Patat voor de Armen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:23 schreef teknomist het volgende:
Partij van de Afbraak.
Partij van de Allochtonen.
Partij van de Aristocratie.
Iemand nog andere varianten?
Jij hebt niet bijster veel verstand van politiek, of wel?quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:09 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Falen van de PvdA? Daar zijn legio voorbeelden van. Laat ik er toevallig (nou ja, toeval) vandaag weer één gelezen hebben:
De PvdA die zich druk maakt over het aantal dienstauto's bij defensie. Absolute onzin volgens de PvdA (en dat vind ik ook). Maar was het niet de PvdA die tot kort geleden nog in de regering zat? Dus was het niet ten tijde van de regeringsperiode van de PvdA waarin dit al het geval was? En dan nu als partij ineens hierover beginnen? Wat een niveau zeg. Het is eigenlijk gewoon zielig.
Ik weet precies hoe het hier werkt in de politiek. Zit een partij in de oppositie dan roept men zo hard als het maar kan wat er moet gebeuren en hoe en dat het schandalig is dat zus en zo.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt niet bijster veel verstand van politiek, of wel?
Nee, dat julie allemaal bevooroordeelt zijn en te rechts en dus facistisch mi.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:23 schreef teknomist het volgende:
Partij van de Afbraak.
Partij van de Allochtonen.
Partij van de Aristocratie.
Iemand nog andere varianten?
Vind je?quote:
Dat is pas écht eng, brrrrrquote:Op zaterdag 6 november 2010 15:27 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Vind je?
Vind dat het er behoorlijk kinderlijk aan toe gaat. Wat dat aan gaat kunnen ze nog wat leren van de opvattingen van kinderen.
Wat mij betreft kunnen ze die hele politiek opdoeken. Hetgeen waar we het echt voor nodig hebben kunnen we wel af middels een referendum. Meeste stemmen gelden.
Dat heb je met zwakken onder ons. Die kunnen zich niet neerleggen bij wat niet door hun gestuurd is.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is pas écht eng, brrrrr
Het eerste deel van je post kan ik mij nog wel in vinden. Wat betreft het referendum: neen, dankje. Jan met de Pet (waaronder ikzelf) zal altijd een beslissing nemen die hem het beste uitkomt. Het grote plaatje wordt meestal vergeten.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:27 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Vind je?
Vind dat het er behoorlijk kinderlijk aan toe gaat. Wat dat aan gaat kunnen ze nog wat leren van de opvattingen van kinderen.
Wat mij betreft kunnen ze die hele politiek opdoeken. Hetgeen waar we het echt voor nodig hebben kunnen we wel af middels een referendum. Meeste stemmen gelden.
Klopt. Maar soms is de uitwerking van zon uitslag de beste methode hen in te laten zien van hun verkeerde keuze.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het eerste deel van je post kan ik mij nog wel in vinden. Wat betreft het referendum: neen, dankje. Jan met de Pet (waaronder ikzelf) zal altijd een beslissing nemen die hem het beste uitkomt. Het grote plaatje wordt meestal vergeten.
Idd terug naar de middeleeuwen. Het volk beslist dus breng het vierendelen en het schavot maar weer terug.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is pas écht eng, brrrrr
Van mij mocht het al 5 pagina's eerder dichtquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:06 schreef du_ke het volgende:
Heeft dit topic nog een kans om wat te worden of moet het maar dicht?
Aangebakken PVDA'er dusquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Van mij mocht het al 5 pagina's eerder dicht
Nee hoor nooit op de PvdA gestemd ben ook niet een aanhanger, sterker nog ik heb genoeg kritiek op de PvdA. Alleen ik ben het niet eens met hoe jij het ziet en zeker niet hoe de vorm is van OP.quote:
Antwoord TSquote:Op zaterdag 6 november 2010 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met "politiek corrupt"?
Conclusie:quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:45 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Wanneer een bedrijf/lobby zwicht voor politici, of andersom uiteraard.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus de Volkskrant, die NIET is gezwicht (als je B.W. mag geloven)? Nee, niet van toepassing dus. Of is W.B. voor de Volkskrant gezwicht? Nee ook niet. Uhhh, hoe zit het nou met die TT???
En als jij het er niet mee eens bent moet het maar dicht?quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:13 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee hoor nooit op de PvdA gestemd ben ook niet een aanhanger, sterker nog ik heb genoeg kritiek op de PvdA. Alleen ik ben het niet eens met hoe jij het ziet en zeker niet hoe de vorm is van OP.
Nou ja het niveau in dit topic is natuurlijk wel om te huilen. Maar misschien heb jij een goede motivatie voor mij in de aanbieding om het open te houden?quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:19 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En als jij het er niet mee eens bent moet het maar dicht?
Links in een notendopje. Octrooi op de waarheid.
Ik vind mijn argument (naast het niveau vd discussie) anders wel een heel goed argument om 'm dicht te doen...quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou ja het niveau in dit topic is natuurlijk wel om te huilen. Maar misschien heb jij een goede motivatie voor mij in de aanbieding om het open te houden?
Dat vraag je me op zaterdagmiddag, half vijf... euhm.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind mijn argument (naast het niveau vd discussie) anders wel een heel goed argument om 'm dicht te doen...![]()
Grapje hoor
Je discussieert niet, je oreertquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:19 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
En als jij het er niet mee eens bent moet het maar dicht?
Links in een notendopje. Octrooi op de waarheid.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:27 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik heb weinig aan een oordeel van iemand die naar zijn eigen straatje praat.
Leuke neerbuigende poging. Maar ik ben er ongevoelig voor.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:30 schreef Tem het volgende:
[..]
![]()
Dan zou ik jezelf maar niet teruglezen.Want dan krijg nogal een verstoord zelfbeeld.
Nee hoor ik wens je een heel fijn weekendquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:31 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Leuke neerbuigende poging. Maar ik ben er ongevoelig voor.![]()
Probeer nog eens.
Dat houdt dus in dat de uitkomst van het referendum hetgeen is dat het grootste gedeelte van de bevolking wil (ofwel wat het grootste deel van de bevoling het beste uitkomt). Niks mis mee zou ik zeggen. Dat is in ieder geval beter dan hoe het er nu aan toe gaat.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat betreft het referendum: neen, dankje. Jan met de Pet (waaronder ikzelf) zal altijd een beslissing nemen die hem het beste uitkomt. Het grote plaatje wordt meestal vergeten.
Ik zou eerst eens dieper over het concept nadenken, alvorens er enthousiast over te zijn..quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:03 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat houdt dus in dat de uitkomst van het referendum hetgeen is dat het grootste gedeelte van de bevolking wil (ofwel wat het grootste deel van de bevoling het beste uitkomt). Niks mis mee zou ik zeggen. Dat is in ieder geval beter dan hoe het er nu aan toe gaat.
Voorwaarde moet dan natuurlijk wel zijn dat het referendum bindend is en niet zoals een aantal jaren geleden toen er gezegd werd: bedankt voor de mening, het is niet de uitkomst die we willen hebben dus we leggen het naast ons neer.
Juist door al die verschillende partijen stagneert alles. Gewoon voor of tegen. Meer voor dan tegen? Doorvoeren die handel.
Aan je username te zien ben jij nog maar net een jaar wakker. Zeg maar niks dan.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens dieper over het concept nadenken, alvorens er enthousiast over te zijn..
Misschien moet je mijn reactie nogmaals lezen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:03 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat houdt dus in dat de uitkomst van het referendum hetgeen is dat het grootste gedeelte van de bevolking wil (ofwel wat het grootste deel van de bevoling het beste uitkomt). Niks mis mee zou ik zeggen. Dat is in ieder geval beter dan hoe het er nu aan toe gaat.
Sterk argument... NOTquote:Op zaterdag 6 november 2010 17:15 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Aan je username te zien ben jij nog maar net een jaar wakker. Zeg maar niks dan.
Nou ja, het is natuurlijk heel zwart / wit. En er zitten ook nadelen aan. Maar de politiek zoals die nu in Nederland gevoerd wordt is ronduit belachelijk en lachwekkend. Kost een godsvermogen en het rendement daarvan is 3 keer niks.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens dieper over het concept nadenken, alvorens er enthousiast over te zijn..
Veel onderwerpen zijn te ingewikkeld om met een simpel ja of nee over te beslissen. Dat bleek bij de Europese Grondwet al bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:52 schreef JoaC het volgende:
Ik wil wel eens argumenten horen tegen referenda
Die is volkomen terecht weggestemd. Broddelwerk eerste klas. Het referendum bleek daar uitstekend te werken/quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Veel onderwerpen zijn te ingewikkeld om met een simpel ja of nee over te beslissen. Dat bleek bij de Europese Grondwet al bijvoorbeeld.
Die is echter niet weggestemd omdat het broddelwerk was maar omdat 'men' tegen Europa was..quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die is volkomen terecht weggestemd. Broddelwerk eerste klas. Het referendum bleek daar uitstekend te werken/
Helemaal niets! Dit is gewoon een SC geworden...quote:
quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die is echter niet weggestemd omdat het broddelwerk was maar omdat 'men' tegen Europa was..
Die bewering gaat ook volledig op voor de tegenstemmers. Die argumentatie was net zo zwak.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:08 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Nee hoor. De tegenstemmers waren beter op de hoogte dan de voorstemmers. Die hadden alleen maar flauwekul onderbuikargumenten.
Tuurlijk...quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:08 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Nee hoor. De tegenstemmers waren beter op de hoogte dan de voorstemmers. Die hadden alleen maar flauwekul onderbuikargumenten.
De grondwet was een mooi voorbeeld van slechte voorlichting, zelfs nu nog weet 10% van de mensen wat er in het verdrag staat.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Veel onderwerpen zijn te ingewikkeld om met een simpel ja of nee over te beslissen. Dat bleek bij de Europese Grondwet al bijvoorbeeld.
Welnee, tegenstemmers hadden zich veel vaker verdiept in de materie. Voorstemmers kwamen niet verder dan Europa is goed, zonder Grondwet volgt WOIII.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die bewering gaat ook volledig op voor de tegenstemmers. Die argumentatie was net zo zwak.
Nonsensquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Welnee, tegenstemmers hadden zich veel vaker verdiept in de materie. Voorstemmers kwamen niet verder dan Europa is goed, zonder Grondwet volgt WOIII.
De paniekcampagne van de voorstanders gemist?quote:
Nooit gedacht dat jij op een lijn zou zitten met Jan Marijnissen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:38 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De paniekcampagne van de voorstanders gemist?
't Kan verkeren.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat jij op een lijn zou zitten met Jan Marijnissen.
Nee. Maar die van de tegenstanders was niets beter.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:38 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De paniekcampagne van de voorstanders gemist?
Daar drink ik op.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
't Kan verkeren.
Blijkt trouwens maar weer dat ik objectief oordeel over politici, ook ter linkerzijde. Een goed idee is een goed idee.
Ik ben trouwens ook voorstander van de gekozen burgemeester. En toch stem ik geen D66.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |