Mocht je er wel wat over kwijt willen, ik vind verdriet nooit offtopic.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:19 schreef -Nienna- het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt!
Vandaag precies 18 weken en ik voel me een stuk beter. De misselijkheid is zo goed als verdwenen, ik begin weer wat aan te komen.
Wel nog steeds verschrikkelijk moe na een werkdag.
Voor de rest een beetje verdrietig vandaag, maar dat is voor hier offtopic.
Heb je het nou over dat babysterfteonderzoek?quote:Op woensdag 3 november 2010 21:11 schreef Jeetjejom het volgende:
We hebben het toevallig vandaag met de VK erover gehad en zij zei dat het niet heel veel voorstelde van onderzoek. En toevallig is Limburg een provincie met de beste VK's hahaha
Weet je zeker dat er geen gyn aanwezig is 's nachts? Dat hangt namelijk niet af van het feit of een ziekenhuis academisch is of niet. Zou ook wat zijn zeg, dan hadden we in hele grote delen van Nederland een probleem. Ik zit hier in 20 minuten in vier verschillende ziekenhuizen, maar moet minimaal een uur rijden voor een academisch. Geruststelling is wel: ik heb een nicu/ic voor pasgeborenen op 20 minuten afstand. Al hoop dat ik daar nooit gebruik van te hoeven maken.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:43 schreef Aventura het volgende:
Het is ook geen academisch ziekenhuis, dus 's nachts geen gyn of anesthsiologen aanwezig. Maar goed, nog heel lang de tijd om daar over na te denken.
Ik ookquote:Op woensdag 3 november 2010 21:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik blijf bij mijn thuisbevalling ondanks de verhalen hier
Gewoon doenquote:Op woensdag 3 november 2010 21:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik blijf bij mijn thuisbevalling ondanks de verhalen hier
Uit de Next:quote:Op woensdag 3 november 2010 21:28 schreef Jeetjejom het volgende:
Ja ging over dat babysterfte onderzoek. (sorry, beetje chaoot vandaag!) maar het onderzoek is alleen in utrecht gedaan en daar hebben ze 1 ziekenhuis met 44 vk-praktijken vergeleken (ofzoiets) en tja, als dat echt zo is, dan snap ik ook wel dat op die 44 vk-praktijken toch net wat meer mis gaat dan in 1 ziekenhuis.
Dus.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:32 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik heb niets meer te kiezen, na een ks is het sowieso zh. Wel zo makkelijk!
quote:De onderzoekers vinden vooral een beter besef van de risico's bij de overdracht aan de gynaecoloog nodig. Maar ze willen vrouwen ook niet bang maken: het gaat uiteindelijk om een verschil van 0,6 versus 1,4 dode baby per jaar.
Wat leukquote:Op woensdag 3 november 2010 21:38 schreef Poppedein het volgende:
Ik voel t kindje in mn buik al, tis nog zo vroeg, maar ik twijfelde al een paar daagjes, omdat ik heel af en toe wat dacht te voelen, maar goed, zelfs toen ik niet zwanger was was ik regelmatig overtuigd van (beginnend) leven voelen, dus achMaar vanmiddag spiekte ik even met de echo en zag ik t gebeuren dat t kindje flink uithaalde terwijl ik t op dat moment ook voelde...dus t is gewoon echt al zoooo
Ik ga volgende week de hele week alleen maar met mn hand op mn buik liggen
Die indruk krijg ik in mijn omgeving helemaal niet.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:40 schreef Jeetjejom het volgende:
En dit kindje krijgt 2 peetooms, dus dat vind ik stiekem ook wel leuk voor hun als het dan een jongen is. Denk dat mannen toch makkelijker met jongens omgaan dan met meisjes.
Wat gaaf! Ik voelde het deze keer ookal heel vroeg en heb ook getwijfeld, maar het was echt zo. Fijn dat je door middel van een echo bevestiging kon krijgen.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:38 schreef Poppedein het volgende:
Ik voel t kindje in mn buik al, tis nog zo vroeg, maar ik twijfelde al een paar daagjes, omdat ik heel af en toe wat dacht te voelen, maar goed, zelfs toen ik niet zwanger was was ik regelmatig overtuigd van (beginnend) leven voelen, dus achMaar vanmiddag spiekte ik even met de echo en zag ik t gebeuren dat t kindje flink uithaalde terwijl ik t op dat moment ook voelde...dus t is gewoon echt al zoooo
Ik ga volgende week de hele week alleen maar met mn hand op mn buik liggen
Maar wat nog wel opmerkelijk is:quote:
quote:Op woensdag 3 november 2010 21:44 schreef Poppedein het volgende:
Bovendien wordt het gevoel zo verschillende omschreven door iedereen. Ik vond het zelf net een spiertrekkinkje, alsof je ooglid trilt, maar ik kan me nog herinneren dat ET hier jaren geleden eens postte dat ze het vond voelen "als een scheet in een badpak" en die zin heb ik echt nog zó vaak gebruiktals uitleg naar "mijn" zwangeren toe!
Vandaag gepubliceerd.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb begrepen dat het om een onderzoek gaat dat gepubliceerd is of gaat worden in British Medical Journal. Daar verschijnen vast geen flutonderzoekjes in. Ik ga morgen eens in de database neuzen om te proberen erachter te komen wat de onderzoekers zelf als beperkingen van hun onderzoek zien en hoe ze hun onderzoek in een breder onderzoekskader plaatsen (dus vergelijken met andere onderzoeksresultaten).
Ik moet zeggen niet bij mannen die al kinderen hebben, en al helemaal niet als ze dochters hebben, maar de peetooms hebben allebei nog geen kinderen, 1 is ook echt zo'n vrijgezellig type die volgens mij al jaren geen baby heeft gezien (hij woont in het buitenland, dus Jorja was ook al een paar maanden toen hij haar voor het eerst zag).quote:Op woensdag 3 november 2010 21:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die indruk krijg ik in mijn omgeving helemaal niet.
Wordt dat niet voor je opgeruimd door de kraamhulp of zo?quote:Op woensdag 3 november 2010 21:46 schreef mefke79 het volgende:
En heel praktisch, ik heb er een enorme zooi van gemaakt tijdens de bevalling, was blij dat dat niet in mijn slaapkamer was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Klopt.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar als ik het zo lees maakt het dan niet uit of je thuis of poliklinisch bevalt want dat is allebei nog steeds onder begeleiding van een vk toch? Pas als je een medische indicatie hebt komt die gyn om de hoek kijken.
quote:Op woensdag 3 november 2010 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
En de kraamhulp gaat vast niet je slaapkamer opnieuw staan sauzen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Bij mij is er geen gynaecoloog aan te pas gekomen, terwijl ik een medische indicatie had. Het is voor mij vooral een fijn idee dat alle hulpmiddelen snel bij de hand zijn.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar als ik het zo lees maakt het dan niet uit of je thuis of poliklinisch bevalt want dat is allebei nog steeds onder begeleiding van een vk toch? Pas als je een medische indicatie hebt komt die gyn om de hoek kijken.
quote:Op woensdag 3 november 2010 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wordt dat niet voor je opgeruimd door de kraamhulp of zo?Je moet niet voor niks vuilniszakken in huis hebben. Gewoon de boel afplakkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dexter, anyone?quote:Op woensdag 3 november 2010 21:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Je moet niet voor niks vuilniszakken in huis hebben. Gewoon de boel afplakken
quote:Op woensdag 3 november 2010 21:53 schreef Poppedein het volgende:
Nee die zijn voor je VK, om gaten in te knippen en over haar hoofd te trekken, en de po zet ze op haar kop! What else!?
Volgens mij heb je wel een keus. Dat is tenminste wel wat mij verteld is door zowel de gyn als de vk. Het is alleen zo dat als je vrijwillig kiest voor de gyn, de kans bestaat dat je er een eigen bijdrage voor moet betalen (afhankelijk van je verzekering, geloof ik). Er kan dus een financiele consequentie aan zitten, maar er is dan dus wel een keuze.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:30 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Wat ik vooral een beetje krom vindt in de discussie is dat je helemaal geen keuze hebt. Je moet bij een gyn of een vk. Tis niet zo dat ik naar de gyn kan stappen met de mededeling dat ik daar onder behandeling wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |