Ander onderwerp. Mijn slokdarm doet gewoon pijn van het spugen even als mijn buikquote:Op woensdag 10 november 2010 15:05 schreef mefke79 het volgende:
Avotar: bij de Babydump ga je kopen (want goedkoop), voor advies ga je naar een ander.
En ja, ook een man heeft het zwaar bij een zwangerschap. Trouwens, als ze zo misselijk is, kan ze beter wel eten. Wil nog wel eens helpen.
Zfs, hoe is het met jou en je misselijkheid?
Hi J-net,quote:Op woensdag 10 november 2010 18:38 schreef J-net het volgende:
Ha andere april dames (Twentemeisje, Nienna, Grizzlybear, Jeetjejom en Tally)
voelen jullie al beweging in de buik?
Ik dacht vorige week met opstaan van de bank opeens iets te voelen, maar verder heb ik nog niets gevoeld. Mn vriendin al wel die een weekje achterloopt.
Ben erg benieuwd hoe het bij jullie zit....
verder alles goed hier. Kan nog steeds (18w5d) op mn buik slapen, hoewel k soms opeens op mn rug wakker wordt.
Oh.. die zal ik in mijn achterhoofd houden... hoewel ik denk dat het vanuit middelburg net even wat te ver is..quote:Op woensdag 10 november 2010 15:15 schreef mefke79 het volgende:
Avotar, ik moet ook eerlijk zeggen dat wij daar geen grote dingen (lees: heel kamertje) besteld hebben. Wat misschien voor jou ook nog te doen is: Van Asten in Tilburg. Hebben meestal prima aanbiedingen en je wordt er goed geholpen.
Hahaaha.. nee .. dat weet ik ook wel...quote:Op woensdag 10 november 2010 16:19 schreef Jeetjejom het volgende:
avotar, Veel sterkte de komende maanden, maar vergeet niet dat je vrouw het niet alleen doet om jou dwars te liggenen geniet vrijdag lekker van de echo!
Dat is bij de babydump ook. Wij zijn daar overigens heel fatsoenlijk te woord gestaan (Utrecht).quote:Op donderdag 11 november 2010 08:02 schreef avotar het volgende:
Wat ik ook vooral erg goed vond was dat ze in Gastel nog een keer extra benadrukte dat we alles op elk moment nog kunnen annuleren of weer laten ophalen..... mocht er iets fout gaan zeg maar..
Ik heb mijn moeder ook al een paar keer gehoord over van Belle. Ik kende de zaak al wel, maar dacht bij hun altijd meer aan de keukens en meubels, wist niet dat er ook een baby/kinder deel was.quote:voorlopig zijn wij in elk geval erg gecharmeerd van Baby Planet in Oud-Gastel en van Belle in Vlissingen...
Ik denk dat je collega op dit nieuwsbericht doelt laiveneertiekje.quote:Op donderdag 11 november 2010 09:58 schreef laiveneertiekje het volgende:
Goeiemorgen!
ik heb een schoonzusje die twee kinderen heeft, geboren in dezelfde periode waarin ik uitgerekend ben. Dus ik ben verzekerd van een hoop spullen, aangezien zij nu klaar zijn.. Ik ben al flink aan het rondkijken voor een kamertje/meubeltjes, maar heb nog niet echt gevonden wat ik wil(of het is echt schreeuwend duur).
Btw, ik kreeg gisteren van een collega te horen dat ik toch echt geen paracetamol meer moest gaan slikken, er was schijnbaar het een of andere nieuwsbericht dat paracetamol ook schadelijk was(iets met balletjes die dan niet indalen?)? Ik heb het bericht nog niet echt kunnen vinden, iemand anders wel?
Zoals ik het lees, gaat het er niet om dat je geen paracetamol meer mag slikken, maar dat je niet naar verschillende pijnstillers tegelijk moet gaan.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:10 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik denk dat je collega op dit nieuwsbericht doelt laiveneertiekje.
En dat juist paracetamol nog de meest veilige is....quote:Vrouwen die meer dan een soort pijnstiller tegelijkertijd gebruikten, zoals een combinatie van paracetamol en ibuprofen, hadden in vergelijking met vrouwen die niets slikten een zeven keer zo hoog risico op het krijgen van een zoon met tekenen van cryptorchisme. Vooral in het tweede trimester van de zwangerschap was er een effect van het gebruik van pijnstillers zichtbaar. Daar zorgde analgeticagebruik van welk soort dan ook voor een verdubbeling van het risico op het krijgen van een kind met niet-ingedaalde testikels. Aspirine en ibuprofen gaven het hoogste risico: deze middelen verviervoudigden het aantal gevallen van cryptorchisme; paracetamol zorgde voor een (niet statistisch significante) risicoverdubbeling.
Wij vinden de standaard kamers ook spuuglelijk. Ik heb op MP een schattig jaren 50/60 bedje gekocht, met een omklapbare zijkant. Die gaan we zelf tzt schuren en verfen. Als commode koop ik deze. Lekker groot, veel opbergruimte en hoog genoeg.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:11 schreef mefke79 het volgende:
volgens dat onderzoek mag je nog ibuprofen, terwijl dat juist niet mag, of lees ik nou zo raar?
Hier geen compleet kamertje, vorige keer ook niet trouwens. Bedje van de ikea, hangwieg en ik had al een commode. Die heb ik nu nog eentje van mp gehaald, ik vind die kant en klare kamers veel te duur en niet eens mooi
Nee.. het onderzoek zegt dat je bij het slikken van ibuprofen en asperine een 4 keer zo hoge kans hebt op crytorchisme.. en paracetamol is dat verwaarloosbaar.. tenzij je bij je paracetamol ook nog ibuprofen slikt..quote:Op donderdag 11 november 2010 11:11 schreef mefke79 het volgende:
volgens dat onderzoek mag je nog ibuprofen, terwijl dat juist niet mag, of lees ik nou zo raar?
Hier geen compleet kamertje, vorige keer ook niet trouwens. Bedje van de ikea, hangwieg en ik had al een commode. Die heb ik nu nog eentje van mp gehaald, ik vind die kant en klare kamers veel te duur en niet eens mooi
Gelukkig maar, doe het maar lekker rustig aan.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:17 schreef Leandra het volgende:
Middag dames, ze zijn me weer zat hier dus N. mag me aan t eind vd middag weer mee naar huis nemen
Behalve dat ze me zat zijn is m'n bloeddruk ook weer netjes trouwens
Yeah! Jij volhouderquote:Op donderdag 11 november 2010 13:17 schreef Leandra het volgende:
Middag dames, ze zijn me weer zat hier dus N. mag me aan t eind vd middag weer mee naar huis nemen
Fijn dat je weer naar huis mag! Je blijft maar aan de gang.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:17 schreef Leandra het volgende:
Maar daar gaat het toch helemaal niet om?quote:Op donderdag 11 november 2010 11:56 schreef mefke79 het volgende:
avotar, ik bedoelde te zeggen dat ik het een raar onderzoek vind, omdat je al zwangere überhaupt geen ibuprofen mag slikken, dus laat staan in combi met iets anders.
Oh echt? Jemig. Zo kun je je ook niet ergens op instellen.quote:Op donderdag 11 november 2010 13:33 schreef Leandra het volgende:
Ik blijf idd bezig zo, terwijl het er dinsdag nog naar uitzag dat het een kwestie van uitzingen tot komende maandag was (37 weken) en dan inleiden, maar nu heb ik gewoon weer een afspraak voor een controle volgende week!
quote:Op donderdag 11 november 2010 13:53 schreef Shirley het volgende:
Jeee Leandra! Gelukkig weer naar huis!
Hier een mijlpaal....37 weken! Heb ik nu meldplicht en val ik onder de LLM-ers?
Gelukkig ben je weer thuisquote:Op donderdag 11 november 2010 13:33 schreef Leandra het volgende:
Ik blijf idd bezig zo, terwijl het er dinsdag nog naar uitzag dat het een kwestie was van uitzingen tot komende maandag (37 weken) en dan inleiden, maar nu heb ik gewoon weer een afspraak voor een controle volgende week!
ik ookquote:Op donderdag 11 november 2010 11:13 schreef danic het volgende:
Heeeee Mefke hoho, wij hebben zo'n kant en klaar kamertje en die is heeeeeeel mooi hihi
Ik heb op aanraden van de verloskundige gekozen, terwijl ik zelf al voor een ander bureau had gekozen, maar daar had ze slechte ervaringen mee. Ik denk dat je beter voor een iets grotere organisatie kan kiezen met een flink team, zodat ze goed iemand kunnen uitzoeken die bij jou past.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:36 schreef laiveneertiekje het volgende:
Leandra, fijn dat je weet thuis bent, nu dus afwachten hoe het verder gaat lopen..
Nienna, heb jij al kraamzorg geregeld? En zo ja, waar? En waarom heb je voor die organisatie gekozen? ik zit me af te vragen hoe je nou moet kiezen
Wij hebben ook voor Naviva gekozen, mijn beide zusjes hebben ook kraamzorg via Naviva gehad en hebben er een hele goede ervaring mee. Ik knijp mijn handen dicht als ik een van die twee dames bij mij over de vloer krijg! Maar dat is natuurlijk niet alleen bij Naviva, die toppers zitten vast overal wel. Vind dat trouwens wel spannend, want het is toch iemand die in 1 van de meest bijzondere periodes van je leven bij jou in huis is. Dat moet wel klikken.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:26 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik heb op aanraden van de verloskundige gekozen, terwijl ik zelf al voor een ander bureau had gekozen, maar daar had ze slechte ervaringen mee. Ik denk dat je beter voor een iets grotere organisatie kan kiezen met een flink team, zodat ze goed iemand kunnen uitzoeken die bij jou past.
Ik heb voor Naviva gekozen overigens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |