Het punt dat in het artikel gemaakt werd, was dat het niet aan een van beide zijden ligt, maar aan gebrekkige communicatie, onbegrip en cultuurverschillen tussen verloskundige en gynaecoloog.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:39 schreef poemojn het volgende:
[..]
Leuk artikel dus
Ik ben twee keer in 't ziekenhuis bevallen, de 1e keer incl overdracht naar gyn die nauwelijks bereikbaar was (er zat zeker een half uur tussen het moment dat de vk hem belde en 't moment dat ik bij die gyn was) en de 2e keer ging 't goed vlak voor de gyn erbij betrokken werd maar waren ze er ook mee bezig. Ik geloof meteen dat dat een hoger sterftecijfer bij de vk oplevert, maar dan wel doordat de gyn heel slecht te bereiken is, niet door de vk.
Herkenbaar (op het vorige keer na). Opeens een heel ander matenidee.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:02 schreef Leandra het volgende:
Ik heb maar even de honneurs waargenomen, want ik zag geen nieuw topic, terwijl het vorige al 20 minuten dicht was![]()
Ik heb gisteren al naar pakjes in maat 50 gekeken, want die had ik helemaal niet.... ik ging uit van een herhaling van de vorige keer, en dat betekende amper maat 56 pakjes nodig hebben, maar dat wordt met een bevalling met 38/39 weken waarschijnlijk een ander verhaal.
Ik denk dat de samenwerking tussen VK en Gyn idd cruciaal is in een hoop gevallen, en je bij de keuze voor een VK dus zelfs nog zou moeten uitzoeken hoe goed de samenwerking met het ziekenhuis is....quote:Op woensdag 3 november 2010 11:03 schreef Vanyel het volgende:
Dan even quoten uit het vorige:
[..]
Het punt dat in het artikel gemaakt werd, was dat het niet aan een van beide zijden ligt, maar aan gebrekkige communicatie, onbegrip en cultuurverschillen tussen verloskundige en gynaecoloog.
En ja, het was best een interessant verhaal.
VK is allang op de hoogte uiteraard. Vochtafdrijvende tabletten krijg je niet tijdens de zwangerschap dan moet je echt ontploffen, maar die pillen zijn erg slecht voor de baby dus zolang het gaat gebruik ik die niet. Heb vorige keer solidago van dr vogel gebruikt, hielp geen klap maar ik ga het straks maar weer halen want nja, wie weet helpt het nu wel.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:27 schreef DJMO het volgende:
aangeven bij de ha/vk wellicht dat je vochtafdrijvende tabletten krijgt huup?
Ik las eerst sinds een week of 6, met 20 weken klinkt nog niet zo gek, maar dat staat er helemaal niet.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:34 schreef huuphuup het volgende:
Jeetjejommn ringen draag ik al sinds week eh 6 ofzo aan een ketting om mn nek
![]()
Jup die ringen waren vrij snel verdwenen. overdag ging het nog wel, maar s avonds of juist s morgens na een nacht slaap kreeg ik ze niet meer af en zaten ze loeistrak. Dan liever gelijk maar om mn nek.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik las eerst sinds een week of 6, met 20 weken klinkt nog niet zo gek, maar dat staat er helemaal niet.
Serieus sinds week 6 al?![]()
Ik bedacht vanmorgen juist dat ik best blij mag zijn dat ik ze nog kan dragen en dat het vocht verder ook binnen de perken blijft. Had ik eigenlijk heel anders verwacht.
ja nouja niet in 1 klap dramatisch erger hoor, maar ik merk wel dat het toeneemt zeg maar.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:21 schreef Leandra het volgende:
Darn Huup, ik vond die foto van vd week al ernstig, en dan is het nu nog erger?!
Aangepast, en gefeliciteerd met je mijlpaalquote:Op woensdag 3 november 2010 14:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Even een update:
De uitgerekende datum is een dagje opgeschoven: 20 april
En ik ben vandaag 16 weken
Ik ben dan 11 weken en 4 dagen zwanger, en ik heb met 7 weken 5 dagen ook al een echo gehad, ik zat me dus ook al af te vragen of ze dan weer een (snelle) echo zouden doen. Lijkt mij wel leuk, anders duurt het toch nog erg lang tot de 20 weken echo..quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:57 schreef DJMO het volgende:
hoever ben je dan zwanger L'tiekje ? Ik vermoed dat er rond de tien weken toch echt wel een hartje te horen zal zijn. Wellicht maken ze idd gewoon nog een echo.
Dat is normaal niet zo.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
om nog even op de antwoorden en vragen nav mijn vraag terug te komen.
[..]
Ik ben dan 11 weken en 4 dagen zwanger, en ik heb met 7 weken 5 dagen ook al een echo gehad, ik zat me dus ook al af te vragen of ze dan weer een (snelle) echo zouden doen. Lijkt mij wel leuk, anders duurt het toch nog erg lang tot de 20 weken echo..
oh als je dan toch voor het relax gehalte gaat, Rituals Hammam spul is zooooo goddelijkquote:Op woensdag 3 november 2010 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
Jaaa, Poppedein, waarvoor dank! Ik ga het zeker proberen. Weleda schijnt sowieso heerlijk spul te hebben. Duur, maar hey, I´m worth it.Ga ik meteen lekkere badderdingen erbij kopen onder het mom van 'nu kan het nog'.
Wij gebruiken ook spullie van Weleda, voor onder de douche en huidolie en gezichtscreme. Ons ukje haal ik straks ook alleen Weleda voor, tis zulk lekker spul en je huid wordt er enorm blij van.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
Jaaa, Poppedein, waarvoor dank! Ik ga het zeker proberen. Weleda schijnt sowieso heerlijk spul te hebben. Duur, maar hey, I´m worth it.Ga ik meteen lekkere badderdingen erbij kopen onder het mom van 'nu kan het nog'.
Ja! Die heb ik een keer cadeau gehad, zo'n setje met spul voor onder de douche, goed plan om weer eens te halen, daarmee kan je echt heel erg goed ontspannen.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:47 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh als je dan toch voor het relax gehalte gaat, Rituals Hammam spul is zooooo goddelijk![]()
doet waarschijnlijk geen klap voor je peuties maar t is wel heerlijk spul en hey, you're worth it!![]()
en je pakje is onderweg, je zou het morgen moeten hebben!
Ik knap wel heel gauw af op bepaalde geurtjes. Zo kan ik zeepjeswinkels ook niet in omdat ik dan haast over m'n nek ga (en dat is niet alleen als ik zwanger benquote:Op woensdag 3 november 2010 18:47 schreef huuphuup het volgende:
oh als je dan toch voor het relax gehalte gaat, Rituals Hammam spul is zooooo goddelijk![]()
doet waarschijnlijk geen klap voor je peuties maar t is wel heerlijk spul en hey, you're worth it!![]()
Ik vind het ruiken alsof je in zo'n stoomcabine zit, in het zwembad, zo'n menthol achtige lucht. Heel fris en schoon ruikt het.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik knap wel heel gauw af op bepaalde geurtjes. Zo kan ik zeepjeswinkels ook niet in omdat ik dan haast over m'n nek ga (en dat is niet alleen als ik zwanger ben). Ruikt het sterk?
Woohoo, ik ben zo benieuwd!
ghehe zou kunnen, hoewel ik me dat menthol geurtje wel herinner maar niet heel sterk ofzo. Niet alsof je je douchet met de tandpastaquote:Op woensdag 3 november 2010 18:58 schreef Juud79 het volgende:
Haha Huup, volgens mij hebben wij het over net een ander flesje uit de Hammam serie.
Lief dat je het vraagt!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |