Niet om iemand af te vallen of thuisbevallingen af te kraken, maar ik denk dat je hier dus hét punt hebt geraakt waarom thuisbevallingen vaker fout af lopen dan ziekenhuisbevallingen. En ook de reden dat ik blij ben dat ik voor de derde keer in het ziekenhuis kan bevallenquote:Op maandag 8 november 2010 17:09 schreef RockabeIIa het volgende:
Hobbesje, van harte gefeliciteerd en dubbel gefeliciteerd dat hij er doorheen gekomen is. Hopelijk knap je zelf ook gauw op.
Als ik dat zo lees vind ik het nog steeds verbazingwekkend hoe vaak een bevalling kantje-boord is hier in NL.
Van mijn 2 bevallingen liep het ook beide keren uit op foetale nood met uiteindelijk kunst en vliegwerk om de baby te halen.
Sorry, DJMO, maar dit heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met een thuisbevalling. Hobbesje heeft eerder een keizersnede gehad en MOET daarom in het ziekenhuis bevallen. Dat het litteken dan scheurt is vette pech en juist vanwege dat risico moest ze dus in het ziekenhuis bevallen.quote:Op maandag 8 november 2010 18:45 schreef DJMO het volgende:
Niet om iemand af te vallen of thuisbevallingen af te kraken, maar ik denk dat je hier dus hét punt hebt geraakt waarom thuisbevallingen vaker fout af lopen dan ziekenhuisbevallingen. En ook de reden dat ik blij ben dat ik voor de derde keer in het ziekenhuis kan bevallen
Dan nog, ik hoor hier, in Canada, ook veel kantje boord verhalen, en hetzelfde vanuit Jordanie etc. In beide landen zijn thuisbevallingen heel zeldzaam, en ik denk dat er niet direct een link te leggen is tussen thuisbevallingen en 'kantje boord'. Ook in Nederland mag je niet per definitie thuis bevallen, ook al gaat je zwangerschap geheel volgens het boekje, er worden wel eisen gesteld aan je woonomgeving etc..quote:Op maandag 8 november 2010 19:08 schreef DJMO het volgende:
ik reageerde op rocka's woorden: "Als ik dat zo lees vind ik het nog steeds verbazingwekkend hoe vaak een bevalling kantje-boord is hier in NL." Dus niet specifiek op de bevalling van hobbesje of haar eigen bevallingen ...
Amen.quote:Op maandag 8 november 2010 19:13 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Dan nog, ik hoor hier, in Canada, ook veel kantje boord verhalen, en hetzelfde vanuit Jordanie etc. In beide landen zijn thuisbevallingen heel zeldzaam, en ik denk dat er niet direct een link te leggen is tussen thuisbevallingen en 'kantje boord'. Ook in Nederland mag je niet per definitie thuis bevallen, ook al gaat je zwangerschap geheel volgens het boekje, er worden wel eisen gesteld aan je woonomgeving etc..
Over het algemeen denk ik dat 'we' (als NEderlanders) wat gezonder omgaan met hele bevallen en zwanger zijn, dan veel dames in Noord Amerika, waar zwangerzijn en bevallen toch een hele medische bedoening is. Veel ruggenprikken (standaard bijna), veel keizersnedes (bijna op verzoek) en daar hangen toch consequenties aan die je misschien niet kan meten in risico's tijdens de bevalling, maar toch vaak zorgen voor een zwaarder herstel en langer verblijf in zh.
ik absoluut niet... (allergisch dan...) het blijft wmb toch een wondertje, als je een kindje krijgt... (dat was het altijd al in mijn ogen, maar de laatste jaren hebben dat gevoel wel extra versterkt...)quote:Op maandag 8 november 2010 19:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou daarom Rocka's woorden willen nuanceren tot 'hoe vaak een bevalling kantje-boord is'. Niet per se in NL, maar gewoon in het algemeen.
Ik ben allergisch voor het woord 'wondertje' in combinatie met het fenomeen baby, maar het is iig niet zomaar even iets wat je 'even doet'.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |