abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:19:13 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_88357441
De PvdA, die eens zo fiere arbeiderspartij die zo'n 35 jaar geleden nog ergens voor stond, is inmiddels afgegleden naar een dermate bedenkelijk nivo dat het niet eens meer zielig is. Kwamen ze destijds nog op voor de emancipatie van de arbeider, anno nu is totaal niet meer duidelijk wat hun doel nou eigenlijk is. Het enige dat zeker is is dat ze afhankelijk zijn van een groep van zielepoten die ze op hun bekende paternalistische manier wel even onder hun hoede nemen. Maar ze zijn op sterven na dood.

Uit wanhoop storten ze zich op de groep der uitkeringsgerechtigen, maar ook daar geldt, net als in het verleden voor de arbeiders: graag wel in die afhankelijkheidspositie blijven zitten en vooral niet te erg emanciperen, want anders haalt dat het bestaansrecht van de PvdA onderuit. De moslimgemeenschap is natuurlijk een vette worst voor ze, maar waar ze in de jaren 60 en 70 nog verbeten vochten voor vrouwenrechten laten ze het nu op dit aspect totaal afweten. Immers, gesluierd aan huis gekluisterd zitten danwel 3 meter achter je echtgenoot moeten lopen en af en toe een goeie tik krijgen is toch hun koeltoer.

De feiten liegen er niet om: als er ergens een PvdA burgemeester is kun je er inmiddels donder op zeggen dat zijn of haar stad geteisterd wordt door reljongeren met bekende afkomst. Ook zijn zwendelpraktijken in gemeentelijke afdelingen niet van de lucht. Ze zijn de politieke correctheid al lang voorbij: beter is te spreken van politieke corruptie.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_88357637
Partij van de Afbraak.
Partij van de Allochtonen.
Partij van de Aristocratie.

Iemand nog andere varianten?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_88357679
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:23 schreef teknomist het volgende:
Partij van de Afbraak.

Portemonnee van de Anderen
pi_88357691
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:23 schreef teknomist het volgende:
Partij van de Afbraak.

Partij van de Arbeid.
pi_88357740
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:24 schreef Picchia het volgende:

[..]

Partij van de Arbeid.
Partij voor dubbelzinnige Afspraken.
Partij van deo Allah.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:27:36 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88357800
:Z
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:29:29 #7
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_88357869
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De feiten liegen er niet om: als er ergens een PvdA burgemeester is kun je er inmiddels donder op zeggen dat zijn of haar stad geteisterd wordt door reljongeren met bekende afkomst. Ook zijn zwendelpraktijken in gemeentelijke afdelingen niet van de lucht. Ze zijn de politieke correctheid al lang voorbij: beter is te spreken van politieke corruptie.
Laat de cijfers maar eens zien dan.

Allochtonen wonen nou eenmaal vaker in de stad, dat heeft weinig te maken met de PvdA.

Je TS bestaat uit een hoop aannames en gehuil, maar nul bewijs.
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:31:26 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88357934
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:29 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Allochtonen wonen nou eenmaal vaker in de stad, dat heeft weinig te maken met de PvdA.
Sowieso. Onze Rob van Gijzel is een PvdA'er maar ik kan nou niet zeggen dat onze stad "geteisterd" wordt door reljongeren of dat ons gemeenteapparaat corrupt is.

Oftewel, TS ga naar je zandbak en laat de grote mensen hier normaal discussies voeren
pi_88358068
Dé tragiek voor de PvdA is me dunkt dat 'de arbeider' het te goed heeft, er zijn geen dingen meer om voor te strijden die hij nog niet heeft, dankzij linkse verworvenheden als een goede woning, stemrecht en de mogelijkheid om te studeren.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:39:24 #10
259610 hessels
cave et aude
pi_88358236
Aan de andere kant hebben landen met een lange traditie van Sociaal Democraten in de regering (Zweden, Nederland, Duitsland) vaak ook een zeer hoge levenstandaard. Er zijn weinig landen die het zo goed hebben als Nederland, en dat is deels te danken aan de PvdA en het CDA.

Niet dat ik zelf van de PvdA of het CDA ben, maar die sterke antipathie omdat het de laatste jaren iets minder gaat is flink overtrokken.

Ga een paar jaartjes reizen, ontdek wat andere landen, en vergelijk het leven aldaar. De verschillen zijn al binnen Europa makkelijk te zien.
I'm not going to bother thinking outside the box until there's evidence of any going on inside of it.
pi_88358427
Om op een beetje op het niveau van TS te blijven:

Wat een huilie huilie topic :|W
pi_88358475
VVD en PVV denken na het lezen van OP:

Mission accomplished!
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_88358485
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:39 schreef hessels het volgende:
Aan de andere kant hebben landen met een lange traditie van Sociaal Democraten in de regering (Zweden, Nederland, Duitsland) vaak ook een zeer hoge levenstandaard. Er zijn weinig landen die het zo goed hebben als Nederland, en dat is deels te danken aan de PvdA en het CDA.
Is er sprake dan van een causaal verband of gewoon een willekeurige correlatie? Misschien is gematigd regeringsbeleid (in het midden) juist een gevolg van landen die het economisch goed doen en zich in de wat koelere klimaten bevinden. Sociaal-democratie is ook een kenmerk van Canada bijvoorbeeld.
pi_88358823
Ziehier het niveau van rechts. In plaats van op de proppen te komen met een doordachte analyse over het falen van de PvdA, wordt de onderbuik weer geraadpleegd. Idiote beschuldigingen over allochtonen paaien en weet ik het allemaal. Is de intellectuele armoede onder de rechtsen nou werkelijk zo groot, dat werkelijk niemand een fastoenlijke analyse kan schrijven? Misschien komt het doordat jullie figuren als Elian en Kluveld verafgoden. Wanneer je hun voorbeelden volgt, is er natuurlijk weinig hoop op een kwalitatief stuk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:55:15 #15
259610 hessels
cave et aude
pi_88358824
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:45 schreef teknomist het volgende:

[..]

Is er sprake dan van een causaal verband of gewoon een willekeurige correlatie? Misschien is gematigd regeringsbeleid (in het midden) juist een gevolg van landen die het economisch goed doen en zich in de wat koelere klimaten bevinden. Sociaal-democratie is ook een kenmerk van Canada bijvoorbeeld.
Kunnen we niet dezelfde vraag stellen bij de OP dan? ;)

Toch blijft het interessant om te zien dat landen als Frankrijk en de USA, met een veel liberalere politieke geschiedenis, gemiddeld redelijk gelijk zijn in levenstandaard aan sociaal-democratische landen, maar met reusachtige verschillen tussen arm en rijk - er zijn gebieden in de USA die men zou verwachten in de 3e wereld. En met vaak ook meer criminaliteit.
I'm not going to bother thinking outside the box until there's evidence of any going on inside of it.
pi_88358880
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:55 schreef hessels het volgende:

[..]

Kunnen we niet dezelfde vraag stellen bij de OP dan? ;)
Ik ben het ook niet eens met de OP, maar ik vroeg jou wat. :P
pi_88358920
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ziehier het niveau van rechts. In plaats van op de proppen te komen met een doordachte analyse over het falen van de PvdA, wordt de onderbuik weer geraadpleegd. Idiote beschuldigingen over allochtonen paaien en weet ik het allemaal. Is de intellectuele armoede onder de rechtsen nou werkelijk zo groot, dat werkelijk niemand een fastoenlijke analyse kan schrijven? Misschien komt het doordat jullie figuren als Elian en Kluveld verafgoden. Wanneer je hun voorbeelden volgt, is er natuurlijk weinig hoop op een kwalitatief stuk.
Zo te zien doet "slinks" net zo hard mee met het moddergooien en verdachtmakingen...
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:02:03 #18
259610 hessels
cave et aude
pi_88359101
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:56 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik ben het ook niet eens met de OP, maar ik vroeg jou wat. :P
Het was vooral mijn punt om te laten zien dat je allemaal correlaties aan kunt halen wat betreft politieke stromingen. :D

Maar ja, ik denk wel dat de sociaal-democratie over het algemeen goed werkt, in ieder geval voor landen die het economisch al goed doen. De welvaart in landen zoals Nederland is dermate hoog dat, om maar in PvdA termen te blijven spreken, de sterken de lasten van de zwakken kunnen dragen en er toch nog van kunnen genieten dat ze de sterken te zijn.

Wat er dan weer voor zorgt dat een redelijk stabiele, veilige samenleving ontstaat.
pi_88359164
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:57 schreef teknomist het volgende:

[..]

Zo te zien doet "slinks" net zo hard mee met het moddergooien en verdachtmakingen...
Slinks is in staat om gewoon een gedegen analyse op te stellen.
pi_88359320
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Slinks is in staat om gewoon een gedegen analyse op te stellen.
Oh en rechts niet? Ik noem een Bolkestein, of een Paul Cliteur. Zo zijn er legio voorbeelden. Dat rechts tegenwoordig veel proleten aantrekt kan "verstandig rechts" ook niks doen. 8-)

Overigens vind ik Elian een goede analyticus; je kunt het niet met hem eens zijn, dat is wat anders.

Sowieso vind ik de hele links/rechts-discussie onzin. Simpele hokjes voor simpele zielen, maar goed. :')
pi_88359414
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:08 schreef teknomist het volgende:

[..]

Oh en rechts niet? Ik noem een Bolkestein, of een Paul Cliteur. Zo zijn er legio voorbeelden. Dat rechts tegenwoordig veel proleten aantrekt kan "verstandig rechts" ook niks doen. 8-)

Overigens vind ik Elian een goede analyticus; je kunt het niet met hem eens zijn, dat is wat anders.

Sowieso vind ik de hele links/rechts-discussie onzin. Simpele hokjes voor simpele zielen, maar goed. :')
Ik heb dan ook nooit beweerd dat ik niet simpel ben. Overigens deel ik je mening wat betreft Bolkestein. Elian komt vooral erg gefrustreerd over en springt vaak van de hak op de tak.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:14:16 #22
259610 hessels
cave et aude
pi_88359555
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:08 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik krijg meer en meer het gevoel dat 'rechts' tegenwoordig staat voor de mensen die zeer ontevreden zijn met de regering van de laatste jaren, en 'links' voor degenen die er minder op aan te merken hebben, dan dat het werkelijk politieke stromingen zijn.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:21:05 #23
3647 B.R.Oekhoest
pi_88359814
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:29 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Je TS bestaat uit een hoop aannames en gehuil, maar nul bewijs.
Precies, we zitten hier op Fok!
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:22:44 #24
259610 hessels
cave et aude
pi_88359862
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Precies, we zitten hier op Fok!
Fok! is niet GeenStijl.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:24:24 #25
3647 B.R.Oekhoest
pi_88359903
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
Geraaskal van yypes als René Danen en Mohammed Rabat ondersteunen je betoog nou niet echt
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:25:22 #26
3647 B.R.Oekhoest
pi_88359929
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:22 schreef hessels het volgende:

[..]

Fok! is niet GeenStijl.
Eigenlijk zou Danny een IQ test als voorwaarde voor deelneming moeten stellen, volgens jou?
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:29:09 #27
3647 B.R.Oekhoest
pi_88360034
Maar goed, het gaat hier niet over (s)links in zijn algemeenheid, maar specifiek over de PvdA en haar tragiek.
Groen Links en SP, je kunt het met ze eens zijn of niet, maar betichten van dat typische PvdA gedrag, nou nee, niet echt. Ze zijn een stuk duidelijker en consequenter.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:33:21 #28
3647 B.R.Oekhoest
pi_88360187
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:29 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

In zoverre, het is natuurlijk een kip of het ei situatie geworden. Allochtonen wonen vaker in een (middel)grote stad, dus hun stemgedrag zorgt ervoor dat er daar ook relatief vaker PvdA-scepters gezwaaid worden. Ik noem een 010, 020, een Gouda, een Utrecht, een Tiel, een Ede.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:34:23 #29
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88360226
Cohen en de diamantstraat is toch een goed voorbeeld?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_88360264
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb dan ook nooit beweerd dat ik niet simpel ben.
Dat was meer een algemene opmerking. Ik ga soms ook mee in de zeer grove generalisaties.

quote:
Overigens deel ik je mening wat betreft Bolkestein. Elian komt vooral erg gefrustreerd over en springt vaak van de hak op de tak.
Ik vind Elian juist erg consequent; volgens mij kun je columns verwisselen en heb je het niet door. :P
pi_88360382
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:22 schreef hessels het volgende:

[..]

Fok! is niet GeenStijl.
GS is meer polemiek en satire met een rechtse, anti-autoritaire ondertoon. Ik zie Geenstijl niet als een serieus nieuwsbron (uitgezonderd af en toe heet nieuws met uitgelekt documentje) of debatsite. Maar gewoon als vermakelijk. FOK pretendeert dat wel te zijn. :P
pi_88360396
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:35 schreef teknomist het volgende:
Ik vind Elian juist erg consequent; volgens mij kun je columns verwisselen en heb je het niet door. :P
Persoonlijk vind ik Ellian een warhoofd en snap ik niet dat hij ooit professor is geworden.
Veel van zijn stukjes zijn chaotisch en onlogisch.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:39:57 #33
294269 mlg
pi_88360398
quote:
Ik vind Elian juist erg consequent; volgens mij kun je columns verwisselen en heb je het niet door.
Inderdaad, het is een linkse napraat conclusie. Moet je volledig negeren, als je vraagt waarom dan krijg je vervolgens geen argumentatie, of een totaal irrelevant argument.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:40:18 #34
294269 mlg
pi_88360409
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:39 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik Ellian een warhoofd en snap ik niet dat hij ooit professor is geworden.
Dat is het enige wat ik met je deel, wat betreft Ellian.
pi_88360513
De rechtse kerk is weer bezig :')

De PvdA

Mag je de PvdA misschien ook leuk vinden? Niet als je rechts bent. Bij het CDA moesten ze zich de afgelopen jaren nog inhouden, maar daar kan Maxime Verhagen nu ook opgelucht verklaren dat hij alleen in uiterste noodzaak met die vreselijke partij wil regeren. VVD-leider Mark Rutte doopte het PvdA-programma al om tot de langste zelfmoordbrief uit de geschiedenis. En bij de PVV doen ze iedere dag kop of munt. Wie zullen we vandaag gaan bashen? De islam of de PvdA? Een dag de PvdA niet gehaat, is een dag niet geleefd. Dat is het levensmotto dat Rechtse Kerkgangers bindt. PVV-Kamerlid Martin Bosma wist zelfs een half boek te vullen met alles wat de PvdA fout heeft gedaan. Wat zou GeenStijl zijn zonder de PvdA? Het wordt langzamerhand een code: hoor je erbij of niet? Even de PvdA een sneer geven en je zit goed. Wanneer gaat iemand vertellen dat dit een ongezonde obsessie is?

http://www.depers.nl/binn(...)de-Rechtse-Kerk.html
pi_88360603
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:39 schreef mlg het volgende:

[..]

Inderdaad, het is een linkse napraat conclusie. Moet je volledig negeren, als je vraagt waarom dan krijg je vervolgens geen argumentatie, of een totaal irrelevant argument.
Ben je op je teentjes getrapt? :') Is trouwens grappig dat jij de mening van teknomist op deze wijze onderschrijft, terwijl hij net aangeeft niets van hokjesdenken te moeten hebben.
pi_88360676
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:44 schreef IHVK het volgende:
De rechtse kerk is weer bezig :')

De PvdA

Mag je de PvdA misschien ook leuk vinden? Niet als je rechts bent. Bij het CDA moesten ze zich de afgelopen jaren nog inhouden, maar daar kan Maxime Verhagen nu ook opgelucht verklaren dat hij alleen in uiterste noodzaak met die vreselijke partij wil regeren. VVD-leider Mark Rutte doopte het PvdA-programma al om tot de langste zelfmoordbrief uit de geschiedenis. En bij de PVV doen ze iedere dag kop of munt. Wie zullen we vandaag gaan bashen? De islam of de PvdA? Een dag de PvdA niet gehaat, is een dag niet geleefd. Dat is het levensmotto dat Rechtse Kerkgangers bindt. PVV-Kamerlid Martin Bosma wist zelfs een half boek te vullen met alles wat de PvdA fout heeft gedaan. Wat zou GeenStijl zijn zonder de PvdA? Het wordt langzamerhand een code: hoor je erbij of niet? Even de PvdA een sneer geven en je zit goed. Wanneer gaat iemand vertellen dat dit een ongezonde obsessie is?

http://www.depers.nl/binn(...)de-Rechtse-Kerk.html
Hij verwart scepticisme en antipositivisme met dogma's.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:57:30 #38
259610 hessels
cave et aude
pi_88361000
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:39 schreef teknomist het volgende:

[..]

GS is meer polemiek en satire met een rechtse, anti-autoritaire ondertoon. Ik zie Geenstijl niet als een serieus nieuwsbron (uitgezonderd af en toe heet nieuws met uitgelekt documentje) of debatsite. Maar gewoon als vermakelijk. FOK pretendeert dat wel te zijn. :P
Daarom. :) GeenStijl kan het maken om ongefundeerde, ongenuanceerde uitspraken te doen - dat is hun ding. Daar moet je ook door heen kijken, en dat maakt het ook een vermakelijke site, ook al ben ik het hartgrondig met ze oneens.
pi_88361255
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:48 schreef teknomist het volgende:

[..]

Hij verwart scepticisme en antipositivisme met dogma's.
Onzin, aan scepticisme en antipositivisme zit een zekere voorafgaande filosofische overpeinzing. Daar kan je het links/rechts bashen niet onder laten vallen.
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:54:53 #40
3647 B.R.Oekhoest
pi_88362947
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:39 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Inderdaad, je zou bijna zeggen dat daar een PvdA-hand aan te pas is gekomen (ivm positieve discriminatie, richtlijnen aan allochtone medewerkers aan universiteiten etc.)
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:55:44 #41
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88362980
quote:
Partij van de Afbraak.

Portemonnee van de Ander
Partij van de Arabieren
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:08:19 #42
294269 mlg
pi_88363428
Partij van de aasgieren.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:09:59 #43
3647 B.R.Oekhoest
pi_88363487
Partij van de Amsterdamgrachtengordel
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:13:17 #44
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88363607
On topic, partij heeft natuurlijk haar bestaansrecht verloren en is er nu alleen nog op uit om de belangen van ambtenaren (Partij van de Ambtenaar) en allochtonen te verdedigen
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:16:27 #45
3647 B.R.Oekhoest
pi_88363737
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:13 schreef Outlined het volgende:
On topic, partij heeft natuurlijk haar bestaansrecht verloren en is er nu alleen nog op uit om de belangen van ambtenaren (Partij van de Ambtenaar) en allochtonen te verdedigen
Laten we het nog even dikker aanzetten: "....en de soepsidieslurpende instanties in stand te houden danwel verder uit te bouwen"
pi_88364023
De mars van de pygmeeën op plateauzolen is weer begonnen. Misschien moeten we dit maar plaatsen op het forum propaganda? Niets met discussie of politiek te maken. ;(
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:34:32 #47
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88364545
Partij voor de Asocialen
Profiteren van de Anderen
enz enz
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:36:37 #48
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88364638
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:39 schreef petertje2 het volgende:

[..]

En je wil beweren dat jij dat allemaal kunt beoordelen. Was daar niet zo'n leuke internetuitdrukking voor? Ja, en of die er is: royal sadness.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:37:20 #49
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88364674
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:45 schreef teknomist het volgende:

[..]

De correlatie met klimaat is mij lang geleden ook al eens opgevallen, als je het antwoord weet, laat je het me weten? 8-)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:40:15 #50
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_88364790
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:25 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Eigenlijk zou Danny een IQ test als voorwaarde voor deelneming moeten stellen, volgens jou?
Getuige van alle beweringen hier zou de ondergrens dan op 140 moeten liggen of zo :')
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:40:38 #51
3647 B.R.Oekhoest
pi_88364801
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:37 schreef kingmob het volgende:

[..]

De correlatie met klimaat is mij lang geleden ook al eens opgevallen, als je het antwoord weet, laat je het me weten? 8-)
De redenering is ongeveer als volgt: als je in een land leeft met een kloteklimaat, doe je er meer aan om de rest van je leven wél zo prettig en efficient mogelijk voor iedereen te laten zijn, althans voor dat gedeelte waar je vat op kunt hebben, zoals staatsinrichting.
pi_88364848
Mijn god, niveautje weer hoor..
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:42:58 #53
3647 B.R.Oekhoest
pi_88364897
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:41 schreef Roellie80 het volgende:
140 denk ik
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:42:59 #54
294269 mlg
pi_88364898
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:41 schreef Roellie80 het volgende:
Maken ze in N-Korea ook wel is grapjes over de geliefde leider Kim?
pi_88364932
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:42 schreef mlg het volgende:

[..]

Ja kritiek op de PvdA kan echt niet in Nederland inderdaad :')
pi_88364973
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:42 schreef mlg het volgende:
Daar maak je geen grappen over. Het is namelijk god op aarde (volgens de geindoctrineerde bevolking dan)

Wel behoorlijk offtopic vind je ook niet?
pi_88364993
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:44 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Daar maak je geen grappen over. Het is namelijk god op aarde (volgens de geindoctrineerde bevolking dan)

Wel behoorlijk offtopic vind je ook niet?
Men hoorde toch een zeemonster zingen op het moment dat hij werd geboren?
pi_88365067
PvdA-bashen lijkt overigens wel de nieuwe hype. Je hoort er pas echt bij als je keihard schreeuwt dat de sociaal-democraten keihard zuigen.
pi_88365113
idd Koos, een dag de Pvda niet gehaat is een dag niet geleefd lijkt het tegenwoordig wel
Zou je volgens deze mensen eingelijk wel grapjes mogen maken over de geliefde leider Wilders?
pi_88365171
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:47 schreef Roellie80 het volgende:
idd Koos, een dag de Pvda niet gehaat is een dag niet geleefd lijkt het tegenwoordig wel
Zou je volgens deze mensen eingelijk wel grapjes mogen maken over de geliefde leider Wilders?
Natuurlijk mag dat niet. En o wee als je kritiek durft te hebben op padvinder-premier Markje Rutte.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:51:22 #61
3647 B.R.Oekhoest
pi_88365253
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
PvdA-bashen lijkt overigens wel de nieuwe hype. Je hoort er pas echt bij als je keihard schreeuwt dat de sociaal-democraten keihard zuigen.
De sociaal-democratische stroming an sich niet, dat is zelfs een heel mooi evenwichtige aanpak qua inkomensverdeling enzo. Maar daar staat de PvdA al lang niet meer voor, die zijn op het punt aanbeland dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten doen om hun electoraat te paaien
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:51:43 #62
294269 mlg
pi_88365271
Geert wilders en PvdA sucks very hard. Bingo.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:51:49 #63
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88365274
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat niet. En o wee als je kritiek durft te hebben op padvinder-premier Markje Rutte.
De PvdA maakt Rutte anders gewoon uit voor homo. Zo kennen we onze zelfislamiseerders weer!
pi_88365320
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
Dat valt ook wel mee hoor. Hetzelfde kan je namelijk zeggen van Wilders-bashen.

Feit is dat types als Cohen voor mij de PvdA gelijk weer belachelijker maken. Terwijl bijv. Eberhard van der Laan bij mij overkomt als een daadkrachtig en goede burgemeester.

Maar goed, het is zo makkelijk om de ander belachelijk te maken als meelopers. Aan beide kanten.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:53:43 #65
294269 mlg
pi_88365348
Inderdaad. Wilders-bashen gaat wel anders tekeer dan die paar kreten op de PvdA.
pi_88365355
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:51 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De PvdA maakt Rutte anders gewoon uit voor homo. Zo kennen we onze zelfislamiseerders weer!
Oke, en nu? Ik vind het droevig dat de PvdA het mikpunt is, maar dat betekent niet dat ik zelf een overtuigd sociaal-democraat ben. Dus waarom de PvdA er weer bij halen?
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:54:58 #67
3647 B.R.Oekhoest
pi_88365405
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, en nu? Ik vind het droevig dat de PvdA het mikpunt is, maar dat betekent niet dat ik zelf een overtuigd sociaal-democraat ben. Dus waarom de PvdA er weer bij halen?
miscchien omdat dat de TT is?
pi_88365418
Die afkortingen hier. :') Alsof ik weer in groep 6 zit.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:55:41 #69
294269 mlg
pi_88365432
Over 4 jaar libertarische partij ^O^
pi_88365448
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

De sociaal-democratische stroming an sich niet, dat is zelfs een heel mooi evenwichtige aanpak qua inkomensverdeling enzo. Maar daar staat de PvdA al lang niet meer voor, die zijn op het punt aanbeland dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten doen om hun electoraat te paaien
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Toevallig had ik afgelopen weekend een gesprek met mn vader waarin we tot een soortgelijke conclusie kwamen. Niet dat we de PvdA afschrijven, maar het is momenteel allemaal wel erg zwakjes.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:58:58 #71
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88365575
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Toevallig had ik afgelopen weekend een gesprek met mn vader waarin we tot een soortgelijke conclusie kwamen. Niet dat we de PvdA afschrijven, maar het is momenteel allemaal wel erg zwakjes.
Understatement. De Pvda is overgenomen door de erfopvolgers van de NSDAP.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:59:44 #72
294269 mlg
pi_88365607
Sowieso deugt die hele PvdA mentaliteit niet. Dat je links bent is allemaal best, maar waar socialisme ophoudt begint de PvdA.
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:00:02 #73
3647 B.R.Oekhoest
pi_88365617
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat wou ik nou maar zeggen in dit topic. Ze hebben op dit moment ook totaal geen visie ofzo. Het is nu al armoe troef. Hoe zien zijzelf dan de mogelijkheden om over pakweg 5 jaar een ideologisch sterke sociaaldemocratische partij te zijn, met heldere standpunten?
pi_88365716
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:58 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Understatement. De Pvda is overgenomen door de erfopvolgers van de NSDAP.
Waarom flikker jij gewoon niet keer op dat domme gelul }:| Zolang je zelf dat blonde kankergezwel aan zn reet blijft likken, heb jij geen recht van spreken.
pi_88365795
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 15:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

En dat wou ik nou maar zeggen in dit topic. Ze hebben op dit moment ook totaal geen visie ofzo. Het is nu al armoe troef. Hoe zien zijzelf dan de mogelijkheden om over pakweg 5 jaar een ideologisch sterke sociaaldemocratische partij te zijn, met heldere standpunten?
Het beeld dat ik van de PvdA heb, is een partij die met halve standpunten smijt om maar zoveel mogelijk kritiek te kunnen pareren. Het ontbreekt inderdaad volledig aan visie.
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:05:11 #76
294269 mlg
pi_88365806
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 15:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom flikker jij gewoon niet keer op dat domme gelul }:| Zolang je zelf dat blonde kankergezwel aan zn reet blijft likken, heb jij geen recht van spreken.
Ik had geen bevestiging van mijn vorige post nodig, maar toch bedankt.
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:06:24 #77
3647 B.R.Oekhoest
pi_88365849
Ik heb bij de PvdA nooit echt het idee gehad dat ze streven naar zelfredzame burgers in hun doelgroep. Het lijkt wel alsof ze garen spinnen bij het feit dat hun electoraat in een van de staat afhankelijke positie zit én blijft. Een beroep op eigen initiatief en verantwoordelijkheid, ondernemingszin enzo wordt er zelden gedaan.
pi_88366041
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2010 15:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik heb bij de PvdA nooit echt het idee gehad dat ze streven naar zelfredzame burgers in hun doelgroep. Het lijkt wel alsof ze garen spinnen bij het feit dat hun electoraat in een van de staat afhankelijke positie zit én blijft. Een beroep op eigen initiatief en verantwoordelijkheid, ondernemingszin enzo wordt er zelden gedaan.
Eindelijk een goed punt. De zelfredzaamheid van de burger zouden ze meer moeten stimuleren.
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:13:47 #79
3647 B.R.Oekhoest
pi_88366152

[ Bericht 100% gewijzigd door B.R.Oekhoest op 05-11-2010 15:16:20 ]
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:16:52 #80
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88366285
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 15:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zijn je argumenten weer eens op?
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:17:04 #81
3647 B.R.Oekhoest
pi_88366296
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 15:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het beeld dat ik van de PvdA heb, is een partij die met halve standpunten smijt om maar zoveel mogelijk kritiek te kunnen pareren. Het ontbreekt inderdaad volledig aan visie.
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 15:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het was ook allemaal veel simpeler in de jaren 60, in een monocultuur met een autochtone arbeidersklasse die nog genoeg ruimte bood voor emancipatie en verdere ontwikkeling, en waar je nog tegen religie aan mocht schoppen om je doelen te bereiken. Dat laatste is dus een heikel punt geworden in de nieuwe context met een grote islamitische arbeidersklasse. En dààr hebben ze bij de PvdA dus geen antwoorden op.
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:17:26 #82
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_88366310
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_88367551
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 15:16 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Zijn je argumenten weer eens op?
Argumenten zijn voor de grachtengordel elite 8-)
pi_88368906
corrupt en pvda in 1 zin is dat niet dubbelop
  vrijdag 5 november 2010 @ 16:27:25 #85
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_88369198
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 16:20 schreef gtotep het volgende:
corrupt en pvda in 1 zin is dat niet dubbelop
niet altijd, maar bijna wel, althans hoe 'hoger' je komt :)
Zoal ik al voorspelde a.h.w. is ook dit uitgekomen.
Jaren na bos' vertrek zal nog 1 en ander boven komen drijven. Dat dit in dezes, nu al is, dat is echter veel vlotter dan ik dacht.

quote:
'Bos vroeg om ontslag kritische Volkskrant-columnist'

vrijdag 5 november 2010 14:12

Oud-PvdA-minister Wouter Bos heeft in 2007 aan de hoofdredacteur van de Volkskrant gevraagd om columnist Bert Wagendorp te ontslaan, omdat hij te kritisch over de PvdA zou schrijven.

Bos zag de Volkskrant-columnist liever vertrekken Bos zag de Volkskrant-columnist liever vertrekken

Dat zegt Wagendorp in een interview met Frenk van der Linden voor het AVRO-radioprogramma Kunststof.

Stemmen
De PvdA'er zou na een kritische column van Wagendorp de telefoon hebben gepakt: 'Pieter Broertjes, deze beste man kost mij zetels, d'r uit,' zou Bos hebben gezegd tegen Broertjes, reciteert Wagendorp.

Bos was op dat moment vicepremier, partijleider van de PvdA en minister van Financiën. Volgens de columnist stuurde hij wel af en toe mailtjes als hij een column wel kon waarderen.

Broertjes heeft geen gehoor gegeven aan de opdracht, Wagendorp werkt nog steeds voor de krant die inmiddels geleid door Phillipe Remarque.
Die Aleid Wolfsen van Utrecht heeft het dus van geen vreemde.. :'(
http://nos.nl/artikel/856(...)g-artikel-tegen.html
En ter horst met politie manen haar aanhouding te verzwijgen, haar ondanks verbod van rechter blijven telefoon aftappen van journalisten... ja de pravda is wel wat voor de pvda, er moet een heel erg groot tapijt komen waar ze dan veel onder willen gaan vegen...
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_88369577
Dit is nieuws omdat? Heb je wel eens met de PvdA.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_88371404
pvda zal slinken en slinken.
dankzij internet en media word de beerput helemaal geopend.
gelukkig is dit een europese ontwikkeling en overal zie je rechts macht winnen.

denk dat over 10 jaar de samenleving wel gezuiverd zal zijn van de kankergezwellen
pi_88374069
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:31 schreef corruptieeruptie het volgende:
pvda zal slinken en slinken.
dankzij internet en media word de beerput helemaal geopend.
gelukkig is dit een europese ontwikkeling en overal zie je rechts macht winnen.

denk dat over 10 jaar de samenleving wel gezuiverd zal zijn van de kankergezwellen
Scheer je weg abjecte kloon!
  vrijdag 5 november 2010 @ 19:39:38 #89
104871 remlof
Europees federalist
pi_88375463
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 16:36 schreef ThaTim het volgende:
Dit is nieuws omdat? Heb je wel eens met de PvdA.
Met alle grote partijen. De PvdA is niet beter of slechter dan het CDA of de VVD wat dat betreft.
  vrijdag 5 november 2010 @ 19:54:04 #90
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88375994
Ach Woutertje probeerde natuurlijk zo min mogelijke negatieve aandacht te krijgen, dmv beïnvloeding. In beginsel is daar niets ondemocratisch aan, maar het jammerlijke is dat als de PVV dat zou doen dat ze meteen beticht worden van totalitarisme.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 6 november 2010 @ 00:01:38 #91
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88388120
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 19:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Met alle grote partijen. De PvdA is niet beter of slechter dan het CDA of de VVD wat dat betreft.
Steek je kop maar weer lekker in het zand. Of is dit de linkse takkiya?
  zaterdag 6 november 2010 @ 00:02:25 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_88388171
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Steek je kop maar weer lekker in het zand. Of is dit de linkse takkiya?
Is Gerd Leers van de PvdA?
pi_88388557
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ziehier het niveau van rechts. In plaats van op de proppen te komen met een doordachte analyse over het falen van de PvdA, wordt de onderbuik weer geraadpleegd.
Falen van de PvdA? Daar zijn legio voorbeelden van. Laat ik er toevallig (nou ja, toeval) vandaag weer één gelezen hebben:

De PvdA die zich druk maakt over het aantal dienstauto's bij defensie. Absolute onzin volgens de PvdA (en dat vind ik ook). Maar was het niet de PvdA die tot kort geleden nog in de regering zat? Dus was het niet ten tijde van de regeringsperiode van de PvdA waarin dit al het geval was? En dan nu als partij ineens hierover beginnen? Wat een niveau zeg. Het is eigenlijk gewoon zielig.
  zaterdag 6 november 2010 @ 00:10:14 #94
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88388592
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 00:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Is Gerd Leers van de PvdA?
Geen idee, misschien is hij van de vijfde colonne.
  zaterdag 6 november 2010 @ 00:11:18 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88388650
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met "politiek corrupt"?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_88390103
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wanneer een bedrijf/lobby zwicht voor politici, of andersom uiteraard.
  zaterdag 6 november 2010 @ 00:52:25 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88390345
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:45 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dus de Volkskrant, die NIET is gezwicht (als je B.W. mag geloven)? Nee, niet van toepassing dus. Of is W.B. voor de Volkskrant gezwicht? Nee ook niet. Uhhh, hoe zit het nou met die TT???
Meer uitleg graag!
pi_88390480
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:39 schreef hessels het volgende:

Tis net andersom. Onze keiharde handelskracht vanuit de middeleeuwen hebben ons welvaart gebracht. Die welvaart maakte mensen mak en lui. Vanuit die verveling zijn die nutteloze clubs ontstaan zoals de PVDA die nog meer idealen voor ogen hadden dan het land nodig had.
pi_88393162
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 00:56 schreef Wijze_appel het volgende:

Tis net andersom. Onze keiharde handelskracht vanuit de middeleeuwen hebben ons welvaart gebracht. Die welvaart maakte mensen mak en lui. Vanuit die verveling zijn die nutteloze clubs ontstaan zoals de PVDA die nog meer idealen voor ogen hadden dan het land nodig had.
Jij schiet door. Kinderarbeid ben ik geen voorstander van.
Dat men '20 kinderen' had waarvan misschien de helft 16 werd had alles te maken met het 'lijfeigenen zijn', familiare totaal inkomsten e.d..
Die zogenaamde VOC mentaliteit was natuurlijk wel uitpersing tot en met. Ziekte- verlof- zwangerschaps- e.d. dagen kende de NLse werknemers niet, pensioen, verzekering? bestond niet.
Wilde je een vak leren ('scholing') dan moest je geld meebrengen.
Daar terug naar toe willen gaat mij te ver(-terug).

Verder wederom een i told you so: Liberaliseren van de huurmarkt

[ Bericht 6% gewijzigd door fokthesystem op 06-11-2010 05:53:11 ]
pi_88394022
Wut?
pi_88396665
quote:
Partij van de Afbraak.

Patat voor de Armen.
pi_88396826
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 00:09 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Falen van de PvdA? Daar zijn legio voorbeelden van. Laat ik er toevallig (nou ja, toeval) vandaag weer één gelezen hebben:

De PvdA die zich druk maakt over het aantal dienstauto's bij defensie. Absolute onzin volgens de PvdA (en dat vind ik ook). Maar was het niet de PvdA die tot kort geleden nog in de regering zat? Dus was het niet ten tijde van de regeringsperiode van de PvdA waarin dit al het geval was? En dan nu als partij ineens hierover beginnen? Wat een niveau zeg. Het is eigenlijk gewoon zielig.
Jij hebt niet bijster veel verstand van politiek, of wel?
pi_88397164
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij hebt niet bijster veel verstand van politiek, of wel?
Ik weet precies hoe het hier werkt in de politiek. Zit een partij in de oppositie dan roept men zo hard als het maar kan wat er moet gebeuren en hoe en dat het schandalig is dat zus en zo.

Vervolgens zit men in de regering en zijn alle dingen die men geroepen heeft (ook tijdens de campagnes) ineens moeilijk, niet te doen, onuitvoerbaar op het moment en kan het allemaal niet.

En verrek, na de volgende verkiezingen zit de partij weer in de oppositie en gaat men weer dezelfde dingen roepen die men eerder al geroepen heeft, maar te tijde van de eigen regeerperiode niet "kon", maar nu toch weer moet gebeuren. Dit alles geldt overigens voor iedere politieke partij in NL.

Nee, die hele politiek in Nederland is één grote aanfluiting. Ze moeten een keer stoppen met al die partijen met hun eigen standpunten. Er moeten gewoon twee partijen komen. Eén voor en één tegen.
pi_88397188
Welkom in de grote mensen wereld.
pi_88398954
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:23 schreef teknomist het volgende:
Partij van de Afbraak.

Nee, dat julie allemaal bevooroordeelt zijn en te rechts en dus facistisch mi. :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88402140
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
Welkom in de grote mensen wereld.
Vind je?
Vind dat het er behoorlijk kinderlijk aan toe gaat. Wat dat aan gaat kunnen ze nog wat leren van de opvattingen van kinderen.

Wat mij betreft kunnen ze die hele politiek opdoeken. Hetgeen waar we het echt voor nodig hebben kunnen we wel af middels een referendum. Meeste stemmen gelden.
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:31:34 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88402254
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:27 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Vind je?
Vind dat het er behoorlijk kinderlijk aan toe gaat. Wat dat aan gaat kunnen ze nog wat leren van de opvattingen van kinderen.

Wat mij betreft kunnen ze die hele politiek opdoeken. Hetgeen waar we het echt voor nodig hebben kunnen we wel af middels een referendum. Meeste stemmen gelden.
Dat is pas écht eng, brrrrr
pi_88402455
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat heb je met zwakken onder ons. Die kunnen zich niet neerleggen bij wat niet door hun gestuurd is.

De sterken accepteren de uitslag en kijken het even aan hoe het gaat.
pi_88403038
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 15:27 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Vind je?

Het eerste deel van je post kan ik mij nog wel in vinden. Wat betreft het referendum: neen, dankje. Jan met de Pet (waaronder ikzelf) zal altijd een beslissing nemen die hem het beste uitkomt. Het grote plaatje wordt meestal vergeten.
pi_88403143
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het eerste deel van je post kan ik mij nog wel in vinden. Wat betreft het referendum: neen, dankje. Jan met de Pet (waaronder ikzelf) zal altijd een beslissing nemen die hem het beste uitkomt. Het grote plaatje wordt meestal vergeten.
Klopt. Maar soms is de uitwerking van zon uitslag de beste methode hen in te laten zien van hun verkeerde keuze.
Dat geldt ook voor jou.

En werkt het niet, doen we wat anders.
pi_88403196
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Idd terug naar de middeleeuwen. Het volk beslist dus breng het vierendelen en het schavot maar weer terug. :?
pi_88403256
Heeft dit topic nog een kans om wat te worden of moet het maar dicht?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_88403339
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:06 schreef du_ke het volgende:
Heeft dit topic nog een kans om wat te worden of moet het maar dicht?
Van mij mocht het al 5 pagina's eerder dicht
pi_88403368
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:09 schreef Tem het volgende:

[..]

Van mij mocht het al 5 pagina's eerder dicht
Aangebakken PVDA'er dus :')
pi_88403433
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:10 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Aangebakken PVDA'er dus :')
Nee hoor nooit op de PvdA gestemd ben ook niet een aanhanger, sterker nog ik heb genoeg kritiek op de PvdA. Alleen ik ben het niet eens met hoe jij het ziet en zeker niet hoe de vorm is van OP.
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:15:22 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88403503
Gezien het onderstaande had het topic idd gelijk dicht gekund.

Vraag:
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Antwoord TS
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:45 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Conclusie:
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dus de Volkskrant, die NIET is gezwicht (als je B.W. mag geloven)? Nee, niet van toepassing dus. Of is W.B. voor de Volkskrant gezwicht? Nee ook niet. Uhhh, hoe zit het nou met die TT???
pi_88403610
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:13 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee hoor nooit op de PvdA gestemd ben ook niet een aanhanger, sterker nog ik heb genoeg kritiek op de PvdA. Alleen ik ben het niet eens met hoe jij het ziet en zeker niet hoe de vorm is van OP.
En als jij het er niet mee eens bent moet het maar dicht?
Links in een notendopje. Octrooi op de waarheid.
pi_88403629
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:19 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nou ja het niveau in dit topic is natuurlijk wel om te huilen. Maar misschien heb jij een goede motivatie voor mij in de aanbieding om het open te houden?
  zaterdag 6 november 2010 @ 16:23:31 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88403718
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou ja het niveau in dit topic is natuurlijk wel om te huilen. Maar misschien heb jij een goede motivatie voor mij in de aanbieding om het open te houden?
Ik vind mijn argument (naast het niveau vd discussie) anders wel een heel goed argument om 'm dicht te doen... ;)
Grapje hoor
pi_88403747
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vind mijn argument (naast het niveau vd discussie) anders wel een heel goed argument om 'm dicht te doen... ;)
Grapje hoor
Dat vraag je me op zaterdagmiddag, half vijf... euhm.
pi_88403762
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:19 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Je discussieert niet, je oreert
pi_88403825
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:25 schreef Tem het volgende:

[..]

Je discussieert niet, je oreert
Ik heb weinig aan een oordeel van iemand die naar zijn eigen straatje praat.
pi_88403918
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:27 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ik heb weinig aan een oordeel van iemand die naar zijn eigen straatje praat.
:') _O- Dan zou ik jezelf maar niet teruglezen.Want dan krijg nogal een verstoord zelfbeeld.
pi_88403944
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:30 schreef Tem het volgende:

[..]

:') _O- Dan zou ik jezelf maar niet teruglezen.Want dan krijg nogal een verstoord zelfbeeld.
Leuke neerbuigende poging. Maar ik ben er ongevoelig voor. :W
Probeer nog eens.
pi_88403972
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:31 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Leuke neerbuigende poging. Maar ik ben er ongevoelig voor. :W
Probeer nog eens.
Nee hoor ik wens je een heel fijn weekend :W
pi_88404902
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 15:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat betreft het referendum: neen, dankje. Jan met de Pet (waaronder ikzelf) zal altijd een beslissing nemen die hem het beste uitkomt. Het grote plaatje wordt meestal vergeten.
Dat houdt dus in dat de uitkomst van het referendum hetgeen is dat het grootste gedeelte van de bevolking wil (ofwel wat het grootste deel van de bevoling het beste uitkomt). Niks mis mee zou ik zeggen. Dat is in ieder geval beter dan hoe het er nu aan toe gaat.

Voorwaarde moet dan natuurlijk wel zijn dat het referendum bindend is en niet zoals een aantal jaren geleden toen er gezegd werd: bedankt voor de mening, het is niet de uitkomst die we willen hebben dus we leggen het naast ons neer.

Juist door al die verschillende partijen stagneert alles. Gewoon voor of tegen. Meer voor dan tegen? Doorvoeren die handel.
  zaterdag 6 november 2010 @ 17:05:28 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88404976
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:03 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Dat houdt dus in dat de uitkomst van het referendum hetgeen is dat het grootste gedeelte van de bevolking wil (ofwel wat het grootste deel van de bevoling het beste uitkomt). Niks mis mee zou ik zeggen. Dat is in ieder geval beter dan hoe het er nu aan toe gaat.

Voorwaarde moet dan natuurlijk wel zijn dat het referendum bindend is en niet zoals een aantal jaren geleden toen er gezegd werd: bedankt voor de mening, het is niet de uitkomst die we willen hebben dus we leggen het naast ons neer.

Juist door al die verschillende partijen stagneert alles. Gewoon voor of tegen. Meer voor dan tegen? Doorvoeren die handel.
Ik zou eerst eens dieper over het concept nadenken, alvorens er enthousiast over te zijn..
pi_88405300
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens dieper over het concept nadenken, alvorens er enthousiast over te zijn..
Aan je username te zien ben jij nog maar net een jaar wakker. Zeg maar niks dan.
pi_88405358
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:03 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Misschien moet je mijn reactie nogmaals lezen.
  zaterdag 6 november 2010 @ 17:16:52 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88405372
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:15 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Aan je username te zien ben jij nog maar net een jaar wakker. Zeg maar niks dan.
Sterk argument... NOT ;)
pi_88405557
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou ja, het is natuurlijk heel zwart / wit. En er zitten ook nadelen aan. Maar de politiek zoals die nu in Nederland gevoerd wordt is ronduit belachelijk en lachwekkend. Kost een godsvermogen en het rendement daarvan is 3 keer niks.

Ik ben er wel van overtuigd dat een voor / tegen constructie een beter alternatief is dan de huidige gang van zaken, alleen denk ik dat er nog wel iets van een goedkeurend orgaan (soort eerste kamer) achter moet zitten.

Wetsvoorstel --> volk stemt voor --> ter beoordeling naar "goedkeurend orgaan" --> aangenomen /afgewezen.
  zaterdag 6 november 2010 @ 17:52:46 #132
177885 JoaC
Het is patat
pi_88406609
Ik wil wel eens argumenten horen tegen referenda
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_88406708
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:52 schreef JoaC het volgende:
Ik wil wel eens argumenten horen tegen referenda
Veel onderwerpen zijn te ingewikkeld om met een simpel ja of nee over te beslissen. Dat bleek bij de Europese Grondwet al bijvoorbeeld.
  zaterdag 6 november 2010 @ 17:59:22 #134
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88406824
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Veel onderwerpen zijn te ingewikkeld om met een simpel ja of nee over te beslissen. Dat bleek bij de Europese Grondwet al bijvoorbeeld.
Die is volkomen terecht weggestemd. Broddelwerk eerste klas. Het referendum bleek daar uitstekend te werken/
pi_88406852
Wat heeft dit met de TT en OP te maken?
pi_88406858
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Die is volkomen terecht weggestemd. Broddelwerk eerste klas. Het referendum bleek daar uitstekend te werken/
Die is echter niet weggestemd omdat het broddelwerk was maar omdat 'men' tegen Europa was..
  zaterdag 6 november 2010 @ 18:03:14 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88406943
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:00 schreef Tem het volgende:
Wat heeft dit met de TT en OP te maken?
Helemaal niets! Dit is gewoon een SC geworden... ;)
  zaterdag 6 november 2010 @ 18:08:14 #138
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88407093
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 18:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die is echter niet weggestemd omdat het broddelwerk was maar omdat 'men' tegen Europa was..
:')

Nee hoor. De tegenstemmers waren beter op de hoogte dan de voorstemmers. Die hadden alleen maar flauwekul onderbuikargumenten.
pi_88407109
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:08 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee hoor. De tegenstemmers waren beter op de hoogte dan de voorstemmers. Die hadden alleen maar flauwekul onderbuikargumenten.
Die bewering gaat ook volledig op voor de tegenstemmers. Die argumentatie was net zo zwak.
  zaterdag 6 november 2010 @ 18:10:58 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88407176
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:08 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Tuurlijk...
  zaterdag 6 november 2010 @ 18:11:10 #141
177885 JoaC
Het is patat
pi_88407184
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

De grondwet was een mooi voorbeeld van slechte voorlichting, zelfs nu nog weet 10% van de mensen wat er in het verdrag staat.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zaterdag 6 november 2010 @ 19:07:01 #142
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88409049
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 18:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die bewering gaat ook volledig op voor de tegenstemmers. Die argumentatie was net zo zwak.
Welnee, tegenstemmers hadden zich veel vaker verdiept in de materie. Voorstemmers kwamen niet verder dan Europa is goed, zonder Grondwet volgt WOIII.
  zaterdag 6 november 2010 @ 19:07:15 #143
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88409061
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 18:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Tuurlijk...
Ja.
pi_88409168
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:07 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Welnee, tegenstemmers hadden zich veel vaker verdiept in de materie. Voorstemmers kwamen niet verder dan Europa is goed, zonder Grondwet volgt WOIII.
Nonsens :)
  zaterdag 6 november 2010 @ 19:38:58 #145
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88410313
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nonsens :)
De paniekcampagne van de voorstanders gemist?
pi_88410357
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:38 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nooit gedacht dat jij op een lijn zou zitten met Jan Marijnissen.
  zaterdag 6 november 2010 @ 19:42:23 #147
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88410431
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nooit gedacht dat jij op een lijn zou zitten met Jan Marijnissen.
't Kan verkeren.

Blijkt trouwens maar weer dat ik objectief oordeel over politici, ook ter linkerzijde. Een goed idee is een goed idee.
pi_88410478
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:38 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee. Maar die van de tegenstanders was niets beter.

En daarmee was dit hele referendum een prima argument om te kappen met referenda.
pi_88410488
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:42 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

't Kan verkeren.

Blijkt trouwens maar weer dat ik objectief oordeel over politici, ook ter linkerzijde. Een goed idee is een goed idee.
Daar drink ik op.
  zaterdag 6 november 2010 @ 19:47:49 #150
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88410649
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar drink ik op.
Ik ben trouwens ook voorstander van de gekozen burgemeester. En toch stem ik geen D66. ;)
pi_88411291
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:47 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik ben trouwens ook voorstander van de gekozen burgemeester. En toch stem ik geen D66. ;)
Gezien de beperkte macht van een burgemeester voel ik daar niks voor.
  zaterdag 6 november 2010 @ 20:30:47 #152
104871 remlof
Europees federalist
pi_88412421
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:47 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik ben tegen gekozen burgemeesters, straks hebben we Emile Ratelband als burgemeester van Arnhem :{w
  zaterdag 6 november 2010 @ 21:37:32 #153
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88414591
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 20:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik ben tegen gekozen burgemeesters, straks hebben we Emile Ratelband als burgemeester van Arnhem :{w
Alleen daarom al ben ik voor!
  zaterdag 6 november 2010 @ 21:55:44 #154
177885 JoaC
Het is patat
pi_88415031
quote:

[..]

Straks hebben we Aleid Wolfsen als burgemeester van Utrecht.

Of hadden Ruud Vreeman als burgemeester van Tilburg.
[..]
  zaterdag 6 november 2010 @ 22:36:39 #155
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_88416459
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:55 schreef du_ke het volgende:
N.v.t., na veel gelul komt er een stemming, zelfs in de achterkamers der 2e en 1e kamer :)
En dan is het gewoon de ja's en nee's tellen.

NL is intern een verdeelt landje, ieder voor zich, VOC gedrag wensen, maar in de EU is het gekke henkie die 'oh zo sociaal' de hoogste huur dokt.
NL kan geheel op zichzelf een relatief aards paradijs zijn. Zonder EU zelfs rijker dan nu.
  zaterdag 6 november 2010 @ 22:44:59 #156
177885 JoaC
Het is patat
pi_88416731
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 22:36 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

N.v.t., na veel gelul komt er een stemming, zelfs in de achterkamers der 2e en 1e kamer :)
En dan is het gewoon de ja's en nee's tellen.

NL is intern een verdeelt landje, ieder voor zich, VOC gedrag wensen, maar in de EU is het gekke henkie die 'oh zo sociaal' de hoogste huur dokt.
NL kan geheel op zichzelf een relatief aards paradijs zijn. Zonder EU zelfs rijker dan nu.
Bij een uitonderhandeld verdrag gaat het by the way ook om een ja of een nee, ook in de kamer stemt met voor of tegen
[..]
pi_88427234
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sterk argument... NOT ;)
Was ook een grap ofcourse.
pi_88427340
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:42 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

't Kan verkeren.

Zo hoort dat ook.
Maar doe je dat over 1 onderdeel van de PVV.... ben je direct een PVVaanhanger/tokkie/HenkIngrid/Nazi hier op Fok.

't kan verkeren :')
pi_88429588
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:35 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Zo hoort dat ook.
Maar doe je dat over 1 onderdeel van de PVV.... ben je direct een PVVaanhanger/tokkie/HenkIngrid/Nazi hier op Fok.

't kan verkeren :')
Huilie Huilie. Boehoe snik snik.
  zondag 7 november 2010 @ 12:51:51 #160
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88429619
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je leest GS, goed zo.
pi_88429653
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:51 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je leest GS, goed zo.
Keep your friends close but GS even closer :)
pi_88429692
Oh Sacher ik had laatst een discussie met VVD corpsballen.
Ze gebruikten argumenten als 'Partij van de Allochtonen' en 'wij hebben oud geld daarom stemmen we VVD' was wel lachen.
  zondag 7 november 2010 @ 12:59:32 #163
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88429857
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:54 schreef IHVK het volgende:
Oh Sacher ik had laatst een discussie met VVD corpsballen.
Ze gebruikten argumenten als 'Partij van de Allochtonen' en 'wij hebben oud geld daarom stemmen we VVD' was wel lachen.
_O_

Zeker. Lekker RL trollen.
  zondag 7 november 2010 @ 13:02:12 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88429934
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 22:44 schreef JoaC het volgende:

[..]

Bij een uitonderhandeld verdrag gaat het by the way ook om een ja of een nee, ook in de kamer stemt met voor of tegen
Door mensen die zich er wél in verdiept hebben en (mag ik hopen) het grotere geheel wél zien...

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 07-11-2010 13:58:45 ]
  zondag 7 november 2010 @ 13:47:36 #165
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88431274
quote:

[..]

Rita Verdonk!!!!!! _O- _O-
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_88431626
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 12:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

Perfecte weergave van hoe jij jankt op alles wat PVV klinkt.
Nu alleen nog nadenken.
pi_88431703
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:58 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Perfecte weergave van hoe jij jankt op alles wat PVV klinkt.
Nu alleen nog nadenken.
Ik jank ook hoor, alleen vind het leuk om anderen erop te wijzen als ze janken. ;)
pi_88431721
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:00 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik jank ook hoor, alleen vind het leuk om anderen erop te wijzen als ze janken. ;)
Waar deed je dat dan? Ik zag alleen jezelf in de spiegel kijken.
pi_88431779
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:01 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Waar deed je dat dan? Ik zag alleen jezelf in de spiegel kijken.
Oké deze is wel raak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')