Dat houdt dus in dat de uitkomst van het referendum hetgeen is dat het grootste gedeelte van de bevolking wil (ofwel wat het grootste deel van de bevoling het beste uitkomt). Niks mis mee zou ik zeggen. Dat is in ieder geval beter dan hoe het er nu aan toe gaat.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat betreft het referendum: neen, dankje. Jan met de Pet (waaronder ikzelf) zal altijd een beslissing nemen die hem het beste uitkomt. Het grote plaatje wordt meestal vergeten.
Ik zou eerst eens dieper over het concept nadenken, alvorens er enthousiast over te zijn..quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:03 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat houdt dus in dat de uitkomst van het referendum hetgeen is dat het grootste gedeelte van de bevolking wil (ofwel wat het grootste deel van de bevoling het beste uitkomt). Niks mis mee zou ik zeggen. Dat is in ieder geval beter dan hoe het er nu aan toe gaat.
Voorwaarde moet dan natuurlijk wel zijn dat het referendum bindend is en niet zoals een aantal jaren geleden toen er gezegd werd: bedankt voor de mening, het is niet de uitkomst die we willen hebben dus we leggen het naast ons neer.
Juist door al die verschillende partijen stagneert alles. Gewoon voor of tegen. Meer voor dan tegen? Doorvoeren die handel.
Aan je username te zien ben jij nog maar net een jaar wakker. Zeg maar niks dan.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens dieper over het concept nadenken, alvorens er enthousiast over te zijn..
Misschien moet je mijn reactie nogmaals lezen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:03 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat houdt dus in dat de uitkomst van het referendum hetgeen is dat het grootste gedeelte van de bevolking wil (ofwel wat het grootste deel van de bevoling het beste uitkomt). Niks mis mee zou ik zeggen. Dat is in ieder geval beter dan hoe het er nu aan toe gaat.
Sterk argument... NOTquote:Op zaterdag 6 november 2010 17:15 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Aan je username te zien ben jij nog maar net een jaar wakker. Zeg maar niks dan.
Nou ja, het is natuurlijk heel zwart / wit. En er zitten ook nadelen aan. Maar de politiek zoals die nu in Nederland gevoerd wordt is ronduit belachelijk en lachwekkend. Kost een godsvermogen en het rendement daarvan is 3 keer niks.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens dieper over het concept nadenken, alvorens er enthousiast over te zijn..
Veel onderwerpen zijn te ingewikkeld om met een simpel ja of nee over te beslissen. Dat bleek bij de Europese Grondwet al bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:52 schreef JoaC het volgende:
Ik wil wel eens argumenten horen tegen referenda
Die is volkomen terecht weggestemd. Broddelwerk eerste klas. Het referendum bleek daar uitstekend te werken/quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Veel onderwerpen zijn te ingewikkeld om met een simpel ja of nee over te beslissen. Dat bleek bij de Europese Grondwet al bijvoorbeeld.
Die is echter niet weggestemd omdat het broddelwerk was maar omdat 'men' tegen Europa was..quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die is volkomen terecht weggestemd. Broddelwerk eerste klas. Het referendum bleek daar uitstekend te werken/
Helemaal niets! Dit is gewoon een SC geworden...quote:
quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die is echter niet weggestemd omdat het broddelwerk was maar omdat 'men' tegen Europa was..
Die bewering gaat ook volledig op voor de tegenstemmers. Die argumentatie was net zo zwak.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:08 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Nee hoor. De tegenstemmers waren beter op de hoogte dan de voorstemmers. Die hadden alleen maar flauwekul onderbuikargumenten.
Tuurlijk...quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:08 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Nee hoor. De tegenstemmers waren beter op de hoogte dan de voorstemmers. Die hadden alleen maar flauwekul onderbuikargumenten.
De grondwet was een mooi voorbeeld van slechte voorlichting, zelfs nu nog weet 10% van de mensen wat er in het verdrag staat.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Veel onderwerpen zijn te ingewikkeld om met een simpel ja of nee over te beslissen. Dat bleek bij de Europese Grondwet al bijvoorbeeld.
Welnee, tegenstemmers hadden zich veel vaker verdiept in de materie. Voorstemmers kwamen niet verder dan Europa is goed, zonder Grondwet volgt WOIII.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die bewering gaat ook volledig op voor de tegenstemmers. Die argumentatie was net zo zwak.
Nonsensquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Welnee, tegenstemmers hadden zich veel vaker verdiept in de materie. Voorstemmers kwamen niet verder dan Europa is goed, zonder Grondwet volgt WOIII.
De paniekcampagne van de voorstanders gemist?quote:
Nooit gedacht dat jij op een lijn zou zitten met Jan Marijnissen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:38 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De paniekcampagne van de voorstanders gemist?
't Kan verkeren.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat jij op een lijn zou zitten met Jan Marijnissen.
Nee. Maar die van de tegenstanders was niets beter.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:38 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De paniekcampagne van de voorstanders gemist?
Daar drink ik op.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
't Kan verkeren.
Blijkt trouwens maar weer dat ik objectief oordeel over politici, ook ter linkerzijde. Een goed idee is een goed idee.
Ik ben trouwens ook voorstander van de gekozen burgemeester. En toch stem ik geen D66.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |