abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88348456
Het kleine babietjes topic 0-6 maanden deel 67

De kleine babietjes:

12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne: dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: Jasmijn, dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 05-11-2010 07:59:42 ]
pi_88348528
en dan gooi ik hem ook nog dicht!
en deed het nieuwe topic niet wat ik wou
en ik krijg de laatste posts niet gequoted
pi_88348675
morgen zal k wel wat laten zien :)

k had wel door dat k m bijna sloot, mja telefoon he ;)
  vrijdag 5 november 2010 @ 07:58:06 #4
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_88352757
Jasmin is trouwens een FOK! baby.

Wat een droppies zeg. Je zou er bijna van gaan rammelen. :+

Gister CB geweest, alles gaat goed. Ze was 400 gram aangekomen in 2 weken tijd, ondanks dat ze weinig drinkt. Ze heeft blijkbaar niet veel nodig! Lengte weet ik niet, maar over 2 weken moeten we zelf naar het CB. Verder was alles gewoon prima.

En ze lacht! Niet bewust ofzo, maar als ze wakker is lacht ze. Zo lief! O+ En ze tilt haar hoofdje op, heel lang en stabiel en gaat dan rustig liggen kijken. En vanochtend rolde ze zo op haar zij in de box! Ze is bijna 3 weken maar het gaat nu al zo snel!
pi_88352767
quote:
Ahh, dat geprik ook, heeft ie ook geen verhoging refro?? Zit er iig weer op.
Geen idee niet gemeten, maar vannacht heeft ie gewoon netjes 5,5 uur en 4,5 uur achter elkaar geslapen dus pa en ma ook blij.

Hem in het ledikantje ipv het wiegje te laten slapen lijkt ook te werken. In het wiegje (30 cm breed) mepje hij zich steeds wakker tegen de zijkanten aan. In het ledikantje kan hij daar niet meer bij dus lijken de problemen (voorlopig) opgelost.
live your fears, fear your live
pi_88357466
zo even bijgelezen:

Fannetje wat een mooi lachebekje zag ik voorbij komen O+

Orea lukt het nu een beetje om de voedingen te verzetten en niet meer zulke gebroken nachten?
ben benieuwd hoe het gaat met de krampjes nu je alles drastisch om gaat gooien!
succes

refro welkom met stan!

pessie nu al een schatting? hij groeit in ieder geval lekker door! en willen ze dat je vaker aanlegt in de hoop dat hij toch meer aankomt?
en hoe krijgen jullie toch die curves hier geplakt?

Tico, hoe gaat het nu? nog weer zoveel kolven en aanleggen?
het klinkt wel echt heel erg zwaar hoor :*

Troeta, gekrompen? Hoe kan dat nou weer? ik snap soms echt niks meer van die metingen!
blijft ook maar afhankelijk hoe, wat en wanneer

cantare wat een mooi filmpje!
echt schattig

KJ doen wat goed voor jullie voelt!

pfff noa blijft niet makkelijk, hoop voor jullie dat de zantac wat kan doen!
hoe gaat het nu?

nou tot zover kwam ik dus......

fijne dag allemaal!
pi_88360296
Ja, goed he draculetetje, maar hij was wel bijna een kilo aangekomen trouwens!
Succes met je drukke dag!

Wat is het rustig hier, normaal heb ik hartstikke veel bij te lezen rond deze tijd.
Ik heb net Mex in badje gedaan en het eruit gaan is helemaal zonder huilen gegaan, lief kind! net lekker even op het grote bed gelegen met z'n tweetjes en nu is die lekker in dromenland.
Moet zeggen dat het thuismoederen me wel bevalt....maar jammer van dat huishouden wat er bij komt ;)
pi_88360594
Ja, dat ken ik Troeta, ik vind dat huishouden ook helemaal niks ;)
pi_88361580
Als ik zeg, goeiemorgen 8-) hoe erg is dat dan?

Muppet heb ik om 20:00 uur in bed gegooid, ze was echt niet te genieten en ze sliep meteen! Kwam om 2 uur, speen gevrot en toen was ze echt wakker om 3! Gevoed en wederom in slaap gevallen met haar :') en we waren er om 11 uur uit (tussendoor nog wel paar keer wakker maar dat was PROP :Y) en verder tukken...)

Net lekker beeb gebadderd, zelf even gebadderd. Wasje draait. Alles is lekker aan kant.. Weekend! Ik kan er ook wel aan wennen, dat thuismoederen 8-) (helaas mag ik 10 januari weer!)

Best lekker!
pi_88361950
Helemaal niet erg! moet je vaker doen juist! Het is zo weer 10 januari hoor..

Waar gaat Leia heen als jij weer gaat werken?
pi_88362101
Rustig hier inderdaad ;)

Oh wat een schattige foto's kwamen er voorbij O+ O+ O+

Tja huishouden, nu ik aan het werk ben heb ik er ook minder tijd voor helaas..
Gisteren op verzoek in de avond nog een keer borstvoeding gegeven. Dametje was zo van streek, waarschijnlijk nog na-effect van de prikjes en zocht duidelijk mijn borst op O+ Net weer even lekker aan het shoppen geweest voor Femke (twee vestjes, twee broeken, wit shirtje en een bruin rokje) *O* ik moet me echt gaan inhouden :X
pi_88362120
Ik ga maandag, dinsdag en woensdag werken en ze gaat de dinsdag en de woensdag naar de opvang :) en op maandag is papa thuis! Heerlijke oplossing zo! :Y ik had het heel graag met de oma's willen regelen maar de ene oma, mijn moeder, die is er niet meer, en de andere oma heeft sinds een tijdje parkinson. Die vangt nu wel nog de meiden van mijn schoonzus op (5 en 3), maar dat zal ook binnenkort niet meer gaan.. Laat staan een baby :) Tis echt een hele fijne opvang, heb er een heel goed gevoel bij :)

Overigens, ik word er een beetje bang van :D leg Leia net op bed, ze geeft 1 kick en tis stil :? :D gisterenavond ook al, dat mijn man vroeg: heb je haar een klap op haar hoofd gegeven ofzo dat ze zo stil is :D

En mijn haar valt uit :') ik dacht de dans te ontspringen, maar helaas... hele bossen :')
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:24:26 #13
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88364093
Nathan voelt zich vandaag gelukkig een stuk beter! Hij was gisteren echt niet lekker en ik weet wel bijna zeker dat dat een effect was van zn prikjes. Maar hij is nu weer helemaal bij. Best eng, een kind dat normaal overdag bijna niet slaapt opeens 5 uur gaat slapen en maar 1 keer in die 5 uur een kwartiertje krijsend wakker is voor wat voeding.

En ik vind thuismoederen ook heerlijk. Er zullen vast nog tijden komen dat ik het verschrikkelijk vind maar nu vind ik het fijn! Helaas moet ik in het tweede semester nog een paar vakjes doen. Ik zie daarna wel wat het wordt: thuisblijven of werken, maar nu ga ik voor het eerste!
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:25:28 #14
259886 pessie
pi_88364143
Oh ja, Orea, balen van de haaruitval, hier is het hetzelfde als voor mn zwangerschap, tijdens het haren wassen wat, maar geen plukken zoals ik wel eens gelezen heb.
pi_88364325
hehe ik vind thuisblijven wel lekker haha
maar zou dan echt moeten leren wat in huis te doen :')

ik ben vaak hele dagen bezig met niets...ben ik ook heel goed in.
Al ben ik nu een sjaal voor mezelf aan t breien :')

floris heeft een slaapdagje denk ik.
Hij kreeg gisteravond zijn laattse fles om half 11 (nou ja dat was maar een klein beetje, want hij sliep al, maar begon te mopperen, dus was benieuwd als k m wat voeding zou geven of hij tot de volgende ochtend zou gaan slapen) en werd om half 10 wakker.
Om half 11 was ie weer moe, heeft ie tot kwart over 1 geslapen. En hij ligt nu weer.

Oh en haaruitval -O-
nou heb ik normaal ook wel veel last ervan rond deze tijd van het jaar. maar tis echt heel irritant
pi_88364350
Hier helaas ook flinke haaruitval :'( ik heb een zwart vest aan en daar zie je de haren goed op, ben de hele dag aan het plukken :')
pi_88364915
Opvang is toch goed Orea, die mensen zijn juist dol op baby's en volgens mij vinden baby's het hartstikke leuk met andere baby's.

Ik heb net een halve afwas gedaan en de was in de wasmachine, maar nu is het weekend hoor,hihi
pi_88365454
Nathan, hopelijk knap je snel op!
Leia, wat een slaapkoppie ben jij!

Vanaf vandaag is de kraamhulp weg en ga ik weer eens een beetje proberen mee te lezen! Het is hier echt ontzettend genieten. Een week geleden was ik aan het bevallen en nu kunnen we ons geen leven meer zonder der voorstellen! Madam doet het echt super goed! Vooral het slapen 's nachts, meestal om 23.30uur de laatste borstvoeding en dan komt ze pas rond 05.00 uur/05.30 uur.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_88367166
Klinkt goed Barba! Bijzonder hè? Het idee dat je vorige week nog aan het bevallen was en ze er nu is O+

Het tis ook prima hoor Troeta, toch gek dat ik nu al een knoop in mijn maag heb om haar in januari weg te moeten brengen :D waarschijnlijk een kwestie van wennen ;) ik had dat voor ik zwanger was nooit gedacht.. dat ik dat wegbrengen lastig zou vinden.. :)

Och, arme Nathan, dat is ook engig! Fijn dat hij zich weer beter lijkt te voelen!

Son :{w aso! :P met je lekkere nachten!! ze zijn je gegund hoor ;)
  vrijdag 5 november 2010 @ 16:08:02 #20
259886 pessie
pi_88368316
Barba wat heerlijk dat ze zo lekker slaapt 's nachts! Geniet ervan! Gaat ze na de nachtvoeding ook weer lekker slapen?

Wat betreft wat in huis doen. Ik kom gewoon niet echt toe aan meer dan de vaatwasser, de was en het reguliere stoffen. En ik vind het al moeilijk om daar aan toe te komen. Verder ben ik veel met Nathan bezig. Ik heb echt nog wel 15 projecten liggen als in grote schoonmaak, maar goed, Ik zal er vast wel weer een keer aan toe komen.
Oh ja, Fok!ken doe ik dus met Nathan op schoot tegenwoordig :')
pi_88369045
Hier gaat het goed, volle memmen, dus ff niet kolven, anders kan ik straks de hele straat geven.
Gister op de spoed eisende hulp geweest, ze moet gewoon aan de borst drinken, even stoppen met de fles. Over een paar daagjes de fles weer proberen. Verder krijgt ze vanaf straks breastmilk fortifier om aan te komen. Ze drinkt wel genoeg, maar niet dat beetje extra wat ze nodig heeft om te groeien.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 5 november 2010 @ 16:24:39 #22
54772 Silmarwen
pi_88369074
Barba het klinkt echt alsof je zo geniet! Gek he, ik kan Jasmin ook al niet meer wegdenken nu.

Ik vind thuismoederen dus ook heerlijk. Ben gaan werken om mijn studieschuld zelf af te betalen, mijn loon is niet echt nodig namelijk. Maar nu ik weer thuis ben met de hummels, mijn huishouden weer op orde is en ik leuke dingen kan doen met Yade, besef ik me, wat ik heb gemist dat jaar dat ik weer werkte. Het besluit komt hier steeds vaster te staan, ik ben gewoon gemaakt om thuismamma te zijn. :+ Ik ga dan wel langzaam mijn MBA halen, eerst basiskennis boekhouden, daarna praktijkdiploma boekhouden en uiteindelijk, hopelijk, mijn MBA. Kan ik mooi de boekhouding doen van Knuts holding en onze toekomstige koffiewinkel. ;)

Het huishouden vind ik nu echt een eitje, ook met 2 kiddies. 's Ochtends max 2 uurtjes aan besteden en je houdt alles prima bij. Dat had ik met Yade toen ook, had een schema gemaakt waar ik me aan kon houden, scheelde zoveel. En als je alles elke week gewoon even doet is het steeds minder tijd. Wel even puzzelen natuurlijk met voedingen en een peuter maar daar komen we wel uit.
pi_88374831
ik vind thuis moederen ook echt heerlijk!

en haaruitval check! vindt echt bossen terug in de borstel (en doucheputje enzo)

nathan hopelijk ben je weer opgeknapt

sonnetje heerlijk toch van die nachten

tico wat fijn dat je volle memmen hebt!

barba je klinkt echt vreselijk verliefd! geniet er maar lekker van

silarmwen als het kan waarom ook niet, thuis mama zijn! lekker toch

ow en mag ik nog even trots doe:
Minidraak is vrolijk geweest en gebleven op het kdv, ze heeft er zelfs een uur geslapen
en vanmiddag ook 2 uur! ik heb gewoon (op de nacht na) mn vrolijk meisje terug! *G*
pi_88376649
Ik heb nog geen haaruitval, maar Mex heeft een kale plek, hij heeft een beetje schilfertjes en ik was zo slim om die weg te krabbelen, oops.
Weet niet of het berg is, is nog niet geel iig.

Dat zal zeker moeilijk worden Orea, vooral omdat je nu elk moment van de dag bij d'r bent, je kent inmiddels alle huiltjes en je weet precies wat je daaraan moet doen.
maar aan de andere kant, weer meedraaien in de maatschappij is ook wel weer eens leuk toch!

Zo, die slaapt lekker barbabientje!!
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:11:43 #25
259886 pessie
pi_88379631
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 20:07 schreef Troeta het volgende:
Ik heb nog geen haaruitval, maar Mex heeft een kale plek, hij heeft een beetje schilfertjes en ik was zo slim om die weg te krabbelen, oops.
Weet niet of het berg is, is nog niet geel iig.

Dat zal zeker moeilijk worden Orea, vooral omdat je nu elk moment van de dag bij d'r bent, je kent inmiddels alle huiltjes en je weet precies wat je daaraan moet doen.
maar aan de andere kant, weer meedraaien in de maatschappij is ook wel weer eens leuk toch!

Zo, die slaapt lekker barbabientje!!
Troeta, ik wil niet gemeen reageren ofzo dus begrijp me niet verkeerd. Maar ik denk dat thuismoeders ook meedraaien in de maatschappij. Misschien anders dan een moeder die wel werkt maar ook thuismoeders draaien mee.

Wat raar zo'n plek. Volgens mij begint berg niet geel toch? Voelt Mex zich verder wel happy?

Oh, Nathan was gisteren echt sneu, vandaag was het alweer een heel stuk opgeklaard hoor! Maar bedankt voor het medeleven, vond het op een gegeven moment wel eng worden. Maar mn ouders waren hier en zij vertelden dat al hun kinderen altijd flink ziek waren na prikjes. Dat was wel geruststellend. Heb alleen zelf niet fijn geslapen afgelopen nacht omdat ik onbewust toch wel erg bezorgd was en bij elk kikje wakker was. Vannacht maar even ruilen met manlief! O-)
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:28:17 #26
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88380435
Even een tvp. Anders vind ik jullie morgen niet meer terug... :P
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88387699
Tuurlijk pessie, maar nu alles nog zo pril is leef ik wel in een bubbeltje hoor. Ik kijk genoeg tv en lees veel op internet, maar wat er nou echt leeft onder de mensen? Geen idee..
Ik ging even een bakkie doen op mijn werk, ik heb er bij gezeten en niks gezegd eigenlijk, behalve als het over mijn baby ging,haha
Als je jarenlang thuismoeder bent heb je een heel ander ritme en je kinderen gaan naar school en je hebt vast meer activiteiten buitenshuis en dan ga je natuurlijk ook wel eens zonder kinderen weg, dat scheelt een heleboel denk ik.

Misschien is het dan wel berg, ik ga het in de gaten houden, dacht dat het nog het droge huidje was wat hij eerst was.
Hij is verder wel happy, hij heeft zijn ogen uitgekeken met boodschappen doen en ligt nu lekker voor zich uit te staren.
Doet ie tegenwoordig elke avond, dan wil hij gewoon liggen en zuigen op zijn speen, grappig dat dat zo gaat.

Kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig doet als Nathan ineens anders doet, je gaat je ook allemaal dingen in je hoofd halen zeker?
Voor straks slaap lekker iig! :*
pi_88394953
:O dikke knudde!!

Ze had van 18:00 tot 20:00 in de doek bij me geslapen, dus ik was al een beetje blij! Want dan zou ze daarna nog even wakker zijn en later gaan slapen = hopelijk later komen vannacht... Om 21:30 lag ze er inderdaad weer in! *O* wij om 00:30 en ik sliep net... :O 1.30 kwam ze.. dus maar bij me genomen, en toen nog om 5 en om 8...

Gaaaarrrr, koffieee c_/
pi_88395311
ik geloof dat onze baby's aan telepathie doen ofzo orea
die van mij deed bijna hetzelfde!
alleen dan van 15.45 tot aan 18.15 (wakker gemaakt)
toen lag ze er om 21.45 in
ik om 23.30, zij kwam 00.30 tut kwijt maar wilde weer moeilijk in slaap
01.30 kon ik weer terug naar bed moest steeds hand vasthouden
03.00 beetje gepruttel met tut weer verder slapen
04.15 toch maar een voeding wel weer terug in bed
07.15 voeding en bij mij verder geslapen tot 09.15

en ik lust geen koffie..... maar wel gaarrrr

vanavond gaan we (dat wil zeggen minidraak en ik) uitlogeren bij een vriendin van me!
ze weet van de gebroken nachten ha ha

pessie fijn dat nathan weer opgeknapt is, maar het blijft ook wel vervelend en idd soms ook eng als ze zo naar van prikjes worden (of gewoon ziekig)
pi_88395450
:* voor Orea en draculettetje

Ilse heeft juist weer een goede nacht gemaakt. Gisterenavond was ze aan het mopperen, leek wat krampjes te hebben, dus ik zag al op tegen de nacht. Om 0.15 gevoed, daarna kwam ze zelf om 4.15 en daarna om 9.15. Daartussen heerlijk geslapen. Waar we overdag nog wel eens een uurtje bezig kunnen zijn met voeden, heeft ze door dat mamma 's nachts lekker wil slapen, met een half uurtje ligt ze dr weer in en slaapt ze ook al weer..

Ze is gisteren ook weer gewogen door de wijkverpleegkundige. Ze was dinsdag nog 3670 en gisteren 3810. Ze krijgt ook al een onderkin en spekarmpjes O+
*poef* nu is het weg
pi_88395874
Och Draak, jij ook al (weer..) Die L.J. dames toch! Boefjes zijn het (3 keer raden wie er nu weer in coma in haar bedje ligt... gek hè ;) )

Moet zeggen dat ik wel het idee heb dat mijn 'dieet' helpt :Y ze heeft een stuk minder krampjes, lijkt het.. nu maandag nog naar de Osteopaat! En het helpt mij ook (natuurlijk helpt het om geen zak met fondant kikkers naar binnen te proppen, of dik speculoospasta op brood te doen etc. want ik ben in de afgelopen dagen al 2,5 kilo kwijt :D)

Kaatje, wat heerlijk dat Ilse het zo goed doet!! Onderkin en spekarmpjes rules :Y Hier dame net thuis even gewogen, die de weegschaal klopt niet helemaal met die bij het CB, maar het lijkt erop dat ze ongeveer 500 gram in 1 maand is aangekomen nu. Das beter dan de 800 gram in 2 weken steeds :D Dinsdag officieel wegen, denk dat ze nu rond de 6500 gram is.. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88396127
Orea ,fijn dat het dieet werkt...voor jullie beide :P

Fijn die goeie nachten van bijna iedereen! Hier ging het ook wel goed. Ze sliep om 19.30, om 22.00 heb ik dr half wakker gekregen en de fles naar binnen gepropt. Ze dronk het voor 3 kwart op half slapend en toen kwam ze pas weer om 03.00 en later om 07.00. Op zich wel netjes.
Ik vind het wakker worden ook niet zo erg, maar zij gaat vaak huilen na het voeden 's nachts. Dan heeft ze pijn of ze wil gewoon niet slapen ofzo. En dat is heeel wat irritanter :O Maar ik voel me nu goed uitgerust.
pi_88396213
Oh das vervelend Noa, dat ze ook 's nachts na de voeding huilt... Dat heb ik hier niet, het zijn vaak ook onderbrekingen van niks, ze miept, ik voed.. en ze slaapt weer ;) alleen probeer ik steeds of speentje frotten werkt, maar dat moet ik gewoon niet meer doen. Want het werkt niet :D ik kan haar dan een uurtje rekken ofzo. Terwijl als ik haar meteen voed, ze daarna weer doorslaapt..
pi_88396612
Haha ja, dan kan je haar beter meteen voeden lijkt me. Dat speentje frotten werkt hier ook niet echt. Als madam honger heeft, dan wil ze ook NU eten :D
pi_88410686
Hier gaat afvallen ook lekker. Niet vreemd als je opeens zo in de stress zit en kokhalzend je ontbijt opeet omdat het moet. Vandaag een leuke broek gekocht, maat 29! Jeeeeee.
  zaterdag 6 november 2010 @ 21:21:21 #36
259886 pessie
pi_88414168
Hallo Dames!

Morgen is de grote dag: Het opdragen van Nathan! Vanmiddag al lekker bij mn zus geweest waar bijna de hele familie was om de verjaardag van mn vader te vieren. Was erg gezellig. Nathan was wakker vanaf 3.30 en wilde niet slapen, pas om 20.00 uur viel hij in bed tijdens het voeden eindelijk in slaap. Hij was volledig afgedraaid.

Naar dat jullie kindjes niet lekker slapen 's nachts! Nathan wordt steeds wakker om 5 uur 's ochtends maar slaapt daarna wel weer tot 8.

Noa wat naar dat ze na het voeden gaat huilen. Doe je een boertje na de voeding? Verder mijn (ik weet het, ongevraagde advies): Hou het donker in je kamer en altijd terug in bed leggen en proberen te troosten in bed. We hebben met Nathan ook gehad dat hij 's nachts moe was maar niet in bed wou, het kostte wat moeite maar uiteindelijk hebben we met veel zingen etc... hem nu zo ver dat hij altijd na de nachtvoeding probleemloos zn bed in gaat. Ook als hij niet wil slapen, dan ligt hij gewoon met zn ogen open te wachten, hij wordt dan vanzelf moe genoeg om te gaan slapen. Oh ja, ik bedoel absoluut niet laten huilen als ze overstuur ofzo is! Dan haalde ik Nathan wel altijd uit bed omdat hij niet meer in slaap valt als hij overstuur is.
pi_88414316
Op dit moment ben ik even blij met de nachtvoedingen. Super voor de productie.
Pessie veel plezier morgen!
  zondag 7 november 2010 @ 16:38:38 #38
259886 pessie
pi_88437367
Het was een geweldige dag. Nathan is wel helemaal zat van mensen (behalve zn papa en zn mama gelukkig), maar het was super. Bijna mijn hele familie was compleet, op 1 broer na!!!!! Best een gedoe: alles kikkers in de emmer krijgen :D .

Nathan is opgedragen en hij gedroeg zich keurig. Ik krijg de foto's nog, dan zal ik wel even wat posten. Iedereen was onder de indruk van ons heldere ventje.

Alle nichtjes en neefjes waren er ook. Ik liep door de kerk met aan mn handen 3 meisjes die allemaal "tante Esther" riepen O+ heerlijk, echt!

Tot zover mn egopost, zag dat het erg rustig was hier, dus zullen jullie vast niet erg vinden :P .

Oh ja Tico, super voor je productie inderdaad, nachtvoedingen ^O^ , helaas zo vermoeiend ;( .
  zondag 7 november 2010 @ 16:40:00 #39
259886 pessie
pi_88437403
Oh ja wet van fok!:
• Ik lek links
• Nathan was om 3.30 wakker
• Ging krijsen na de voeding
• sliep pas om 5 uur.

Maar goed, wel een leuke dag gehad!
pi_88441733
Pessie, wat fijn dat het zo'n fijne dag was! Ik geloof dat ik je mag feliciteren (toch? Ik ben er niet zo in thuis :D opdragingen/dopen etc...) maar gefeliciteerd in elk geval :D
pi_88443064
orea wat fijn dat je dieet nu toch lijkt te helpen voor Leia en dat jezelf ook afvalt is mooi meegenomen toch?

en bij tico dus ook nachtvoedingen?! hoe gaat het nu, probeer je nog flesjes?

Pessie indien felicitaties gewenst zijn ook bij deze van mij!
fijn dat het een mooie dag is geweest

Noa zeker naar dat ze zo moet huilen na de voedingen

het logeren was wel een succes, mini draak deed het best oke, wou niet gaan slapen maar heb haar bij mij in slaap laten vallen en heeft ze dus van 23.00 tot 03.00 in haar eigen bedje geslapen
toen voeding en een uur wakker door verkoudheid, lekker bij me geslapen tot 08.00
zowat beter als thuis geslapen ha ha

en we zijn bij onze kraamverzorgende op bezoek geweest, da's wel zo'n mooi warm en lief mens
was echt leuk om haar te zien en trots minidraak te laten zien bijna een half jaar geleden dat ze haar gezien heeft!
pi_88443199
Ik hoop dat ik dinsdag m'n bmf kan ophalen bij de apotheek, vanaf dan weer aan de flesjes.
pi_88443290
dan gaan mn duimen dan draaien voor het succes!
  zondag 7 november 2010 @ 21:20:20 #44
259886 pessie
pi_88449233
Tico, alvast succes!

Draakje wat heerlijk dat je even een goede nacht hebt gemaakt! Voel je je nu wat beter?

En dank voor de felicitaties.
pi_88454201
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:20 schreef pessie het volgende:
Tico, alvast succes!

Draakje wat heerlijk dat je even een goede nacht hebt gemaakt! Voel je je nu wat beter?

En dank voor de felicitaties.
nee want vriendin lief had een kleiner 2 pers bed als we thuis hebben en minidraak lag daar dus vanaf 3 uur ook bij in
maar goed gaat me eerst om mini draak ik kom daarna wel

vanavond hebben we 1 voeding kunnen overslaan door de "nacht"voeding iets eerder te geven
ze komt toch snachts ook wel dus als dat een uurtje eerder is maakt dat ook niks uit
wat inhoudt dat ik nu naar bed kan!
weltrusten!
pi_88464169
Pessie, dat klinkt als een fijne dag, gefeliciteerd!

Wat doen jullie tegen en met de smetplekken? Ik ondekte er zonet 2 in haar nekje, waarvan 1 wat groter. Voor mijn gevoel droog ik haar daar altijd erg goed af...voel me toch wel een beetje schuldig. Ik probeer het nu vaak droog te deppen. Smeren jullie er nog zinkzalf of sudo creme op?
Ik denk daar ik zo het consultatiebureau maar even bel.
  maandag 8 november 2010 @ 10:33:45 #47
259886 pessie
pi_88465090
Noa niet schuldig over voelen. Sudo kan helpen, maar ik weet niet of je een vette zalf in huis hebt? Nathan had smet bij zn liesjes, daar heb ik purelan opgesmeerd, werkte als een trein.

Vannacht 2 nachtvoeding. Ik weet niet wat ie heeft... Hij heeft bijna 2 weken lang voor 80% geslapen van 22.30 tot 7.30 en nu is het al ruim een week mis.
pi_88465289
tja dat zijn baby's he pessie ;)
floris heeft dat ook. soms slaapt ie tot half 10 en soms moet k er om 5uur uit...mja voordeel hier: hij slaapt meestal ook tot half 10. vanochtend was ie dan weer om 8uur wakker.

oh en nog gefeliciteerd fijn dat gisteren een leuke dag was!

en wat heb k toch een leuk, makkelijk kind O+
al is ie ook een beetje een sadist :P vanochtend had ie mn sleutelbeen vast, lachen dat ie deed. en was echt pijnlijk :') hij maakte gewoon geluid bij t lachen, bijna schateren. daarom dus een sadistje
verder is ie zo lief en leuk O+ zaterdag in t dorp al die oude mensen vonden m helemaal leuk. en hij maar lachen naar iedereen O+
pi_88465299
Sja Pessie, net als je denkt dat je een ritme hebt... ;) schijnbaar heeft ie het toch weer nodig.. Hoort erbij, hoeft niet meteen iets mis te zijn..

Noa, heb ik bij Leia ook. Hier ligt het gewoon aan haar speknek :) hoe goed ik ook afdroog, waarschijnlijk door haar rollen en wat zweten blijft er vocht tussenzitten.. Ik kijk nu tussendoor ook veel. Smeren doe ik eigenlijk praktisch niet (ja nog steeds de olie-spek-baby na het badje :Y) maar verder eigenlijk niks...) maar Purelan zou prima kunnen!

Mijn meisje ligt nog lekker te tukken in mijn bed O+ ik ben mijn productie wat aan het opkrikken, dus ze heeft ipv de borst, een flesje gehad om half 11, M. heeft om half 2 speen kunnen vrotten en om 3.45 heb ik haar voor voeding bij me genomen.. Teruggelegd en toen kwam ze om 6.30. Ze is vreselijk onrustig geweest (net zelfs nog, vlak voordat ze weer in diepe slaap viel) dus ik hoop zo dat de Osteopaat straks wat voor haar kan doen!!
pi_88465649
minidraak heeft dat ook wel eens, vorige keer kwam ik er laat achter
maar sudo helpt hier altijd een dunlaagje dan is het plekje met 1 dag eigenlijk alweer weg

hier weer een vreselijke nacht maar echt door de verkoudheid denk ik
half 10 had ze haar laatste fles (230! met rijstebloem) en om half 2 wou ze al weer
vervolgens ruim een uur aan het hoesten, proesten niezen etc
daarna wel onrustig doorgeslapen tot 7 uur
kort nachtje dus

hoop ook dat de osteopaat wat voor leia kan orea!
pi_88465809
Agos, Draak :* tis toch wat met die humpies hè?
pi_88466083
draak vervelend zeg dat minidraak zo verkouden is ;( hopelijk is ze er snel vanaf

en hopelijk helpt de ostheopaat voor Leia. naar dat ze nog zo'n last van krampjes heeft ;(
pi_88466161
Ik hoop het ook!

En voor nu ga ik er maar één uit mijn bed trekken :o die ligt gewoon nog te pitten! (maar over een uurtje moeten we weg en wil haar nog even goed volproppen en ze moet nog aangekleed worden enzo.. dus dan maar wakker maken...)
pi_88466275
ja das beter dan je onwijs moeten haasten :)

hier slaapt floris ook weer.
had m om 9uur in bed gelegd. werd ie om 10uur wakker. k m aangekleed, tijdens t aankleden was ie in zn ogen aan t wrijven, dus maar weer op bed gelegd. slaapkop
pi_88466983
Noa, een heeeeel dun laagje sudo werkt hier als een trein. Gewone vaseline maakte het alleen maar erger. Ze heeft al sinds ze een week of 6 is een plek in d'r nek, en die wordt soms erger, en soms minder erg maar is nog nooit helemaal weg geweest. Komt idd, zoals Orea zei, van d'r speknek. En soms heeft ze het bij d'r liesjes ook, maar das meteen weer weg met sudo.
Oh, en babypoeder werkte hier ook absoluut niet!

Wat naar, al die slecht slapende kleintjes! Ik mag echt zo in m'n handjes knijpen..
En verdeurie, deze maand gaan we al over naar het volgende topic!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_88467109
Ik mag niet klagen hoor, ze slaapt niet slecht :P ze is alleen een vreetzak en komt 's nachts nog wat vaak (en onregelmatig, denk dat dat het is...) voor voeding. Maar na die voeding kan ik haar altijd zo weer terug bonjouren (nog wel ;) )

Zo, beeb aan het volproppen :Y) dan is het zo wat gezakt voor ik haar in de doek doe, anders weet ik het wel :')
  maandag 8 november 2010 @ 11:50:04 #57
259886 pessie
pi_88467250
Orea, ben benieuwd of de osteopaat kan helpen!

Draak, wat sneu dat mini-draak zo verkouden is -O- .

Son, je hebt inderdaad een slaapkopje!

Nathan was ook moe maar weigerde weer eens te slapen, totdat ik hem op zn zij neer heb gelegd, toen sliep hij binnen 3 minuten :o . Hoe leg ik dit uit aan het cb?
pi_88467300
Gewoon niet?
pi_88467388
:D Neuh, ze vragen er vast niet naar Pessie.

Orea, hopelijk helpt de osteopaat. En wat en hongerlapje heb je dan! :D
pi_88469911
Hoe houden jullie 's nachts je baby's warm? Amy slaapt nu met een pyama met een kraagje en dan een dikke gewatteerde slaapzak met mouwen onder een lakentje en dekentje. Maar als ze 's nachts wakker wordt dan voelt ze niet lekker warm aan, bijna koel (in haar nekje) Is een extra dekentje een optie? Een kruik past bijna niet meer in haar wieg onder haar voeten, mag die ook naast haar? lijkt me wel een beetje eng. Haar kamer is niet eens extreem koud, maar ik heb een kouwkleumbaby denk ik. Ze wordt ook wakker omdat ze het niet lekker warm heeft, meestal slaapt ze door.

Pessie gefeliciteerd met het opdragen van Nathan!
Orea, succes bij de osteo, hopelijk werkt het!
pi_88470785
Gefeliciteerd pessie! Klinkt als een geslaagde dag!

Mex heeft een romper met lange mouwen aan,soms een truitje erover, blote benen en dan in zo'n hema-slaapzak zonder mouwen nog en een lakentje met deken.
Kruik gebruik ik sinds de kraamweek al niet meer.
Die legde ik trouwens bovenop het dekentje naast hem, deed de kraamhulp ook en in het ziekenhuis deden ze het ook zo.
pi_88471161
He grappig, bij ons deed de kraamhulp het anders met de kruik. Kruik lag aan de zijkant, met een opgerolde handdoek tussen beeb en kruik, en dan beide onder de deken..

Solagratia, hier is het al wel wat koud 's nachts op de slaapkamers (slecht geisoleerd huis), Isabel verdwijnt nooit door bewegingen onder de deken, dus ze ligt onder 2 dekentjes 's nachts, in een slaapzak met mouwen, pyjama en romper in bedje.. Oh, en de verwarming al een tikje open..
pi_88471286
Hier gewoon een pyjama en een dekentje. Sokken ligt eraan.
  maandag 8 november 2010 @ 14:46:25 #64
258612 nytar
boys boys boys
pi_88473106
Bij ons heeft ie zn longsleeve van overdag nog aan, soms zn sokken en dan ligt ie in een slaapzak zonder mouwen onder een laken en deken. Hij heeft dan ook wel altijd koude handen, maar die krijg ik niet onder de dekens. De verwarming staat een stukje open en laten we 's nachts op 17 graden staan.
De pyjama en winterslaapzak gaan we wel binnenkort gebruiken, want volgens mij wordt het snel steeds kouder!
pi_88475419
Leia slaapt in een romper met lange mouwen, pyjama (of bijv. die pakken van de Hema, ideaal zijn die.. lekker warm!) en een winterslaapzak zonder mouwen, onder een deken met laken. Op zich is ze warm genoeg maar haar handjes zijn altijd ijsklompjes! (en die propt ze dan bij het nachtvoeden altijd zo lekker tussen mijn borsten om op te warmen O+ :D)

Wij zijn weer terug! Ben heel erg benieuwd wat het gaat doen. Hij heeft nog wat meer behandelt. Leia's voetjes stonden bij geboorte heel erg krom naar binnen, doordat ze met haar voeten onder mijn ribbenkast vast heeft gezeten. Dit is al behoorlijk bijgetrokken, maar haar voetjes zijn nog wel te hol en haar teentjes 'te gekromd' dus daar gaan we nog mee aan de slag.. Haar koppie heeft hij nog even bekeken en behandelt (daar heeft ze geen problemen mee of last van, voor zover we weten, maar door de druk en het heel vroeg ingedaald liggen zit er wel een niet helemaal ronde vorm in.. en de naden bovenop haar hoofd lopen netjes langs elkaar, maar de ene kant ligt wat hoger dan de andere kant), en haar buikje behandelt..

Volgende week nog een keer! En nu maar zien wat het gaat doen de komende dagen :) wel grappig om te zien hoe relaxed Leia daar was. Kletsen, kwijlen :P lachen... ze onderging het allemaal zonder enige vorm van stress of iets! Heel fijn, heb er een erg goed gevoel bij... :Y
pi_88475648
minidraak slaapt in een romper met lange mouwen, slaapzak zonder mouwen
en soms deken over zich heen
ook altijd ijskoude handjes...

orea fijn dat je er een goed gevoel bij hebt! ben benieuwd de komende dagen!
pi_88475787
Bedankt voor jullie reacties! Dan toch maar de verwarming een beetje aan 's nachts.

Orea fijn dat je er een goed gevoel bij hebt!

Net was zielig maar ook een beetje grappig. Amy zat te relaxen op mijn schoot en begint ineens vanuit het niets heel hard te krijsen. Dus ik kijk eens goed naar haar, zie ik in haar gezicht een schram. Had ze zichzelf even flink toegetakeld met haar nagels, Het is nu zo'n bloederig streepje bij haar neus. Soepkipje is het O+
pi_88485787
Pessie fijn dat je zondag een leuke dag hebt gehad met Nathan :)
Solagratia vervelend he die nagels ;) heb ze laatst weer geknipt, maar dat groeit best heel snel.
Orea mooi dat de osteopaat wat heeft kunnen doen.
Draak vervelend zeg dat minidraak verkouden is.. :{

Femke is vandaag alweer 4 maanden *O*
Ik heb een ledikantje op marktplaats gescoord :) wiegje wordt zo langzamerhand te klein..
  maandag 8 november 2010 @ 20:50:27 #69
259886 pessie
pi_88488622
Sola hoe herkenbaar! Wij werden een keer op een heel raar tijdstip wakker van een krijsende Nathan, dus wij weer rustig in het donker in slaap gesust, zag ik bij de volgende voeding een flinke korst op Nathan's neus en bloed op zn laken! Wij knippen Nathan's nagels nu 1 a 2 keer per week, dat is echt nodig!

Merel, wat een mooi ledikant!

Orea fijn dat ze zo relaxed was!
pi_88491014
Hopelijk hebben jullie baat bij de behandeling Orea.

Wij hebben de nagels van Ilse ook al 2 keer geknipt. In het ziekenhuis wilde ik het al doen, maar daar mocht het perse niet van de verpleging. Ze deed me gewoon zeer als ik dr aan het voeden was.
Toen we thuis waren gelijk met de kraam dr nagels geknipt.

Ze heeft zoveel kracht in dr vingertjes dat ze een blauw oog heeft.. zelf geknepen.

Ilse slaapt in dr gewone kleertjes en onder een dekentje. Wel nog een kruik erbij, ze had nogal wat moeite met dr temperatuur. We doen hem wel steeds minder warm. Ze slaapt overdag in de wieg, en in de nacht in de kinderwagenbak. De wieg is erg groot, en ze sliep er erg onrustig in. Het is wel de bedoeling dat ze ergens in de komende weken meer in de wieg gaat.
*poef* nu is het weg
pi_88492258
Ik heb 1x de nagels gevijld, dat is alles.
pi_88501178
Hmmm, wat ben ik hier de laatste tijd weinig. Maarja, het gaat ook gewoon lekker en gek genoeg heb je dan zo weinig te melden. :D

Hopelijk gaat de behandeling z'n vruchten afwerpen, Orea! Klinkt al goed dat Leia lekker relaxed was. ^O^

Mereltje, wat een superledikantje, echt heel leuk O+

Over de slaapkledij: Elise draagt een romper, pyjamajasje (lange mouw) en een slaapzak zonder mouwen. Daar overheen nog een lakentje en dekentje. Als ik denk dat het erg koud is dan doe ik nog een extra dekentje over het voeteneind.

Verder las ik nog wat over nageltjes knippen. Ik heb ze nog nooit geknipt, ik scheur ze af. Gaat heel makkelijk. :)
pi_88506244
Orea, fijn dat je een goed gevoel hebt bij de osteo! Leia ook zo te lezen :D
Pessie, nog van harte proficiat, fijn dat je een leuk weekend hebt gehad!
Son, jou menneke is een slaapkop!

En over de slaapkleding; hier slaapt madam in een romper en shirtje, met broekje en dan een dekentje met kruik om het bed een beetje op te warmen. We hebben een babyfoon met de temperatuur erop en die ligt altijd rond de 20 graden. Die koude handen tussen je borsten tijdens de nachtvoeding is wel heel bekend..

Even een vraagje voor de meisjes moeders. Madam is nu 11 dagen oud en heeft sinds gisteren bij elke verschoning wat vaginaal bloed/slijm in haar luier zitten. Is dat na zoveel dagen nog normaal?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_88508390
ja de mijne is een slaapkop haha. behalve s avonds. dan heeft ie ook meer honger, dus duurt t wat langer tot ie slaapt, maar das mijn schuld. vind t ook niet zo'n ramp als ie d svonds wakker is. s nachts slaapt ie wel. vannacht weer 12uur *O*

nu even lekker naar t dorp wandelen :)
pi_88508645
Ilse had dat ook Barbabientje.

Slapen in de nacht doet ze goed (23.30-05.00-8.45), maar overdag is het veel te gezellig om te slapen. Alleen als we een end gaan lopen is ze zo vertrokken.
Gisterenavond een clusteravondje. vanaf 19.30 tot 23.30 alleen maar liggen drinken bij mamma!
*poef* nu is het weg
pi_88508739
Nou, dit was een nacht in de extremen! Leia om 22:00 gevoed, om 00:00 was ze daar alweer.. Toen om 1.30 en om 2.30 ook. Toen zijn we gaan keten *O* handen en voeten in de lucht, kletsen, lachen, rrrrrrrrr-en (wel mooi om te zien, sinds we bij de Osteo zijn geweest pakt ze ineens dingen en zijn haar handjes veel meer open :D ze ligt nu ook met zelf gepakt boekje in de box :D) toen heeft ze nog even geslapen van 4:00 tot 6:00, weer gevoed en nog even geslapen (heel onrustig) tot 9:00.

Maargoed, waarschijnlijk toch de 'sprong' ( :r ) gezien de handjes en alles, en verwerken van de Osteo.

Net bij CB geweest voor de prikken: mevrouw is 6725 gram bij 63 cm (3,5 maand :D) Speklap O+ En inmiddels is ze ingestort in de box (coma!) dus ik ga ook even hangen (ik heb wallen tot op mijn knieën! _O-)

Oh en nagels, die doe ik hier minimaal 1 keer per week, die groeien als kool, niet normaal!
pi_88508912
k moet floris nagels ook weer s knippen, maar k durf niet...vorige keer knipte mn zus in zn vinger :') nja hij heeft wel allemaal krasjes op zn hoofdje, dus das ook wel zielig...

orea grote dame :) maar ze volgt wel dr lijntje denk ik?
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:45:21 #78
259886 pessie
pi_88509229
Ik knip Nathan's nagels 2 keer per week. De eerste 10 weken hebben we alleen gevijld als het nodig was, maar nu groeien ze echt heel snel!

Zo te horen moet ik nu echt eerst een luier verschonen!
pi_88509264
Ze volgt haar lijn idd prima Son:

En gelukkig buigt ze nu een beetje af. Anders zit ik straks echt met een halfjarige van 10 kilo :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:08:53 #80
259886 pessie
pi_88510044
Orea dat ziet eruit alsof ze perfect in proportie is! Jij ook met je speklap ;)

Missie 1: Nathan in zn eigen bed in slaap laten vallen is weer gelukt! Dit keer binnen 10 minuten *O* .

Son: je kunt R. vragen zn nagels te knippen wanneer je aan het voeden bent. Dan ligt hij namelijk heel rustig en ontspannen. Zo hebben wij het ook geleerd.

Mag ik straks even wat foto's spammen?
pi_88510331
Je moet foto's spammen ;)
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:17:14 #82
259886 pessie
pi_88510339
Nathan als hondje:

Nathan drinkt zelf een fles mamamelk!

pi_88510409
orea wat volgt ze goed haar lijntje! mooi hoor
en nog liggen keten ook vannacht!
hoop dat je snel goed resultaat hebt en ziet van de osteo!

minidraak weer liggen spoken vannacht, ze kwam idd weer 1 keer voor voeding en wou daarna niet meer weggelegd
tussen ons in met mn hand op d'r buik is ze dan uiteindelijk weer in slaap gevallen

kom maar op met die spam pessie
pi_88510773
Knap zeg van Nathan, hoe hij die fles vasthoudt :Y

Ben echt blij dat ik met Leia bij de Osteo ben geweest, want echt pakken deed ze nog niet, had haar handjes echt gesloten nog vrij veel. Hij heeft gisteren toch wat losgemaakt! Vannacht kneep ze nogal hard in mijn tepel ( :') ) en papa in zijn nek :D handjes zijn de hele tijd open en net vond ik haar dus met boekje in haar handen O+

Draak :*

Oh en ik heb Floris zien drinken :') denk niet dat het verstandig is dat zijn papa dan zijn nagels knipt, want hij ligt dan alles behalve ontspannen :D wat een woelwater O+
pi_88510849
haha nathan O+ niks meer over van dat minibaby'tje he! dat boekje er ook boven :D

orea, zit ze ook een eind boven de middenlijn, floris zit er precies op (met lengte er iets onder), misschien omdat ie een jongen is ofzo? maar mooie curve heeft ze, fijn dat ze zo goed groeit na de ellende in t begin!

pessie das wel een goeie tip. ga k s proberen
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:31:33 #86
259886 pessie
pi_88510883
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:29 schreef Orea het volgende:
Knap zeg van Nathan, hoe hij die fles vasthoudt :Y

Ben echt blij dat ik met Leia bij de Osteo ben geweest, want echt pakken deed ze nog niet, had haar handjes echt gesloten nog vrij veel. Hij heeft gisteren toch wat losgemaakt! Vannacht kneep ze nogal hard in mijn tepel ( :') ) en papa in zijn nek :D handjes zijn de hele tijd open en net vond ik haar dus met boekje in haar handen O+

Draak :*

Oh en ik heb Floris zien drinken :') denk niet dat het verstandig is dat zijn papa dan zijn nagels knipt, want hij ligt dan alles behalve ontspannen :D wat een woelwater O+
Whaha! Ok, dat wist ik niet.

Fijn dat ze nu pakt! Behalve die tepel dan (das inderdaad een behoorlijk *** gevoel). Nathan vind het leuk om tijdens het drinken de tepelhoed van mn tepel te knijpen... En gillen als ie er niets meer uitkrijgt!
En schattig he, boekjes vasthouden O+

Draak wat naar dat mini-draak weer lag te spoken!
pi_88510906
s svonds is ie wel ontspannen ;) dan slaapt ie bijna :D was vooral ook de drukte denk ik haha
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:33:45 #88
259886 pessie
pi_88510975
Son dan kun je het dan proberen! Werkt hier echt goed! Nu is hij het gewend (en ik ook een beetje) dus gisteren heb ik zelfs op de commode zn nagels bijgewerkt.
pi_88511037
Hahaha oké Son, gelukkig maar :P
Ja denk wel dat die curves verschillen voor een jongen en meisje :Y

Ik knip Leia's nagels wanneer het me opvalt dat ze moeten. Alhoewel ik denk dat dat nu lastiger zal gaan, nu ze kan grijpen ;)

Hier ligt een meisje al meer dan een uur echt knocked out in de box O+ (hou haar na de prikjes toch liever in de gaten dan haar op bed te gooien... :@
pi_88511126
Hier ook naar het CB geweest vanmorgen. Met 5,5 maand is onze dame 67 cm en 7475 gram. Verdubbeld in gewicht dus sinds geboorte, dus daar moeten we nog wel even een vergelijkingsfoto van maken :+

Jouw dame groeit echt lekker Orea! ^O^ En wat fijn dat het bezoek aan de osteopaat nu al resultaat geeft.

Nagelsknippen moet hier ook echt wel elke week gebeuren. Scheuren deed ik eerst ook, maar dat lukte op een gegeven moment niet zo goed meer, en toen ben ik maar gewoon gaan knippen. Maar mijn dame kan dan ook erg goed stil liggen als ze bij 1 van ons ligt.
pi_88511463
dat grijpen is niet leuk hoor ;)
die van mij heeft dus een licht sadistische inslag, mama pijnigen --> soort van schaterlachen :')
maar ook als k lomp tegen m aan lul ---> soort van schaterlachen, hij lacht me dus ook al uit.. nu al t moet nog 4maanden worden :P

(werd er laatst een beetje emo van haha, toen ie zo aan t lachen was. wat wordt ie toch leuk O+ en dat heb k gemaakt O+ en hoor steeds meer dat ie op mij lijkt :D)
pi_88511720
Leuk he sonnetje als ze beginnen te schaterlachen.. hoe dommer, hoe leuker.. :+

Rosanne slaapt nu overdag elke keer maar een halfuurtje.. heel vermoeiend, maar ja, daarintegen slaapt ze de nacht wel weer door, dus ik mag eerlijk gezegd niet klagen. :X
pi_88514259
floris doe je een beetje voorzichtig met je moeder?

Minimor jij groeit ook goed!
ik geloof dat ik de statistieken van mn kleine meid hier volgende week niet durf neer te zetten
ze is echt klein vergeleken bij jullie hihi (nou ben zelf ook klein)

Pessie mooie foto's! wat houdt nathan zn flesje goed zelf vast!

vandaag weer geen gekrijs bij wegbrengen bij het kdv
morgen toch even langs de ha vanwege de verkoudheid en roggels
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:34:05 #94
259886 pessie
pi_88518126
Minimor mooi aan het groeien!

Dolphin, Nathan slaapt ook 2 a 4 keer per dag een half uurtje. De nacht doet hij prima dus is het goed (aldus het cb).

Voor de mensen die dachten dat ik de rammelaar zo had neergelegd: Nee, had ie helemaal zelf gedaan!

Draak goed dat je naar de ha gaat met die verkoudheid. Gebruik je ook Luuf?
pi_88519313
De eerste fortifier is binnen. Het is mega, mega duur spul, 50 euro voor 50 zakjes van 2,1 gram. Eigenlijk moet het worden opgelost in 50cc, maar dat ging vanmiddag echt niet. Net in 20cc en ze had echt honger, ze klokte ze zo weg en begon ook nog te piepen dat de fles op was. Ik hoop op herhaling!!
pi_88519423
Ik duim voor je ticootje !!

Pessie, liever overdag veel wakker als 's nachts toch?

Rosanne heeft haar sperzieboontjes weer naar binnen geslurpt. Heerlijk vindt ze het. :Y
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:58:08 #97
259886 pessie
pi_88521331
Tico! :o Wordt het wel vergoed? En je zegt fles, bedoel je dan letterlijk fles? Moet je het oplossen in bv?
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:59:56 #98
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_88521403
Ik kom me hier ook melden. Ben gewoon niet meer zwanger, maar heb een baby....
Even een foto van mijn zoon Mikai, geboren op 2 november (mag ik in de lijst??)

nog iemand behoefte aan een bevallingsverhaal of is daar nog een ander topic voor?
pi_88521583
Orea, wat fijn dat de osteopathie lijkt te werken! En wat een mooie curves van Leia!
Hondje Nathan, wat lief! O+
Ticootje, ik duim met je mee!
Morretje, jullie mini is ook al goed gegroeid!

Wat betreft nageltjes, ik heb mijn zus (die heeft 4 kinderen) Anne's nageltjes nu een keer laten knippen, zelf durfde ik het nog niet. Maar ik zal er binnenkort wel aan moeten geloven vrees ik.

Bij mij is vandaag de placentarest verwijderd, onder algehele narcose, dus heb er niets van gemerkt. Maar het bleek een flink stuk te zijn, want erg vast zat, dus ze hadden wat moeite gehad met het loskrijgen ervan. Volgens de gyn zal dit dus ook de oorzaak zijn geweest van de niet op gang komende borstvoeding...

Ik heb flinke pijnstillers meegekregen, want ze verwachtte nog wel wat napijn. Vooralsnog gelukkig weinig last van!
pi_88521750
Hobbesje, wat een schatje... O+

Er is een speciaal topic voor bevallingsverhalen, ik moet die van mij daar ook nog steeds posten... even zoeken hoor! :)
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:30:13 #101
259886 pessie
pi_88522504
Hobbesje welkom met Mikai!

Fannetje fijn dat je nu van de placenra rest af bent! Zou de bv nu alsnog op gang kunnen komen?
pi_88522556
Fannetje, wat fijn dat het erop zit.. En wat je gyn zegt klopt :) zelfs een klein stukje van een mm placenta kan borstvoeding tegenhouden! Hopelijk voel je je snel beter :*

Hobbes O+ welkom met Mikai! Las al in Z&G dat je het zwaar hebt gehad... Maar wat een lekker kereltje is hij! Hoe vind zijn grote broer het?

Pfff mijn meisje is helemaal van slag ;( amper geslapen ook vandaag en we hadden vanmiddag weer een hysterisch huiluurtje, echt met niets wat ze rustig te krijgen ;( daarna volgde een paar harde scheten en nu hangt ze totaal in coma tegen me aan in de doek.. Ik hoop echt zó dat die krampjes binnenkort over zijn... want ik vind dit echt TE zielig... (en dan heeft ze natuurlijk ook nog prikjes gehad.. dus alles komt lekker samen..)
pi_88522793
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:30 schreef pessie het volgende:

Fannetje fijn dat je nu van de placenra rest af bent! Zou de bv nu alsnog op gang kunnen komen?
Geen idee eigenlijk, daar heb ik niet naar gevraagd. Maar na 7 weken flesvoeding zie ik het sowieso niet zitten om daar nu nog mee te beginnen hoor, dus ik hoop eigenlijk dat het niet meer op gang komt.
pi_88523501
Ik heb nog eens 15cc uit de fles erin gekregen!!!

Oh wat lijkt dit goed te gaan!
  dinsdag 9 november 2010 @ 18:36:11 #105
259886 pessie
pi_88524836
Tico *O* . Welke fles is dit?

Fannetje, logisch dat je nu niet meer overstapt, vroeg het me alleen af.

Orea echt niet leuk dat ze zoveel last heeft! Paracetamolletje tegen de prikjes?
pi_88525024
Orea, sterkte voor jou en je dametje! Verschrikkelijk die krampjes!
Ticoo, dikke :* voor jou en je meisje! Fijn dat ze wat uit het flesje heeft gedronken!
Fannetje, hopelijk knap je snel op!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_88525122
fijn tico!
hopelijk gaat t zo door!
maakt t ook makkelijker met de fortifier natuurlijk

fannetje gelukkig is de placenta rest weg!
pi_88528958
hobbesje welkom!

orea hoop zo dat leia gaat opknappen, prikjes kunnen de behandeling van de osteo ook beinvloeden he, en de klachten kunnen ook (hoe vreselijk ook) eerst erger worden voor ze beter gaan!

Tico wat een super nieuws! hopelijk zit dit door! en wat pessie vroeg krijg je nog wat vergoed van die voeding?

Fannetje fijn dat je van de rest placenta verlost bent! dat je nu ook beter kan gaan voelen enzo

@pessie gebruik geen luuf, wel neusspray en tussikind druppels
ik verwacht ook niks bijzonders bij de ha hoor

minidraak is een klein boefje, bij het kdv niet slapen (ze is dan van 11.30 totaan 17.30 wakker geweest) neem haar mee naar huis en binnen 5 min is ze bij mij in slaap gevallen
hoe werkt 1 kennigheid? ze is namelijk naar anderen best vrolijk en vind het niet erg om opgepakt te worden door een ander, maar met slapen ben ik alleen maar goed genoeg heb ik het idee
pi_88529741
Het is voeding die eigenlijk alleen in het ziekenhuis wordt gebruikt, ik hoop wel dat ik het vergoed krijg. Damn anders had ik net zo goed kv kunnen gaan geven qua prijs.
Ze heeft een difrax fles met nuby 123 speen, gekolfde melk meteen mixen en nog iets warmer maken dan normaal, en blijven lopen. Wel wachten tot ze echt honger heeft dan lukt het redelijk. Niet van harte, maar iedere slok is mooi meegenomen.
pi_88531524
Orea, wat fijn dat de osteopaat goed werkt heeft kunnen doen! Hopelijk gaat het ook snel werken tegen die akelige krampjes. Of krampjes, noem die dingen maar gerust krampen. Jeetje wat kunnen die krampen je kind in de weg zitten.
Ik ben vandaag met I.sabelle ook naar de osteopaat geweest. Aardige man en ik had er een goed gevoel bij. Hij heeft haar helemaal nagekeken en ze bleef wonderbaarlijk genoeg heel rustig. Ze heeft amper gehuild. Hij kon alleen niet echt wat vinden. Alleen dat ze erg gevoelig in haar nekje en schouders is. Ze ligt ook veel met de armen om hoog enz. Hij heeft haar daar behandeld. Hopelijk helpt het. We hebben weer een afspraak voor volgende week.

Ze slaapt de laatste tijd iets meer overdag, maar nu komt ze 's nachts weer om de 3 uur. Gaap! Nu slaapt ze trouwens ook vanaf half 8. We maken haar zo wakker voor een voeding. Ik ben alleen bang dat ze, doordat ze net heeft geslapen, ze dan vanacht weer minder zal slapen. Houden jullie daar rekening mee?

Fannetje, fijn dat je placenta is weggehaald. Best nog wel heftig zo met zo'n algehele narcose!
pi_88532240
floris slaapt over t algemeen s nachts gewoon, maakt niet uit wat ie overdag/s avonds slaapt.
pi_88532526
Hier maakt het ook niet uit. Femke slaapt in de nacht gewoon, mazzel.
pi_88532614
Oeeh ik ben jaloers :Y
Afgelopen nacht was zo schattig...ze huilde omdat ze honger had dus ik doodmoe eruit. Kijk ik in dr wiegje, ligt madam naar me te lachen O+ Smelt!
pi_88534349
Ja hier ook 2 kinderen die redelijk slapen, en een soort uitslapen. Maar dat heb ik ook wel nodig door 3 nachtvoedingen.
pi_88535382
pfff 3 nachtvoedingen jeetje..
dat heb k een heeeeeele tijd niet gehad gelukkig

volgens mij slapen de kinderen in mijn familie gewoon goed. Floris nog het slechtste eigenlijk :)
Mijn nichtje sliep bijna gelijk al door. Neefje met 6 weken (toen zus stopte met bv).
Floris heeft soms periodes dat ie 12 uur slaapt, en soms wordt ie om 5 uur wakker. Maar slaapt daarna wel weer tot half 10 ofzo. Geen idee waar het aan ligt dat ie wakker wordt. Had laatst om half 11 een klein flesje gegeven en toen sliep ie door. En de avond erna deed k t ook en toen werd ie om half 5 wakker..Tis ook niet erg ofzo, maar vond t apart :)
Ik mag iig niet klagen!
pi_88535608
Op dit moment vind ik het niet erg. Ik ben bang dat ze als ze die 3 voedingen niet heeft weer niet genoeg aankomt. Het gaat nu goed, dus ik laat het zo.
Ik hoef ook m'n bed niet uit dat scheelt.
Die flesjes zijn wel een heel gedoe. Ik gok wanneer ze wakker wordt voor eten met veel honger. Dan ga ik net daarvoor een beetje afkolven, flesje maken, warm maken en dan kind wakker maken, niet te wakker. Snel fles erin en blijven rondlopen. Wat een gedoe. Ik hoop dat ze straks gewoon doorheeft dat melk uit de fles ook gewoon lekker is.
pi_88535986
tico ik heb echt respect voor je!
en ik hoop ook dat ze snel door heeft dat melk uit de fles ook gewoon lekker is :*
pi_88536185
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:19 schreef Ticootje het volgende:
Op dit moment vind ik het niet erg. Ik ben bang dat ze als ze die 3 voedingen niet heeft weer niet genoeg aankomt. Het gaat nu goed, dus ik laat het zo.
Ik hoef ook m'n bed niet uit dat scheelt.
Die flesjes zijn wel een heel gedoe. Ik gok wanneer ze wakker wordt voor eten met veel honger. Dan ga ik net daarvoor een beetje afkolven, flesje maken, warm maken en dan kind wakker maken, niet te wakker. Snel fles erin en blijven rondlopen. Wat een gedoe. Ik hoop dat ze straks gewoon doorheeft dat melk uit de fles ook gewoon lekker is.
kan ik me voorstellen

iig fijn dat ze wel IETS uit de fles drinkt!
pi_88536562
Ja de zakjes laten zich goed oplossen in 20cc, op de verpakking staat 50cc, maar dat lukt echt nog niet. 20cc is 3 slokken, daar doet madam 20 minuten over.
pi_88536698
en ondertussen slaapt Jen ook nog bij je in bed?
heb je een beetje kunnen genieten van je vakantie?
is zeker ook weer spul wat je niet kan bewaren als je wel 50cc aanmaakt?
en nou hou ik op met vragen stellen puh
pi_88536911
Nee, het moet meteen op. Dat moet toch met kunstvoeding ook? Het is trouwens gewoon nutrilon van de nutricia. Nenatal heet het.
Jen slaapt in haar ledikant pal naast m'n bed.
Ik ben nog op vakantie.
Ik geniet tussendoor ook nog.
pi_88537261
fijn dat je wel tussendoor geniet van je vakantie :*
kv moet idd binnen het uur ook op maar zou toch denken bij zulk dure voeding dat ze iets kunnen bedenken dat je het langer houdbaar kan houden
pi_88537342
Ik denk dat deze voeding normaalgesproken door de sonde gaat ;)
pi_88537561
dan zou je het eigenlijk wel vergoed moeten kunnen krijgen
ik kreeg mn sonde voeding ook vergoed (en die was buiten de koeling 24 uur na opening houdbaar maar da's vast niet te vergelijken met babyvoeding)
pi_88543426
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 21:13 schreef Sonnetje85 het volgende:
floris slaapt over t algemeen s nachts gewoon, maakt niet uit wat ie overdag/s avonds slaapt.
behalve nu dus -O-
vanaf half 5 wakker...en daarvoor om 2uur.
hij ligt nu wel uberblij te doen naar de mobile (hij ligt in de box)

eerste keer fokwet in werking hier...
pi_88543812
Fokwet!

Jen gaat heel laat naar bed hier. Die ligt nog. Leyla had een poepbroek, die pruttelt nu.
  woensdag 10 november 2010 @ 08:25:35 #127
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88544095
Neve kan een nieuw truucje. :{
Ze wordt nu een paar keer per nacht wakker bovenop haar dekens. Ik vraag me af hoe ze het doet, want de dekens zitten superstrak ingestopt en zitten ook niet los ofzo Maar ze wordt dus wel wakker dan. Vind het ook naar, want het wordt natuurlijk wel steeds kouder nu en de vraag is waar ze zich heen wurmt als ze eenmaal los ligt.
Zou ze met 4 weken al in een slaapzakje mogen/kunnen, of is dat geen oplossing?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 10 november 2010 @ 08:28:09 #128
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88544124
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 22:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat deze voeding normaalgesproken door de sonde gaat ;)
Nee hoor 't wordt ook gewoon inflesjes gegeven. Zit niet voor niks per 50cc in een flesje.
Wat stinkt dat spul he! :D

(je kunt de nenatal+bmf eventueel ook nog met een lepeltje geven.)

Enne, ook ik heb diep respect voor de manier waarop jullie het aanpakken! *kusjekroel* :D
A grand adventure has begun.
  woensdag 10 november 2010 @ 08:55:48 #129
54772 Silmarwen
pi_88544541
Zo voor het eerst mt Jasmin alleen op stap geweest. Het was niet ver, het KDV van Yade, maar toch! Wel een gedoe hoor, peuter in de auto, baby in de auto, peuter uit de auto #@!$#!@$ maxi-cosi er weer uitwurmen en er daarna weer in en er weer uit. Maar! Het ging goed, ik kan ook een stuk beter lopen sinds een paar dagen.

En Jasmin heeft vannacht voor het eerst 4 en een half uur geslapen!!! Yay! Ik dus ook! :D Haar flesjes gaan ook steeds beter. Ze laat nu nog maar heel af en toe de helft staan en drinkt dan dus maar 50cc, maar de meeste voedingen redt ze de 80cc wel en soms ook gewoon op!

En die sondevoeding voeding stinkt inderdaad! Vooral als ze het weer uitkotsen. -.-
  woensdag 10 november 2010 @ 09:00:33 #130
258612 nytar
boys boys boys
pi_88544623
Pff tis weer niet bij te houden :)
Tico, wat fijn dat je er wat slokken in krijgt met een fles, echt superknap dat je dit doet :*

Gister zijn we weer bij het CB voor zn voorlopig laatste prik op rij. Behalve flink huilen tijdens het zetten heeft ie er geen last van gehad. En hij woog 6900 gram en was 65 cm. Mn kleine boeddha O+
  woensdag 10 november 2010 @ 09:29:46 #131
259886 pessie
pi_88545188
Nytar fijn dat Jonas zo goed groeit!

Sil, wat een gedoe he, maxi cosi's.

Tico, respect. Het lukt gelukkig allemaal! Heb je wat hulp op je vakantie adres zodat je ook nog aan vakantie toe komt?

Hik, boven de dekens wakker worden? Nathan sliep vanaf 3 weken in een slaapzakje 60cm. Volgens mij heeft Orea daar nog wat van te koop staan (toch?). Maar ik weet niet precies hoe groot Neve is, Nathan was erg klein bij de geboorte. Als Neve groot is past ze misschien al in een slaapzak 70 cm. Het gaat om de grootte van de armgaten en het hoofdgat.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:33:46 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88545272
Tico: :*

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:25 schreef Hik het volgende:
Neve kan een nieuw truucje. :{
Ze wordt nu een paar keer per nacht wakker bovenop haar dekens. Ik vraag me af hoe ze het doet, want de dekens zitten superstrak ingestopt en zitten ook niet los ofzo Maar ze wordt dus wel wakker dan. Vind het ook naar, want het wordt natuurlijk wel steeds kouder nu en de vraag is waar ze zich heen wurmt als ze eenmaal los ligt.
Zou ze met 4 weken al in een slaapzakje mogen/kunnen, of is dat geen oplossing?
Slaapzakjes mogen hoor! :Y
Er zijn hele kleine te verkrijgen bij oa prenatal. :Y
pi_88545470
nytar wat groeit jonas goed zeg!

floris was na mijn berichtje in de box in slaap.gevallen. ik ben toen maar op de bank gaan liggenen heb daar denk een uurtje geslapen. toen kwam R naar beneden en heeft hij de babyfoon in de woonkamer gezet en ben k in bed gaan liggen. heb toen dus tot net geslapen...
pi_88545598
Ja en weer een fles erin!!! Ze heeft het door lijkt het.
Ik heb er nog niet aan geroken, dat doe ik dus ook maar niet na jullie verhalen.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:46:35 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88545632
Wat goed Tico! *O*
pi_88545639
haha tico
maar fijn zeg!

hier slaapt ie weer in de box :?
serieus is de eerste keer in 4maanden dat ie daar slaapt...
  woensdag 10 november 2010 @ 09:47:17 #137
265732 Keshet
pi_88545647
Ik ging al bijna over m'n nek als ik de dop van 't flesje eraf haalde. Maar ach, ook dat went. :+

Ik kom trouwens officieel afscheid nemen, Emma is nu gecorrigeerd ook 6 maanden! *O*
Tot snel allemaal in 't grote baby'tjestopic!
pi_88545713
Wat BE zegt! :Y

:O goeiemorgen... mijn kind is echt van de leg (om de 2 uur :O ) misschien vandaag maar de Pacco even proberen om te kijken of ze daarmee iets langer slaapt, want op deze manier verwerkt zij haar prikkels natuurlijk ook niet goed... ;(

(en tussendoor is ze zó vrolijk, echt... met de mooiste glimlachen! Hele verhalen komen eruit! En dan merk je dat er weer kramp of iets komt en dan zie je haar bekkie gewoon vertrekken... pfff ik vind dat toch wel zwaar hoor, je kind pijn zien hebben en niets kunnen doen -O- )

Keshet *O* met je grote meid! :D Tot eind januari!! ;)
  woensdag 10 november 2010 @ 10:02:19 #139
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88546073
Dank voor de slaapzakantwoorden! Ik nam aan dat een 70 cm slaapzak te groot zou zijn. Stop je het uiteinde in dan, of laat je het gewoon liggen?

En wat wordt er hier uitbundig gegroeid en gedronken, goed zeg! *O*
  woensdag 10 november 2010 @ 10:03:02 #140
259886 pessie
pi_88546091
Keshet gefeliciteerd met je grote babietje!!! Wij komen 27 januari die kant op!

Tico *O* , we gaan gewoon elke keer voor jullie jompelen wanneer er weer een fles ingaat!

Ik weet wat er waarschijnlijk aan scheelde de afgelopen 2 weken: Nathan had het koud. Serieus, ik heb hem een extra (wollen) deken gegeven en hij slaapt weer van 22.30 tot 7.20!!! En hij werd über vrolijk wakker! Manlief was nog thuis en zag hem, hij heeft hem heel vrolijk uit zn bed gehaald. Als dit de oplossing blijkt kan het wel es zijn dat Nathan binnen een maand naar zn eigen kamer gaat. Maar dan wil ik wel heel zeker zijn dat hij slaapt van 22.30-7.00. Hij hoeft ook nog niet uit de wieg in onze kamer, daar past hij nog steeds met gemak in.
Oh ja, gisteren had hij ook al veel beter geslapen met een extra deken. Ik heb hem nu in zn andere wieg in een slaapzak gelegd, misschien dat hij wat langer slaapt...

Orea, echt naar dat Leia zo van de leg is -O- . Vooral dat ze nog steeds zoveel pijn aangeeft. Ze is nu 15 weken, dan zou het toch langzamerhand beter moeten gaan? Heb je het idee dat het aanpassen van je voeding iets heeft geholpen?

Son, Nathan heeft nog steeds nog nooit in de box geslapen, ben benieuwd of hij daar mee gaat beginnen wanneer hij 4 maanden is ;) .
  woensdag 10 november 2010 @ 10:06:16 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88546190
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:02 schreef Hik het volgende:
Dank voor de slaapzakantwoorden! Ik nam aan dat een 70 cm slaapzak te groot zou zijn. Stop je het uiteinde in dan, of laat je het gewoon liggen?

En wat wordt er hier uitbundig gegroeid en gedronken, goed zeg! *O*
Instoppen kan, maar dat vind ik zelf een naar idee, ze moeten gewoon kunnen bewegen als ze dat willen. Maar dat is persoonlijk.
Je kan wel de onderkant met een paar veiligheidsspelden omklappen en vast maken maar op zich is dat ook niet echt nodig.

Oh, en nog iets met veiliggheidsspelden, mocht je nou een slaapzakje treffen dat wat groot en wijd is, je kan met veiligheidsspelden vrij makkelijk de armsgaten wat kleiner maken zodat ze niet hun armpjes naar binnen kunnen trekken.
pi_88546555
Er zijn ook slaapzakjes van 60 cm Hik!
  woensdag 10 november 2010 @ 10:24:51 #143
265732 Keshet
pi_88546781
Ja, en zelfs nog wel kleiner!

Ik had deze voor Emma:

Linkje

Ze was toen zo'n 45 centimeter, de slaapzak is 60, en dat paste prima!
Hij is alleen niet superdik dus ik zou je baby'tje wel lekker warm aankleden.

Slaapzakken met mouwen zijn voor de kleintjes een drama vind ik; de mouwen zijn meestal iets te lang. :D
Wij gebruiken nu nog een slaapzak zonder mouwen maar doen haar wel een pyjama met lange mouwen aan.
Emma wordt dan middenin de nacht hartverscheurend snikkend wakker omdat er een mouw over haar duim zit en ze dus niet kan duimen. :')
pi_88547200
haha idd, heb een slaapzak met mouwen, geen succes haha

pessie floris is nog geen 4maanden he ;) (morgen pas :o wat gaat de tijd toch snel!)
pi_88547274
Ik doe gewoon een extra dekentje nu.
pi_88547303
Anne had gisteren voor het eerst (!) een huiluurtje (ofja, eigenlijk 2) waarbij we haar echt niet konden troosten. Ze huilt natuurlijk wel vaker, maar dan is ze altijd wel te troosten door met haar rond te lopen of een speentje te geven. Gisteren was niks goed. Zo zielig... en geen idee wat er aan de hand was.

Ik zou om 10.00 kraamvisite krijgen, maar er is nu nog niemand. Ik vertik het eigenlijk om te gaan bellen waar ze blijven, ik vind dit echt heel slordig... :{
  woensdag 10 november 2010 @ 11:15:26 #147
259886 pessie
pi_88548281
Fannetje huiluurtjes zijn niet tof.
Misschien is je bezoek vergeten dat ze zouden komen?

Keshet ik had dezelfde voor Nathan. Ik had 1, die kon ik 's ochtends wassen, drogen in de zon en 's avonds weer aan.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:23:22 #148
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88548574
Neve heeft nog niet echt een pyama trouwens. Ze slaapt nog zoveel dat het aan- en uittrekken een beetje veel gedoe zou zijn. :)

Ik heb een pepklein slaapzakje gevonden van BabyBoom (0-3 maanden). Ziet er niet zo belachelijk groot uit als die andere dingen, dus misschien die maar eens proberen dan. Overigens wel van fleece... :{
pi_88548645
*O* fijn Tico!!
Hik, Amber lag met 3dgn al in een slaapzakje omdat ze onder de lakens geschoven was :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:28:06 #150
265732 Keshet
pi_88548759
HiK, die slaapzakjes zijn meer bedoeld voor in een maxi-cosi. Ik persoonlijk vind een slaapzakje van fleece wat eng klinken maar dat kan ik niet onderbouwen.

Hoe lang is Neve nu? Je wilt waarschijnlijk wel een slaapzakje waar ze de winter mee door kan komen?
  woensdag 10 november 2010 @ 11:30:15 #151
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88548844
Deze:
  woensdag 10 november 2010 @ 11:32:06 #152
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88548910
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe lang ze nu is... :{
Maar ze is vrij lang wel, bij de geboorte al 51 cm namelijk.
En inderdaad; het zou fijn zijn als ze er de winter mee door kon.
Ik heb datzelfde met fleece, maar net gegoogled en het lijkt niet perse een probleem (veiligslapen sites).
  woensdag 10 november 2010 @ 11:39:54 #153
265732 Keshet
pi_88549183
Heb je haar groeicurve bij de hand? Dan kun je kijken hoe lang ze over een maand of drie zou kunnen zijn, bij benadering!
Met 51 centimeter past ze in ieder geval met gemak in een slaapzak van 60 centimeter en dan kun je daar ook nog wel even mee vooruit geloof ik.
  woensdag 10 november 2010 @ 12:40:28 #154
259886 pessie
pi_88551169
Hik, Nathan was bij de geboorte 45 cm en droeg bij 4 weken een slaapzakje 60 cm. Daar heeft hij denk ik een week of 6 in geslapen. Alleen 's nachts trouwens. Ik heb geen ervaring met slaapzakjes met mouwen.

Ik heb door dit slaapzakjes verhaal vandaag Nathan maar weer es in een slaapzak gehesen voor zn overdag-slaapjes. Lijkt te werken icm zijslapen. Hij gaat veel makkelijker slapen althans dat lijkt nu zo. Langer weet ik nog niet, vanochtend niet in ieder geval. Hij ligt er nu weer in, ben benieuwd hoe het gaat.
pi_88554083
Anne sliep ook al vrij snel in een slaapzakje, omdat ze zichzelf naar boven trapte in haar bedje. Ik had een slaapzakje van mijn zus gekregen, daar past ze zeker nog wel een maandje of 2 in denk ik. Daarna kijken we wel weer verder :)

De visite kwam uiteindelijk om kwart voor elf. Ze noemden het zelf "fashionably late" :')
pi_88554436
Mijn dame is een kneus! Krijgt ze een flesje van 20cc klokt ze snel weg en daarna nog mopperen aan de borst dat het niet snel genoeg gaat :').
Dus flesje maar iets groter maken, zodat we naar een hele voeding in een fles toe kunnen werken. 2 à 3 flesjes per dag moet ze hebben.
pi_88556705
Lekker tico!

Hier het dametje om 11 uur op bed gegooid en ze sliep tot 1! :o toen weer wakker, gegeten, gespeeld en de hele rattaplan en om 2 uur was ze alweer aan het gapen.. dus dacht: ik probeer het even! Ze was KAPOT en na een half uurtje (steeds speen ploppen ;) ze lag al met ogen dicht maar gaf zich nog niet over) is het weer stil O+

Hopelijk zet dit weer door.. want ze heeft het echt nodig!
pi_88560157
Onze Stan slaapt sinds een week of zo ook in een slaapzakje (maatje 60 van de prenatal) gaat heel erg goed. We doen altijd de broek en de sokken uit zodat er niets knelt met elastiek. Daarna met slaapzak en al onder een enkele deken. Soms weet hij zich er onderuit te werken, dan heeft hij het wel iets kouder maar ja dat horen we vanzelf wel.

Sinds een dag of 2 duurt het voeden ook geen uur meer, maar meer richting 30 minuten. Is toch wel erg fijn voor mijn vrouw die nog trouw elke nacht 1x voedt. Vorige week ook nog eens een flesje geprobeerd een flesje van 60 was in 7 minuten leeg en hij had nog honger het 2e van ongeveer 50 was in 10 minuten leeg. Dit heeft hij dus ook nog niet verleerd na 3 weken geen fles gehad te hebben.
live your fears, fear your live
pi_88560629
minidraak is ook vrij snel in een slaapzak gegaan, ze trapte de laken en dekens van zichaf
de eerste was ook een 60 cm, nu zit ze in 70 idd zonder mouwen

vannacht is wel goed gegaan, na de voeding viel ze binnen het half uur weer in slaap dus ik klaag niet.
bij de huisarts toch een lichte of beginnende oorontsteking, en idd een hoge roggel in d'r longen
gewoon in de gaten houden dus, en niet zwemmen morgen (en zondag en dan hadden we met de (schoon)familie en kids afgesproken dus wel jammer)

Tico wat fijn dat het drinken nu toch lijkt te lukken uit het flesje!

en de rest ben ik weer vergeten....sorry
pi_88563595
We zijn wezen zwemmen! Leuk joh!
pi_88564438
Oh en ik was een schone luier vergeten, maat 5 zit tot onder de oksels.
pi_88569938
quote:
Op woensdag 10 november 2010 17:51 schreef Ticootje het volgende:
We zijn wezen zwemmen! Leuk joh!
O+
wilde k morgen gaan doen, maar moet even op de draken van mn zus passen
(laatste dagen is ie wat vroeger wakker, dus dan durf k9uur wel aan :'))
heb nog nooit met m gezwommen -O-

hij wordt groot. eerste 62 kleren gaan krapper zitten. dus kunnen langzaamaan 68 erbij gaan pakken. weer wat variatie en nieuwe dingen :D
(vind t niks als kleding te strak zit, schoonzus heeft dat vaak bijdr dochter, romper waar de mouwen superstrak zitten en te kort zijn, broek die te kort jd enzo..lijkt me gewoon niet lekker zitten :))
pi_88570435
Ik ben vanaaf met muppetje in bad geweest, samen O+ en ze vond het zoooo fijn!! (we hebben nu nog een klein soort zitbad maar binnen nu en een maand of 3 krijgen we een nieuwe badkamer en nu kunnen we helemaal niet meer wachten op het nieuwe GROTE bad :D)

Ik heb dat ook Son :D heb een paar shirts in 62 die naar mijn idee al te strak zitten, dus die gaan de doos in :P al zouden andere mensen ze misschien nog aantrekken!

Ze heeft prima geslapen vandaag, ein-de-lijk! Vanmiddag was het wel even rommelig, ze was flink aan het huilen maar lag wel met ogen dicht.. dus ben bij haar blijven staan, hand op haar hoofdje gelegd en toen zakte ze weer in diepe slaap O+ en nu ligt ze weer en is rustig.. Ze is ook een stuk vrolijker (en het gaat vandaag STUKKEN beter met de krampjes ;) heb nog geen krampje ontdekt vandaag.. wel vreselijke stinkscheten :'))
pi_88570524
Ze is nog best verkouden, maar het is al op de beterende weg, bovendien sliep iedereen dus nam ik haar maar mee, ik had toevallig haar zwembroek meegenomen dus is ze echt 5 minuten in het babybadje geweest en daarna viel ze in slaap ingerold in de handoeken in de maxicosi. Helemaal moe van de indrukken. Morgen misschien nog eens voor de foto.
pi_88570670
Ik kreeg vandaag van de visite een pakje in maat 56. Ben benieuwd of ze 'm nog past. Ik zou echt nooit een pakje in maat 56 kopen voor een baby van bijna 8 weken...
pi_88571041
nee idd...t risico dat t niet past..
ik heb 56 kleren gekregen toen ie een week was O+

orea, precies dat ja. vind t ook niet leuk staan als ze erin grpropt zitten.
moet zeggen dat k t soms wel s had..leek t goed te zitten tot ie ging bewegen...
  woensdag 10 november 2010 @ 21:22:20 #167
259886 pessie
pi_88572190
Fannetje, lijkt me een beetje vreemd bezoek als ik jou zo hoor, sorry...
Maat 56 koop ik alleen voor kindjes die klein geboren zijn en waar ik binnen een week op kraambezoek ga, anders altijd 62, soms 68.

Bij Nathan zit nooit iets gepropt, het wordt alleen te kort op een gegeven moment.

Orea nieuwe badkamer, klinkt heerlijk!

Tico *O* voor de fles!
  woensdag 10 november 2010 @ 21:35:47 #168
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88572831
In bad gaan is sowieso heerlijk voor die kids, Willem krijst in elk geval de hele boel bij elkaar als hij er weer uit moet :') De douche is ook lekker... Fijn dat je straks een groot bad hebt orea, kan ze lekker zwemmen :P

Oe Son, maat 68 al, wat gaat het hard he?

Maatje 56 voor een baby van 8 weken is inderdaad een beetje klein fannetje, hebben ze ook niet echt bij nagedacht denk ik...

Leyla van zwemmen in het zwembad naar zwemmen in de luier... :D
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_88573683
Leyla gaat huilen als jen huilt. Zo zielig. Dan ligt ze te lachen en als ze jen dan hoort zie je haar twijfelen, onderlipje naar voor en dan gaat ze heel zielig huilen.
pi_88574818
ik kan morgen door de oorontsteking niet zwemmen snik snik
  woensdag 10 november 2010 @ 22:21:21 #171
259886 pessie
pi_88575336
Balen draak...

Wij gaan volgende week naar Center Parcs, hoe lang mag Nathan in het zwembad en hoe zit het verder eigenlijk met zwemmen? Ik heb begrepen dat er een subtropisch zwembad bij zit aquamundo ofzo? Wie heeft ervaring met Center Parcs en baby's? Ben nog nooit in CP geweest en ook nog nooit op vakantie met mn eigen baby...

Heb er wel heel veel zin in hoor!
pi_88575754
wij hebben minidraak laten wennen, dus in het begin gingen we heel kort
maar nu gaan we vrij lang, half uur les en vaak daarna nog een half uur in het peuterbad
wel haar tekenen in de gaten houden, moe, honger of koud dan gaan we er eerder uit

geen ervaring met cp ofzoiets, maar de temperatuur is het belangrijkst, geloof dat peuterbadjes 32 a 34 graden zijn...
pi_88576333
Ik zit nu in de lommerbergen, subtropisch zwembad check. Je moet gewoon je kindje in de gaten houden. Blauwe lipjes betekend dat je eruit moet, maar vaak gaan ze daarvoor wel mopperen dat het genoeg is. Stel je er niet teveel van voor.
pi_88583378
Mag ik me hier aanmelden met...
Tessa Ayana, geboortedatum 04-11-2010 :) !

*O*
  donderdag 11 november 2010 @ 09:29:45 #175
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88584301
Gefeliciteerd en welkom! Ayana, dat is mooi, waar komt het vandaan?

Neve heeft vannacht 6 uur geslapen! *O*
  donderdag 11 november 2010 @ 09:32:19 #176
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88584336
Wij hebben trouwens een weekje Lanzarote geboekt voor december. Wilde zo graag nog tijdens mijn verlof even weg. En bussen door Laos doen we later nog wel een keer.
Er zit ook een babybadje bij het huisje, dus heb ik gelijk zo'n knalroze zwemluier voor Neve gekocht! :D
  donderdag 11 november 2010 @ 10:24:26 #177
259886 pessie
pi_88585768
Suzanna gefeliciteerd en welkom!

Hik, heerlijk geslapen dus!
En lekker een week weg. Even genieten. Lekker warm ook. Wij zijn in het voorjaar naar Gran Canaria geweest, was ook heerlijk, elke dag 30 graden!
pi_88587027
suzanna welkom!

lekker een week weg! wie weet krijg ik dat hier ook nog voor elkaar!
maar dan vast niet naar lanzarotte....
Hik lekker geslapen dus?
  donderdag 11 november 2010 @ 11:18:33 #179
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88587658
Als een blok, alle 3! :)
pi_88588240
Mijn baby heeft het knopje weer! Van 19:00 tot 22:00. Toen gevoed, en toen sliep ze tot 2.45 zonder speen te hoeven frotten enzo O+ weer gevoed en toen sliep ze tot 6.30!

*zucht* heerlijk... ik had gewoon stuwing :o (ze was de laatste dagen dus echt iets te vaak gekomen in vergelijking met nu..)
pi_88588614
Zo, en nu even sociaal doen :D

Hik wat heerlijk!! Wij wilden ook nog wel weg, maar het gaat niet meer lukken ivm trainingen enzo die ik nog heb voor ik weer moet beginnen.. Wel gaan we lekker kerstmarkten in Duitsland in December! Hoop dat het dan al sneeuwt enzo O+ helaas niet Gluhweinen dit jaar :D

Pessie lekker naar Center Parks! Heerlijk!

Suzanna, welkom met Tessa Ayana, mooie naam zeg! Inderdaad wat Hik zegt, hoe komen jullie eraan?

Flugel, hoe gaat het? Weer helemaal aan het werk? Bevalt het goed?

Draak, hoe is het met je mini? Heeft ze veel last van haar oortjes?
pi_88589336
lekker hik, ben er jaloers op!!
Ach, wij gaan ook fijn gebruik maken van de 40% korting uit de blije doos voor centerparcs, ben ik ook erg blij mee.

Welkom Suzanna! Wisten jullie trouwens van tevoren of het weer een meisje zou worden? Echt gezellig al die meiden!

Heerlijk Orea zo'n nachtje!
pi_88589587
Ja dat was wel even lekker Troeta!

Ze ligt alweer lekker op bed. Slaapkopje.. Ik schrok net, ze krijgt een bolle toet :o :D ineens valt je dat dan op O+ niet dat dat erg is, maar ineens leken die hamsterwangen, nog meer hamsterwangen zeg maar :D
  donderdag 11 november 2010 @ 12:06:56 #184
259886 pessie
pi_88589866
Whaha Orea, Leia ook al een bolle toet! Nathan krijgt ook steeds meer vet O+ .

Ik had Nathan net in bed en hij sliep ongeveer begonnen ze in het appartement met een klopboor de muur te bewerken. Nathan schrok er wakker van en wilde echt niet meer gaan slapen. Toen maar weer in het grote bed gevoed en hem aan de borst in slaap laten vallen... Hopen dat hij vanmiddag wel weer in zn eigen bed wil.

Wij kregen een midweek CP cadeau bij de kinderwagen. Dus dit hebben we in mei al gepland, we hebben er echt zo veel zin in!
pi_88590147
Dat kan ik me voorstellen, dat je er zin in hebt! Even lekker eruit als gezin. Welke CP gaan jullie?

Wij twijfelen nog een beetje. We kunnen elk jaar met M. zijn ouders mee op wintersport, die boeken standaard een 6 persoons huisje en dan kunnen we zelf bepalen of we komen. Het kost ons dus praktisch niets.. Skiën zit er dan voor mij niet in dit jaar. Maar ik weet niet of Wintersport handig is met een humpie van ongeveer 6 maanden dan.

Denk toch dat ik mijn dagen dan liever spaar voor de grote vakantie! Dan gaan we lekker met het vliegtuig op reis. Daar heb ik nu al zin in! (niet zozeer in het vliegen, als wel dikke babybillen met schepje op het strand O+) En hopelijk gaat het hier nog wel sneeuwen deze winter...
pi_88591250
Ik heb ook al zin in de grote vakantie! Heerlijk zo'n dametje aan het strand die een beetje loopt te klooien met zand, water en schepjes! Zo lijkt het me ook zo heerlijk genieten om straks met de dame te gaan fietsen..

Hik, fijn dat jullie zo lekker hebben geslapen!

Orea, stuwing is niet prettig maar fijn dat ze nu weer wat langer slaapt!

Baby's met spekjes O+ dame hier heeft echt 4 vouwen in der beentjes en een heerlijke spekbuik

Hier gaat alles goed! Dame slaapt ' s nachts echt prima! Meestal om 12uur laatste voeding en dan komt ze weer ergens tussen 5 en 6. Borstvoeding gaat ook prima en mevrouw poept en plast ook prima. Heerlijk genieten dus!

[ Bericht 30% gewijzigd door BarbaBientje01 op 11-11-2010 12:50:32 (de helft vergeten) ]
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 11 november 2010 @ 12:55:18 #187
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88591509
Hier ook hamsterwangen en een onderkin!
Vooral als ze net gedronken heeft ziet ze er hilarisch uit. Net zo'n Efteling-laaf. :P

Wij zijn erg van het reizen, dus de vraag is een beetje hoe we dat combineren. Zoals gezegd: bussen in Laos wordt het even niet, maar afgelopen winter in midden-Amerika genoeg stellen onderweg gezien met kleintjes. We hebben het eerder gehad over met de auto richting Balkan. Ook leuk. We'll see.
Mijn fantasietjes op dat vlak liggen nu vooral op werkreis gebied. Het lijkt me super als meneer Hik en Neve gezellig naar mijn nieuwe werkland komen. :)
pi_88591545
Orea, ik vond het best lekker toen jen net 1 was om op wintersport te gaan. Natuurlijk kon ik niet gaan skiën maar gewoon lekker sleeën was wel erg leuk.
pi_88592247
Leia is dan net een half jaar hè.. dus tis de vraag of ze dan goed kan zitten om te sleeën enzo ;) Op zich heb ik er wel zin in! Maargoed, we hoeven gelukkig nog niet te beslissen, dat kunnen we ook nog een paar dagen van te voren doen!

Hik, kennissen van ons zijn met hun humpie naar Sri Lanka geweest, die was toen net een half jaar geloof ik. Zij zeiden: het kan prima! Tis ook een beetje je eigen instelling en hoe makkelijk je bent :) ik verwacht zo dat jij en je meneer vrij makkelijk zijn wat dat betreft!

Barba, dat klinkt ook goed. Jullie nacht!! *O*
  donderdag 11 november 2010 @ 13:34:57 #190
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88592932
Volgens mij is reizen ook best leuk zo. Mensen reageren vaal veel leuker op kinderen dan hier. Zwanger naar Cuba was al zo leuk!

Tot hoeveel weken deden jullie met luiers maatje 1?
Neve had een beetje afdrukjes op haar beentjes van het elastiek, maar misschien heb ik het gewoon te strak gedaan. :@
pi_88593516
Leuk, al die vakantieplannen. Wij willen in december nog een weekje weg maar we weten nog niet zo goed waarheen. Ik gok dat het uiteindelijk wel Center Parcs zal worden ;)

Hik, Anne was precies 1 maand toen we zijn geswitcht naar maat 2 luiers, dat kwam toevallig zo uit met de luiers, maar ze was er toen ook wel aardig uitgegroeid.
pi_88594423
Ik weet het eigenlijk niet precies meer.. maar ik had 1 groot pak newborn luiers gekocht en een luiertaart gekregen. En toen dat op was ben ik overgegaan naar maat 2.
pi_88595381
Leia ligt er alweer op :o ze was maar 45 minuutjes wakker ofzo, maar was weer aan het mekkeren, knuffel extra knuffelen en oogjes draaiden weg.. dus op bed gelegd.. even geholpen met in slaap komen en voila!

En nu hoor ik de regen op haar raam, via de babyfoon :o het klinkt wel gezellig... O+ manlief is ook thuis.. Echt zo'n herfstdag in trainingsbroek, veel thee.. en dat je de deur niet meer uithoeft... héérlijk!
pi_88595394
Ik ben met 5 weken overgestapt op maat 2.
Toen was nummer 1 op, en ik vond t onzin om nog meer te gaan kopen, 2 ging toen ook al :)

Ik wilde in januari naar Thailand, maar R wilde dat niet -O- die vond dat toch een beetje eng ofzo met een baby van een half jaar...
net zoals in september naar t buitenland gaan -O-
moet m nu nog even motiveren voor een zonvakantie van de zomer... (fijn joh zo'n vent die daar niet zo van houdt..en ik dus wel...laatste keer echt vakantie was januari 2009...vorig jaar konden we niet echt weg ivm mijn werk...en dit jaar vanwege zwangerschap, ben dus echt toe aan vakantie..misschien krijg ik dan ook meer zin om te moeten gaan werken, Oh en thuis mag ik er niet meer over zeuren, dus doe ik t maar hier :P)
pi_88596026
Oh en mijn kind is vandaag 4 maanden :o
Wat wordt ie toch groot ;( Maar wel heel leuk hoor!
Zit nu even foto's te bekijken van t begin, echt klein was ie O+ die spekbeentjes die hij nu heeft had ie nog niet. Een romper 50/56 die gewoon nog te groot was O+
Wat ik wel naar vind om te zien is de plek van de vaccuumpomp, echt ziet er zo zielig uit ;( Vooral de foto van toen ie 4 uur oud was, nare plek! Gelukkig heeft ie er verder geen last meer van (wel nog een vaag litteken)

Gek idee dat ik 4 maanden geleden nu in t ziekenhuis lag weg te drijven :)
pi_88596267
4 maanden alweer O+
Maf hè, hoe snel het gaat (cliché) en hoe hard ze groeien! Alle cliché's zijn waar, vind ik ;)
Als ik op de foto's zie hoe klein (en vooral smal) Leia was!! (terwijl ze toch praktisch 8 pond was!)
Is het al helemaal weggetrokken? Die plek van de vacuum? Bij Leia zie je niets van de vacuum, (maar dat zag je ook praktisch niet vlak na geboorte) maar doordat ze met 30 weken ofzo al ingedaald en vast lag, heeft ze nog wel een 'ei' op haar hoofd.. Maar dat trekt al weg :)
pi_88596805
En inderdaad alle clichés zijn waar O+

Nou kwa vorm zie je t niet, maar de ring zie je heel licht nog wel (wit litteken zeg maar)
zal even een foto doen van net na de geboorte, echt heel naar
(floris heeft nooit echt helemaal ingedaald gelegen)

4 uur na de geboorte, niet heel duidelijk, maar de kleur wel ;(:

dag na de geboorte (en die binnenste rode ring zie je nu in t wit):

En een leuke foto, 12dagen oud O+
pi_88597265
Wow!! Dat ziet er echt sneu uit ;( Dat heeft Leia echt niet gehad.. misschien 2 uur een 'hoedje' maar dat trok heel snel weg.. (maar zonder vacuum was ze ws ook wel heel snel geboren, het was echt het laatste zetje ivm haar hartslag...)
pi_88597308
Kijk eens, wat ik net schoot van mijn vrolijkerd O+

donderdag 11 november 2010 @ 15:35:53 #200
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88597340
Flipke heeft ook heel lang een dikke bult links aan zijn gehad en eigenlijk voel je het nog steeds maar valt het niet meer op door zijn haar.
Ze zeiden trouwens wel dat het weg zou trekken.
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 11 november 2010 @ 15:36:52 #201
259886 pessie
pi_88597376
Wat ziet dat er naar uit Sonnetje. Maar kindjes groeien inderdaad heel hard! Apart idee he, hij past niet meer in die wieg.

We gaan naar CP Meerdal ofzo bij Venlo in de buurt.
  donderdag 11 november 2010 @ 15:39:11 #202
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_88597457
aww orea, wat een lachje O+

Hier zie je het op de foto van flips:

(links zijn broer)

I'm so glamourous I piss glitter!
pi_88597561
Wow Rocka! Das best pittig..!
pi_88597623
O+ Leia en rocka's jongens O+

floris heeft 5 tracties gehad ivm zn hartslag moest ie er zsm uit, maar moest best een stuk nog dalen. en dat is dus t resultaat.
pi_88597702
Dit was Leia, je ziet duidelijk dat ze lang in mijn bekken heeft gelegen, maar je ziet niets van de pomp.. althans, een mini-bultje..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(heb de vlos er maar even afgeknipt, geen idee of die op het web wil :P) en maar ff gespoilerd ivm beetje bloed :P

[ Bericht 23% gewijzigd door Orea op 11-11-2010 15:52:21 ]
pi_88597956
heeeeeel anders dan floris idd

(heb niet eens zo'n foto ;( eerste foto's zijn in de couveuse) maar goed was ook niet echt tijd voor)
pi_88598012
Dat lijkt me ook ;( dat je niet eens zulke foto's hebt.. Gelukkig maar dat alles goed is gekomen met je kanjer O+ :*
pi_88598092
daarom ,das t allerbelangrijkste idd :)
maar als ik dan lees (even om te kijken of ik net niet aan t liegen was ;)) "bleek en slap direct bij geboorte", moet ik wel even een brok wegslikken hoor. Maar goed gelukkig was t snel goed met m en kwam t door t snel geboren worden, maar toch
pi_88598664
Dat is ook mega heftig!! Zo erg is het bij Leia ook niet geweest.. Ze is ook wel heel snel geboren (binnen 20 minuten persen + knip + vacuum) maar het zal zeker verschil hebben gemaakt dat zij al héél diep ingedaald zat en ze dus echt alleen het laatste zetje mee hoefde te helpen...
pi_88598741
hier schrok ik na de geboorte even van:

(rest er even afgeknipt ;) en betere foto heb ik eigenlijk niet geloof ik)

Maar haar voeten stonden echt mega naar binnen ivm klem zitten onder mijn ribben... Daar zijn we nu voor bezig met de osteopaat. Tis al stukken beter :) maar we moeten nog wel veel oefenen om te zorgen dat de spieren de andere kant op ook steviger worden...

Edit: deze is beter...

pi_88598897
zo is aardig scheef ja!
mijn rechtervoet stond ook scheef na mijn geboorte. Moesten mijn ouders me kietelen, zodat mn voet de andere kant op ging zeg maar :D
maar dat had floris dan weer niet ;)

maar zal idd liggen aan hoe hoog hij lag. Hij is ook in 20 minuten geboren, maar moest nog een stuk door het geboortekanaal :) en daar wordt normaal al t vocht uit de longen geperst, maar bij floris zat t er dus nog een beetje in.
  donderdag 11 november 2010 @ 16:24:33 #212
259886 pessie
pi_88599168
Orea wat was Leia een mega-baby bij de geboorte! Volgens mij heb ik niet van dat soort naaktfotos van Nathan...

Oh heb even gekeken, op dergelijke foto's sta ik ook in een bebloede pyama, denk niet dat jullie dat willen zien...
pi_88599381
pessie je zegt t verkeerd ;) Nathan was een mini baby haha. Floris was echt niet groot met zn 7 pond, maar wel een kilo zwaarder dan Nathan was :D (typ de hele tijd nathans :')). Das echt een groot verschil op zo'n kleintje :D
  donderdag 11 november 2010 @ 16:40:46 #214
259886 pessie
pi_88599776
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 16:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
pessie je zegt t verkeerd ;) Nathan was een mini baby haha. Floris was echt niet groot met zn 7 pond, maar wel een kilo zwaarder dan Nathan was :D (typ de hele tijd nathans :')). Das echt een groot verschil op zo'n kleintje :D
Eigenlijk weet ik dat ook wel, maar het lijkt zo anders in vergelijking met de foto's die ik van Nathan heb.
Ik heb zelfs foto's van mij tijdens de bevalling zag ik net weer.
pi_88599859
haha begrijp ik hoor ;)
snap je gevoel ook wel haha

ik heb een foto van mijn placenta, ook fijn ;)
pi_88599960
Grappig dat Leia alleen huidsmeer op haar hoofdje had. Anne zat helemaal onder...
pi_88600324
Ochgos, die vacuumpompplek van Floris. Ik wist niet dat dat zo "erg" kon zijn!

Maar al die pasgeboren frummels.... *zucht*

Even gauw naar mijn eigen verse baby-foto's kijken... O+

Elise is ook alweer ruim 11 weken. En inderdaad, alle cliché's zijn waar. Wel grappig, ik betrap me er wel eens op dat ik denk 'Huh, waarom heeft niemand me verteld dat het zó geweldig zou zijn?' Maar dan bedenk ik me dat ze dat wél hebben gedaan maar dat ik me daar gewoon niks bij kon voorstellen toen ze nog niet geboren was.

Soms vraag ik me wel eens af wanneer ik van die roze wolk af ga vallen. :')

Hebben jullie ook dat je nog veel enthousiaster bent als er nu iemand zwanger is of bevalt? Gewoon omdat je nu zelf ook meegemaakt hebt en weet hoe bijzonder het is?
pi_88600358
Ze had wel meer hoor, dit is nadat ze op mijn buik heeft gelegen en toen heeft ze in de doeken gelegen en ze hebben een beetje gewreven ;)

Sja, ze leek vooral een mega baby (en dat zal vooral in vergelijking met Nathan zo zijn Pessie) maar het viel op zich nog mee...

Hier geen foto's van tijdens de bevalling.. Nog 1 foto op de klok van 3 uur, en toen een foto dat Leia op mijn buik lag :) om 15.28! Op het einde ook amper foto's, elke keer als ik M. met de camera of mobiel zag had ik zoiets van NIET DOEN! :P (verder was ik heel lief hoor.. heb er 1 dat ik weeën weg lig te puffen en vond het genoeg)..

Achteraf vind ik het wel jammer dat ik geen foto's van de bevalling zelf heb. Niet voor anderen, maar om een paar dingen, die je echt meteen vergeet, helder te kunnen krijgen... Ach ja, lig er verder niet wakker van maar bij een volgende wil ik toch wel dat er foto's tijdens hét moment gemaakt worden :)
pi_88600522
Ik vind het nu ook wel jammer dat ik niet meer foto's heb van net na de bevalling. Of tijdens het persen of zo. Maar dan niet dat ik ligt te persen :P Ik ben dat laatste half uur bijna helemaal kwijt. Ik kan me ook niet meer herinneren wat ik voelde toen Amy geboren was. Alleen nog "he een baby" en "oh wat voelt ze warm en zacht" Maar niet iets van blijdschap of zo dat ze was geboren :? Amy had een enorme toeter op haar hoofd doordat ik 1 uur en 3 kwartier bezig was geweest met persen. Maar gelukkig geen vacuum gehad. Wel een grote knip en een subtotaalruptuur.
pi_88600532
Ik dacht eerst dat ik dat niet wilde, foto's van de bevalling, maar op het moment zelf vond ik het ineens toch een goed idee. De mooiste foto vind ik dat Elise uit mij wordt getrokken en je ziet dat ze voor het eerst adem hapt of huilt. Zo'n bijzonder moment.

Ze had trouwens helemaal geen huidsmeer op zich. :?

Ik dacht trouwens 2 dingen toen ze net geboren was:

-Wat mooi! O+
-Wat groot! :o
pi_88600638
Wauw, bijzonder Cantare!! Was Elise nu na de UD geboren? Want dat zou het qua smeer kunnen verklaren.. Leia was natuurlijk 2 weken te vroeg :)

Ik werd zo overgenomen door de heftigheid van het persen, dat ik eigenlijk niks meer dacht :? alleen ze MOET eruit, NU! Kan me nog vaag herinneren dat de gynaecoloog binnen kwam, weet nog dat ie de cup zette en ik gilde dat ze haar er NU uit moesten halen.. en hij zei: KIJK me even aan! Dat ga ik ook doen, maar dit moet met beleid.. en alleen nog de lange ooooooh die ik uitbracht toen Leia eruit kwam en op mijn buik werd gelegd...
pi_88600788
Uhm, nee, nouja, 1 dag na de UD. Maar behalve van bloed vanwege de knip en meconium (toen al een schijtluis...) was ze gewoon helemaal schoon.

Ik dacht aan het eind trouwens vooral "k*t dit doet zeer, HET PAST NIET!!!" :X Het hoofd ging wel, maar de schoudertjes... Het voelde echt of die er niet uit zouden kunnen. Als ik de foto's bekijk van dat ze net op me ligt dan snap ik ook _niet_ dat die grote baby uit mijn lijf is gekomen.

Bloederige foto's zal ik niet posten, hier is ze dus wel al schoongeveegd (en zijn haar longetjes uitgezogen, ze was eerst namelijk een beetje blauw), maar toch helemaal vers van de pers:

pi_88600827
Ik heb even mijn foto's eens teruggekeken en ik zie dat Amy ook van die naar binnen gedraaide voetjes had na de geboorte. Dat is mij nooit opgevallen. Dat heeft ze nu ook niet meer.

Wat ik mij nu nog herinner is dat ik relax op bed lag te liggen en ik had geen persweeen meer dus ik had ook geen pijn. Maar ik vroeg het laatst weer aan mijn man en die zei dat ik vooral bezig was met persen en niet snapte wat ik aan het doen was :P Amy is eruit gehaald doordat een verpleegster met haar volle gewicht op mijn buik hing en toen haar schouders achter mijn schaambeen bleven haken, werden mijn benen helemaal naar achteren geklapt. Daar schrok ik dan wel weer van, dat vond ik heel overweldigend.

Mijn mooiste foto is dat ik terug was van de O.K en Amy lekker bij mij ligt. Allebei ogen dicht en genieten. *;

Worden jullie hier ook week van :D
pi_88600940
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 17:11 schreef Solagratia het volgende:
Worden jullie hier ook week van :D
:Y
pi_88601595
:Y absoluut!! O+

Wat is het toch een wonder hè!!
pi_88601845
Wat een geweldige fotootjes O+

En Mex is vandaag de hele tijd aan het glimlachen O+
  donderdag 11 november 2010 @ 17:52:33 #227
259886 pessie
pi_88602066
Het is echt een wonder

Ons kleine ventje, ik schat een uur oud:

Ik heb wel foto's dat ik op bed lig met een dikke buik (en dus in de persfase zit) maar geen foto's dat Nathan uit me getrokken wordt ofzo. Wel foto's die direct genomen zijn na de geboorte, maar ik weet niet meer wanneer, ergens is manlief nog weg geweest om de deur voor de kraamverzorgster open te doen maar hij staat wel op de foto... Dat is echt weg.

Ik weet nog dat ik dacht "nog even doorzetten, straks is er een baby en is dit allemaal voorbij".

Oh ja, dat denken dat er iets groots uit je is gekomen is normaal, ik kon er ook niet bij hoe "groot" Nathan was. Ik kan me jullie schok niet voorstellen wat dat betreft.
pi_88602823
Dan ga ik ook spammen hoor :+

En Cantare, dat herken ik zeker dat meeleven als er nu iemand zwanger is. Ook tijdens mijn eigen zwangerschap leefden veel mensen mee die zelf al kinderen hadden.
De kinderloze vrienden heb ik eigenlijk al die tijd niet gezien. Vind ik aan de ene kant heel lullig van ze, maar als ik eerlijk ben heb ik vroeger ook nooit zo erg meegeleefd met anderen, maar wel meer als hun :P
pi_88603092
ach gossie wat een mooie plaatjes laten jullie voorbij komen
ondanks alle schrikmomenten

verdorie ik zou zo weer willen....
pi_88603393
Oooh humpie Nathan en Mex O+

Ik heb het ook wel meer als vroeger, het meeleven.. Vooral als mensen rond de bevalling komen.. Weet nog, tessie beviel 6 weken na mij en zij werd ingeleid in het ziekenhuis waar ik ook ingeleid werd en ik had helemaal flashbacks O+ zo bijzonder is het!!

Ik zou ook zo weer willen...
pi_88603437
En grappig, ik zie aan Nathan en Mex's voeten dat het jongetjes zijn :D zijn toch allebei wat grover dan meisjesvoeten.. (of het komt gewoon omdat die van mijn muppetje zo mega klein zijn :D )
pi_88603778
Uhhm, Ilse is dan wel een meisje, maar heeft wel grote voeten (iig op deze foto)

wel raar, dit is een foto die gemaakt is toen ik op de ok was. Gelukkig zijn er van die tijd veel foto's

Vandaag wezen wegen. Ze weegt nu 3940. Ook gelijk mijn hb laten prikken bij de vk. Die zit naast het cb. Mijn hb is gewoon alweer 6.8. Geen wonder dat ik me alweer zo goed voel
*poef* nu is het weg
pi_88603988
quote:
Op donderdag 11 november 2010 17:02 schreef Solagratia het volgende: Maar gelukkig geen vacuum gehad. Wel een grote knip en een subtotaalruptuur.
van de vaccuum merk je niets :P
nee, maar jeb liever de vaccuum dan dat er wat mis ging met floris :)
zn hartslag ging meerdere keren omlaag, dus hij moest er zsm uit.
en geloof dat de vaccuum bij mij best erg was. iig iedereen (verloskundigen en verpleegkundigen) reageerde ongeveer zo: 5x :o arm jochie ;(
pi_88604088
die foto's O+

en k zou ook zo weer willen O+
en meer meeleven nu is ook herkenbaar
pi_88604221
Dat lijkt me ook raar Kaatje, dat je dat stukje hebt gemist. En inderdaad Ilse heeft ook zulke voeten :D Dan ligt het er gewoon aan dat die van Leia zo klein zijn!!

Nou dames, wanneer gaan we weer? Volgende zomer maar doen? :P ;)
pi_88604338
Nu je het zegt van die voeten! Alle kleine sokjes passen ook al niet meer.

Ja, kunnen jullie er nu al zo over denken dat je weer wilt?
Ik ben ook een beetje week geworden van de foto's hier en zit zo een beetje terug te denken en ik heb eigenlijk helemaal geen leuke momenten gekend bij de bevalling.
Mijn hoofd was zo leeg toen Mex op m'n buik gelegd werd en m'n lichaam zo op.
Die testjes die ze doen heb ik helemaal niet gezien en ook geen foto's van, allemaal erg jammer.
Ik zie nu hoe klein die was in de eerste 2 weken en ik kan het me amper herinneren.

Nu ben ik wel onwijs aan het genieten van hem hoor, maar het kwam ff wat later O+
pi_88604343
goed plan ;)
ga k R overhalen :P
pi_88604582
Anne heeft ook grote voeten, ze was na een week of 3 al uit de kleinste maat sokjes gegroeid! :o

Ik denk overigens nog helemaaaal niet na over een tweede, dus ik haak ff af voor volgend jaar ;)
  donderdag 11 november 2010 @ 19:00:41 #239
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88604710
Wat een plaatjes! :)

Neve heeft haar duim gevonden, heel grappig! O+
pi_88604999
Leia is nu pas uit echte new born sokken (van die echte mini's) maar de 0-3 maanden sokken passen nog meer dan prima! (alleen krijgt ze nu op de onderbenen ook flink spek en daar begint het wat te knellen :P)

Troeta, dat lijkt me ook heel jammer :* wel heel fijn dat je nu heerlijk van hem kunt genieten O+ maar kan me wel voorstellen dat je van dat begin wat meer had willen meekrijgen...

Nou ja, tis geen geheim dat ik gewoon alweer de pan uit rammel! Eerste 4 dagen na de geboorte zei ik: ooit! En na een week was het: zullen we weer?? O-) Ik zou wel graag een groot gezin willen, maar geloof dat mijn meneer 2 prima vind :)

Cute hè Hik?
pi_88605126
Ik heb mijn baby om half 5 nog even op bed gelegd voor een tukje.. dat ging wat moeizaam, maar toen ze om 5 uur eindelijk sliep dacht ze vast: jij wilt dat ik slaap? Prima! Doe ik dat toch :P want ze slaapt gewoon nóg :o dwars door het noodweer + de bel van de Sint Maarten kindjes heen :D
pi_88606048
ik wilde er altijd maar 2, maar nu denk ik: 3 is ook leuk haha
maar meer ook niet (3 wordt al krap in ons huis, kwa kamers :'))

wow dan heeft leia echt minivoetjes, floris heeft al 6-12 maanden sokken (en al een tijdje), die 0-3 maanden sokken heeft ie nooit gepast zelfs!
pi_88606212
Meet ze eens op :P die van Leia zijn 7 cm :P
pi_88606579
Laattse keer dat ik ze meette waren ze 8, nog wat cm (denk iets van een maand geleden). Dus zal nu nog wel groter zijn. Hij ligt nu op bed... Hoop dat ie zo gaat slapen, want hij is moe :')
  donderdag 11 november 2010 @ 20:21:37 #245
259886 pessie
pi_88608883
Ilse had bij de geboorte al dijen! Geweldig!

En Mex als bodybuilder O+ .

Ik wil heel graag meer kinderen, alleen zou ik graag de garantie willen dat ik niet hetzelfde type zwangerschap heb als bij Nathan, helaas is dat onmogelijk. Ik weet alleen niet hoe ik voor Nathan zou moeten zorgen als ik een zelfde type zwangerschap heb. Ik wilde ook altijd 3 of 4 kinderen. Lijkt me geweldig! Maar misschien is plegen iets voor ons... Maar dat is ook zwaar, dus we moeten nog maar even kijken. Ik wil sowieso minimaal 3 maanden gestopt zijn met borstvoeding voor ik weer zwanger zou willen raken, ik heb namelijk nog steeds wel last van mn rug en mn bekken en vermoed dat dat komt door de hormonen die nog in mn lichaam rondzweven, mede door de bv. Dus volgend jaar pass ik ook even!
Maar zoals veel vrienden van mij zeggen: Een eerste krijg je, een tweede overkomt je! :P
pi_88609878
k zou juist de garantie willen hebben op een zwangerschap als die van floris en de bevalling ook, behalve die vaccuum dan, das voor t kind minder fijn ;)
ach k zie t wel. mijn moeder had 2 makkelijke zwangerschappen, dus daar hoop k ook maar op
pi_88610443
Hey Dames,

Ben hier veelste weinig maar ben ook erg druk.. Ben de dingen op Landal aan het afhandelen en mijn laatste uren/dagen daar aan het werk want de nieuwe baan komt nu wel erg dichtbij. Officieel over 3 weken maar ik hoop dat ik nog een week vakantie heb tussendoor... :)

We zijn van de week begonnen met oefenen met een klein beetje groente en fruit maar Nanique is helemaal niet onder de indruk! Wat een kleine lieve baby's zag ik net voorbij komen. Heb net nog even zitten kijken naar Nanique net geboren en nu maar we hebben echt een bully! haha.

Lees dat wij erg verwend zijn met een goede slaper.. Nanique slaapt nu van 1930 uur tot 900 uur en dan overdag van 1230 uur tot 1600 uur zo ongeveer. De ene keer dut ze op schoot ook nog wat moet ik zeggen.
Kwa voeding zitten we nu nog op 4 flessen van 210 ml en 7 scheppen en dat gaat prima!

Ik lees erg veel mee maar reageren via mijn telefoon lukt dus helemaal niet.. Lezen lukt erg goed dus in mijn pauzes lees ik veel met jullie mee haha.

Mijn vrije dag zit er alweer bijna op.. Zo lekker slapen en weer 5 dagen aan het werk..

Liefs!
Altijd blijven lachen... :)
pi_88610806
Ik moet nu nog niet echt denken aan nog een bevalling. Al raken de rauwe randjes er nu wel vanaf. Ik denk wel dat ik ooit wel meerdere kinderen zou willen. Mijn zwangerschap was heerlijk, en tja de bevalling... volgende keer weten ze in het ziekenhuis iig dat ze bloed klaar moeten leggen.

Ilse is ook met de vacuum geboren. Volgens mij heeft ze maar een paar uur zo'n bolletje op dr hoofd gehad. Geen idee eigenlijk. Ze kreeg al heel snel een mutsje op en die is niet echt meer af gegaan in het ziekenhuis, alleen met badderen. Maar daar weet ik niet zoveel meer van. :@

[ Bericht 40% gewijzigd door kaatjejannie op 11-11-2010 21:11:11 ]
*poef* nu is het weg
pi_88611066
Oh, die bevalling zou ik het zo nog een keer doen hoor. Ik zei meteen na de bevalling al: "Oh, dit doe ik gerust nog een keer!" maar de zwangerschap zelf vond ik niet zo'n pretje (al was het ook geen ramp ;)) en de eerste weken na de bevalling vond ik ook erg stressvol. Ik moet het echt nog zien hoor, of er hier nog een tweede komt... dat gaat in ieder geval nog een tijdje duren!
  donderdag 11 november 2010 @ 21:26:59 #250
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88612191
Mijn god, ik moet er echt niet aan denken om nu weer zwanger te zijn en ik had verder een prima zwangerschap. Maar weer al die kwaaltjes, zo weinig mobiel zijn... Ik ben ook zooo blij dat ik eindelijk weer lekker kan liggen in bed! Eigenlijk slaap ik nu beter dan tijdens mijn zwangerschap. Minder, maar wel beter.

Ik heb altijd gezegd dat ik waarschijnlijk maar één kind wil. Je weet natuurlijk niet of dat nog anders wordt, maar voorlopig vind ik het prima (en druk zat) zo. :)
pi_88612273
Oooh wat leuk al die foto's van die pasgeboren frummeltjes! O+

Ik heb trouwens wel foto's van tijdens de bevalling, van tijdens het persen zelfs :X Heeft de verpleegster die erbij was gemaakt. Ongevraagd ook he :o Kwam er net een perswee aan, pakte ze zo het fototoestel en maakte een foto van me, terwijl ik daar dus bloot en met mijn benen wijd lag he :o :X :') Geen idee waarom ze dat deed, vraag met he nog steeds af. Dat doe je toch niet? Ik wou er wat van zeggen, maar ja, persweeen he.. had wat anders aan mn hoofd :+

Oh en over de voetjes, toen ik ongeveer 2 weken geleden Anna's voetjes had gemeten, waren ze al 10cm! Maar wel super smal, dus alle sokjes waren alsnog te groot, of te breed eigenlijk. Nu nog steeds, het is echt moeilijk om goede sokjes voor haar te vinden.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_88612555
Haha tessie, wat bizar dat je daar ongevraagd foto's van gaat maken! :D
Ik heb helemaal geen foto's van de bevalling, dat wilde ik per se niet, maar nu vind ik het eigenlijk wel jammer, want ik had daar best wel wat van terug willen zien :o

Qua sokjes zweer ik bij de bambino sokjes van de Kruidvat, heerlijke sokjes die ze niet uittrapt of verliest. Dat was een tip van de kraamhulp waarvoor ik haar nog steeds dankbaar ben. De sokjes van lief! vind ik echt vreselijke ondingen.
pi_88612644
Ik trek de sokjes over de broekspijpen. Ziet er niet uit, maar dat boeit me geen ruk.
  donderdag 11 november 2010 @ 21:35:35 #254
259886 pessie
pi_88612670
Lies! Vroeg me inderdaad al af hoe het met je gaat, goed om iets van je te horen. Zo te horen kun je ook wel een weekje vakantie gebruiken! Verder met de dames alles goed?

Ik vond bevallen ook niet erg, ik zou liever een maand lang elke dag bevallen dan 9 maanden zwanger zijn. Maar misschien komt dat ook omdat je de bevalling veeeeeeeel sneller vergeet dan de zwangerschap. Ach, ik ga er vanuit dat er sowieso nog een 2de komt. Al hoop ik wel dat die onverwachts komt, gepland kon het nog wel eens een heel aantal jaren gaan duren (ik sprak gisteren met manlief die de optie gaf dat we dan misschien toch nog 3 jaar in ons appartementje moeten blijven wonen, ik zei dat hier met 2 kids wonen echt niet kan, hij dacht niet dat er de komende 3 jaar een 2de zou komen ;( ).

Fannetje bambino sokjes inderdaad! Geweldig!!!!! Heb vandaag weer nieuwe gehaald, de 0-6 maanden worden nu wel erg klein, dus nu maar 3 paar 6-12 maanden, kijken hoe die zitten :D .

Tessie das echt raar! Manlief heeft foto's gemaakt tussen de weeën door, wil op zich wel 1 laten zien maar lijkt misschien een beetje raar, ik kijk nogal versuft namelijk.
pi_88612825
Wij hebben ook de bambino sokjes van de kruidvat. Zijn de enige die dr passen. Haar voeten lijken groot op de foto, maar zijn dat eigenlijk helemaal niet.

We hebben wel foto's van net na de bevalling, die staan mooi in een apart mapje op de pc.
*poef* nu is het weg
pi_88612860
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:35 schreef pessie het volgende:
Ik vond bevallen ook niet erg, ik zou liever een maand lang elke dag bevallen dan 9 maanden zwanger zijn.
Nou, zó leuk vond ik mijn bevalling nou ook weer niet! :D
pi_88612957
Overigens baal ik er wel van dat "mijn" kruidvat geen bambinosokjes verkoopt, ik moet naar de stad om ze te kopen, en daar kom ik niet zo vaak :{ Ik zou namelijk nog wel wat meer sokjes kunnen gebruiken!
  donderdag 11 november 2010 @ 21:44:01 #258
259886 pessie
pi_88613142
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:39 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Nou, zó leuk vond ik mijn bevalling nou ook weer niet! :D
Zo'n ramp vond ik mijn zwangerschap. Nou ja, het kan altijd erger! Dat weet ik, en ik genoot wel van het feit dat Nathan ging bewegen en dat je dat dan voelde, het groeien vond ik ook prima. Maar de klachten en de pijn vond ik verschrikkelijk. Dan liever een maand lang elke dag bevallen. Maar mijn bevalling was niet zwaar, weeënstormpje was wel heftig maar dat was maar iets van een uur ofzo. En verder was het in totaal in 6 uurtjes gepiept (ik ben echt snel bevallen).
pi_88613177
ach R wilde eerst ook niet tot zn 30e en van t ene op t andere moment wel. dus ga er vanuit dat t nu ook zo gaat :)
(ik laat t regelmatig vallen, bijvoorbeeld als k tegen floris praat. begin k over een broertje of zusje ;))
en toen k zaterdag ongesteld werd en tegen R zei dat ik dat niet gemist heb zei hij: moet je weer zwanger worden. dus ik zei oke, vond ie t toch nog niet zo'n goed idee ;)

en sokken, ik heb van alles. bambino vind k wel fijn, maar vind ze zo saai :')
en mijn schoonmoeder riep altijd dat mn schoonzus ze zooo fijn vond, omdat dr kind ze niet uitschopt. ja fijn, maar ik ben gaat niet en k haaaat t om vergeleken te worden met dr geweldige dochter...sorry frustraties :')
h&m heeft ook fijne sokken
pi_88613258
juli was een maand van snelle bevallingen geloof ik :D
  donderdag 11 november 2010 @ 21:46:31 #261
259886 pessie
pi_88613284
Trouwens, het leukste deel van mn zwangerschap vond ik de laatste maand tijdens de hitegolf, Nathan was mooi ingedaald, het was prachtig weer, ik kon regelmatig gaan zwemmen... Dat was de maand waarin ik het meest genoten heb (ja, zelfs ondanks alle ziekenhuisbezoekjes, gyn's die roepen ziekenhuis bevalling terwijl ik dat niet wilde etc...). Eigenlijk is dat heel raar, want de meeste vrouwen vinden de laatste maand het zwaarst omdat ze dan niets meer kunnen.
  donderdag 11 november 2010 @ 21:47:10 #262
259886 pessie
pi_88613320
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:45 schreef Sonnetje85 het volgende:
juli was een maand van snelle bevallingen geloof ik :D
Volgens mij wel...
Alhoewel, fluugs heeft er volgens mij wel lang over gedaan, of was dat al augustus?
pi_88613347
De meeste sokjes die wij hebben zijn van Hema en die zaten/zitten eigenlijk allemaal wel goed. :) Wat ik alleen echt niet geslaagd vind is van die badstofsokjes, die kan je om de minuut opnieuw aantrekken.
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:35 schreef pessie het volgende:
Ik vond bevallen ook niet erg, ik zou liever een maand lang elke dag bevallen dan 9 maanden zwanger zijn. Maar misschien komt dat ook omdat je de bevalling veeeeeeeel sneller vergeet dan de zwangerschap.
Ik zei ook al heel gauw dat ik liever nog 4 keer moest bevallen dan nog 9 maanden zwanger te zijn. Het is het dubbel en dwars waard dus mij hoor je niet klagen, maar dat was wel wat anders dan wat ik van tevoren verwacht had!
quote:
Ach, ik ga er vanuit dat er sowieso nog een 2de komt. Al hoop ik wel dat die onverwachts komt, gepland kon het nog wel eens een heel aantal jaren gaan duren (ik sprak gisteren met manlief die de optie gaf dat we dan misschien toch nog 3 jaar in ons appartementje moeten blijven wonen, ik zei dat hier met 2 kids wonen echt niet kan, hij dacht niet dat er de komende 3 jaar een 2de zou komen ;( ).
Ow, dat is wel jammer als jij het wel graag zou willen... -O-

Enneh, ik doe mee hoor, met de zomer 2011-ronde van Orea! ;)
pi_88613386
September kan ook hoor. Ik deed er 3 uurtjes over. 7 minuten persen.
  donderdag 11 november 2010 @ 21:55:20 #265
54772 Silmarwen
pi_88613742
Ik vond bevallen makkelijker dan zwanger zijn, maar ik zou geen van beiden leuker/beter noemen. Zwanger zijn vond ik mooi, maar moelijk, zeker met de dreigende vroeggeboorte en die kut insuline. Bevallen vond ik mooi maar moeilijk. Het doet goed zeer, ik had geen pijnstilling, het ging super snel. Ja beiden had ik niet wilen missen.
pi_88614801
pessie, flugel was al augustus ;)

ik vond bevallen niet moeilijk, vond mn weeenstorm even kut, maar vooral omdat k door floris zijn hartslag (die dus af en toe raar deed met de ctg) af en toe uit mn concentratie raakte en in paniek raakte.
maar die 7uur was goed te doen.
hoewel k t een paar uur erna wel snel vond. vooral de laatste 5cm
pi_88615904
om 2 uur was ik in het ziekenhuis met 2 cm ontsluiting en om 5.15 uur was onze dochter er al. Juli was een snelle bevalmaand..

Dames alweer aan het rammelen.. Haha nou hier nog niet ben nu wel met zwangere dames meer aan het meeleven..
pi_88615954
Pessie, alles gaat hier goed hoor!! :) Ben erg druk.. Komende 5 dagen weer werken en ondertussen studeren.. 25-11 examen brrr zo spannend! En ik moet en zal slagen want betaal er een hoop geld voor :D!

Vind het allemaal heel dubbel, vond zwanger zijn iets bijzonders maar bij de 2e keer die bekkeninstabiliteit was dan weer niks...
Bij de 1e ging ik er fluitend doorheen en zei na de bevalling ook dat ik er meteen nog wel een wou.. Nu na Nanique dank ik er toch voor.. Vooral door de naweeen die ik had na het infuus.. De vroege weeen zolang waren ook niet alles maar de naweeen terwijl je kind er allang uit is vond ik echt vreselijk!
Heb altijd geroepen dat ik er 4 wou maar na 2 zwangerschappen en 2 kindjes die te vroeg kwamen durf ik het toch echt niet meer aan!

Oh Bambino sokjes die vind ik ook erg fijn. Laatst bij de Kruidvat hadden ze gestreepte bambino sokjes!!

Fannetje, onze kruidvat (die niet in het centrum zit) had ze dus ook niet en heb het eens gevraagd aan die mevrouw daar en die heeft ze toen voor mij besteld. Ik zei dat ik maar 4 paar wou maar dat vond ze helemaal niet erg! Kon ze na het weekend afhalen :)

Tico, hier ook sokken over de broekspijpen hoor en dat het geen gezicht is boeit mij dus ook niks :D

Sonnetje, 7 uurtjes vind ik dus niks ;) Ik heb 13 dagen weeen gehad om uiteindelijk een infuus te krijgen omdat ik nog steeds 3 cm ontsluiting had.. Maar dat het hartslagje dan wegvalt of raar doet lijkt me zo eng!

Mereltje, lekker snel! Bij mijn 1e deed ik het ook zo snel..
  donderdag 11 november 2010 @ 22:44:29 #269
54772 Silmarwen
pi_88615989
Ik deed er 5 uur en 45 minuten over waarvan 4 cm ontsluiting in 15 minuten xD Maar heb wel 2 uur lang weeen gehad met maar 30 seconden pauze. Toch vond ik het nog wel te dragen, alleen die aatste 15 minuten waren naar.

Het scheelt misschien wel wat Lies zegt. Ik had natuurlijk ook al ruim 4 weken elke dag minstens 2 uur weeen en soms wel 6 uur ween achter elkaar zonder te bevallen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Silmarwen op 11-11-2010 22:51:46 ]
pi_88616309
oohw na weeën, Die heb ik ook nog gehad. Kwam door het infuus om mijn baarmoeder te laten krimpen tegen nog meer bloedverlies. Ik ben een uurtje of 9 bezig geweest, waarvan 2,5 met pijnstilling en ruim een uur persen. Dat vond ik nog het moeilijkst. Ik had geen idee waar ik mee bezig was. Wilde ook nog stoppen. Vond de verpleegkundige wel ok, kon zij vroeg naar huis. Toen ze dat zei realiseerde ik me dat dat toch niet kon. Dus dat ik maar door moest zetten.
*poef* nu is het weg
pi_88616353
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:43 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

van de vaccuum merk je niets :P
nee, maar jeb liever de vaccuum dan dat er wat mis ging met floris :)
zn hartslag ging meerdere keren omlaag, dus hij moest er zsm uit.
en geloof dat de vaccuum bij mij best erg was. iig iedereen (verloskundigen en verpleegkundigen) reageerde ongeveer zo: 5x :o arm jochie ;(
Ik had me ook ingesteld op de vacuum omdat de verloskundige dat zei toen we naar het ziekenhuis vertrokken na een uur persen thuis. Maar ik had een foto gezien van een baby die met vacuum geboren was en die had echt een ei op zijn koppie, dus het leek met voor Amy geen pretje. Maar als het nodig was geweest dan inderdaad graag vacuum. Nu ging het ook maar net goed. Ze werd ook gelijk weggehaald voor extra zuurstof.

Ik doe alles behalve rammelen. Vroeger wilde ik 4 kinderen, op dit moment maar 1 :P Misschien ooit een tweede, een jongetje lijkt me ook wel leuk. Maar ik vind het nog heel intensief, dus voorlopig denk ik nog niet eens over een tweede na.
pi_88616434
Er was bij mijn bevalling helemaal geen tijd om foto's te maken. Nauwelijks tijd om de weeën op te vangen, te toucheren om te kijken hoe ver het was... Ik had ook iemand nodig om mijn hand vast te houden om in te knijpen, de weeën waren enorm sterk, en iemand anders die op mijn rug wreef omdat ik gecombineerde buik- en rugweeën had. Ik raad het niemand aan... ;) maar goed dat dit echt definitief mijn laatste baby is. Maar toch wel een klein beetje jammer ook weer.. ik geniet ontzettend van deze bijzondere tijd. Hoe zwaar ook...

(nu ga ik gauw naar bed voordat ik weer half slapend in bed Tessa moet gaan voeden... (met tepelkloven, auw auw...>)

Oh, en dit is het schatje over wie ik het heb:

Een paar uur na de geboorte (net geboren was ze gewoon te smerig ;) )

Twee dagen terug:
pi_88616463
wat 'n schatje zeg Suzanna!! O+
*poef* nu is het weg
pi_88616653
Dank je kaatje!! Ze is ook écht heel lief...

(ok ok, ik ben écht weg nu...)
  donderdag 11 november 2010 @ 23:13:00 #275
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88617047
Ik zweer bij de ribsokjes van de HEMA. Zijn de enigen die een beetje blijven zitten. Per 2 voor 2,95.

Ik heb ook bijna geen foto's van de bevalling. In mijn ruggeprik-relaxmodus heb ik een foto gemaakt van het hartbewakingsapparaat van Neve. Omdat daar zon grappig knipperend hartje op stond. :')
Een verpleger heeft prachtige foto's in de ok gemaakt, wat op zich al een kunst is. Geen rare foto's van mij of van gapende wonden, maar een paar waarin je wel de eerste momentjes ziet. Echt heel tof. Hij heeft er zelfs aan gedacht een foto can de klok op haar geboortetijd te maken. :)

Meneer Hik Ginger vsnavond voor het eerst even een drank doen met collega's. Had hem om een uur of negen wel terugverwacht. :{ Dus net toch maar even gebeld en nu voel ik me helemaaaal zo'n zeurend huisvrouwtje. Ik vind een hele dag alleen moederen toch nog steeds best heftig, ook pmdat ik fysiek nog niet 100% ben. En dan ook nog het avond-huiluurtje erbij.... Tja.
  donderdag 11 november 2010 @ 23:14:16 #276
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88617092
Wat een lief koppie, Suzanne!
pi_88618390
Suzanna, klopt het dat ze precies het neusje van de andere meiden heeft? O+
  vrijdag 12 november 2010 @ 08:36:30 #278
45621 Suzanna
Mama van...
pi_88623881
Haha, dat kan wel kloppen Cantare! In ieder geval van Emma en Julia... ze lijkt ook echt precies op Julia toen die net geboren was, als ze slaapt. Als ze wakker is lijkt ze ook op Emma, qua oogopslag. Zo leuk, grappig en schattig...
Noa is een beetje een gevalletje apart, die lijkt op haar vader :D (gelukkig maar voor hem, nog één die zichtbaar zijn genen heeft ;) )
pi_88624266
Hik, ik vind je niet zeuren hoor :) helemaal niet nu jullie nog maar zo kort ouders zijn.. Even overleg of hij nog kon blijven of dat je echt even afgelost wilde worden was dan wel fijn geweest, denk ik! Was hij nog een beetje bijtijds thuis?

Suzanna, welkom met je mooie meid! Wat een rijkdom!

Ik heb heerlijk geslapen! Om 23.15 kwam ze, toen om 4:00 uur en normaal laat ik haar dan bij ons liggen, maar dit keer toch maar teruggelegd..wel nog 2 keer moeten lopen voor de speen en toen kwam ze net om 8:00 uur! En ik ben uitgerust! Als ze bij ons ligt slaap ik (uiteraard) toch amper, dus ze gaat vanaf nu gewoon ook na die 'ochtend' voeding weer terug haar eigen bed in :)

En nu ligt mevrouwtje weer even te profiteren van het grote bed, na de voeding.. :D Helemaal in coma O+ met meneer konijn (haar knuffel ;)) en het langharige tuig (de liefste poes van de wereld) aan het voeteneind..
pi_88624386
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:47 schreef Cantare het volgende:

Enneh, ik doe mee hoor, met de zomer 2011-ronde van Orea! ;)
Gezellig!! :D

Sja, mijn zwangerschap was verre van leuk.. (en ik hoop ook van harte dat die hydro én de jeuk wegblijven, een volgende zwangerschap) máár, ik doe het echt zo nog een keer! Zonder twijfel, liever vandaag als morgen :) Het contact met Leia vond ik zo ontzettend O+ O+ vanaf die eerste schopjes.. het meimeren over hoe ze zou zijn, mijn meneer achter zijn broek aan zitten want.het.huis.MOEST.af :Y) ;) spulletjes kopen... Gewoon de hele ervaring!

O+
pi_88625037
Nee ik bedank toch echt ook na al jullie verhalen :)

Hik, hoe laat was meneer thuis?! Moeilijk he! Ik vond het ook erg moeilijk dat Henk even uit wou met wat vrienden en mij thuis liet zitten.. Ik was nog niet fit genoeg iets te doen maar toch.. Inmiddels heb ik het hem vergeven gezien ik 4 a 5 avonden werk en hij dan zelf voor de kindjes zorgt!

Henk en Nanique slapen allebei stiekem ;) Net nog samen in het grote bed maar hoorde net de deur dus denk dat N inmiddels in haar eigen bedje ligt.. Zo lief om je grote man en kleine dochter samen te zien slapen O+ !
Mijn grote dochter zit op school en ik ben ideeen aan het opdoen voor haar verjaardag over 3 weken.

Vanaf volgende week ben ik weer iets minder online want ze gaan hier verbouwen!! Onze wc, badkamer en keuken worden verbouwd door de woningbouw.. heb alle tegels al uitgezocht en het word weer mooi en fris! Nu is het allemaal oud, vet en verschimmelt bleh!
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:47:05 #282
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88625411
Ja, hij was op tijd thuis hoor. Mijn telefoontje was duidelijk geloof ik. Maar ik ben een van die vrouwen die vindt dat hij dat uit zichzelf had moeten doen natuurlijk. :P
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:03:19 #283
54772 Silmarwen
pi_88625870
Ik ook hoor Hik. Niet helemaal vergelijkbaar maar Knut moest naar een beurs vorige week, voor zijn werk. 3 dagen tijdens het spitsuur van eten koken, saggo Yade, Jasmin die een fles moest, alles alleen, buiten het max 6 uur slapen waarvan max 2 en een half uur achter een, het huishouden en thuis zijn met 2 kindjes terwijl je 3 weken terug bent bevallen.

Vondikooknietzotof.

Als vrouw komt er toch wel meer op je bord bij die babies dan voor mannen op de een of andere manier. Zo drinkt Jasmin bij iedereen erg slecht behalve bij mij, dus eindig ik toch met bijna alle flessen helemaal of half te doen ook al is ieman anders er en geef ik KV.
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:04:13 #284
259886 pessie
pi_88625898
Uhm Hik, ik vind dat je gelijk had. Jullie zijn nog maar zo kort ouders en het ouderschap is intensief. Hij had gewoon moeten bedenken dat hij om 9 uur thuis had moeten zijn.
pi_88626556
suzanna wat een mooierd heb je daar toch!
En leia goed geslapen!
Hik ik vind ook dat je gelijk had

ronde volgend jaar zomer ik zou graag mee doen hoor! maar ja zoals het nu met mezelf gaat zit dat er niet in
en ondanks al mn kwalen, spugen en pijn heb ik ook echt van de zwangerschap genoten, misschien ook omdat er de kans inzit dat het bij deze blijft

Minidraak heeft het onverwachts ook heel goed gedaan vannacht!
ze kwam gister al heel vroeg voor voeding dus om 20.15 haar gegeven, terwijl ze normaal tussen 21.30 en 22.00 krijgt, dus die ging uiteraard niet slapen
mee naar beneden genomen en om 22.15 op bed gelegd, had ik wel verwacht dat ze eerder zou komen voor de nacht (buiten speen ploppen komt ze de laatste tijd om 03.00 voor de voeding)
Maar geen speen plop en om 04.50 voor de voeding!
daarna bij mij blijven slapen en heb ik haar om 08.30 wakker moeten maken om naar kdv te gaan!
wow he?!
pi_88626608
Wow Draak!! Heb je zelf ook geslapen in die tijd, of was je steeds wakker om te horen of ze 'het nog wel deed'? (dat heb ik dus, dan slaapt ze een keertje wat langer door 's nachts en dan ben ik klaar wakker rond het tijdstip dat ze normaal ongeveer komt :D)
pi_88626768
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:27 schreef Orea het volgende:
Wow Draak!! Heb je zelf ook geslapen in die tijd, of was je steeds wakker om te horen of ze 'het nog wel deed'? (dat heb ik dus, dan slaapt ze een keertje wat langer door 's nachts en dan ben ik klaar wakker rond het tijdstip dat ze normaal ongeveer komt :D)
normaal heb ik dat ook wel, of dat ik gewoon wakker wordt omdat zij wakker behoorde te worden...
nu heb ik wel even de klok gezien om 03.00 maar kon soort van doorslapen!

voel me beter dat zeker!
pi_88629024
lekker draak!
en orea ook al zo'n goede nacht!
hier gisteren om 7uur laatste fles, om 8uur sliep ie. om half 5 werd ie wakker, om daarna van 5 tot half 11 te slapen.
best lekker de laatste dagen slaapt ie dus rond 8/9uur, dus hebben we de avond voor onszelf, en hij slaapt ook gewoon goed. soms echt door tot de volgendeochtend, soms dus tot een uur of 5 e. daarna tot een uur of 10.
ik vond t eerst niet zo'n ramp dat ie s avonds wakker was, omdat ie s nachts sliep. maar dit is ook best lekker.

mijn kind knijpt me ;( :D
pi_88629177
Een maand lang elke dag bevallen, nou dan ben ik liever 10 jaar zwanger hoor :D
Hier is mijn vriend ook al 2x weggeweest, gezellig ruzie erover gehad, maar ja, op een of andere manier hebben die mannen het ook wel ff hard nodig hoor om ff met vrienden te gaan drinken.
Ik ben er inmiddels ook wel aan toe, mag echt niet klagen over mijn zwangerschap, maar gezellig is anders hoor.
Behalve het niet drinken ben je dan ook gewoon wat sneller moe en wil je gewoon naar huis, babykleertjes vouwen enzo.

Ik heb ook bambinosokjes met leuke streepjes in allerlei kleuren, vind je die saai of heb je gewoon witte? Goede tip om grotere te kopen, ga vanmiddag meteen even langs.

Ik ben bij de dokter geweest, was voor mezelf maar ze keek ook even naar Mex.
Hij heeft baby-acne, berg en het kaal worden is ook een apart iets, maar hebben baby's vaker.
Arm kind heeft dus 3dubbel pech :'(
pi_88629811
arme mex ;(

ik heb de effen versie van bambino sokken. de streepjes waren hier alleen in turqoise, groen enzo. en dat past nergens bij (hier komt mijn sokken tic naar boven ;))
pi_88632811
Oeh Hik, zó herkenbaar. Ik heb mijn man tijdens de laatste weken van de zwangerschap én tijdens de eerste weken na de bevalling regelmatig gebeld waar hij bleef, omdat ik vond dat 'ie allang thuis had moeten zijn ;) Mannen staan daar toch iets anders in dan vrouwen denk ik :D

Arme Mex, 3dubbel pech! Anne zat van de week ook helemaal onder de pukkeltjes, maar inmiddels is het weer helemaal weg... :?

Hoewel ze 's nachts nog steeds goed slaapt (gisteren laatste fles om 22.00 en ik heb haar om 8.00 week wakker gemaakt) is ze overdag wel steeds meer wakker. Ze doet nu echt aan hazeslaapjes, telkens een half uurtje en dan weer wakker. Soms gezellig wakker, maar soms ook erg mopperend. En dat vind ik dan iets minder gezellig ;) Volgens mij is ze dan ook gewoon moe, maar wil ze zich niet overgeven aan haar slaap.
pi_88633453
Agossie, arme Mex...

Ik sta te jubelen! En je lacht je rot als je weet waarom... :@

Al 2 dagen heeft Leia geen krampjes meer _O_ en net hoor ik iets scheuren :o (er scheurde natuurlijk niks, maar zo klonk het) luier vol :Y) eindelijk na 1,5 week! Ik verschonen... luier open: normale poep!! *O* geen ingedikte poep, nee vloeibare borstvoedingspoep O+ :')

Trek de luier onder haar vandaan en hoor nog een scheur..... Zo de halve kledingkast onder de poep :o 1,5 meter afstand :') _O-

Maar echt, die Osteopaat! O+ die krijgt een zoen van me woensdag!!! _O_
pi_88633543
Hahaha wat fijn Orea! Wat knap dat ze zo ver kan ;)
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:37:22 #294
259886 pessie
pi_88634962
Orea geweldig zeg!!!! Heerlijk! Lekker aan de poets geweest dus ;) .

Mijn man moest na 4 weken bij een bewonersbijeenkomst zijn op zn werk. Kwam dus pas om 21.30 thuis. Best zwaar de eerste keer he?

Ik ga Nathan even verschonen, die poepte er ook lustig op los en wil denk ik slapen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:45:19 #295
54772 Silmarwen
pi_88635242
Orea, een echte lekkere spuitluier :+

Mex, wat een pech. :(
pi_88636595
fijn orea :D ben blij dat ik dat nog nooit gehad heb :')

haha en mannen en weggaan, de mijne vond dat ie na 1,5 week best halve dagen kon gaan werken. ik vond van niet :') ns een week moest ie wegen dat zou een halve dag zijn, om half 4 was ie pas thuis.
vond t ook oneerlijk dat hij zo snel moest werken en zijn compagnon was toen hij vader werd een maand thuis. mja die ging ongeveer 3weken ns floris geboorte op vakantie dus ivm overdragen moest R eerder aan t werk
pi_88636996
orea wat fijn! poepen zonder krampjes! wat een verademing voor je kleine meisje
en zo fijn voor jou geen pijn bij haar zien *G*

Mex 3x pechvogel ach gossie dikke knuf :*

ach en die mannen he, op tijd komen of bellen dat je later komt, ik ben er al gewend aan dat het niet gebeurd (bij afspraken als ik zorg echt dat ik zo en zo laat thuis ben tel ik automatisch een uur bij op)

minidraak heeft het goed gedaan op het kdv, het was er rustig vandaag dus dat lijkt naast het slapen toch een probleem op de dinsdag.
Alhoewel ze vandaag ook daar niet geslapen heeft, slaapt ze nu inmiddels al zo'n 2 a 2,5 uur!
pi_88637455
Oh dan mag ik echt niet klagen.. Mijn meneer doet dat dus niet.. die belt gewoon netjes, is op tijd thuis enzo :o

Wat goed Draak! Go mini *O*
pi_88638171
R belt ook gewoon als ie later van zn werk komt.
verder boeit t me niet zo, wel toen k net bevallen was :')
pi_88638587
Wat een fijne man Orea!! En spoot die poep echt zo ver? :o

fannetje, baby-acne is heel gek, kan zo ineens weg gaan en dan kunnen ze binnen een dag weer helemaal onder zitten. Maar hopen dat het bij Anne lekker wegblijft. Wat slaapt ze trouwens al lekker door, doet ze dat al lang?
pi_88638750
Ik had hier ook Poep!! Veel! Niet raar na een week. Het is wel wat dikker dan normaal, dat zal door de bmf komen denk ik.
En ze sliep vannacht tot half 2 en toen tot kwart voor 6, dus dat gaat ook de goede kant weer op.
Volgende week moet ze wegen in het jkz, volgens onze schaal is ze heel flink aangekomen deze week, dus ik ben benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')