abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 november 2010 @ 18:10:08 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88642322
ik heb weer een stickertje , bloeddruk 110/65 , jan heeft nog gezwaaid naar z'n broertje en mijn gyn waagt zich niet meer aan geslachtsvoorspellingen voor de 20e week (of het moet echt overduidelijk zijn :P )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88642697
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:05 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Paranimfen moeten er ook zijn :+
Een allochtone paranimf? Ik weet niet hoor. Lijkt me passender als ie de cadeautjes draagt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:32:40 #103
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88642804
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Een allochtone paranimf? Ik weet niet hoor. Lijkt me passender als ie de cadeautjes draagt.
En donker gekleurd is en Pedro aka Piet heet? En dan van die leuke oorbels?

Maar ik vind het toch van een bijzonder dienstbare ambitie spreken, als je een carriere nastreeft als paranimf. Korte carriere waarschijnlijk, maar wel dienstbaar, dus het mag. Vrouwen in leidinggevende posities, dat ken natuurlijk niet. Hardstikke eng en gevaarlijk enzo.

En kan ze daarna trouwen, en een nieuwe generatie paranimfen baren.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88643154
Is haar moeder stiekem ook paranimf geweest?

Pedro was overigens wel de cadeaudrager die ik in gedachten had. Leek me wel wat!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:52:32 #105
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88643375
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:45 schreef Vanyel het volgende:
Is haar moeder stiekem ook paranimf geweest?

Pedro was overigens wel de cadeaudrager die ik in gedachten had. Leek me wel wat!
Der moeder zou wel willen. Maar daar doen ze hiero niet zo aan, paranimfen. En enige optie die ik zou hebben (lees intelligente, ambitieuze vriendin) moet het zo nodig boven de Arctische cirkel gaan doen, ben wel dienstbaar, maar niet zo dienstbaar.

En je hebt de huidskleur van dochter numero uno wel gezien, hoop ik. Kans is klein dat hier een Petra uit komt zetten. Leuke verrassing zou dat zijn, en interessante gesprekken zou dat opleveren, zeg! En met onze tere huidjes wordt de schmink niets ook. Dus ik vrees dat we gewoon voor een gelaatsbedekkend zwart gewaad gaan, top integratie en takes everything to a whole new level. Met cadeautjes natuurlijk.

Geert moet trots op ons zijn!
pi_88643517
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:52 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Der moeder zou wel willen. Maar daar doen ze hiero niet zo aan, paranimfen. En enige optie die ik zou hebben (lees intelligente, ambitieuze vriendin) moet het zo nodig boven de Arctische cirkel gaan doen, ben wel dienstbaar, maar niet zo dienstbaar.

En je hebt de huidskleur van dochter numero uno wel gezien, hoop ik. Kans is klein dat hier een Petra uit komt zetten. Leuke verrassing zou dat zijn, en interessante gesprekken zou dat opleveren, zeg! En met onze tere huidjes wordt de schmink niets ook. Dus ik vrees dat we gewoon voor een gelaatsbedekkend zwart gewaad gaan, top integratie en takes everything to a whole new level. Met cadeautjes natuurlijk.

Geert moet trots op ons zijn!
_O-
ik lach me stuk hier :D hihi

Misschien mag je wel Claudia's paranimf zijn, ooit :+ mét gewaad en kadootjes natuurlijk.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 12 november 2010 @ 19:01:05 #107
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88643672
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:56 schreef huuphuup het volgende:

[..]

_O-
ik lach me stuk hier :D hihi

Misschien mag je wel Claudia's paranimf zijn, ooit :+ mét gewaad en kadootjes natuurlijk.
Toe Claudia, toe! Al ben ik paranimf nummer 88.... Als ik dat eens mee zou mogen maken :D
pi_88643933
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:52 schreef Basboussa het volgende:
En je hebt de huidskleur van dochter numero uno wel gezien, hoop ik.
Nope.

quote:
Kans is klein dat hier een Petra uit komt zetten. Leuke verrassing zou dat zijn, en interessante gesprekken zou dat opleveren, zeg!
Kan me zo voorstellen dat een Petra bij jou ongeveer hetzelfde zou uitpakken als onverwacht zwanger thuiskomen bij mij.
quote:
Dus ik vrees dat we gewoon voor een gelaatsbedekkend zwart gewaad gaan, top integratie en takes everything to a whole new level. Met cadeautjes natuurlijk.
En die draagt ze dan.
Voor mij! *O*
  vrijdag 12 november 2010 @ 19:55:08 #109
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88645838
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:08 schreef Vanyel het volgende:

En die draagt ze dan.
Voor mij! *O*
Tuurlijk voor jou! :)

En dat opeens zwanger thuiskomen... hihihi... Nee, je kan dan weinig excuses bedenken, ja. Wordt lastig! En dan kun je ook niet met je oogleden knipperen en zeggen: Surprise! We krijgen een beeeeeejbie!

Ik zie wel allemaal interessante programma formats voorbij komen nu... :) En verhaallijnen voor soapseries. En ga zo maar verder!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88646473
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:55 schreef Basboussa het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8)7 :D
pi_88646567
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:27 schreef Shirley het volgende:
Bah..ik voel me klote vandaag. Had gisteravond ineens weer een uur lang last van m'n zicht, en werd vanmorgen misselijk wakker en heb zelfs een beetje overgegeven. Maanden geen last van gehad. Dacht zelfs nog even aan zwangerschapsvergiftiging, ook omdat ik vocht vasthou, maar het belangrijkste daarbij is een hoge bloeddruk, en dat is nou juist altijd normaal gebleven. Gelukkig...Misschien gewoon een virusje te pakken..Maar toch naar, ga ik me de laatste weken van m'n zwangerschap ineens beroerd voelen terwijl het al die tijd goed gaat. Maar aan de andere kant, beter nu als wanneer hij er is...Heb dus de hele dag op de bank gelegen en ga nu pas wat eten...

/egopost
Niet om je bang te maken, maar dat hoeft niet he. Ik had geen hoge bloeddruk en wel hellp.
  vrijdag 12 november 2010 @ 20:31:31 #112
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88647249
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:10 schreef DJMO het volgende:
ik heb weer een stickertje , bloeddruk 110/65 , jan heeft nog gezwaaid naar z'n broertje en mijn gyn waagt zich niet meer aan geslachtsvoorspellingen voor de 20e week (of het moet echt overduidelijk zijn :P )
^O^

Had ie het eerst mis dan? Of heb ik gewoon iets gemist :D .
pi_88647280
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 20:12 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Niet om je bang te maken, maar dat hoeft niet he. Ik had geen hoge bloeddruk en wel hellp.
Ik ben blij dat je het zegt :) ik dacht nog aan je, herinnerde me dat je pijn in je hand of je vingers had ofzo ook?

Shirley kom ns updaten? Hoe is het nu, voel je je al beter?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88648656
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 20:32 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je het zegt :) ik dacht nog aan je, herinnerde me dat je pijn in je hand of je vingers had ofzo ook?

Shirley kom ns updaten? Hoe is het nu, voel je je al beter?
Maar goed dat ik hier lurk dan ;)
Tintelende vingers en zomaar ineens ontplofte voeten. Terwijl ik nergens vocht vasthield eerder.
pi_88649183
Aaah Huup.. :*

Ik voel me nog steeds niet optimaal, de hele dag lig ik al op de bank, lichte hoofdpijn, maar niet meer misselijk. Heb gewoon gegeten ook, dus ik weet het niet. Misschien gewoon even een dipje, en is het morgen weer beter...Ga ook weer terug de bank op, lekker tv kijken met O+
Back in business.
pi_88649586
kan het ook zo zijn dat je wel voelt dat je buik dikker aanvoelt, maar nog geen kilo bent aangekomen? Ook al als je 15 weken zwanger bent??
pi_88649643
Ja, dat zijn je darmen dan :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88649937
tja misschien is het wel een hele domme vraag hoor.... ik dacht dat je na 10, 12 weken echt wel kon merken dat je zwaarder werd...
pi_88650015
Verschilt per persoon.
Ik was al 20 weken voordat er een kilo aan zat.
Als jij normaal eet, dan weegt je baby e.d. nog niet zoveel dat het echt aantikt.
The way you rock'n'roll
pi_88650410
ja eet en beweeg normaal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 november 2010 @ 21:45:49 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88650892
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 20:31 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

^O^

Had ie het eerst mis dan? Of heb ik gewoon iets gemist :D .
gyn dacht met 17w6 een meisje :P (bij Jan was t ook met 18 weken dattie het goed kon zien, en hij had wel aangegeven het niet zeker te weten dit keer. Leverde me wel een langere echo op dan normaal, hij wilde zelf nog even naar het geslacht kijken _O- (om te zien of hij of de Star het goed had)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 november 2010 @ 21:50:54 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88651192
ik ben morgen 23 weken, en ook bij mij begint het nu pas aan te zetten (in gewicht that is) qua buik kon je het al heel snel zien. Mijn gyn zei het ook heel treffend: je lichaam wordt in principe opgegeten door de baby, het is een parasiet, dus het is redelijk normaal dat je de eerste tijd niet zoveel aankomt. Dat ga je pas later echt merken.

pi_88651563
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:14 schreef Shirley het volgende:
Aaah Huup.. :*

Ik voel me nog steeds niet optimaal, de hele dag lig ik al op de bank, lichte hoofdpijn, maar niet meer misselijk. Heb gewoon gegeten ook, dus ik weet het niet. Misschien gewoon even een dipje, en is het morgen weer beter...Ga ook weer terug de bank op, lekker tv kijken met O+
Lekker even bankhangen dan :* hopelijk is het morgen weg.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88652527
Caatje, ik heb ook weken geleefd op de snoepjes waar Huup het over heeft (om ze vervolgens echt een jaar lang niet meer te kunnen zien, laat staan eten). Wat bij mij ook helpt is Rennie Deflatine, cola drinken en ik heb ook okugest van VSM gebruikt de vorige keer. Deze keer valt het mee en weet ik gewoon dat ik eerst moet proberen te eten. Negen van de 10 keer is het dan over.

The_Tankgirl. Wij hadden hetzelfde probleem met de hangwieg van Leander. Op marktplaats waren die net 30 euro minder duur dan nieuw. Wat wij gedaan hebben is em wel nieuw gekocht, maar goed gekeken of er ergens aanbiedingen waren. Uiteindelijk gaf de babyspeciaalzaak hier in de stad 15% korting vanwege pasen. We hebben em toen besteld. En wij gaan em straks ook weer op marktplaats zetten, denk ik.

Pretecho's heb ik de vorige keer niet gedaan, wel was ik proefkonijn bij Fontys. Deze keer willen we een geslachtsecho, maar die gaat gewoon in 2d.

Mrien, verlof, juh!

Bij de SEO mag er bij ons niemand mee behalve de partner. Zelfs andere kinderen mogen eigenlijk niet mee. Idem voor de nekplooimeting.

Vanyel, goed nieuws! Dan maar saai, toch?

Ienemini (pff, hoe vaak ik je naam al fout geschreven heb...) ik zou nu niet weten of ik zwaarder ben, maar ben er al achter dat het van de zwangerschap afhangt. Bij mijn missed abortion kwam ik 5 kilo aan die er pas net weer af zijn, bij de zwangerschap van driekus zat ik met 20 weken op 3 kilo (en met 26 weken op 7 kilo, oeps). Nu valt het geloof ik wel mee, maar zoals gezegd, niet op de weegschaal gestaan, dus ik ga op mijn broeken af.

Shirley, ik zou ook echt even de vk bellen. Volgens mij heeft Poppedein zelf ooit gezegd dat ze voor dit soort dingen liever voor niets gebeld wordt, dan het pas te horen als het te laat is.

Zoooo. Bij!
En over mezelf heb ik geen nieuws. Nou ja, bijna niet dan. Mijn vetrol heeft ineens een fundering in de avond. En dat is niet alleen maar darm.
Ik kwam trouwens vandaag ook achter dat heel veel van die zwangerschapscalculators op internet niet kunnen rekenen. Mijn laatste menstruatie was op 31 augustus, voorlopige datum is 4 juni. Als je die 31 augustus invoert, dan krijg je ineens dat je in mei bent uitgerekend. Vul je 31 september in (wat niet kan) dan is het wel goed...ach ja. Tis eigenlijk als sneu genoeg dat ik telkens moet opzoeken hoe ver ik ben.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88652662
Mefke respect _O_
The way you rock'n'roll
pi_88653737
DML, nuh, kladblok. Van Icantrix geleerd ;) Die kan het nog veeeeeel beter :P
  vrijdag 12 november 2010 @ 22:38:56 #127
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_88653750
Ik lees hier gewoon af en toe als niet zwangere mee, gewoon om te lachen om Basboussa _O-
pi_88654549
Mefke: heb ik ook al aan gedacht die kladblok, maar leek me zo suf. Misschien toch niet eens een slecht idee.

Zelf vandaag iets heel raars. Heb een dagje geholpen op de Creadoe in Utrecht, echt pl**r*sdruk maar dat maakt et juist zo leuk! Kom ik er halverwege de middag achter dat mijn linkerbovenbeen aan de buitenkant helemaal verdoofd aanvoelt. Echt alsof er een half uur een icepack op gelegen heeft, of dat er iemand een verdoving in gespoten heeft. Straalde ook door naar mijn voet uiteindelijk.
Kom ik 's avonds thuis, na fijn een kleine 2 uur in de auto (voor een ritje van 5 kwartier) schiet er toch een steek door dat been! Alsof er messen ingingen.
Gaat dus niet over en heb net op aandringen van vriend en moeder maar de huisartsenpost gebeld.
Kreeg gelijk van die heftige vragen: heb je nog kracht in je hand, kun je nog gewoon naar de wc, goh je klinkt gelukkig ook goed (neehee ik heb geen beroerte, mn poot doet pijn!), maar oké, liever teveel controleren dan te weinig.
maar ze vonden het niet nodig om er naar te kijken. Ik mocht een pijnstiller nemen (het voelt verdoofd weet je nog, dus geen pijn! Alleen af en toe die steek) en moet het in de gaten houden. Bij verandering even terugbellen.

Ik hoop het niet, maar is dit voor iemand herkenbaar?
(egopost)
  vrijdag 12 november 2010 @ 23:00:45 #129
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88654747
danic, dat verdoofde gevoel kan komen door een verkeerde houding en/of slechte doorbloeding (dat ken ik van mijn bekkenklachten)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_88655508
Rockabella: klinkt idd logisch. Ik dacht zelf ook aan een beknelde zenuw oid, maar volgens de huisartsenpost kon het dat eigenlijk niet zijn, omdat ik dan meer klachten zou moeten hebben, bv het niet voelen van een volle blaas.
Heb je tips wat ik er aan kan doen, behalve rust en een warme douchestraal? (moet zondag nog een dagje op de beurs helpen :X )
pi_88655711
Danic, hier ook herkenbaar als horend bij mijn bekkenklachten. En tuurlijk kan het dan een zenuw zijn die bekneld zit, ook zonder last van je blaas (dan is het namelijk gewoon een andere zenuw). Maar, ook een teken dat je te veel gedaan hebt. Wat meer zitten dus zondag.
Enne, beknelde zenuw gaat niet los van de douche, helaas. En als het blijft: even langs de huisarts voor controle, na het weekend. Ik weet niet of je bij een zwangerschapsichias ook een doof gevoel kan krijgen.
pi_88656216
Ja dacht ik idd ook al hoor van die douche, maar ach, baat et niet dan schaad et niet. En het is natuurlijk niet zeker of het een zenuw is.
Die ischias heb ik ook aan gedacht, een vriendin van mij had dat vorig jaar vanaf haar 5e maand. Kreeg d'r niet te pakken telefonisch, dus morgen nog een keer proberen, ff vragen wat haar klachten precies waren.....
Ga lekker mn bedje in nu :Z
pi_88663957
Alle zwangeren hier: er wordt aan jullie gedacht!! :*
pi_88665468
Goedemorgen!!
Hele nacht wakker geweest door 1 of ander tikkend geluid in mijn kamer.
Ergens in de muur en ik werd er doodziek van -O- -O-

Thank god voor mijn peuter die nu nog slaapt want ik heb toch nog een uurtje of 5 kunnen slapen O+ O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 november 2010 @ 11:17:46 #135
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88665625
ik hoop niet dat je bang bent voor muizen pvoess? :+

pi_88665694
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:07 schreef Pvoesss het volgende:
Goedemorgen!!

Thank god voor mijn peuter die nu nog slaapt want ik heb toch nog een uurtje of 5 kunnen slapen O+ O+
verwarmingsbuis misschien? Daar word ik altijd gestoord van, als het ding ook maar 1 graadje aanstaat nog dan slaat ie om de zoveel tijd aan met een soort getik.

Muizen hoorde je in mijn vorige huizen altijd gewoon lopen :') daar hoefde ik niet over te twijfelen wat het nou was :D huuu die nageltjes zo door de spouwmuren heen. :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88665841
Ik gok de leidingen inderdaad is ook allemaal nieuw enzo.
Maar het was wel verdomde irritant want verwarming uit hielp niet.
En heel hoog was ook niet echt een optie en bluhhh..
Met een dikke buik op zoek naar getik is niet fijn :')
  zaterdag 13 november 2010 @ 14:45:59 #138
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88671191
Middag!

Ik vraag me af hoe het met Leandra is, als iemand toch vervroegde meldplicht heeft is zij het volgens mij. ;)

Hier vanochtend in mijn uppie weekboodschappen gedaan, lekker rustig om 10.00 uur. Daarna gezellig met mams en broer de intocht gekeken. Man is de hele dag op pad. Leuk om alle mannen zich te zien uitsloven en tof dat Piet Paniek en Piet Vergeet ook mee mochten lopen met de intocht. En Hoofdpiet is favo, maar das dan ook de enige die ik in andere gedaante ken. Vergeleken met vorig jaar was het ook weer een waardige intocht en niet zo'n aanfluiting als toen.

Nu met de beentjes op de bank bij de kachel, buik vooruit, men ik krijg een buik, tis echt bizar om het te zien groeien....gaat nog wat worden.
pi_88672898
Verwarmingsbuizen, vreselijk! Hier ook s'nachts last van.
Verder voel ik me weer normaal vandaag, wel moe, maar geen verdere klachten gelukkig. Moet maandag weer naar de vk, dan zal ik het wel even aangeven.

Ja Juud...geniet van die buik, hij wordt alleen maar mooier :D

Alle andere dames ook oké?
Back in business.
  zaterdag 13 november 2010 @ 16:17:33 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88673256
Hier 2 slechte nachten gehad. Misschien is dat wel een kwaal. Verder gisteren etentje met drie goede vriendinnen en zus. De wijn vloeide rijkelijk maar ik hield het bij spa rood en cola light. Kreeg een keer een soort hint, maar ik zei gewoon dat ik geen zin had in alcohol. Gelukkig ging niemand er op door. Maar ik denk niet dat ze verrast gaan zijn door mijn nieuws over een maand :)

Vandaag ouders en grootouders op bezoek. Zegt mijn oma op een gegeven moment tegen mijn moeder (56 jaar): 'zijn al jouw oud-klasgenootjes al oma?' _O- Zegt mijn pa er zo doorheen: 'Allemaal'.

Ze moeten eens weten :D. Ik had het graag willen vertellen maar mijn vriend vindt het nog te vroeg.

Verder heb ik al sinds gisteren een zeurderige buikpijn. Dat heb ik al 3 weken maar nu is het wat erger aan het worden. Gelukkig verder niks te zien ofzo.

Oja en superdom: heb een sandwich met gerookte zalm (uit een vacuumverpakking) genomen. Geen seconde bij nagedacht. Had ze nota bene zelf klaargemaakt! Nou ja, vervelend maar zo'n vaart zal het niet lopen toch?
  zaterdag 13 november 2010 @ 16:31:45 #141
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88673577
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:17 schreef Aventura het volgende:
Hier 2 slechte nachten gehad. Misschien is dat wel een kwaal. Verder gisteren etentje met drie goede vriendinnen en zus. De wijn vloeide rijkelijk maar ik hield het bij spa rood en cola light. Kreeg een keer een soort hint, maar ik zei gewoon dat ik geen zin had in alcohol. Gelukkig ging niemand er op door. Maar ik denk niet dat ze verrast gaan zijn door mijn nieuws over een maand :)

Vandaag ouders en grootouders op bezoek. Zegt mijn oma op een gegeven moment tegen mijn moeder (56 jaar): 'zijn al jouw oud-klasgenootjes al oma?' _O- Zegt mijn pa er zo doorheen: 'Allemaal'.

Ze moeten eens weten :D. Ik had het graag willen vertellen maar mijn vriend vindt het nog te vroeg.

Verder heb ik al sinds gisteren een zeurderige buikpijn. Dat heb ik al 3 weken maar nu is het wat erger aan het worden. Gelukkig verder niks te zien ofzo.

Oja en superdom: heb een sandwich met gerookte zalm (uit een vacuumverpakking) genomen. Geen seconde bij nagedacht. Had ze nota bene zelf klaargemaakt! Nou ja, vervelend maar zo'n vaart zal het niet lopen toch?
Zeurderige buikpijn heb ik al weken, volgens mij is dat puur het oprekken van je baarmoeder.
Zalm, mja dat kan gebeuren he. Ik ben om die reden al toen ik met de pil ging stoppen ook zo ongeveer gestopt met alle dingen die niet goed zijn.Omdat ik anders ook zo een keer iets onder mijn neus stop wat ik niet mag hebben. Volgens mij loopt het wel los, ik zou t niet nog een keer uitproberen als ik jou was. ;)
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:00:51 #142
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88674333
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 22:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik lees hier gewoon af en toe als niet zwangere mee, gewoon om te lachen om Basboussa _O-
Bezwangert u en doe mee, zou ik zeggen.....

Mijn eigen fanclub, woehoe!
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:06:01 #143
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88674485
Middag leedies!

Pvoesss, niets verwarmingsbuizen, het is het bewustzijn van je ongeboren vrucht die een boodschap aan je wil doorgeven. Wel kriepie!

Verder slapeloze nachten, bah, ik heb wel geslapen vannacht maar veuls te weinig. Ik wil weer. En veel. Over ruim een uur kan kind weer in bed, dus wie weet...

Danic veel succes morgen en gewoon gaan zitten als het niet lukt. Niets forceren hoor!

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:31 schreef Juud79 het volgende:
Omdat ik anders ook zo een keer iets onder mijn neus stop wat ik niet mag hebben.
Ik heb daar toch wat andere associaties bij, dingen onder je neus stoppen :)
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:41:34 #144
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88675471
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 16:31 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Zeurderige buikpijn heb ik al weken, volgens mij is dat puur het oprekken van je baarmoeder.
Zalm, mja dat kan gebeuren he. Ik ben om die reden al toen ik met de pil ging stoppen ook zo ongeveer gestopt met alle dingen die niet goed zijn.Omdat ik anders ook zo een keer iets onder mijn neus stop wat ik niet mag hebben. Volgens mij loopt het wel los, ik zou t niet nog een keer uitproberen als ik jou was. ;)
Ga ik zeker niet doen. Het is wel oerdom, vorige week had ik ook al een broodje rosbief op.
Inmiddels is het kwartje denk ik wel gevallen denk ik :')
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:31:26 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88676810
* Leandra meldt zich...

We waren naar S'veen voor de verjaardag van Jr.... als ik toch losgelaten was uit het ziekenhuis dan kon ik natuurlijk niet wegblijven op de verjaardag van m'n eerstgeborene O+

Dus in mijn huis blijven slapen en vandaag terug naar N z'n huis via de Ikea (nog wat laatste dingen) en de Eurofleur (alleen voor een haak van ¤ 2,50 voor de klamboe boven het bedje, maar helaas konden we de kerstafdeling niet ontwijken en zijn we een beetje losgegaan :@ :X )

Maar ik heb gisteren alleen maar braaf op de bank gezeten, en vandaag ook niets getild ofzo O-)

Shirley weer een beetje hersteld qua zicht? Wel even in de gaten houden :Y

En Claudia gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Ivan :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:43:07 #146
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88677127
Jij kan gewoon niet stilzitten, Leandra.......
Fijn dat je rondloopt en dat het goed gaat met je, shoppen is killing rond deze tijd volgens mij, overal is t gezellig en het ziet er allemaal mooi uit.

Hadden ze al kerstspullen bij de Ikea?
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:53:10 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88677375
Ja, bij de Ikea hadden ze ook kerstspullen, maar daar had ik weken geleden al eea gescoord, de kerstafdeling van het tuincentrum was beduidend gevaarlijker.... toen we al voor een vermogen in de kar hadden liggen zijn we ook gewoon direct doorgelopen richting kassa, en de rest van de kerstafdeling hebben we genegeerd, uit pure angst dat we nog een kar nodig zouden hebben :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88677977
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 17:00 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Bezwangert u en doe mee, zou ik zeggen.....

Mijn eigen fanclub, woehoe!
Waarom denk je dat ik überhaupt zwanger geworden ben ;)
pi_88678218
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 11:07 schreef Pvoesss het volgende:
Goedemorgen!!

kan idd verwarmingsbuis zijn. Als ze te iets te strak gelegd zijn hoor je getik bij het opwarmen en het afkoelen van de leidingen. Mega irritant geluid!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88680232
@djmo fijn een sticker
@leandra nog gefeliciteerd

Waarom woon ik een gehucht waarbij de vk alleen gebeld kan worden tussen bepaalde tijden en die kan ik juist niet. En de spoeddienst vind ik een beetje overdreven

van de HA krijg ik dus niets tegen het spugen. Maar ik heb het zo gehad ik ben zo uitgeput dat ik niets meer wil en kan. Behalve jankend boven de wc hangen.
Ik ga zo mijn grote vriend maar weer opzoeken /einde egopost.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 november 2010 @ 20:40:33 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88680709
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 20:23 schreef zfs het volgende:
@djmo fijn een sticker
@leandra nog gefeliciteerd

Waarom woon ik een gehucht waarbij de vk alleen gebeld kan worden tussen bepaalde tijden en die kan ik juist niet. En de spoeddienst vind ik een beetje overdreven

van de HA krijg ik dus niets tegen het spugen. Maar ik heb het zo gehad ik ben zo uitgeput dat ik niets meer wil en kan. Behalve jankend boven de wc hangen.
Ik ga zo mijn grote vriend maar weer opzoeken /einde egopost.
er waren hier al een paar mensen die je wat wilden sturen tegen het spugen he ;) dat je teven in je achterhoofd houdt :* sterkte

ik was gisteren iets vergeten ..

Duimelotje:

pi_88681443
Zfs wat een belachelijke huisarts!
Ik zou toch maar tijd maken om de VK te bellen en haar ook je urine laten controleren. Dit klinkt niet goed.
Ik heb nog twee doosjes emesafene liggen dus ik kan ze zo opsturen naar je!!! Het is geen wondermiddel voor iedereen maar wie weet doet het iets voor jou.
The way you rock'n'roll
pi_88681458
zfs: en dan bel je dus NU de huisartsenpost. Dan ontloop je eigen huisarts, neemt misschien iemand je serieus en kan eindelijk je bloed gecontroleerd worden. En durf je dat niet, bel dan je vk. Kom op, dit is niet gezond, niet voor je slokdarm en niet voor je algemene gezondheid, Je kindje neemt wat het nodig heeft, maar als je zelf geen voedingsstoffen meer hebt of uitdroogt, ben je verder van huis. Echt, doe het nou! Ik snap dat de drempel hoog is, zeker na je eerste bezoek an de huisarts, maar hier moet je gewoon echt iets mee.
(en ja, ik klink streng, maar ik bedoel het ook zo. Het is compleet onnodig om uit te drogen)
pi_88682619
Danic, ik heb ooit een aanhoudende stekende pijn in mijn been gehad (mijn knieholte om precies te zijn) en dat bleek een trombosebeen te zijn geweest. Houd je klachten dus goed in de gaten. Het zal wel geen trombosebeen zijn, maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden, aangezien je daar tijdens je zwangerschap verhoogd risico op hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88682724
o claudia, begint dat zo ja? Weer wat geleerd.
pi_88682823
Het was bij mij een heel felle, aanhoudende pijn. Ik kon mijn hak niet goed naar beneden drukken en lopen deed veel zeer. Ik dacht dat het om een hevig soort spierpijn/verkramping ging, want ik heb indertijd de apotheek nog gebeld om te vragen of tijgerbalsem of zo zou helpen.

En ik wil niemand bang maken, maar bij mij ging het vanzelf over (na 3-4 dagen) en dat was juist een slecht teken: toen was het stolsel losgeschoten richting mijn longen om daar de boel te blokkeren. Ik ben dus heel alert op zulke felle pijn die niet na 1 nacht goed slapen over is. Ik zou dan naar de huisarts gaan!
pi_88683119
ik dacht dus echt dat bij een trombosebeen het ook dik en rood en warm moest zijn naast pijnlijk. Dus dank, weer wat geleerd, deel 2 vandaag.
pi_88683220
Bij mij was het been zelfs helemaal niet dik, rood of glimmend! Ik herinner me vooral heel moeilijk kunnen lopen en geen houding weten aan te nemen waarin het niet pijn deed. Maar goed, toen herkende ik dat ook niet als een trombosebeen want ik wist niet eens wat het was. Achteraf vind ik het trouwens ontzettend stom dat ze bij de apotheek niet wat alerter zijn geweest.
pi_88683318
Dank voor de tip Claudia.
Het is vandaag na een goede nachtrust verdwenen, dus dat stelde me wel gerust.
Hoewel ik het idee had dat het net terugkwam toen ik stond te strijken.
Als het nou morgen weer opspeelt op de beurs, ga ik maandag gewoon voor de zekerheid maar even de huisarts bellen.

En zfs: ik ben het met Mefke eens. Het is nu klaar! Dat je een eikel van een huisarts hebt is tot daar aan toe, maar hier worden zowel jij als je kindje niet gezonder op. Ik heb gisteravond voor dat stomme been al de huisartsenpost gebeld, dus jij hebt helemaal recht om te bellen. Straks help je je slokdarm echt goed om zeep! En ja, ik ben nu even zo streng als dat ik klink ~O> :*
En als je de puf niet hebt of het moment er niet is omdat je boven de wc hangt, dan belt je vriend/man maar even voor je, kleine moeite
pi_88683823
oe, danic, ik vond mezelf al streng...maar jij...Nee hoor, groot gelijk. ZFS niet langer met je laten sollen! en ik hoop echt dat je niet hoeft te worden opgenomen...
pi_88683875
Oeh, over opnemen had ik het nog niets eens gehad Mefke, laat staan dat ik er aan gedacht had....
maar zou idd misschien ook nog wel een optie worden als ik het zo hoor.
pi_88684011
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:26 schreef danic het volgende:
Oeh, over opnemen had ik het nog niets eens gehad Mefke, laat staan dat ik er aan gedacht had....
maar zou idd misschien ook nog wel een optie worden als ik het zo hoor.
Ik zie mezelf in zfs' verhaal terug en ik belandde ook in het ziekenhuis. En ik gaf niet zoveel over dat mijn slokdarm zeer deed.

Zfs onderneem actie NU!
The way you rock'n'roll
pi_88684269
mijn buik wordt nu toch echt groter...en mijn voorgevel ook. Morgen maar eens de bh's opsnorren van de vorige keer. En voor komende week heel goed kijken naar welke broek ik aan moet naar mijn werk. Nog anderhalve week volhouden, moet lukken toch.

Enne, Danic, dat opnemen doen ze volgens mij niet zo heel snel, maar wel als je gewoon te weinig vocht binnenhoudt en dus verzuurt (die ketonen in je urine). Een oud-collega van me lag al met 7 weken zwangerschap in het ziekenhuis en spuugde toen 'pas' 2 weken. Dus het kan heel snel gaan en zfs klaagt al weken.
pi_88692221
*O* 11 weken *O*

en ik merk ook dat mijn buik nu echt niet meer is wat hij was qua vorm. Mijn bh's pas ik gelukkig nog, al moet ik wel de bandjes wat strakker gaan doen denk ik.
Ik merk wel dat alles gaat verweken, mijn bekken kan ineens een stuk minder hebben. Dus ik denk dat ik mijn sportclubje maar oversla vandaag, met dit weer is het toch glibberen, en daar ga ik spijt van krijgen.
  zondag 14 november 2010 @ 09:12:35 #165
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88692436
15 weken alweer vandaag :o
Helaas nog steeds af en toe (gemiddeld om de dag) spugen, vannacht weer raak grrr..

Ben echt blij met mn Angelsound, ik hoor het kindje gewoon weggaan elke keer en dan ga ik met dat ding in een andere hoek, en dan hoor ik hem daar weer O+

Volgens mij wordt het een atleet :+
Ben bang ook voor de tijd dat ik hem ook daadwerkelijk ga voelen, volgens mij gaat tie voetbal spelen met mijn darmen :')
Verloskundige werd er de vorige keer ook al zo gek van (zit nou stil!!)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 november 2010 @ 09:45:08 #166
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88692675
ik slaap hoe verder m'n zwangerschap vordert hoe beter lijkt het wel. Ik moet het wel bekopen met hoofdpijn omdat ik de laatste ca drie uur behoorlijk vast slaap maar soit. Ik slaap tenminste weer. En jan heeft me ook wel laten slapen .. van 17:20 tot 7:50 vanmorgen in één ruk doorgemaft dat kind :o (en daarvoor ook al van kwart over elf tot een uur of half twee smiddags) ben in slaap gevallen met schopjes en draaitjes O+

zondag 14 november 2010 @ 09:56:14 #167
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88692776
Wat een heerlijke nacht DJMO, wat fijn ook voor Jan dat ie zo'n lange ruk slaap heeft gehad nu!

zfs: heb je de huisartsenpost nog gebeld?

Tankgirl: ik hoop echt dat het spugen snel over is meis!

Ook hier vandaag een mijlpaal. Ik ga de 21e week in, dus vandaag precies 20 WEKEN en dus op de helft! *O* O+
pi_88692858
Goedemorgen dames!!
Ik vind dat je in een zwangerschap geen risico's moet nemen zfs dus rap naar de HAP
(als je daar nog niet bent geweest)
Wat fijn dat er zwangere zijn die wel goed slapen.. hier valt dat vies tegen ;(
Gefeliciteerd met je mijlpaal TM *O* *O*

Morgen is mijn uitgerekende dag O+ Daar ga ik denk ik wel ruim overheen :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 november 2010 @ 10:06:44 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88692892
troost je Pvoesss, normaal slaap ik bagger dus ik kan het nu wel gebruiken ;)

TM *O* Mijlpaal *O*

zondag 14 november 2010 @ 10:09:30 #170
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88692914
Morgen dus jouw grote mijlpaal Pvoesss!
pi_88693074
Jaa ik kan het nog niet geloven! Ik heb de vorige zwangerschap echt alleen maar lopen zeiken dat het me allemaal veel te lang duurde, en deze vliegt voorbij :o Ik vind het ook veel spannender :Y

Ik ben zo benieuwd naar hem O+ O+
  zondag 14 november 2010 @ 10:34:48 #172
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88693212
Ik kan het me zo goed voorstellen! En je gaat hem ook heel snel zien O+ .
(De 20 weken die ik nog voor de boeg heb zijn een ware beproeving voor mijn geduld :D )
pi_88693257
TM, mooie mijlpaal, zo op de helft!

Ik heb dus nu snel even zitten rekenen wanneer ik die mijlpaal haal, maar dat is pas in 2011..
  zondag 14 november 2010 @ 11:52:58 #174
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88694640
Jeej TM, Jeej Pvoess *O*
voor mij nog iets langer dan een maand voordat ik op de 20 weken zit (en dus de echo heb). Ja ik ben aan het aftellen, want wil graag weten wat het wordt!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zondag 14 november 2010 @ 12:44:23 #175
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88695955
Goedemiddag!

Zfs, wat een gedoe zeg en wat rot dat de huisarts niet helpt, ik zou snel een ander zoeken als dat mogelijk is. En idd de huisartsenpost, daar zijn ze voor...

Verder iedereen gefeliciteerd met de mijlpalen! Leuk dat dat er zoveel zijn tijdens de zwangerschap, iedere keer weer iets om naartoe te leven...

Wij hebben vandaag een rustig dagje, morgen de 12 weken echo, ik hoop dat we veel moois te zien krijgen. O+
  zondag 14 november 2010 @ 12:59:43 #176
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88696286
Mooie mijlpalen! Voor mij kruipt de tijd voorbij. Ik heb me zojuist voor het eerst echt heel rot gevoeld. Ik zat op de bank, en opeens werd ik helemaal niet goed. Hevige buikpijn, en zweten en het gevoel flauw te moeten vallen. Heb een half uurtje wc/bed/wc/bed gedaan en nu voel ik me beter. Maar ik wist even echt niet waar ik het zoeken moest. Hopelijk hoort het er gewoon bij.
  zondag 14 november 2010 @ 13:20:53 #177
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88696804
TM en Pvoesssss Jubel voor de mijlpalen!!! (hoewel Pvoesss, hopelijk niet meer te lang toch?)

Ik ben ook al 18 weken!!!!! Vorige keer vond ik de eerste 20 weken zo traag gaan, maar nu vliegen ze om! Is dat bij iedereen zo de tweede keer gegaan?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  zondag 14 november 2010 @ 13:25:04 #178
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_88696934
Wacht maar tot je voor de derde keer zwanger bent, zit je ineens op 30 weken ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 november 2010 @ 14:26:35 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88699006
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:25 schreef ik80lll het volgende:
Wacht maar tot je voor de derde keer zwanger bent, zit je ineens op 30 weken ;)
dat dus :P

zondag 14 november 2010 @ 14:59:07 #180
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_88700042
Thanks meiden!

quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:59 schreef Aventura het volgende:
Mooie mijlpalen! Voor mij kruipt de tijd voorbij. Ik heb me zojuist voor het eerst echt heel rot gevoeld. Ik zat op de bank, en opeens werd ik helemaal niet goed. Hevige buikpijn, en zweten en het gevoel flauw te moeten vallen. Heb een half uurtje wc/bed/wc/bed gedaan en nu voel ik me beter. Maar ik wist even echt niet waar ik het zoeken moest. Hopelijk hoort het er gewoon bij.
Wat naar Aventura :*. Waren het misschien je darmen? Ik heb zelf een prikkelbare dikke darm en voel me wanneer dat opspeelt zoals jij het beschreef. Gelukkig dat je je alweer wat beter voelt!
  zondag 14 november 2010 @ 15:01:16 #181
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_88700122
zfs, ik zou gebruik maken van het aanbod van DML en de huisartsenpost bellen, misschien kan je partner dat doen? maak vooral gebruik van iedereen in deze situatie! je hoeft je niet schuldig te voelen; gewoon gebruik van maken! :* :*
  zondag 14 november 2010 @ 15:33:59 #182
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88701248
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 14:59 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks meiden!

[..]

Wat naar Aventura :*. Waren het misschien je darmen? Ik heb zelf een prikkelbare dikke darm en voel me wanneer dat opspeelt zoals jij het beschreef. Gelukkig dat je je alweer wat beter voelt!
Ik denk (hoop) van wel. ik weet niet zo goed wat ik voel de laatste dagen.Het maakt wel dat ik op het toilet ga zitten in elk geval. Sowieso (sorry, tmi) zit ik wel 3x per dag op de doos voor een grote (nou ja, niet echt dus) boodschap.
  zondag 14 november 2010 @ 16:12:28 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88702732
TM halverwege, wat een prachtige mijlpaal *O*

Pvoesss morgen de uitgerekende datum... spannend :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 14 november 2010 @ 16:18:51 #184
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88702982
@ Aventura, ik heb de afgelopen weken ook al een aantal keer hele vervelende buikpijn gehad, aan de zijkant van mijn buik aan een kant, werd er naar van. Dan dacht ik na een half uurtje, ik ga maar eens naar het toilet, wie weet helpt dat....

Ja dus, mijn darmen houden er niet van om vol te zijn en dat voelt tegenwoordig anders dan eerst, raar hoor. Nu weet ik op welke 'nieuwe' signalen ik moet letten.
pi_88704279
Aventura, zorgen dat je veel vezels eet. En veel blijven drinken. Kiwi in de ochtend, warm water drinken, eventueel van die laxo pakken. Je darmen zijn nu veel sneller geprikkeld en je moet dus zorgen dat het er goed doorheen kan om het zo maar te zeggen. Komt bekend voor hoor, dus je hoeft je geen zorgen te maken.

TM, mijlpaal! Nog maar 20 weken te gaan (of nog maar 17 of iig maximaal 22)
Pvoess, jij ook al mijlpaal. Maar gelukkig hoef jij geen 20 weken meer.

Ik heb vanochtend weer even tegen het plafond gezeten van de pijn. Mijn lieve kleine Driekus dacht wel even met zijn volle gewicht boven op mijn borst te kunnen gaan zitten. Ja, dat kan, maar het was zeer pijnlijk.
pi_88707953
TM...mooie mijlpaal! Nu gaat het steeds harder hoor!

Pvoesss, morgen mijlpaal! *O*

mefke, een kind OP je borst lijkt me idd pijnlijk..

Ik dacht vandaag even met O+ wel het winkelcentrum door te kunnen op ons gemak...anderhalf uur rondgelopen, man, was gesloopt! Had toen ik daarna rustig zat even harde buiken, maar niet pijnlijk gelukkig. En wat kan ik me irriteren aan mensen! Ik vind dat ik als zwangere voorrang heb, maar men ziet je gewoon niet! Hup, een mandje tegen m'n buik aan bij de kassa, of gewoon doorlopen terwijl ik er langswil, en dan nog een ''Stel je niet aan joh" naar je hoofd krijgen van zo'n kakmadam! Nou, stoom kwam uit m'n oren! En een paar lelijke woorden uit m'n mond, vriendjelief stond er van te kijken. Of ben ik nou zo'n diva?
Back in business.
pi_88708081
Nee hoor Shirley, je bent geen diva. Koopzondagen maken bij mij ook altijd moordgevoelens los. Van die mensen die nergens naar kijken, alleen naar zichzelf. Wen er maar aan, ook met een kinderwagen krijg je straks zulke reacties. Al moet ik zeggen dat er soms ook mensen met een kinderwagen rondlopen :X Maar met zwangere buik die goed zichtbaar is zou je op zijn minst verwachten dat mensen uitkijken. Niet dus.
pi_88708127
Was ook gelijk de laatste keer voor mij voorlopig, niet goed voor m'n bloeddruk en hart :P
Back in business.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 november 2010 @ 19:44:14 #189
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88709343
zo had ik laatst iemand in de metro, ik had jan bij me dus met kinderwagen erbij kan je maar op enkele plekjes zitten zonder dat je kind meer dan een meter van je afstaat, en dat mens keek me toch giftig toen ik vroeg of ze dr plunjebaal even van de stoel naast zich wilde weghalen zodat ik ook kon zitten, bij m'n kind ...

Ik kan m'n buik al zien bewegen nu, zo geweldig weer om te zien he.. of het nou een handje of voetje is dat hij er tegenaan gooit, is (nog) niet te zien natuurlijk, maar je ziet wel die buik op sommige plaatsen bewegen als de baby draait O+

pi_88709710
Ook goeieavond!
Leuk al die mijlpalen, gaat echt hard bij sommigen. Ik zit morgen ook alweer aan de 16 weken.
Helaas nog niets gevoeld, maar weet dat dat ook wat vroeg is. Tankgirl, ben blij dat je angelsound het bij jou goed doet, want ik krijg geen contact helaas :N .
Heb gisteravond 45 minuten mijn hele buik afgespeurd en nu ook weer een 20 minuten, maar helaas pindakaas. Toch wel jammer, maar ik blijf heel eigenwijs doorzoeken.

Zfs: wil je wat laten weten als je een arts hebt gesproken? Op de één of andere manier heb ik het idee dat je onze raad hebt opgevolgd en nu niet thuis bent (maar in het ziekenhuis?) :X

En die sociale mensen, die zijn af en toe echt ver te zoeken. Kijk nou begrijp ik dat mensen bij mij nog twijfelen of ik een buikje heb of dat ik zwanger ben (hoewel een buikje volgens mij bij mij meer rondom zou zitten en niet zover naar voren, maar oke), maar als je een overduidelijke zwangere buik hebt, vind ik dat mensen daar rekening mee horen te houden. Dus Shirley: helemaal gelijk ^O^
En DJMO ook jij hebt groot gelijk, trouwens dat mens moest niet zo raar doen, ook zonder kinderwagen heb jij recht om daar te zitten. Ze heeft toch geen los kaartje gekocht voor die tas lijkt me, want dan mag de tas een eigen stoel 8)7
pi_88710480
Zo had ik van de week in de supermarkt een oudere mevrouw met een rollator achter me staan. Die vroeg of ik misschien even kon helpen met de boodschappen. Ik draai me om, mevrouw schrikt zich gelijk en voelde zich juist helemaal schuldig dat ik haar hielp tillen. Ze had gelukkig alleen kleine boodschappen bij zich, maar bleef zich verontschuldigen dat ze net een nieuwe heup had gekregen en niet mocht bukken. Ik vond het niet vreselijk erg om haar te helpen gelukkig ;)
Maar je ziet het vaak wel andersom inderdaad
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 14 november 2010 @ 20:11:09 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88710714
idd herkenbaar Mrien, ik heb toen ik in verwachting was van yolanda, een keer een zitplaats moeten accepteren van een oudere man (ik kon echt niet meer) terwijl dat jonge tuig ernaast gewoon bleef zitten :X Galante ouderen, ze bestaan nog wel :P (en vaak is het idd die jeugd van tegenwoordig -_- )

pi_88711239
Ik ben zelf eigenlijk wel heel benieuwd hoe "mijn" pubers gaan reageren op mijn zwangerschap.

Ze vroegen afgelopen week wel of ik kinderen heb, en of ik ze wil, maar ik geloof niet dat ze dit al helemaal aan zien komen, dus ik ben erg benieuwd hoe ze gaan reageren..
pi_88711771
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 15:33 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik denk (hoop) van wel. ik weet niet zo goed wat ik voel de laatste dagen.Het maakt wel dat ik op het toilet ga zitten in elk geval. Sowieso (sorry, tmi) zit ik wel 3x per dag op de doos voor een grote (nou ja, niet echt dus) boodschap.
oh joh! Als ik de kans krijg ga ik 5 keer op een dag :P :Y)
maar dat deed ik sowieso wel en ik heb er verder geen problemen mee dus mja.
Wat anderen al zeiden, blijven zorgen voor voldoende beweging (belangrijk!), veel vocht en veel vezels. Eventueel iets van kiwi's, roosvicee laxo of dingen met pruimen zoals die activiameuk, dat zou moeten helpen.

En over onbeleefdheid tsja ik weet niet. Deze generatie is ongetwijfeld minder beleefd dan vorige enz, zal allemaal best. Maar jeugd van tegenwoordig ik weet het niet hoor. Het is meer gewoon "tegenwoordig" waar het probleem zit. Individualisme enzo. Ik heb ook ontzettend onbeschofte 40'ers meegemaakt en onbeschofte bejaarden, en dus ook juist weer puberjongetjes van een jaar of 16 die beleefd opstaan en vragen of ik misschien wil zitten. Je moet het maar net treffen I guess.

Laiveneertiekje spannend! :D heb je een vaste klas ofzo? al plannen wanneer je het gaat vertellen en hoe?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 14 november 2010 @ 20:36:07 #195
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88712208
Dank voor de tips! Net nog even naar Appie gelopen en goed ingeslagen. Ook nog wat makreel in blik en kwark meegenomen. Even een gezonde week qua eten!

Over manieren, het is jammer dat we in Nederland zwanger zijn, in andere landen is er echt wel respect voor een buik. Hier word je gezien als een zwangere doos die niet mag zeuren want je wou het toch zelf.
pi_88712296
Ik heb in totaal 5 klassen, bovenbouw, waarvan ik er 2 al voor het tweede jaar heb. Die lever ik als het goed is af voor het examen.

Ik weet nog niet wanneer ik het ga vertellen, ik twijfel nog of ik wacht totdat het echt zichtbaar word en ze ernaar vragen, of dat ik het voor die tijd vertel.
pi_88713525
Ik wil nog heel even inhaken op het verhaal van Claudia. Wat ze zegt ben alert op pijn die er langer als een dag is.
Ik heb een zwangerschapsgerelateerde trombose gehad (3,5 week na de geboorte). Bij mij begon het bovenaan in mijn lies. Een scherpe pijn, die lijkt op heftige kramp. Het straalde door naar de buitenkant van mijn bovenbeen en trok m'n bil en rug in. Daarom werd er aan een bekkenprobleem gedacht. Lopen maakt de pijn erger. Wij hebben na een dag verschrikkelijke pijn toch maar 's avonds de HAP gebeld. Die vonden het niet alarmerend klinken omdat het been niet dik, rood en glimmend was.
De dag erna is de vervangende huisarts langsgeweest van onze praktijk. Die heeft 'geluisterd naar mijn been, maar verdacht niet een trombosebeen. Advies was het nog 2 dagen aan te kijken.
De dag erna ging het echt goed fout. Er was ook een propje in de knieholte ontstaan en toen trok de pijn in mijn onderbeen, alsof ik intense kramp had. Urenlang.. Na wat heftige telefoontjes van mijn Lief met de dokter, kwam hij eindelijk langs. Toen met de ambulance naar het ziekenhuis.
Mijn been is maar een paar centimeters dikker geweest en ietsie roder maar als je het niet zou weten, had het ook niet opgevallen.

Ook bij mij waren de propjes aan het losschieten. Ik had meerdere propjes in mijn been, hoogstwaarschijnlijk ook in mijn buik een en een hele kleine longembolie.

Moraal van het verhaal. Luister naar je lichaam en trek heeeeeel hard aan de bel als het onbestemd voelt. Het kan iedereen treffen. 1 op de 1000 zwangeren kan dit overkomen. 99% van de tijd zal het het linkerbeen betreffen, dit is karakterestiek aan zwangerschapstrombose.

Voor de rest, geniet lekker van de zwangerschap, ik vond het een heerlijke tijd. O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88714547
zucht. ik probeer uit te zoeken hoe het zit met de verzekering en het vergoeden van de poliklinische bevalling. Leuk, Interpolis vergoedingenboekje spreekt de Interpolisbrief tegen. Dus dat wordt bellen woensdag, want ik kan nergens een e-mail adres vinden. Handig.

En Huup, ik denk dat je gelijk hebt. Hoeveel onbeschofte bejaarden ik al gespot heb of van die moeders die heel hard roepen dat je bij hen voor de deur niet te hard mag rijden, maar die vervolgens hier wel door de straat vliegen.

WIckie, bedankt voor je verhaal, een gewaarschuwd vrouw telt voor twee. En wat je zegt over dat onbestemde gevoel, dat is gewoon waar. Maar pff, je moet er over het algemeen wel een lange adem voor hebben.
pi_88715617
Mefke, het staat op de site van Interpolis, maar ik heb het even voor je opgezocht (werk met interpolis, kon me nl niet voorstellen dat er niets op de site zou staan).
emailadres is: info@interpolis.nl
Je kunt ook naar 'contact' en dan staat er na 2 regels tekst het kopje 'stel uw vraag aan Interpolis'. De 2e link is dan een contactformulier.
Mijn ervaring is dat ze snel reageren op mail, dus wie weet. Maar ik denk altijd: een beller is sneller (013-4629111)

@ Wickie, bedankt voor je uitleg. Vandaag eerder naar huis gegaan van de beurs omdat de pijn al 's ochtends onder de douche weer terug kwam. Het vervelende is nu dat dit idd om mijn linkerbeen gaat. Maar goed, morgenochtend dus niet uitslapen maar om 08.00 proberen een afspraak te plannen bij de huisarts.
Ik denk nog niet aan trombose oid, maar het is wel raar. Vrijdag was het vooral een verdoofd gevoel, nu is het echt pijnlijk. Als een overstrekte spier ofzo. Het begint zo'n 10-15 cm onder mijn heup tot 5-10 cm boven mijn knie. Linksbuiten, die grote spier (voor zover dat kan bij mij :P )
pi_88715850
hmm Danic, ik weet niet of ik zou wachten tot morgen. Zeker als je niet zeker weet dat je er morgen tussen komt bij de huisarts. Ik weet vrij zeker dat ik er tussen zou komen bij onze huisarts, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zit.

Thanks voor het adres van interpolis. Ik vind het al vrij dom dat die twee dingen elkaar (lijken) tegen te spreken. En dan ben ik toch ook redelijk bekend met het lezen van verzekeringsvoorwaarden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')