Ik kan nog links en rechts uitstroomopeningen maken ipv alleen in het middenquote:Op zondag 7 november 2010 20:25 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik moet hem aan de bestuurderskant ook eens schoonmaken. Gaat steeds stroever. Maar het fixen van mn kachel heeft iets grotere prioriteit.
Scheelt veel he?quote:Op zondag 7 november 2010 20:30 schreef Empathologica het volgende:
Zo kom ook is weer langs. Gisteren auto beetje opgeknapt, banden uitgebalanceerd (dat dat zo veel verschil uit kon maken, damn!), spoiler geplakt,, sportstoelen erin. Nu wil m'n broer het hele interieur zwart maken
zegt genoegquote:Enneh, stomme vraag vast maar wat is het voordeel van winterbanden?
Rij zelf km of 100 per dag, moet filerijden op een steile helling en nog meer files, dus een slipcursus leek me wel verstandig. Maar winterbanden?
Die heb ik standaard wel, maar daar komt alleen koude lucht uit... Mn kachelradiateur is niet aangesloten omdat hij lek isquote:Op zondag 7 november 2010 20:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik kan nog links en rechts uitstroomopeningen maken ipv alleen in het midden.. Moet ik alleen wel die roostertjes, slangen en grotere kachelventilator hebben
Ik denk dat ik nog wel iemand weet met een setje winterbanden. Hij heeft ze onder een corsa gehad. Ze hebben nu nog maar 3000 km geredenquote:Op zondag 7 november 2010 20:57 schreef Empathologica het volgende:
@ L0we; Opel corsa uit '97.
Broer is type van flink verlagen, flinke subwoofers er in en gassen maar. Maar voor mij hoeft dat niet zo, dus ik hou het bij schoonheidsfoutjes wegwerken. Hij had nog wel het geniale plan om er een 1,6 nogwattus in te zetten ipv de 1,4 die ik heb, maar dan mag hij betalen.
En die winterbanden maakt echt verschil uit, toch maar ff keer naar gaan kijken dan (maw; sparen).
pics van je corsa?quote:Op zondag 7 november 2010 20:57 schreef Empathologica het volgende:
@ L0we; Opel corsa uit '97.
Broer is type van flink verlagen, flinke subwoofers er in en gassen maar. Maar voor mij hoeft dat niet zo, dus ik hou het bij schoonheidsfoutjes wegwerken. Hij had nog wel het geniale plan om er een 1,6 nogwattus in te zetten ipv de 1,4 die ik heb, maar dan mag hij betalen.
En die winterbanden maakt echt verschil uit, toch maar ff keer naar gaan kijken dan (maw; sparen).
Prima hoorquote:Op zondag 7 november 2010 21:11 schreef Empathologica het volgende:
Ik laat m'n broer ff kijken bij garages waar ie veel komt, als dat op niks uit loopt zal ik wel ff berichtje sturenToch bedankt voor het aanbod
Niet zoveel bijzonders, hier was ie nog schoon en met suicidale olifantquote:
Dan verwar ik je met iemand anders.quote:Op zondag 7 november 2010 22:25 schreef Empathologica het volgende:
Eh neeWas het maar zo!
Hmn, andere velgen is misschien wel slim. Vieze dingen daar..
Ziet er netjes uit!quote:Op zondag 7 november 2010 22:19 schreef Empathologica het volgende:
[..]
Niet zoveel bijzonders, hier was ie nog schoon en met suicidale olifant
[ afbeelding ]
Zitten nu dus andere stoelen in, zwarte kuipstoeltjes en de bijpassende achterbank wordt nog gezocht. Van ene kant kriebelt het om de buitenkant wel te doen, maar het is zo'n degelijk autootje
Ja, plastic inderdaad, bijvoorbeeld mooiere bumper en uitlaat.quote:Op zondag 7 november 2010 23:30 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit!
hoe bedoel je de buitenkant? plastic enzo?
Ik had ook mijn grijze stoelen vervangen voor zwarte sportstoelen en heb inmiddels wel een zwarte achterbank gevonden en deur panelen, knapt tie echt van op, Succes met zoeken
Mooie auto!quote:Op zondag 7 november 2010 22:19 schreef Empathologica het volgende:
[..]
Niet zoveel bijzonders, hier was ie nog schoon en met suicidale olifant
[ afbeelding ]
Zitten nu dus andere stoelen in, zwarte kuipstoeltjes en de bijpassende achterbank wordt nog gezocht. Van ene kant kriebelt het om de buitenkant wel te doen, maar het is zo'n degelijk autootje
Daar is helemaal nietsquote:Op maandag 8 november 2010 10:35 schreef Purdey het volgende:
[..]
Mooie auto!Was ook de eerste auto van m'n broer, die had 'm in het knalrood
Stiekem moest hij best huilen toen ie een nieuwere corsa ging kopen
Sorryquote:Op maandag 8 november 2010 11:25 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Daar is helemaal nietsaan ja! Daar kom je nog wel achter als jij ooit afscheid moet gaan nemen van je micra!
Mijn eerste auto was een Astra F, 1.7D. Opties: stuurwiel, versnellingspook en rechterbuitenspiegel. Heeft me overal gebracht waar ik heen wilde, en liep lachend 1 op 18 met zowat 1200 kilo leeggewicht. Deed wel 0 naar 100 in een flinke kop koffie en 100 naar 0 in nog langer, maar heej, het reed! God wat heb ik een schik gehad in dat ding, als jong van 18 lag de wereld aan mijn voetenEn who needs cruise control! Het gaspedaal ging gewoon zo stroef dat ie heel gemakkelijk in precies dezelfde stand te houden was. Dan bult op maar iets langzamer en bult af iets sneller, so be it
Ik heb hem gekregen van m'n ouders, want geen mens wilde hem nog hebben. Ik heb er plezier van gehad totdat de teller 375000km aangaf, toen werd de radiator, stuurbekrachtigingspomp (jawel!), wielophanging, vering en versnellingsbak slecht. En onderhand had ik genoeg gespaard voor wat anders, en zo moest mijn teergeliefde tractor (zo klonk het ding, een teringherrie dat ie maakte
) plaatsmaken voor het huidige golfje. En jazeker, dat heeft stiekem echt wel een paar traantjes gekost
Er zat ook een radio in, en 2 boxen. Maar die zaten in de portieren, en de box aan de linker kant was van ouderdom gaan haperen. Als je daar geluid uit wilde hebben moest je er een keer flink op rammen tijdens het rijden. En na een flinke hobbel... weerquote:Op maandag 8 november 2010 11:39 schreef Purdey het volgende:
[..]
SorryNu ik erover nadenk lijkt het me onmenselijk om mijn micra te moeten missen
Stom hé, dat je zo gehecht raakt aan een stuk blik op wielen. Heel lief verhaal wat je schrijft
@Marco: Jee, wat een waslijst zegIk hoop dat het allemaal vergoed wordt, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.. Asociaal gewoon om jou zo'n auto te verkopen
![]()
Okay, maar zo van buiten zag hij er goed uit. Remschrijven waren nogal roestig en na het rijden helemaal schoon, dus zagen er goed uit, vloeistoffen waren op dat moment allemaal wel redelijk in orde. Olie stond wel op min. maar ging ervan uit dat dat zou worden bijgevuld tijdens de afleveringsbeurt(leek me wel zo logisch.)quote:Op maandag 8 november 2010 12:20 schreef Bartholomeus het volgende:
Marco001: Met een beetje sjoege van auto's had je een aantal van die dingen ook zelf kunnen ontdekken voor je het ding kocht natuurlijk. Zo moeilijk is een vloeistofniveau aflezen op een potje toch niet? Of een peilstok eruit trekken? Naar remmen is zelf ook wel te kijken, desnoods ga je er voor op de grond liggen.
Edit:
Memories![]()
[ afbeelding ]
Pfff, dat schiet op zeg.quote:De auto is afgeleverd met een basispakket. Dit is samen met jou besproken.
Bij het basispakket is opgenomen de 3 maanden garantie op het draaiende gedeelte van de motor en versnellingsbak
en controle van olie,water en bandenspanning.
De auto heeft dus GEEN beurt gehad.
Met betrekking tot de storing in het motormanagement ben ik het met je eens dat we daar naar moeten kijken.
Deze was ook aanwezig tijdens je proefrit.
De resterende punten zijn mijn inziens regulier onderhoud.
Willen we best naar kijken en offerte uitbrengen maar wordt bij reparatie dus wel in rekening gebracht.
Multiriem zorgt voor de aandrijving van de dynamo en stuurbekrachtigingspomp als ik het goed heb. Dat van de dynamo weet ik zekerquote:Op maandag 8 november 2010 12:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Okay, maar zo van buiten zag hij er goed uit. Remschrijven waren nogal roestig en na het rijden helemaal schoon, dus zagen er goed uit, vloeistoffen waren op dat moment allemaal wel redelijk in orde. Olie stond wel op min. maar ging ervan uit dat dat zou worden bijgevuld tijdens de afleveringsbeurt(leek me wel zo logisch.)
Multiriem e.d. heb ik geen verstand van. (Ik weet niet eens waar een multiriem voor dient..)
Zo'n astra is inderdaad een leuke ragbak. goedkoop in onderhoud, en als er iet s stuk is, zat onderdelen lijkt mij.
Ah okay..weet ik dat ook weer.quote:Op maandag 8 november 2010 12:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Multiriem zorgt voor de aandrijving van de dynamo en stuurbekrachtigingspomp als ik het goed heb. Dat van de dynamo weet ik zeker
Nouja, niks om geven... Veel slechter dan ie was kon ie toch niet meer worden, dus het boeide gewoon niet zo veel. Reken maar van yes dat die opgewaardeerde trapskelter een speciaal plaatsje in mijn hart heeftquote:Op maandag 8 november 2010 12:39 schreef FalleNk810i het volgende:
leuke auto om te krijgen toch? Lijkt me ook wel lache om niks om de auto te geven en overal gewoon overeen te crossen
Misschien moet je de Bovag er ook eens bij betrekken. De staat van de auto zou inderdaad bekend moeten zijn, en min of meer verborgen gebreken zoals die multiriem zouden ze voor de koop moeten aangeven volgens mij. De Bovag heeft zover ik weet voor zulke dingen een geschillencommissie.quote:Op maandag 8 november 2010 12:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Pfff, dat schiet op zeg.
Het waren allemaal dingen die al bekend hadden moeten/kunnen zijn bij hun, voor de aflevering. en dat terwijl mij is verteld dat de auto prima in orde was.. Zou voor hun wel mooi zijn, als dat ding voor flink veel geld bij hun gaat worden gerepareerd, maar dat dacht ik dus mooi even niet....
* Marco001 begint maar aan een lichtelijk boos mailtje terug.
House wil wel iddquote:Op zondag 7 november 2010 19:51 schreef Purdey het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed plan![]()
Ik heb er echt nu al heel veel zin inDenk dat House trouwens ook wel mee wil, die heb ik al eens ontmoet, en dat lijkt me wel een type die zoiets wel tof vind
Hoeveel km's heb je met je auto gereden nu? Het kan natuurlijk zijn dat hij wat olie en kvs gebruikt. Dat is sowieso iets wat je regelmatig moet controleren. Zeker als je net een andere auto hebtquote:Op maandag 8 november 2010 12:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Pfff, dat schiet op zeg.
Het waren allemaal dingen die al bekend hadden moeten/kunnen zijn bij hun, voor de aflevering. en dat terwijl mij is verteld dat de auto prima in orde was.. Zou voor hun wel mooi zijn, als dat ding voor flink veel geld bij hun gaat worden gerepareerd, maar dat dacht ik dus mooi even niet....
* Marco001 begint maar aan een lichtelijk boos mailtje terug.
Klopt, hij wordt aangedreven door de krukas, en drijft de dynamo, (bij sommige merken de waterpomp, als die niet bij de distributie in zit), stuurbekrachtiging en airco aan.quote:Op maandag 8 november 2010 12:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Multiriem zorgt voor de aandrijving van de dynamo en stuurbekrachtigingspomp als ik het goed heb. Dat van de dynamo weet ik zeker
Weet je al wat het eea gaat kosten? Het is inderdaad regulier onderhoud, meeste onderdelen kosten niet zoveel hoorquote:Op maandag 8 november 2010 13:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ah okay..weet ik dat ook weer.
Die mensen daar willen nu dat ik alle kosten betaal, omdat ze hem gewoon hebben afgeleverd met het kleine afleveringspakket(hadden we ook afgesproken, dus alleen controle v/d bandenspanning en de vloeistoffen.+ 3 maanden garantie op het motorgedeelte + versnellingsbak
Da's dan lekker makkelijk geld verdienen zeg..even 195 euro vangen voor wassen en vloeistoffen bijvullen(wat ze niet eens hebben gedaan!)
Nu dus maar een wat bozer antwoord gestuurd naar hun dat ik het er niet mee eens ben, en dat ik de auto in goede trouw heb gekocht.
pfff, je zou er haast een soap van kunnen maken..
* Marco001 gaat googlen naar zijn rechten nu..
HIj is het alleen met je eens over de ECU.. Over de rest zegt de verkoper alleen maar dat dat dan op mijn kosten vervangen zal moeten worden, terwijl ik, dus juist van mening ben dat het op zijn kosten moet gebeuren(ik wil hooguit de onderdelen wel betalen..)quote:Op maandag 8 november 2010 13:08 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nouja, niks om geven... Veel slechter dan ie was kon ie toch niet meer worden, dus het boeide gewoon niet zo veel. Reken maar van yes dat die opgewaardeerde trapskelter een speciaal plaatsje in mijn hart heeft![]()
[..]
Misschien moet je de Bovag er ook eens bij betrekken. De staat van de auto zou inderdaad bekend moeten zijn, en min of meer verborgen gebreken zoals die multiriem zouden ze voor de koop moeten aangeven volgens mij. De Bovag heeft zover ik weet voor zulke dingen een geschillencommissie.
Evengoed, dat remschijven roestig zijn na een weekje staan is normaal, en dat ze na een ritje weer blank zijn ook. De dikte ervan is interessant, en die kan je ook met het blote oog zien. En het slijtvlak (de blanke kant) moet mooi glad zijn, een gegroefde structuur (beetje zoals een ouderwetse LP) duid op versleten remblokken
En bij het ophalen van de auto had ik die pijlstok er ter controle gewoon nog eens uitgetrokken.
Ik ben wel met je eens dat zeker die multiriem en die ECU-storing wel even gemeld hadden mogen worden.
Ben zelf trouwens niet handig.. Remmen voor mijn auto zijn overigens(alleen remschijven) 40 euro per stuk... en daar moet ik dan 4 van hebben.quote:Op maandag 8 november 2010 13:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Hoeveel km's heb je met je auto gereden nu? Het kan natuurlijk zijn dat hij wat olie en kvs gebruikt. Dat is sowieso iets wat je regelmatig moet controleren. Zeker als je net een andere auto hebt.
[..] In 3000 km 2 liter olie? Lijkt mij een beetje veel. (Ik heb er dus i.t.t. 3000 km mee gereden)
Klopt, hij wordt aangedreven door de krukas, en drijft de dynamo, (bij sommige merken de waterpomp, als die niet bij de distributie in zit), stuurbekrachtiging en airco aan.
[..] Aha.
Weet je al wat het eea gaat kosten? Het is inderdaad regulier onderhoud, meeste onderdelen kosten niet zoveel hoor.
Enige échte kostenpost is schijven + blokken voor. Daarvoor kom je op de 100 euro. Met een beetje geluk hoef je alleen de koolborstels te vervangen van de dynamo, gaat die ook weer een tijdje mee.
Verder is het een beetje tientjeswerk. Ben je zelf een beetje handig? Meeste klusjes zijn prima te doen!
Das niet hetzelfde he?! De multiriem is een riem van een 10tje, de distributieriem is nog gewoon goedquote:Op maandag 8 november 2010 13:36 schreef Marco001 het volgende:
[..]
HIj is het alleen met je eens over de ECU.. Over de rest zegt de verkoper alleen maar dat dat dan op mijn kosten vervangen zal moeten worden, terwijl ik, dus juist van mening ben dat het op zijn kosten moet gebeuren(ik wil hooguit de onderdelen wel betalen..)
[/quote
Over de multiriem/distributieriem. hebben ze niks gezegd, behalve dat die pas over 60.000 km vervangen zou moeten worden, en nu dus nog wel goed zou zijn.
Heb je ook gevraagd of er nog onderhoud aan zat te komen?quote:Dat + de remmen, dienen ze imho dus ook gewoon te vervangen. Ik heb voor de koop nog wel naar de remmen gekeken, en in mijn ogen zagen ze er goed uit. Dan ga je dus niet onderhandelen ove rnieuwe remmen..
Die garantie ging ook alleen maar over de lopende delen van de motor toch? Daar vallen de remmen sowieso niet onderquote:En mede omdat de verkoper zei dat de auto technish helemaal in orde was(en nu komt het..) ben ik akkoord gegaan met alleen die 3 maanden garantie...(om zo nog een stuk van de prijs af te kunnen halen)
Mjah, heb ik naar gevraagd. Ik heb de verkoper gewoon gevraagd hoe het zat met het onderhoud, en of er binnenkort bijvoorbeeld de distributieriem vervangen zou moeten worden...quote:Op maandag 8 november 2010 13:40 schreef L0we het volgende:
[..]
Das niet hetzelfde he?! De multiriem is een riem van een 10tje, de distributieriem is nog gewoon goed.
[..]
Heb je ook gevraagd of er nog onderhoud aan zat te komen?
[..]
Die garantie ging ook alleen maar over de lopende delen van de motor toch? Daar vallen de remmen sowieso niet onder
Remmen zijn online een stuk goedkoper te krijgen. Achter 80 euro (complete set). Voor 110 euro (complete set).quote:Op maandag 8 november 2010 13:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ben zelf trouwens niet handig.. Remmen voor mijn auto zijn overigens(alleen remschijven) 40 euro per stuk... en daar moet ik dan 4 van hebben.
Ik denk zelf dat, als je ook manuren meerekent, het wel op een euro of 500 uitkomt.. IMHO iets te veel om niet moeilijk over te gaan doen... Airco stelmotoren zijn ook niet goed, dat repareren kost incl. manuren ook al snel 250 euro..
Maar mochten ze niet bijdraaien(bovag ook al gemaild) dan gaat de auto gewoon naar een ander bedrijf, hier in Delfzijl.
Ik zou daar op inzetten, dat hij aangaf dat er geen onderhoud aan zat te komen, maar dat je toch nu alle blokken en schijven moet vervangen. Dat is nogal zuur.quote:Op maandag 8 november 2010 13:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mjah, heb ik naar gevraagd. Ik heb de verkoper gewoon gevraagd hoe het zat met het onderhoud, en of er binnenkort bijvoorbeeld de distributieriem vervangen zou moeten worden...
Waarop hij zei dat hij pas nog een beurt heeft gehad(klopt, zo'n 8000 km terug inmiddels) en er dus de 1e tijd niks aan zat te komen qua onderhoud.
Maar helaas heb ik dat niet zwart op wit.
Maar goed, morgen eerst zelf maar nieuwe ruitenwissers halen vast, en ik zal er zelf wel een lading motorolie bijgooien.
Doe mij dat adresje om te checken wat t voor mij kan kostenquote:Op maandag 8 november 2010 13:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Remmen zijn online een stuk goedkoper te krijgen. Achter 80 euro (complete set). Voor 110 euro (complete set).
www.winparts.nlquote:Op maandag 8 november 2010 13:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Doe mij dat adresje om te checken wat t voor mij kan kosten
Moet goedkoper kunnen hoor, zou via ebay.de proberen.quote:Op maandag 8 november 2010 13:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Remmen zijn online een stuk goedkoper te krijgen. Achter 80 euro (complete set). Voor 110 euro (complete set).
Delfzijl, bovenin Groningen. Dus over het algemeen nogal een stuk karren.quote:Op maandag 8 november 2010 13:47 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zou daar op inzetten, dat hij aangaf dat er geen onderhoud aan zat te komen, maar dat je toch nu alle blokken en schijven moet vervangen. Dat is nogal zuur.
Waar kom je vandaan btw? Ik wil best een avondje opofferen om je wat manuren te besparen. maar ga niet het hele land doorrijden
Das een eindje weg inderdaad. Remmen vervangen stelt niet zoveel voor hoorquote:Op maandag 8 november 2010 14:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Delfzijl, bovenin Groningen. Dus over het algemeen nogal een stuk karren.
Remmen zelf vervangen zie ik eigenlijk niet zo zitten.. Ik zie het namelijk al fout gaan, en zeker remmen zijn best belangrijk voor een auto..
Mooi dat ze bereid zijn om te praten. Blaas niet te hard van de toren, ook al heb je voor een groot gedeelte gelijk, maar probeer dr samen uit te komenquote:Op maandag 8 november 2010 14:06 schreef Marco001 het volgende:
nouja, zal morgen eens bij de garage vragen waar mijn tante haar auto ook laat onderhouden, en onze bandenboer(= ook garage)
Mailtje terug..
Ik kan een keer langskomen, dan zullen hun de auto inspecteren en daarna hun mening naar mij toe ventileren...
Dus volgende week donderdag maar eens die kant op.(eerder kan niet...)
Lekker ritjequote:Op maandag 8 november 2010 16:08 schreef Marco001 het volgende:
Straks weer even lekke r90 km rijden *2
Leeuwarden op en neer, dus paspoort ligt al klaar in de auto.
Goed aankleden, dan gaat het helemaal prima hoor!quote:Op maandag 8 november 2010 16:25 schreef Sjoegerd het volgende:
Bweh veel te koud om aan de auto te gaan werken.
quote:Op maandag 8 november 2010 16:33 schreef L0we het volgende:
tipje voor alle sleutelaars: Garage/schuur
Jup, maar als je lekker bezig bent krijg je t vanzelf wel wat warmer, en een straalkacheltje is natuurlijk nooit misquote:Op maandag 8 november 2010 16:36 schreef L0we het volgende:
[..]
Zelfs daar kan het ijzig koud worden. Plus dat het metaal van je auto altijd koud aanvoelt...
Laatste heeft jammer genoeg geen GT/GTi bumper voor de AXquote:Op maandag 8 november 2010 13:57 schreef L0we het volgende:
[..]
www.winparts.nl
www.autopartsonline.nl
www.remshop.nl
www.artaparts.nl <-- ideaal voor spiegels, lampen, bumpers enzo.
Als je om tupperware verlegen zit kan je beter naar zo'n party gaanquote:Op maandag 8 november 2010 19:48 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Laatste heeft jammer genoeg geen GT/GTi bumper voor de AX
tupperware shoppen voor je AXquote:Op maandag 8 november 2010 19:48 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Laatste heeft jammer genoeg geen GT/GTi bumper voor de AX
quote:Op maandag 8 november 2010 20:05 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als je om tupperware verlegen zit kan je beter naar zo'n party gaan
Originele GT bumperquote:Op maandag 8 november 2010 20:12 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
tupperware shoppen voor je AX![]()
http://spoilertje.nl/shop(...)n=list&group=4&cat=7
Das waar, maar het ijzer blijft koudquote:Op maandag 8 november 2010 19:16 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jup, maar als je lekker bezig bent krijg je t vanzelf wel wat warmer, en een straalkacheltje is natuurlijk nooit mis
Leuk spul, maar moeilijk te vinden jaquote:Op maandag 8 november 2010 20:32 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
[..]
Originele GT bumper.. Is af fabriek geleverd op verschillende AX-en.
[ afbeelding ]
Zo eentje is het dus. Ik leuk mijn auto alleen op met origineel materiaal. Skirtsetje zou ook wel gaaf zijn maar die zijn nog zeldzamer. Vooral met een 5-deurs
Ja, je moet echt met mazzel op de sloop een Furio, Volcane, GT of GTI vinden. Waar de bumper dan nog opzitquote:Op maandag 8 november 2010 20:55 schreef L0we het volgende:
[..]
Das waar, maar het ijzer blijft koud. Daarom zweer ik bij klushandschoenen! Je werkt jezelf wel warm inderdaad, zelfs bij -5
.
[..]
Leuk spul, maar moeilijk te vinden ja
Ik zal eens informeren bij een kennis van me, die is monteur bij citroën, en weet alles te regelenquote:Op maandag 8 november 2010 20:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja, je moet echt met mazzel op de sloop een Furio, Volcane, GT of GTI vinden. Waar de bumper dan nog opzit. En dan zit er met mazzel misschien nog een tellerhuis en sportstuurtje in. 3 dingen die ik eigenlijk wel op mijn AX wil
Handig zo'n adresjequote:Op maandag 8 november 2010 21:31 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik zal eens informeren bij een kennis van me, die is monteur bij citroën, en weet alles te regelen.
Zeker, hij klust in dezelfde loods als wij. Hij weet echt veel! Ideaal om af en toe het eea te vragenquote:
Waar staat die loods?quote:Op maandag 8 november 2010 21:52 schreef L0we het volgende:
[..]
Zeker, hij klust in dezelfde loods als wij. Hij weet echt veel! Ideaal om af en toe het eea te vragen
Hmm, valt me mee. Kom jij daar vandaan?quote:
Ik kan niks zien op de fotoquote:Op maandag 8 november 2010 22:47 schreef monsterd. het volgende:
Mijn bumper verkleurt een beetje (daarnaast is mijn auto ook wel errug vies, al is het op de foto niet zo goed te zien)
[ afbeelding ]
Ik baal een beetje want ik kan hier in Polen er niet echt veel aan doen op het moment..![]()
Het is trouwens te zien net achter het achterwiel..
De foto is een beetje kleinquote:
Is het echt zo'n verkleuring dat het dof word? Net als rode auto's/bumpers wel eens hebben?quote:Op maandag 8 november 2010 23:14 schreef monsterd. het volgende:
[..]
De foto is een beetje klein![]()
Ik zal morgen wel een duidelijkere foto maken, mits het niet regent en ik het niet vergeet
Hmm, ja denk het.. het is alleen bij dat gedeelte van de bumper. volgens mij is mijn bumper ooit ook een keer overgespoten, hij is iig niet origineel.quote:Op maandag 8 november 2010 23:16 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Is het echt zo'n verkleuring dat het dof word? Net als rode auto's/bumpers wel eens hebben?
Kan best dat hij is overgespoten, zie namelijk dat de strip er op ook geel is en op de voorkant niet.quote:Op maandag 8 november 2010 23:19 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hmm, ja denk het.. het is alleen bij dat gedeelte van de bumper. volgens mij is mijn bumper ooit ook een keer overgespoten, hij is iig niet origineel.
goed gespot!quote:Op maandag 8 november 2010 23:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan best dat hij is overgespoten, zie namelijk dat de strip er op ook geel is en op de voorkant niet.
Hij is wel lekker geelquote:Op maandag 8 november 2010 22:47 schreef monsterd. het volgende:
Mijn bumper verkleurt een beetje (daarnaast is mijn auto ook wel errug vies, al is het op de foto niet zo goed te zien)
[ afbeelding ]
Ik baal een beetje want ik kan hier in Polen er niet echt veel aan doen op het moment..![]()
Het is trouwens te zien net achter het achterwiel..
Jupquote:Op maandag 8 november 2010 23:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan best dat hij is overgespoten, zie namelijk dat de strip er op ook geel is en op de voorkant niet.
Jaa,quote:
Mwah, de kans is groot dat ze het gewoon niet netjes spuiten. Het is ook maar een klein stukje wat ik zelf zou weg kunnen poetsen met commandant (denk ik, hoop ik).quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:45 schreef Bartholomeus het volgende:
Dat laat je in Polen toch voor een appel en een ei bijpoetsen? En als je ze er twee knikkers bij geeft spuiten ze gewoon je hele auto over
Nouja, beetje overdreven, maar je snapt wel wat ik bedoel
hendig,quote:Op dinsdag 9 november 2010 09:19 schreef Goddelijker het volgende:
Ik ben er achter waarom m'n ramen besloegen, iemand had hem in standje 'recirculeren' gezet.
Ik verdenk m'n moeder.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:54 schreef monsterd. het volgende:
[..]
hendig,![]()
Is die iemand niet toevallig jijzelf?
Dat moet je toch gebruiken om doffe vlekken op je auto mee weg te halen?quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:55 schreef Goddelijker het volgende:
Waarom is iedereen zo gek op Commandant?
Is ook een optiequote:
Commandant schuurt als het ware de bovenste laag van je lak af, dit kun je ook zien doordat de doek die je gebruikt de kleur van de lak aanneemt. Het is dus belangrijk om hem daarna goed in de wax te zetten, anders is het binnen de kortste keren weer zoals het was.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:58 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat moet je toch gebruiken om doffe vlekken op je auto mee weg te halen?
[..]
Is ook een optie
Ik heb ook steenslag, hoop eigenlijk dat er iemand tegen de voorkant knalt, kan ik motorkap gratis laten fixen en ook de facelift bumper laten monteren.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:11 schreef Bartholomeus het volgende:
Mijn motorkap heeft steenslag die roestplekken veroorzaakt zo groot als 5-cent munten. To hell with polijsten, laat maar roesten dat dingIk trap 'm toch af totdat ie geen stuiver meer waard is
1000 Euro valt nog best mee.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:16 schreef john_ven24 het volgende:
Zo, 1000 euro af mogen tikken voor inbouw ruilmotor van 16.000 km inclusief motor en koppeling, voor m'n peugeot 107, en hij had nog maar 150.000 km gereden, uitgelopen drijfstanglager waarschijnlijk door slechte oliepomp.
Meestal ben je zelf fout als je schade rijdt aan de motorkapquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik heb ook steenslag, hoop eigenlijk dat er iemand tegen de voorkant knalt, kan ik motorkap gratis laten fixen en ook de facelift bumper laten monteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:22 schreef Bartholomeus het volgende:
Koop dan ook een auto in plaats van zo'n koekjestrommel op wielenHet zijn natuurlijk wel motoren die altijd behoorlijk moeten doorjagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vorige eigenaar van mijne had t voor 150quote:
Ja, maar een AX of een 107 is nogal een verschil natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vorige eigenaar van mijne had t voor 150
Hier nog nooit gebeurd.. 1 keer bij mijn moeders auto, maa rniet mijn schuld....quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Meestal ben je zelf fout als je schade rijdt aan de motorkap
Dat vond ik ook, de dealer schatte 2500 euro met ruilmotor (en waarschijnlijk zonder btw, ze naaien je waar je bijstaat), dat ging hem dus niet worden.quote:
Welke maat ligt er onder dan?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier nog nooit gebeurd.. 1 keer bij mijn moeders auto, maa rniet mijn schuld....
Net even langs 2 bandenboeren geweest: 360/500 euro voor 4 winterbanden incl. montage...
bloody hell, voor 400 euro heb ik een set met nieuwe velgen...
195*55*15quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Welke maat ligt er onder dan?
Zag laatst wel een leuk motortje voor in mijn auto, was een TSI... Maar wel 1 met een cilinderinhoud van 4.2 literquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:45 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Dat vond ik ook, de dealer schatte 2500 euro met ruilmotor (en waarschijnlijk zonder btw, ze naaien je waar je bijstaat), dat ging hem dus niet worden.
Zelfde maat als mijn lichtmetalen velgen. Ik had zitten kijken, een setje kost dan +- 250-300 euro, zonder omleggen, balanceren en (stalen) velgen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
195*55*15
Wil wel 195*60 ofzo, maar volgens geen van de 2 bandenboeren was dat mogelijk, i.v.m. kilometerteller afwijking..
Lijkt mij niet dat dat heel veel scheelt(1 zei zelfs dat je dan b.v. 120 op de teller reed maar werkelijk 140 km/h...)
Zal vanmiddag even bij onze "eigen" bandenboer vragen, die maakt altijd wel een leuk prijsje voor ons.
Inderdaad, mijn pa heeft geloof ik ook die maat onder zijn 206, was ook nog geen 600 euro kwijt, maar dan wel incl LM velgen + opslag(50 euro p/j, incl. wisselen)quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:55 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zelfde maat als mijn lichtmetalen velgen. Ik had zitten kijken, een setje kost dan +- 250-300 euro, zonder omleggen, balanceren en (stalen) velgen.
Ik gooi ze wel lekker in de schuur neer voor die 50 euro.quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, mijn pa heeft geloof ik ook die maat onder zijn 206, was ook nog geen 600 euro kwijt, maar dan wel incl LM velgen + opslag(50 euro p/j, incl. wisselen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |