Nou wil ik niet heel vervelend doen maar ik mag hopen dat je rauwe kip altijd laat staanquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:40 schreef DJMO het volgende:
als zwangere kun je tegenwoordig vrijwel niks meer eten of drinken want het is gevaarlijk voor de baby. ik vind het allemaal wel een beetje best. Rauwe kip etc laat ik staan, alcohol blijf ik vanaf, maar een plakje gerookte zalm enzo laat ik toch echt niet staan. Evenals rundvlees, dat eet ik ook gewoon. Ik probeer dagelijks een multivitamine bruistablet in te nemen, verder eet ik afwisselend, maar ook wel eens vet zoals frituur.
Ik heb zo een heel vaag vermoeden dat het niet zozeer aan de producten zelf ligt, maar aan de chemishe bewerking en toevoegingen die het allemaal zo gevaarlijk maken. Vroeger wist men dit allemaal niet, maar toen was het vlees etc ook allemaal nog natuurlijker geproduceerd dan tegenwoordig. Kinderen van vroeger waren gezonder dan de kinderen van nu. Een briesje en ze zijn verkouden oid.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:21 schreef Ienemini het volgende:
[..]
ooo twentemeisje 19 weken.... 1ste kindje???
Veel plezier Tankgirl! Hopelijk geen gespuug en geen kuitkrampen meer!quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:42 schreef The_Tankgirl het volgende:
Goedemorgen
Vanavond gaan mijn vriend en ik naar Londen voor een weekend
...
Vanmorgen gespuugd en vannacht kuitkramp dus dat gaat goed
Voor mij ook, maar voor mijn zusje nog meer, die is daar bijna haar leven lang al doodsbang voor. Ik heb zelf ook enorm moeten wennen toen ik na 9 jaar in een appartement op de vierde verdieping naar een eengezinswoning ging. En toen we een dik jaar geleden in ons nieuwe huis gingen wonen was het ook weer ff een paar weken doorbijten 's nachts.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is een van mijn ergste nachtmerries. Wat vreselijk voor je zusje! Bah.![]()
Dit is de reden dat wij een offerte op laten maken voor een alarmsysteem in ons nieuwe huis. Ik vind het idee van een huis een beetje eng; ik woon al jaren in bovenwoningen of appartementen die moeilijker bereikbaar zijn voor inbrekers.
Wat is overlopen van een inbreker? Liep die man eroverheen?quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:38 schreef twentemeisje het volgende:
Mijn zusje is trouwens lokaal bekend nu.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:18 schreef Keshet het volgende:
Vanyel, ik wilde nog even zeggen dat ik het echt erg fijn vind dat je bezoekje aan de gyn vorige week toch zo positief is afgerond! Hopelijk blijft het allemaal goed gaan nu en wordt de groeiachterstand misschien nog wel ingehaald.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat is overlopen van een inbreker? Liep die man eroverheen?
Ik moet zeggen dat ik een echt 'streekproduct' ben, maar van deze term had ik ook nog niet gehoordquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:18 schreef Keshet het volgende:
Whaha, dat betekent gewoon 'op heterdaad betrappen'.
Is in die streek spreektaal volgens mij!
Dan is 't misschien meer iets van de Veluwe.quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:32 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
[..]
Ik moet zeggen dat ik een echt 'streekproduct' ben, maar van deze term had ik ook nog niet gehoord. Ik zag inderdaad al helemaal voor me dat die inbreker onder de voet was gelopen door de bewoner
.
Ik heb echt geen kleine woordenschat, maar dit had ik nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 5 november 2010 18:51 schreef mefke79 het volgende:
het overlopen van een inbreker is volgens mij gewoon ABN, althans, zo ken ik het gewoon. En ik kom helemaal niet uit de buurt.
quote:over·lo·pen liep -, h, i -gelopen 1 over iets heen lopen: hij liep de straat over 2 over de rand heen vloeien 3 vd een naar de ander overgaan, bv. van soldaten; deserteren
Ditoquote:Op vrijdag 5 november 2010 19:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb echt geen kleine woordenschat, maar dit had ik nog nooit gehoord.
[..]
euh dat is wat ik nu betaal, ik heb nog niet naar de nieuwe premie gekeken. Dat dan weer niet.quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:03 schreef mefke79 het volgende:
oe, huup dat denk ik ook niet ja. Is dat met een collectiviteitskorting? want dat is echt goedkoop! Of is dat bedrag voor 2010?
Mijn doel is gewoon geen kraamzorgbijdrage en geen poliklinische bevallingkosten en dat moet opwegen tegen de extra premie.
Ik betaal nu 90 incl. tandarts & zo'n primair aanvullend pakket (je hebt ook een plus voor belachelijk hoge bedragen)quote:Op vrijdag 5 november 2010 19:56 schreef huuphuup het volgende:
ik ben bij delta lloyd verzekerd en betaal 105 per maand, inclusief tandarts verzekering en aanvullende verzekering. En ik ben eigenlijk best tevreden over de vergoedingen enzo. In het kader van de besparingen ga ik wel nog kijken naar andere verzekeringen maar ik denk dat k niet zo veel goedkoper uit zal zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:54 schreef twentemeisje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Ik heb ook een woon- en aansprakelijkheidsverzekering bij Ohra. De reden dat ik voor Ohra heb gekozen is omdat ik collectiviteitskorting krijg van mijn werkgever. Als ik mijn zorgverzekering elders onderbreng moet ik kijken wat ik misloop aan collectiviteitskorting én pakketkorting, en ik kan mijn andere verzekeringen niet zomaar elders onderbrengen want die hebben een andere looptijd. Wat een gezeur. Maar goed, ik ga me er dit jaar wel in verdiepen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ondanks dat ik meerdere verzekeringen heb lopen bij de FBTO niet nee. Dat vroeg ik me laatst nog af. Hoeveel of welke ik zou moeten hebben om korting te krijgen.
dat dus!quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als je collectiviteit en pakketkorting hebt loont het waarschijnlijk niet om over te stappen Claudia.
1 keer osteopaat kost grofweg 80 euro.quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Huup, dat zijn precies de modules die ik niet heb en daar heb ik dus over na zitten denken. Maar ik weet oprecht niet of het nou tegen elkaar opweegt. Fysio is voor kinderen de eerste 18 behandelingen sowieso via de basisverzekering meen ik en een keertje osteopaat is los wellicht goedkoper dan maandelijks de premie voor die module.
wat zij zegt, je mag zelf kiezenquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:18 schreef Pvoesss het volgende:
Ja je mag zelf kiezen bij wie je het kind er bij doet.
Toen bleek dat dit ook een jongen is, zei ik gekscherend tegen m'n man of hij nu nog wel een derde wilde (proberen om een meisje te krijgen) en hoewel hij heel altijd heel stellig was dat ie twee genoeg vind, was het antwoord nu ineens: misschien over een jaar of vijf ofzo .. als deze op school zitten .. dus who knows .. eens zien hoe mijn lichaan het er na deze zw.schap vanaf brengt, of ik zelf denk nog een zw.schap aan te kunnen fysiek, en of ik het mentaal ook wel wil. ik heb er dan tenslotte al drie ...quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:13 schreef mrien het volgende:
Geen ervaring DJMO, nooit spiraaltje gehad. Wil je er hierna nog 1 dan
Doet de mijne ook ja! Lijkt vagelijk op een continu aanhoudende spiertrekking, maar is daar niet sterk genoeg voor. Of bedoel jij iets anders?quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:00 schreef Claudia_x het volgende:
Kennen jullie dat getril van een vlieg die maar tegen een raam op blijft zoemen? Zo beweegt onze dame vaak en ik moet er zo om lachen.
Grappig dat jullie dat allebei hebben, zou het een meisjesding zijn, dat vlinderen??quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Doet de mijne ook ja! Lijkt vagelijk op een continu aanhoudende spiertrekking, maar is daar niet sterk genoeg voor. Of bedoel jij iets anders?
Nou, het lijkt wel op een aanhoudende spiertrekking. Het doet me altijd denken aan het natrillen van zo'n hoge boksbal, zeg maar. Ik vind het een heel maf gevoel en ik begrijp ook niet hoe ze het voor elkaar krijgt. Het gaat niet om een subtiele beweging maar een vrij krachtige.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Doet de mijne ook ja! Lijkt vagelijk op een continu aanhoudende spiertrekking, maar is daar niet sterk genoeg voor. Of bedoel jij iets anders?
Amélie deed dat ook, ik had voor mezelf bedacht dat het een soort gekriebel van vingertjes was, niet echt een schop maar gefrunnik van die kleine vingertjes.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, het lijkt wel op een aanhoudende spiertrekking. Het doet me altijd denken aan het natrillen van zo'n hoge boksbal, zeg maar. Ik vind het een heel maf gevoel en ik begrijp ook niet hoe ze het voor elkaar krijgt. Het gaat niet om een subtiele beweging maar een vrij krachtige.
Oh, 'vlinderen', dat is een heel treffende term, Leandra!
Thnx, nou lijkt het net alsof ik ervaringsdeskundige ben, en ook een meisje krijgquote:Op vrijdag 5 november 2010 22:41 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, 'vlinderen', dat is een heel treffende term, Leandra!
quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Grappig dat jullie dat allebei hebben, zou het een meisjesding zijn, dat vlinderen??
quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo vertelde mijn moeder (gerookt tijdens de zwangerschap, eigen schuld dikke bult dat ze een dochter kreeg die op vrouwen valt)
het een roofvis is en roofvissen veel kwik bevatten. Jonge tonijn bevat minder kwik, dus kan op zich wel. Daarom is bliktonijn met mate ok.quote:Op zaterdag 6 november 2010 09:42 schreef danic het volgende:
Tonijn liever zowiezo niet omdat die heel rijk zijn aan vitamine A.
Nee sorryquote:Op vrijdag 5 november 2010 21:39 schreef DJMO het volgende:
Dr schiet mij ineens wat te binnen, zijn er hier ladies die ervaring hebben met een spiraaltje ná een zwangerschap, of beter gezegd, tussen zwangerschappen in ?
Dat kan. Ik zou ook kijken of jij daar bij kan. Veelal heb je dan gezinskorting. Die loopt je nu mis, das toch zondequote:Op vrijdag 5 november 2010 22:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik weet het Huup. Ik denk er al een tijdje over na of ik bij moet verzekeren volgend jaar.
Kan je baby ook op de verzekering van de man? Die heeft een veel uitgebreider pakket dan ik maar betaalt daar ook naar.
Jullie begrijpen me helemaal verkeerd! Ze stompt en trapt niet alleen harder en vaker dan Ivan maar doet ook nog regelmatig alsof ze onder stroom staat.quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:13 schreef Takkembah het volgende:
Alexa was ook echt een karatekid. Mijn buik was mini, maar als ik op mijn rug lag, kon je haar rug vaak van links naar rechts zien gaan. Of ze stak haar knie (of-wat-dan-ook) aan de zijkant van mijn buik uit.
Ik hoop ook op een vlindertje dit keer
Als je online de lijstjes erop naslaat dan wordt bevestigd wat Vanyel zegt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 10:15 schreef danic het volgende:
Tja Vanyel, ook ik herhaal alleen maar wat mijn vk zei. Grappig dat dit dan ook weer anders blijkt te zijn.
oh!!quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:05 schreef mrien het volgende:
Ik ben begonnen met de babywasjeslief!
Ja in jouw geval zou ik idd ook gewoon maar beginnenquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:19 schreef mrien het volgende:
Ik heb ook absoluut geen babykamer hoor, maar het moet wel schoonheb een stuk kast van onze kast leeg geruimd voor de baby. Tot we verhuisd zijn moeten we het er maar mee doen
Ja, alles is nu klaar. Alleen de kleine ontbreekt nogquote:Op zaterdag 6 november 2010 07:45 schreef mrien het volgende:
Lief shirley!
Maakt het weer wat echter he
Heb je verder alles al klaar?
Ik had een pak van 32 rollen gekochtquote:Op zondag 7 november 2010 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
Dat van wc-papier met roze bloemetjes erop is té herkenbaar.We zijn meteen overgestapt op wc-papier met een blauw motiefje.
Ben je toch zo doorheen als je zwanger bent.quote:Op zondag 7 november 2010 11:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik had een pak van 32 rollen gekocht
opvallend snel ja die keerquote:Op zondag 7 november 2010 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ben je toch zo doorheen als je zwanger bent.
Ik heb nog een pak met oranje puppiesquote:Op zondag 7 november 2010 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
Dat van wc-papier met roze bloemetjes erop is té herkenbaar.We zijn meteen overgestapt op wc-papier met een blauw motiefje.
Verstandigquote:Op zondag 7 november 2010 11:27 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik heb nog een pak met oranje puppies
ook maar even wegleggen dan.
Dat heb ik dus gehad. Die wc papier. En elke keer weer een hart aanval. En elke weer een opluchting want het was dat klote hondjequote:Op zondag 7 november 2010 11:27 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik heb nog een pak met oranje puppies
ook maar even wegleggen dan.
Totale herkenning!quote:Op zondag 7 november 2010 11:07 schreef huuphuup het volgende:
TAP wat vervelend. Kan me voorstellen dat je je lens schrikt! Zoals je zelf al aangeeft komt het wsl daarvan maar toch, maakt de schrik niet minder.
Laiveneertiekje, ik ken het
bij Amélie zat ik geloof ik aan de 30 testen ofzo die ik deed en dan waren de kwaaltjes niet eens 'weg' ofzode onzekerheid van de eerste weken vond ik killing. Echt heel naar. Dat broekloeren iedere keer om te zien of je niet toevallig bloed ziet, je rot schrikken want AAARGH roze op het wcpapier!
en er dan achter komen dat je wcpapier hebt met roze bloem-gevallen erop
Jezelf in je borsten poken om te zien of ze nog pijn doen, aan de koffiepot ruiken om te zien of ie nog stinkt.
Been there, done that, twee keer inmiddels.
T is zo rot want je kunt weinig meer doen dan afwachten tot de echo's en tot de eerste periode voorbij is. My advice, maak het jezelf lekker druk qua agenda. Zoek afleiding, plan afspraken dat soort dingen. Ik leefde echt van mini-afspraak naar mini-afspraak en toen ineens was die eerste periode voorbij.
Komt goed
Je klinkt ook gelukkig!quote:Op zondag 7 november 2010 12:14 schreef twentemeisje het volgende:
En dat voor mij, die na de miskraam zo bang was om nooit meer te kunnen genieten van zwanger zijn. Ik ben echt zielsgelukkig!
[ afbeelding ]
Die dagen heb ik er nog steeds tussen zitten. Het is nou eenmaal hoe het is en je kunt je gevoel niet veranderen. Je dag in dag uit rot voelen is gewoon slopend. Niet te hard zijn voor jezelf.quote:Op zondag 7 november 2010 15:03 schreef zfs het volgende:
Gefeliciteerd Suzanna en fam met Tessa,
@laveneertiekje we mogen op dezelfde dag naar de Vk ik heb dan mijn 1e afspraak en snap je gevoel wel. En ik snak echt naar een goede dag. Ik voel mij best wel schuldig dat ik af en toe denk van mij hoeft dit allemaal niet meer. Ik ben aan het eind van de dag compleet uitgeput.
@tap dat is idd schrikken maar waarschijnlijk idd een adertje.
Ik heb me in t begin ook moe gevoeld, echt heul erg moe. Nu met ruim 10 weken gaat het sinds ruim een week weer de goede kant op, gisteravond zelfs op een feestje gebleven tot half twaalf, dat was een paar weken terug ondenkbaar. Ik ben benieuwd hoe het de komende tijd zal gaan.quote:Op zondag 7 november 2010 15:03 schreef zfs het volgende:
Gefeliciteerd Suzanna en fam met Tessa,
@laveneertiekje we mogen op dezelfde dag naar de Vk ik heb dan mijn 1e afspraak en snap je gevoel wel. En ik snak echt naar een goede dag. Ik voel mij best wel schuldig dat ik af en toe denk van mij hoeft dit allemaal niet meer. Ik ben aan het eind van de dag compleet uitgeput.
@tap dat is idd schrikken maar waarschijnlijk idd een adertje.
Nou inderdaad. Dat verwacht je dan niet meer.quote:Op zondag 7 november 2010 22:39 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, dit is vlgs mij de nachtmerrie van elk zwanger stel. Je bent de eerste 12 weken door, het hartje gehoord, alles lijkt in orde en dan toch alsnog...Daar heeft de duur helemaal niets mee te maken. Heel, heel veel sterkte!
En zo ligt verdriet en geluk heel dicht bij elkaar.quote:Op maandag 8 november 2010 14:16 schreef Amun-Ra het volgende:
zondagochtend heeft ze een predictor test gedaan..met zo'n streepje...en al na 3 minuten kleurde het streepje volledig....dusss...... raak! ( wordt voor ons de 1e)![]()
Om het zeker te weten heeft ze de huisarts al gebeld met wat vragen, en ik heb net nog een andere test gehaald bij de kruidvat, van clearblue, met een indicator hoe lang al.... tsja, we willen het toch wel zeker weten![]()
Volgens de huisarts, die het heeft uitgerekend, is ze nu al 6 weken zwanger , eens kijken wat de clearblue morgenochtend zegt
Ja inderdaad, daar was ik me bij Tijn al aardig bewust van maar nu lijkt het nog wel haast meer.quote:Op maandag 8 november 2010 17:09 schreef RockabeIIa het volgende:
Als ik dat zo lees vind ik het nog steeds verbazingwekkend hoe vaak een bevalling kantje-boord is hier in NL.
Van mijn 2 bevallingen liep het ook beide keren uit op foetale nood met uiteindelijk kunst en vliegwerk om de baby te halen.
Ja dat gevoel had ik dus ook. Ben je blij dat je eindelijk de 12 weken door bent, en tja dan is nog niet zeker, nu is dat nooit. Maar je hoort het de laatste tijd zo veel.....quote:Op maandag 8 november 2010 17:31 schreef danic het volgende:
@Ienemini, tuurlijk komt dat wel vaker voor, maar gelukkig niet zo heel vaak.
Ik hoorde pasgeleden dat een meisje waarmee ik sport (nou ja, meisje.....ze is in de 40 maar oké) ooit een miskraam heeft gehad met 22 weken.
En vorige week was op het nieuws het verhaal van Lilly Allen, die een miskraam kreeg met 6 maanden.
Dus ja het komt voor, moet ook eerlijk zeggen dat het verhaal van TAP mij een beetje angst inboezemde. Was net blij de 12 weken grens voorbij te zijn en dan lees ik deze ervaring........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |