abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88480092
Zwangerschap en geboorte deel 708

2010

November:
15 november 2010: Pvoesss (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley (jongetje)
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
14 december 2010: DoctorB (meisje)
20 december 2010: Diesz (jongetje)
27 december 2010: mrien (jongetje)

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
01 februari 2011: Reintji (tweeling)
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje
06 april 2011: Nienna
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally

Mei:
02 mei 2011: Danic
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor ***
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79
05 juni 2011: laiveneertiekje
14 juni 2011: Danielle_

Juli:
02 juli 2011: Caatje.
13 juli 2011: Aventura

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 08-11-2010 20:02:27 ]
pi_88480253
TAP..... Ik ben sprakeloos.... wat vreselijk :( Met 16 weken nog :(
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_88480511
Hobbesje, wat een verhaal zeg! Gefeliciteerd met je zoon
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 8 november 2010 @ 18:14:10 #4
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88480957
Hobbesje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! *O* *O* *O*
Wat een verhaal! Neem de tijd om het allemaal te laten bezinken. :*
Genietze, met en van je gezinnetje! O+
A grand adventure has begun.
  maandag 8 november 2010 @ 18:16:32 #5
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88481042
Hobbesje, gefeliciteerd! En wat een verhaal, mijn nachtmerrie, zeg maar....

Betekent dit dus dat je geen kinders meer mag krijgen? Dat begreep ik eigenlijk van de vk, als litteken scheurt tijdens de bevalling, dan is het gedaan met je 'voortplantingscarriere', oftewel het wordt gewoon te risicovol om je baarmoeder/litteken weer te belasten....
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88481193
Hobbesje, gefeliciteerd met Mikai! Heftige bevalling, maar gelukkig zijn jullie nu thuis. Geniet ervan..
Back in business.
pi_88481233
Hobbesje mijn hemel :o wat heftig!`
Hij is er, en hoe! Fijn dat het achter de rug is, dat het jullie nu allemaal naar omstandigheden goed gaat. Geniet lekker van je ongetwijfeld prachtige mannetje! O+ Gefeliciteerd :*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 8 november 2010 @ 18:45:34 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88482197
oeh Hobbesje, dat lijkt me echt een nachtmerrie om mee te maken, maar gelukkig is je manneke er nu en kun je gaan genieten! heel veel geluk met je gezinnetje :*

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 17:09 schreef RockabeIIa het volgende:
Hobbesje, van harte gefeliciteerd en dubbel gefeliciteerd dat hij er doorheen gekomen is. Hopelijk knap je zelf ook gauw op. :)

Als ik dat zo lees vind ik het nog steeds verbazingwekkend hoe vaak een bevalling kantje-boord is hier in NL.
Van mijn 2 bevallingen liep het ook beide keren uit op foetale nood met uiteindelijk kunst en vliegwerk om de baby te halen.
Niet om iemand af te vallen of thuisbevallingen af te kraken, maar ik denk dat je hier dus hét punt hebt geraakt waarom thuisbevallingen vaker fout af lopen dan ziekenhuisbevallingen. En ook de reden dat ik blij ben dat ik voor de derde keer in het ziekenhuis kan bevallen :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88482782
Hobbesje, gefeliciteerd met jullie zoon! Maar wat een heftige start zeg!

TAP, wat enorm verdrietig zeg! Veel sterkte morgen!
pi_88483067
Allereerst, Hobbesje gefeliciteerd met je zoon! Neem de tijd om hiervan bij te komen.

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 18:45 schreef DJMO het volgende:
Niet om iemand af te vallen of thuisbevallingen af te kraken, maar ik denk dat je hier dus hét punt hebt geraakt waarom thuisbevallingen vaker fout af lopen dan ziekenhuisbevallingen. En ook de reden dat ik blij ben dat ik voor de derde keer in het ziekenhuis kan bevallen :@
Sorry, DJMO, maar dit heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met een thuisbevalling. Hobbesje heeft eerder een keizersnede gehad en MOET daarom in het ziekenhuis bevallen. Dat het litteken dan scheurt is vette pech en juist vanwege dat risico moest ze dus in het ziekenhuis bevallen.

Ieniminie en anderen: ja het komt voor, je kindje tijdens de zwangerschap verliezen. Maar de kans erop is echt heel klein. Bij mijn missed abortion was het kindje gestorven met iets meer dan 8 weken. Met 6 weken had ik een kloppend hartje. Ik zou het moeten terugzoeken, maar ik geloof dat je dan minder dan 5% kans hebt dat het alsnog fout afloopt. Die kans wordt na 8 weken nog minder en bij 12 weken nog minder. Het heeft te maken met de drie mijlpalen die je in die periode hebt (kloppen van het hartje, overgang van dooierzak naar placenta en volledig op placenta leven). Als je kindje die drie mijlpalen overleeft, is de kans heel groot dat het daarna ook goed gaat.
Maar T_A_P geeft ook aan dat ze bijna 17 weken was, maar dat het kindje al gestopt is met groeien rond de 13 weken. Met andere woorden, het lijkt erop dat het kindje die overgang naar de placenta niet goed gemaakt heeft.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 8 november 2010 @ 19:08:07 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88483125
ik reageerde op rocka's woorden: "Als ik dat zo lees vind ik het nog steeds verbazingwekkend hoe vaak een bevalling kantje-boord is hier in NL." Dus niet specifiek op de bevalling van hobbesje of haar eigen bevallingen ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 8 november 2010 @ 19:13:43 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88483413
Hobbesje wat een enorm heftige bevalling :o
Gelukkig is alles nog goedgekomen, gefeliciteerd met de geboorte van Mikai O+ :*

Amun_ra, gefeliciteerd en welkom.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 november 2010 @ 19:13:56 #13
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88483427
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:08 schreef DJMO het volgende:
ik reageerde op rocka's woorden: "Als ik dat zo lees vind ik het nog steeds verbazingwekkend hoe vaak een bevalling kantje-boord is hier in NL." Dus niet specifiek op de bevalling van hobbesje of haar eigen bevallingen ...
Dan nog, ik hoor hier, in Canada, ook veel kantje boord verhalen, en hetzelfde vanuit Jordanie etc. In beide landen zijn thuisbevallingen heel zeldzaam, en ik denk dat er niet direct een link te leggen is tussen thuisbevallingen en 'kantje boord'. Ook in Nederland mag je niet per definitie thuis bevallen, ook al gaat je zwangerschap geheel volgens het boekje, er worden wel eisen gesteld aan je woonomgeving etc..
Over het algemeen denk ik dat 'we' (als NEderlanders) wat gezonder omgaan met hele bevallen en zwanger zijn, dan veel dames in Noord Amerika, waar zwangerzijn en bevallen toch een hele medische bedoening is. Veel ruggenprikken (standaard bijna), veel keizersnedes (bijna op verzoek) en daar hangen toch consequenties aan die je misschien niet kan meten in risico's tijdens de bevalling, maar toch vaak zorgen voor een zwaarder herstel en langer verblijf in zh.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88483473
*O* *O* gefeliciteerd Hobbesje, Hobbesman en Hobbeszoon met jullie zoon en broertje! *O* *O*
en wat vreselijk eng! Wat fijn dat het litteken knapte in het ziekenhuis, en niet al thuis... :o (liever was het helemaal niet geknapt, maar ja, gebeurd is gebeurd...) ik hoop dat je gauw weer opknapt! :*
  † In Memoriam † maandag 8 november 2010 @ 19:16:51 #15
43556 miss_dynastie
pi_88483580
Van harte hobbesje *O* :*
Ik wist helemaal niet dat dat mocht, weeenopwekkers als je een keizersnede hebt gehad....... fijn dat jullie weer thuis zijn, hoop dat je snel opknapt!
pi_88483656
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:13 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Dan nog, ik hoor hier, in Canada, ook veel kantje boord verhalen, en hetzelfde vanuit Jordanie etc. In beide landen zijn thuisbevallingen heel zeldzaam, en ik denk dat er niet direct een link te leggen is tussen thuisbevallingen en 'kantje boord'. Ook in Nederland mag je niet per definitie thuis bevallen, ook al gaat je zwangerschap geheel volgens het boekje, er worden wel eisen gesteld aan je woonomgeving etc..
Over het algemeen denk ik dat 'we' (als NEderlanders) wat gezonder omgaan met hele bevallen en zwanger zijn, dan veel dames in Noord Amerika, waar zwangerzijn en bevallen toch een hele medische bedoening is. Veel ruggenprikken (standaard bijna), veel keizersnedes (bijna op verzoek) en daar hangen toch consequenties aan die je misschien niet kan meten in risico's tijdens de bevalling, maar toch vaak zorgen voor een zwaarder herstel en langer verblijf in zh.
Amen. :Y Of whatever they say in het arabisch :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88484981
mefke79, dankje voor je reactie, je hebt me gerustgesteld. Haal je die info uit boeken e.d.
jij weet echt heel veel.....
  maandag 8 november 2010 @ 19:41:55 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88485043
Ik zou daarom Rocka's woorden willen nuanceren tot 'hoe vaak een bevalling kantje-boord is'. Niet per se in NL, maar gewoon in het algemeen.

Ik ben allergisch voor het woord 'wondertje' in combinatie met het fenomeen baby, maar het is iig niet zomaar even iets wat je 'even doet'. :N :Y
pi_88485244
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 19:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou daarom Rocka's woorden willen nuanceren tot 'hoe vaak een bevalling kantje-boord is'. Niet per se in NL, maar gewoon in het algemeen.

Ik ben allergisch voor het woord 'wondertje' in combinatie met het fenomeen baby, maar het is iig niet zomaar even iets wat je 'even doet'. :N :Y
ik absoluut niet... (allergisch dan...) het blijft wmb toch een wondertje, als je een kindje krijgt... (dat was het altijd al in mijn ogen, maar de laatste jaren hebben dat gevoel wel extra versterkt...) :)
pi_88485259
elke baby, elke zwangerschap en elke bevalling is gewoon een wonder (en als er iemand een hekel aan dat woord heeft, ben ik dat). En ja, het gaat vaak maar net goed, maar gelukkig gaat het veel vaker net goed, dan net fout.

Ieniminie: ik heb ruim 2 jaar geleden een missed abortion gehad en ik 'wist' daarvoor al dat het niet goed zat. En ondanks alle goede percentages ed, durfde ik er niet in te geloven. En geloof me, als je goed zoekt, dan vind je dit soort cijfers. Tip van de dag: doe het niet! Je wordt er geen steek wijzer van, het geeft je alleen een dosis triviantkennis waar je verder geen klap aan hebt. Maar ja, ik ben dus echt iemand die dan het naadje van de kous moet weten en het dus uitzoekt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88485316
Hobbesje, gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Zo te lezen was het heftig zeg!

Ik zou ook graag in het lijstje komen te staan, met de vermoedelijke datum 2-7-2011! :)
Caatje. Duplicaatje. Aangenaam.
pi_88485544
Wow juli alweer! Gefeliciteerd Caatje.

Claudia is toegetreden tot de top10 :o
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88485569
hobbesje, gefeliciteerd met jullie zoon! en jeetje wat eng zijn geboorte, gelukkig gaat nu alles goed met jullie!

caatje gefeliciteerd met je zwangerschap! juli alweer...wordt mijn kind al gewoon bijna 1
  maandag 8 november 2010 @ 19:54:21 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88485737
Caatje. Gefeliciteerd en welkom. Je staat er bij!
pi_88485849
Mefke, Oo wat rot voor je, sorry!!
Wel fijn dat er iemand is die het weet. komt het toch nog een keer van pas.

Caatje gefeliciteerd !!!!

Door de nieuwe layout kan ik de emoticons niet meer plaatsen, wie weet het???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')