, uit pure angst dat we nog een kar nodig zouden hebben :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88677977
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 17:00 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Bezwangert u en doe mee, zou ik zeggen.....

Mijn eigen fanclub, woehoe!
Waarom denk je dat ik überhaupt zwanger geworden ben ;)
pi_88678218
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 11:07 schreef Pvoesss het volgende:
Goedemorgen!!

kan idd verwarmingsbuis zijn. Als ze te iets te strak gelegd zijn hoor je getik bij het opwarmen en het afkoelen van de leidingen. Mega irritant geluid!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88680232
@djmo fijn een sticker
@leandra nog gefeliciteerd

Waarom woon ik een gehucht waarbij de vk alleen gebeld kan worden tussen bepaalde tijden en die kan ik juist niet. En de spoeddienst vind ik een beetje overdreven

van de HA krijg ik dus niets tegen het spugen. Maar ik heb het zo gehad ik ben zo uitgeput dat ik niets meer wil en kan. Behalve jankend boven de wc hangen.
Ik ga zo mijn grote vriend maar weer opzoeken /einde egopost.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 november 2010 @ 20:40:33 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88680709
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 20:23 schreef zfs het volgende:
@djmo fijn een sticker
@leandra nog gefeliciteerd

Waarom woon ik een gehucht waarbij de vk alleen gebeld kan worden tussen bepaalde tijden en die kan ik juist niet. En de spoeddienst vind ik een beetje overdreven

van de HA krijg ik dus niets tegen het spugen. Maar ik heb het zo gehad ik ben zo uitgeput dat ik niets meer wil en kan. Behalve jankend boven de wc hangen.
Ik ga zo mijn grote vriend maar weer opzoeken /einde egopost.
er waren hier al een paar mensen die je wat wilden sturen tegen het spugen he ;) dat je teven in je achterhoofd houdt :* sterkte

ik was gisteren iets vergeten ..

Duimelotje:

pi_88681443
Zfs wat een belachelijke huisarts!
Ik zou toch maar tijd maken om de VK te bellen en haar ook je urine laten controleren. Dit klinkt niet goed.
Ik heb nog twee doosjes emesafene liggen dus ik kan ze zo opsturen naar je!!! Het is geen wondermiddel voor iedereen maar wie weet doet het iets voor jou.
The way you rock'n'roll
pi_88681458
zfs: en dan bel je dus NU de huisartsenpost. Dan ontloop je eigen huisarts, neemt misschien iemand je serieus en kan eindelijk je bloed gecontroleerd worden. En durf je dat niet, bel dan je vk. Kom op, dit is niet gezond, niet voor je slokdarm en niet voor je algemene gezondheid, Je kindje neemt wat het nodig heeft, maar als je zelf geen voedingsstoffen meer hebt of uitdroogt, ben je verder van huis. Echt, doe het nou! Ik snap dat de drempel hoog is, zeker na je eerste bezoek an de huisarts, maar hier moet je gewoon echt iets mee.
(en ja, ik klink streng, maar ik bedoel het ook zo. Het is compleet onnodig om uit te drogen)
pi_88682619
Danic, ik heb ooit een aanhoudende stekende pijn in mijn been gehad (mijn knieholte om precies te zijn) en dat bleek een trombosebeen te zijn geweest. Houd je klachten dus goed in de gaten. Het zal wel geen trombosebeen zijn, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden, aangezien je daar tijdens je zwangerschap verhoogd risico op hebt.
pi_88682724
o claudia, begint dat zo ja? Weer wat geleerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')