abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88445934
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:25 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik moet hem aan de bestuurderskant ook eens schoonmaken. Gaat steeds stroever :P. Maar het fixen van mn kachel heeft iets grotere prioriteit. ;)
Ik kan nog links en rechts uitstroomopeningen maken ipv alleen in het midden :9.. Moet ik alleen wel die roostertjes, slangen en grotere kachelventilator hebben _O-
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_88445957
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:30 schreef Empathologica het volgende:
Zo kom ook is weer langs. Gisteren auto beetje opgeknapt, banden uitgebalanceerd (dat dat zo veel verschil uit kon maken, damn!), spoiler geplakt,, sportstoelen erin. Nu wil m'n broer het hele interieur zwart maken :D
Scheelt veel he? :D. Wat voor auto ben je mee bezig? :)
quote:
Enneh, stomme vraag vast maar wat is het voordeel van winterbanden?
Rij zelf km of 100 per dag, moet filerijden op een steile helling en nog meer files, dus een slipcursus leek me wel verstandig. Maar winterbanden?
zegt genoeg ;)
pi_88446065
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:34 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik kan nog links en rechts uitstroomopeningen maken ipv alleen in het midden :9.. Moet ik alleen wel die roostertjes, slangen en grotere kachelventilator hebben _O-
Die heb ik standaard wel, maar daar komt alleen koude lucht uit... Mn kachelradiateur is niet aangesloten omdat hij lek is :')
pi_88447588
@ L0we; Opel corsa uit '97.
Broer is type van flink verlagen, flinke subwoofers er in en gassen maar. Maar voor mij hoeft dat niet zo, dus ik hou het bij schoonheidsfoutjes wegwerken. Hij had nog wel het geniale plan om er een 1,6 nogwattus in te zetten ipv de 1,4 die ik heb, maar dan mag hij betalen.

En die winterbanden maakt echt verschil uit, toch maar ff keer naar gaan kijken dan (maw; sparen :')).
pi_88448063
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:57 schreef Empathologica het volgende:
Broer is type van flink verlagen, flinke subwoofers er in en gassen maar. Maar voor mij hoeft dat niet zo, dus ik hou het bij schoonheidsfoutjes wegwerken. Hij had nog wel het geniale plan om er een 1,6 nogwattus in te zetten ipv de 1,4 die ik heb, maar dan mag hij betalen.

En die winterbanden maakt echt verschil uit, toch maar ff keer naar gaan kijken dan (maw; sparen :')).
Ik denk dat ik nog wel iemand weet met een setje winterbanden. Hij heeft ze onder een corsa gehad. Ze hebben nu nog maar 3000 km gereden :). Incl stalen velgen.

Interesse?
pi_88448603
Ik laat m'n broer ff kijken bij garages waar ie veel komt, als dat op niks uit loopt zal ik wel ff berichtje sturen :) Toch bedankt voor het aanbod ;)
pi_88448604
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:57 schreef Empathologica het volgende:

pics van je corsa? :D

Enne count me in voor de meet onder voorbehoud natuurlijk ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_88451353
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:11 schreef Empathologica het volgende:
Ik laat m'n broer ff kijken bij garages waar ie veel komt, als dat op niks uit loopt zal ik wel ff berichtje sturen :) Toch bedankt voor het aanbod ;)
Prima hoor :). Ze mochten voor een zacht prijsje weg begreep ik.
pi_88453608
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:11 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]
pics van je corsa? :D
Niet zoveel bijzonders, hier was ie nog schoon en met suicidale olifant :')

Zitten nu dus andere stoelen in, zwarte kuipstoeltjes en de bijpassende achterbank wordt nog gezocht. Van ene kant kriebelt het om de buitenkant wel te doen, maar het is zo'n degelijk autootje :')
  zondag 7 november 2010 @ 22:24:09 #110
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88454026
Empathologica, reed jij geen 206? :@
pi_88454094
Eh nee :D Was het maar zo!

Hmn, andere velgen is misschien wel slim. Vieze dingen daar..
  zondag 7 november 2010 @ 22:25:57 #112
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88454137
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:25 schreef Empathologica het volgende:
Eh nee :D Was het maar zo!

Hmn, andere velgen is misschien wel slim. Vieze dingen daar..
Dan verwar ik je met iemand anders. :+
pi_88454953
Pfff, stonden ze weer eens te flitsen net... dit keer tussen de bosjes net na ten post.. alsof die fflitspaal alléén niet genoeg is...
Oh, en dec seat is nu ook extra smerig. Reed achter een BMW aan over een shortcutroute van stad naar huis. Weg op waar ze bezig waren. Zag de BMW al alle.kanten op driften op een rechte weg, en de modderkloeten minstens 5 meter de lucht invliegen. Ik glee langzaam de berm in omdat ik te weinig grip had.(wel leuk, langzaam oversturen met de seat:) ) kwam nog bijna klem te zitten in die berm...:o
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_88455559
Oh, zo'n meeting lijkt me wel tof. Verscheidene keren meegereden en genavigeerd, maar nog nooit zelf gereden.

Oh, ik heb trouwens trials gedaan als slipcursus achtig iets. Kost maar
25 euro en je krijgt dan ook nog eens 2 schadevrije jaren bij unive...
pi_88457802
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:19 schreef Empathologica het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zitten nu dus andere stoelen in, zwarte kuipstoeltjes en de bijpassende achterbank wordt nog gezocht. Van ene kant kriebelt het om de buitenkant wel te doen, maar het is zo'n degelijk autootje :')
Ziet er netjes uit!
hoe bedoel je de buitenkant? plastic enzo?
Ik had ook mijn grijze stoelen vervangen voor zwarte sportstoelen en heb inmiddels wel een zwarte achterbank gevonden en deur panelen, knapt tie echt van op, Succes met zoeken ^O^
pi_88457833
Owja, mijn polo'tje heeft een project topic :D

Project: Volkswagen Polo 2F (type 86c) 1.3 NZ
pi_88462118
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:30 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit!
hoe bedoel je de buitenkant? plastic enzo?
Ik had ook mijn grijze stoelen vervangen voor zwarte sportstoelen en heb inmiddels wel een zwarte achterbank gevonden en deur panelen, knapt tie echt van op, Succes met zoeken ^O^
Ja, plastic inderdaad, bijvoorbeeld mooiere bumper en uitlaat.

Het scheelt wel dat m'n broer wel in dat opknapwereldje zit, kent overal mensen met nog wel een oud brik waar je wat uit kan halen enzo. En alle apparatuur heeft ie in z'n loods staan.

Zelf heb ik er echt totaal geen verstand van maar hopelijk komt dat nog, is wel leuke hobby.
  maandag 8 november 2010 @ 10:35:11 #118
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88465122
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:19 schreef Empathologica het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mooie auto! ^O^ Was ook de eerste auto van m'n broer, die had 'm in het knalrood :)
Stiekem moest hij best huilen toen ie een nieuwere corsa ging kopen :')
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_88466550
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:35 schreef Purdey het volgende:

[..]

Mooie auto! ^O^ Was ook de eerste auto van m'n broer, die had 'm in het knalrood :)
Stiekem moest hij best huilen toen ie een nieuwere corsa ging kopen :')
Daar is helemaal niets :') aan ja! Daar kom je nog wel achter als jij ooit afscheid moet gaan nemen van je micra!
Mijn eerste auto was een Astra F, 1.7D. Opties: stuurwiel, versnellingspook en rechterbuitenspiegel. Heeft me overal gebracht waar ik heen wilde, en liep lachend 1 op 18 met zowat 1200 kilo leeggewicht. Deed wel 0 naar 100 in een flinke kop koffie en 100 naar 0 in nog langer, maar heej, het reed! God wat heb ik een schik gehad in dat ding, als jong van 18 lag de wereld aan mijn voeten _O_ En who needs cruise control! Het gaspedaal ging gewoon zo stroef dat ie heel gemakkelijk in precies dezelfde stand te houden was. Dan bult op maar iets langzamer en bult af iets sneller, so be it :P Ik heb hem gekregen van m'n ouders, want geen mens wilde hem nog hebben. Ik heb er plezier van gehad totdat de teller 375000km aangaf, toen werd de radiator, stuurbekrachtigingspomp (jawel!), wielophanging, vering en versnellingsbak slecht. En onderhand had ik genoeg gespaard voor wat anders, en zo moest mijn teergeliefde tractor (zo klonk het ding, een teringherrie dat ie maakte _O- ) plaatsmaken voor het huidige golfje. En jazeker, dat heeft stiekem echt wel een paar traantjes gekost :Y)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88466718
Zo, hou je vast. Het storingslijstje:

Behoorlijke waslijst.. Monteur was nog bang dat hij ook de achterkant moest gaan gebruiken, want dit was alleen het bovengedeelte van de auto...

Nert mailtje naar de garage gestuurd, kijken wat ze ervan zeggen. (Auto komt bij een andere garage vandaan)

Hoop eigenlijk nog zeker een jaar of 3 in deze auto te kunnen rijden, dus het was maar goed dat ik hem even heb laten controleren.. Als het nou eens flink koud was geweest, had anders zomaar mijn motorblok kunnen scheuren, en daar zit je nou niet echt op te wachten..
  maandag 8 november 2010 @ 11:39:25 #121
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88466949
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:25 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Daar is helemaal niets :') aan ja! Daar kom je nog wel achter als jij ooit afscheid moet gaan nemen van je micra!
Mijn eerste auto was een Astra F, 1.7D. Opties: stuurwiel, versnellingspook en rechterbuitenspiegel. Heeft me overal gebracht waar ik heen wilde, en liep lachend 1 op 18 met zowat 1200 kilo leeggewicht. Deed wel 0 naar 100 in een flinke kop koffie en 100 naar 0 in nog langer, maar heej, het reed! God wat heb ik een schik gehad in dat ding, als jong van 18 lag de wereld aan mijn voeten _O_ En who needs cruise control! Het gaspedaal ging gewoon zo stroef dat ie heel gemakkelijk in precies dezelfde stand te houden was. Dan bult op maar iets langzamer en bult af iets sneller, so be it :P Ik heb hem gekregen van m'n ouders, want geen mens wilde hem nog hebben. Ik heb er plezier van gehad totdat de teller 375000km aangaf, toen werd de radiator, stuurbekrachtigingspomp (jawel!), wielophanging, vering en versnellingsbak slecht. En onderhand had ik genoeg gespaard voor wat anders, en zo moest mijn teergeliefde tractor (zo klonk het ding, een teringherrie dat ie maakte _O- ) plaatsmaken voor het huidige golfje. En jazeker, dat heeft stiekem echt wel een paar traantjes gekost :Y)
Sorry ;( Nu ik erover nadenk lijkt het me onmenselijk om mijn micra te moeten missen ;( Stom hé, dat je zo gehecht raakt aan een stuk blik op wielen. Heel lief verhaal wat je schrijft O+

@Marco: Jee, wat een waslijst zeg :{ Ik hoop dat het allemaal vergoed wordt, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.. Asociaal gewoon om jou zo'n auto te verkopen :{w
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_88467089
Mjah, inderdaad, denk je een auto te kopen bij een vakgarage, heb je dit..
Nouja, wat niet vergoed word, gaat ook niet bij hun worden gerepareerd... Dan breng ik de auto wel naar Euromaster hier. Die doen ook het onderhoud van de auto van mijn tante, zijn buren van mijn opa's bedrijf en lekker goedkoop.

Mocht ik trouwens een leaseauto krijgen(net sollicitatie gehad), gaat de Seat wel weg.. Zal wel jamemr zijn dat die weg moet, maar ik heb hem nog niet heel lang, dus dat scheelt.
pi_88468271
Marco001: Met een beetje sjoege van auto's had je een aantal van die dingen ook zelf kunnen ontdekken voor je het ding kocht natuurlijk. Zo moeilijk is een vloeistofniveau aflezen op een potje toch niet? Of een peilstok eruit trekken? Naar remmen is zelf ook wel te kijken, desnoods ga je er voor op de grond liggen.
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:39 schreef Purdey het volgende:

[..]

Sorry ;( Nu ik erover nadenk lijkt het me onmenselijk om mijn micra te moeten missen ;( Stom hé, dat je zo gehecht raakt aan een stuk blik op wielen. Heel lief verhaal wat je schrijft O+

@Marco: Jee, wat een waslijst zeg :{ Ik hoop dat het allemaal vergoed wordt, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.. Asociaal gewoon om jou zo'n auto te verkopen :{w
Er zat ook een radio in, en 2 boxen. Maar die zaten in de portieren, en de box aan de linker kant was van ouderdom gaan haperen. Als je daar geluid uit wilde hebben moest je er een keer flink op rammen tijdens het rijden. En na een flinke hobbel... weer :P Drempels nemen was ook gaaf met dat ding. De vering is nooit je-van-het geweest dus in de in overvloed aanwezig zijnde 60-km zones hier in de achterhoek klapte je gerust met 80 over de drempels :D De wegligging was wel klote daardoor, als je de bocht doorging had je het gevoel dat ie op z'n kant ging á la een 2CV :P Starten deed ie op 3 cylinders, dus je moest 2 keer voorgloeien anders kreeg je 'm niet aan de praat, en de versnellingsbak was dusdanig aan gort dat je zonder koppeling kon schakelen zolang je maar reed (en het ding een beetje kende) :P

Stiekem mis ik 'm nog wel een beetje, dat gekke oude witte roestende proestende dampende ding O+

Heb er ooit eens een oude BMW 3-serie mee zoekgereden zelfs :D Hij was zo'n petjesfiguur in z'n verlaagde patserbak-met-kachelpijp-als-uitlaat en moest dus serieus in de remmen voor alles dat ook maar enigszins boven de weg uitstak. Ik had daar geen last van en klapte vol gas over de drempels heen, sta je dan met je patserbakkie :')

Edit:
Memories O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Bartholomeus op 08-11-2010 12:28:41 ]
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88468869
leuke auto om te krijgen toch? Lijkt me ook wel lache om niks om de auto te geven en overal gewoon overeen te crossen :P
pi_88468999
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 12:20 schreef Bartholomeus het volgende:
Marco001: Met een beetje sjoege van auto's had je een aantal van die dingen ook zelf kunnen ontdekken voor je het ding kocht natuurlijk. Zo moeilijk is een vloeistofniveau aflezen op een potje toch niet? Of een peilstok eruit trekken? Naar remmen is zelf ook wel te kijken, desnoods ga je er voor op de grond liggen.

Edit:
Memories O+
[ afbeelding ]
Okay, maar zo van buiten zag hij er goed uit. Remschrijven waren nogal roestig en na het rijden helemaal schoon, dus zagen er goed uit, vloeistoffen waren op dat moment allemaal wel redelijk in orde. Olie stond wel op min. maar ging ervan uit dat dat zou worden bijgevuld tijdens de afleveringsbeurt(leek me wel zo logisch.)
Multiriem e.d. heb ik geen verstand van. (Ik weet niet eens waar een multiriem voor dient..)

Zo'n astra is inderdaad een leuke ragbak. goedkoop in onderhoud, en als er iet s stuk is, zat onderdelen lijkt mij. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')