Portemonnee van de Anderenquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:23 schreef teknomist het volgende:
Partij van de Afbraak.
Partij van de Allochtonen.
Partij van de Aristocratie.
Iemand nog andere varianten?
Partij van de Arbeid.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:23 schreef teknomist het volgende:
Partij van de Afbraak.
Partij voor dubbelzinnige Afspraken.quote:
Laat de cijfers maar eens zien dan.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De feiten liegen er niet om: als er ergens een PvdA burgemeester is kun je er inmiddels donder op zeggen dat zijn of haar stad geteisterd wordt door reljongeren met bekende afkomst. Ook zijn zwendelpraktijken in gemeentelijke afdelingen niet van de lucht. Ze zijn de politieke correctheid al lang voorbij: beter is te spreken van politieke corruptie.
Sowieso. Onze Rob van Gijzel is een PvdA'er maar ik kan nou niet zeggen dat onze stad "geteisterd" wordt door reljongeren of dat ons gemeenteapparaat corrupt is.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:29 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Laat de cijfers maar eens zien dan.
Allochtonen wonen nou eenmaal vaker in de stad, dat heeft weinig te maken met de PvdA.
Is er sprake dan van een causaal verband of gewoon een willekeurige correlatie? Misschien is gematigd regeringsbeleid (in het midden) juist een gevolg van landen die het economisch goed doen en zich in de wat koelere klimaten bevinden. Sociaal-democratie is ook een kenmerk van Canada bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:39 schreef hessels het volgende:
Aan de andere kant hebben landen met een lange traditie van Sociaal Democraten in de regering (Zweden, Nederland, Duitsland) vaak ook een zeer hoge levenstandaard. Er zijn weinig landen die het zo goed hebben als Nederland, en dat is deels te danken aan de PvdA en het CDA.
Kunnen we niet dezelfde vraag stellen bij de OP dan?quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Is er sprake dan van een causaal verband of gewoon een willekeurige correlatie? Misschien is gematigd regeringsbeleid (in het midden) juist een gevolg van landen die het economisch goed doen en zich in de wat koelere klimaten bevinden. Sociaal-democratie is ook een kenmerk van Canada bijvoorbeeld.
Ik ben het ook niet eens met de OP, maar ik vroeg jou wat.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:55 schreef hessels het volgende:
[..]
Kunnen we niet dezelfde vraag stellen bij de OP dan?
Zo te zien doet "slinks" net zo hard mee met het moddergooien en verdachtmakingen...quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ziehier het niveau van rechts. In plaats van op de proppen te komen met een doordachte analyse over het falen van de PvdA, wordt de onderbuik weer geraadpleegd. Idiote beschuldigingen over allochtonen paaien en weet ik het allemaal. Is de intellectuele armoede onder de rechtsen nou werkelijk zo groot, dat werkelijk niemand een fastoenlijke analyse kan schrijven? Misschien komt het doordat jullie figuren als Elian en Kluveld verafgoden. Wanneer je hun voorbeelden volgt, is er natuurlijk weinig hoop op een kwalitatief stuk.
Het was vooral mijn punt om te laten zien dat je allemaal correlaties aan kunt halen wat betreft politieke stromingen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:56 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik ben het ook niet eens met de OP, maar ik vroeg jou wat.
Slinks is in staat om gewoon een gedegen analyse op te stellen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:57 schreef teknomist het volgende:
[..]
Zo te zien doet "slinks" net zo hard mee met het moddergooien en verdachtmakingen...
Oh en rechts niet? Ik noem een Bolkestein, of een Paul Cliteur. Zo zijn er legio voorbeelden. Dat rechts tegenwoordig veel proleten aantrekt kan "verstandig rechts" ook niks doen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Slinks is in staat om gewoon een gedegen analyse op te stellen.
Ik heb dan ook nooit beweerd dat ik niet simpel ben. Overigens deel ik je mening wat betreft Bolkestein. Elian komt vooral erg gefrustreerd over en springt vaak van de hak op de tak.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:08 schreef teknomist het volgende:
[..]
Oh en rechts niet? Ik noem een Bolkestein, of een Paul Cliteur. Zo zijn er legio voorbeelden. Dat rechts tegenwoordig veel proleten aantrekt kan "verstandig rechts" ook niks doen.
Overigens vind ik Elian een goede analyticus; je kunt het niet met hem eens zijn, dat is wat anders.
Sowieso vind ik de hele links/rechts-discussie onzin. Simpele hokjes voor simpele zielen, maar goed.
Ik krijg meer en meer het gevoel dat 'rechts' tegenwoordig staat voor de mensen die zeer ontevreden zijn met de regering van de laatste jaren, en 'links' voor degenen die er minder op aan te merken hebben, dan dat het werkelijk politieke stromingen zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:08 schreef teknomist het volgende:
[..]
Oh en rechts niet? Ik noem een Bolkestein, of een Paul Cliteur. Zo zijn er legio voorbeelden. Dat rechts tegenwoordig veel proleten aantrekt kan "verstandig rechts" ook niks doen.
Overigens vind ik Elian een goede analyticus; je kunt het niet met hem eens zijn, dat is wat anders.
Sowieso vind ik de hele links/rechts-discussie onzin. Simpele hokjes voor simpele zielen, maar goed.
Precies, we zitten hier op Fok!quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:29 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Je TS bestaat uit een hoop aannames en gehuil, maar nul bewijs.
Fok! is niet GeenStijl.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Precies, we zitten hier op Fok!
Geraaskal van yypes als René Danen en Mohammed Rabat ondersteunen je betoog nou niet echtquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ziehier het niveau van rechts. In plaats van op de proppen te komen met een doordachte analyse over het falen van de PvdA, wordt de onderbuik weer geraadpleegd. Idiote beschuldigingen over allochtonen paaien en weet ik het allemaal. Is de intellectuele armoede onder de rechtsen nou werkelijk zo groot, dat werkelijk niemand een fastoenlijke analyse kan schrijven? Misschien komt het doordat jullie figuren als Elian en Kluveld verafgoden. Wanneer je hun voorbeelden volgt, is er natuurlijk weinig hoop op een kwalitatief stuk.
Eigenlijk zou Danny een IQ test als voorwaarde voor deelneming moeten stellen, volgens jou?quote:
In zoverre, het is natuurlijk een kip of het ei situatie geworden. Allochtonen wonen vaker in een (middel)grote stad, dus hun stemgedrag zorgt ervoor dat er daar ook relatief vaker PvdA-scepters gezwaaid worden. Ik noem een 010, 020, een Gouda, een Utrecht, een Tiel, een Ede.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:29 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Laat de cijfers maar eens zien dan.
Allochtonen wonen nou eenmaal vaker in de stad, dat heeft weinig te maken met de PvdA.
Dat was meer een algemene opmerking. Ik ga soms ook mee in de zeer grove generalisaties.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nooit beweerd dat ik niet simpel ben.
Ik vind Elian juist erg consequent; volgens mij kun je columns verwisselen en heb je het niet door.quote:Overigens deel ik je mening wat betreft Bolkestein. Elian komt vooral erg gefrustreerd over en springt vaak van de hak op de tak.
GS is meer polemiek en satire met een rechtse, anti-autoritaire ondertoon. Ik zie Geenstijl niet als een serieus nieuwsbron (uitgezonderd af en toe heet nieuws met uitgelekt documentje) of debatsite. Maar gewoon als vermakelijk. FOK pretendeert dat wel te zijn.quote:
Persoonlijk vind ik Ellian een warhoofd en snap ik niet dat hij ooit professor is geworden.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:35 schreef teknomist het volgende:
Ik vind Elian juist erg consequent; volgens mij kun je columns verwisselen en heb je het niet door.
Inderdaad, het is een linkse napraat conclusie. Moet je volledig negeren, als je vraagt waarom dan krijg je vervolgens geen argumentatie, of een totaal irrelevant argument.quote:Ik vind Elian juist erg consequent; volgens mij kun je columns verwisselen en heb je het niet door.
Dat is het enige wat ik met je deel, wat betreft Ellian.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:39 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik Ellian een warhoofd en snap ik niet dat hij ooit professor is geworden.
Veel van zijn stukjes zijn chaotisch en onlogisch.
Ben je op je teentjes getrapt?quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:39 schreef mlg het volgende:
[..]
Inderdaad, het is een linkse napraat conclusie. Moet je volledig negeren, als je vraagt waarom dan krijg je vervolgens geen argumentatie, of een totaal irrelevant argument.
Hij verwart scepticisme en antipositivisme met dogma's.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:44 schreef IHVK het volgende:
De rechtse kerk is weer bezig
De PvdA
Mag je de PvdA misschien ook leuk vinden? Niet als je rechts bent. Bij het CDA moesten ze zich de afgelopen jaren nog inhouden, maar daar kan Maxime Verhagen nu ook opgelucht verklaren dat hij alleen in uiterste noodzaak met die vreselijke partij wil regeren. VVD-leider Mark Rutte doopte het PvdA-programma al om tot de langste zelfmoordbrief uit de geschiedenis. En bij de PVV doen ze iedere dag kop of munt. Wie zullen we vandaag gaan bashen? De islam of de PvdA? Een dag de PvdA niet gehaat, is een dag niet geleefd. Dat is het levensmotto dat Rechtse Kerkgangers bindt. PVV-Kamerlid Martin Bosma wist zelfs een half boek te vullen met alles wat de PvdA fout heeft gedaan. Wat zou GeenStijl zijn zonder de PvdA? Het wordt langzamerhand een code: hoor je erbij of niet? Even de PvdA een sneer geven en je zit goed. Wanneer gaat iemand vertellen dat dit een ongezonde obsessie is?
http://www.depers.nl/binn(...)de-Rechtse-Kerk.html
Daarom.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:39 schreef teknomist het volgende:
[..]
GS is meer polemiek en satire met een rechtse, anti-autoritaire ondertoon. Ik zie Geenstijl niet als een serieus nieuwsbron (uitgezonderd af en toe heet nieuws met uitgelekt documentje) of debatsite. Maar gewoon als vermakelijk. FOK pretendeert dat wel te zijn.
Onzin, aan scepticisme en antipositivisme zit een zekere voorafgaande filosofische overpeinzing. Daar kan je het links/rechts bashen niet onder laten vallen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:48 schreef teknomist het volgende:
[..]
Hij verwart scepticisme en antipositivisme met dogma's.
Inderdaad, je zou bijna zeggen dat daar een PvdA-hand aan te pas is gekomen (ivm positieve discriminatie, richtlijnen aan allochtone medewerkers aan universiteiten etc.)quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:39 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik Ellian een warhoofd en snap ik niet dat hij ooit professor is geworden.
Portemonnee van de Anderquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:23 schreef teknomist het volgende:
Partij van de Afbraak.
Laten we het nog even dikker aanzetten: "....en de soepsidieslurpende instanties in stand te houden danwel verder uit te bouwen"quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:13 schreef Outlined het volgende:
On topic, partij heeft natuurlijk haar bestaansrecht verloren en is er nu alleen nog op uit om de belangen van ambtenaren (Partij van de Ambtenaar) en allochtonen te verdedigen
En je wil beweren dat jij dat allemaal kunt beoordelen. Was daar niet zo'n leuke internetuitdrukking voor? Ja, en of die er is: royal sadness.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:39 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Veel van zijn stukjes zijn chaotisch en onlogisch.
De correlatie met klimaat is mij lang geleden ook al eens opgevallen, als je het antwoord weet, laat je het me weten?quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Is er sprake dan van een causaal verband of gewoon een willekeurige correlatie? Misschien is gematigd regeringsbeleid (in het midden) juist een gevolg van landen die het economisch goed doen en zich in de wat koelere klimaten bevinden. Sociaal-democratie is ook een kenmerk van Canada bijvoorbeeld.
Getuige van alle beweringen hier zou de ondergrens dan op 140 moeten liggen of zoquote:Op vrijdag 5 november 2010 12:25 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Eigenlijk zou Danny een IQ test als voorwaarde voor deelneming moeten stellen, volgens jou?
De redenering is ongeveer als volgt: als je in een land leeft met een kloteklimaat, doe je er meer aan om de rest van je leven wél zo prettig en efficient mogelijk voor iedereen te laten zijn, althans voor dat gedeelte waar je vat op kunt hebben, zoals staatsinrichting.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:37 schreef kingmob het volgende:
[..]
De correlatie met klimaat is mij lang geleden ook al eens opgevallen, als je het antwoord weet, laat je het me weten?
140 denk ikquote:
Maken ze in N-Korea ook wel is grapjes over de geliefde leider Kim?quote:
Ja kritiek op de PvdA kan echt niet in Nederland inderdaadquote:Op vrijdag 5 november 2010 14:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Maken ze in N-Korea ook wel is grapjes over de geliefde leider Kim?
Daar maak je geen grappen over. Het is namelijk god op aarde (volgens de geindoctrineerde bevolking dan)quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:42 schreef mlg het volgende:
Maken ze in N-Korea ook wel is grapjes over de geliefde leider Kim?
Men hoorde toch een zeemonster zingen op het moment dat hij werd geboren?quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:44 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Daar maak je geen grappen over. Het is namelijk god op aarde (volgens de geindoctrineerde bevolking dan)
Wel behoorlijk offtopic vind je ook niet?
Natuurlijk mag dat niet. En o wee als je kritiek durft te hebben op padvinder-premier Markje Rutte.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:47 schreef Roellie80 het volgende:
idd Koos, een dag de Pvda niet gehaat is een dag niet geleefd lijkt het tegenwoordig wel
Zou je volgens deze mensen eingelijk wel grapjes mogen maken over de geliefde leider Wilders?
De sociaal-democratische stroming an sich niet, dat is zelfs een heel mooi evenwichtige aanpak qua inkomensverdeling enzo. Maar daar staat de PvdA al lang niet meer voor, die zijn op het punt aanbeland dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten doen om hun electoraat te paaienquote:Op vrijdag 5 november 2010 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
PvdA-bashen lijkt overigens wel de nieuwe hype. Je hoort er pas echt bij als je keihard schreeuwt dat de sociaal-democraten keihard zuigen.
De PvdA maakt Rutte anders gewoon uit voor homo. Zo kennen we onze zelfislamiseerders weer!quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat niet. En o wee als je kritiek durft te hebben op padvinder-premier Markje Rutte.
Dat valt ook wel mee hoor. Hetzelfde kan je namelijk zeggen van Wilders-bashen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
PvdA-bashen lijkt overigens wel de nieuwe hype. Je hoort er pas echt bij als je keihard schreeuwt dat de sociaal-democraten keihard zuigen.
Oke, en nu? Ik vind het droevig dat de PvdA het mikpunt is, maar dat betekent niet dat ik zelf een overtuigd sociaal-democraat ben. Dus waarom de PvdA er weer bij halen?quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De PvdA maakt Rutte anders gewoon uit voor homo. Zo kennen we onze zelfislamiseerders weer!
miscchien omdat dat de TT is?quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, en nu? Ik vind het droevig dat de PvdA het mikpunt is, maar dat betekent niet dat ik zelf een overtuigd sociaal-democraat ben. Dus waarom de PvdA er weer bij halen?
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Toevallig had ik afgelopen weekend een gesprek met mn vader waarin we tot een soortgelijke conclusie kwamen. Niet dat we de PvdA afschrijven, maar het is momenteel allemaal wel erg zwakjes.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
De sociaal-democratische stroming an sich niet, dat is zelfs een heel mooi evenwichtige aanpak qua inkomensverdeling enzo. Maar daar staat de PvdA al lang niet meer voor, die zijn op het punt aanbeland dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten doen om hun electoraat te paaien
Understatement. De Pvda is overgenomen door de erfopvolgers van de NSDAP.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Toevallig had ik afgelopen weekend een gesprek met mn vader waarin we tot een soortgelijke conclusie kwamen. Niet dat we de PvdA afschrijven, maar het is momenteel allemaal wel erg zwakjes.
En dat wou ik nou maar zeggen in dit topic. Ze hebben op dit moment ook totaal geen visie ofzo. Het is nu al armoe troef. Hoe zien zijzelf dan de mogelijkheden om over pakweg 5 jaar een ideologisch sterke sociaaldemocratische partij te zijn, met heldere standpunten?quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Toevallig had ik afgelopen weekend een gesprek met mn vader waarin we tot een soortgelijke conclusie kwamen. Niet dat we de PvdA afschrijven, maar het is momenteel allemaal wel erg zwakjes.
Waarom flikker jij gewoon niet keer op dat domme gelulquote:Op vrijdag 5 november 2010 14:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Understatement. De Pvda is overgenomen door de erfopvolgers van de NSDAP.
Het beeld dat ik van de PvdA heb, is een partij die met halve standpunten smijt om maar zoveel mogelijk kritiek te kunnen pareren. Het ontbreekt inderdaad volledig aan visie.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En dat wou ik nou maar zeggen in dit topic. Ze hebben op dit moment ook totaal geen visie ofzo. Het is nu al armoe troef. Hoe zien zijzelf dan de mogelijkheden om over pakweg 5 jaar een ideologisch sterke sociaaldemocratische partij te zijn, met heldere standpunten?
Ik had geen bevestiging van mijn vorige post nodig, maar toch bedankt.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom flikker jij gewoon niet keer op dat domme gelulZolang je zelf dat blonde kankergezwel aan zn reet blijft likken, heb jij geen recht van spreken.
Eindelijk een goed punt. De zelfredzaamheid van de burger zouden ze meer moeten stimuleren.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik heb bij de PvdA nooit echt het idee gehad dat ze streven naar zelfredzame burgers in hun doelgroep. Het lijkt wel alsof ze garen spinnen bij het feit dat hun electoraat in een van de staat afhankelijke positie zit én blijft. Een beroep op eigen initiatief en verantwoordelijkheid, ondernemingszin enzo wordt er zelden gedaan.
Zijn je argumenten weer eens op?quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom flikker jij gewoon niet keer op dat domme gelulZolang je zelf dat blonde kankergezwel aan zn reet blijft likken, heb jij geen recht van spreken.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het beeld dat ik van de PvdA heb, is een partij die met halve standpunten smijt om maar zoveel mogelijk kritiek te kunnen pareren. Het ontbreekt inderdaad volledig aan visie.
Het was ook allemaal veel simpeler in de jaren 60, in een monocultuur met een autochtone arbeidersklasse die nog genoeg ruimte bood voor emancipatie en verdere ontwikkeling, en waar je nog tegen religie aan mocht schoppen om je doelen te bereiken. Dat laatste is dus een heikel punt geworden in de nieuwe context met een grote islamitische arbeidersklasse. En dààr hebben ze bij de PvdA dus geen antwoorden op.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het beeld dat ik van de PvdA heb, is een partij die met halve standpunten smijt om maar zoveel mogelijk kritiek te kunnen pareren. Het ontbreekt inderdaad volledig aan visie.
Argumenten zijn voor de grachtengordel elitequote:Op vrijdag 5 november 2010 15:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zijn je argumenten weer eens op?
niet altijd, maar bijna wel, althans hoe 'hoger' je komtquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:20 schreef gtotep het volgende:
corrupt en pvda in 1 zin is dat niet dubbelop
Die Aleid Wolfsen van Utrecht heeft het dus van geen vreemde..quote:'Bos vroeg om ontslag kritische Volkskrant-columnist'
vrijdag 5 november 2010 14:12
Oud-PvdA-minister Wouter Bos heeft in 2007 aan de hoofdredacteur van de Volkskrant gevraagd om columnist Bert Wagendorp te ontslaan, omdat hij te kritisch over de PvdA zou schrijven.
Bos zag de Volkskrant-columnist liever vertrekken Bos zag de Volkskrant-columnist liever vertrekken
Dat zegt Wagendorp in een interview met Frenk van der Linden voor het AVRO-radioprogramma Kunststof.
Stemmen
De PvdA'er zou na een kritische column van Wagendorp de telefoon hebben gepakt: 'Pieter Broertjes, deze beste man kost mij zetels, d'r uit,' zou Bos hebben gezegd tegen Broertjes, reciteert Wagendorp.
Bos was op dat moment vicepremier, partijleider van de PvdA en minister van Financiën. Volgens de columnist stuurde hij wel af en toe mailtjes als hij een column wel kon waarderen.
Broertjes heeft geen gehoor gegeven aan de opdracht, Wagendorp werkt nog steeds voor de krant die inmiddels geleid door Phillipe Remarque.
Scheer je weg abjecte kloon!quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:31 schreef corruptieeruptie het volgende:
pvda zal slinken en slinken.
dankzij internet en media word de beerput helemaal geopend.
gelukkig is dit een europese ontwikkeling en overal zie je rechts macht winnen.
denk dat over 10 jaar de samenleving wel gezuiverd zal zijn van de kankergezwellen
Met alle grote partijen. De PvdA is niet beter of slechter dan het CDA of de VVD wat dat betreft.quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:36 schreef ThaTim het volgende:
Dit is nieuws omdat? Heb je wel eens met de PvdA.
Steek je kop maar weer lekker in het zand. Of is dit de linkse takkiya?quote:Op vrijdag 5 november 2010 19:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Met alle grote partijen. De PvdA is niet beter of slechter dan het CDA of de VVD wat dat betreft.
Is Gerd Leers van de PvdA?quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Steek je kop maar weer lekker in het zand. Of is dit de linkse takkiya?
Falen van de PvdA? Daar zijn legio voorbeelden van. Laat ik er toevallig (nou ja, toeval) vandaag weer één gelezen hebben:quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ziehier het niveau van rechts. In plaats van op de proppen te komen met een doordachte analyse over het falen van de PvdA, wordt de onderbuik weer geraadpleegd.
Geen idee, misschien is hij van de vijfde colonne.quote:
Wanneer een bedrijf/lobby zwicht voor politici, of andersom uiteraard.quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met "politiek corrupt"?
Dus de Volkskrant, die NIET is gezwicht (als je B.W. mag geloven)? Nee, niet van toepassing dus. Of is W.B. voor de Volkskrant gezwicht? Nee ook niet. Uhhh, hoe zit het nou met die TT???quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:45 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Wanneer een bedrijf/lobby zwicht voor politici, of andersom uiteraard.
Tis net andersom. Onze keiharde handelskracht vanuit de middeleeuwen hebben ons welvaart gebracht. Die welvaart maakte mensen mak en lui. Vanuit die verveling zijn die nutteloze clubs ontstaan zoals de PVDA die nog meer idealen voor ogen hadden dan het land nodig had.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:39 schreef hessels het volgende:
Aan de andere kant hebben landen met een lange traditie van Sociaal Democraten in de regering (Zweden, Nederland, Duitsland) vaak ook een zeer hoge levenstandaard. Er zijn weinig landen die het zo goed hebben als Nederland, en dat is deels te danken aan de PvdA en het CDA.
Jij schiet door. Kinderarbeid ben ik geen voorstander van.quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:56 schreef Wijze_appel het volgende:
Tis net andersom. Onze keiharde handelskracht vanuit de middeleeuwen hebben ons welvaart gebracht. Die welvaart maakte mensen mak en lui. Vanuit die verveling zijn die nutteloze clubs ontstaan zoals de PVDA die nog meer idealen voor ogen hadden dan het land nodig had.
Patat voor de Armen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:23 schreef teknomist het volgende:
Partij van de Afbraak.
Jij hebt niet bijster veel verstand van politiek, of wel?quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:09 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Falen van de PvdA? Daar zijn legio voorbeelden van. Laat ik er toevallig (nou ja, toeval) vandaag weer één gelezen hebben:
De PvdA die zich druk maakt over het aantal dienstauto's bij defensie. Absolute onzin volgens de PvdA (en dat vind ik ook). Maar was het niet de PvdA die tot kort geleden nog in de regering zat? Dus was het niet ten tijde van de regeringsperiode van de PvdA waarin dit al het geval was? En dan nu als partij ineens hierover beginnen? Wat een niveau zeg. Het is eigenlijk gewoon zielig.
Ik weet precies hoe het hier werkt in de politiek. Zit een partij in de oppositie dan roept men zo hard als het maar kan wat er moet gebeuren en hoe en dat het schandalig is dat zus en zo.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt niet bijster veel verstand van politiek, of wel?
Nee, dat julie allemaal bevooroordeelt zijn en te rechts en dus facistisch mi.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:23 schreef teknomist het volgende:
Partij van de Afbraak.
Vind je?quote:
Dat is pas écht eng, brrrrrquote:Op zaterdag 6 november 2010 15:27 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Vind je?
Vind dat het er behoorlijk kinderlijk aan toe gaat. Wat dat aan gaat kunnen ze nog wat leren van de opvattingen van kinderen.
Wat mij betreft kunnen ze die hele politiek opdoeken. Hetgeen waar we het echt voor nodig hebben kunnen we wel af middels een referendum. Meeste stemmen gelden.
Dat heb je met zwakken onder ons. Die kunnen zich niet neerleggen bij wat niet door hun gestuurd is.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is pas écht eng, brrrrr
Het eerste deel van je post kan ik mij nog wel in vinden. Wat betreft het referendum: neen, dankje. Jan met de Pet (waaronder ikzelf) zal altijd een beslissing nemen die hem het beste uitkomt. Het grote plaatje wordt meestal vergeten.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:27 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Vind je?
Vind dat het er behoorlijk kinderlijk aan toe gaat. Wat dat aan gaat kunnen ze nog wat leren van de opvattingen van kinderen.
Wat mij betreft kunnen ze die hele politiek opdoeken. Hetgeen waar we het echt voor nodig hebben kunnen we wel af middels een referendum. Meeste stemmen gelden.
Klopt. Maar soms is de uitwerking van zon uitslag de beste methode hen in te laten zien van hun verkeerde keuze.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het eerste deel van je post kan ik mij nog wel in vinden. Wat betreft het referendum: neen, dankje. Jan met de Pet (waaronder ikzelf) zal altijd een beslissing nemen die hem het beste uitkomt. Het grote plaatje wordt meestal vergeten.
Idd terug naar de middeleeuwen. Het volk beslist dus breng het vierendelen en het schavot maar weer terug.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is pas écht eng, brrrrr
Van mij mocht het al 5 pagina's eerder dichtquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:06 schreef du_ke het volgende:
Heeft dit topic nog een kans om wat te worden of moet het maar dicht?
Aangebakken PVDA'er dusquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Van mij mocht het al 5 pagina's eerder dicht
Nee hoor nooit op de PvdA gestemd ben ook niet een aanhanger, sterker nog ik heb genoeg kritiek op de PvdA. Alleen ik ben het niet eens met hoe jij het ziet en zeker niet hoe de vorm is van OP.quote:
Antwoord TSquote:Op zaterdag 6 november 2010 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met "politiek corrupt"?
Conclusie:quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:45 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Wanneer een bedrijf/lobby zwicht voor politici, of andersom uiteraard.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus de Volkskrant, die NIET is gezwicht (als je B.W. mag geloven)? Nee, niet van toepassing dus. Of is W.B. voor de Volkskrant gezwicht? Nee ook niet. Uhhh, hoe zit het nou met die TT???
En als jij het er niet mee eens bent moet het maar dicht?quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:13 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee hoor nooit op de PvdA gestemd ben ook niet een aanhanger, sterker nog ik heb genoeg kritiek op de PvdA. Alleen ik ben het niet eens met hoe jij het ziet en zeker niet hoe de vorm is van OP.
Nou ja het niveau in dit topic is natuurlijk wel om te huilen. Maar misschien heb jij een goede motivatie voor mij in de aanbieding om het open te houden?quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:19 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En als jij het er niet mee eens bent moet het maar dicht?
Links in een notendopje. Octrooi op de waarheid.
Ik vind mijn argument (naast het niveau vd discussie) anders wel een heel goed argument om 'm dicht te doen...quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou ja het niveau in dit topic is natuurlijk wel om te huilen. Maar misschien heb jij een goede motivatie voor mij in de aanbieding om het open te houden?
Dat vraag je me op zaterdagmiddag, half vijf... euhm.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind mijn argument (naast het niveau vd discussie) anders wel een heel goed argument om 'm dicht te doen...![]()
Grapje hoor
Je discussieert niet, je oreertquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:19 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En als jij het er niet mee eens bent moet het maar dicht?
Links in een notendopje. Octrooi op de waarheid.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:27 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik heb weinig aan een oordeel van iemand die naar zijn eigen straatje praat.
Leuke neerbuigende poging. Maar ik ben er ongevoelig voor.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:30 schreef Tem het volgende:
[..]
![]()
Dan zou ik jezelf maar niet teruglezen.Want dan krijg nogal een verstoord zelfbeeld.
Nee hoor ik wens je een heel fijn weekendquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:31 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Leuke neerbuigende poging. Maar ik ben er ongevoelig voor.![]()
Probeer nog eens.
Dat houdt dus in dat de uitkomst van het referendum hetgeen is dat het grootste gedeelte van de bevolking wil (ofwel wat het grootste deel van de bevoling het beste uitkomt). Niks mis mee zou ik zeggen. Dat is in ieder geval beter dan hoe het er nu aan toe gaat.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat betreft het referendum: neen, dankje. Jan met de Pet (waaronder ikzelf) zal altijd een beslissing nemen die hem het beste uitkomt. Het grote plaatje wordt meestal vergeten.
Ik zou eerst eens dieper over het concept nadenken, alvorens er enthousiast over te zijn..quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:03 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat houdt dus in dat de uitkomst van het referendum hetgeen is dat het grootste gedeelte van de bevolking wil (ofwel wat het grootste deel van de bevoling het beste uitkomt). Niks mis mee zou ik zeggen. Dat is in ieder geval beter dan hoe het er nu aan toe gaat.
Voorwaarde moet dan natuurlijk wel zijn dat het referendum bindend is en niet zoals een aantal jaren geleden toen er gezegd werd: bedankt voor de mening, het is niet de uitkomst die we willen hebben dus we leggen het naast ons neer.
Juist door al die verschillende partijen stagneert alles. Gewoon voor of tegen. Meer voor dan tegen? Doorvoeren die handel.
Aan je username te zien ben jij nog maar net een jaar wakker. Zeg maar niks dan.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens dieper over het concept nadenken, alvorens er enthousiast over te zijn..
Misschien moet je mijn reactie nogmaals lezen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:03 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat houdt dus in dat de uitkomst van het referendum hetgeen is dat het grootste gedeelte van de bevolking wil (ofwel wat het grootste deel van de bevoling het beste uitkomt). Niks mis mee zou ik zeggen. Dat is in ieder geval beter dan hoe het er nu aan toe gaat.
Sterk argument... NOTquote:Op zaterdag 6 november 2010 17:15 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Aan je username te zien ben jij nog maar net een jaar wakker. Zeg maar niks dan.
Nou ja, het is natuurlijk heel zwart / wit. En er zitten ook nadelen aan. Maar de politiek zoals die nu in Nederland gevoerd wordt is ronduit belachelijk en lachwekkend. Kost een godsvermogen en het rendement daarvan is 3 keer niks.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens dieper over het concept nadenken, alvorens er enthousiast over te zijn..
Veel onderwerpen zijn te ingewikkeld om met een simpel ja of nee over te beslissen. Dat bleek bij de Europese Grondwet al bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:52 schreef JoaC het volgende:
Ik wil wel eens argumenten horen tegen referenda
Die is volkomen terecht weggestemd. Broddelwerk eerste klas. Het referendum bleek daar uitstekend te werken/quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Veel onderwerpen zijn te ingewikkeld om met een simpel ja of nee over te beslissen. Dat bleek bij de Europese Grondwet al bijvoorbeeld.
Die is echter niet weggestemd omdat het broddelwerk was maar omdat 'men' tegen Europa was..quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die is volkomen terecht weggestemd. Broddelwerk eerste klas. Het referendum bleek daar uitstekend te werken/
Helemaal niets! Dit is gewoon een SC geworden...quote:
quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die is echter niet weggestemd omdat het broddelwerk was maar omdat 'men' tegen Europa was..
Die bewering gaat ook volledig op voor de tegenstemmers. Die argumentatie was net zo zwak.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:08 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Nee hoor. De tegenstemmers waren beter op de hoogte dan de voorstemmers. Die hadden alleen maar flauwekul onderbuikargumenten.
Tuurlijk...quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:08 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Nee hoor. De tegenstemmers waren beter op de hoogte dan de voorstemmers. Die hadden alleen maar flauwekul onderbuikargumenten.
De grondwet was een mooi voorbeeld van slechte voorlichting, zelfs nu nog weet 10% van de mensen wat er in het verdrag staat.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Veel onderwerpen zijn te ingewikkeld om met een simpel ja of nee over te beslissen. Dat bleek bij de Europese Grondwet al bijvoorbeeld.
Welnee, tegenstemmers hadden zich veel vaker verdiept in de materie. Voorstemmers kwamen niet verder dan Europa is goed, zonder Grondwet volgt WOIII.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die bewering gaat ook volledig op voor de tegenstemmers. Die argumentatie was net zo zwak.
Nonsensquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Welnee, tegenstemmers hadden zich veel vaker verdiept in de materie. Voorstemmers kwamen niet verder dan Europa is goed, zonder Grondwet volgt WOIII.
De paniekcampagne van de voorstanders gemist?quote:
Nooit gedacht dat jij op een lijn zou zitten met Jan Marijnissen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:38 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De paniekcampagne van de voorstanders gemist?
't Kan verkeren.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat jij op een lijn zou zitten met Jan Marijnissen.
Nee. Maar die van de tegenstanders was niets beter.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:38 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De paniekcampagne van de voorstanders gemist?
Daar drink ik op.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
't Kan verkeren.
Blijkt trouwens maar weer dat ik objectief oordeel over politici, ook ter linkerzijde. Een goed idee is een goed idee.
Ik ben trouwens ook voorstander van de gekozen burgemeester. En toch stem ik geen D66.quote:
Gezien de beperkte macht van een burgemeester voel ik daar niks voor.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik ben trouwens ook voorstander van de gekozen burgemeester. En toch stem ik geen D66.
Ik ben tegen gekozen burgemeesters, straks hebben we Emile Ratelband als burgemeester van Arnhemquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:47 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik ben trouwens ook voorstander van de gekozen burgemeester. En toch stem ik geen D66.
Alleen daarom al ben ik voor!quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben tegen gekozen burgemeesters, straks hebben we Emile Ratelband als burgemeester van Arnhem
Straks hebben we Aleid Wolfsen als burgemeester van Utrecht.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben tegen gekozen burgemeesters, straks hebben we Emile Ratelband als burgemeester van Arnhem
N.v.t., na veel gelul komt er een stemming, zelfs in de achterkamers der 2e en 1e kamerquote:Op zaterdag 6 november 2010 17:55 schreef du_ke het volgende:
Bij een uitonderhandeld verdrag gaat het by the way ook om een ja of een nee, ook in de kamer stemt met voor of tegenquote:Op zaterdag 6 november 2010 22:36 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
N.v.t., na veel gelul komt er een stemming, zelfs in de achterkamers der 2e en 1e kamer
En dan is het gewoon de ja's en nee's tellen.
NL is intern een verdeelt landje, ieder voor zich, VOC gedrag wensen, maar in de EU is het gekke henkie die 'oh zo sociaal' de hoogste huur dokt.
NL kan geheel op zichzelf een relatief aards paradijs zijn. Zonder EU zelfs rijker dan nu.
Zo hoort dat ook.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
't Kan verkeren.
Blijkt trouwens maar weer dat ik objectief oordeel over politici, ook ter linkerzijde. Een goed idee is een goed idee.
Huilie Huilie. Boehoe snik snik.quote:Op zondag 7 november 2010 11:35 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Zo hoort dat ook.
Maar doe je dat over 1 onderdeel van de PVV.... ben je direct een PVVaanhanger/tokkie/HenkIngrid/Nazi hier op Fok.
't kan verkeren
quote:Op zondag 7 november 2010 12:54 schreef IHVK het volgende:
Oh Sacher ik had laatst een discussie met VVD corpsballen.
Ze gebruikten argumenten als 'Partij van de Allochtonen' en 'wij hebben oud geld daarom stemmen we VVD' was wel lachen.
Door mensen die zich er wél in verdiept hebben en (mag ik hopen) het grotere geheel wél zien...quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:44 schreef JoaC het volgende:
[..]
Bij een uitonderhandeld verdrag gaat het by the way ook om een ja of een nee, ook in de kamer stemt met voor of tegen
Rita Verdonk!!!!!!quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik jank ook hoor, alleen vind het leuk om anderen erop te wijzen als ze janken.quote:Op zondag 7 november 2010 13:58 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Perfecte weergave van hoe jij jankt op alles wat PVV klinkt.
Nu alleen nog nadenken.
Waar deed je dat dan? Ik zag alleen jezelf in de spiegel kijken.quote:Op zondag 7 november 2010 14:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik jank ook hoor, alleen vind het leuk om anderen erop te wijzen als ze janken.
Oké deze is wel raak.quote:Op zondag 7 november 2010 14:01 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Waar deed je dat dan? Ik zag alleen jezelf in de spiegel kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |