Het punt dat in het artikel gemaakt werd, was dat het niet aan een van beide zijden ligt, maar aan gebrekkige communicatie, onbegrip en cultuurverschillen tussen verloskundige en gynaecoloog.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:39 schreef poemojn het volgende:
[..]
Leuk artikel dus
Ik ben twee keer in 't ziekenhuis bevallen, de 1e keer incl overdracht naar gyn die nauwelijks bereikbaar was (er zat zeker een half uur tussen het moment dat de vk hem belde en 't moment dat ik bij die gyn was) en de 2e keer ging 't goed vlak voor de gyn erbij betrokken werd maar waren ze er ook mee bezig. Ik geloof meteen dat dat een hoger sterftecijfer bij de vk oplevert, maar dan wel doordat de gyn heel slecht te bereiken is, niet door de vk.
Herkenbaar (op het vorige keer na). Opeens een heel ander matenidee.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:02 schreef Leandra het volgende:
Ik heb maar even de honneurs waargenomen, want ik zag geen nieuw topic, terwijl het vorige al 20 minuten dicht was![]()
Ik heb gisteren al naar pakjes in maat 50 gekeken, want die had ik helemaal niet.... ik ging uit van een herhaling van de vorige keer, en dat betekende amper maat 56 pakjes nodig hebben, maar dat wordt met een bevalling met 38/39 weken waarschijnlijk een ander verhaal.
Ik denk dat de samenwerking tussen VK en Gyn idd cruciaal is in een hoop gevallen, en je bij de keuze voor een VK dus zelfs nog zou moeten uitzoeken hoe goed de samenwerking met het ziekenhuis is....quote:Op woensdag 3 november 2010 11:03 schreef Vanyel het volgende:
Dan even quoten uit het vorige:
[..]
Het punt dat in het artikel gemaakt werd, was dat het niet aan een van beide zijden ligt, maar aan gebrekkige communicatie, onbegrip en cultuurverschillen tussen verloskundige en gynaecoloog.
En ja, het was best een interessant verhaal.
VK is allang op de hoogte uiteraard. Vochtafdrijvende tabletten krijg je niet tijdens de zwangerschap dan moet je echt ontploffen, maar die pillen zijn erg slecht voor de baby dus zolang het gaat gebruik ik die niet. Heb vorige keer solidago van dr vogel gebruikt, hielp geen klap maar ik ga het straks maar weer halen want nja, wie weet helpt het nu wel.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:27 schreef DJMO het volgende:
aangeven bij de ha/vk wellicht dat je vochtafdrijvende tabletten krijgt huup?
Ik las eerst sinds een week of 6, met 20 weken klinkt nog niet zo gek, maar dat staat er helemaal niet.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:34 schreef huuphuup het volgende:
Jeetjejommn ringen draag ik al sinds week eh 6 ofzo aan een ketting om mn nek
![]()
Jup die ringen waren vrij snel verdwenen. overdag ging het nog wel, maar s avonds of juist s morgens na een nacht slaap kreeg ik ze niet meer af en zaten ze loeistrak. Dan liever gelijk maar om mn nek.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik las eerst sinds een week of 6, met 20 weken klinkt nog niet zo gek, maar dat staat er helemaal niet.
Serieus sinds week 6 al?![]()
Ik bedacht vanmorgen juist dat ik best blij mag zijn dat ik ze nog kan dragen en dat het vocht verder ook binnen de perken blijft. Had ik eigenlijk heel anders verwacht.
ja nouja niet in 1 klap dramatisch erger hoor, maar ik merk wel dat het toeneemt zeg maar.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:21 schreef Leandra het volgende:
Darn Huup, ik vond die foto van vd week al ernstig, en dan is het nu nog erger?!
Aangepast, en gefeliciteerd met je mijlpaalquote:Op woensdag 3 november 2010 14:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Even een update:
De uitgerekende datum is een dagje opgeschoven: 20 april
En ik ben vandaag 16 weken
Ik ben dan 11 weken en 4 dagen zwanger, en ik heb met 7 weken 5 dagen ook al een echo gehad, ik zat me dus ook al af te vragen of ze dan weer een (snelle) echo zouden doen. Lijkt mij wel leuk, anders duurt het toch nog erg lang tot de 20 weken echo..quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:57 schreef DJMO het volgende:
hoever ben je dan zwanger L'tiekje ? Ik vermoed dat er rond de tien weken toch echt wel een hartje te horen zal zijn. Wellicht maken ze idd gewoon nog een echo.
Dat is normaal niet zo.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
om nog even op de antwoorden en vragen nav mijn vraag terug te komen.
[..]
Ik ben dan 11 weken en 4 dagen zwanger, en ik heb met 7 weken 5 dagen ook al een echo gehad, ik zat me dus ook al af te vragen of ze dan weer een (snelle) echo zouden doen. Lijkt mij wel leuk, anders duurt het toch nog erg lang tot de 20 weken echo..
oh als je dan toch voor het relax gehalte gaat, Rituals Hammam spul is zooooo goddelijkquote:Op woensdag 3 november 2010 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
Jaaa, Poppedein, waarvoor dank! Ik ga het zeker proberen. Weleda schijnt sowieso heerlijk spul te hebben. Duur, maar hey, I´m worth it.Ga ik meteen lekkere badderdingen erbij kopen onder het mom van 'nu kan het nog'.
Wij gebruiken ook spullie van Weleda, voor onder de douche en huidolie en gezichtscreme. Ons ukje haal ik straks ook alleen Weleda voor, tis zulk lekker spul en je huid wordt er enorm blij van.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
Jaaa, Poppedein, waarvoor dank! Ik ga het zeker proberen. Weleda schijnt sowieso heerlijk spul te hebben. Duur, maar hey, I´m worth it.Ga ik meteen lekkere badderdingen erbij kopen onder het mom van 'nu kan het nog'.
Ja! Die heb ik een keer cadeau gehad, zo'n setje met spul voor onder de douche, goed plan om weer eens te halen, daarmee kan je echt heel erg goed ontspannen.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:47 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh als je dan toch voor het relax gehalte gaat, Rituals Hammam spul is zooooo goddelijk![]()
doet waarschijnlijk geen klap voor je peuties maar t is wel heerlijk spul en hey, you're worth it!![]()
en je pakje is onderweg, je zou het morgen moeten hebben!
Ik knap wel heel gauw af op bepaalde geurtjes. Zo kan ik zeepjeswinkels ook niet in omdat ik dan haast over m'n nek ga (en dat is niet alleen als ik zwanger benquote:Op woensdag 3 november 2010 18:47 schreef huuphuup het volgende:
oh als je dan toch voor het relax gehalte gaat, Rituals Hammam spul is zooooo goddelijk![]()
doet waarschijnlijk geen klap voor je peuties maar t is wel heerlijk spul en hey, you're worth it!![]()
Ik vind het ruiken alsof je in zo'n stoomcabine zit, in het zwembad, zo'n menthol achtige lucht. Heel fris en schoon ruikt het.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik knap wel heel gauw af op bepaalde geurtjes. Zo kan ik zeepjeswinkels ook niet in omdat ik dan haast over m'n nek ga (en dat is niet alleen als ik zwanger ben). Ruikt het sterk?
Woohoo, ik ben zo benieuwd!
ghehe zou kunnen, hoewel ik me dat menthol geurtje wel herinner maar niet heel sterk ofzo. Niet alsof je je douchet met de tandpastaquote:Op woensdag 3 november 2010 18:58 schreef Juud79 het volgende:
Haha Huup, volgens mij hebben wij het over net een ander flesje uit de Hammam serie.
Lief dat je het vraagt!quote:
Mocht je er wel wat over kwijt willen, ik vind verdriet nooit offtopic.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:19 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt!
Vandaag precies 18 weken en ik voel me een stuk beter. De misselijkheid is zo goed als verdwenen, ik begin weer wat aan te komen.
Wel nog steeds verschrikkelijk moe na een werkdag.
Voor de rest een beetje verdrietig vandaag, maar dat is voor hier offtopic.
Heb je het nou over dat babysterfteonderzoek?quote:Op woensdag 3 november 2010 21:11 schreef Jeetjejom het volgende:
We hebben het toevallig vandaag met de VK erover gehad en zij zei dat het niet heel veel voorstelde van onderzoek. En toevallig is Limburg een provincie met de beste VK's hahaha
Weet je zeker dat er geen gyn aanwezig is 's nachts? Dat hangt namelijk niet af van het feit of een ziekenhuis academisch is of niet. Zou ook wat zijn zeg, dan hadden we in hele grote delen van Nederland een probleem. Ik zit hier in 20 minuten in vier verschillende ziekenhuizen, maar moet minimaal een uur rijden voor een academisch. Geruststelling is wel: ik heb een nicu/ic voor pasgeborenen op 20 minuten afstand. Al hoop dat ik daar nooit gebruik van te hoeven maken.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:43 schreef Aventura het volgende:
Het is ook geen academisch ziekenhuis, dus 's nachts geen gyn of anesthsiologen aanwezig. Maar goed, nog heel lang de tijd om daar over na te denken.
Ik ookquote:Op woensdag 3 november 2010 21:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik blijf bij mijn thuisbevalling ondanks de verhalen hier
Gewoon doenquote:Op woensdag 3 november 2010 21:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik blijf bij mijn thuisbevalling ondanks de verhalen hier
Uit de Next:quote:Op woensdag 3 november 2010 21:28 schreef Jeetjejom het volgende:
Ja ging over dat babysterfte onderzoek. (sorry, beetje chaoot vandaag!) maar het onderzoek is alleen in utrecht gedaan en daar hebben ze 1 ziekenhuis met 44 vk-praktijken vergeleken (ofzoiets) en tja, als dat echt zo is, dan snap ik ook wel dat op die 44 vk-praktijken toch net wat meer mis gaat dan in 1 ziekenhuis.
Dus.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:32 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik heb niets meer te kiezen, na een ks is het sowieso zh. Wel zo makkelijk!
quote:De onderzoekers vinden vooral een beter besef van de risico's bij de overdracht aan de gynaecoloog nodig. Maar ze willen vrouwen ook niet bang maken: het gaat uiteindelijk om een verschil van 0,6 versus 1,4 dode baby per jaar.
Wat leukquote:Op woensdag 3 november 2010 21:38 schreef Poppedein het volgende:
Ik voel t kindje in mn buik al, tis nog zo vroeg, maar ik twijfelde al een paar daagjes, omdat ik heel af en toe wat dacht te voelen, maar goed, zelfs toen ik niet zwanger was was ik regelmatig overtuigd van (beginnend) leven voelen, dus achMaar vanmiddag spiekte ik even met de echo en zag ik t gebeuren dat t kindje flink uithaalde terwijl ik t op dat moment ook voelde...dus t is gewoon echt al zoooo
Ik ga volgende week de hele week alleen maar met mn hand op mn buik liggen
Die indruk krijg ik in mijn omgeving helemaal niet.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:40 schreef Jeetjejom het volgende:
En dit kindje krijgt 2 peetooms, dus dat vind ik stiekem ook wel leuk voor hun als het dan een jongen is. Denk dat mannen toch makkelijker met jongens omgaan dan met meisjes.
Wat gaaf! Ik voelde het deze keer ookal heel vroeg en heb ook getwijfeld, maar het was echt zo. Fijn dat je door middel van een echo bevestiging kon krijgen.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:38 schreef Poppedein het volgende:
Ik voel t kindje in mn buik al, tis nog zo vroeg, maar ik twijfelde al een paar daagjes, omdat ik heel af en toe wat dacht te voelen, maar goed, zelfs toen ik niet zwanger was was ik regelmatig overtuigd van (beginnend) leven voelen, dus achMaar vanmiddag spiekte ik even met de echo en zag ik t gebeuren dat t kindje flink uithaalde terwijl ik t op dat moment ook voelde...dus t is gewoon echt al zoooo
Ik ga volgende week de hele week alleen maar met mn hand op mn buik liggen
Maar wat nog wel opmerkelijk is:quote:
quote:Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Poppedein het volgende:
Bovendien wordt het gevoel zo verschillende omschreven door iedereen. Ik vond het zelf net een spiertrekkinkje, alsof je ooglid trilt, maar ik kan me nog herinneren dat ET hier jaren geleden eens postte dat ze het vond voelen "als een scheet in een badpak" en die zin heb ik echt nog zó vaak gebruiktals uitleg naar "mijn" zwangeren toe!
Vandaag gepubliceerd.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb begrepen dat het om een onderzoek gaat dat gepubliceerd is of gaat worden in British Medical Journal. Daar verschijnen vast geen flutonderzoekjes in. Ik ga morgen eens in de database neuzen om te proberen erachter te komen wat de onderzoekers zelf als beperkingen van hun onderzoek zien en hoe ze hun onderzoek in een breder onderzoekskader plaatsen (dus vergelijken met andere onderzoeksresultaten).
Ik moet zeggen niet bij mannen die al kinderen hebben, en al helemaal niet als ze dochters hebben, maar de peetooms hebben allebei nog geen kinderen, 1 is ook echt zo'n vrijgezellig type die volgens mij al jaren geen baby heeft gezien (hij woont in het buitenland, dus Jorja was ook al een paar maanden toen hij haar voor het eerst zag).quote:Op woensdag 3 november 2010 21:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die indruk krijg ik in mijn omgeving helemaal niet.
Wordt dat niet voor je opgeruimd door de kraamhulp of zo?quote:Op woensdag 3 november 2010 21:46 schreef mefke79 het volgende:
En heel praktisch, ik heb er een enorme zooi van gemaakt tijdens de bevalling, was blij dat dat niet in mijn slaapkamer was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Klopt.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar als ik het zo lees maakt het dan niet uit of je thuis of poliklinisch bevalt want dat is allebei nog steeds onder begeleiding van een vk toch? Pas als je een medische indicatie hebt komt die gyn om de hoek kijken.
quote:Op woensdag 3 november 2010 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
En de kraamhulp gaat vast niet je slaapkamer opnieuw staan sauzen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Bij mij is er geen gynaecoloog aan te pas gekomen, terwijl ik een medische indicatie had. Het is voor mij vooral een fijn idee dat alle hulpmiddelen snel bij de hand zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar als ik het zo lees maakt het dan niet uit of je thuis of poliklinisch bevalt want dat is allebei nog steeds onder begeleiding van een vk toch? Pas als je een medische indicatie hebt komt die gyn om de hoek kijken.
quote:Op woensdag 3 november 2010 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wordt dat niet voor je opgeruimd door de kraamhulp of zo?Je moet niet voor niks vuilniszakken in huis hebben. Gewoon de boel afplakkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dexter, anyone?quote:Op woensdag 3 november 2010 21:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Je moet niet voor niks vuilniszakken in huis hebben. Gewoon de boel afplakken
quote:Op woensdag 3 november 2010 21:53 schreef Poppedein het volgende:
Nee die zijn voor je VK, om gaten in te knippen en over haar hoofd te trekken, en de po zet ze op haar kop! What else!?
Volgens mij heb je wel een keus. Dat is tenminste wel wat mij verteld is door zowel de gyn als de vk. Het is alleen zo dat als je vrijwillig kiest voor de gyn, de kans bestaat dat je er een eigen bijdrage voor moet betalen (afhankelijk van je verzekering, geloof ik). Er kan dus een financiele consequentie aan zitten, maar er is dan dus wel een keuze.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:30 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Wat ik vooral een beetje krom vindt in de discussie is dat je helemaal geen keuze hebt. Je moet bij een gyn of een vk. Tis niet zo dat ik naar de gyn kan stappen met de mededeling dat ik daar onder behandeling wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |